Gevangen alien: cartoon of gefilmd?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Re: Gevangen alien: cartoon of gefilmd?

Berichtdoor Digit » 08 sep 2009, 20:23

De verwarring begrijp ik ook best, althans initiëel !

Waar ik minder begrip voor kan opbrengen is de halstarrige weigering om met redelijk argumenten rekening te houden en standpunten te herzien !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 08 sep 2009, 22:14

Blueflame schreef:Als ex-burgemeesters het nu ook al over chemtrails gaan hebben ...... . Al is dat geen Natuurkundige natuurlijk. Maar je snapt mijn punt: autoriteitsfiguur.

[ref. http://www.vkblog.nl/bericht/274535/Bel ... trails_aan ]

ps. Ik wil hier uiteraard NIET uitweiden over chemtrails.

Mvg.

Wat wel waar is: al die vliegtuigen kieperen miljoenen liters diwaterstofmonoxide (een stof die de zuurstofopname bij de mens sterk inhibeert en ook ons gehoor en zicht aantast) over ons arm landje uit. Om over het anhydride van diwaterstofcarbonaat nog maar te zwijgen: 5% is genoeg om eender welke mens te doden en het is zowel de hoofdoorzaak van Global Warming als van de verzuring van de oceanen!
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor curantil » 08 sep 2009, 22:21

Thomas schreef:Wat wel waar is: al die vliegtuigen kieperen miljoenen liters diwaterstofmonoxide (een stof die de zuurstofopname bij de mens sterk inhibeert en ook ons gehoor en zicht aantast) over ons arm landje uit.

:lol: Super! Daar had je me even Thomas.
Science knows it doesn't know everything, otherwise it would stop --Dara O'Briain
curantil

Berichtdoor Fishstick » 08 sep 2009, 22:25

Thomas schreef:
Blueflame schreef:Als ex-burgemeesters het nu ook al over chemtrails gaan hebben ...... . Al is dat geen Natuurkundige natuurlijk. Maar je snapt mijn punt: autoriteitsfiguur.

[ref. http://www.vkblog.nl/bericht/274535/Bel ... trails_aan ]

ps. Ik wil hier uiteraard NIET uitweiden over chemtrails.

Mvg.

Wat wel waar is: al die vliegtuigen kieperen miljoenen liters diwaterstofmonoxide (een stof die de zuurstofopname bij de mens sterk inhibeert en ook ons gehoor en zicht aantast) over ons arm landje uit. Om over het anhydride van diwaterstofcarbonaat nog maar te zwijgen: 5% is genoeg om eender welke mens te doden en het is zowel de hoofdoorzaak van Global Warming als van de verzuring van de oceanen!

viewtopic.php?f=2&t=1823 :roll:
Fishstick

Berichtdoor Blueflame » 08 sep 2009, 23:53

:D :D :D

http://www.dhmo.org.

Schrikwekkend goedje !

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor macetaria » 09 sep 2009, 01:40

Thomas schreef:Wat wel waar is: al die vliegtuigen kieperen miljoenen liters diwaterstofmonoxide (een stof die de zuurstofopname bij de mens sterk inhibeert en ook ons gehoor en zicht aantast) over ons arm landje uit. Om over het anhydride van diwaterstofcarbonaat nog maar te zwijgen: 5% is genoeg om eender welke mens te doden en het is zowel de hoofdoorzaak van Global Warming als van de verzuring van de oceanen!

kan je dat even kort toelichten aub? Eventueel in het juiste topic. Ik zou het graag allemaal erg kritisch willen onderzoeken - dit vanuit skeptische hoek met oog voor de wolf in schaapsvacht.
Op wikipedia spreken ze van een hoax, maar als jij betere informatie hebt moeten we dat artikel best snel aanpasen.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Thomas » 09 sep 2009, 07:18

