Cluster Synchroniciteit

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Cluster Synchroniciteit

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 20:26

Het is alweer een paar jaar geleden maar het heeft een onuitwisbare indruk bij me achter gelaten waardoor ik het voorval me nog herinner als de dag van gisteren.

Ik zal naar eer en geweten beschrijven precies zoals het is gegaan. Conclusies zijn voor iedereen persoonlijk.

Het zal toch al wel een jaar of tien geleden zijn. Ik had eens een brief geschreven en verzonden naar een vriend van me.
Het onderwerp van de brief was: Kat & Muis. Na het verzenden ervan begon ik me een klein beetje ongerust te voelen of ik er wel goed aan gedaan had een brief te schrijven.... Ik had me daar een tijdje mee bezig gehouden en het los gelaten erop vertrouwende dat het zijn weg wel zou vinden.

In de avond zit ik TV te kijken en ben een beetje aan het zappen. Terwijl ik van ik vermoedt Nederland 3, in elk geval terwijl ik van Netwerk over zapte naar RTL4, hoorde ik nog net de laatste woorden van de man die op Netwerk sprak, zijn laatste woorden waren: "Kat en Muis".

"Goh", dacht ik: "Wat toevallig". En "Grappig". Maar voor meer als een gewone toevalligheid zag ik het eigenlijk niet totdat ik allereerst s'avonds lekker naar bed ging om te slapen de volgende ochtend opstond en ik met mijn ochtend jas de post ging halen.

Met de stapel post in mijn handen kom ik weer binnen, kijkend een beetje door de post en inmiddels in de woonkamer gearriveerd zie ik het blad: Natuur behoud van Natuurmonumenten zitten, dat haal ik er tussenuit en bedenk daarbij: "Die wil ik straks wel even gaan lezen".

Ik pak 'm er dus uit en werp 'm door de lucht naar de bank, onder het vallen besluit het blad om een slag van 180 graden te maken en te zorgen dat de voorkant van het blad onderop terecht komt en op de bank valt zodat de achterkant van het tijdschrift bovenop komt te liggen zodat ik vervolgens met mijn eigen ogen kan zien dat er met grote HOOFDLETTERS op de achterkant van dat tijdschrift staat geschreven: KAT EN MUIS.

Op dat moment dat ik met mijn ogen dat zie gebeuren... draai ik me eigen om... strek met mijn linkerhand uit naar mijn boekenkast.... pak daar 1 willekeurig boek uit, namelijk: "Het Beste van Readers Digest.... sla dat boek open op een willekeurige pagina, kijk met mijn linkeroog naar een linkerpagina en daar zie ik links onderaan met kleine lettertjes staan: kat en muis..

Uit ervaring kan ik vertellen dat je dan wel even aan de grondgenageld :shock: staat :lol:

Hoe je het ook bekijkt. Het is en blijft erg bijzonder. :mrgreen:

Meer mensen met vergelijkbare ervaringen?

Harte groet,
Strijder
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Re: Cluster Synchroniciteit

Berichtdoor Heeck » 22 apr 2010, 22:21

Strijder,

Die ervaring heb ik net even aangemaakt door kat en muis in de zoekmachine te stoppen:
Google schreef:Resultaten 1 - 10 van circa 2.670.000 voor "kat en muis" (0,32 seconden)

Ook heb ik een keer hoogst toevallig niet in een trein gezeten die toen wel verongelukte en is er het geval van een ballon met afzender die vasthaakte in de fietsbel van een fiets van iemand die dezelfde naam had als op het afzender-kaartje stond.
Waar wil je heen Strijder ?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 23:23

Heeck schreef:Strijder,

Waar wil je heen Strijder ?

Roeland

Ik ben al waar ik zijn wil 8)

Daarnaast deel ik mijn ervaringen en misschien eens mijn gedachten en bevindingen daaruit.
En zie ik het graag dat andere ook hun ervaringen hierin delen.
Om het vaker te laten optreden is het van belang te weten wat er aan ten grondslag ligt.

