Herwonnen herrineringen , meer dan de vraag waar of vals ...

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Berichtdoor alice » 29 okt 2008, 23:09

VERDER BESCHULDIGEN SRA MENSEN GROTE GROEPEN VAN HUN MISBRUIK
The findings also suggest that vast conspiracy theories are common in
the movement. A little more than 53 percent (53.2 percent) of ritual-abuse survivors believe that the group that abused them is national or international in scope.
DIT ZIJN DE TYPISCHE CONSPIRACY THEORIEN WAAR IEDEREEN EEN HEKEL AAN HEEFT MAAR WAT INDIEN DIT GEWOON DE ENIGE UITLEG IS DIE ZE HEBBEN ??? VERGELIJK MET DE " ORGANIZED STALKING THEORIEN" VAN DE TARGETTED INDIVIDUALS IN en de ongeveer de helft die die deze stalking groepen beschuldigd van hun targetting ...
WAAROM GAAN DEZE BESCHULDIGEN VAN OUDERS NAAR IEDEREEN SOMS ??? WAAR HALEN ZE HET INDERDAAD ???Although many ritual-abuse survivors initially accuse their parents of being
involved in Satanic cults, those allegations frequently expand during prolonged therapy to include others in the survivor’s life, such as brothers, sisters, aunts, uncles, grandparents, and spouses. Allegations against spouses, and the inability of spouses to accept increasing amounts of therapy and expanding claims that include more family members and friends, may lead to increased rates of divorce among those who claim ritual abuse.

SOMS BESCHULDIGEN ZE GEWOON DE THERAPEUT !!!
BRON WIKIPEDIA : In 1997 a Texas jury awarded Lynn Carl $5.8 million based on her claim that treatment in the Dissociative Disorders Unit at Spring Shadows Glen Hospital produced false memories of satanic ritual abuse, and generally wrecked her life

LIJKT HET NU NIET DAT HEN IETS OVERKOMT DAT ZE PROBEREN VERKLAREN?? HET IS NIET DE THERAPEUT DIE DIT DOET
NOCH HUN OUDERS NOCH GROTE GROEPEN !!!!
alice

Berichtdoor Blueflame » 30 okt 2008, 01:13

Henriette schreef:Ik heb de moeite genomen het artikel van Bader (laatste post Alice) op te zoeken (je link deed het niet).

Soms doet een link het even niet door een banale stroompanne ( een stroomonderbreking schijnt in de USA redelijk vaak voor te komen. Een beetje onbegrijpelijk, maar dat blijkt dus echt wel zo te zijn ) of door de ene of de andere update aan de/een server. Zo'n update wordt meestal 's nachts gedaan. Met " 's nachts' " bedoel ik dan lokaal " 's nachts' " . Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdzone . Daar moet je dus rekening mee houden.

Ik zeg dat maar omdat bij Alice de stoppen nogal snel doorslaan ( ref => )
alice, ref = viewtopic.php?p=33077#33077 schreef:Tot later, welke link deed het niet ? , mijn pc doet dikwijls raar ook, ook links die het niet doen , zou het?,

Het 'zou en zal' waarschijnlijk helemaal niets; niets anders dan een tijdelijk technisch probleem/issue, maar voor Alice is dit blijkbaar genoeg om te concluderen dat een zééééér geheime organisatie, een groot complot, chaos in de wereld wil brengen, terwijl het hier hoogst waarschijnlijk gewoon om een 'technical aspect' gaat.

Verder zou ik willen vragen of je ook naar het top-domein bent gaan kijken: http://isreligion.org . WTF ??

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor kil » 30 okt 2008, 01:54

HET ONDERWERP DOET ER NIETS TOE VOLGENS MIJ WANT HET ZIJN HEEL SPECIFIEK SOORTEN HERRINNNERING DIE IN DE JAREN 80 ZIJN ONTSTAAN EN HELE GROEPEN VAN DE MAINSTREAM WETEN SCHAP HEBBEN GEISOLEERD ( INDERDAAD ABDUCTEES ZIJN MARGINAAL ZOALS HIER IS GEZEGD MAAR DAARMEE IS VERDER NIKS OPGEKLAARD)
Voor u misschien niet, voor mij al een groot deel. Bij die mensen (let wel, ik duid gewoon de groep aan, er moet niets van superioriteitsgevoel uit worden afgeleid) heerst er al eens een "besmetting".
Persoon 1 komt met een verhaal en persoon 2,3...merken de gevolgen: (die eerste persoon kan dat ofwel echt geloven, wat wil zeggen dat hij hulp nodig heeft, ofwel verkondigen om in de aandacht te staan). Aandacht komt er dus bij en als uw bestaan tot dan toe nutteloos was (al dan niet vanuit persoonlijk standpunt) is dit misschien de weg naar de gekende 5 minutes of fame. Dit lijkt me hier toch ook al een mogelijke verklaring. Ik vraag mij ook af waarom ze altijd die mensen selecteren? Ik zou net de "beteren" onderzoeken, anders kan je net zo goed op je eigen planeet blijven.
California based therapist Gwen Dean noted forty-four parallels between alien abduction and satanic ritual abuse (SRA). Both emerged as widespread phenomena in the late 1970s and early 1980s, both often use hypnosis to recover lost or suppressed memory. Furthermore, the scenarios and narratives offered by abductees and SRA victims feature many similar elements: both are typically said to begin when the experiencer is in their youth; both are said to involve entire families and to occur generationally; the alien examination table is similar to the satanic altar; both phenomena focus on genitals, rape, sexuality and breeding; witnesses often report that the events happen when they are in altered states of consciousness; both phenomena feature episodes of "missing time" when the events are said to occur, but of which the victim has no conscious memory. (Bryan, 138-139)

DIT ZIJN DE FEITEN EN NU GRAAG EEN ANALYSE EN NIET OF HET EINDELOOS GEZEUR OVER OF ER ALEINS ZIJN EN OF ER SATANRITUELELN ZIJN MAAR DE KERN VAN DE ZAAK
VANWAAR KOMT DIT ,,??? WAT ZIJN DE VERRASSENDE FEITEN HIERAAN
WAAR OM IS ER ZO WEINIG OVER GEWETENEN HET BELANGRIJKSTE WAAROM VOLDOEN GEEN VAN BEIDEN THEORIEN OVER HERRINNERINGEN ,,,,????

WAAR OM IS DIT DEBAT ZO GIFTIG ,????
Als ik me niet vergis waren die rituelen en ufospotting grote thema's in die periode. Van waar komt het dus? Vanuit de gemeenschappen zelf. Ze passen hoogstwaarschijnlijk hun verhaaltjes aan aan de tijdsperiode. Zo zullen er rond 1900 ook wel een groot deel verhalen over graaf Dracula zijn rondgegaan zeker, waarschijnlijk met herinneringen er bovenop! Dat de rituelen en ontvoeringen ook nog eens grote parallellen vertonen kan ook al wijzen op een wederzijdse verhaalversterking.
Waarom er zo weinig over geweten is is simpel: Het is larie, verzonnen of ingebeeld, massahysterie,... Als het er niet is kan je er niet meer over te weten komen.
Harvard psychologist Susan Clancy The non believer Trauma & similarities of the stories stayed unexplained…
S Clancy : "One of the most bitter and volatile debates ever to occur in psychology concerns the reality of repressed and recovered memories of traumatic events."
Claims of alien abduction have become increasingly common over the past thirty years,
Omdat het toen hot was, zoals ik al aangaf. Misschien zijn die verhalen een soort verwerkingsproces van echte gebeurtenissen?
DE SCHAAL WAAROP DIT MOMENTEEL GEBEURD IS ENORM
NOMATTER WELKE CONCLUSIES MENSEN TREKKEN (aliens , radiogolven of herwonnen herrineringen of vodoo ) MAAR HET GEBEURD EN WERELDWIJD EN IS HEEL ERG GRIEZELIG
En toch, die bewijslast he... Als het zo vaak gebeurt bij zoveel mensen zou daar toch wel eens een degelijk bewijs van moeten komen dat er werkelijk iéts gebeurd. Maar neen, steeds maar verhalen. Al wat dat bewijst is dat er veel mensen zijn die:
- er eens goed mee aan het lachen zijn
- hulp nodig hebben
Consistent with earlier surveys of ritual-abuse survivors, most (87.5 percent) were not aware of the ritual abuse, or of their numerous personalities, until they began therapy. Survivors reported many different reasons for entering therapy in the first place, such as bulimia and other eating disorders, marital problems, depression, and nightmares.
Vreemd dat de mensen dan pas die dingen weer boven halen. Je zou denken dat je zoiets niet snel vergeet. Problemen worden graag gekoppeld aan een externe factor om de schuld niet bij zichzelf te moeten plaatsen. Als het hot topic dan aliens is en er wordt al eens over ontvoeringen gepraat zou ik daar misschien ook eens over nadenken: "Hmm, misschien was het bij mij ook zo. Heb ik toen niet eens iets vreemds...ja!...Ik was 13 en...dat moet het geweest zijn!". Mensen maken zichzelf graag dingen wijs.
the movement. A little more than 53 percent (53.2 percent) of ritual-abuse survivors believe that the group that abused them is national or international in scope.
DIT ZIJN DE TYPISCHE CONSPIRACY THEORIEN WAAR IEDEREEN EEN HEKEL AAN HEEFT MAAR WAT INDIEN DIT GEWOON DE ENIGE UITLEG IS DIE ZE HEBBEN ??? VERGELIJK MET DE " ORGANIZED STALKING THEORIEN" VAN DE TARGETTED INDIVIDUALS IN en de ongeveer de helft die die deze stalking groepen beschuldigd van hun targetting ...
Dat is nu eenmaal populair in samenzweringstoestanden, dat klopt: de kleine groep tegen de machtige overheden/aliens/... Enkel zij kennen de echt waarheid, maar de grote massa is blind en volgt de gezaghebbers blindelings. Niets opent bij hen de ogen,blablabla. Dat heeft iets heldhaftigs en ook weer dat doel in het nietsbetekenende bestaan.
WAAROM GAAN DEZE BESCHULDIGEN VAN OUDERS NAAR IEDEREEN SOMS ??? WAAR HALEN ZE HET INDERDAAD ???Although many ritual-abuse survivors initially accuse their parents of being
involved in Satanic cults, those allegations frequently expand during prolonged therapy to include others in the survivor’s life, such as brothers, sisters, aunts, uncles, grandparents, and spouses. Allegations against spouses, and the inability of spouses to accept increasing amounts of therapy and expanding claims that include more family members and friends, may lead to increased rates of divorce among those who claim ritual abuse.
Precies een Calimero-gevoel. Eerst is het die, oh, die moet er dan ook van geweten hebben. Maar die dan ook,... En ik ben het slachtoffer! Het verhaal wordt er nu eenmaal beter op als er meer betrokkenen zijn, daarom neemt het aantal personen toe.
kil

