Dierenverminkingen.

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Dierenverminkingen.

Berichtdoor Fran » 27 jan 2009, 16:49

Hallo,

Wat denken jullie over de dierenverminkingen?
Het is wel zeer misterieus.
Hier kun je er veel over lezen:
http://www.ufowijzer.nl/Dierverminkingen.html
Om mezelf de hele uitleg hierover te besparen.
Ik denk dat dit topic hier nog niet besproken is.

Groetjes.

FG
Fran

Berichtdoor willem_betz » 27 jan 2009, 17:05

Het is een beetje uit de mode geraakt.
Er zijn m.i. 4 mogelijke verklaringen:
1. door aliens (zijn even met een UFO naar hier gevlogen over duizenden lichtjaren, hebben hier een koe of paard verminkt en zijn nu tevreden op weg naar huis voor een reisje van 1000 jaar, om het daar te gaan vertellen)
2. een gestoorde mens (variant op Dendermonde)
3. wilde dieren (honden bijv.)
4. natuurlijk gestorven en daarna aangevreten door andere dieren.
Kies maar :D
misschien ook nog
5. de koe had verkeerde homeopathie genomen, of een onhandige chiropractor ?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Fran » 27 jan 2009, 17:16

Hallo Willem,

1. door aliens (zijn even met een UFO naar hier gevlogen over duizenden lichtjaren, hebben hier een koe of paard verminkt en zijn nu tevreden op weg naar huis voor een reisje van 1000 jaar, om het daar te gaan vertellen)

Waarom niet? Doen wij ook niet aan proefnemingen op ander levende soorten op onze planeet. En zullen we dat eventueel ook niet doen op andere planeten in het universum?

2. een gestoorde mens (variant op Dendermonde)

Natuurlijk niet uitgesloten. Maar dan gaat deze persoon wel wereldwijd te werk op een professionele manier.

3. wilde dieren (honden bijv.)

Kunnen deze dieren door kleine aangebrachte (!) gaten in het lichaam interne organen weghalen?

4. natuurlijk gestorven en daarna aangevreten door andere dieren.

Zie vorige citaat.

5. de koe had verkeerde homeopathie genomen, of een onhandige chiropractor ?

Tja, door het onderwerp belachelijk te maken beantwoord je natuurlijk geen vragen.

Groeten.

FG
Fran

Berichtdoor LordDragon » 27 jan 2009, 17:28

Kunnen deze dieren door kleine aangebrachte (!) gaten in het lichaam interne organen weghalen?

Bepaalde lijkkevers staan erom bekend dat ze de voorkeur hebben voor bepaalde organen, om op te eten of om hun eitjes in te leggen. Deze lijkkevers boren zich een weg door het lichaam naar het desbetreffende orgaan.

wat zie je achteraf, kleine gaatjes en ontbrekende organen.

Nog een andere mogelijkheid is door indianen ritueel gedode dieren.

Vraagje ; als die aliens zo ver technologisch ontwikkeld zijn dat ze door de sterren kunnen reizen, waarom zouden ze dan organen komen stelen? Een beetje DNA is genoeg en ze klonen zoveel koeien als ze willen in hun space farm, die ze naar believen kunnen misbruiken.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Fran » 27 jan 2009, 17:45

Hallo LD

Vraagje ; als die aliens zo ver technologisch ontwikkeld zijn dat ze door de sterren kunnen reizen, waarom zouden ze dan organen komen stelen? Een beetje DNA is genoeg en ze klonen zoveel koeien als ze willen in hun space farm, die ze naar believen kunnen misbruiken.

Dat is inderdaad een zeer goed argument. Maar misschien willen ze een soort van pollutie meten (dit kan milieuvervuiling zijn of hetgeen wij in ons kweekvee inspuiten) en daarvoor heb je wel vers vee nodig. En misschien willen/kunnen zij niet dit vee klonen. Je hebt daarvoor weiden nodig om deze dieren te hoeden. Hebben "zij" dit beschikbaar in hun ruimtestations? En waarom zou je deze inspanning doen als je meer dan genoeg vee vind op de planeet Aarde?

