Er vloog een metalen bol boven mijn woonwijk

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Re: Er vloog een metalen bol boven mijn woonwijk

Berichtdoor Blueflame » 03 mei 2010, 22:46

Strijder schreef:Misschien is het niet buitenaards maar zijn het zeer geheime militaire projecten ofzo maar wat zouden die in vredesnaam door mijn wijk in Denbosch moeten komen doen? Twintig meter boven de flats in Denbosch. Lijkt me dat ze wel beter oefen terrein kunnen vinden

Buitenaards is het zeker niet.
Militaire proeven kunnen mislukken. Bijvoorbeeld een afstandsbediening die niet meer werkt, waardoor iets op drift slaat.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 08:41

Och, strijdertje wil gewoon niet dat het iets "banaal" was boven "zijn" woonwijk" ! Het moét en zál een spirituele betekenis gehad hebben. Ook al was het een losgeslagen reclameballon. Hij zal altijd ballonnen aanhalen die er anders uit zien, kwestie van .... !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 11:05

Digit schreef:Och, strijdertje wil gewoon niet dat het iets "banaal" was boven "zijn" woonwijk" ! Het moét en zál een spirituele betekenis gehad hebben. Ook al was het een losgeslagen reclameballon. Hij zal altijd ballonnen aanhalen die er anders uit zien, kwestie van .... !

Digit

Digit,

Als het een ballon was. Was het mij ook goed.
Ik zie ook weleens ballonnen overkomen namelijk, daar ren ik dan ook niet achteraan.

Ik wil graag weten wat het is. En ik sluit daarbij een UFO niet uit, jullie wel.

Er zal een tijd komen dat je ze zelf ook ziet vliegen letterlijk ;-) Pas dán zul je begrijpen wat ik hierboven heb proberen te beschrijven, tot die tijd blijft het speculeren voor je.

Bij jullie bestaat er blijkbaar onmogelijk leven buiten deze aarde.

Hier rechtsboven in de kolom zie je nog een stuk of 40 van deze BOLLEN meer: http://het-ufo-kanaal.tk/

Sommige wat duidelijker dan andere, een enkeling wellicht fake.

Als je het alleen al wiskundig bekijkt dan is het ONMOGELIJK dat er GEEN andere intelligent leven is buiten onze planeet.

Harte groet,
Strijder
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 11:19

Wie / wat garandeert de echtheid van deze filmpjes ?

Over de kans op buitenaards leven kom ik terug !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 11:29

Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor The Menace » 04 mei 2010, 11:39

Er zal een tijd komen dat je ze zelf ook ziet vliegen letterlijk Pas dán zul je begrijpen wat ik hierboven heb proberen te beschrijven

Strijder, ik heb ze ook zien vliegen en op dat moment was het voor mij een ufo (in de letterlijke betekenis van het woord). Ik begrijp niet wat je hierboven probeert te beschrijven, maar wel wat die ufo is geweest; een solar balloon. Easy as that.

Hartelijke groet terug,

Dennis
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 12:07

Strijder schreef:Er zal een tijd komen dat je ze zelf ook ziet vliegen letterlijk ;-)

Ik heb "er" al twee gezien. De ene was zo vriendelijk zichzelf te ontmaskeren, de andere heeft wat zoekwerk gevraagd. Géén van beide buitenaards !

Strijder schreef:Pas dán zul je begrijpen wat ik hierboven heb proberen te beschrijven, tot die tijd blijft het speculeren voor je.

Redeneren zul je bedoelen. En dan kom je tot de conclusie dat al die meldingen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vals zijn, en in toenemende mate zelfs bewust vervalst !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 12:13

The Menace schreef:
Er zal een tijd komen dat je ze zelf ook ziet vliegen letterlijk Pas dán zul je begrijpen wat ik hierboven heb proberen te beschrijven

Strijder, ik heb ze ook zien vliegen en op dat moment was het voor mij een ufo (in de letterlijke betekenis van het woord). Ik begrijp niet wat je hierboven probeert te beschrijven, maar wel wat die ufo is geweest; een solar balloon. Easy as that.

Hartelijke groet terug,

Dennis

Zo simpel is het dus niet Dennis, anders had je bovenstaande wel begrepen. Nogmaals het gedrag van een ballon is van een totaal andere orde.

Het zou saai zijn als we allemaal dezelfde visie zouden hebben. Er zou nooit meer ruimte voor discussie of dialoog zijn
En daarmee zou ons begrip altijd op zichzelf en dus beperkt blijven.

Digit schreef:
Strijder schreef:Pas dán zul je begrijpen wat ik hierboven heb proberen te beschrijven, tot die tijd blijft het speculeren voor je.

Redeneren zul je bedoelen. En dan kom je tot de conclusie dat al die meldingen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vals zijn, en in toenemende mate zelfs bewust vervalst !

