Hale Crater Mars: moeilijk zichtbare artifici

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Hale Crater Mars: moeilijk zichtbare artificiële structuren?

Berichtdoor Thomas » 30 jun 2009, 22:56

Ik doe een voorstel om een stappenplan te volgen, zodat je voor je zelf kan nagaan wat op deze marsfoto te zien valt.

1) Download de onbewerkte image 'Crater Hale in perspective, looking west' op de website van ESA: http://www.esa.int/esa-mmg/mmg.pl?topic ... r&subm2=GO

Nu heb je een onbewerkte foto die je donkerder gaat maken.

Afbeelding

2) Bewerk het beeld zodat je een scherpere foto krijgt. Maak het contrast groter, maak het donkerder en scherp te lijnen. Je kan dat bvb. met Windows Live Photo Gallery doen, Photoshop of een ander fotobewerkingsprog.

De bedoeling is dit beeld zodanig te maken dat de contouren van volgens mij moeilijk zichtbare structuren onderaan rechts scherper zichtbaar worden:

Afbeelding

Dit lijken mij geen natuurlijke voorkomende structuren in het landschap, toch? Dit lijkt me te artificieel.

Laat Nasa ons niet het hele prentje zien?

groetjes
Maarten Vergucht
Laatst bijgewerkt door Thomas op 30 jun 2009, 23:25, in totaal 1 keer bewerkt.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Blueflame » 30 jun 2009, 23:20

Maarten,
is het jouw bedoeling dat wij hier alle waaspraat van Niburu gaan weerleggen ? Aan het tempo dat die kerels nieuwe onzin spuien wordt dat dan wel een full time job. Niemand hier heeft daar tijd voor, vrees ik.

Ik heb een vriendin - een zalig mens overigens - en als je die haar achterwerk fotografeert en 20 maal vergroot, dan lijkt dat op het maanlandschap.

Ik laat het voorlopig gebeuren, er komen geen klachten, al zie ik deze post zo stilaan wel met lede ogen aan.

Kan je dus wat duidelijker zijn in je beweringen? Wat is je punt ? Een bepaald deel van het landschap van mars lijkt op een bepaald deel van het landschap van de aarde ? Is het dat ? Als dat zo is: wat dan nog ?

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Thomas » 30 jun 2009, 23:22

Blueflame,

Mijn punt is dat er kunstmatige structuren merkbaar zijn, die volgens mij toch niet 'van nature' in het landschap kunnen ontstaan?

ik dacht dat de bedoeling was. Om hier vanalles ter skepsis voor te leggen waar je vragen bij hebt. Maar natuurlijk als het niet mag, ja dan stop ik er mee. Dit is ten minste een forum waar men op bewijslast ingaat en dat inhoudelijk bespreekt, dacht ik zo. Daar dienen discussiefora toch voor, dacht ik. Anders gebeurt er niet veel, denk ik.
Enne ik geloof niet in Niburi en die onzin hoor.
mvg
Maarten
Thomas

Berichtdoor Blueflame » 30 jun 2009, 23:25

Thomas schreef:Blueflame, ik dacht dat de bedoeling was. Om hier vanalles ter skepsis voor te leggen. Ik amuseer me daar wel mee en neem dat zelf niet te ernstig. Maar natuurlijk als het niet mag, ja dan stop ik er mee. Dit is ten minste een forum waar men op bewijslast ingaat en dat inhoudelijk bespreekt. Enne ik geloof niet in Niburi en die onzin hoor.
mvg
Maarten

He is niet dat dat niet mag, maar ik zou toch graag zien dat je een bepaalde stelling verdedigt of zo. Wat is hier eigenlijk de bedoeling van ? Zoek dat ook voor jezelf eens uit. Wil jij de praatjes van elke kletsmajoor serieus nemen ? Wat zoek je eigenlijk ??

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Timmber » 30 jun 2009, 23:27

Blueflame schreef:Ik heb een vriendin - een zalig mens overigens - en als je die haar achterwerk fotografeert en 20 maal vergroot, dan lijkt dat op het maanlandschap.

Scepticisme is een schone zaak maar er is een tijd en plaats voor alles. Los daarvan: daar gaan je goede punten. :oops:
Timmber

Berichtdoor Timmber » 30 jun 2009, 23:28

Blueflame schreef: Wat zoek je eigenlijk ??

Een strohalm.
Timmber

Berichtdoor Thomas » 30 jun 2009, 23:34

Wat ik zoek?
We zoeken allemaal wel iets zeker. Maar in mijn geval hier is dat 'waarheid'. (de waarheid aangaande dit fenomeen)

Mijn punt hier is dat er kunstmatige structuren zichtbaar zijn op de foto, die toch niet van nature kunnen ontstaan?

Ik zoek een plausibele verklaring.
Mijn punt is dan dat NASA misschien zaken verzwijgt.

