printscreen van de 'heuvelachtige' omgeving van area 51

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

printscreen van de 'heuvelachtige' omgeving van area 51

Berichtdoor Thomas » 29 jun 2009, 23:27

Persoonlijk noem ik dit wel een 'vondstje'... :wink:
Ik zocht op google earth 5.0 wat rond in area 51, je kent dat, en zoomde in op kleine bolletjes ietwat verderop... Dan kreeg ik onderstaande foto.
Voor de goede orde:
Dit zijn er maar enkele.
Je kan de hele omgeving afscannen op zo'n 'heuveltjes'...

Ik beweer niks voor alle duidelijkheid, maar ik vroeg me af hoe deze natuurlijk voorkomende heuveltjes in het landschap ontstaan. Leg me dus niet in de mond dat ik hier schrijf dat het 'voetprinten' kunnen zijn van iets dat daar land of opstijgt hé. :lol: (zou al te gek zijn;))

Afbeelding

Alvast bedankt voor een begrijpelijke uitleg over dergelijke in het landschap onstane heuveltjes.
Ga zelf eens kijken op google earth. De coördinaten staan eronder. Tik anders 'area 51 in en zoek in de buurt naar bolletjes waar je op kan inzoemen. Er staan er minstens twinitg bij elkaar. Het is dus niet getruckeerd.

Succes
Laatst bijgewerkt door Thomas op 30 jun 2009, 00:28, in totaal 3 keer bewerkt.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Timmber » 29 jun 2009, 23:30

Dat zijn geen heuvels maar putten. En wel overblijfsels van semi-ondergrondse kernproeven.
Timmber

Berichtdoor Thomas » 29 jun 2009, 23:31

Zeker? ok. Merci
Thomas

Berichtdoor Timmber » 29 jun 2009, 23:35

Thomas schreef:Zeker? ok. Merci

Niet 100%, maar toch zo goed als.
Timmber

Berichtdoor Thomas » 30 jun 2009, 00:11

Timmber, hier hebben ze achteraf er 'iets' op gebouwd. (waarschijnlijk zijn die kernproeven vrij lang geleden gebeurd)

Afbeelding

Een platvorm zal het wel niet zijn. Maar het zijn details die je over het hoofd ziet als je enkel op 'area 51' gefocused bent en wijdere omgeving niet afscant.
Thomas

Berichtdoor Digit » 30 jun 2009, 10:00

Je kan niet uitsluiten dat daar óók klassieke explosieven getest zijn, zoals bv. de "earthquake"-bommen uit 1944. Ook neutronenbommen geven weinig remanente straling. En de gebouwen hoeven niet permanent bemand te zijn : ze kunnen meetstations bevatten !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Fishstick » 30 jun 2009, 10:40

Als ik me niet vergis wordt het terrein in die buurt ook gebruikt als testgronden voor bommenwerpers allerhande.
Fishstick

Berichtdoor Digit » 30 jun 2009, 11:11

Zo te zien staat er een truck-trailercombinatie, enkele gewone voertuigen, enkele kleine gebouwtjes (blokhutten ?) en een array van zonnecellen (mogelijk om meetapparatuur te voeden). Ik acht een meetstation op een oude kernbomtestsite veruit het meest waarschijnlijke. Enerzijds zitten we hier op een van de meest geheime sites ter wereld, anderzijds kunnen we vrij binnenkijken (hier dan toch). Ik denk dan ook dat het iets relatief weinig spectaculairs is !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 30 jun 2009, 12:22

Digit schreef:Enerzijds zitten we hier op een van de meest geheime sites ter wereld, anderzijds kunnen we vrij binnenkijken (hier dan toch). Ik denk dan ook dat het iets relatief weinig spectaculairs is !
Digit

aha, betrap ik Digit op de aanname dat "wanneer het spectacualair zou zijn, we dan niet vrij zouden kunnen binnenkijken? Ergo het is niet spectaculair (geen ufo's, ETI enz...)"
Lijkt op de verborgen aanname dat spectaculaire kennis (...) wellicht voor leken weggehouden wordt.
Ik noteer deze impliciete (verborgen) aanname. :wink:

Alle gekheid op een stokje: dit verhaal past wel bij de theorieën van UFO-believers. Area 51, ufo-achtige littekens in het landschap, 'een geloofwaardig (...) verhaal over kernproeven vlakbij een dichtbevolkt gebied (Las Vegas).
Thomas

Berichtdoor Digit » 30 jun 2009, 14:37

Thomas schreef:
Digit schreef:Enerzijds zitten we hier op een van de meest geheime sites ter wereld, anderzijds kunnen we vrij binnenkijken (hier dan toch). Ik denk dan ook dat het iets relatief weinig spectaculairs is !
Digit

aha, betrap ik Digit op de aanname dat "wanneer het spectacualair zou zijn, we dan niet vrij zouden kunnen binnenkijken? Ergo het is niet spectaculair (geen ufo's, ETI enz...)"
Neigt naar een aannemelijkheid van kennis die voor leken weggehouden wordt. Vooral 'spectaculaire' kennis.