Digit

Redeneren ja.

Ik vervalst?? :lol:

Het UFO fenomeen groeit vanzelf naarmate de tijd verstrijkt.
Er komt een tijd dat we er niet meer onderuit kunnen dat we al jaren, decennia, eeuwen, ja misschien al millennia bezocht worden door niet aarde rassen.

Komt vanzelf, Strijders hebben geduld :D

Harte groet,
Strijder
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Digit » 04 mei 2010, 12:19

Strijder,

Met "vals" bedoel ik in dit geval "niet veroorzaakt door een buitenaards fenomeen" ! Dat vele waarnemers iets hebben gezien dat ze zelf konden identificeren wordt niet betwist.

Dat geduld dachten velen dertig jaar geleden ook te kunnen opbrengen. De meesten verwarden "geduld" echter met "koppigheid". De overigen zijn sceptisch geworden, zoals ik !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Niko » 04 mei 2010, 12:29

Dit is mijn laatste reactie in de topics van Strijder.

Strijder... heb je dit al eens gezien: http://www.youtube.com/watch?v=j0QtdpgT41k

Waarom denk je dat deze zwermen van buitenaardse tuigen nooit een item in "De Morgen" of het journaal waard zijn ?
Waarom zwermen ze gewoon wat rond in de buurt van ufo-believers, zonder te landen of contact te zoeken ?

Als ik dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=N1_QyAg77CI zou bewerken tot een bevend (handcamera) filmpje en er mijn commentaar onder zou monteren "ongelooflijk, we staan hier in de ardennen... en plots kwamen deze enorme tuigen, kijk hoe ze bewegen!"
Ik plaats het op youtube.
Zeg nu eerlijk... heb ik de believers dan mee, of niet ?
"Eternal nothingness is fine if you happen to be dressed for it."
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 12:49

Niko schreef:Dit is mijn laatste reactie in de topics van Strijder.

Snap ik. Verder als een ballon kom jij immers ook niet.

Niko schreef:Strijder... heb je dit al eens gezien: http://www.youtube.com/watch?v=j0QtdpgT41k

Ja, heb ik al eens gezien. Heb er zelf ook opgelaten. = een wereld van verschil dus met wat ik zag.
Overigens lijkt dit filmpje meer op die andere oranje UFO van me. Maar dat filmpje van jou is een Chinese, Thaise, UFO BALLON. Geen UFO.

Niko schreef:Waarom denk je dat deze zwermen van buitenaardse tuigen nooit een item in "De Morgen" of het journaal waard zijn ?
Waarom zwermen ze gewoon wat rond in de buurt van ufo-believers, zonder te landen of contact te zoeken ?

Omdat ze niet voor gek willen worden versleten misschien?
90% van het volk vind het immers maar raar, zoiets laten ze dan liever aan de Telegraaf over of RTL-4
RTL heeft een poos geleden een poging gedaan, maar wellicht intern teveel commentaar gekregen en daarom dus geen UFO filmpjes meer.

Niko schreef:Als ik dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=N1_QyAg77CI zou bewerken tot een bevend (handcamera) filmpje en er mijn commentaar onder zou monteren "ongelooflijk, we staan hier in de ardennen... en plots kwamen deze enorme tuigen, kijk hoe ze bewegen!"

Ik zoek ook nog een programma liefst gratis waarmee ik bepaalde dingen kan omcirkelen in een video filmpje.
Ik heb namelijk een filmpje gaat over vechtsport. Yellow Bamboo waarmee men 'vijanden' op afstand zou kunnen uitschakelen.
Ik zat dat filmpje snachts een tientallen keren te bekijken, en ineens dacht ik een UFO te zien, en vervolgens bij heel goed kijken bleken er nog veel meer te zitten. Die zou ik dus graag willen omcirkelen maar heb totaal geen verstand van bewerken.
Als iemand me hiermee kan helpen, zou tof zijn!

Ja, als je een filmpje bewerkt kun je er van alles van maken. Als, als als.

Niko schreef:Ik plaats het op youtube.
Zeg nu eerlijk... heb ik de believers dan mee, of niet ?

Wellicht heb je er een heel aantal op je hand. Maar ja, of dat wat zegt.
Ik heb niet zo'n hele hoge pet op hoor van het gros van 'the believers', 'volgers', 'achter na lopers'...

Interessanter vind ik het dat gewoon nuchtere mensen met een goed ontwikkeld iq ineens voor een UFO raadsel komen te staan.

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Niko » 04 mei 2010, 14:00

Nog een laatste dan. :)

Strijder,
Ik heb begrepen dat UFO-spotten een soort hobby van jou is... je kijkt veel filmpjes, en je kijkt omhoog tot je er een zere nek van hebt.
Je WIL heel graag UFO's zien, je gelooft dat het een buitenaardse oorsprong moet hebben en probeert anderen in je overtuiging mee te krijgen (als een strijder).