Hoe meer mensen hun ervaringen delen hoe beter het is, en het mooie is dat iedereen van zulke ervaringen heeft.
Het zijn universele ervaringen. Naarmate je er aandacht aan schenkt wek je het als het ware tot leven, maar is dat zo niet met alles. We willen natuurlijk alles maar verklaren en nemen misschien pas iets aan, na dat er eerst iemand is geweest die het voor waar heeft verklaard, maar voor die tijd was het ook al waar alleen hing er dat kaartje nog niet aan.Er een beetje voor open durven staan en verder te kijken dan zoals het zou moeten of behoren, open te staan voor de gekke inval die het 'Leven' kan toevoegen omdat we allemaal van dezelfde stof zijn, sterrenstof dat zijn we. Misschien letterlijk, misschien ligt de 'missing link' wel gelegen in het idee dat we 'buitenaards' zijn zelf, ik sluit het niet uit.Ik ben een beetje offtopic gegaan geloof ik :oops:

Maar synchroniciteit is een krachtig beginsel. Iedereen kan het waarnemen alleen de meeste mensen hebben al moeite om hun geest tot bedaren te brengen dus zolang daar nog moeite mee is wordt het lastig om iets als 'zinvol toeval' te zien. Allereerst moet de geest dus op orde gebracht worden, dat er kalmte heerst in je geest, maar gezien dat voor de meeste wellicht nogal wat ver van het bed gelegen heb ik het leuk gevonden om deze Cluster Synchroniciteit alhier met jullie te delen.

Bedankt!

Harte groet,
Strijder
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Fishstick » 23 apr 2010, 03:14

Ik denk dat jij eens een goed gesprek kan hebben met onze vriend Stefan, die kent alles van verbanden leggen.
Fishstick

Berichtdoor Heeck » 23 apr 2010, 10:17

Strijder,

Je bent een nonsensverzamelaar, van onbestaande energetische stromen, andere tijdsdimensies, synchronistisch opblaasbare zweefzwammen tot buitenaardse homeopathen.
Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Strijder » 24 apr 2010, 19:45

Je bent een nonsensverzamelaar, van onbestaande energetische stromen, andere tijdsdimensies, synchronistisch opblaasbare zweefzwammen tot buitenaardse homeopathen.
Roeland

Dank je wel Roeland dat je me een kijkje in de keuken van jouw brein gunt :lol:
Strijder

Berichtdoor Heeck » 24 apr 2010, 19:55

Strijder,
Zolang je niets aantoont of op zijn minst in samenhang met de bestaande kennis aannemelijk maakt, is en blijft het tot die tijd nonsens. Zeker als je er zoveel tegelijk van presenteert.
R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Strijder » 24 apr 2010, 20:21

Zolang je niets aantoont of op zijn minst in samenhang met de bestaande kennis aannemelijk maakt, is en blijft het tot die tijd nonsens.

Die uitspraak lijkt mij nonsens.

Het fenomeen wat ik verhaal in een ervaring van mij een paar jaar geleden heeft gewoon een wetenschappelijke naamgeving.
Het zegt eerder dat er zaken zijn die we nog niet goed begrijpen. Daarmee is het nog geen nonsens.

Het is alleen nog niet exact duidelijk wanneer het optreedt.

Uitgaand van mijn ervaring is het van belang dat je:

- emotioneel verbonden bent met het onderwerp
- in staat bent om het onderwerp los te laten, en wat anders te gaan doen

En dan vervolgens 'duiken' er binnen een relatief tijdsbestek 'dingen' op die we voorheen steeds bestempeld hebben als 'toeval' maar die in het geheel geen 'toeval' zijn, vaak alleen al omdat ze je een stukje verder de goeie richting op helpen, of je ineens voorzien van de informatie waar je naar opzoek was, of je ineens de juiste persoon op de juiste plek doet ontmoeten. Etc.

Vroeger, toen de wetenschap er vanuit ging dat alles bestaat uit los van elkaar bestaande objecten werd een dergelijke ervaring gezien als niets meer dan een speling van het lot of een loutere toevalligheid.

Tegenwoordig weten we door experimenten dat alles uit energie bestaat. En dat alle energie elkaar beïnvloed op manieren die we nog maar net beginnen te ontdekken. Max Planck was de eerste die een soort van alles verbindend veld beschreef.

Zo'n veld kan dan fenomenen als synchroniciteit, telepathie, gebedsgenezing door intentie en wat al niet meer verklaren...

Nog een mooie Speech van Steve Jobs oprichter van Apple aangaande het onderwerp Synchroniciteit o.a.
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=UF8uR6Z6KLc

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Heeck » 24 apr 2010, 21:40

Strijder,
Als je zelfs uit zo een kort bericht van me de essentie weglaat, dan komen we niet zo ver.
Wat je wegliet heb ik nu vet gemaakt.
Zolang je niets aantoont of op zijn minst in samenhang met de bestaande kennis aannemelijk maakt, is en blijft het tot die tijd nonsens. Zeker als je er zoveel tegelijk van presenteert.

De samenhang met alle bestaande kennis blijft essentieel, want anders krijg je twee, soms strijdige verklaringssystemen naast elkaar.

R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 24 apr 2010, 21:55

De truuk van altijd: flooding.

Max Planck was de eerste die een soort van alles verbindend veld beschreef.

