Interview met een klopgeest.

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Interview met een klopgeest.

Berichtdoor Blueflame » 13 aug 2009, 20:05

donderdag 13 augustus 2009 21:00 uur, © één: Interview met een klopgeest

koppen xl

deze week

donderdag 13 augustus 2009: Interview met een klopgeest

Video
donderdag in Koppen xl

Klopgeesten: allemaal flauwekul of is er toch iets van waar? Klopgeesten zijn spoken die door je huis dwalen. Ze maken geluiden, kloppen op muren en deuren, verplaatsen voorwerpen, gooien stoelen op de grond, ontregelen je huishoudtoestellen, ... en dat allemaal zonder dat daar een logische verklaring voor te geven is. Het heeft mensen altijd al gefascineerd. De filmreeks Poltergeist is een klassieker geworden.

Maar volgens sommigen bestaan ze echt. Zo is er de beruchte 'Klopgeest van Enfield'. Die houdt Groot-Brittannië nu al meer dan 30 jaar in de ban. We gaan terug naar de zomer van 1977. Enfield, een stadje bij Londen, wordt opgeschrikt door een reeks vreemde gebeurtenissen. In een gewone straat met rijhuisjes duikt op 31 augustus dat jaar een klopgeest op. Hij zal de familie Hodgson een jaar lang de stuipen op het lijf jagen.

Koppen XL zoekt de getroffen familie, de journalisten, de politie en de wetenschappers die er toen getuige van waren, weer op. Ook vandaag nog zorgt de Klopgeest van Enfield voor verhitte discussies tussen believers en non-believers. Wat is waar en wat is verzonnen? Zijn het de tienerdochters die een macabere grap hebben uitgehaald? Maar hoe verklaar je dan de bandopnames die de stem van de geest zouden bevatten? Het antwoord blijft ook anno 2009 onbeantwoord. De Klopgeest van Enfield geeft zijn geheimen nog altijd niet prijs.

Oorspronkelijk titel 'The Real Poltergeist', een reportage van Channel 4.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Re: Interview met een klopgeest.

Berichtdoor Dwarsdenker » 14 aug 2009, 00:31

Ik denk dat ik ook een geest hier in huis heb. Kloppen doet hij niet, maar hij legt wel allerlei dingen op plaatsen waar ze niet horen, zodanig dat ik altijd moet zoeken als ik ze nodig heb. ;)
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor kil » 16 aug 2009, 14:19

Ik heb uitgekeken naar deze uitzending en zal deze, met dank aan de recorder, zo dadelijk kunnen bekijken. "Die stem van de geest" is iets waar ik niet veel van verwacht, dat komt al eens vaker voor: lang genoeg luisteren en je hoort wel iets wat misschien een zin zou kunnen zijn :lol:
kil

Berichtdoor kil » 17 aug 2009, 10:50

En wat voor een teleurstelling was het ook weer:

- De "stem van de geest" kwam dus uit 1 van de 2 dochters
- De dochter die de stem in haar jeugd had voortgebracht leek me nu niet meteen de meest mentaal stabiele persoon te zijn ( met alle respect). Ofwel deed ze het met opzet ofwel heeft die vrouw tot op de dag van vandaag ernstige mentale problemen.
- Vliegende voorwerpen waar ze zelfs foto's van hadden, maar die stonden daar dan toch wel niet op zeker?!
- Een stoel die van plaats gaat verschuiven in de kamer van de dochters terwijl die 2 daar alleen zijn (hou rekening met punt 2)
- ...

Een klein half uur dat ik aan iets anders had kunnen besteden, dat is het besluit.
kil

Berichtdoor geertdb » 17 aug 2009, 23:25

kil schreef:Een klein half uur dat ik aan iets anders had kunnen besteden, dat is het besluit.

Mijn beste dank voor de tijdsbesparing die ik dankzij uw advies heb kunnen realiseren. IK had het ook opgenomen, maar kan me blijkbaar toch de moeite besparen het te bekijken. 't Was eigenlijk wel te verwachten...
Het is onmogelijk om je eigen domheid in te zien, want daar heb je nu eenmaal verstand voor nodig...
geertdb

Berichtdoor Blueflame » 17 aug 2009, 23:58

geertdb schreef:
kil schreef:Een klein half uur dat ik aan iets anders had kunnen besteden, dat is het besluit.

Mijn beste dank voor de tijdsbesparing die ik dankzij uw advies heb kunnen realiseren. IK had het ook opgenomen, maar kan me blijkbaar toch de moeite besparen het te bekijken. 't Was eigenlijk wel te verwachten...

Ook ik had het opgenomen en heb het in de vooravond bekeken. Het was niet veel soeps.

Sorry gasten: dat kon ik ook niet weten.
Vakantietijd = komkommertijd ?

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?