Verklaar deze ongewone fotos van ORMUS

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Re: Verklaar deze ongewone fotos van ORMUS

Berichtdoor ekki » 09 mei 2010, 18:52

Kritische Skeppers ,
als je de tijd optelt die jullie steken in het antwoorden op de meeste hilarische beweringen, dan vraag ik me af of er geen andere methoden zijn om een breder publiek een beetje kritischer te maken. Deze ORMUS toestand is toch wel echt een brug te ver hoor. Als ik de boel zou willen belazeren en jullie aan het lijntje zou willen houden, zou ik het niets beter kunnen verzinnen dan wat er hier verteld wordt.
Misschien hoort mijn commentaar wel niet in deze blog thuis ....
FSM rules the world
ekki

Berichtdoor Digit » 09 mei 2010, 19:32

Ekki,

Waarom verspil jij je kostbare tijd aan commentaar op onze tijdverspilling ? :shock: :D :D :D :D

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mees » 10 mei 2010, 12:06

ekki schreef:Kritische Skeppers ,
als je de tijd optelt die jullie steken in het antwoorden op de meeste hilarische beweringen, dan vraag ik me af of er geen andere methoden zijn om een breder publiek een beetje kritischer te maken. Deze ORMUS toestand is toch wel echt een brug te ver hoor. Als ik de boel zou willen belazeren en jullie aan het lijntje zou willen houden, zou ik het niets beter kunnen verzinnen dan wat er hier verteld wordt.

Mensen die in idiotie geloven (of dat nu in UFO's, Ormus (kleine minderheid) of in een oordelende god (grote meerderheid) is) zijn potentieel gevaarlijk want hoewel het "geloof" op zich niet echt schadelijk is, ageren ze meestal wel volgens hun waanideeën en proberen ze anderen mee te trekken in hun waanzin... met alle gevolgen van dien voor redelijke mensen. Het loont dus altijd de moeite om er tegen in te gaan.

Als iemand de boel wil belazeren en stellingen poneert waarin hij zelf niet gelooft, dan is het voor mij nog altijd op zijn minst een oefening tegen de volgende kwak. Dus tijdverlies is het nooit.

Ik vind het ook moeilijk uit te maken wie de boel belazert en wie niet. Als ik iemand die in UFO's gelooft niet ernstig neem, waarom zou ik dan eender welke gelovige ernstig nemen... want dat is dan weer van een nog bedenkelijker allooi?
M.a.w. kwak is kwak... er is geen goede of geen kwade kwak... enkel kwak.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor ekki » 11 mei 2010, 18:49

Digit,Mees,
vind het wel nuttig dat jullie (en anderen) er tegenin gaan hoor.
Ik stel me gewoon maar de vraag hoe al diegenen die niet op dit forum terechtkomen van antwoord te dienen.
Of het nu om gelovigen,creationisten,ufo-aanhangers of andere "gevallen" gaat ....

Dus doe zeker verder hé , elke persoon die jullie op z'n minst al eens kritisch kunnen laten nadenken, is een winst ....

Ekki
FSM rules the world
ekki

Berichtdoor Fishstick » 11 mei 2010, 19:38

Op zich is het een beetje een zaak van moeite:effectiviteit. Als iemand hier nieuw registreert en vragen begint te stellen zal ieder hier wel de moeite doen om hier een deftig antwoord op te verzinnen - tot een bepaalde mate. Ik denk bvb niet dat iemand hier iemand die claimt dat hij verkracht is door Greys en nu superkrachten heeft serieus zal nemen.

Als uit verdere posts blijkt dat ze een bepaalde agenda pushen (Aardstralen genezen kanker! Massage geneest AIDS! Vaccinaties zijn een complot van de NWO om de blanke man uit te wissen! ) of volledig imuun zijn tot rationele gedachte zal de gewilligheid snel dalen en eerder uitmonden in ridicule - niks mis mee op zich.

Soms heeft dit resultaat, soms niet. Als skepticus moet je er gewoon mee kunnen omgaan dat sommige mensen niet open staan tot logica of rationale en liever geloven in iets dat hen gelukkig maakt, ongeacht bewijzen van effectiviteit.