Huh? Referentie graag. Niet dat het echt belang heeft, 't is uit interesse. Ik kan me namelijk niet vorrstellen dat Planck iets in die zin zou geschreven hebben.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Strijder » 24 apr 2010, 22:22

Blueflame schreef:De truuk van altijd: flooding.

Huh? Referentie graag. Niet dat het echt belang heeft, 't is uit interesse. Ik kan me namelijk niet vorrstellen dat Planck iets in die zin zou geschreven hebben.

Mvg.

Niet bij de hand, maar kom ik op terug :!: :idea:
Strijder

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 15:26

Blueflame schreef:De truuk van altijd: flooding.

Mvg.

Natuurlijk is het JUIST WEL relevant, anders zou Max Plank het niet naar voren hebben gebracht, denk je ook niet! :wink:

Hier in het Duits een toespraak van Max Plack 'de vader van de Quantum Theorie' in 1944 te Florence, Intalië. 'Das Wesen der Materie".

Als Physiker, der sein ganzes leben der nüchternen Wissenschaft, der Erforschung der Materie widmete, bin ich sicher von dem Verdacht frei, für einen Schwarmgeist gehalten zu werden. Und so sage ich nach meinen Erforschungen des Atoms dieses; Es gibt keine materie an sich. Alle materie ensteht und besteht nur durch eine Kraft, welche die Atomteilchen in Schwingung bringt und sie zum winzigsten Sonnensystem des Alls zusammenhält. Da es om ganzen Weltall aber weder eine intelligente Kraft noch eine ewige Kraft gibt - es ist der Menschheit niicht gelungen, das heibersehnte Perpetuum mobile zu erfinden - so müssen wir hinter dieser Kraft einen bewusten intelligenten Geist annehmen. Dieser Geist ist der Urgrund aller Materie.

In het kort in het Nederlands:
Als fysicus die zijn hele leven aan de nuchtere wetenschap, de bestudering van materie heeft gewijd.. kan ik u op grond van mijn onderzoek van het atoom dit zeggen: er is geen materie als zodanig! Alle materie bestaat slechts door een kracht die de atoomdeeltjes tot trilling brengt en ze in het nietigste zonnestelsel van het heelal bijeenhoudt. We moeten achter deze kracht het bestaan van een bewuste intelligente geest veronderstellen. Deze geest is de matrix van alle materie.

Dat zijn diepgaande en veelzeggende bewoordingen van de vader van de quantum theorie!!!

Lijkt me tamelijk relevant dus. Vele andere na hem hebben dit Veld ook al aangetoond, daarvan komen de 'vage new age' termen als Nulpunt Veld, Het Veld, Quantum Veld, Morfovelden, Chi velden, etc kortom vele onderzoekers/wetenschappers komen steeds tot dezelfde conclusie. Dat alles met elkaar verbonden is op manieren die we pas heel langzaam beginnen te begrijpen.

Dus maar goed dat steeds meer mensen zich bewust aan het worden zijn van onze ware potentie. Dat we niet zijn overgeleverd aan de omstandigheden maar dat we de omstandigheden zelf scheppen. David Bohm een groot natuurkundig wetenschapper zei weleens: - De gedachte schept de wereld, en zegt daarna: "ik heb het niet gedaan" - En in dat dat denkbeelding rationeel kadertje zitten we allemaal vast en gevangen, tot iemand ineens ontwaakt... :idea:

Iets anders, kwam van de week dit tegen, ik moest er om lachen zo waar als het is:
http://het-niburu-voor-de-grote-jongens.tk :lol:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 16:08

Bijzonder merkwaardig dat een Duits topwetenschapper op zijn oude dag nog toelating zou krijgen om in 1944, in volle wereldoorlog II, in Firenze te gaan speechen, nadat zijn zoon terecht gesteld was wegens de aanslag op Hitler, en terwijl de gealliërden reeds op 22 januari in Anzio geland waren (Operation Shingle) en Rome reeds op 4 juni bevrijd was !

Ik denk dat je dringend je bronnen eens moet checken, of een klein beetje geschiedenis gaan studeren.

Terug naar af !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 16:48

Digit schreef:Bijzonder merkwaardig dat een Duits topwetenschapper op zijn oude dag nog toelating zou krijgen om in 1944, in volle wereldoorlog II, in Firenze te gaan speechen, nadat zijn zoon terecht gesteld was wegens de aanslag op Hitler, en terwijl de gealliërden reeds op 22 januari in Anzio geland waren (Operation Shingle) en Rome reeds op 4 juni bevrijd was !

Ik denk dat je dringend je bronnen eens moet checken, of een klein beetje geschiedenis gaan studeren.