Berichtdoor alice » 30 okt 2008, 02:46

Blueflame schreef:
Henriette schreef:Ik heb de moeite genomen het artikel van Bader (laatste post Alice) op te zoeken (je link deed het niet).

Soms doet een link het even niet door een banale stroompanne ( een stroomonderbreking schijnt in de USA redelijk vaak voor te komen. Een beetje onbegrijpelijk, maar dat blijkt dus echt wel zo te zijn ) of door de ene of de andere update aan de/een server. Zo'n update wordt meestal 's nachts gedaan. Met " 's nachts' " bedoel ik dan lokaal " 's nachts' " . Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdzone . Daar moet je dus rekening mee houden.

Ik zeg dat maar omdat bij Alice de stoppen nogal snel doorslaan ( ref => )
alice, ref = viewtopic.php?p=33077#33077 schreef:Tot later, welke link deed het niet ? , mijn pc doet dikwijls raar ook, ook links die het niet doen , zou het?,

Het 'zou en zal' waarschijnlijk helemaal niets; niets anders dan een tijdelijk technisch probleem/issue, maar voor Alice is dit blijkbaar genoeg om te concluderen dat een zééééér geheime organisatie, een groot complot, chaos in de wereld wil brengen, terwijl het hier hoogst waarschijnlijk gewoon om een 'technical aspect' gaat.

Verder zou ik willen vragen of je ook naar het top-domein bent gaan kijken: http://isreligion.org . WTF ??

Mvg.

a ik mag wel een s grappen over een link
en de onozele "in god we trust" amerikaanse kop zegt niks over de feiten uit het de studie , trouwens dat zijn geen argumenten ...
alice

Berichtdoor alice » 30 okt 2008, 03:07

kil schreef:
HET ONDERWERP DOET ER NIETS TOE VOLGENS MIJ WANT HET ZIJN HEEL SPECIFIEK SOORTEN HERRINNNERING DIE IN DE JAREN 80 ZIJN ONTSTAAN EN HELE GROEPEN VAN DE MAINSTREAM WETEN SCHAP HEBBEN GEISOLEERD ( INDERDAAD ABDUCTEES ZIJN MARGINAAL ZOALS HIER IS GEZEGD MAAR DAARMEE IS VERDER NIKS OPGEKLAARD)
Voor u misschien niet, voor mij al een groot deel. Bij die mensen (let wel, ik duid gewoon de groep aan, er moet niets van superioriteitsgevoel uit worden afgeleid) heerst er al eens een "besmetting".
Persoon 1 komt met een verhaal en persoon 2,3...merken de gevolgen: (die eerste persoon kan dat ofwel echt geloven, wat wil zeggen dat hij hulp nodig heeft, ofwel verkondigen om in de aandacht te staan). Aandacht komt er dus bij en als uw bestaan tot dan toe nutteloos was (al dan niet vanuit persoonlijk standpunt) is dit misschien de weg naar de gekende 5 minutes of fame. Dit lijkt me hier toch ook al een mogelijke verklaring. Ik vraag mij ook af waarom ze altijd die mensen selecteren? Ik zou net de "beteren" onderzoeken, anders kan je net zo goed op je eigen planeet blijven.
.

Ik bedoel dat het onderwerp er niet toe doet in die herrineringen om uit te maken of ze echt gebeurd zijn of niet , dus ufos of sexueel misbruik ...het specifieke aan de herrinneringen is dus NIET het onder werp , maar wel dat ze na 30 jaar plots opkomen in combinatie met meervoudige persoonlijkheid pijnen angsten en traums .....

bij alien ontvoeringen enerzijds en satanisch misbruik andezijds, kunt ge moeilijk van besmetting spreken , het gaat om totaal andere groepen met totaal andere ideologie en verklaring voor hun herinnneringen ...

"die mensen" waren voor het hen over viel volkomen normaal en zoals heriette al gemerkt heeft veel meer met hogere opleiding dan gemiddeld

de plotse stijging in de jaren tachtig van meervoudige persoonlijkheid in de jaren 80 in cijfers ...
There were 200 reported cases of MPD from 1880 to 1979,
OP 100 JAAR DUS ! TERWIJL OP TIEN JAAR
and 20,000 from 1980 to 1990
5 JAAR LATER NOG EENS VERDUBBELD
Joan Acocella reports that 40,000 cases
were diagnosed from 1985 to 1995.

The DSM does not provide an estimate, and suggests different explanations for the sharp rise in incidence of DID. Possible reasons suggested for the increase in incidence and prevalence of DID over time include the condition being misdiagnosed The causes of dissociative identity disorder have not been identified

IKZELF BEN OVERVALLEN DOOR ALIEN ACHTIGE TECHNOLOGY in 2005 EN HAD ER NOG NOOIT EERDER VAN GEHOORD
HET GEBEURDE MET EEN 5 TAL ANDERE MENSEN DIE IK VAN VROEGER KEN TEGELIJKER TIJD INCUIS DE PC PROBLEMEN , WAT IK WEET HEB IK HET LAATSTE JAAR UITGEZOCHT ONGEVEER , de eerste 2 jaar moest ik bekomen van de schok, vond het allesbehalve leuk en wilde alleen maar uitleggen wat gebeurde terwijl iedereen verklaarde me zot :)

Slim zijn is niet bepaalde conclusies aanhangen, maar een goede manier tentoonspreiden om ertoe te komen.... :wink:
alice

Berichtdoor alice » 30 okt 2008, 03:24

kil schreef:
California based therapist Gwen Dean noted forty-four parallels between alien abduction and satanic ritual abuse (SRA). Both emerged as widespread phenomena in the late 1970s and early 1980s, both often use hypnosis to recover lost or suppressed memory. Furthermore, the scenarios and narratives offered by abductees and SRA victims feature many similar elements: both are typically said to begin when the experiencer is in their youth; both are said to involve entire families and to occur generationally; the alien examination table is similar to the satanic altar; both phenomena focus on genitals, rape, sexuality and breeding; witnesses often report that the events happen when they are in altered states of consciousness; both phenomena feature episodes of "missing time" when the events are said to occur, but of which the victim has no conscious memory. (Bryan, 138-139)

DIT ZIJN DE FEITEN EN NU GRAAG EEN ANALYSE EN NIET OF HET EINDELOOS GEZEUR OVER OF ER ALEINS ZIJN EN OF ER SATANRITUELELN ZIJN MAAR DE KERN VAN DE ZAAK
VANWAAR KOMT DIT ,,??? WAT ZIJN DE VERRASSENDE FEITEN HIERAAN
WAAR OM IS ER ZO WEINIG OVER GEWETENEN HET BELANGRIJKSTE WAAROM VOLDOEN GEEN VAN BEIDEN THEORIEN OVER HERRINNERINGEN ,,,,????