Wat zoek jij daarachter, Blueflame? Het lijkt alsof je iets achter mijn gezoek naar de waarheid rond die dingen zoekt?

Enfin, in mijn ogen misdoe ik hier toch niks. Integendeel, ik breng ten minste topics aan die over de typische ter skeptic voorgelegde onderwerpen gaan (buitenaards leven, in dit geval).
Thomas

Berichtdoor Thomas » 30 jun 2009, 23:50

Thomas

Berichtdoor Blueflame » 01 jul 2009, 00:12

Timmber schreef:
Blueflame schreef:Ik heb een vriendin - een zalig mens overigens - en als je die haar achterwerk fotografeert en 20 maal vergroot, dan lijkt dat op het maanlandschap.

Scepticisme is een schone zaak maar er is een tijd en plaats voor alles. Los daarvan: daar gaan je goede punten. :oops:

Wat nu Timmber ? IK denk dat je mijn punt niet snapt.
Neen het poepje van een pasgeborene en vergroot dat 200 of 300 keer en je vindt wellicht ook iets wat overeenkomt met een maanlandschap. Maar als je wil mag je ook mijn billen nemen hoor ! Geen probleem.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Thomas » 01 jul 2009, 00:14

Blueflame, van mij mag je de topic best verwijderen. Ik heb mijn antwoord intussen ook gevonden.
grts
Thomas
Thomas

Berichtdoor Blueflame » 01 jul 2009, 00:18

Thomas schreef:Mijn punt hier is dat er kunstmatige structuren zichtbaar zijn op de foto, die toch niet van nature kunnen ontstaan?

Ben je al ooit naar de Belgische kust geweest ? Ver kan het niet zijn, want België is een voorschoot groot. Ga er dus eens heen en kijk bij eb wat de terugtrekkende waterlijn met het zand heeft gedaan. Je zal allemaal lijnen zien ... . Kunstmatige structuur ? Tja: wat versta je daaronder ? Dat er lijnen in het zand te zien zijn komt doordat de maan verder haar weg vervolgd én door de traagheid van een grote massa (water). Is dat een kunstmatige structuur ?

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Thomas » 01 jul 2009, 00:23

Ja, ik weet wat het is, denk ik. Het is weer een afbeeldingseffect. (hoogstwaarschijnlijk).
Thomas

Berichtdoor Jeroen » 01 jul 2009, 07:56

Die structuren die op de marsfoto's tevoorschijn komen na bewerking doen me sterk denken aan noise die wel meer voorkomt bij digitale foto's. Ik kom het alleszins wel vaker tegen tijdens mijn werk (vooral na het bewerken van contrastrijke, schaduwrijke foto's).
Het principe erachter ken ik niet juist, maar wil het wel eens verder opzoeken. Alleszins lijkt mij dit serieus bij de haren gegrepen. Volgens mij is dit gewoon pixel noise.
Jeroen

Berichtdoor Blueflame » 01 jul 2009, 10:05

Ik protesteer.
De openingspost is achteraf zodanig veranderd tov. de originele post dat enkele reply's naast de kwestie lijken.
Hier gaat een slotje op en dit topic wordt straks verwijderd.

Mvg.

--- slotje ---
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 01 jul 2009, 11:18

Op verzoek is het topic heropend.
Goede argumenten daartoe werden aangehaald door zuurSTOF.
Tevens werd dit topic verplaatst.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor zuurSTOF » 01 jul 2009, 11:38

Dergelijke patronen, zoals te zien op de foto, ontstaan nadat een beeldbestand wordt gecomprimeerd. Aangezien deze foto via het internet beschikbaar is, mag je er heel zeker van zijn dat je hier niet het "originele formaat" zult hebben. Deze foto is reeds bewerkt door hem te "comprimeren". Als je dan gaat inzoomen zul je dus te maken krijgen met dergelijke patronen.

Je kan gerust thuis en test doen om te zien wat er gebeurt nadat een foto werd gecomprimeerd: neem een foto met een hoge resolutie. Maak er een copy van. Comprimeer deze foto, zodat het bestand veel kleiner is geworden. Zoom in en vergelijk met het origineel.
zuurSTOF

Berichtdoor Thomas » 01 jul 2009, 11:39

Inderdaad, Zuurstof, je hebt gelijk.
Ik vond soortgelijke patronen op Google Earth in een rivier in Zuid-Amerika:

Afbeelding

Dus, voor mij is verhaal over comprimmeren van beeldmateriaal hier bevestigd. Ik denk niet dat daar zich verborgen gehouden steden bevinden.
Thomas

Berichtdoor Digit » 01 jul 2009, 14:36

Timmber schreef:
Blueflame schreef: Wat zoek je eigenlijk ??

Een strohalm.

Juist, zoals élke believer aan welke onzin dan ook.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?