Er vloog een metalen bol boven mijn woonwijk

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Er vloog een metalen bol boven mijn woonwijk

Berichtdoor Strijder » 20 apr 2010, 21:20

Het is alweer een poosje geleden. Om preciezer te zijn was het medio juli 2008.

Ik zat op het Internet op een forum een aantal verhalen te lezen van een aantal personen die in relatief korte tijd veel 'UFO' verschijnselen hadden waargenomen. Tijdens het lezen van die verhalen hoorde ik mezelf denken: "Dat zou ik ook wel willen", vervolgens wende ik mijn hoofd naar links omdat ik naar buiten wilde kijken maar ik ontdekte dat de luxaflex omlaag en dicht zaten. Daarop dacht ik: "Zo, zal ik zeker niks zien". Vervolgens stond ik op en liep ik naar het touwtje met het touwtje in mijn hand trok ik de luxaflex omhoog en en keek recht vooruit naar buiten.

Plots zie ik iets waar ik niet op bedacht was. Ik hoor mezelf zeggen: "Ik hallucineer toch niet?"

In het flatgebouw tegenover me vliegt een tiental meter erboven een -rond metaal uitziend - object.

Voor mij was het te zien al een grote van een basketbal. Het bewoog zich zogezegd op diens gemakje en in een kaarsrechte koers. Omdat het eruit zag dat het ook over de flat waar ik woon zou gaan besloot ik om naar het andere balkon te rennen. daar aangekomen was er ook het object. Echter had het een koerswijziging naar links gemaakt, om vervolgens ook weer in een kaarsrechte koers verder te vliegen.

Op een zeker moment kwamen er ook wat vogels bij in de buurt vliegen. Die stoorde zich er niet aan. En van de vogels was verder zichtbaar dat die wel vleugels hadden om mee te vliegen maar die raadselachtige bol bleek geen vleugels te hebben, geen propeller en maakte in tegenstelling tot de vogels in zijn geheel geen geluid.

Na deze ervaring ben ik direct op youtube gaan kijken of men eerder dergelijke objecten gezien had, echter kon ik toen niks vinden. Pas drie weken later, toen ik nogmaals ging zoeken vond ik diverse filmpjes van mensen die wereldwijd een zelfde soort object als ik hadden waargenomen. Ik heb er wat filmpjes van verzameld voor diegene die er benieuwd naar zijn;

http://www.youtube.com/watch?v=mIrFoCx-5TQ

http://www.youtube.com/watch?v=hNDRNzvWtRE

http://www.youtube.com/watch?v=DK36hJjNOy4

http://www.youtube.com/watch?v=r6b97jONjhY

http://www.youtube.com/watch?v=iTsGf8sVFcA

http://www.youtube.com/watch?v=2jtDWyWVGWM

http://www.youtube.com/watch?v=iNfROsk7ZGQ

http://www.youtube.com/watch?v=cyC78FRjXKQ

Sindsdien ben ik ook maar een UFO kanaal begonnen:

http://www.youtube.com/user/UFOconsciousness

:idea:
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Re: Er vloog een metalen bol boven mijn woonwijk

Berichtdoor kil » 20 apr 2010, 21:28

Dat is inderdaad een UFO, want ik heb geen flauw benul van wat het zijn kan :lol:
Maar enkele van die links zijn verdacht, misschien weet iemand daar meer van.
kil

Berichtdoor Strijder » 20 apr 2010, 21:34

Ik kan je eerlijk bekennen dat ik zelf nogal raar stond te kijken.... :wink:
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Niko » 20 apr 2010, 23:18

Zou het dit kunnen zijn ?

Afbeelding
"Eternal nothingness is fine if you happen to be dressed for it."
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Blueflame » 20 apr 2010, 23:29

Strijder schreef:Ik kan je eerlijk bekennen dat ik zelf nogal raar stond te kijken.... :wink:

Redelijk belangrijk in zulke gevallen is je attitude.
Wat dacht je?
1) ik weet niet wat het is, dus houd ik mijn mond (en probeer het eerst uit te zoeken)
of
2) ik weet niet wat het is, dus is het iets buitenaards.

Kwestie van tijdverspillend geleuter achterwege te laten.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Strijder » 21 apr 2010, 00:27

Blueflame schreef:2) ik weet niet wat het is, dus is het iets buitenaards.

De logica ontgaat mij even.

Sowieso de logica van de reactie ansich, daar die in geen enkel opzicht is gerelateerd aan de inhoud van mijn topic. :?
Strijder

Berichtdoor Digit » 21 apr 2010, 09:33

Strijder,

Je verhaal is merkwaardig doordat het zo bekend voorkomt : Je zat "toevallig" te ufo-en op het internet, en je kreeg "toevallig" de behoefte om ufo's te kunnen zien toen daar "toevallig" die merkwaardige ufo verscheen !