Wel, heb het geduld het onderzoek af te wachten van de onderzoeksrechter waarbij de burgemeester klacht neerlegde, zou ik zeggen. Daar zal je dan meteen ook een voor u betrouwbare bron aan hebben (neem ik aan) die al dan niet bepaalde zaken definitief kan bevestigen of weerleggen. Want de bronnen, waarnaar u vraagt, zijn verdacht door hun reputatie en hier dus niks zeggend. Zeker niet voldoende om een Wikipedia-artikel mee te rechtvaardigen. Momenteel zijn er twee kampen: waterdamp of biologisch wapen. Zonder conclusies uit systematische metingen door onafhankelijke onderzoekers spreek ik me daar niet definitief over uit. Geloof er maar in dat ik een mening citeerde vanuit een bepaald kamp, waar ik van kan zeggen dat de bronvermelding hier geen enkel gezag zou krijgen. Dus wat u vraagt heeft geen zin. Nadien kunnen we alsnog aan uw wens voldoen om Wikipedia te gaan aanpassen.

Voor de goede orde: Wikipedia, waarnaar u verwijst, laat in het midden welke theorie nu de juiste is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chemtrail
Thomas

Berichtdoor Digit » 09 sep 2009, 09:07

Lees daarnaast deze maar eens : http://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrail_ ... acy_theory
En deze : http://www.skepsis.nl/chemtrails.html , waaruit een leuk staaltje logica dat evenwel geen indruk zal maken op de believers : die zijn nl. door middel van kwaktrails gevaccineerd tegen logica (in dit topic overduidelijk geïllustreerd !) :

Skepsis schreef:Als men de bevolking van Winsum en andere wereldsteden wil besproeien, waarom doet men dat dan op zo grote hoogte dat het gif waarschijnlijk pas honderden kilometers verderop gehavend en sterk verdund neerkomt? En wat hebben die wolken ermee te maken? Het lijkt ook onmogelijk om zo'n omvangrijk complot zo goed geheim te houden. Heel veel mensen, met verschillende taken en belangen, zouden er wat vanaf moeten weten, zonder uit de school te klappen. Zulke argumenten (desinformatie) kunnen de chemtrail-believers echter niet meer op andere gedachten brengen, want ze zien met eigen ogen dat het boven hun hoofd niet pluis is.

Verder zal de klacht enkel voor gevolg hebben dat de chemtrailbelievers het bewijs zullen hebben dat de Belgische justitie méé betrokken is in het chemtrail-complot. Dát zou pas goed nieuws zijn : als die er mee te maken hebben, dan zal het binnen de kortste keren uitlekken !

Ik stel voor om dit zijspoor evt. verder te zetten bij het desbetreffende onderwerp !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Dwarsdenker » 09 sep 2009, 09:41

Voor de duidelijkheid voor de mensen die vluchtig over dit topic heen lezen: op 29 augustus opende ik een topic over de ex-burgemeester van Evergem en zijn chemtrails in de geëigende rubriek “HET LULHOEKJE”
Hierop kwam als reactie de volgende grap van Amanitine, die hier overgenomen werd:
Amanitine schreef:Tja, je zou voor minder. Al die vliegtuigen kieperen miljoenen liters diwaterstofmonoxide (een stof die de zuurstofopname bij de mens sterk inhibeert en ook ons gehoor en zicht aantast) over ons arm landje uit. Om over het anhydride van diwaterstofcarbonaat nog maar te zwijgen: 5% is genoeg om eender welke mens te doden en het is zowel de hoofdoorzaak van Global Warming als van de verzuring van de oceanen!

Diwaterstopmonoxide is gewoon water en diwaterstofcarbonaat is koolzuur, de oplossing van CO2 in water. Normale uitlaatgassen dus.

Personen die willen discussiëren over chemtrails and burgemeesters worden dan ook uitgenodigd in mijn topic in het lulhoekje. Deze is getiteld “Waarom het gerecht zoveel vertraging heeft....”.
Een waarschuwing is hier toch op zijn plaats: ik weet niet of ex-burgemeester Vereecke meent wat hij zegt. Hij plant immers een nieuwe carrière in de show business. Het is goed mogelijk dat hij de illuminati, de NAVO en hun chemtrails enkel gebruikt als reclame voor zijn one-man-show. Wie zal het zeggen? Wie zal dis mysterie ontrafelen?
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor Digit » 09 sep 2009, 09:44

Volledig akkoord ! viewtopic.php?p=47896#p47896

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 09 sep 2009, 10:05

Inderdaad. Zoals ik reeds zei: geen discussie over chemtrails in dit topic. Ik haalde 'de persoon' aan, als autoriteit (ex-burgemeester), en het begrip voor de verwarring bij sommige mensen wanneer zulke mensen bepaalde uitspraken doen. Niet de chemtrails op zich.