Ik sluit buitenaardse drive-by's niet volledig uit (als een buitenaardse intelligentie veel verder is ontwikkeld, staan we met evenveel onbegrip naar hun mogelijkheden te kijken als een oermens naar hedendaagse mensen die met elkaar communiceren via een webcam)... MAAR, er is een maar.

Je moet beseffen dat er velen zijn zoals jij, die iets zien dat ze niet meteen kunnen verklaren en dat dan maar gewoon toeschrijven aan iets buitenaards. In combinatie met een hele hoop nep-filmpjes, cafépraatjes en perfect verklaarbare maar niet begrepen waarnemingen van believers gaat het zijn eigen leven leiden.
Ik ga daar niet in mee. Sorry.

Ik wacht geduldig tot er (bij wijze van spreken) ééntje landt op de grote markt van Brussel en de hand van koning Albert schudt tijdens een persconferentie. Al de rest is giswerk, massahysterie en vooral een waste of time.
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 14:39

Niko schreef: Nog een laatste dan. :)

Strijder,
Ik heb begrepen dat UFO-spotten een soort hobby van jou is... je kijkt veel filmpjes, en je kijkt omhoog tot je er een zere nek van hebt.

Laat ik het zo zeggen; ze komen naar mij toe. Het is ook weer niet zo dat ik hele dagen naar de wolken aan het staren ben.
Eigenlijk komt dat niet zo vaak voor, ik werp weleens een blik omhoog. That's all eigenlijk.

Tot heden toe werd ik er steeds naar toe gewenkt namelijk, het leek mij op te zoeken in plaats van andersom.

Zo'n 10 jaar geleden had ik mijn 2e UFO ervaring. Ik stond perplex.

Ik heb een raam zo breed als mn huis ongeveer. Ik stond tijdens een telefoon gesprek een beetje naar buiten te kijken.
Ineens zo'n anderhalve meter buiten mijn raam, op ca 12 meter van de grond [ik woon 3 hoog].

Zie ik ineens "iets" ontstaan in de lucht. Vroeger hadden we zo'n TV met van die lampen erin, wanneer de TV aan of uit ging zag je dat licht als het ware imploderen ik weet het even ook niet anders te beschrijven maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.

Op diezelfde manier zag ik 2 drie hoekige objecten voor me, in de lucht, op anderhalve meter van mijn raam, in de lucht ontstaan. Ze waren omgeven met geel en oranje pulserend licht. Ze hingen in formatie de ene iets voor en boven de andere.
Het hing daar een paar seconden, en vervolgens vloog het met ontzagwekkende snelheid naar links om daar een tiental meter verderop weer op dezelfde manier te verdwijnen als het was verschenen, alsof het een andere dimensie [Digit komt ie weer] in floepte.

NOOIT meer zoiets gezien.

Mijn eerste UFO ervaring was toen ik in een zomer vanaf mijn balkon sterren aan het kijken was. Volgens mij wist ik nog niet eens van UFO's maar het is gewoon heel mooi, en rustgevend om sterren te kijken.
Ik stond daar vaak en had een soort liefde gekregen voor het sterrenbeeld Orion. Vaak wanneer ik sterren aan het kijken was, stond Orion zichtbaar goed te zien zegmaar.

Op bepaald moment stond ik daar weer en ineens 'schrok' ik, want ik zag een klein, tenminste zo dacht ik, nieuw sterrenclustertje van 3 fel brandende sterren, nabij Orion. Het stond daar in driehoeksverband :shock:
Ik verbaasde me enorm. Ik stond immers regelmatig daar en dat cluster was me nog nooit opgevallen. En ik was me maar aan het afvragen hoe het in vredesnaam mogelijk was dat ik dat zo opvallende cluster nog niet eerder gezien had.
Met die vraag heb ik me op dat moment een hele poos bezig gehouden, tot ik ineens bedacht: misschien zijn het wel geen sterren....

Ik was op dat moment laat nog aan het koken en bedacht het volgende scenario: Stel je voor dacht ik, ik loop mijn keuken in, ik schudt mijn aardappelen op, ik loop terug en wanneer ze dan weg zijn, dan weet ik dat het geen sterren waren.

Voordat ik daad bij het woord voegde, keek ik nog een keer extra goed [niet dat dat nodig was overigens want het was ontzettend duidelijk] naar boven om exact te bepalen waar ik zo dadelijk moest kijken als ik mijn aardappels opgeschud zou hebben. Zo gezegd zo gedaan. Ik loop mijn keuken in, schud mijn aardappelen op, loop terug naar het balkon, werp mijn blik in de lucht............... en vervolgens heb ik daar 3/4 uur de hemel afgespeurd want het sterren cluster wat daarvoor zeker een kwartier had stil gehangen duidelijk sterretje aan het spelen, was volledig verdwenen.