Verder spreekt de inhoud van je kanaal boekdelen : een zuivere Niburu-kloon.

Sta me toe om je niet ernstig te nemen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor The Menace » 22 apr 2010, 17:19

Digit schreef:Sta me toe om je niet ernstig te nemen !

Iemand wees mij ooit op een horizontale, kronkelende, zwarte sliert die zich op een vergelijkbare manier (rustig, koersvast en zonder zichtbaar van hoogte te veranderen) verplaatste over het asielzoekerscentrum waar ik toen werkte. Naar schatting een meter of drie tot vijf lang en naar schatting op zo'n meter of dertig hoogte, maar dat is eigenlijk nauwelijks te schatten zonder referentiepunt.
We hebben toen met een mannetje of tien staan kijken, niemand die wist wat het was en tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wat het geweest is. Ik heb ooit iets gehoord over thaise balonnen, maar ik weet niet of die er zo uit (kunnen) zien.
PS. Ik hield me totaal niet bezig met UFO's, ik was gewoon aan het werk. Maar dat iemand iets vergelijkbaars ziet op het moment dat 'ie er toevallig wel mee bezig is, kan natuurlijk gewoon toeval zijn.
Toeval bestaat nou eenmaal, he Digit?
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 19:23

Digit schreef:
Je verhaal is merkwaardig doordat het zo bekend voorkomt : Je zat "toevallig" te ufo-en op het internet, en je kreeg "toevallig" de behoefte om ufo's te kunnen zien toen daar "toevallig" die merkwaardige ufo verscheen !

Je lijkt het goed te hebben begrepen! Mij verrast het inmiddels echter al niet meer in die mate.
Sinds 1995 valt het me op dat dergelijke ervaringen vaker wél dan niet optreden.

Dat zgn. 'toeval' heeft sinds Jung trouwens een wetenschappelijke naamgeving: Synchroniciteit

Inmiddels is het een bekend fenomeen wat regelmatig door mensen van allerlei pluimage waar wordt genomen.

Wanneer een synchrone ervaring zich voordoet lijkt het alsof er een direct maar niet lineair causaal verband bestaat tussen de 'uiterlijke wereld van gebeurtenissen' en je innerlijke belevingswereld. Doorgaans maken dergelijke ervaringen bij de betrokkene een diepe indruk en zal men het voorval niet snel meer vergeten.

Maar ja, het is nagenoeg precies zo gegaan als ik het heb beschreven. Ieder geschreven woord berust op eerlijk en zuiverheid.
Ik kan me voorstellen dat je dergelijke verhalen niet serieus neemt tot je het zelf hebt ervaren. Ik heb nu één UFO ervaring verteld, dat was na 10 jaar de 3e, daarna sinds 2008 heb ik er nog een aantal gezien. Waarvan ik van 1 over foto en film materiaal beschik.

Misschien later meer!

The Menace schreef:

Iemand wees mij ooit op een horizontale, kronkelende, zwarte sliert die zich op een vergelijkbare manier (rustig, koersvast en zonder zichtbaar van hoogte te veranderen) verplaatste over het asielzoekerscentrum waar ik toen werkte. Naar schatting een meter of drie tot vijf lang en naar schatting op zo'n meter of dertig hoogte, maar dat is eigenlijk nauwelijks te schatten zonder referentiepunt.
We hebben toen met een mannetje of tien staan kijken, niemand die wist wat het was en tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wat het geweest is. Ik heb ooit iets gehoord over thaise balonnen, maar ik weet niet of die er zo uit (kunnen) zien.
PS. Ik hield me totaal niet bezig met UFO's, ik was gewoon aan het werk. Maar dat iemand iets vergelijkbaars ziet op het moment dat 'ie er toevallig wel mee bezig is, kan natuurlijk gewoon toeval zijn.

Hoogte is inderdaad moeilijk om in te schatten zonder referentie. Maar maffe ervaring lijkt het me te zijn geweest.
Hier heb ik een filmpje wat me aan jouw verhaal doet denken, was het ook zoiets misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=UWJMvf1r ... re=related

Het mooie van [Thaise]ballonnen is dat ze licht zijn en met de wind worden meegenomen, precies zo de wind het wil. Zelf heb ik een paar UFO/Thaise ballonnen opgelaten. Leuk om dat eens een paar keer gedaan te hebben. Leuk effect. Maar het gedrag van een ballon is onvergelijkbaar met de UFO-modellen die ik heb gezien. Het mooie van UFO's is dat ze zich vaak in formatie laten zien, uiteen vliegen om weer samen te komen. En of de wind nu naar links of naar rechts blaast in staat zijn om een kaarsrechte koers aan te blijven houden.