Dat mensen in een lachbui schieten wanneer op de gevaren van diwaterstofmonoxide wordt gewezen, lijkt me niet meer dan menselijk.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor macetaria » 09 sep 2009, 15:50

Hilarisch dat er toch nog op verder gediscussieerd werd. Ik dacht, ik doe er nog een schepje bovenop, maarja, dan wordt gewoon doodleuk de 'gevraagde toelichting' gegeven.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Dwarsdenker » 09 sep 2009, 16:38

macetaria schreef:Hilarisch dat er toch nog op verder gediscussieerd werd. Ik dacht, ik doe er nog een schepje bovenop, maarja, dan wordt gewoon doodleuk de 'gevraagde toelichting' gegeven.

:oops: Ik vreesde een beetje voor te veel verwarring. Het blijft wel een schitterende vondst.
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor macetaria » 09 sep 2009, 19:23

Dwarsdenker schreef:
macetaria schreef:Hilarisch dat er toch nog op verder gediscussieerd werd. Ik dacht, ik doe er nog een schepje bovenop, maarja, dan wordt gewoon doodleuk de 'gevraagde toelichting' gegeven.

:oops: Ik vreesde een beetje voor te veel verwarring. Het blijft wel een schitterende vondst.

Dat illustreert hoe plichtsbewust de meeste 'reguurders' hier wel zijn!

Thomas: het is wel duidelijk dat het alien-filmpje op aarde gemaakt is en met aardse materialen.

Ik merk ook dat je echt een voorliefde hebt voor samenzweringstheorieën. Je ziet overal aanwijzingen van complottheorieën en spoort ze actief op. Zelfs als diegene die de hoax gelanceerd heeft zelf zegt dat het voor de fun was heeft dit wellicht te maken met een achterliggende samenzwering. Zo blijven we bezig.

Ik ben benieuwd wat het volgende topic is. Heb je al gehoord van die gigantische rioolkwallen die het metaal van de afdekroosters verteren? Een vriend van me is er slachtoffer van, hij is in zo'n put gevallen nadat het scheel verdwenen was. Van dat scheel was niets meer terug te vinden, wat er duidelijk op wijst dat het opgegeten is.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Fishstick » 10 sep 2009, 09:19

macetaria schreef:
Dwarsdenker schreef:. Van dat scheel was niets meer terug te vinden, wat er duidelijk op wijst dat het opgegeten is.

Uhuh. Dat willen ze net dat je denkt!
Fishstick

Berichtdoor Thomas » 10 sep 2009, 17:39

macetaria schreef:Thomas: het is wel duidelijk dat het alien-filmpje op aarde gemaakt is en met aardse materialen.

Ja, dacht ik ook: een digitale camera, een webcam enz...

Ik merk ook dat je echt een voorliefde hebt voor samenzweringstheorieën.

Neen, dat is niet juist. Ik post bij voorkeur bij de topic 'fictie of werkelijkheid?' door mij opmerkelijk bevonden videobeelden of foto's die ik ter discussie of ter skepsis voorleg. Er zijn mensen die samenzweringstheorieën hebben om te verklaren waarom deze gefilmde "feiten" (tussen haakjes!!!) te zien zijn en niet gekend zijn voor het grote publiek. Het gaat er dan om om te zien wat het is, of de beelden authentiek zijn en hoe ze reeël verklaard kunnen worden. En eventueel de samenzweringstheorieën te weerleggen.
Daar dient dit forum voor; Alhoewel 'goed gevonden' afhangt van welke kennis jezelf hebt van CGI bvb.

