lichtflits

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

lichtflits

Berichtdoor ajoin007 » 05 feb 2009, 18:48

Hallo,

Ik zoek eigenlijk mensen die gelijkaardige gebeurtenissen hebben meegemaakt.

Het gebeurde reeds een jaar of 8 geleden. Ik verkeerde nog met mijn ex en ik ging haar afzetten bij haar thuis na een nuchter avondje stappen. 4s morgends om 05:30u stonden we op haar oprit nog een beetje te praten. Ineens zie ik een volledig witte flits met een licht blauwe schijn. Alles was verblind (precies of ze een foto van je nemen met flits op 10cm van je ogen).

Mijn eerste gedacht was, er rijdt iemand op de oprit, zijn grootlichten liggen op en schijnen in mijn spiegel en verblinden mij. Probleem, er was geen auto te zien.

Mijn 2e gedacht was, ik heb een kortsluitingkje gekregen in mijn hoofd en was 1 seconde weg maar mijn ex vriendin had juist hetzelfde ervaren.

3e verklaring dacht ik was een bliksemschicht. Toen we beiden buiten keken was er een klare sterrenhemel dus dit was ook niet mogelijk.

4e verklaring was een helicopter of vliegtuig dat zeer laag overvloog of zo maar er was buiten niets te horen noch te zien.

Het probleem is we hebben alles afgegaan wat het maar kon zijn maar we zijn er nooit op uitgekomen wat er die avond gebeurt is. Waar we stonden was echt wel op de boerenbuiten, er sprongen geen lichten aan, er waren geen auto's in de buurt er was totaal niets wat dit kon veroorzaakt hebben. Het gekste was dat zij gezien had in een fractie van een seconde voor de flits dat het licht zich verplaatste op de grond zoals een golf of zo ...

Ik heb hiervoor naar het kmi gebeld om uitleg te vragen voor dit verschijnsel. Deze hebben mij verteld dat er op die plaats een uridium sateliet is gepasseerd (weerkaatsing zonlicht op de zonnepanelen). Maar deze was daar gepasseerd 4uur eerder. Verder kon het kmi mij niet verder helpen.

Nu weet ik dat er veel zever antwoorden gaan komen op deze post en ik zeg er ook bij dat dit daarom zeker niet buitenaards gerelateerd is maar ik krijg nog steeds kippenvel en tranen in mijn ogen wanneer ik dit vertel aan andere mensen.

Heeft iemand hier nog al ervaringen mee gehad zodat ik ooit hoop mijn mysterie op te lossen.
ajoin007

Berichtdoor Astrosmurf » 05 feb 2009, 18:59

Heel waarschijnlijk een vuurbol die je waargenomen hebt.
Astrosmurf

Berichtdoor ajoin007 » 05 feb 2009, 19:12

een wat?
kan je dit beetje uitleggen aub
ajoin007

Berichtdoor Astrosmurf » 05 feb 2009, 19:24

Een vuurbol, ook nogal eens bolide genaamd, is eigenlijk een heel heldere meteoor. (Vallende ster). In zeldzame gevallen is er zelfs een suizend geluid te horen. Mogelijk heb jij de meteoor zelf niet waargenomen, mischien passeerde die aan een deel van de hemel dat jij niet kon zien, maar je hebt wel de "flits" waargenomen. Een paar weken geleden is dat trouwens weer eens voorgevallen en heeft men er zelfs een opname van.

http://sydsvenskan.se/webbtv/article406 ... ext=webbtv
Deze werd trouwens ook boven Belgi_e en Nederland waargenomen.
Astrosmurf

Berichtdoor ajoin007 » 05 feb 2009, 19:27

ja, de kleur van het licht klopt precies wel maar moet er dan geen krater ergens zijn want zie wel dat deze meteoriet ergens inslaat.

Waarschijnlijk zal je wel gelijk hebben.
ajoin007

Berichtdoor Astrosmurf » 05 feb 2009, 19:41

Als hij de grond raakt, is er idd een inslagkrater. Maar verreweg de meeste raken de grond niet en branden volledig op, of exploderen in de atmosfeer. Dat kan echter ook voor de nodige verwoesting zorgen. Zoals begin vorige eeuw gebleken is in Siberië.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toengoeska-explosie
Astrosmurf

Berichtdoor Blueflame » 05 feb 2009, 19:53

Vooreerst welkom op dit fotum, ajoin007 .

Ik opper nog maar wat: een bolbliksem ?

Misschien even naar google-afbeeldingen gaan en zien of je iets ziet dat er op lijkt ?

[ http://images.google.be/images?hl=nl&q= ... eken&gbv=2 ]

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor ajoin007 » 05 feb 2009, 19:58

thx voor de verwelkoming blueflame.

Een bliksem kon niet want het was een heldere sterrenhemel
ajoin007

Berichtdoor Blueflame » 05 feb 2009, 20:17

ajoin007 schreef:thx voor de verwelkoming blueflame.

Een bliksem kon niet want het was een heldere sterrenhemel

Dat schijnt ook te kunnen [ http://nl.wikipedia.org/wiki/Bolbliksem ... hijnsel%29 ]

Een bolbliksem doet zich meestal voor bij zwaar onweer maar er zijn ook gevallen bekend waarin een bolbliksem optrad tijdens helder weer.

Veel is er nog niet geweten over bolbliksems. Het is lastig om aan data te raken, wegens hun onvoorspelbaarheid. Er is ook lang getwijfeld of ze wel bestaan.

Ball_lightning schreef:Laboratory experiments have produced effects that are visually similar to reports of ball lightning, but it is presently unknown whether these are actually related to any naturally occurring phenomenon. Scientific data on natural ball lightning is scarce owing to its infrequency and unpredictability. The presumption of its existence is based on reported public sightings, and has therefore produced somewhat inconsistent findings. Given inconsistencies and the lack of reliable data, the true nature of ball lightning is still unknown. Until recently, ball lightning was often regarded as a fantasy or a hoax. Reports of the phenomenon were dismissed for lack of physical evidence, and were often regarded the same way as UFO sightings.

Het is altijd goed een verklaring binnen de natuurkunde te zoeken en niet naar de kapstok van de UFO's te grijpen. Waarmee ik overigens geenszins wil beweren dat jij een bolbliksem hebt gezien. De verklaring van Astrosmurf lijkt me even plausibel.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 07 feb 2009, 15:32

Ajoin007,

Je schreef:.... en schijnen in mijn spiegel en verblinden mij ....

Je zat dus nog in de auto ! Klopt dat ? En weet je nog of de motor nog draaide ? Als het bv. winter was is dat erg aannemelijk ! En mogelijks draaide zelfs de ventilator van de verluchting !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ajoin007 » 07 feb 2009, 16:32

nee, auto stond af 100% zeker

daarbij weet ik dat je uit gaat van een stroomstoot of zo maar zoals ik al postte zag mij ex een lichtgolf over de grond over ons trekken dus kan het niet van de auto komen.
ajoin007

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?