Dus dacht ik, dan zullen het geen sterren zijn. Een week of 3 later komt 'toevallig' het boek van Dr J Allen Hynek, ufo rapport op mijn pad, en aldaar las ik verhalen van mensen die claimden op telepathische wijze contact te hebben gehad met ingezetene van UFO's.

Niko schreef:Je WIL heel graag UFO's zien, je gelooft dat het een buitenaardse oorsprong moet hebben en probeert anderen in je overtuiging mee te krijgen (als een strijder).

Niks moet. Ik sluit het zeker niet uit.
Voor mij is vooral belangrijk de intuïtieve, gevoelsmatige band die ik ermee heb.
Mijn intuïtief vermogen is tamelijk goed ontwikkelt.

Maar ik doe inderdaad aan 'UFO bewustwording', ter vergroting van ons wereldbeeld. Ben ook 2x op de radio geweest met mijn diverse UFO ervaringen.

Niko schreef:Ik sluit buitenaardse drive-by's niet volledig uit

Ah, mooi om te horen dat je er niet helemaal onwelwillend tegenover staat :!:

Niko schreef:(als een buitenaardse intelligentie veel verder is ontwikkeld, staan we met evenveel onbegrip naar hun mogelijkheden te kijken als een oermens naar hedendaagse mensen die met elkaar communiceren via een webcam)... MAAR, er is een maar.

Dat klopt, helemaal mee eens. Wij zijn dan nu die oerbewoners.... En wij doen de tekenen die ze ons geven af als onzin en gemaakt door mensenhanden, Graancirkels.

Niko schreef:Je moet beseffen dat er velen zijn zoals jij, die iets zien dat ze niet meteen kunnen verklaren en dat dan maar gewoon toeschrijven aan iets buitenaards. In combinatie met een hele hoop nep-filmpjes, cafépraatjes en perfect verklaarbare maar niet begrepen waarnemingen van believers gaat het zijn eigen leven leiden.

Ook daar geef ik je gelijk in. Ik ben niet als vele trouwens, ik ben als enkele ;)

Niko schreef:Ik ga daar niet in mee. Sorry.

Excuus is niet nodig.
Heb ook zeker wel respect voor hoor. Zeker ook omdat je aangeeft er niet helemaal onwelwillend tegenover te staan.

Ik zou eerlijk gezegd maar een beetje raar staan kijken als jullie allemaal achter me aan zouden lopen, en alles zouden beamen wat ik hier neer leg. Dat zou ik ook niet willen en ook niet bijster intelligent vinden. Zou men dat doen, zou men nog niets weten.
Weten komt immers door ervaren, niet door na praten. En ja, ik wil bv. graag dat men weet dat we niet alleen zijn.

Niko schreef:Ik wacht geduldig tot er (bij wijze van spreken) ééntje landt op de grote markt van Brussel en de hand van koning Albert schudt tijdens een persconferentie. Al de rest is giswerk, massahysterie en vooral een waste of time.

Komt vanzelf! Je geduld zal zeker en vast beloond worden!

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Astrosmurf » 04 mei 2010, 17:49

l
Strijder schreef:[Mijn eerste UFO ervaring was toen ik in een zomer vanaf mijn balkon sterren aan het kijken was. Volgens mij wist ik nog niet eens van UFO's maar het is gewoon heel mooi, en rustgevend om sterren te kijken.
Ik stond daar vaak en had een soort liefde gekregen voor het sterrenbeeld Orion. Vaak wanneer ik sterren aan het kijken was, stond Orion zichtbaar goed te zien zegmaar.

Harte groet,
Strijder

Strijder, woont gij op het zuidelijk halfrond? Want hier bij ons is Orion een wintersterrenbeeld en aldus in de zomer niet zichtbaar. Ofwel wilt ge ons wat blaaskes wijsmaken, ofwel kent ge de sterrenhemel niet. een raad: leer eens de sterrenhemel kennen, zodat ge een planeet uit een ster weet te onderscheiden, kijk eens wat vaker omhoog, gebruik daarbij een verrekijker, zodat je gemakkelijker onderscheid kan maken tussen vliegtuigen, satellieten en ander fraais wat daarboven nog rondzwerft. Hoe meer je kijkt, hoe minder je zal gaan overtuigd raken van buitenaards bezoek.
Astrosmurf

Berichtdoor Strijder » 04 mei 2010, 23:44

Astrosmurf schreef:l
Strijder schreef:[Mijn eerste UFO ervaring was toen ik in een zomer vanaf mijn balkon sterren aan het kijken was. Volgens mij wist ik nog niet eens van UFO's maar het is gewoon heel mooi, en rustgevend om sterren te kijken.