Terug naar af !

Digit

:lol: Wat voor smoezen heb je nog meer om eronder uit te komen?

Bron: Archiv zur Geschichte der Max-Planck-Gesellschaft.

Bel ze maar op Digit, wel met bandopname zodat we 'bewijs' hebben dat jij echt gebeld hebt.

En anders ga gewoon lekker spelen joh, hier heb je een zandbak; http://het-niburu-voor-de-grote-jongens.tk/ :lol:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 17:22

"Verzin" jij maar eerst eens een beter bewijs dat Planck dat daar en toen gezegd heeft, en dan liefst met de volledige context.

In afwachting : non sequitur !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 29 apr 2010, 17:29

Strijder schreef:
Uitgaand van mijn ervaring is het van belang dat je:

- emotioneel verbonden bent met het onderwerp
- in staat bent om het onderwerp los te laten, en wat anders te gaan doen

Strijder

Dat kan volgens mij 'cognitiegestuurde waarneming' heten (term uit de cognitieve sociale psychologie):

Wanneer je je op een onderwerp toelegt, zal je na training een waarnemingsselectie hebben ontwikkeld die nadien automatisch jouw waarneming begint te sturen, ook al lijkt het alsof je gewoon maar de buitenwereld registreert.
Wij zijn echter geen registreerders, zoals een camera is. Wij zijn actieve informatieverwerkers, maar het lijkt alsof de wereld zich enkel buiten ons voordoet. Het lijkt alsof we passief waarnemen. En dat is de illusie. We hebben zelf ook aandeel (subjectief) in onze waarnemingen.

Onze eigen gedachten en associaties sturen onze waarnemingselectie en gaan na veelvuldig gebruikt automatisch en razendsnel voor ons werken.
Ik vind dit fenomeen zelf boeiend en vooral praktisch wanneer je een nieuwe vaardigheid wil trainen.

Ik vergelijk het soms met 'in huis opruimen of veranderingen aanbrengen in huis'.
Na een kwartier merk ik automatisch en razendsnel van alles op dat nog 'kan gedaan worden'. Dat gebeurt nu voorbewust. Mijn opeenvolgende, losse, waarnemingen hebben telkens betrekking op dat ene doel, waar ik eerst bewust mee bezig was. Voordien was ik er niet zo mee bezig en merkte ik die details niet op. Ik keek bewust naar waar ik zin in had te kijken.
Dat gaat nu, in tegenstelling tot voor de opruim, zeer snel en betreft de enkel nog voor mijn taak relevante waarnemingen. Deze lijken nu op te puppen uit de omgeving. Andere gebeurtenissen worden buiten mijn selectie gehouden tijdens deze 'train of thoughts' en sequentie: waarneming-denken-handelen-waarnemen enz...
Ik zoek een beschrijving van dit fenomeen in de literatuur.

De waarnemingsselectie werkt na enige tijd dus voor mij i.p.v. dat ik bewust de selectie moet sturen. Ik zie overal 'nog op te ruimen dingen' die uit de situatie poppen.
Dit 'effect' is ook tijdelijk. Maar is wel efficiënt.

Ik ben vergeten hoe dit effect of fenomeen wordt genoemd, anders had ik hier graag wat verwijzingen naar onderzoeken in die richting geplaatst.
Laatst bijgewerkt door Thomas op 29 apr 2010, 18:46, in totaal 4 keer bewerkt.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Heeck » 29 apr 2010, 17:36

Strijder schreef:. . . Lijkt me tamelijk relevant dus. Vele andere na hem hebben dit Veld ook al aangetoond, daarvan komen de 'vage new age' termen als Nulpunt Veld, Het Veld, Quantum Veld, Morfovelden, Chi velden, etc kortom vele onderzoekers/wetenschappers komen steeds tot dezelfde conclusie. Dat alles met elkaar verbonden is op manieren die we pas heel langzaam beginnen te begrijpen.

Graag verwijzing naar wat volgens jou is aangetoond en hoe.
Stuk voor stuk graag en checkbare verwijzingen.

Ik zie dat onwaarneembare -maar vaak geloofde- voornamelijk terug als manieren om mensen te befoefelen met behandelingen en apparaten.
Oh ja, en vergeet het feitelijke onderwerp -synchroniciteit- niet, want dat zou ook met dat nu aangetoonde Veld zijn verklaard als meer dan toevallig indruk makende ?

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 19:46

Digit schreef:"Verzin" jij maar eerst eens een beter bewijs dat Planck dat daar en toen gezegd heeft, en dan liefst met de volledige context.

In afwachting : non sequitur !