Persoonlijk heb ik zelf een fulltime job maar vind ik er gewoon plezier in van het mundane magisch te maken, in plaats van magie achter het mundane te zoeken. Graag laat ik anderen delen in deze revelatie, en daarom ben ik SKEPP (en JREF) lid.
Fishstick

Berichtdoor Mees » 11 mei 2010, 19:50

ekki schreef:Ik stel me gewoon maar de vraag hoe al diegenen die niet op dit forum terechtkomen van antwoord te dienen.
Of het nu om gelovigen,creationisten,ufo-aanhangers of andere "gevallen" gaat ....Ekki

Ik (en ik spreek niet voor een ander) zal altijd reageren op eender wat voor kwak. Ik schuw daarbij de confrontatie helemaal niet. Ik maak dan ook duidelijk dat ik kwakkers helemaal niet respecteer want hoe kan je nu iemand die kwakt, respecteren?

Ik hoor zo vaak dat ongelovigen de geloofsovertuiging van een ander respecteren. Wel ik doe dat nooit. Ik kan geen respect opbrengen voor iemand die zo dom is dat hij gelooft in de oerkwak, een denkbeeldig vriendje, hem aangepraat door iemand die er zijn brood mee verdient. Je respecteert toch ook geen idioot die echt diep gelooft dat hij anaal gevisiteerd werd door aliens? Wat is het verschil met een geloofsovertuiging? Oké toegegeven... het alienverhaal is geloofwaardiger :-)
Let hier ook op het echt diep geloven want daarmee geven gelovigen aan dat wat zij geloven echter en dieper is... "gewoon" geloven doen ze bijna nooit. Hun redenering... als je dus maar echt diep in kwak gelooft, wordt het minder kwak.

Ik vind dat de tolereertactiek (respect opbrengen voor idiotie) tot niets leidt. Al wat je er mee doet, is hun nonsens bevestigen. Voor hen althans en daar gaat het nu net om.

Maar gelukkig voor mij en iedereen anders, zijn de meesten niet zoals ik :-)
Mees

Berichtdoor ekki » 11 mei 2010, 20:10

Mees,
op zich denk ik exact hetzelfde als u maar moet ik nu tegen mijn schoonmoeder (wat echt het braafste mens ter wereld is)
in discussie gaan over haar christelijk geloof of tegen het aansteken van een kaars in moeilijke momenten ? Ooit heb ik eens gezegd tegen een gelovige en tevens vriend dat ik meer kans heb om een kabouter tegen te komen dan dat ik een teken van boven zou waarnemen (ik woon nl. in een dorp waar de Kabouterberg gelegen is:-) )
Hij vond het niet plezant dat ik zijn geloof in het belachelijke trok.
Sindsdien doe ik dat bijna nooit meer want ik heb te weinig "bekerings-drang" in mij en tevens is mijn vriendenkring ook te beperkt om dit verder te zetten :-)
Enkel als iemand echt geinteresseerd is in mijn mening, geef ik ze die in zijn volle glorie.
Natuurlijk is een forum een ander geval, want daar "vragen" ze erom :-)

Keep up the good work ......
FSM rules the world
ekki

Berichtdoor Mees » 11 mei 2010, 20:17

ekki schreef:Mees,
op zich denk ik exact hetzelfde als u maar moet ik nu tegen mijn schoonmoeder (wat echt het braafste mens ter wereld is)
in discussie gaan over haar christelijk geloof of tegen het aansteken van een kaars in moeilijke momenten ? Ooit heb ik eens gezegd tegen een gelovige en tevens vriend dat ik meer kans heb om een kabouter tegen te komen dan dat ik een teken van boven zou waarnemen (ik woon nl. in een dorp waar de Kabouterberg gelegen is:-) )
Hij vond het niet plezant dat ik zijn geloof in het belachelijke trok.
Sindsdien doe ik dat bijna nooit meer want ik heb te weinig "bekerings-drang" in mij en tevens is mijn vriendenkring ook te beperkt om dit verder te zetten :-)
Enkel als iemand echt geinteresseerd is in mijn mening, geef ik ze die in zijn volle glorie.
Natuurlijk is een forum een ander geval, want daar "vragen" ze erom :-)

Keep up the good work ......

Ik begrijp dat volkomen... daarom ook dat ik aangaf dat "gelukkig" de meesten niet zijn zoals ik. Ik ga te gemakkelijk de confrontatie aan en dat maakt me vaak geen aangename persoon :-)

IK heb ook geen probleem met jouw of mijn gelovige schoonmoeder zolang ze maar niet over hun idiotie beginnen of godverbeterd me vragen mijn kinderen te dopen want... je weet maar nooit.
Mees

Vorige

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?