Ik zeg niet dat het per definitie van een ander planeet afkomstig moet zijn.

Er zijn ook nog genoeg andere mogelijkheden. Wat we ook niet moeten vergeten is dat er hedendaagse goed aangeschreven wetenschappers zijn die hun hoofd buigen over het thema: reizen door de tijd.

De werkelijkheid is nu eenmaal ruimer dan we bedenken kunnen :idea:
Strijder

Berichtdoor Heeck » 22 apr 2010, 20:24

Synchroniciteit houdt niets meer dan dat iemand veel betekenis aan een toevallig voorval verbindt.
Gebruik van dat woord heeft dus geen enkele toegevoegde waarde bij het verklaren van het voorval.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 20:34

Heeck schreef:Gebruik van dat woord heeft dus geen enkele toegevoegde waarde bij het verklaren van het voorval.
r.

Klopt. Hoewel het niet los hoeft te staan van elkaar verklaart het nog niet de vliegende bol door mijn woonwijk.

Sindsdien komen ze wel vaker voor. Ook in Nederland. Ook in bijvoorbeeld wit.
Hier kan je zien wat men dagelijks zoal waarneemt in Nederland; http://ufo-database.livejournal.com

Wie het weet mag het zeggen.. :roll:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 22 apr 2010, 21:29

Ik weet het : Ossebaardse faeces bovine !

en als je genoeg naar wolkenfoto's kijkt, dan zie je vroeg of laat vanalles ! Pareidolia noemt dat !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 22 apr 2010, 22:04

Strijder schreef:Klopt. Hoewel het niet los hoeft te staan van elkaar verklaart het nog niet de vliegende bol door mijn woonwijk.

Precies; ga eens op een verklaring uit i.p.v. bij voorbaat gewicht toe te kennen aan een of andere losgekoppelde fantasie.
Wel moeilijker, maar op den duur interessanter.
Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 22:05

Heeck schreef:
Strijder schreef:Klopt. Hoewel het niet los hoeft te staan van elkaar verklaart het nog niet de vliegende bol door mijn woonwijk.

Precies; ga eens op een verklaring uit i.p.v. bij voorbaat gewicht toe te kennen aan een of andere losgekoppelde fantasie.
Wel moeilijker, maar op den duur interessanter.
Roeland

Ik sta open voor suggesties :wink:
Strijder

Berichtdoor Heeck » 22 apr 2010, 22:25

Zelfwerkzaamheid.
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Niko » 22 apr 2010, 22:42

Strijder... heb je de foto die ik hier enkele posts geleden plaatste eens bekeken ?
Ben je je ervan bewust dat er weerballonnen zijn die lijken op... een metalen bol ?
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor The Menace » 22 apr 2010, 22:46

Strijder schreef:Hier heb ik een filmpje wat me aan jouw verhaal doet denken, was het ook zoiets misschien?

Zoiets was het wel inderdaad, al was 'die van mij' minder beweeglijk en nogal koersvast.
Maar is dit nou inderdaad een thaise ballon?
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 22:58

Niko schreef:Strijder... heb je de foto die ik hier enkele posts geleden plaatste eens bekeken ?
Ben je je ervan bewust dat er weerballonnen zijn die lijken op... een metalen bol ?

Hoi Nico, jouw vraag zal in het volgende antwoord wel beantwoord worden denk ik;

Heeck schreef:Zelfwerkzaamheid.
r.

Ik kom niet verder dan dat het zijn oorsprong heeft:

Andere dimensie
Andere tijd
Buitenaards

Samengevat was het een ronde bol voor mijn zicht zo groot als een basketbal
Het maakte geen enkel geluid. Geen vleugels of propeller oid.
Het bewoog zich in een kaarsrechte koers, die later werd aangepast naar links.

Weerballonnen vliegen op zo'n 30 - 40 kilometer hoogte, en zijn tegen die tijd erg groot.
En bewegen mee met de wind, zoals alle ballonnen dat doen.

3 weken later kan je het object op diverse plaatsen in de wereld zien vliegen door mensen zoals ik, enkel dan die de tegenwoordigheid van geest hadden om het vast te leggen op video. Hier links op mijn kanaal onder het mapje: "Tiny UFO's" heb ik er een stuk of veertig wereldwijd nu verzameld.

Ik sta open voor suggesties. Het is immers niet alleen mijn luchtruim :wink: :P

The Menace schreef:
Strijder schreef:Hier heb ik een filmpje wat me aan jouw verhaal doet denken, was het ook zoiets misschien?

Zoiets was het wel inderdaad, al was 'die van mij' minder beweeglijk en nogal koersvast.
Maar is dit nou inderdaad een thaise ballon?