WAAR OM IS DIT DEBAT ZO GIFTIG ,????
Als ik me niet vergis waren die rituelen en ufospotting grote thema's in die periode. Van waar komt het dus? Vanuit de gemeenschappen zelf. Ze passen hoogstwaarschijnlijk hun verhaaltjes aan aan de tijdsperiode. Zo zullen er rond 1900 ook wel een groot deel verhalen over graaf Dracula zijn rondgegaan zeker, waarschijnlijk met herinneringen er bovenop! Dat de rituelen en ontvoeringen ook nog eens grote parallellen vertonen kan ook al wijzen op een wederzijdse verhaalversterking.
Waarom er zo weinig over geweten is is simpel: Het is larie, verzonnen of ingebeeld, massahysterie,... Als het er niet is kan je er niet meer over te weten komen.
Harvard psychologist Susan Clancy The non believer Trauma & similarities of the stories stayed unexplained…
S Clancy : "One of the most bitter and volatile debates ever to occur in psychology concerns the reality of repressed and recovered memories of traumatic events."
Claims of alien abduction have become increasingly common over the past thirty years,
Omdat het toen hot was, zoals ik al aangaf. Misschien zijn die verhalen een soort verwerkingsproces van echte gebeurtenissen?
DE SCHAAL WAAROP DIT MOMENTEEL GEBEURD IS ENORM
NOMATTER WELKE CONCLUSIES MENSEN TREKKEN (aliens , radiogolven of herwonnen herrineringen of vodoo ) MAAR HET GEBEURD EN WERELDWIJD EN IS HEEL ERG GRIEZELIG
En toch, die bewijslast he... Als het zo vaak gebeurt bij zoveel mensen zou daar toch wel eens een degelijk bewijs van moeten komen dat er werkelijk iéts gebeurd. Maar neen, steeds maar verhalen. Al wat dat bewijst is dat er veel mensen zijn die:
- er eens goed mee aan het lachen zijn
- hulp nodig hebben
Consistent with earlier surveys of ritual-abuse survivors, most (87.5 percent) were not aware of the ritual abuse, or of their numerous personalities, until they began therapy. Survivors reported many different reasons for entering therapy in the first place, such as bulimia and other eating disorders, marital problems, depression, and nightmares.
Vreemd dat de mensen dan pas die dingen weer boven halen. Je zou denken dat je zoiets niet snel vergeet. Problemen worden graag gekoppeld aan een externe factor om de schuld niet bij zichzelf te moeten plaatsen. Als het hot topic dan aliens is en er wordt al eens over ontvoeringen gepraat zou ik daar misschien ook eens over nadenken: "Hmm, misschien was het bij mij ook zo. Heb ik toen niet eens iets vreemds...ja!...Ik was 13 en...dat moet het geweest zijn!". Mensen maken zichzelf graag dingen wijs.
Dat is nu eenmaal populair in samenzweringstoestanden, dat klopt: de kleine groep tegen de machtige overheden/aliens/... Enkel zij kennen de echt waarheid, maar de grote massa is blind en volgt de gezaghebbers blindelings. Niets opent bij hen de ogen,blablabla. Dat heeft iets heldhaftigs en ook weer dat doel in het nietsbetekenende bestaan.
Precies een Calimero-gevoel. Eerst is het die, oh, die moet er dan ook van geweten hebben. Maar die dan ook,... En ik ben het slachtoffer! Het verhaal wordt er nu eenmaal beter op als er meer betrokkenen zijn, daarom neemt het aantal personen toe.

het giftige debat gaat over het al dan niet mogelijk zijn van het onderdrukken van herinneringen in speelt zich af binnen de psychiatrie zelf omdat men er sinds 1980 mee geconfronteerd wordt ...en op met heel verschillende onderwerpen ....

helaas behandeld men het thema aliens anders dan sexueel misbruik ...., maar zoals ik al zei het onderwerp doet er niks toe, wel heet typisch soort verloop en opkomen van de heriinneringen ...

wie daar inderdaad consequent in is is susan clancy , ze gebruikt de alien ontvoerden als studie object om de contraverses over sexueel misbruik te onwijken .
Clancy reports Recruiting people who truly believed they'd been abducted by extraterrestrials; she found a way to study memory creation without directly engaging the bitter debate over recovered memories of abuse. And listening to their grotesque and often sexually explicit accounts, she could be reasonably sure that the memories she was studying were not vivid recollections of traumatic abuse,

de traumas overtuigen bij therapeuten blijkbaar een he hoop , (moet toch enigsinds overtuigend zijn , rechtzaken enz )
terwijl Clancy and mc Nally stellen vast ;Study S Clancy & Prof McNally: . … Harvard Finds Trauma..
http://www.hno.harvard.edu/gazette/2003 ... alien.html
Abductees showed surprisingly strong physiological reactions to the tapes of their alien encounters. Their reactions were as great or greater than those of individuals who cannot shake memories of combat, sexual abuse, and other punishing events.http://www.hno.harvard.edu/gazette/2005/09.22/11-alien.html
Victims wake up and find themselves paralyzed, unable to move or cry out for help. They see flashing lights and hear buzzing sounds. Electric sensations zing through their bodies, which may rise up in levitation. McNally, and their colleagues made some tantalizing discoveries. Measurements of sweating, heart rate, and brain waves showed that those claiming to be abductees show the same symptoms of post-traumatic stress syndrome as combat veterans.

omdat ze geen verklaring heeft zegt ze dan maar "het zal wel inbeeldign zijn , (zoals gij dus ) maar das niet voeldoende verklaring , das ook de reden dat theorie valse herineringen niet voldoet , omdat er zulke heftige emoties bijkomen , tussen haakje , dit bestond niet voor 1980...
alice

Berichtdoor kil » 30 okt 2008, 10:55

Ik bedoel dat het onderwerp er niet toe doet in die herrineringen om uit te maken of ze echt gebeurd zijn of niet , dus ufos of sexueel misbruik ...het specifieke aan de herrinneringen is dus NIET het onder werp , maar wel dat ze na 30 jaar plots opkomen in combinatie met meervoudige persoonlijkheid pijnen angsten en traums .....
Ik kan me best inbeelden dat mensen die een echte traumatische ervaring meegemaakt hebben of er van overtuigd zijn zoiets meegemaakt te hebben daar later de gevolgen van dragen in de vorm van trauma's ed. Misschien was het thema ook ineens bespreekbaarder geworden waardoor mensen die bepaalde gebeurtenissen uit hun jeugd steeds onderdrukten daar nu voor uitkwamen.
bij alien ontvoeringen enerzijds en satanisch misbruik andezijds, kunt ge moeilijk van besmetting spreken , het gaat om totaal andere groepen met totaal andere ideologie en verklaring voor hun herinnneringen ...
Maar toch vertonen hun verhalen grote gelijkenissen, dat gaf je zelf aan. De verhalen zullen apart ontstaan zijn, daarna doorgegroeid en dan verweven zijn.
"die mensen" waren voor het hen over viel volkomen normaal en zoals heriette al gemerkt heeft veel meer met hogere opleiding dan gemiddeld
Klopt volgens het onderzoek ja. Ik heb het nog eens bekeken en stel mij er toch vragen bij.
- De aantallen zijn niet echt groot
- Of het kwam bij zwarten niet voor of ze zijn ondervertegenwoordigd

Vooral dat laatste lijkt me toch belangrijk aangezien die mensen, zeker toen, nog een zeer groot deel van de laaggeschoolden vormden. dat kan de statistiek al grondig beïnvloeden. Ook de omschrijving van de schoolopleiding is zo oppervlakkig dat je er moeilijk iets uit kan opmaken.
de plotse stijging in de jaren tachtig van meervoudige persoonlijkheid in de jaren 80 in cijfers ...
There were 200 reported cases of MPD from 1880 to 1979,
OP 100 JAAR DUS ! TERWIJL OP TIEN JAAR
and 20,000 from 1980 to 1990
5 JAAR LATER NOG EENS VERDUBBELD
Joan Acocella reports that 40,000 cases
were diagnosed from 1985 to 1995.
The DSM does not provide an estimate, and suggests different explanations for the sharp rise in incidence of DID. Possible reasons suggested for the increase in incidence and prevalence of DID over time include the condition being misdiagnosed The causes of dissociative identity disorder have not been identified
Ze geven hier zelf al een mogelijke verklaring. Ik heb er nog één: In het jaar 1980 verscheen DSM III, wat weer nieuwe diagnostische criteria gaf dan DSM II. Met een andere afbakening van een stoornis kan het best zijn dat er ineens veel meer of veel minder personen tot een categorie gerekend worden. Nog een verklaring is dat de psychiatrie toen nog niet zo ver stond (pré 1980 dan. Ook dat zal wel meespelen in de aantallen. Vergelijk het met een huidige problematiek: Plots hebben zeer veel kinderen ADHD. En dat is dan niet omdat ze dat echt hebben.
IKZELF BEN OVERVALLEN DOOR ALIEN ACHTIGE TECHNOLOGY in 2005 EN HAD ER NOG NOOIT EERDER VAN GEHOORD
HET GEBEURDE MET EEN 5 TAL ANDERE MENSEN DIE IK VAN VROEGER KEN TEGELIJKER TIJD INCUIS DE PC PROBLEMEN , WAT IK WEET HEB IK HET LAATSTE JAAR UITGEZOCHT ONGEVEER , de eerste 2 jaar moest ik bekomen van de schok, vond het allesbehalve leuk en wilde alleen maar uitleggen wat gebeurde terwijl iedereen verklaarde me zot
Beschrijf die technologie eens aub? En pc problemen, als ik die allemaal moest noteren en er nog iets achter gaan zoeken ook...
helaas behandeld men het thema aliens anders dan sexueel misbruik ...., maar zoals ik al zei het onderwerp doet er niks toe, wel heet typisch soort verloop en opkomen van de heriinneringen ...
Dat lijkt me ook aangewezen ja: seksueel misbruik kan echt gebeurt zijn, die ontvoeringen wijzen op een andere geestelijke problematiek. Dan is een verschillende behandeling wel aangewezen. Over het verloop ed heb ik het hierboven al gehad.
wie daar inderdaad consequent in is is susan clancy , ze gebruikt de alien ontvoerden als studie object om de contraverses over sexueel misbruik te onwijken .
Clancy reports Recruiting people who truly believed they'd been abducted by extraterrestrials; she found a way to study memory creation without directly engaging the bitter debate over recovered memories of abuse. And listening to their grotesque and often sexually explicit accounts, she could be reasonably sure that the memories she was studying were not vivid recollections of traumatic abuse,
Wat ik hier lees is:
- ondervraging van mensen die zelf echt denken ontvoerd te zijn geweest
- nagaan hoe mensen herinneringen aanmaken zonder in te gaan op de echte mishandeling
- door naar de verhalen te luisteren werd vrij zeker dat het geen levendige herinneringen waren van mishandeling

Dus: ze dachten dat het echt was maar wat ze zich herinnerden kon niet waar zijn. Ze maakten het zichzelf dus wijs.