Harte groet,
Strijder

Strijder, woont gij op het zuidelijk halfrond? Want hier bij ons is Orion een wintersterrenbeeld en aldus in de zomer niet zichtbaar. Ofwel wilt ge ons wat blaaskes wijsmaken, ofwel kent ge de sterrenhemel niet. een raad: leer eens de sterrenhemel kennen, zodat ge een planeet uit een ster weet te onderscheiden, kijk eens wat vaker omhoog, gebruik daarbij een verrekijker, zodat je gemakkelijker onderscheid kan maken tussen vliegtuigen, satellieten en ander fraais wat daarboven nog rondzwerft. Hoe meer je kijkt, hoe minder je zal gaan overtuigd raken van buitenaards bezoek.

Heb ik ergens gezegd dan dat het in de zomer was?
Strijder

Berichtdoor Niko » 05 mei 2010, 00:02

Strijder schreef:Heb ik ergens gezegd dan dat het in de zomer was?

Strijder schreef:Mijn eerste UFO ervaring was toen ik in een zomer vanaf mijn balkon sterren aan het kijken was. Volgens mij wist ik nog niet eens van UFO's maar het is gewoon heel mooi, en rustgevend om sterren te kijken.
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Strijder » 05 mei 2010, 00:11

Niko schreef:
Strijder schreef:Heb ik ergens gezegd dan dat het in de zomer was?

Strijder schreef:Mijn eerste UFO ervaring was toen ik in een zomer vanaf mijn balkon sterren aan het kijken was. Volgens mij wist ik nog niet eens van UFO's maar het is gewoon heel mooi, en rustgevend om sterren te kijken.

Hey Niko, toch leuk dat je weer reageert. Ik zie dat ik schrijf zomer inderdaad. Het zou ook best winter geweest kunnen zijn of herfst ik heb geen idee. Ik heb een voorkeur voor de zomer, lekker warm enzo. Voor mijn gevoel speelt alles zich af in de zomer.

Ik weet alleen nog dat het nacht was, de sterren waren immers zichtbaar.

Orion is toch dat sterrenbeeld dat ook terugkomt bij de Piramide van Cheops :?:

Indien zo, dan was het het sterrenbeeld Orion. Eerlijk gezegd..... vroeg ik me de laatste tijd al af waarom ie niet zichtbaar was :lol: Maar het is dus alleen in de winter, vandaar dus :lol:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Astrosmurf » 05 mei 2010, 13:31

Strijder schreef:
Orion is toch dat sterrenbeeld dat ook terugkomt bij de Piramide van Cheops :?:

Indien zo, dan was het het sterrenbeeld Orion. Eerlijk gezegd..... vroeg ik me de laatste tijd al af waarom ie niet zichtbaar was :lol: Maar het is dus alleen in de winter, vandaar dus :lol:

Harte groet,
Strijder

Idd, en net daarom past Orion in uw plaatje. Ik denk dat naast de grote en kleine beer Orion het enige sterrenbeeld is waar je al van gehoord hebt. Net omdat er zoveel nonsens over verteld word. Dat neemt niet weg dat het idd een mooi sterrenbeeld is.
Edit; mocht je vanavond een vreemd licht zien aan de hemel, dan is dat het iss. Gewoon om te vermijden dat je weer rare bollen gaat zien.
Astrosmurf

Berichtdoor Fishstick » 05 mei 2010, 13:46

Astrosmurf schreef:Edit; mocht je vanavond een vreemd licht zien aan de hemel, dan is dat het iss. Gewoon om te vermijden dat je weer rare bollen gaat zien.

(serieus) Dat was gister toch? Of vandaag ook? Gisteren was ie hier perfect te zien rond 21:38, als ie vanavond weer overkomt ga'k proberen een foto te nemen.
Fishstick

Berichtdoor Astrosmurf » 05 mei 2010, 18:40

Nog tot 14 mei, alle dagen. Vanavond zelfs drie maal. De eerste keer rond 20.25h, de tweede keer rond 22.00 uur en de derde keer rond 23.35uur. Veel succes met het fotografisch experiment, zoals u op deze kunt zien, is het mogelijk.
Astrosmurf

Berichtdoor Strijder » 05 mei 2010, 22:40

Astrosmurf schreef:Nog tot 14 mei, alle dagen. Vanavond zelfs drie maal. De eerste keer rond 20.25h, de tweede keer rond 22.00 uur en de derde keer rond 23.35uur. Veel succes met het fotografisch experiment, zoals u op deze kunt zien, is het mogelijk.

Hoe hoog vliegt dat ding?