Groeten,

FG
Fran

Berichtdoor slechtweervandaag » 27 jan 2009, 17:52

Het allereerste wat mij opvalt bij de foto's van de cadavers, is dat ze opgeblazen zijn, een normaal natuurlijk proces.
Daaruit kan je aannemen dat de huid bij het dode dier bij dat uitzetten niet soepel meegeeft en op zwakke punten, zoals aan de lippen, in rechte lijnen scheurt. De uitstekende delen (oren, penis, uiters) vallen ten prooi aan roofdieren.
slechtweervandaag

Berichtdoor Piet5 » 27 jan 2009, 18:16

Opmerkelijk dat er (zo te zien) geen onderzoek van de omgeving heeft plaats gevonden naar dierenmishandelaars of naar ufolandingen in de buurt van het dode dier.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor willem_betz » 27 jan 2009, 18:24

Een redelijk goed overzicht is te vinden op
http://en.wikipedia.org/wiki/Cattle_mutilation
samengevat: de oorzaken zijn gekken of dieren, geen redenen om marsmannetjes te verdenken.
toegevoegd: zeer goed: http://skepdic.com/cattle.html
edit: tikfout "geen"
Laatst bijgewerkt door willem_betz op 27 jan 2009, 23:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor LordDragon » 27 jan 2009, 18:39

Wel FG je haalt deels zelf een reden aan, vanwege de polutie, en dat niet alleen, als die aliens in aanraking komen met dat vee, of landen op planeet aarde, dan lopen zij het risico besmet te geraken met allerlei virussen en bacteriën waartegen zij niet bestand zouden zijn. Beter is dan toch dat beesje klonen in een steriele omgeving zodat ze op hun gemak zitten. (veel minder risico's) en als je technologisch toch zo hoogstaand bent moet dat geen probleem zijn om uit een beetje weefsel een dier te klonen. (je heb ook helemaal geen weide nodig, denk aan een varkensfokkerij.)

Trouwens waarom beamen ze ze niet gewoon op?:P

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 27 jan 2009, 18:40

NGC heeft hier ooit een zeer goede documentaire over gemaakt, ik meen met als titel "Chupacabra".

De clou was dat een paar politiemensen in een geteisterde streek een test hebben opgezet : een intact dood dier werd op een afgelegen veld neergelegd maar voortdurend in het oog gehouden door een paar politiemensen in een schuilhut, óók met nachtkijkers. Regelmatig werd het corpus geïnspecteerd van nabij. Bepaalde (zachte) delen werden als eerste door wormen aangetast. Behalve enkele aasvogels (vnl. kraaiachtigen) benaderde geen enkel ander wezen het karkas. Na enkele dagen vertoonde het evenwel met ontstellende precisie de typische beschadigingen van "cattle mutilation" !

Oplossing 4 ligt dus voor de hand !

Groetjes,

Digit

P. S. De ufo-zwans in deze is gewoon een opfrissing van de "mysterious airships" -legende : http://en.wikipedia.org/wiki/Mystery_airship
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 27 jan 2009, 20:22

Ik las iets gelijkaardigs, Digit.

whats-the-story-with-cattle-mutilations schreef: According to The People's Almanac #3, a couple Arkansas state cops tried an experiment in which they left a dead cow in a field unattended. Within 33 hours, buzzards followed by blowflies had neatly disposed of the eyes, sex organs, and even the blood, leaving the appearance of "surgical precision" behind them.

Other studies have tended to support this scenario. In 1974, for instance, state veterinary labs investigating a rash of mutilation reports in Nebraska and South Dakota reported that every animal brought to them for examination had died of natural causes.

Typically, however, many people prefer to believe in the Great Conspiracy. Ain't it tragic? You let your Straight Dope subscription lapse, and next thing you know you're lining your hat with tinfoil to keep out the cosmic rays.