Je hebt ze in alle maten en vormen dus het kan zijn dat ze niet allemaal even eender zijn.
Wat het is, dat is onbekend. En dus is het een ... UFO
Maar wat het is is dus onbekend. Het ziet er wel raar uit vind ik. Nee, het is geen Thaise ballon. Die zal ik wel even voor je opduiken.

Kijk hier heb je nog zo'n rare wormachtige; http://www.youtube.com/watch?v=wQRWsVRj5zo
of deze; http://www.youtube.com/watch?v=Mi5twt6FVbA

of deze; http://www.youtube.com/watch?v=z16jwZAG7pg

En dit is ook zo opmerkelijk, dat moet je gewoon gezien hebben, Mexicaanse TV uitgezonden opgenomen door 2 verschillende mensen vanaf twee kanten dus, het lijkt wel een UFO broedmachine http://www.youtube.com/watch?v=hDGjz0yY-EY :shock: :idea: :!:

:arrow: :arrow: dit zijn Thaise Ballonnen: http://www.youtube.com/watch?v=_tNHscNxn_U :idea: :idea:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Heeck » 22 apr 2010, 23:18

Strijder schreef:Ik kom niet verder dan dat het zijn oorsprong heeft:

Andere dimensie
Andere tijd
Buitenaards

Strijder,
Je probleem is dan dat je al veel te ver bent, want je introduceert allerlei buitenissigs, dat op zich bewijs vereist voor het bestaan ervan en dat bovendien buiten je eigen kennisdomein ligt.
Zelfwerkzaamheid werkt alleen binnen alles wat het probleem niet verschuift naar nieuwe onbekendheden en een verklaring biedt binnen het bestaande kennisdomein.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 23:31

Heeck schreef:Zelfwerkzaamheid werkt alleen binnen alles wat het probleem niet verschuift naar nieuwe onbekendheden en een verklaring biedt binnen het bestaande kennisdomein.

Roeland

Als een verklaring niet gevonden kan worden binnen het bestaande kennisdomein zal het dienen uit te wijken naar andere vormen van kennis.

Ondertussen heeft nog niemand een andere suggestie als alternatief aangeboden dan een 'weerballon' :idea:

Zijn er überhaupt wel lezers alhier die eventueel openstaan voor de mogelijkheid dat het héél misschien iets zou kunnen zijn dat oorsprong niet op de aarde heeft?

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Niko » 22 apr 2010, 23:34

Die 'wormachtigen' zijn solar balloons.
Solar balloons worden op de aarde gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=S5BwF95tcxw
http://www.solar-balloons.com/

Dat weet ik uit de reacties op het filmpje dat je hebt geplaatst.
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Niko » 22 apr 2010, 23:38

Strijder schreef:En dit is ook zo opmerkelijk, dat moet je gewoon gezien hebben, Mexicaanse TV uitgezonden opgenomen door 2 verschillende mensen vanaf twee kanten dus, het lijkt wel een UFO broedmachine http://www.youtube.com/watch?v=hDGjz0yY-EY

Naar mijn mening zou dit wel een doorzichtbare solar ballon kunnen zijn.
Door de kronkelende beweging reflecteert de zon op het plastic in verschillende lichtpunten die lijken te bewegen op een as (de totale lengte van de ballon).
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Strijder » 22 apr 2010, 23:49

Niko schreef:Die 'wormachtigen' zijn solar balloons.
Solar balloons worden op de aarde gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=S5BwF95tcxw
http://www.solar-balloons.com/

Dat weet ik uit de reacties op het filmpje dat je hebt geplaatst.

Bedankt voor dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=S5BwF95tcxw
Ik denk dat zulk een Solar Balloon regelmatig voor UFO uitgemaakt wordt inderdaad.

Alleen is het mijn inziens onvergelijkbaar met wat hier zichtbaar is en gebeurt: http://www.youtube.com/watch?v=hDGjz0yY-EY
Het lijkt ook, misschien is dat gevoelsmatig alsof het 'ding' op dit video'tje 'leeft' http://www.youtube.com/watch?v=hDGjz0yY-EY Terwijl het filmpje van de Solar Balloon erg kunstmatig aandoet.

Dus dank je wel voor het filmpje, alleen zo zijn we instaat om te vergelijken :idea:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 23 apr 2010, 09:13

Prachtig, twee filmpjes van Jorge Maussan ! Wereldmarktleider in nep-ufofilmpjes ! En dan nog meestal erg slechte zoals deze !

viewtopic.php?p=45633#p45633

Laat die rommel maar waar ie hoort : youtube of niburu.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 23 apr 2010, 10:34

The Menace schreef:

1) Dat zou mogelijks een reep tuinplastic kunnen geweest zijn die door de wind werd meegenomen. Of een ballon voor/van een tuinfeest. Die heb je in alle kleuren en maten !