Ik zag namelijk eerder vanavond iets heel vreemds door de lucht gaat. Het had wat weg van een tafelblad waar aan de smalle kant twee poten vast zaten. Geen idee hoe ik het anders moet beschrijven. Het bewoog in een schuine koers, en op het moment dat ik mijn camera had ingesteld verdween het achter de flats.

Een half uur later zag ik een 'laag vliegende ster' overkomen..... Dat zou de ISS kunnen zijn dan. Ik had verwacht dat dat ding veel hoger vliegt, heeft iemand een duidelijk filmpje van hoe je de ISS kan herkennen vanaf de grond?

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Astrosmurf » 05 mei 2010, 23:32

Het ziet er gewoon uit als een heldere ster die beweegt met de snelheid van een verkeersvliegtuig. Op Youtube staan verschillende filmpjes, niet allemaal even geslaagd, deze vind ik één van de betere. http://www.youtube.com/watch?v=Xr8G9buo ... re=related Het ISS vliegt op een hoogte van ± 350km.
Astrosmurf

Berichtdoor Blueflame » 05 mei 2010, 23:34

Voor iemand die hier zo de Jan komt uithangen over ufo's, is dit wel bizar ...... .
Maar goed, we kunnen maar informatie geven.

Het ISS zit op een hoogte van pakweg 350 meter.
Je hebt de tijden. Het ISS vliegt razendsnel (door zijn geringe hoogte moet dat wel) dus je moet er echt wel op tijd bij zijn. Laat ons zeggen dat je 5 minuten hebt.
Kijk naar het Westen. Je ziet het zo af komen (bij open weer, geen bewolking); met het blote oog is het gewoon een lichtpuntje. Anders dan bij een ster flikkert dat licht niet (tenzij bij bewolking, maar dat is evident => begint er al een lichtje te branden bij al uw waarnemingen?). Het gaat (uiteraard) van West naar Oost en is voorbij voor je het weet.

Als je een tafelblad met daaraan poten bevestigd op je ziet afkomen, is dat wellicht je levensgezel die iets wil duidelijk maken: doe eens iets mee in het huishouden en ruim nou die tafel af!

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Strijder » 06 mei 2010, 00:06

Astrosmurf schreef:Het ziet er gewoon uit als een heldere ster die beweegt met de snelheid van een verkeersvliegtuig. Op Youtube staan verschillende filmpjes, niet allemaal even geslaagd, deze vind ik één van de betere. http://www.youtube.com/watch?v=Xr8G9buo ... re=related Het ISS vliegt op een hoogte van ± 350km.

Ik zag het net weer overkomen, het leek enkel wat hoger maar voor de rest zag het er hetzelfde uit.
Ik ga er, net als 'jullie' van uit dat het de ISS was wat ik vandaag 2x zag :mrgreen:

http://esamultimedia.esa.int/docs/issed ... 12_2a.html
http://www.frankdeboosere.be/ISS/zichtbaarheidISS.php

Bedankt voor dat filmpje van de ISS alleen jammer dat dit dus een van de betere is, het lijkt niet op wat ik zag :XD:

Als iemand nu nog een verklaring heeft voor dat vliegende tafelblad zijn de mysteries van deze dag ook weer opgelost :mrgreen:

Bedankt!!
Strijder

Berichtdoor Strijder » 06 mei 2010, 00:16

Blueflame schreef:Voor iemand die hier zo de Jan komt uithangen over ufo's, is dit wel bizar ...... .

Het blijft een UFO natuurlijk, totdat ik wist wat het was :)

Blueflame schreef: Je ziet het zo af komen (bij open weer, geen bewolking);
Ja, klopt zo ging het ook!

Blueflame schreef:met het blote oog is het gewoon een lichtpuntje. Anders dan bij een ster flikkert dat licht niet (tenzij bij bewolking, maar dat is evident => begint er al een lichtje te branden bij al uw waarnemingen?). Het gaat (uiteraard) van West naar Oost en is voorbij voor je het weet.

Het was niet klein hoor! Het was vergeleken met de sterren die ik zag behoorlijk groot en heel fel, en bewoog als een vliegtuig in een rechte koers.

Blueflame schreef:Als je een tafelblad met daaraan poten bevestigd op je ziet afkomen, is dat wellicht je levensgezel die iets wil duidelijk maken: doe eens iets mee in het huishouden en ruim nou die tafel af!

Mvg.

Zo bont maak ik het nu ook weer niet hoor :mrgreen:

Maar stel dat je een tafelblad hebt dat 2cm dik is, dan zaten de poten aan die 2 cm. Het was echt heel raar om te zien, maar ja wat dat was zal ik wel nooit te weten komen vrees ik. Vanmiddag tijdens bevrijdingsfestival nog diverse ballonnen bekeken in de lucht. Opvallend was dat die allemaal alle kanten opgingen, omdat ze met de wind werden meegevoerd. Het blijft boeiend ook het 'gedrag' van ballonnen te bestuderen. Dat blijft een wereld van verschil met de vele UFO's die ik de laatste 2 jaar heb gezien.