De mens is een raar beestje.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Piet5 » 28 jan 2009, 00:04

Prof. Betz, in de door u gelinkte wikipedia-site staan regerings- en militaire experimenten als eerste, natuurlijke oorzaken als tweede, menselijke interventie, dierenmishandeling, cults, als derde, een zgn. "shell-shock" van Vietnamveteranen als vierde oorzaak. Nader uitgewerkt staan aliëns en ufo's ook genoemd als oorzaken.

Digit, je "kadaververklaring" komt door vooringenomenheid. Het 'typische' van de hier genoemde ''cattle mutilation" ontbreekt.

Blueflame, bij dit experiment wás de koe dood en het is onbewezen dat dat met de door onbegrepen oorzaken dode dieren ook zo was, eerst dood gemaakt door de mens. Dan had voetspooronderzoek de mens als oorzaak aangewezen, wat echter niet zo is.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor Blueflame » 28 jan 2009, 00:35

Piet5 schreef:
Blueflame, bij dit experiment wás de koe dood en het is onbewezen dat dat met de door onbegrepen oorzaken dode dieren ook zo was, eerst dood gemaakt door de mens.

Die zin snap ik eigenlijk niet wegens rare formulering. ( Sorry )
Ik citeerde toch : "In 1974, for instance, state veterinary labs investigating a rash of mutilation reports in Nebraska and South Dakota reported that every animal brought to them for examination had died of natural causes. "

Onbegrepen oorzaken ? Neen, het bleek steeds dat de dieren een natuurlijke dood waren gestorven en niet op mysterieuze en/of onbegrepen wijze.

Mocht dit dan toch door aliens zijn gedaan, dan kan dat een opsteker zijn voor de NASA. Een motivator voor toekomstige ruimtereizigers: elders in het heelal zijn er nog carnivoren dus misschien moeten ze niet altijd van dat vloeibaar vies spul eten. Hoop doet leven, nietwaar ?

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Fish » 28 jan 2009, 00:44

Ik heb de foto's is bekeken, typisch voor kraaien, eksters en meeuwen.
En dan is er nog een legertje andere aaseters die in aanmerking komen.
Ik begrijp niet dat een weldenkend mens daar iets mysterieus in kan zien.
Fish

Berichtdoor Fran » 28 jan 2009, 11:43

Nu, indien het "gedaan" wordt kunnen we slechts gissen naar de daders en hun redenen. Het feit is, het gebeurt. De ene dag dardelt de koe nog gelukkig rond in de weide, de volgende dag blijkt ze het slachtoffer van een dierenchirurg te zijn. Kan zo'n aantasting op een dag gebeuren? Indien je de verhalen leest gelinkt op mijn eerste post gebeuren er toch rare dingen zoals lichten tijdens de verminkingen in de lucht, aasdieren die de karkassen NIET willen aanvreten. Verder worden er geen sporen in de buurt gevonden, dus ook niet van mensen. Ervaren veeboeren melden dat ze zoiets nog nooit meegemaakt hebben. Verder is er ook nog de precisie waarmee de verwondingen aangebracht worden: er wordt zelfs geen haar doorgesneden. Onderzoek heeft zelfs uitgewezen dat de ingrepen worden uitgevoerd met een instrument dat grote hitte genereert.

Hm, dat lijkt me toch allemaal zo "natuurlijk" niet.

MVG
Fran

Berichtdoor Digit » 28 jan 2009, 11:54

Francois,

Dergelijke verhalen komen meestal van specifieke sites, waaronder Niburu, ufowijzer, atlantis2012 ..... ! De geloofwaardigheid van dergelijke sites is nul-komma-nul.

Als je één betrouwbaar verslag van zoiets kent, plaats dan a. u. b. eens de bron ervan ! Dán kunnen we proberen een zinnig antwoord te geven.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Fran » 28 jan 2009, 12:40