Dat is geeneens een aanname, laat staan een verborgen ! Dat is een vaststelling. Zowat elke regering heeft wel een paar geheime plekken, meestal militaire. En Area 51 is er daar één van, én een van de meest geheime !

Maar dat wil niet zeggen dat dat met ETI te maken heeft ! Ik heb in een andere topic o. a. vier grondige en zwaarwegende argumenten gegeven waarom de aanwezigheid van ETI, en de beweerde geheime poespas hierrond, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een verzinsel is. Ik heb daar uitdrukkelijk gesteld dat ik die discussie als gesloten beschouw tenzij je daar grondige argumenten kon aanbrengen voor het tegenovergestelde. De topic is daarop stilgevallen zonder enige poging tot weerlegging van jouw kant ! Ik beschouw die discussie dus inderdaad als gesloten. Fin de combat, faute de combattants !

Als je die toch wil heropenen, dan verzoek ik je om dat te doen bij de openstaande vragen. Maar dan álle vier, en rekening houdend met voorgaande tegenargumenten van mijn kant!

Ik zal het hier relevante argument nog eens kort herhalen : geloof je nu werkelijk dat de regeringen van deze wereld zich in alle mogelijke bochten wringen en fortuinen uitgeven om ETI-aanwezigheid alhier geheim te houden terwijl hun protégés zich om de haverklap bezondigen aan aërobatische shows voor de lens van amateur-cineasten ? Amateur-cineasten die dan nog meestal hard-core believer-ufoloten blijken te zijn die nauwelijks weten hoe ze een camera moeten vasthouden of hoe de wetenschap ineen zit !

Thomas schreef:Alle gekheid op een stokje: dit verhaal past wel bij de theorieën van UFO-believers. Area 51, ufo-achtige littekens in het landschap, 'een geloofwaardig (...) verhaal over kernproeven vlakbij een dichtbevolkt gebied (Las Vegas).

ufo-achtige littekens in het landschap …. : Als élk cirkelvormig fenomeen aan ufo’s moet gekoppeld worden, dan ben je wel goed gaar !

…. kernproeven vlakbij een dichtbevolkt gebied …. : als je dat een schandaal wil noemen, dan wil ik mij daar best bij aansluiten. Maar Trinity (16 juli 1945 – bovengronds ! ) was zelfs nog dichter bij Socorro dan Area 51 bij Las Vegas. Op welke manier dat dat geacht moet worden om de overige ufoloten-waaspraat te onderbouwen is mij evenwel een absoluut raadsel.

Dus graag onderbouwen, zoniet moet ik vaststellen dat het laatste citaat irrelevant is !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Timmber » 30 jun 2009, 15:25

Thomas schreef:
Digit

Lijkt op de verborgen aanname dat spectaculaire kennis (...) wellicht voor leken weggehouden wordt.

Alle gekheid op een stokje: dit verhaal past wel bij de theorieën van UFO-believers. Area 51, ufo-achtige littekens in het landschap, 'een geloofwaardig (...) verhaal over kernproeven vlakbij een dichtbevolkt gebied (Las Vegas).

Gelieve er wel rekening mee te houden dat Las Vegas ten tijde van de kernproeven helemaal niet zo'n groot en dichtbevolkt gebied was als je hier doet uitschijnen.

Inwoners 1940: 8.422
1950: 24.624
1960: 64.405

De proeven zijn begonnen in 1951 en hebben geduurd tot 1958.
Timmber

Berichtdoor Digit » 30 jun 2009, 15:48

Te meer daar de proeven ik kwestie ondergronds waren !

Zie :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernproef
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernwapent ... _in_Nevada

Daarbij heb ik vastgesteld dat het door Thomas aangegeven gebied niet in Area 51 zélf ligt, maar in de "Nevada Test Site", ong. 23 km. daar vandaan ! Wat dan aantoont dat Timmber gelijk had !

Geef "Nevada Test Site" in als een vliegopdracht in Google Earth, en zie waar je terecht komt !

Zo zie je maar wat er gebeurt als je elk merkwaardig fenomeen gaat interpreteren in fuctie van ..... !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?