Je ziet overal aanwijzingen van complottheorieën en spoort ze actief op

'Overal' klopt niet. Enkel op internet, en dan meer bepaald de reeds als complottheorie omschreven theorieën. Trouwens ik ken ook deze theorieën niet allemaal of tot in detail. Sommige skeptici kennen er veel meer van, kunnen naar boeken verwijzen en naar hun auteurs. Daar hou ik mezelf zelfs niet mee bezig! Mijn zogenaamde voorliefde zal allicht niet erg groot zijn dan. Ik laat de beelden ook voor zich spreken en vraag eerder om een theorie waarom dit of dat zich voor kan doen volgens de beelden. Ik biedt daarnaast de in omloop zijnde verklaringsmodellen aan ter skepsis.

Zelfs als diegene die de hoax gelanceerd heeft zelf zegt dat het voor de fun was heeft dit wellicht te maken met een achterliggende samenzwering.

Geef daar minstens een voorbeeld van waar dat gebeurd is (uitspraak van hoax maker, die ik ergens expliciet moet hebben gezien en daarna verder bleef beweren dat het een samenzwering was.) Je kraamt ook hier weer onzin uit.

Zo blijven we bezig.

idd.

Ik ben benieuwd wat het volgende topic is.

Ik ook.

Heb je al gehoord van die gigantische rioolkwallen die het metaal van de afdekroosters verteren?
Een vriend van me is er slachtoffer van,
hij is in zo'n put gevallen nadat het scheel verdwenen was. Van dat scheel was niets meer terug te vinden, wat er duidelijk op wijst dat het opgegeten is.

Een karikatuur van mijn postings maken, door te zeggen dat wat ik beweerde gelijkt op je verhaal over rioolkwallen, maakt immers het veel makkelijker om het als iets absurds te weerleggen. Helaas voor u: dit heet een stromanredenering. Het is een veel gebruikte drogreden in discussies. Een karikatuur maken van wat de ander beweerde, om het makkelijker als 'absurd' zijnde te kunnen weerleggen.
Thomas

Berichtdoor Digit » 10 sep 2009, 18:38

Thomas schreef:
macetaria schreef:Heb je al gehoord van die gigantische rioolkwallen die het metaal van de afdekroosters verteren?
Een vriend van me is er slachtoffer van,
hij is in zo'n put gevallen nadat het scheel verdwenen was. Van dat scheel was niets meer terug te vinden, wat er duidelijk op wijst dat het opgegeten is.

Een karikatuur van mijn postings maken, door te zeggen dat wat ik beweerde gelijkt op je verhaal over rioolkwallen, maakt immers het veel makkelijker om het als iets absurds te weerleggen. Helaas voor u: dit heet een stromanredenering. Het is een veel gebruikte drogreden in discussies. Een karikatuur maken van wat de ander beweerde, om het makkelijker als 'absurd' zijnde te kunnen weerleggen.

Gezien de onzin die je regelmatig post vind ik dat je van geluk mag spreken dat het zo'n milde karikatuur is !

En je bewering dat je het niet zou geloven spreek je zelf herhaaldelijk tegen door het "overtuigend" te noemen. Je pseudo-sceptische hypocrisie hangt mij in elk geval vierkant de strot uit !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 10 sep 2009, 19:32

Digit, ik vind dat ge veel te bot reageert en ongepast (voor dit forum) met beuheidsargumenten afkomt. Veel te grof ook. Misschien moet daarrond ook eens een forumreglement komen: geen grof gescheld. ("idioot", "hypocriet" enz...)
Als je het beu bent raad ik u aan af te zien van enig skepticisme aangezien een skepticus die op dit forum blijft rondhangen zich bij voorkeur bezighoudt met dit soort theorieën. Dat is net zijn ding.

Zijn voorliefde qua discussiearbeid.

(om het met Macetaria te zeggen)

Anders kan je je niet met recht skepticus noemen, als je niet van het sisyfusarbeidskarakter van deze discussies houdt. Een skepticus, die een belangrijk deel van zijn tijd spendeert op dit forum doet eigenlijk niet iets anders liever dan zich met deze theorieën bezighouden, anders heeft hij geen onderwerp tot skepsis en houdt uiteindelijk elk skepticisme (en de zin ervan/ervoor) op te bestaan.