2) Inderdaad, maar het soort "toeval" waarbij ufo's zich altijd tonen aan believers en nooit aan astronomen is mij nét iets té véél van het goede !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Niko » 23 apr 2010, 11:09

Digit schreef:nderdaad, maar het soort "toeval" waarbij ufo's zich altijd tonen aan believers en nooit aan astronomen is mij nét iets té véél van het goede !

En believers lijken geen énkele moeite te doen om een normale verklaring te vinden.
Onder dat filmpje van die zogenaamd 'wormachtigen' stond wel minstens 10 keer, in de reacties, dat het gewoon solar balloons zijn... wordt dat genegeerd, willen ze daarvan niet weten ?

Strijder,
een UFO-filmpje maken is echt poepsimpel.
Een vlekje op een stuk voor de rest heel proper plexiglas waar de zon en de "lens flare" een mysterieus lichtgevend object van maken... wat vreemde bewegingen met je camera tegenover een blauwe lucht (geen referentie) doen het vlekje vliegen.

Die ene video van 22 mei 2009 lijkt op een barst in glas, met dauwdruppels tussen.
Of een enkel draadje van een spinneweb, waar druppeltjes op 'dansen'.

En zo kan je nog honderden 'truukjes' bedenken... ik zou de verklaring eerder dààrin zoeken hoor. :wink:
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Strijder » 24 apr 2010, 19:52

Niko schreef:j nét iets té véél van het goede !

En believers lijken geen énkele moeite te doen om een normale verklaring te vinden.
Onder dat filmpje van die zogenaamd 'wormachtigen' stond wel minstens 10 keer, in de reacties, dat het gewoon solar balloons zijn... wordt dat genegeerd, willen ze daarvan niet weten ?

Je hebt daarin wat mij betreft gelijk.

Wat dat betreft doet iedere 'groepering' hetzelfde, ze blijven kijken binnen hun eigen paradigma, maar dan vooral ook niet verder.

Niko schreef:Strijder,
een UFO-filmpje maken is echt poepsimpel.
Een vlekje op een stuk voor de rest heel proper plexiglas waar de zon en de "lens flare" een mysterieus lichtgevend object van maken... wat vreemde bewegingen met je camera tegenover een blauwe lucht (geen referentie) doen het vlekje vliegen.

Als je er een beetje verstand van hebt denk ik wel dat het poepsimpel is. Wij zijn in staat om enorm veel dingen na te maken, denk maar aan vals geld en valse paspoorten, zelfs diamanten kunnen we in een laboratorium uit koolstof namaken. Dat wil echter niet zeggen dat alle geld, paspoorten of diamanten nep zijn, of dat we net zo goed ons geld, paspoorten kunnen weggooien. Het overgrote deel van deze producten is authentiek, hetzelfde geldt voor UFO's en aanverwante verschijnselen.

Niko schreef:Die ene video van 22 mei 2009 lijkt op een barst in glas, met dauwdruppels tussen.
Of een enkel draadje van een spinneweb, waar druppeltjes op 'dansen'.

En zo kan je nog honderden 'truukjes' bedenken... ik zou de verklaring eerder dààrin zoeken hoor. :wink:

Wat het allemaal zou kunnen zijn - daar heb inmiddels hele lijsten van...

Ondertussen blijft het gewoon wat het is, ongeacht of wij daar wel of niet aan willen :!:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 26 apr 2010, 09:02

Strijder,

Je vergeet dat ik je op elk moment ook écht geld, échte paspoorten en échte diamanten kan laten zien !

Voor wanneer de eerste échte ufo ? Jullie liggen nu al ruim 60 jaar achter !

En het blijft inderdaad wat het is : een dwaze vorm van bijgeloof waar sommigen goed geld uit beuren !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 15:01

Digit schreef:

Spreek nu eens voor jezelf Digit...
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 16:10

Doe ik soms iets anders ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 21:32

Strijder schreef:
Digit schreef:

Spreek nu eens voor jezelf Digit...

Digit schreef:Doe ik soms iets anders ?

Digit

Ja,.. ik bedoel eigenlijk te zeggen; je spreekt dus over jezelf
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 21:41

Dat zullen we dan binnen 10 jaar wel zien ! Of binnen 2 1/2 (21/12/2012 !)

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 21:57

Digit schreef:Dat zullen we dan binnen 10 jaar wel zien ! Of binnen 2 1/2 (21/12/2012 !)

Digit

Dat lijkt mij ook wel. Ja, weetje, ten opzichte van een paar jaar geleden is er nu veel meer activiteit.