Digit

JAja en moet ik daarna nog gaan aantonen dat hij echt heeft geleefd en niet een of ander mythologische figuur was, als wat van bv Jezus wordt gezegd :?: :| :roll: :lol:

Dit zei tie ook trouwens;

* I regard consciousness as fundamental. I regard matter as derivative from consciousness. We cannot get behind consciousness. Everything that we talk about, everything that we regard as existing, postulates consciousness.
o As quoted in The Observer (25 January 1931)

Wooooooooooooooooopsssss kan dat wel denkt het verstand :lol:

Dat en die andere uitspraak zijn gewoon te vinden op http://en.wikiquote.org/wiki/Max_Planck maaaaaaaar laat me raden? Die zijn eigenlijk tegenwoordig toch ook zo betrouwbaar niet meer? :wink: :lol:

De rest reageer ik later op.

Fijne avond nog!

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 20:40

Strijder,

Gezien Wikipedia ook het volgende zegt : "The God in which Planck believed was an almighty, all-knowing, benevolent but unintelligible God that permeated everything, manifest by symbols, including physical laws. ... . Planck was interested in truth and Universe beyond observation, and objected to atheism as an obsession with symbols.", klinkt dat citaat eerder als een akte van geloof in en scheppende god dan als een onderbouwde wetenschappelijke uitspraak.

Niet elke uitspraak van een wetenschapper is wetenschap, hoe groot en gerespecteerd die wetenschapper op zijn vakgebied ook mag geweest zijn. Non sequitur.

By the way, er zit een grove fout in je vertaling hoger : "Urgrund" betekent niet "matrix", maar grondoorzaak. "Matrix" zou je kunnen interpreteren als verwijzend naar een veld, maar "urgrund" is vrij van dergelijke bijbetekenis. Planck verwijst vrijwel zeker naar een goddelijke entiteit, niet naar een veld in de wetenschappelijke betekenis van het woord.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 21:12

Digit schreef:Strijder,

Gezien Wikipedia ook het volgende zegt : "The God in which Planck believed was an almighty, all-knowing, benevolent but unintelligible God that permeated everything, manifest by symbols, including physical laws. ... . Planck was interested in truth and Universe beyond observation, and objected to atheism as an obsession with symbols.", klinkt dat citaat eerder als een akte van geloof in en scheppende god dan als een onderbouwde wetenschappelijke uitspraak.

Niet elke uitspraak van een wetenschapper is wetenschap, hoe groot en gerespecteerd die wetenschapper op zijn vakgebied ook mag geweest zijn. Non sequitur.

By the way, er zit een grove fout in je vertaling hoger : "Urgrund" betekent niet "matrix", maar grondoorzaak. "Matrix" zou je kunnen interpreteren als verwijzend naar een veld, maar "urgrund" is vrij van dergelijke bijbetekenis. Planck verwijst vrijwel zeker naar een goddelijke entiteit, niet naar een veld in de wetenschappelijke betekenis van het woord.

Digit

Hij bedoelt er inderdaad de Oergrond mee, ofwel matrix maar het blijven maar woorden he, die verwijzen naar het feitelijke.
Hij vermoedt dat Bewustzijn [newagers zeggen god of liefde]de basis van alle materie is.

Heden ten dage is hij in die veronderstelling niet meer de enige....

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 21:16

Hij is zeker niet alleen. Het is immers de kernidee van alle monotheïstische godsdiensten. Maar daarom is het geen wetenschap. Geloof blijft immers geloof, zelfs als een wetenschapper het gelooft.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 21:20

Digit schreef:Hij is zeker niet alleen. Het is immers de kernidee van alle monotheïstische godsdiensten. Maar daarom is het geen wetenschap. Geloof blijft immers geloof, zelfs als een wetenschapper het gelooft.

Digit

Wetenschap is ook maar relatief, en bedacht door de Wetenschapper zelf.
En is ook maar beperkt houdbaar. Tenminste onze theorieën over de werkelijkheid.
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 21:37

Groot gelijk : geloof is tenminste stabiel, en gemakkelijk. Blijf er maar bij !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 23:01

Digit schreef:Groot gelijk : geloof is tenminste stabiel, en gemakkelijk. Blijf er maar bij !

Digit

Stabiliteit bestaat denk ik niet, het enige dat stabiel is, is dat verandering constant is.

Geloof is het basis fundament van ons bestaan denk ik. Zonder 'geloof' komen we tot niets.
Zonder 'geloof' dat je je bed zult aantreffen ga je er waarschijnlijk niet naartoe. Je moet ergens iets van geloof hebben, om er daadwerkelijk te komen.