Victims wake up and find themselves paralyzed, unable to move or cry out for help. They see flashing lights and hear buzzing sounds. Electric sensations zing through their bodies, which may rise up in levitation. McNally, and their colleagues made some tantalizing discoveries. Measurements of sweating, heart rate, and brain waves showed that those claiming to be abductees show the same symptoms of post-traumatic stress syndrome as combat veterans.
Ik heb daar ooit een reportage over gezien waarin men al die fenomenen kon verklaren. Jammer dat ik niet meer precies weet waar of wat het was, zou hier wel handig geweest zijn.
omdat ze geen verklaring heeft zegt ze dan maar "het zal wel inbeeldign zijn , (zoals gij dus ) maar das niet voeldoende verklaring , das ook de reden dat theorie valse herineringen niet voldoet , omdat er zulke heftige emoties bijkomen , tussen haakje , dit bestond niet voor 1980...
Voila, dat is een logische verklaring :) Dat die emoties de theorie omverwerpen is onjuist. Als men echt denkt ontvoerd te zijn geweest zal men lichamelijk en geestelijk ook echt reageren alsof men dat heeft meegemaakt. Ik zie dus het probleem niet. Het zal voor 1980 ook wel hebben bestaan hoor. En rond 80 zit je ook met een boom in de ufotheorietjes. In 1835 zou je ook geen mensen gevonden hebben die menen dat hun computer deel is van een wereldwijd netwerk dat via beeldschermboodschappen aanzet tot omverwerping van de regerende ordehandhavers. Je snapt hopelijk wel wat dit idiote voorbeeld wil aantonen.
kil

Berichtdoor Blueflame » 07 nov 2008, 14:17

Een interessant artikel vindt u op de website van SKEPP :

http://www.skepp.be/artikels/psycho-the ... -satanisme .

door Marc Meuleman

Het artikel "Hervonden herinneringen: van incest tot satanisme" verscheen reeds onder de titel: "Hervonden herinneringen: het geheugen op een dwaalspoor", in het april 2000 nummer van het wetenschappelijke maandblad EOS. Wij danken de redactie voor hun toestemming om dit artikel te mogen gebruiken.

Dit artikel biedt een verklaring voor bepaalde gestelde punten van Alice.

Met o.a. ook enkele verklaringen waarom dit fenomeen zo wijd verspreid is. Enkele citaten:

Het hek was helemaal van de dam toen de Amerikaanse televisiestations van dit voor hoge kijkcijfers garant staande human interest onderwerp lucht kregen. Van 1986 af werden getuigen, slachtoffers, en allerhande zelfbenoemde experten ten tonele gevoerd in diverse talkshows, waar ze het publiek onderhielden met gruwelverhalen waarbij de klassiekers uit het genre verbleekten. De geruchten over satanisch ritueel misbruik bereikten ook Nederland. In 1989 gaf de Evangelische Omroep het startsein met een actualiteitenrubriek die voornamelijk met Amerikaans materiaal was gevuld. In 1993 besteedde het nieuwsprogramma NOVA een aantal uitzendingen aan het - ditmaal blijkbaar ook in Nederland vaak voorkomende - fenomeen. Ook de schrijvende pers kreeg de smaak te pakken.

Verklaring waarom details hetzelfde zijn.

Velen zijn ervan onder de indruk dat overlevers van ritueel misbruik dikwijls tot in de details toe dezelfde verhalen vertellen. Maar skeptische onderzoekers vinden die treffende gelijkenissen juist verdacht. Als ze al iets bewijzen, zeggen ze, dan is het veeleer dat mensen zich door dezelfde kranten, boeken en films de hersenen laten masseren, en dat de meesten niet over voldoende inspiratie beschikken om met een origineel verhaal voor de dag te komen. Veelzeggend in dat opzicht zijn ook de getuigenissen over alien abductions - ontvoeringen door buitenaardse wezens. Hoewel de ufonauten tot in de jaren zestig vooral nobele intenties kregen toegedicht, lijken ze zich nu sinds enige tijd te ontpoppen tot snoodaards die mensen ontvoeren en aan allerhande, onder meer seksuele experimenten onderwerpen. De slachtoffers die naar voor zijn getreden, hebben hun herinneringen aan de pijnlijke ontvoeringen meestal teruggevonden onder hypnose. Eveneens een teken aan de wand is dat de beschrijvingen van deze ontmoetingen bol staan van de clichés uit de sciencefiction.

Aandacht in de media, die niet kritisch is.

Aan deze kruising tussen horror en sciencefiction is er inmiddels heel wat - vooral Amerikaanse - literatuur gewijd. Het meest opzienbarend wellicht is het boek Abduction. Human Encounters with Aliens (1995) van John Mack, een psychiater verbonden aan Harvard. Mack moest zich voor z’n obscure speculaties tegenover een onderzoekscommissie verantwoorden, naar verluidt omdat hij de reputatie van z’n werkgever - de medische faculteit van Harvard - had geschaad. Maar dat kon de pret niet drukken, want Mack mocht schitteren in Larry King Live en andere drukbekeken Amerikaanse televisieshows. In Nederland heeft z’n openheid van geest inmiddels navolging gekregen. Ook hier vind je nu therapeuten die zich gespecialiseerd hebben in het opgraven van herinneringen aan onsympathieke ruimtewezens.

Niet nieuw.

Verhalen over satanisch ritueel misbruik zijn niet nieuw. Al in de vroege middeleeuwen was het niet ongebruikelijk om mensen te beschuldigen van hekserij of tovenarij. Maar de heksenjacht raakte pas goed op dreef toen de inquisitie er zich mee ging moeien. Uiteindelijk kende ze haar hoogtepunt in de zestiende en zeventiende eeuw.

Massahysterie.

Ook nu hebben de geruchten over ritueel misbruik veel weg van massahysterie. Het begon in de Verenigde Staten met enkele geÎsoleerde gevallen die vooral uit fundamentalistisch-christelijke middens afkomstig waren. Een aantal daarvan werd uitvoerig behandeld in boeken die algauw spectaculaire verkoopcijfers haalden. Vervolgens namen populaire praatprogramma’s op radio en televisie de fakkel over. Op het terrein werd het publiek bewerkt door allerlei politieambtenaren en hulpverleners die zich, met veel goede bedoelingen maar weinig wetenschappelijke kennis, in de materie hadden verdiept. Deze zogenaamde deskundigen organiseerden voordrachten, workshops en conferenties, en gaven interviews aan of schreven artikels voor kranten en tijdschriften. Op die manier kregen velen de indruk dat het om een kolossaal maatschappelijk probleem ging. Geen wonder dus dat sommige vrouwen met psychische problemen, al of niet mede gestimuleerd door een therapeut, de oorzaak van hun leed in seksueel of ritueel misbruik zochten. Aangezien alle informatie over ritueel misbruik en meervoudige persoonlijkheid in de media aan bod was gekomen, zaten ze bij de zoektocht in hun geheugen niet om inspiratie verlegen.

Gevaar van valse beschuldiging. Zoals ik reeds zei : mensenrechten zijn een ernstige zaak. Laat er ons dan ook geen rommeltje van maken.

Inmiddels is de collectieve opwinding in de Verenigde Staten over haar hoogtepunt heen. Dat heeft onder meer te maken met The False Memory Syndrome Foundation (FMSF), een vereniging die in 1992 werd opgericht door mensen die vinden dat ze, op basis van fictieve herinneringen, ten onrechte werden beschuldigd. Deze vereniging heeft zichzelf voorzien van een wetenschappelijk adviescomité, met onder meer deskundigen op het terrein van het geheugenonderzoek. Beschuldigde ouders zijn met de hulp van deze wetenschappers in de tegenaanval gegaan, en hebben de therapeuten van hun vermeende slachtoffers voor het gerecht gesleept. Een keerpunt in deze geschiedenis was de zaak Ramona. Gary Ramona startte een civiele procedure tegen de therapeuten van z’n dochter en eiste een schadevergoeding omdat hij door de beschuldigingen van seksueel misbruik z’n baan was kwijtgeraakt. In 1994 werd hij in het gelijk gesteld en kreeg hij een schadevergoeding van een half miljoen dollar toegewezen. Sindsdien hebben vele anderen z’n voorbeeld gevolgd.