Maar ook hier effe terug ontopic die BOL door mijn woonwijk.
Dat is toch raar?

Geen geluid.

Geen propeller.

Geen ballon.

Kaars rechte koers, op zijn gemak

Kaarsrechte koerswijziging naar links,

Onverzettelijk vliegt dat ding als maar verder rechtdoor en rechtdoor en rechtdoor tot het helemaal uit mijn zicht veld verdwenen was.

ja,.. ik stond gewoon perplex, raar te kijken!

En als ik eraan terug denk. Nog steeds.

Sindsdien heeft er ook al regelmatig [3x] zo'n dergelijke BOL boven mijn ouderlijk huis gehangen - vertelde mijn moeder tot haar verbazing. Zij had nooit wat met dit onderwerp. Tot ze tot 3x toe savonds terwijl ze de vuilnis buiten gaat zetten, of de was gaat binnen halen of naar de maan kijkt en ineens zo'n BOL ziet hangen.

De eerste vloog een beetje naar haar toe en bleef vervolgens in de lucht stil hangen. Ze heeft dat staan bekijken en is toen weer naar binnen TV gaan kijken. Tijdens de reclame kwam ze weer naar buiten en ze keek, en zag dat het er nog steeds hing. Nou daarna is ze naar binnen gegaan en later naar bed.

En dat dus 3x, niet allemaal precies zo letterlijk maar wel 3x dat ze zo'n bol zag, waarvan er 1 was die kleiner leek dan die van de vorige keer.

Later heb ik haar bij mij naar wat youtube filmpjes laten kijken, en bij de meeste zei ze niet veel maar ineens kwam er 1 voorbij waarbij ze zoiets zei als: "Dat is 'm, die lijkt erop". Nou... laat dat net dezelfde soort zijn die ik dus in juli 2008 hier heb staan aangapen.

Dat is dus ook een vorm van synchroniciteit. Wat ik er verder mee moet, geen idee. Het overkomt me alleen dat is wat ik weet.

Maar raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar dat is het wel, dat vind ik ook :mrgreen:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 29 apr 2010, 22:11

1) Waarom ben je zeker dat het géén ballon was ?
2) Fototoestel klaar leggen voor volgende keer !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 29 apr 2010, 22:49

Digit schreef:1) Waarom ben je zeker dat het géén ballon was ?
2) Fototoestel klaar leggen voor volgende keer !

Digit

Sindsdien heb ik dan ook een fatsoenlijke GSM met een fatsoenlijke camera [zolang ie niet blokkeert] Op een ander moment zag ik een groep / vloot met van die bollen, ik spring op, pak mn camera en kon de hele hemel afturen want hoewel een blauwe lucht, geen bollen meer. Dus het is maar geluk hebben denk ik als het goed op tape staat. Wat ik me ook afvraag is waarom ze zich niet veel duidelijke laat filmen. Maar ja....

Waarom geen ballon.

Op 'papier' is dat moeilijk uit te leggen. Mocht je zelf nu ooit zo iets dergelijks zien, KIJK dan alsjeblieft heel goed, beter dan het opnemen is echt kijken als het lang genoeg duurt kan je het filmen uiteraard, maar geef vooral je ogen goed de kost. En zoek naar iets dat afwijkend is, of abnormaal.

Een Luchtballon moet warmte hebben om te stijgen. Dus die valt af.

Een huis thuis en keuken ballon als je die oplaat, dan afhankelijk van de windsnelheid gaat ie harder of zachter. Naarmate ie harder gaat zal ie meer op en neer bewegen [door de wind], maar ook wanneer ie wat zachter waait zie je de ballon zachtjes op en neer waggelen.

En vaak zie je een touwtje hangen, of een tuut waar de lucht naar binnen gaat.

Die BOL echter vloog in een -uiterst kaarsrechte koers- op een gegeven moment fladderde en wapperde er wat vleugels van vogels bij, maar het bleef ongedeerd op uiterste kaarsrechte koers verder gaan.

En ja dan die koerswijziging naar links, dat is toch wel een hoek van 90 graden ofzo en dan vervolgens weer gewoon kaarsrechtdoor.

Ja, zoiets moet je dan zien he... Dat is het eigenlijk.

In Engeland, doen ze in de parken erg veel moeite, echt onwijs veel moeite, echt vak werk wordt vaak met de hand gedaan ook nog, hagen snoeien, maar dan ook kaarsrecht als je er langs afkijkt, honderden meters lang. Kijk die weten wat een rechte koers is. Een ballon heeft het gedrag van de wind, en de wind waait waarheen zij wil.
De wind zegt niet "Zow, nu pakken we die ballon vast en nemen die eerst 60 meter kaarsrecht rechtdoor, dan maken we een bocht van 90 graden en gaan we kaarsrechte koers aanhouden voor tsja zo ver als ik kon kijken" einde van de straat is toch al 500 meter..