En geloof is ook net dat sprongetje kunnen maken wat buiten het gebied van het 'weten' ligt.

Maar verder ben ik niet verbonden aan een of ander geloofsinstituut ofzow.

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 30 apr 2010, 10:04

De ufolotenkliek is een geloofsinstituut ! Hoe krampachtig ze ook anders beweren !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 30 apr 2010, 20:40

Digit schreef:De ufolotenkliek is een geloofsinstituut ! Hoe krampachtig ze ook anders beweren !

Digit

Je hebt er fanaten bij. Er wordt veel gezegd laat ik het zo zeggen.

Maar ja.... dat - weet - ik allemaal niet he. Dat wil zeggen, vaak zelf geen ervaring mee.

Veel zaken berusten er dan weer op dat ik maar 'moet aannemen'.

-- Dus ja dat geldt voor jullie eigenlijk ook, ik deel wat ervaringen, maar feitelijk komt het er op neer dat je het maar moet aannemen. En gezien dat bij mij niet werkt, zal dat wel universeel zijn :mrgreen:

Dus voor wat betreft de UFOreligie; er word van alles gezegd. Het enige wat ik weet is wat ik heb gezien.
Voor de rest 'zou het kunnen'. Sommige dingen klinken plausibeler dan andere, het zou zelfs de missing Link in de geschiedenis van de mensheid kunnen zijn - maar ja... het kan wat mij betreft ook net zo goed verzonnen zijn. Ik weet het niet.

Ik weet alleen dat er wereldwijd UFO's gezien worden. En 'beschadiging' in gewassen op treden waardoor figuren en patronen, geometrisch, wiskundig, en vaak astronomische kennis bevatten, die in niet weinig van de gevallen binnen maximaal enige uren is 'ontstaan', kortom het graancirkelfenomeen.

Ik heb er zelf 2x 1 gezien, dat was best apart. Maar het blijft me wel intrigeren, graancirkels.

Die fenomenen laten zien dat er meer aan de hand is, dan waar we ons bewust van zijn.

Ik zal binnenkort wat onderzoeks informatie plaatsen daaromtrent want de laatste jaar wordt er best veel onderzoek verricht naar deze fenomenen. Maar ik heb het nu niet bij de hand. Vandaar.

In het kort komt het er op neer, ik schrok er zelfs van :mrgreen: dat divers onderzoek aan heeft getoond dat gemiddeld 6 van de 100 Graancirkels die waren onderzocht werden gemaakt door toedoen van mensen.... Dat wil zeggen, dat gemiddeld 94 van de door hun onderzochte 100 graancirkels door iets anders dan door mensen is gemaakt. :shock:

Tsja, komt het toch weer aan op geloven. Voorlopig dan.

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 30 apr 2010, 20:48

Een gevorderde beschaving zou ook wel een handleiding "Hoe lees ik graancirkels" hebben kunnen afleveren.

Dat grapjassen dat niet doen, is normaal. En dat 94 % van de grapjassen zich niet hebben laten pakken is iets wat mij niet verwondert !

Ze zouden na 60 jaar "voorbereiding" wel stilaan door moeten hebben dat wij ze zo niet kunnen lezen ! Of zouden het dan toch intergalactische oetlullen zijn ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Hanky » 30 apr 2010, 22:16

Digit heeft het er maar druk mee, met de Strijder. Misschien kan hij onderwijl nog even grinniken om het volgende:

Kees van Schaik uit Houten (Nederland) liet in een ingezonden brief op 11-08-1997 aan de Volkskrant (een van de belangrijkere dagbladen in Nederland), op het hoogtepunt van de graancirkelgekte, iets weten wat voor veel lezers toen toch wel verrassend zal zijn geweest: (uiteraard off-topic, maar Strijder komt nu weer met dat onderwerp onder Cluster Synchroniciteit):

Op 23 juli 1614 werd de 15-jarige Jan Thonisz, geboren te Gouda, uit de stad Utrecht verbannen, na strenge geseling en tentoonstelling op het schavot. Jan had, zo blijkt uit de Criminele Sententies van het Gerecht van de stad Utrecht, enige jaren met een heidensch quackzalver (zigeuner) rondgetrokken en in de zomer van 1614 te Utrecht veele eenvoudige menschen misleid door alom rond te bazuinen dat hij in Tolsteeg 25 of 26 tovenaars en tovenaarsters in het koren had zien dansen, die daarin ronde ringen of cirkels zouden hebben gemaakt. Hij voorspelde dat er die aanstaande nacht weer zou worden gedanst. Om zijn loochenen enige schijn en couleur te geven vertelde hij een blinde belte (goedhartige sukkel) te zijn die sodanige dingen conde sien.
Na een gerechtelijk verhoor bekende hij echter de ronde ringen of cirkels zelf te hebben gemaakt door het koren in de binnenste cirkel met een koord bijeen te binden en het koren daar omheen met zijn handen naar beneden te trekken en vervolgens met zijn lichaam al wentelend plat te drukken en met zijn voeten te vertreden.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat hij dit ergens uit de Utrechtse stadsarchieven had opgeduikeld. Andere tijden, 400 jaar geleden, maar toen toch ook al spelen in het koren! En aanverwante verschijnselen.
Hanky