Een skepticus mag niet vervallen in het skepticisme dat enkel nog stelt: "uit die hoek (bron) is het toch allemaal hetzelfde, dus geven we geen argumenten meer, maar bot taalgebruik".
Want dat betekent het einde van het skepticisme, zoals het ooit ontstond, voor dit forum. Het einde van de skeptische discussie. Neen, de sisyfusarbeid moet verder gedaan zoals zij die voorgingen het deden. Als arbeid, als bijtelwerk. Niet als wegwuiverij en bot gescheld.

Zoals atheïsme pas bestaansrecht krijgt bij de gratie van aanwezige godgelovigheid. En steeds maar dezelfde argumenten moeten herhalen en verhelderen is een sisyfusarbeid waarvoor een skepticus kiest wanneer hij de discussie wenst aan te gaan op een forum als dit.

Maw: als je met gelijken wil discussiëren, zoek dan een wetenschapsforum op. Met gelijken praten geeft altijd een vlottere babbel.
Wil je met ufoloten, gelovigen, newagers en glazenbolkijkers discussiëren, blijf dan hier hangen. En daar heb je geduld, goed articuleren en desnoods voor de 20ste keer herhalen waar nodig, omdat ge op een ander niveau praat. Je praat immers met andershorenden en anderzienden. Maar grof taalgebruik tav de discutanten waaraan ge een forum aanbiedt, houdt ze eerder weg en leert niets, en daar wil ik forumregels tegenover!

groeten
Thomas
Thomas

Berichtdoor macetaria » 10 sep 2009, 23:51

Beste Thomas,

Je geeft hier opnieuw een pleidooi voor het skeptisch karakter van jezelf. Ik heb het even nagegaan, zo eindig je in behoorlijk wat topics.
Het is waar dat ik je redenering in het belachelijke getrokken heb door een satirische post neer te zetten. De reden hiervoor was omdat je zelf een tekst die iemand anders als grap bedoeld heeft zonder weerga overneemt als betoog.
Dat mijn karikatuur een non-redenering is weet ik verdomd goed, het verbaast me trouwens niet dat je dat vermeld samen met het vragen naar enkele bronnen. Dat is wat je als rechtgeaard skeptikus graag doet.

Wat ik bedoel is dat je niet mag beweren dat jij skeptisch tegenover de wereld kijkt.
Vrij van religieuze of politieke opvattingen, onderzoekt SKEPP (Studiekring voor Kritische Evaluatie van Pseudo-wetenschap en het Paranormale) beweringen en verschijnselen die volgens de huidige stand van de wetenschap bijzonder onwaarschijnlijk of onmogelijk zijn.

De dingen die je steeds in de groep gooit zijn op basis van de huidige stand der wetenschap iedere keer erg onwaarschijnlijk. Net als vele topics begon deze met een bewering die volgens de huidige stand van de wetenschap niet erg plausibel is.
Over 'chemtrails' en mexicaanse griep verdedig je dat dit groots opgezette geheime plannen zijn. Indien we een alien of UFO op video te pakken hebben blijken we de technologie niet te hebben om zoiets te faken.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het goed dat je theorieën voorlegt aan ons. Op dat vlak ben je een beetje skeptisch omdat je er graag over in discutie gaat.

Over Digit. Ik vind ook dat digit vrij veel uitroepingstekens gebruikt en een paar vrij directe reacties geplaatst heeft. Dat weet hij zelf naar alle waarschijnlijkheid ook goed. Wat ik er echter ook opmerk is dat hij wel degelijk goede argumenten aanhaalt en veel moeite doet om je op je wenken te bedienen. Het probleem is dat hij het gevoel heeft dat niets jouw kan overtuigen, en hij is daarmee niet de enige.
Zo heb ik de indruk dat je nog steeds wil geloven dat op het filmpje een echte aliën te zien is. Wat zou je er van kunnen overtuigen dat dit niet zo is? Heb je dat jezelf al afgevraagd? Idem voor die marsfiguren, nasa-foto's, de ufo's, chemtrails...