De ommekeer kwam er ook doordat een aantal patiënten - de zogenaamde retractors - hun getuigenissen over seksueel misbruik nadien hebben ingetrokken. Dat zou geen bewijs zijn, ware het niet dat sommigen van mening veranderden omdat ze werden geconfronteerd met harde feiten die aantoonden dat de herinneringen manifest onjuist waren (het vermeende slachtoffer was nog maagd, de vermeende dader vertoefde op het ogenblik van de feiten in het buitenland, enz.). Ook sommige retractors hebben hun therapeuten voor de rechtbank gedaagd.

Achteruitgang religie in de jaren tachtig.

Dat de westerse maatschappij vanaf de jaren tachtig rijp was voor deze vorm van massahysterie heeft met uiteenlopende factoren te maken. Traditie en religie kenden een sterke achteruitgang, wat tot onzekerheid en angst voor moreel verval leidde. Vooral christelijke fundamentalisten in de Verenigde Staten zagen overal de hand van Satan, wiens aanwezigheid zij overigens vrij letterlijk namen. Met de regelmaat en de luidruchtigheid van een pneumatische hamer kwamen ze in de media het publiek waarschuwen voor het gevaar van satanische sekten.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 15:59

Blueflame schreef:Een interessant artikel vindt u op de website van SKEPP :

door Marc Meuleman

Het artikel "Hervonden herinneringen: van incest tot satanisme" verscheen reeds onder de titel: "Hervonden herinneringen: het geheugen op een dwaalspoor", in het april 2000 nummer van het wetenschappelijke maandblad EOS. Wij danken de redactie voor hun toestemming om dit artikel te mogen gebruiken.

Mvg.

ha das zeker een interessant artikel, het bescrijft de situatie dat is JUIST
Maar of het daar om ook de JUISTE VERKLARING HEEFT IS DAARMEE NIET GEZEGD
De fout die ge maakt he flame, dat ge iemands opiniie , verward met zijn verstand, en zijn kennis en dat is niet natuurlijk totaal absurd.

Het is niet omdat één marxist bv verstandig is , ,dat al zijn volgelingen dat ook zijn omdat ze de zelfde mening navertellen en zich met hem "identificeren" .
Zo "identificeert" gij kritisch denken met bepaalde conclusies , maar ook dat is dus onzin, het enige argument dat ge constant aan brengt is AUTORITEIT , of het nu is om mij ongelijk te geven door mij te vergelijken met "de grote groep conspiracy theoretici of die genenen die in herwonnen herinneringen geloven (ik geloof er zelfs niet in :), of door een kritische geest zijn artikel aan te halen uit 2000 (we zijn inmiddels 2008) die terecht opmerkt dat veel van die conclusies fout zijn , maar daarom nog niet perse de juiste verklaring van het probleem geeft ....

Hebt gij dan zelf geen "agumenten" ,???
Gewoon neutrale argumenten? ,
dezelfde "arrogantie" als ik beschreven zien in de inleiding van "bestookt" door warhoofden van de kant van mensen die hun wiskunde theorie superieur vinden aan die van nobel prijswinnaars in het vak, zie, ik bij de man die dit artikel schreef en bij u bv tov iemand als een "john Mack" , die 12 jaar de problematiek onderzocht van de aliens bv , (inderdaad op zich zegt 12 jaar niks ) , maar hij KENDE HET FENOMEEN IN IEDER GEVAL NET ALS CLANCY DIE HET NIET GELOOFT MAAR NIET EENS VERKLAREN KAN VANWAAR DE TRAUMAS EN DE GELIJKENISSEN MET TARGETED INDIVIDUALS DIE ZO SPECIFIEK BV SEXUELE MANIPULATIE ZIJN

Probeer nu eens ZELF na te denken , hoe zo een specifieke gelijkenis toevallig kan zijn , en ze IS LANG NIET DE ENIGE (auto immuun stoornissen, de specifieke verhalen in mensen TOTAAAL ONAFHANKELIJK VAN ELKAAR ZONDER DAT ZE EERDER OOIT ZELFS MAAR BELANG STELLING HADDEN IN UFOS OF ZOIETS

zolang ge de meningen van anderen blijft citeren, die altijd DEELS juist zijn maar op veel dingen geen antwoord geven , houdt het GEEN STEEK

Ik zal sebiet wel op de rest van het artikel antwoorden, maar SOMS VERGISSEN MENSEN ZICH EN DAT KAN DUS OOK MET U HET GEVAL ZIJN MAAR GE REALISEERD U DAT TOTAAL NIET

ik heb al mijn hele leven de reflex (zoals een goede filosoof hoort te hebben ) me steeds opnieuw af te vragen " waar kan ik mij vergissen"?

En toets mijn conclusies keer op keer aan de feiten, vandaar dat ik op 3 jaar tijd, de hele situatie heb bijeen gepuzzeld en niet ben blijven hangen in één stukje ervan , zoals paranormaal of aliens of mkultra ....

vraag u af, WAT ER GAANDE IS ipv uw gelijk te willen bewijzen,

ik SNAP WEL DAT DAT UW EERSTE INDRUK IS , maar ge kunt niet blijven volhouden dat ge gelijk hebt als ge op de helft van de situatie GEEN antwoord hebt,

Mijn vader was een heel verstandig man, hij is helaas al jaren geleden overleden, en nu mis ik heb zo verschrikkelijk, want ik weet dat hij zou zeggen zelfs al na het eerste argument van de plotse stijging in 2000, "geef die cijfers eens hier , ik zal dat nazien " , en als die zou zien dat ik gelijk heb daar in, de inconcsistentie zien met de gang bare opvatting en verder zoeken

IK mis mijn vader , nu meer dan ooit

Monika
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 07 nov 2008, 16:55

Alice,
hier op dit forum zul je mi weinigen overtuigen van je fantastische overtuiging.
Maar je moet er volgens mij wel eens over nadenken wat je met die internetcampagne doet, je gaat rommelen in de hoofden van kwetsbare mensen om aanhangers te recruteren en dat vind ik eigenlijk niet zo netjes.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor willem_betz » 07 nov 2008, 17:00

Alice,
ik denk dat je het antwoord op jouw problemen kan vinden in de resultaten van deze zeer grote recente studie, zie:
http://www.guardian.co.uk/education/2008/oct/14/research-highereducation
Lees aandachtig, herken je er iets in?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 17:54

Faction Fictory schreef:Alice,
hier op dit forum zul je mi weinigen overtuigen van je fantastische overtuiging.
Maar je moet er volgens mij wel eens over nadenken wat je met die internetcampagne doet, je gaat rommelen in de hoofden van kwetsbare mensen om aanhangers te recruteren en dat vind ik eigenlijk niet zo netjes.

Gr

wat een onzin , gaan we nu argumenten gaan vermengen met waardeoordelen ?, enfin zeg , waardeoordelen kunnen zich helaas alleen baseren op echte argumenten, ik ben het volledig eens met het artikel op skepp dat herwonnen herinneringen onzin zijn en zelfs gevaarlijk om aan te nemen dat ze ook op waargebeurde feiten berusten, maar evengoed is het onzin te stellen dat zo precies en hefttige herinneringen door de therapteut zijn ingebracht , dat is ene uitleg bij gebrek aan een andere

ik wi logische argumenten horen, geen schuldinducties of een autoreit aanhalen waar ik het nota bene half mee eens ben

kent ge het woord halfwaarheden??? denk eens na over die term, en over de term consistentie !

cheeese , ik ben onzin zooooo beu, ge zijt echt niet beter bezig als de niburu freaks die het over chakras hebben zunne, het enige criterium voor zinvolgheid is samen hang, juist he ?

:P
alice

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 18:00

willem_betz schreef:Alice,
ik denk dat je het antwoord op jouw problemen kan vinden in de resultaten van deze zeer grote recente studie, zie:
http://www.guardian.co.uk/education/2008/oct/14/research-highereducation
Lees aandachtig, herken je er iets in?

heel aandachtig gelezen , ja natuurlijk herken ik iets, maar dat spreekt ook helemaal niet tegen wat ik zeg, ze zoeken naar een uitleg, waarom mensen in aliens geloven, en vergelijken het ( een mens kan alleen maar vergelijken om iets te achterhalen) , met geloof in god enteiten ed

de observaties zijn heel juist !
maar de VRAAGSTELLING IS FOUT

het gaat niet over OF ER ALIENS ZIJN OF NIET ?
net als het niet gaat over of herwonnen heriinneringen waar of vals zijn , maar over VAN WAAR KOMT DIT ALLEMAAL
HET IS WEL DEGELIJK NIEUW EN NEEMT PERFECT CONSISTENT GESTADIG TOE SINDS DE JAREN TACHTIG

is is een inconsistentie , dus er klopt iets niet , kunnen we nu eindelijk ECHT GAAN NADENKEN ..?

geef toe, als redenering valt hier weinig te in te brengen , dus zal het ook wel steek houden he ?