Laat anders een keer een ballon op en kijk wat voor gedrag dat vertoont.
Dat heb ik ook gedaan. En met kinderen is het ook altijd leuk, ook die UFO ballonnen. :mrgreen:
Zelf vond ik het voor mezelf belangrijk om te doen in ieder geval.

Zien is anders dan iets oplezen immers. Ik kan het weer net niet goed opschrijven waardoor het weer niet goed overkomt. Of ik schrijf het wel goed op maar het wordt anders gelezen, het is altijd moeilijk natuurlijk.

Kijk hoe vaak heeft iemand ons niet iets uitgelegd en dachten we het te begrijpen, maar kwamen er later achter "Ah, maar dit wordt er bedoelt"

Nou inmiddels is het dus een wereldwijd fenomeen. Meestal witte bollen worden nu gezien. Ook in Nederland overigens.
---

Er zijn weer nieuwe UFO Meldingen, dit is er 1;

Hallo,

Allereerst wil ik vertellen dat ik nooit open heb gestaan voor UFO's. Maar na afgelopen zaterdagnacht 17 april 2010 denk ik daar wel anders over.

Rond rond half 1 's nachts zat ik met 4 vrienden in huis lekker aan het chillen, wij wonen in Alphen aan den Rijn, wat eigenlijk vlakbij Schiphol ligt. Er was zoals iedereen weet geen luchtverkeer.

Omdat we gingen roken in de tuin, en ik de schuifdeur open wou trekken zag ik opeens door de takken van een boom een bijzonder verschijnsel. Je moet je voorstellen dat de lucht kraakhelder was en opeens een fel oranje-achtige bol/licht ter grootte van een golfbal in de lucht (dus je kon het vet duidelijk zien, maar toch was het wazig) zag zweven.

Dus ik roep m'n vrienden die nog aan het gamen waren. Ook zij hebben het met eigen ogen gezien.

Op het moment dat we met zn alle in de tuin stonden te staren naar het object kwam er meer beweging in het verschijnsel (je moet je voorstellen dat 'het' onze richting op kwam). Plots veranderde het van koers en werd het grote oranje object steeds kleiner naar een puntje en opeens was het weg in de verte. In de tijdsbestek van nog geen minuut.

We stonden zo perplex met zn allen dat we er niet aan dachten het te filmen terwijl iedereen de nieuwste telefoon heeft. Ik wil benadrukken dat dit geen bullsjit is. Na het voorval hadden we de discussie wat het was. Een lampion met een vuurtje? Zo groot in de lucht. Nee, dat kan niet ... dit was echt meer en die fokkin overheid weet er meer van. Geflipte sjit!!!

M.

Hier staan meer recente Nederlanse UFO gevallen; http://ufo-database.livejournal.com/
UFO houdt in dat het gaat om "objecten waarvan men niet weet wat het is"

Prettige avond!

:arrow: Maarre Digit, Gesteld dat ze er wel zijn....... ZOU je ze dan willen zien :?:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 30 apr 2010, 10:11

Je maakt een driedubbele denkfout :

- Je gaat uit van het idee dat je afstand en afmetingen kunt inschatten.
- Je veronderstelt dat de windrichting op (grote) hoogte dezelfde is als aan de grond. Die kan 180° verschillen, en zelfs verschillen per luchtlaag.
- Je gaat er van uit dat wind altijd turbulent is. Dat is hij wél in de buurt van de grond. Zodra de hoogte groter wordt dan het Reynoldsgetal aangeeft zijn winden vaak laminair. Ballons bewegen dan in rechte lijn en aan constante snelheid. Bij het wisselen van luchtlaag kunnen ze drastisch van richting veranderen.

Kortom, geen enkele reden om bv. een weerballon uit te sluiten !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 30 apr 2010, 19:50

Digit schreef:
- Je gaat uit van het idee dat je afstand en afmetingen kunt inschatten.

Zonder dat had ik überhaupt nooit mijn 'verkeersdiploma' behaald hoor.

Als ik iets in de lucht ziet vliegen zoals ik een metalen ronde bol, zonder touwtje. Dan heb ik wel de indruk dat ik kan inschatten of het meer in de buurt komt van 500 meter hoogte, of meer in de buurt van 40 meter hoogte, of misschien was het maar 30 meter, het is dan ook niet zo zeer een precieze aanduiding, maar om iets te hebben om vanuit te gaan.

Digit schreef:- Je veronderstelt dat de windrichting op (grote) hoogte dezelfde is als aan de grond. Die kan 180° verschillen, en zelfs verschillen per luchtlaag.