Digit,

Betreffende Atlantis2012 en Niburu heb je gelijk maar met Ufowijzer valt dat wel mee. Paul Harmans vindt zelf niets uit, hij vertaalt het merendeel uit engelstalige artikelen waaronder kranten of degelijk onderzoek door bvb. Linda Moulton Howe. Natuurlijk slaat hij de bal weleens mis met bvb. Dan Burisch maar dat doet niets af betreffende zijn artikelen omtrent het dierenverminkingsfenomeen. Het fenomeen gebeurd trouwens ook met andere dieren. Heb je de foto's gezien van het verminkte hert in een boom en in een hoogspanningsmast? Of de gebroken takken boven een verminkt dier waardoor het lijkt dat het dier uit een hoogte is naar beneden gegooid. Bij mijn vorige post ben ik trouwens vergeten te melden dat al het bloed wordt afgetapt zonder bloedsporen in de buurt. Dat is sowieso een meesterwerk want het vatenstelsel klapt in elkaar voor al het bloed verwijderd is indien gedaan met "menselijke" technieken.

Groeten,

FG
Fran

Berichtdoor Elennaro » 28 jan 2009, 12:53

Voor wat het waard is: de lijken die ik gedisecceerd heb bevatten ook geen bloed meer, en liggen in een koelkast waar geen aliens bij kunnen.
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Digit » 28 jan 2009, 13:50

François G. schreef:Digit,

Betreffende Atlantis2012 en Niburu heb je gelijk maar met Ufowijzer valt dat wel mee. Paul Harmans vindt zelf niets uit, hij vertaalt het merendeel uit engelstalige artikelen waaronder kranten of degelijk onderzoek door bvb. Linda Moulton Howe. Natuurlijk slaat hij de bal weleens mis met bvb. Dan Burisch maar dat doet niets af betreffende zijn artikelen omtrent het dierenverminkingsfenomeen. Het fenomeen gebeurd trouwens ook met andere dieren. Heb je de foto's gezien van het verminkte hert in een boom en in een hoogspanningsmast? Of de gebroken takken boven een verminkt dier waardoor het lijkt dat het dier uit een hoogte is naar beneden gegooid. Bij mijn vorige post ben ik trouwens vergeten te melden dat al het bloed wordt afgetapt zonder bloedsporen in de buurt. Dat is sowieso een meesterwerk want het vatenstelsel klapt in elkaar voor al het bloed verwijderd is indien gedaan met "menselijke" technieken.

Groeten,

FG

Laat ons zeggen dat Paul Harmans de schijn wat beter kan ophouden. Maar ik ben er nog nooit in geslaagd om hem op een controleerbare waarheid te betrappen ! :wink:

En ik kan je verzekeren dat ik al hartig met hem in de clinch gegaan ben ! Mijn alter ego wordt trouwens in het lang en het breed op zijn website verguisd. Wat ik overigens als een compliment beschouw ! 8)

En zonder concrete link ga ik mij niet aan detailcommentaar wagen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 28 jan 2009, 13:55

Die foto's van dat hert in een boom. Ofwel beamen ze ze wel op en gooien ze ze na de ingreep gewoon terug naar beneden. Maar ik herinner me iets uit een film, twister. Dat gaat over gasten die op tornado's jagen. In amerika heb je het verschijnsel dat er plaatselijk en slechts voor bv beperkte duur van een kwartier zich tornado's ontwikkellen. Dieren en andere objecten kunnen daardoor opgehoffen worden in de tornado en als die uitsterft weer naar beneden komen. Zou dat geen mogelijke verklaring zijn voor dat neervallend vee?

MVG, LD.

http://nl.youtube.com/watch?v=wKSIdx11DnE

(aangepast link trailer twister bijgezet)
Laatst bijgewerkt door LordDragon op 28 jan 2009, 14:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Fish » 28 jan 2009, 13:59

Fish

Berichtdoor LordDragon » 28 jan 2009, 14:17

Idd, ik heb dat vroeger meermaals meegemaakt op de boerderij van een maat. Schapen die zich verwond hadden aan de prikkeldraad, dat kleine wondje is al genoeg, en er waren larven van de keizervlieg ingelegd.

http://fotoanna.web-log.nl/fotoanna/200 ... vlieg.html

Als je er niet snel bijbent vreten die larven onderhuids weefsel weg, en de opening van de wonde wordt groter en cirkelvormiger naarmate ze ook vlees van de opperhuid wegkauwen. Naar gelang het aantal larven, vreten ze je dus gewoon vanbinnen uit op. Maar na 12 dagen zijn ze dan plots verdwenen. (verpoppen, uitvliegen)

http://www.megades.nl/tekst/140/Vleesvliegen.html

Ik heb trouwens vroeger, vanwege mijn hobby schilderen, wel eens een schedel van een varken en een paard schoongemaakt, weet je hoe ze dat doen? Begraven in een bak met maden en dan is alle vlees mooi weggevreten, zoals je ziet bij die onderkaak van die dieren op de foto's.