:idea:
alice

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 18:22

[i]door Marc Meuleman

Met o.a. ook enkele verklaringen waarom dit fenomeen zo wijd verspreid is. Enkele citaten:

Het hek was helemaal van de dam toen de Amerikaanse televisiestations van dit voor hoge kijkcijfers garant staande human interest onderwerp lucht kregen. Van 1986 af werden getuigen, slachtoffers, en allerhande zelfbenoemde experten ten tonele gevoerd in diverse talkshows, waar ze het publiek onderhielden met gruwelverhalen waarbij de klassiekers uit het genre verbleekten. De geruchten over satanisch ritueel misbruik bereikten ook Nederland. In 1989 gaf de Evangelische Omroep het startsein met een actualiteitenrubriek die voornamelijk met Amerikaans materiaal was gevuld. In 1993 besteedde het nieuwsprogramma NOVA een aantal uitzendingen aan het - ditmaal blijkbaar ook in Nederland vaak voorkomende - fenomeen. Ook de schrijvende pers kreeg de smaak te pakken.

Verklaring waarom details hetzelfde zijn.

Velen zijn ervan onder de indruk dat overlevers van ritueel misbruik dikwijls tot in de details toe dezelfde verhalen vertellen. Maar skeptische onderzoekers vinden die treffende gelijkenissen juist verdacht. Als ze al iets bewijzen, zeggen ze, dan is het veeleer dat mensen zich door dezelfde kranten, boeken en films de hersenen laten masseren, en dat de meesten niet over voldoende inspiratie beschikken om met een origineel verhaal voor de dag te komen. Veelzeggend in dat opzicht zijn ook de getuigenissen over alien abductions - ontvoeringen door buitenaardse wezens. Hoewel de ufonauten tot in de jaren zestig vooral nobele intenties kregen toegedicht, lijken ze zich nu sinds enige tijd te ontpoppen tot snoodaards die mensen ontvoeren en aan allerhande, onder meer seksuele experimenten onderwerpen. De slachtoffers die naar voor zijn getreden, hebben hun herinneringen aan de pijnlijke ontvoeringen meestal teruggevonden onder hypnose. Eveneens een teken aan de wand is dat de beschrijvingen van deze ontmoetingen bol staan van de clichés uit de sciencefiction.

Aandacht in de media, die niet kritisch is.

Aan deze kruising tussen horror en sciencefiction is er inmiddels heel wat - vooral Amerikaanse - literatuur gewijd. Het meest opzienbarend wellicht is het boek Abduction. Human Encounters with Aliens (1995) van John Mack, een psychiater verbonden aan Harvard. Mack moest zich voor z’n obscure speculaties tegenover een onderzoekscommissie verantwoorden, naar verluidt omdat hij de reputatie van z’n werkgever - de medische faculteit van Harvard - had geschaad. Maar dat kon de pret niet drukken, want Mack mocht schitteren in Larry King Live en andere drukbekeken Amerikaanse televisieshows. In Nederland heeft z’n openheid van geest inmiddels navolging gekregen. Ook hier vind je nu therapeuten die zich gespecialiseerd hebben in het opgraven van herinneringen aan onsympathieke ruimtewezens.

Massahysterie.

Ook nu hebben de geruchten over ritueel misbruik veel weg van massahysterie. Het begon in de Verenigde Staten met enkele geÎsoleerde gevallen die vooral uit fundamentalistisch-christelijke middens afkomstig waren. Een aantal daarvan werd uitvoerig behandeld in boeken die algauw spectaculaire verkoopcijfers haalden. Vervolgens namen populaire praatprogramma’s op radio en televisie de fakkel over. Op het terrein werd het publiek bewerkt door allerlei politieambtenaren en hulpverleners die zich, met veel goede bedoelingen maar weinig wetenschappelijke kennis, in de materie hadden verdiept. Deze zogenaamde deskundigen organiseerden voordrachten, workshops en conferenties, en gaven interviews aan of schreven artikels voor kranten en tijdschriften. Op die manier kregen velen de indruk dat het om een kolossaal maatschappelijk probleem ging. Geen wonder dus dat sommige vrouwen met psychische problemen, al of niet mede gestimuleerd door een therapeut, de oorzaak van hun leed in seksueel of ritueel misbruik zochten. Aangezien alle informatie over ritueel misbruik en meervoudige persoonlijkheid in de media aan bod was gekomen, zaten ze bij de zoektocht in hun geheugen niet om inspiratie verlegen.

Achteruitgang religie in de jaren tachtig.

Dat de westerse maatschappij vanaf de jaren tachtig rijp was voor deze vorm van massahysterie heeft met uiteenlopende factoren te maken. Traditie en religie kenden een sterke achteruitgang, wat tot onzekerheid en angst voor moreel verval leidde. Vooral christelijke fundamentalisten in de Verenigde Staten zagen overal de hand van Satan, wiens aanwezigheid zij overigens vrij letterlijk namen. Met de regelmaat en de luidruchtigheid van een pneumatische hamer kwamen ze in de media het publiek waarschuwen voor het gevaar van satanische sekten.

Mvg.

dit betreft de (juiste) beschrijving van de toename van all deze zaken sinds de jaren 80 , daarom zijn de "oorzaak gevolg " verbanden nog niet juist, wel juist is dat wat de man noemt samengaat !
larry king gaat samen met john mack, maar dat betekent natuurlijk niet dat john mack beweert wat die beweert omdat hij op larry king kan komen :lol:

ook juist is dat vooral de extreem religieuzen het gevaar voor satan zien en zo, maar of het daarom door het religeus verval is dat dit allemaal ontstaat, is lang daarom niet duidelijk .... opnieuw , "opletten met oorzaak en gevolg redeneringen"

ook juist dat velen zich in de materie hebben verdiept zonder veel kennis van zaken en vooral zonder veel redeneer vermogen en constant de foute conclusies trekken
DAAR HEB IK EEN HEEL LEUK VOORBEELD VAN UIT EEN GESPREK EERGISTEREN MET DR DAVID JACOBS tis echt grappig ! :lol:

Ik belde hem met de hele uitleg en vergeleek de satanische rituelen met de alien ontvoeringen, hij had nog niet dit verband gelegd , en heel leuk waren zijn redeneringen, (de man is nochtans geschiedkundige ) , hij was het ermee eens dat alien ontvoerden inderdaad ook heel dikwijls gestoorde electrocommunicatie meldden, maar volgens hem lag dat aan een "slecht geimplanteerde chip" :?:
oorzaak gevolg verbanden .....

verder moesten volgens hem de herinneringen op een "juiste manier worden onder hypnose " herwonnen" anders waren ze niet betrouwbaar :?:
even herinneren : geen enkele herwonnen herinnering is betrouwbaar ...

toppunt van al , zijn uit leg voor de herwonnen herinneringen van satanische rituelen !

die waren nooit gebeurd (had die gelijk in ) , MAAR
ze konden verklaard worden door het invoeren door de hypnotherapeut .... :lol:

ik heb daar heel beleefd en vriendelijk op geantwoord, dat daar even weinig reden toe was dit te stellen , als zeggen dat de alienherinneringen door hem waren ingevoerd bij de hypnotherapie , ....

Hij gaf temiste toe als reactie , dat hij in feite heel weinig over de problematiek van satanische rituelen en de herinneringen eraan wist ....oef , hij had zich gespecializeerd in "aliens " :wink:

Zo ziet ge maar, he ? "redeneringen" , hoe ze soms op hun kop kunnen staan ,
:)

op basis van conclusies iets beoordelen , is indeed op basis van "geloof" .
want het impliceert het ontkennen van observaties ....

net als kuhn stelt met zijn beschrijven van paradigma verschuiving , "aan vankelijk worden metingen en observaties in strijd met het gangbare paradigma, als fout van de onderzoeker beschouwd
Tot wanneer die situatie onhoudbaar wordt ...."

geen dingen verwarren, dat is zinloos :idea:
alice

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 18:32

door Marc Meuleman

Gevaar van valse beschuldiging. Zoals ik reeds zei : mensenrechten zijn een ernstige zaak. Laat er ons dan ook geen rommeltje van maken.

Inmiddels is de collectieve opwinding in de Verenigde Staten over haar hoogtepunt heen. Dat heeft onder meer te maken met The False Memory Syndrome Foundation (FMSF), een vereniging die in 1992 werd opgericht door mensen die vinden dat ze, op basis van fictieve herinneringen, ten onrechte werden beschuldigd. Deze vereniging heeft zichzelf voorzien van een wetenschappelijk adviescomité, met onder meer deskundigen op het terrein van het geheugenonderzoek. Beschuldigde ouders zijn met de hulp van deze wetenschappers in de tegenaanval gegaan, en hebben de therapeuten van hun vermeende slachtoffers voor het gerecht gesleept. Een keerpunt in deze geschiedenis was de zaak Ramona. Gary Ramona startte een civiele procedure tegen de therapeuten van z’n dochter en eiste een schadevergoeding omdat hij door de beschuldigingen van seksueel misbruik z’n baan was kwijtgeraakt. In 1994 werd hij in het gelijk gesteld en kreeg hij een schadevergoeding van een half miljoen dollar toegewezen. Sindsdien hebben vele anderen z’n voorbeeld gevolgd.

De ommekeer kwam er ook doordat een aantal patiënten - de zogenaamde retractors - hun getuigenissen over seksueel misbruik nadien hebben ingetrokken. Dat zou geen bewijs zijn, ware het niet dat sommigen van mening veranderden omdat ze werden geconfronteerd met harde feiten die aantoonden dat de herinneringen manifest onjuist waren (het vermeende slachtoffer was nog maagd, de vermeende dader vertoefde op het ogenblik van de feiten in het buitenland, enz.). Ook sommige retractors hebben hun therapeuten voor de rechtbank gedaagd.