Berichtdoor Strijder » 30 apr 2010, 22:37

Digit schreef:Een gevorderde beschaving zou ook wel een handleiding "Hoe lees ik graancirkels" hebben kunnen afleveren.

Dat grapjassen dat niet doen, is normaal. En dat 94 % van de grapjassen zich niet hebben laten pakken is iets wat mij niet verwondert !

Ze zouden na 60 jaar "voorbereiding" wel stilaan door moeten hebben dat wij ze zo niet kunnen lezen ! Of zouden het dan toch intergalactische oetlullen zijn ?

Digit

Ze hebben er een, maar gezien de duidelijke 'UFO's' waar hij steeds laat zien, én door dat hij zich een keer vergist door informatie die hij ook weer doorkrijgt niet te verifiëren natuurlijk..

ben jij er niet zo'n fan van; http://www.youtube.com/watch?v=_KoR2t-i ... playnext=1

Of deze; http://www.youtube.com/watch?v=HNSIVM1bdHw

Ze moeten het immers ook weer niet te makkelijk maken :mrgreen:

Maar los hiervan zijn er toch wel bijzondere ontdekkingen gedaan op het graancirkelgebied waarover later meer.

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor willem_betz » 01 mei 2010, 01:25

met dank aan hanky, nu is er bewijs dat die graan-aliens al 400 jaar hier zijn :D :D
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Digit » 01 mei 2010, 13:31

Strijder,

Maussan = nep.

En vertaal eens een recente gedocumenteerde graancirkel aan de hand van die "handleiding" ! Ik ben benieuwd.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 03 mei 2010, 21:43

Digit schreef:Strijder,

Maussan = nep.

En vertaal eens een recente gedocumenteerde graancirkel aan de hand van die "handleiding" ! Ik ben benieuwd.

Digit

Digit,

Ik zou voor mezelf wel kunnen bedenken waarom Maussan nep is volgens jou, maar om een eigen verhaal te gaan maken schiet ik weinig mee op natuurlijk. Dus besluit ik het hierbij maar aan je te vragen. Bij deze dan ;-)

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 09:16

UIt de losse pols :

- viewtopic.php?p=45633#p45633
- http://www.ufowatchdog.com/hall-of-sham ... me-maussan
- http://www.ufowatchdog.com/component/se ... phrase=all
- http://www.abovetopsecret.com/forum/thread435417/pg1
- http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Jaime_Maussan
- http://www.rense.com/general32/faking.htm
- http://www.unexplained-mysteries.com/fo ... pic=164758
- http://www.skeptic.com/eskeptic/04-07-24/ (door Maussan voor écht verklaard !)

Maar vooral : de "kwaliteit" van zijn filmpjes : het woord "NEP" in king-size hoofdletters is altijd nét buiten beeld !
Én zijn prachtige filmpje van een reuzenufo op klaarlichte dag vlak boven het centrum van Mexico-stad, waarvan hij volgens eigen zeggen niet minder dan 10 getuigen heeft. De vraag waarom NIEMAND van de overige 15.999.990 inwoners dat ding ook gezien heeft schijnt hij niet relevant te vinden !

Laat die charlatan er dus verder buiten !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 11:07

Dank je wel Digit.

Als ik meer tijd heb zal ik ze eens bekijken.

Als ik meer tijd heb kom ik ook nog terug op het oorspronkelijke onderwerp.

Prettige dag!

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 11:16

Strijder,

Denk hier eens over na : stel dat je in een tijdschrift leest dat "ergens" in België iemand aan iemand anders dacht, en hij later verneemt dat die persoon op dat ogenblik is gestorven (speling van 2 1/2 minuut vóór én ná : periode van 5 minuten). Hoe merkwaardig zou je dat vinden ?

Stel dat je iemand ziet zitten tossen (op straat bv.), je gaat kijken, en de eerste 10 worpen die je ziet zijn 10 x dezelfde ! Hoe merkwaardig zou je dát dan vinden ?

Leuke denkstof !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 12:37

Het eerste wat ik tegen kom is:

The TRUTHPROJECT on youtubes video concerning disinformation website.
Sites like UFO watchdog are poisonous and dis-info. BEWARE of these websites!