Nu moet ik wel toegeven dat die keizersvlieg er van dichtbij wel een beetje uitziet als een groen alienneke :P

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Fran » 28 jan 2009, 15:37

Een concrete link, en niet van een ufo-site:

http://www.northplattebulletin.com/inde ... 0&pageID=3

Toch straf, niet?
Fran

Berichtdoor LordDragon » 28 jan 2009, 16:12

De kevers zijn eigenlijk rovers en eten als volwassen dier vooral van de vliegenmaden op aas. Voor de voortplanting wordt het aas zelf gebruikt, dat de kevers ook wel kunnen eten. Bij het vinden van een klein kadaver (muis, vogeltje) wordt de bodem beoordeeld en het lijkje zo nodig wat verplaatst, waarna het wordt ingegraven door de aarde eronder weg te duwen. Komt er een tweede kever op de lucht af, wordt er samengewerkt als het er een van het tegengestelde geslacht is; anders wordt er gevochten, en ook als het een andere soort betreft. Als het kadaver onder de grond is wordt er pas gepaard. Hierna wordt een kuiltje in het aas geknaagd waar verteringssappen in worden opgegeven. Eitjes worden in een gang afgezet die van de aasbal wegloopt. Het vrouwtje blijft bij de eitjes tot ze uitkomen en lokt de jongen door te sjirpen als dit na een dag of 5 is gebeurd. De larfjes worden door de moeder gevoerd. Ze verpoppen zich na 7 dagen al.

bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodgravers

Tornado's komen relatief vaak in het centrale deel van Verenigde Staten voor, gemiddeld zo'n duizend per jaar. De meeste zijn niet sterk, maar sommige wel. Het gebied dat wel Tornado Alley genoemd wordt, van midden-Texas tot het oosten van Nebraska en Iowa heeft er het meeste mee te maken, voornamelijk in de maanden april, mei en juni. Vochtige warme lucht stroomt vanuit de Golf van Mexico noordwaarts en schuift over Tornado Alley onder een luchtlaag afkomstig uit Mexico en de Rocky Mountains, waarin de temperatuur sterk afneemt met de hoogte.

bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Tornado_(wervelwind)

Tis zeker straf, maar we hebben nu al enkele mogelijke natuurlijke verklaringen aangebracht. Aaskevers, vliegenlarven, en mogelijke kleine torbado's die dieren kunnen optillen en weer neergooien; Dit zijn 3 natuurlijke mogelijkheden. Vind je dat we daarmee moeten rekening houden? Of niet?

Aliens blijft een mogelijkheid, maar de waarschijnlijkheidsgraad ervan is bitter laag tegenover boven vermelde fenomenen. Ik krijg de kriebels als mensen niet eens meer rekening willen houden met andere mogelijkheden dan groen mannekes. Dan is er ook nog de chupacabra, alhoewel ook redelijk onwaarschijnlijk, is de mogelijkheid dat er een ongekende diersoort bestaat nog veel groter dan de alien piste.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 28 jan 2009, 16:21

François G. schreef:Een concrete link, en niet van een ufo-site:

http://www.northplattebulletin.com/inde ... 0&pageID=3

Toch straf, niet?