Mvg.

ben het VOLLEDIG EENS MET HET FEIT DAT MENSEN RECHTEN EEN HEEL ERNSTIGE ZAAK IS
ik heb ook nooit beweerd dat herwonnen herinneringen berusten op feiten, integendeel, de aanvang van dit debat is , dat de vraag VEEL VERDER GAAT DAN OF ZE WAAR OF VALS ZIJN
idem is dit EEN BELANGRIJKE VRAAG WANT HAD AL VEEL MENSELIJK LEED TOT GEVOLG INCLUIS DUS ALLE RECHTZAKEN DAARROND !
Het is dus zeker geen onzinnige vraag, wat ze zijn en vanwaar ze komen ,
alice

WAAROM ????

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 18:47

door Marc Meuleman

Niet nieuw.

Verhalen over satanisch ritueel misbruik zijn niet nieuw. Al in de vroege middeleeuwen was het niet ongebruikelijk om mensen te beschuldigen van hekserij of tovenarij. Maar de heksenjacht raakte pas goed op dreef toen de inquisitie er zich mee ging moeien. Uiteindelijk kende ze haar hoogtepunt in de zestiende en zeventiende eeuw.

Mvg.

Om het laatste (en belangrijke ) punt te beantwoorden
herwonnen herinneringen in deze vorm zijn WEL DEGELIJK NIEUW

Satanisch ritueel misbruik mag hebben bestaan in de middeleenuwen, dat is zeker zeker juist, (heksenverbrandingen ook bv )
maar HEEFT NIKS TE MAKEN HET HERWONNEN HERINNERINGEN ERAAN :idea: JUIST HE ?

zie eens hoe mensen dingen verwarren? , tis menselijk zunne
maar precisie helpt in redeneren, zeker over een complex probleem ..

EEN ANDER ANALOOG VOORBEELD

de herwonnen herinneringen aan "vorige levens " nog zoiets leuks, het heeft in ieder geval [u]niks te maken met geloof in vorige levens op zich [/u]

UIT http://www.massey.ac.nz/~trauma/issues/1998-3/gow1.htm
The Complex Issues in Researching "False memory Syndrome" Remembering past lives is a relatively recent phenomenon. Except under hypnosis, prior to the late 1960's there were few reports of individuals remembering their own past lives (Lucas, 1996).
He makes the point that even adults in India, where reincarnation has been taken as a part of the faith system, do not remember their past lives.[/b] Therefore the rise of 'past life therapy' in the USA and more recently in Australia and New Zealand, may in fact have led people to believe that people could recover memories they did not know they had, without realising that they were expressing fantasy. Consequently the role of the therapist in inducing such fictitious memories must be given consideration. :arrow: IS DAAROM NOG GEEN JUISTE VERKLARING
GEK HE DAT ALLE THERAPEUTEN OF ZE NU ALIENS OF SATANISCH MISBRUIK OF VORIGE LEVEN HERWINNEN DIZE TIK IN DE JAREN TACHTIG KREGEN :wink:

EEN INTERESSANT ONDERWERP HE DIE HERWONNEN HERINNERINGEN
EN MAATSCHAPPELIJK VRIJ BELANGRIJK OOK HE ?
EN GERELATEERD AAN AL DIE ONZIN SINDS DE JAREN 80

MIJN VRAAG IS WAAROM ????

:idea: :?: :idea: :?: :?: :!:
alice

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 19:06

Henriette schreef:Wat is nou je toevoeging, je x-factor?

(NB volgens mij zijn er meer theorieën over herinneren en geheugen maar liggen deze 2 lekker in controverse)

nee , niet waar , zoals ge ziet :- , weinig mensen leggen de link , de onderwerpen zijn ook zo onozel , normaal he ? ik wist tot voor drie jaar terug ook niks van alien ontvoeringen , nu dus wel, en sta stom verbaasd, :wink:
alice

Berichtdoor alice » 07 nov 2008, 19:20

OVER HET NIEUWE ERAAN EVEN HERHALEN

alleen al : There has been significant overlap between the increasing popularity of multiple personality disorder (now referred to as dissociative identity disorder) as a diagnosis and claims of ritual abuse; en de toename hiervan in de jaren 80 (ze (satanisch ritueel misbruikten ) hebben PRECIES DEZELFDE SYMTOMEN ALS DE TARGETED INDIVIDUALS EN DE ALIEN ONTVOERDEN , INCLUIS AUTOIMUUN STOORNISSEN , moeilijk toevallig te noemen )
The causes of dissociative identity disorder have not been identified, (or multiple personality disorder )The DSM does not provide an explanation for the sharp rise in incidence of DID.
Multiple personality disorder began to emerge as a separate disorder in the 1970's
From 1880 to 1979 : 200 reported cases of MPD (2 per year )
From 1980 to 1990 : 20,000 cases (2000 per year)
From1985 to 1995 : 40,000 cases (doubled in 5 years )

NOG ZO EEN LEUK TOEVAL TROUWENS

de targeted individuals melden seksuele opwinding "genitale stimulatie " en Susan clancy zegt " ah ja das precies het zelfde als de alien ontvoerden " vraagt zich verder niks af natuurlijk

Mind Games in de Washington Post Januari 2007.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 99_pf.html
Both male and female TIs report a variety of "attacks" to their sexual organs. "My testicles became so sore I could barely walk," Girard says of his early experiences. Others, however, report the attacks in the form of sexual stimulation, including one TI who claims he dropped out of the seminary after constant sexual stimulation by directed-energy weapons. Susan Sayler, a TI in San Diego, says many women among the TIs suffer from attacks to their sexual organs but are often embarrassed to talk about it with outsiders."It's sporadic, you just never know when it will happen," she says. "A lot of the women say it's as soon as you lay down in bed -- that's when you would get hit the worst. It happened to me as I was driving, at odd times."
What made her think it was an electronic attack and not just in her head? "There was no sexual attraction to a man when it would happen. That's what was wrong. It did not feel like a muscle spasm or whatever," she says. "It's so . . . electronic."

dat is al heel toevallig MAAR KIJK EENS IN 2001 ?

Persistent genital arousal disorder (also known as persistent sexual arousal syndrome or PSAS) 2001
http://mdn.mainichi.jp/culture/waiwai/a ... 0000c.html
Awareness in Japan of PSAS -- which was first documented by Dr. Sandra Leiblum in the United States five years ago -- is growing, especially in the blogsphere, where it is being called Iku Iku byo. Hideo Yamanaka, a doctor at the Toranomon Hibiya Clinic in Tokyo says the disease can be debilitating. (tis dus niet echt grappig voor de persoon in kwestie )

http://en.wikipedia.org/wiki/Persistent ... l_Disorder
Persistent genital arousal disorder (also known as persistent sexual arousal syndrome or PSAS)
It was first documented by Dr. Sandra Leiblum in 2001, only recently characterized as a distinct syndrome in medical literature

TE VEEL OM TOEVAL TE ZIJN PUNT ANDER LIJN
gaat er nu eidelijk iemand zien dat ik gelijk heb?? :?: :wink:
alice

Berichtdoor Elennaro » 08 nov 2008, 01:55

alice schreef: gaat er nu eidelijk iemand zien dat ik gelijk heb?? :?: :wink:

Nee.
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor alice » 08 nov 2008, 05:02

Elennaro schreef:

Nee.

Is dat een "argument", ?
ik heb er nog niet 1 gehoord, dit is echt absurd !
iedereen probeert te bewijzen dat ik ongelijk heb maar er is niet 1 argument , terwijl ik elk tegenargument heb weerlegd , ONGELOOFLIJK

ALLEE INTELLECTUEEL VLAANDEREN
BENDE FLAUWERIKKEN
alice

Berichtdoor kil » 08 nov 2008, 11:11

alice schreef:
Elennaro schreef:

Nee.

Is dat een "argument", ?
ik heb er nog niet 1 gehoord, dit is echt absurd !
iedereen probeert te bewijzen dat ik ongelijk heb maar er is niet 1 argument , terwijl ik elk tegenargument heb weerlegd , ONGELOOFLIJK

ALLEE INTELLECTUEEL VLAANDEREN
BENDE FLAUWERIKKEN
Al wat je hebt zijn steeds weer dezelfde artikels en het punt dat er sinds xxxx meer gevallen van ziekte y, z en q zijn net als van belevenis e, i en o. Dan probeer je daar verbanden tussen te leggen. Het is niet omdat er iets meer voorkomt dat het vreemd is. Hoe meer mensen, hoe meer zotten op de wereld, om het heel even zéér cru te stellen. Er zijn al verklaringen gepasseerd gaande van de nogal vreemde proefopstellingen tot therapeuten die in de fout zijn gegaan. Psychiatrie is nu eenmaal geen vak waar het zwart-wit is, dus zal er al wel eens iets fout lopen bij diagnoses ed, al dan niet gewild.

edit: wat ook aangenaam zou zijn is je punt kort en bondig plaatsen, zonder al te veel letterverschil met een simpele link naar de artikels en dan de belangrijke paragraaf nog even aanhalen. Het argument daarna dan weer iets afgescheiden van het vorige. Nu loopt het in elkaar over en ik heb de indruk dat je jezelf hier en daar zit tegen te spreken.
kil

Berichtdoor willem_betz » 08 nov 2008, 20:49

kil schreef: Nu loopt het in elkaar over en ik heb de indruk dat je jezelf hier en daar zit tegen te spreken.

