Roswell: een paar interessante vragen.

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Roswell: een paar interessante vragen.

Berichtdoor Kristof » 06 apr 2010, 23:05

Hallo,

Dit is geen vertaling van een artikel maar een vraag van mezelf van de beruchte Roswell zaak. Dit aspect van het onderwerp ben ik nog nergens tegengekomen in de Ufo-literatuur. Een exclusiviteit? Vergeef me en toon me aan als ik het mis heb.

Na de neerstorting van het tuig in Roswell lag het puin in vele kleine stukken verspreid over een veld van boer Brazel. Na het verzamelen van het materiaal, volgens de ufoloten, leek het materiaal supersterk te zijn. Men kon het niet breken, zagen, verbranden enz. Dit betekent dat de kracht, inwendig of uitwendig of beiden, die de vernietiging veroorzaakte verschrikkelijk moet zijn geweest. Maar toch vond men lichamen van buitenaardsen tussen het puin. Van welk materiaal waren deze buitenaardsen dan vervaardigt? Ik wist niet dat men met gekristalliseerde koolstof, diamant dus en het tot nu toe sterkst zijnde bekende materiaal, koolstofketens kan vormen voor DNA-ketens.

Trouwens, als dit neergestorte tuig zo vernietigd was in kleine stukken, hoe kon men dan weten dat het een schotel was? Als ik een stuk porselein in kleine stukken laat vallen kan dit vanalles geweest zijn: borden, koppen, een vaas of een soepkom. Na lang onderzoek kan men dan wel uiteindelijk bepalen wat het originele object was maar niet in zo een korte tijdspanne als de berichtgeving op de lokale radio na de "ramp". Toch nog onder de invloed van de wereldwijd bekend geworden Kenneth Arnold waarneming? In dit geval was men zelfs nog zo dom om het neergestorte tuig een schotel te noemen. Arnold zag een soort van vliegende "halve manen". Het is een journalist die de tuigen als vliegende schotels bestempelde. Dit vanwege de reden dat Arnold hun bewegingen beschreef als "schotels die over het water ketsten".

Groeten.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Re: Roswell: een paar interessante vragen.

Berichtdoor KoenVB » 11 apr 2010, 00:00

Het verhaal van de zogenaamde "buitenaardsen" dook pas op meer dan dertig jaar na de gebeurtenissen. In 1947 had niemand het over dode aliens, en de manier waarop het gerucht later verspreid werd heeft al helemaal een reukje. Het begon met iemand die beweerde een tekening van de wezens (niet eens een foto dus) gezien te hebben bij iemand die destijds bij de berging aanwezig was (en uiteraard niet bij naam genoemd kan worden). Een broodje aap gehalte van hier tot ginder, dus. Wat er destijds in Roswell gevonden werd was vooral metaalfolie en balsahout. Dat het onverwoestbaar zou geweest zijn is een fabeltje, er is nooit iemand gevonden die dit kon bevestigen. De wrakstukken komen perfect overeen met de officiele verklaring, namelijk een spionageballon van het Mogul-project, die Russische kernproeven moest opsturen. Dat was de voornaamste reden voor het geheimzinnige gedoe destijds. De hele ufo-mythologie was destijds door de Amerikaanse overheid bewust een beetje in de hand gewerkt, omdat het een perfecte dekmantel was.
KoenVB

Re: Roswell: een paar interessante vragen.

Berichtdoor Digit » 11 apr 2010, 11:33

Wat is, IS !
Digit

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?