Bedankt in ieder geval voor de bijdrage aan de ISS!

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 06 mei 2010, 11:32

Strijder schreef:
Blueflame schreef:Voor iemand die hier zo de Jan komt uithangen over ufo's, is dit wel bizar ...... .

Het blijft een UFO natuurlijk, totdat ik wist wat het was :)

De “U” van ufo staat voor “unidentified”, en dat is iets anders dan buitenaards.

Strijder schreef:Het was niet klein hoor! Het was vergeleken met de sterren die ik zag behoorlijk groot en heel fel, en bewoog als een vliegtuig in een rechte koers.

Dat is perfect wat je van het ISS kunt verwachten !

Strijder schreef:Maar stel dat je een tafelblad hebt dat 2cm dik is, dan zaten de poten aan die 2 cm. Het was echt heel raar om te zien, maar ja wat dat was zal ik wel nooit te weten komen vrees ik.

Dat laatste is één van je allereerste verstandige opmerkingen ! Leer met zoiets leven !

Strijder schreef:Vanmiddag tijdens bevrijdingsfestival nog diverse ballonnen bekeken in de lucht. Opvallend was dat die allemaal alle kanten opgingen, omdat ze met de wind werden meegevoerd. Het blijft boeiend ook het 'gedrag' van ballonnen te bestuderen. Dat blijft een wereld van verschil met de vele UFO's die ik de laatste 2 jaar heb gezien.

Ooit “groen mannekes” of buitenaardse registratieletters er op gezien ? Zoniet, wat heb je dan aan poten om op te staan ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Fishstick » 06 mei 2010, 13:03

Strijder schreef:. Vanmiddag tijdens bevrijdingsfestival nog diverse ballonnen bekeken in de lucht. Opvallend was dat die allemaal alle kanten opgingen, omdat ze met de wind werden meegevoerd.

Correctie: omdat ze met de lage wind werden meegevoerd. Ballonnen bewegen op lage hoogte inderdaad heel anders dan ettelijke honderden meters hoger, omdat de structuren op de grond turbulentie veroorzaken - iets waar windstromen hogerop in de atmosfeer geen last van hebben.
Fishstick

Berichtdoor willem_betz » 06 mei 2010, 13:51

UFO is een misleidend woord. De enige juiste letter is de U = unidentified, maar een object is het zeker niet altijd want dikwijls zijn het geen voorwerpen maar (spiegel) beelden, en dan is de term flying ook niet correct.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Geen » 07 mei 2010, 09:17

Beelden worden toch door onze hersenen gefabriceerd?
Geen

Berichtdoor willem_betz » 07 mei 2010, 17:57

Geen schreef:Beelden worden toch door onze hersenen gefabriceerd?

Neen, het zijn lichtstralen, door de ogen opgevangen en door de hersenen geïnterpreteerd. Als ze gefabriceerd zijn, dan zijn het WAANbeelden
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 15:41

willem_betz schreef:

Neen, het zijn lichtstralen, door de ogen opgevangen en door de hersenen geïnterpreteerd...

... en gekleurd door je eigen ervaringen en waarnemingen

Trouwens de laatste tijd worden er weer veel UFO meldingen gedaan;

http://ufo-database.livejournal.com/?skip=10

Harte groet,
Strijder :wink:
Strijder

Berichtdoor Digit » 02 aug 2010, 15:45

Heb je vakantie ? Doe iets nuttig en ga met de potjes spelen i. p. v. over die Niburu-onzin te lullen.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Astrosmurf » 02 aug 2010, 22:32

Strijder schreef:
willem_betz schreef:

Neen, het zijn lichtstralen, door de ogen opgevangen en door de hersenen geïnterpreteerd...

... en gekleurd door je eigen ervaringen en waarnemingen

Trouwens de laatste tijd worden er weer veel UFO meldingen gedaan;

http://ufo-database.livejournal.com/?skip=10

Harte groet,
Strijder :wink:

Dat is niet abnormaal. Het is vakantie, mooi weer, warme avonden.
Er word al eens naar boven gekeken, en dan ziet men "iets". De fantasie slaat op hol, en voor je het weet is er een buitenaardse invasie aan de gang.

Naast de alledaagse dingen zoals Venus, ISS, Iridium flitsen, satellieten, de maan! Zijn er ook grappenmakers actief. deze is een heel mooie:
http://www.astroforum.nl/threads/126054 ... Harderwijk
Astrosmurf

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 22:46

Astrosmurf schreef:Dat is niet abnormaal. Het is vakantie, mooi weer, warme avonden.
Er word al eens naar boven gekeken, en dan ziet men "iets". De fantasie slaat op hol, en voor je het weet is er een buitenaardse invasie aan de gang.