Ik ga in dit topic niet meer verder reageren. Volgens mij is de vraag (cartoon of gefilmd?) volledig beantwoord.
Ter info: Ik ken wel degelijk wat af van 3D en fotobewerking.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Thomas » 11 sep 2009, 00:56

Beste Macetaria,

Ik vind het verwarrend dat er enerzijds een forum is dat dient tot het posten van dergelijke beweringen en discussies daarover, maar door de stijl van antwoorden mij onduidelijk is of je nu nog een volgende soortgelijke bewering mag posten, als de vorige wegens een goede technische uitleg weerlegd werd.
Het ironisch argument dat 'men uitkijkt naar mijn volgende topic in diezelfde fictieve trant' geeft aan dat het ergens ongewenst is, terwijl net de aard en opzet van het subforum is een volgende soortgelijke topic ter discussie te verwachten.
Voor de duidelijkheid: ik geloof niet in aliens, ufo's enz... Voor mij gaat het om de discussie zelf, om het uitklaren van argumenten en om bij te leren. Wat toch de opzet is van een forum?
Thomas

Berichtdoor Kitty » 12 sep 2009, 17:31

Indien je iets ter discussie plaatst in een subforum dat 'fictie of werkelijkheid' heet op een forum als Skepp, dan mag je toch verwachten dat je op dit skeptische forum aankomt met zaken waarbij de grens hiertussen vaag genoemd? Dan heb je pas een voor iedereen interessant punt van discussie.

Wat jij Thomas hier plaatst is zo overduidelijk fictie dat het de doelstelling van dit subforum mijns inziens verkracht. Of is alles dan toegestaan. Mag ik hier dan ook een topic plaatsen of de theepot van Russel misschien toch op waarheid zou kunnen berusten?
Al heet een subforum 'fictie of werkelijkheid' dan mag je toch ervan uitgaan dat op een forum als Skepp men niet echt zit te wachten op kolder als youtube filmpjes over aliëns en soortgelijke onzin, waarbij de vraag of dit nu fictie is of werkelijkheid eigenlijk al van te voren duidelijk veronderstelt mag worden door de 'echte' skeptici?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty

Berichtdoor Thomas » 12 sep 2009, 22:24

juist wel, denk ik. Dat is de opzet van zo'n forum.
Thomas

Berichtdoor Blueflame » 12 sep 2009, 23:55

Thomas schreef:juist wel, denk ik. Dat is de opzet van zo'n forum.

Voor een nieuweling wel ja. Maar jij zou nu onderhand toch al beter moeten weten.
Ik denk dat dat precies het punt is dat sommigen irriteert. Jij bent geen nieuweling, maar je gedraagt je wel als een nieuweling op dit forum. Het lijkt alsof je niet bijleert.

Anderen mogen me tegenspreken als ik ongelijk heb, maar ik meen dat dat het punt is.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Thomas » 13 sep 2009, 11:36

Blueflame, in dat geval geef ik toe dat ik dat verkeerd begrepen had. Ik dacht dat ik (bij wijze van spreken) allerlei onderwerpen, waarvan geweten is dat ze skeptisch worden onthaald, hier ter discussie kon plaatsen. Maar tot mijn verbazing wekt dat ergernis op omdat dat niet de bedoeling is.
En ikzelf zag het als een goede oefening in argumenteren om argumenten pro te zoeken om die dan als discussiepunten op het forum te plaatsen.
Als "advocaat van de duivel" zou je kunnen zeggen. Om mezelf te oefenen in het discussiëren en het argumenteren. Waarmee je tegelijk ook actief een forumdiscussie hebt, die al dan niet gelezen wordt. Maar ik doe dat natuurlijk niet graag meer wanneer daar meer algemeen irritatie mee opgewekt wordt omdat dat niet de bedoeling is. Ik zal me dus beperken in het soort onderwerpen dat ik post.
Wat ik zeker begrijp is, dat wanneer ik argumenten niet goed lees, of er geen rekening mee blijk te houden bij een volgende post, dat de andere discutant dan geïrriteerd geraakt. (Timmber, Digit e.a.) Dat heeft gedeeltelijk te maken met dat ik argumenten niet goed las, maar ook deels met mijn andere optiek over het posten van topics.