Wat vooral straf is, is het volgende :

- Het artikel dateert van méér dan 4 jaar ná het eigenlijke incident.
- De "ontdekker" had reeds eerder verwante verhalen gehoord en was waarschijnlijk een "believer". Zo blijkt uit het artikel.
- Vóór het artikel geschreven werd, was er al belangstelling van op zijn minst twijfelachtige media (Linda Moulton Howe en History channel).
- De verwijzingen naar schijnbaar betrouwbare referenties zijn dat niet : iedereen kan zich "a University of Pennsylvania scientist" laten noemen, en aan talrijke Amerikaanse universiteiten zijn volop weirdo's te vinden die vanalles en nog wat geloven.

Één van de hoofdregels van Klass is dat dergelijke verhalen moeten gecontroleerd worden aan de hand van oorspronkelijk materiaal, bv. schriftelijk afgelegde verklaringen vóóraleer de beroepsbelievers op de getuigen gaan inpraten. mijn eigen (beperkte) ervaring als ufo-onderzoeker bevestigt dit. Daar is hier geen spoor van !

Kortom, hoogst waarschijnlijk een verhaaltje dat door een plaatselijke reporter van een ufo-website is geplukt en/of heropgevist uit de lokale folklore en kritiekloos geherwaardeerd. Bewijswaarde nul-komma-nul !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Fran » 28 jan 2009, 16:27

@Fish

Deze link
http://www.randi.org/site/index.php/swi ... 08.html#i5
interpreteer ik als het zwartmaken van de boodschappers en doet niets af aan de feiten. :?

Een voorval:
Een Amerikaanse veeboer passeert zijn weide en ziet een koe dood op de grond liggen met een soort van vetvrij papier onder de anus. Iets later passeert hij daar terug en is het papier verdwenen tezamen met langs de anus verwijderde ingewanden. Wel propere aaseters moet ik toegeven. De "verminkers" gestoord in hun bezigheden?

Deze verminkingen komen trouwens veel voor en meestal in "golven" in bepaalde streken. Het is begonnen in de jaren zestig met het paard Lady. Indien het een natuurlijke oorzaak heeft waarom hoort men dan niets van nog vroegere voorvallen? En waarom wordt er dan zo'n commotie over gemaakt? Indien een natuurlijke oorzaak waarom dan niet wereldwijd "en masse"? Eveneens is er het verschijnen van ongemerkte zwarte helikopters boven de verminkingen...
Fran

Berichtdoor Fish » 28 jan 2009, 16:49

Je hebt ook nog zieke mensen zoals die man nog niet zolang geleden in Nederland die vrouwelijke dieren, meest pony's en schapen, zwaar verwonde aan de vulva.

En die boer met zijn vetvrij papier is natuurlijk een leuk verhaal maar wat betreft bewijswaarde nul komma nul.

De mogelijkheid van alien ruimteschepen schat ik net iets groter als het bestaan van goden.
Dus iets groter dan nul.
Fish

Berichtdoor Fran » 28 jan 2009, 16:50

Digit,

Wat vooral straf is, is het volgende :

- Het artikel dateert van méér dan 4 jaar ná het eigenlijke incident.

This article was originally published on www.northplattebulletin.com's Ag News page on Nov. 29, 2005.

FARNAM-Larry Jurjens was checking his herd of about 100 cattle Aug. 19, 2004 when he found a dead 11-year-old Black Angus cow in the bottom of a canyon.

Dat zijn geen vier jaar!

De "ontdekker" had reeds eerder verwante verhalen gehoord en was waarschijnlijk een "believer". Zo blijkt uit het artikel.

Dat vind ik wel wat goedkoop. Dat betekent niet dat hij daarom de feiten niet waarheidsgetrouw kan weergeven.

- Vóór het artikel geschreven werd, was er al belangstelling van op zijn minst twijfelachtige media (Linda Moulton Howe en History channel).

Voor zovele onderwerpen is er belangstelling van "minst twijfelachtige media". Op die manier kan je alle artikelen afbreken.

De verwijzingen naar schijnbaar betrouwbare referenties zijn dat niet : iedereen kan zich "a University of Pennsylvania scientist" laten noemen, en aan talrijke Amerikaanse universiteiten zijn volop weirdo's te vinden die vanalles en nog wat geloven.

Al je commentaren zijn gericht op de boodschappers maar geen enkele op de feiten.