Naast de alledaagse dingen zoals Venus, ISS, Iridium flitsen, satellieten, de maan! Zijn er ook grappenmakers actief.

Het is zeker niet abnormaal.
Misschien wel juist omdat het vakantie is dat de niet-aardse rassen eens een ritje aarde aan doen :wink:

Astrosmurf schreef:deze is een heel mooie:

Wat opmerkelijk dat dat verhaal en de man, blind op zijn woord geloofd worden.

Vraag me af of dat ook zo zou zijn wanneer de beste man zou hebben gezegd een UFO te hebben gezien. :roll:
Strijder

Berichtdoor Astrosmurf » 02 aug 2010, 23:22

Strijder schreef:Het is zeker niet abnormaal.
Misschien wel juist omdat het vakantie is dat de niet-aardse rassen eens een ritje aarde aan doen :wink:

Kan niet. Het collectief verlof van de galactische federatie is pas in oktober.

Astrosmurf schreef:deze is een heel mooie:
Wat opmerkelijk dat dat verhaal en de man, blind op zijn woord geloofd worden
Vraag me af of dat ook zo zou zijn wanneer de beste man zou hebben gezegd een UFO te hebben gezien. :roll:

In eerste instantie was dat voor hem ook een ufo, in de betekenis van het letterwoord. Buiten een enkele trol die af en toe eens langskomt, zijn dat allemaal mensen die ernstig met astronomie (willen) bezig zijn.
Die gaan zich niet bezighouden met absurde verklaringen ala ET's , Greys en Reptillians.
Astrosmurf

Berichtdoor Strijder » 03 aug 2010, 00:28

Astrosmurf schreef:
Strijder schreef:Het is zeker niet abnormaal.

Kan niet. Het collectief verlof van de galactische federatie is pas in oktober.

Eerlijk gezegd heb ik ook weerstand wanneer ik mensen hoor praten over de Galactische Federatie, je bent daarin niet alleen dus. Neemt niet weg dat het zou kunnen natuurlijk. Zolang ik het niet weet, laat ik het beter open dan het rechtstreeks te verwijzen naar het Rijk der Fabelen.

Vanuit een bepaalde kant gezien is het toch volstrekt logisch dat het Universum dat zo groot is
Carl Sagan on advanced civilizations:
http://www.youtube.com/watch?v=i0PWOJkWgcM

Carl Sagan "100 Billion Galaxies each W/100 Billion Stars"
http://www.youtube.com/watch?v=5Ex__M-OwSA

Carl Sagan on the total number of stars in our Universe
http://www.youtube.com/watch?v=sJ_tZr0D2pk

wemelt van allerlei soorten van [intelligent] leven..

beetje arrogant om te veronderstellen dat we alleen zouden zijn :lol:
Strijder

Berichtdoor wim » 03 aug 2010, 09:27

Strijder schreef:wemelt van allerlei soorten van [intelligent] leven..

beetje arrogant om te veronderstellen dat we alleen zouden zijn :lol:

Bijna niemand beweert dan ook dat we alleen zouden zijn. De meeste skeptici hebben er alleen problemen mee dat elke UFO meteen uitgelegd wordt als buitenaards leven dat ons komt bezoeken, terwijl daar geen enkele rechtstreekse aanwijzing voor is. Alle foto's en films zijn vaag en de aanvaardbare worden later ontmaskerd als nep.Waar is het tastbare bewijs?
wim

Berichtdoor Digit » 03 aug 2010, 09:38

Inderdaad ! De typische, steeds weerkerende stroman-drogreden van de ufoloten !

Daarbij moet gezegd worden dat Carl Sagan steeds actief heeft gezocht naar tekenen van buitenaardse intelligentie (SETI), maar dat hij steeds de ETI-Ufolotenwaaspraat even actief heeft bestreden !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 03 aug 2010, 10:12

Daar wilde ik nog graag aan toevoegen dat er 2 stellingen zijn:
1°) Er bestaat intelligent leven buiten de aarde
2°) Dit intelligent leven bezoekt de aarde.

Stelling 1 kan best zijn, maar stelling 2 is bijzonder onwaarschijnlijk gezien de afmetingen van het heelal. Vlak bij ons is er alvast geen intelligent leven.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 03 aug 2010, 10:40

Klopt ! Goede verduidelijking.

Het SETI-project heeft ons in elk geval duidelijk gemaakt dat er op dit ogenblik geen technologische beschavingen binnen communicatie-afstand zitten, laat staan reisafstand ! Anders hadden we die vrijwel zeker gehoord !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

VorigeVolgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?