Nieuwelingen met hun persoonlijke twijfels over een onderwerp, waarvan geweten is dat er in het algemeen skeptisch tegenover wordt gestaan, die kunnen hun vraag voorleggen en hier dus een topic starten. Doorlopend topics over deze onderwerpen lanceren, is niet wat beoogd wordt. Alleen wanneer iemand dus een persoonlijke twijfel over een onderwerp heeft en dit als passant post, zal er dus op ingegaan worden, in de verwachting dat die persoon dan iets geleerd blijkt te hebben uit het antwoord. Dit moet dan blijken uit een gewijzigd standpunt of een verlaten van het forum.

Dat is dus een ander idee op 'topics plaatsen' en mijn gepost hier en is dus een misverstand van mij van de bedoeling van het forum (en wat niet de bedoeling is).
Thomas

Berichtdoor Wig » 16 sep 2009, 22:05

Kitty
Het idee dat 'men' bewust zaken achterhoudt, zonder dat dit op welk bewijs dan ook gebaseerd is, noem ik geen skepticisme, dat noem ik eerder paranoïde.

Lorddragon
Er zijn toch genoeg schandalen die men achteraf ontdekte waarbij dus gegevens werden achtergehouden. Ik neen bvb de CIA, denk je dat die niks achterhouden? (30 jaar dacht ik mogen ze dingen geheimhouden)

Beste mensen....
het bewust achterhouden van zaken is de absolute vaste regel van de tegengestelde partijen, in nagenoeg alle rechtszaken ...
Het klinkt ongelooflijk ongeloofwaardig dat je op plaatsen waar "belangen" in het spel zijn, dit fenomeen NIET tegenkomt.
Ik heb er bij expertises al onnoemelijk veel voorbeelden van meegemaakt.
En dan betrof het nog 'relatief kleine' belangen.

Ik heb er op Freethinker (of was het Vrijdenker?) eens een uitgebreide bijdrage over geschreven.
Er is geen enkel politioneel, gerechterlijk of expertise onderzoek, waarbij de onderzoeker NIET vertrekt van de stellingname dat elke partij bewust zaken zou kunnen achterhouden....
Dat is overigens niet in tegenstelling met de rechtsregel "onschuldig tot de schuld bewezen wordt", dat is een puur technische onderzoeksrichtlijn, zonder dewelke men gewoon géén onderzoeksresultaat krijgt. Naast materiele feiten zijn er in ELKE zaak immers menselijke houdingen zoals manipulaties, valse beschuldigingen, onvolledige mededelingen, zelfs verduisteringen en vervalsingen. En enkel en alleen maar omwille van de gestelde belangenconflicten. (Die in 3 type hoofdgroepen uiteenvallen... maar ik ga de hele blog van toen niet opnieuw schrijven...)

Kort: gegevens achterhouden is de regel.... Het gaat over "mensen", niet over "heiligen". :roll:
Laatst bijgewerkt door Wig op 17 sep 2009, 01:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Wig

Berichtdoor Kitty » 17 sep 2009, 00:24

Je moet deze opmerkingen natuurlijk wel in de context zien. Het ging om een youtube filmpje over een aliën. Als je er dan vanuit gaat dat dit soort zaken worden achtergehouden, mocht men werkelijk een aliën hebben 'gevangen', is dat dan reëel? Natuurlijk worden er zaken achtergehouden op veel gebieden. Maar uitgaan dat dit waar kan zijn, maar men vast zaken achterhoudt vind ik niet sceptisch maar irreëel.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Kitty

Berichtdoor Thomas » 17 sep 2009, 00:59

Toch blij eens een verfrissende visie te lezen vanuit de wereld van gerechtelijke bewijsvoering en politioneel onderzoek. Dank Wig.
Thomas

Berichtdoor Wig » 17 sep 2009, 01:02

De reaktie was een vervolg op LordDragon's insteek,
die betrekking had op jouw opmerking, vandaar dat jouw opmerking méé geciteerd is.
De redenering van LordDragon werd later nergens serieus opgevolgd. Vandaar.