PindzMedia:
fuck ufowatchdog !

fucking disinfos !

thanks for the video mate !

its great to see people catching on to the bullcrap presented by goverment sponsored
websies such as ufowatchfraud. thanks to thetruthproject.

:roll:
Strijder

Berichtdoor Fishstick » 04 mei 2010, 14:20

Wat is je punt nu eigenlijk in je laatste post? Waar kom je dit tegen? Hoe is dit relevant en hoe sta jer er zelf tegenover?
Fishstick

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 14:51

Fishstick schreef:Wat is je punt nu eigenlijk in je laatste post? Waar kom je dit tegen? Hoe is dit relevant en hoe sta jer er zelf tegenover?

Ik zei al dat het het eerst was dat ik tegen kom. Maar ik kom er nog op terug. Heb alleen even gegoogeld om te zien wat men van die UFO watch dog vindt.

Ik vroeg me wel meteen af waarom 'jullie' [beetje generaliserend] wel 'geloven' in de verslagen, verhalen en anekdotes van degene die zeggen dat het allemaal onzin is.

En niet in de verhalen, verslagen, onderzoeksrapporten en anekdotes van degene die claimen dat het wel UFOs zijn.

Ik snap wel waarom mensen als 'jullie' Maussan als nep zien. Hij is immers TE duidelijk.

Ik ken 'm verder niet, en ja verhalen verzinnen over wat iemand gezegd heeft kan iedereen. Maar waarom 'jullie' die dan wel-blind- lijken te geloven vind ik raar. Het is lastig om even af te reizen naar Mexico, maar eigen onderzoek is veel waardevoller dan blind iemand te volgen die zegt dat ie het onderzocht heeft.

Misschien istie nep. Ik zou het niet weten. Hij heeft wel indrukwekkend film materiaal. En hoge bomen vangen veel wind. Zeker in UFO land natuurlijk. Dus de kritiek kan ik wel begrijpen. Alleen of de kritiek echt terecht is, ook dat weten we feitelijk niet.

Het blijf een kwestie van geloven of niet geloven.

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Fishstick » 04 mei 2010, 15:47

Strijder schreef:
Fishstick schreef:Wat is je punt nu eigenlijk in je laatste post? Waar kom je dit tegen? Hoe is dit relevant en hoe sta jer er zelf tegenover?

Ik zei al dat het het eerst was dat ik tegen kom. Maar ik kom er nog op terug. Heb alleen even gegoogeld om te zien wat men van die UFO watch dog vindt.

Ik vroeg me wel meteen af waarom 'jullie' [beetje generaliserend] wel 'geloven' in de verslagen, verhalen en anekdotes van degene die zeggen dat het allemaal onzin is.

En niet in de verhalen, verslagen, onderzoeksrapporten en anekdotes van degene die claimen dat het wel UFOs zijn.

Ik snap wel waarom mensen als 'jullie' Maussan als nep zien. Hij is immers TE duidelijk.

Ik ken 'm verder niet, en ja verhalen verzinnen over wat iemand gezegd heeft kan iedereen. Maar waarom 'jullie' die dan wel-blind- lijken te geloven vind ik raar. Het is lastig om even af te reizen naar Mexico, maar eigen onderzoek is veel waardevoller dan blind iemand te volgen die zegt dat ie het onderzocht heeft.

Misschien istie nep. Ik zou het niet weten. Hij heeft wel indrukwekkend film materiaal. En hoge bomen vangen veel wind. Zeker in UFO land natuurlijk. Dus de kritiek kan ik wel begrijpen. Alleen of de kritiek echt terecht is, ook dat weten we feitelijk niet.

Het blijf een kwestie van geloven of niet geloven.

Harte groet,
Strijder

Je gaat hier weinig volk vinden dat anecdotes als bewijs aanvaardt, ongeacht de bron. Stroman wederom. Skeptici gaan niet blindelings iets afwijzen (iets waar ik geloof ik je ook alweer eens heb duidelijk gemaakt in een vroegere post.
Fishstick

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 16:23

Strijder,

Carl Sagan : "Buitengewone beweringen vereisen buitengewone argumenten"
Hume : "Een getuigenis geldt alleen als bewijs voor een wonder als de valsheid van de getuigenis een groter wonder zou zijn dan het beweerde wonder"
Ockham : "Verklaringen dienen geen overbodige elementen te bevatten"
Sceptisch paradigma : "De bewijslast ligt bij de beweerder"

Waarom zou ik dan geloof hechten aan om het even welk filmpje waarvan de echtheid niet vaststaat ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Volgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?