MVG, FG
Fran

Berichtdoor Digit » 28 jan 2009, 17:06

Francois,

1) Dat is nog altijd 16 maanden na de (beweerde) feiten, en dat zijn er nog altijd 15 3/4 te véél !
2) Helaas kleurt elke mens zijn relaas in volgens zijn verwachtingspatroon. Ufo-believers zijn daarin notoir, zie sommige reacties op de onderzoeken van Van Utrecht en Delaere ! Bovendien hebben verhalen de neiging om bij elke vertelbeurt iets spectaculairder en gedetailleerder te worden Vandaar het belang van 1) !
3) Opnieuw helaas : geen enkel relaas dat is opgesteld ná de interventie van onderzoekers-believers is bij nauwkeurig onderzoek achteraf betrouwbaar gebleken. Lees Klass er maar eens op na ! In dit geval is er enkel belangstelling van "twijfelachtige media" ! Op zich een veelzeggend teken !
4) Fout : om van feiten te spreken moet je inderdaad beschikken over betrouwbare gegevens. En bij afwezigheid van materiële bewijzen (zeker lang na de feiten), zijn je gegevens niet betrouwbaarder dan de getuigen die ze vertellen. En in dit geval is dat een bijzonder onfraai zootje ! Ik zie dus géén "feiten" om commentaar op te geven, enkel verhaaltjes !

En dat komt er op neer dat ik die verhaaltjes hoogst ongeloofwaardig vind !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Fran » 02 feb 2009, 18:55

Hallo Digit,

Vindt je het niet eigenaardig dat indien deze verwondingen een natuurlijke oorzaak hebben dat er dan nu plotseling zulke commotie wordt over gemaakt. Indien deze verwondingen natuuurlijk zijn zouden ze toch al eeuwen moeten voorkomen. Dat is blijkbaar niet zo vanwege de commotie die sinds een paar decennia gemaakt over het fenomeen door ervaren veeboeren en mensen die de wet vertegenwoordigen zoals sherifs. Men begon zelfs de mensen te registreren die zware wapens kochten om op de ongemerkte zwarte helikopters te schieten.

Nu, ik ben zelf een scepticus en geen aanhanger van bovennatuurlijke fenomenen maar deze gebeurtenissen vertegenwoordigen een fenomeen dat voor de betrokkenen een hoog onrealistisch gehalte heeft en hen grote problemen berokkent. Een verloren volwassen koe betekent wel wat geld voor een veeteeltbedrijf dat gewoon probeert het gezin te onderhouden. Blijft nog altijd over de dieren die in bomen of hoogspanningmasten verminkt worden teruggevonden. Een ternado, die in sommige van die streken bijna niet voorkomt, is niet echt een verklaring.

MVG, FG

Edit: typefout.
Fran

Berichtdoor kil » 02 feb 2009, 19:10

François G. schreef:Hallo Digit,

Vindt je het niet eigenaardig dat indien deze verwondingen een natuurlijke oorzaak hebben dat er dan nu plotseling zulke commotie wordt over gemaakt. Indien deze verwondingen natuuurlijk zijn zouden ze toch al eeuwen moeten voorkomen. Dat is blijkbaar niet zo vanwege de commotie die sinds een paar decennia gemaakt over het fenomeen door ervaren veeboeren en mensen die de wet vertegenwoordigen zoals sherifs.
Ik vind dat niet eigenaardig, en wel hierom:

Volgens mij zagen de mensen dit vroeger als natuurlijk omdat dat
a) gewoon zo is
en
b) ze toen niets anders konden bedenken

Sinds enkele decennia zijn er nu die hard ufo-freaks en anderen die er een nieuwe draai aan geven. Natuurlijk verkoopt zoiets, dus is er media aandacht.
Als je in 1205 nog nooit gehoord hebt van bijvoorbeeld aliens die een veestapel gaan testen en gaatjes nalaten in de dode dieren kan je daar ook niets over melden, om het even zeer ruw weer te geven.