Ik begrijp wel dat je opmerking op het filmpje slaat, Kitty,
maar ik heb enigzins moeite om (puur taalkundig....)
je zinnen goed te begrijpen....

"Maar uitgaan dat dit waar kan zijn, maar men vast zaken achterhoudt vind ik niet sceptisch maar irreëel." ... is voor mij totaal geen betenkenisvolle Nederlandse zinsconstructie meer. (Het spijt me.... wil je die a.u.b. eens in correct nederlands herschrijven ? :wink: )
Je zal het met mij wel eens zijn dat wat zorgvuldiger taalgebruik heel nuttig is... Ik heb al eens een zaak gewonnen, gewoon omdat de expert van de tegenpartij geen steekhoudend nederlands kon "neerpoten" :lol: )
Wig

Berichtdoor Wig » 17 sep 2009, 01:04

Thomas schreef:Toch blij eens een verfrissende visie te lezen vanuit de wereld van gerechtelijke bewijsvoering en politioneel onderzoek. Dank Wig.

Ik had het over WERKMETHODIEK, bij onderzoek. Niet over bewijsvoering.
:wink:
groet

........ Noot..... aangaande je initiele vraag rond het filmpje, Thomas,
wat verwachtte je eigenlijk ? Of iemand op basis van een lodderig oog op die minder dan 3 minuten,
je zou vertellen welke animatie & rendering software werd gebruikt, versie 7.3-bis ?
Of Amimazoo 3-D bewegingsharnassen werden toegepast om de animatie "in te spelen"?
Of welke blue-screen editing software voor de "image-merging" ?
Of wie de de producent is van de animatronic ? Pneumatisch, electrisch of hydraulisch?
:mrgreen:
Nee, die vragen kan je beter aan de specialisten van de filmindustrie stellen. Niet hier..... (Al ken ik veel van de gangbare, beschikbare technieken en leveranciers... 8) )
Wig

Berichtdoor Kitty » 17 sep 2009, 01:22

Wig schreef:De reaktie was een vervolg op LordDragon's insteek,
die betrekking had op jouw opmerking, vandaar dat jouw opmerking méé geciteerd is.
De redenering van LordDragon werd later nergens serieus opgevolgd. Vandaar.

Ik begrijp wel dat je opmerking op het filmpje slaat, Kitty,
maar ik heb enigzins moeite om (puur taalkundig....)
je zinnen goed te begrijpen....

"Maar uitgaan dat dit waar kan zijn, maar men vast zaken achterhoudt vind ik niet sceptisch maar irreëel." ... is voor mij totaal geen betenkenisvolle Nederlandse zinsconstructie meer. (Het spijt me.... wil je die a.u.b. eens in correct nederlands herschrijven ? :wink: )
Je zal het met mij wel eens zijn dat wat zorgvuldiger taalgebruik heel nuttig is... Ik heb al eens een zaak gewonnen, gewoon omdat de expert van de tegenpartij geen steekhoudend nederlands kon "neerpoten" :lol: )

Ok, het was ook een slecht geformuleerde zin. Er moest staan: Maar ervan uitgaan dat dit aliënfilmpje op waarheid zou kunnen berusten, en van daaruit de conclusie trekken dat de mogelijkheid aanwezig is dat dit soort informatie bewust wordt achtergehouden, vind ik niet sceptisch maar irreëel.

Zo beter?

Kitty

Berichtdoor Wig » 17 sep 2009, 01:25

Dat is dag tegen nacht, Kitty.....
Misschien is dit wel de nuttigste en leerrijkste bijdage van dit hele topic, een leesbaarheidsrevisie. :lol:
Wig

Berichtdoor Kitty » 17 sep 2009, 21:17

Bedankt, je hebt in ieder geval voor elkaar gekregen dat ik er op ga letten wat zorgvuldiger te zijn. :wink:

Kitty

Berichtdoor TUUR » 05 nov 2009, 11:59

Een hoop onzin die circuleert op het internet wordt op volgende site geanalyseerd en ontkracht. Leuke site trouwens...
http://www.snopes.com/
"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."
Friedrich Nietzsche
TUUR

Vorige

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?