Nee, ik weet wel dat het aan de grond windstil kan zijn en dat het naarmate je hoger komt verzeild raakt in allerlei luchtstromingen.

Deze bol vloog dan ook niet zo hoog, dat is ook wel het mooie. Nogmaals hij zag er ongeveer zo uit:
http://www.youtube.com/watch?v=mIrFoCx-5TQ ook hier zie je net als bij dat ding dat ik zag geen touwtje hangen.

Digit schreef:- Je gaat er van uit dat wind altijd turbulent is. Dat is hij wél in de buurt van de grond. Zodra de hoogte groter wordt dan het Reynoldsgetal aangeeft zijn winden vaak laminair. Ballons bewegen dan in rechte lijn en aan constante snelheid. Bij het wisselen van luchtlaag kunnen ze drastisch van richting veranderen.

Op grote hoogte is inderdaad alles anders. De mijne vloog net boven mijn woonwijk. Dat is relatief laag hoor.. Gelukkig geen vliegtuigen die op die laagte vliegen :lol:

Digit schreef:Kortom, geen enkele reden om bv. een weerballon uit te sluiten !

Dit is een weerballon, je ziet ook het touwtje denk ik wel he?

Afbeelding
De weerballon wordt in de vulhut bij het KNMI gevuld met helium (foto: Martha Appelman)

Hier kan je lezen waarom het eigenlijk geen weerballon kan zijn;

Twee keer per dag rond 12 en 24 uur (Universal Time) worden vanaf het waarneemterrein van het KNMI in De Bilt weerballonen opgelaten. Het doel van deze met helium gevulde ballonnen is de metingen bij het aardoppervlak aan te vullen met gegevens van de bovenlucht. De resultaten worden radiografisch naar De Bilt gestuurd, vandaar dat weerballonnen ook wel radiosondes worden genoemd. De sonde bereikt doorgaans een hoogte tussen 20 en 30 kilometer. Tijdens de vlucht, die één tot twee uur duurt, worden metingen verricht van temperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk. Uit de positie van de sonde worden windrichting en -snelheid berekend.

Als de radiosonde omhoog gaat komt hij in steeds ijlere lucht. De (rubber) ballon zal dus groter en groter worden en vroeger of later klappen. De radiosonde komt dan aan de parachute naar beneden. Helaas zijn gewone radiosondes slechts één maal te gebruiken. Wie zo'n sonde vindt mag hem behouden of kan hem inleveren bij het klein chemisch afval of voor verdere verwerking terugsturen naar het KNMI. Iedere sonde is voorzien van een briefje met adresgegevens en een beschrijving in Duits, Frans en Engels. Dat is nodig omdat de ballonnen afstanden kunnen afleggen van honderden kilometers, zodat ze in de ons omringende landen terechtkomen.
Bron: http://www.knmi.nl/cms/content/32978/we ... radiosonde

Genoeg redenen lijkt mij waarom het geen weerballon kan zijn :!:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Berichtdoor Digit » 30 apr 2010, 21:02

Als je er met je snufferd bovenop zit, dan zie je inderdaad het touwtje. Eens in de lucht, in tegenlicht zie je dat vrijwel zeker niet meer !

En verder is "De Bilt" niet de enige die ballons allerhande oplaat.

De tuinen in woonwijken zijn dan misschien relatief klein, maar ze zijn fantastisch hoog hoor ! Méér dan 10 km ! En nog eens, de afmetingen en afstand van een voorwerp dat je niet kent kan je onmogelijk betrouwbaar inschatten. Zoals eerder gezegd, iemand heeft ooit eens duiven voor F-16's aanzien !

En de film die je toont is vrijwel zeker een ballon !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Niko » 01 mei 2010, 12:27

Afbeelding

Het is de makers van de foto zelf denk ik niet eens opgevallen.
:lol:
... dat er een klein wolkje op de foto staat.

En dan nog deze: "een metalen bol".

Afbeelding
-Woody Allen-
Niko

Berichtdoor Strijder » 03 mei 2010, 21:47

Die eerste foto met dat wolkje snap ik even niet.

En ja, die andere is duidelijk een ballon.

Dat is dan ook duidelijk een groot verschil met wat ik heb waargenomen.

Kijk gissen wat het is dat kan iedereen. Aandragen dat het een ballon is ook.
Maar veel verder lijken we er ook niet mee te komen.

Misschien is het niet buitenaards maar zijn het zeer geheime militaire projecten ofzo maar wat zouden die in vredesnaam door mijn wijk in Denbosch moeten komen doen? Twintig meter boven de flats in Denbosch. Lijkt me dat ze wel beter oefen terrein kunnen vinden :mrgreen:

Harte groet,
Strijder
Strijder

Volgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?