mvg
kil

Berichtdoor Digit » 03 feb 2009, 10:35

François G. schreef:Hallo Digit,

Vindt je het niet eigenaardig dat indien deze verwondingen een natuurlijke oorzaak hebben dat er dan nu plotseling zulke commotie wordt over gemaakt. Indien deze verwondingen natuuurlijk zijn zouden ze toch al eeuwen moeten voorkomen. Dat is blijkbaar niet zo vanwege de commotie die sinds een paar decennia gemaakt over het fenomeen door ervaren veeboeren en mensen die de wet vertegenwoordigen zoals sherifs. Men begon zelfs de mensen te registreren die zware wapens kochten om op de ongemerkte zwarte helikopters te schieten.

Nu, ik ben zelf een scepticus en geen aanhanger van bovennatuurlijke fenomenen maar deze gebeurtenissen vertegenwoordigen een fenomeen dat voor de betrokkenen een hoog onrealistisch gehalte heeft en hen grote problemen berokkent. Een verloren volwassen koe betekent wel wat geld voor een veeteeltbedrijf dat gewoon probeert het gezin te onderhouden. Blijft nog altijd over de dieren die in bomen of hoogspanningmasten verminkt worden teruggevonden. Een ternado, die in sommige van die streken bijna niet voorkomt, is niet echt een verklaring.

MVG, FG

Edit: typefout.

Wat de eerste paragraaf betreft sluit ik mij aan bij het antwoord van Kil. Al wil ik er graag aan toe voegen dat rundersterfte door "het boze oog", "de kwade hand"of "bosgeesten" ook wel eens voorkwam. Die waren in illo tempore een pak populairder dan ufo's ! :wink:

Wat de tweede betreft :

- Of het fenomeen voor betrokkene een hoog onrealistisch gehalte heeft durf ik betwijfelen ! Vandaar dat ik er op wees dat Jurjens vóóraf reeds een believer was ! Dit blijkt bij grondig onderzoek voor véél (zoniet de meeste) (ufo-)melders het geval te zijn. Niets "onrealistisch" dus : wél "bewijs" voor wat zij reeds lang meenden te "weten" ! Maar waarvan ze niemand konden overtuigen !

- Ik heb nergens geïnsinueerd dat de dieren altijd (of zelfs maar soms) opzettelijk werden gedood om een hoax op te zetten. In kuddes gaan nu eenmaal af en toe koeien dood. Élk geschikt kadaver kan voor een hoax gebruikt worden ! En wat is het meeste waard : een zieke koe of een goede grap : dat hangt enkel af van je gevoel voor humor en van de sterkte van de wens om de goegemeente te overtuigen en/of te verbazen !

- Juist de meest spectaculaire ufo-gevallen blijken achteraf meestal plat bedrog. Socorro is een prima voorbeeld, net als de filmpjes van Maussan ! Als mensen hele nachten verspillen met tekeningen in graanvelden, gewoon voor de lol achteraf, dan is het een kleine klus om eens een koe in een boom te hijsen. Vrijwel élke Amerikaanse farmer heeft wel een kabel, een takel en een dommekracht op zijn pick-up, al was het maar voor geval hij toch eens vast rijdt !

- Je kan niet verwachten dat sceptici voor élk merkwaardig geval een verklaring kunnen produceren. Er zullen wel altijd "onverklaarbare" gevallen voorkomen, maar dan gewoon omdat de ware toedracht (zelfs zonder buitenaardsen !) zó uitzonderlijk is dat niemand er aan denkt, of omdat de grapjassen hun sporen goed hebben uitgewist !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Fran » 24 feb 2009, 13:40

Een prachtig filmpje:

http://videos.howstuffworks.com/discove ... -video.htm

Vooral de volgende opmerking vind ik goed: "If coyotes mutilate, it has dental skills".

Zie aan de rechterkant eveneens de andere filmpjes hierover!

MVG

FG
Fran

Berichtdoor Digit » 24 feb 2009, 13:52

En welke conclusies zouden we uit dat "prachtige filmpje" moeten trekken ?

En waarom ?

En wat moeten we besluiten uit de uitspraak over coyotes ?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?