Wat een understatement! :?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor kil » 09 nov 2008, 01:03

willem_betz schreef:
kil schreef: Nu loopt het in elkaar over en ik heb de indruk dat je jezelf hier en daar zit tegen te spreken.

Het is best dit op een zachte manier aan te brengen :wink:
kil

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 03:42

willem_betz schreef:

Ja?? GEEF MIJ 1 VOORBEELD VAN WAAR IK MEZELF TEGENSPREEK :D
alice

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 03:44

kil schreef:
willem_betz schreef:

Het is best dit op een zachte manier aan te brengen :wink:

geen probleem jong , ik weet dat ik gelijk heb en daar volgt noodzakelijk uit dat wat ik zegt constistent is , laat hem maar komen, hij mag één tegen spraak vinden, dat lukt hem niet , daar uit volgt opnieuw dat hij ongelijk heeft , sommige mensen denken gewoon niet na, en terwijl het mischien zelfs heel belangrijk is ....maar ja , het is ook heel goed gedaan , allemaal , heel goed gedaan .....echt , sta zelf te kijken
ik weet het nu sinds 2005 , en het DEGUTANT dat verzeker ik hier iedereen ...... :(
alice

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 04:18

kil schreef:
het punt dat er sinds xxxx meer gevallen van ziekte y, z en q zijn net als van belevenis e, i en o. Dan probeer je daar verbanden tussen te leggen. Het is niet omdat er iets meer voorkomt dat het vreemd is. Hoe meer mensen, hoe meer zotten op de wereld, om het heel even zéér cru te stellen.

edit: wat ook aangenaam zou zijn is je punt kort en bondig plaatsen, zonder al te veel letterverschil met een simpele link naar de artikels en dan de belangrijke paragraaf nog even aanhalen. Het argument daarna dan weer iets afgescheiden van het vorige. Nu loopt het in elkaar over en ik heb de indruk dat je jezelf hier en daar zit tegen te spreken.

Kort gezegd, er is sinds ongeveer 1980 iets "zichtbaar aan het worden" , dat toeneemt , over de jaren en sinds 2000 epidemisch is .
Het gaat over 1 ding , dat gecamoufleerd is als verschillende dingen die schijnbaar niks te maken hebben met elkaar ....
dat "iets" is zichbaar in PATRONEN ...dus puur abstracte patronen , en daar moet ge een beetje talent voor hebben om die te zien ...

patroon in tijd is "toevoegen van informatie " geldt zowel voor de persoon die wordt overvallen, eerst denkt ge "tiens mijn pc bv" , of "dat zijn mijn buren die dat doen " dan denkt ge "oei das persoonlijk" , dan denkt ge oei dit is "groter dan ik dacht" dan denkt ge "oei dit is niet bij mij alleen" , dan "oei dit is niet allleen nu maar .....al mijn hele leven lang ...."
zoiets ongeveer ....

dit is volledig consistent
met het patroon dat in ELKE steek proef de verhouding van "[u]organized " stalking EERST en dan pas de electricshe sensaties , 60 procent is omdat dat het EERSTE is wat de mensen te zien krijgen meestal [/u],TOV 10 Procent altijd IN HET OMGEKEERDE GEVAL

In mijn geval was de computer EERST en ik dacht "het internet is gehacked " :)

Idem altijd 80 procent "organized stalking" van de 100 procent mindcontol controle groep ...EENDER WAAR MEN DE STEEK PROEF NEEMT

EN DIT GELDT OOK VOOR het geheel wereld wijd (de verschillende dingen gaan steeds duidelijker overlappen en steeds opvallender worden en extreem toenemen tot het niet meer houdbaar is vol te houden dat het "toevallige onzin is " of zoiets ...
die fameuze "paradigma verschuiving" he ?

Een ander patroon is " meer dan door toeval mogelijk" , en dat geldt voor de banaalste zaken (vijf mensen die hetzelfde zeggen op één dag tijd los van elkaar ) , tot en met belangrijke grote dingen zoals "ongevallen" , gaat heel ver ...alleen en uitsluitend uit die patronen kunt ge afleiden dat "iets niet klopt" , en het is niet één keer wanneer dit begint , maar gedurig , en extreem consistent , inbegrepen antwoorden op wat ge zegt ,of op pc intikt enz enz , dit is VOOR IEDEREEN ZO , maar niet iedereen beschrijft het in die algemene termen ...

Mijn pc kondigde aan " artificial intelligence arrives in network , it is all in the patterns " en ja dat klopt ....
Later stond er plots een nieuwe NETWERKVERBINDING OP MIJN PC EN DIE NOEMDE "verbinding met de mens " , die print screen heb ik nog trouwens ...tja
leuk he ? :)

er zijn nog patronen ,
bv het samengaan van 3 totaal onrelateerde zaken, symptomen, electronica , en stalking ....bij de targeted individuls ..die ALTIJD EN IN ZELFDE VERHOUDING ZELFS SAMENGAAN

en dan vanaf de jaren tachtig tot 2000 nog goed verpakt als satanisch en sexueel misbriuk in "verleden" door met geheugen te knoeien , en alien ontvoeringen ....Vandaar de herwonnen herinneringen die toen begonnen in 1980 ...ah ja

in BEIDE gevallen wordt hoge mate van automimmuun stoornissen en chronische vermoeidheid genoemd bv
BEIDE gaan terug op herwonnnen herinnerigen

BEIDE leeftijd categorie gem 45 jaar (net als de targeted in dividuals die er in 2000 bij kwamen )

BEDIEN MELDEN GEHACKTE ELECKTRONICA TROUWENS (en niet alleen storigen maar gecoordineerd zoals lampen die aan en uit gaan naargelang de persoon eronder loopt )

het feit dan aliens en rituelen , nog verhuld is , maar vanaf 2000 openlijk over afstandstechnologie sprake is , is opnieuw perfect consitent met het patroon "toevoegen van informatie " ...idem voor het thema mindcontrol dat ingevoerd wordt rond 1995 , en intussen globaal is en als "hetzelfde wordt beschouwd als satanische rituelen ...
IK Zou zo nog kunnen door gaan effe, maar ik denk dat dat dan teveel wordt , zijn er vragen ? is dit duidelijk ?

EN NU MAG MENEER FORUM BEHEERDER 1 IETS GAAN WEER LEGGEN OF ERGENS 1 INCONSITENTIE ZOEKEN EN HIJ MAG HEEL DIRECT ZIJN ALS HET MAAR LOGISCH IS WANT IK GRUWEL VAN WAZIGE EN ONLOGISCHE MENSEN
greets :wink:

ps er is nog een hoop maar das voor later he ? anders is dat teveel om over na te denken
alice

Berichtdoor kil » 09 nov 2008, 11:26

- Mag ik die print screen eens zien?
- Wat zijn de criteria voor hacks en electronicaproblemen
- In alles wat hier al van uw hand verschenen is spelen de hersenen de hoofdrol (herinneringen na therapie, ziektes,.... Ofwel zijn de mensen mentaal niet OK, ofwel faken ze bewust en surfen ze mee op de aandachtsgolf. In welke mate is het voor de deelnemers mogelijk hun verhaal uit hun duim te zuigen? Is daar controle op?
kil

Berichtdoor Blueflame » 09 nov 2008, 14:24

Alice schreef:In mijn geval was de computer EERST en ik dacht "het internet is gehacked " Smile

En dat was ergens na 1998 ? Prima. U bent waarschijnlijk het slachtoffer van NetBus [ http://en.wikipedia.org/wiki/NetBus ] en/of Back orifice [ http://en.wikipedia.org/wiki/Back_Orifice]. Troost u : u bent niet de enige !

Gewoon per toeval op een scriptkiddie gebotst.
Zij zijn zich meestal niet bewust van de gevolgen van hun eigen handelen of hebben weinig boodschap aan de gevolgen/overlast voor andere internetgebruikers.

Scriptkiddies veroorzaken veel overlast. Veel van de abusemeldingen op het internet worden veroorzaakt door scriptkiddies.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 22:08

Blueflame schreef:
Alice schreef:In mijn geval was de computer EERST en ik dacht "het internet is gehacked " Smile

En dat was ergens na 1998 ? Prima. U bent waarschijnlijk het slachtoffer van NetBus [ http://en.wikipedia.org/wiki/NetBus ] en/of Back orifice [ http://en.wikipedia.org/wiki/Back_Orifice]. Troost u : u bent niet de enige !

Gewoon per toeval op een scriptkiddie gebotst.
Zij zijn zich meestal niet bewust van de gevolgen van hun eigen handelen of hebben weinig boodschap aan de gevolgen/overlast voor andere internetgebruikers.

Scriptkiddies veroorzaken veel overlast. Veel van de abusemeldingen op het internet worden veroorzaakt door scriptkiddies.

Mvg.

O Mischieni is het netbus verschijnsel wel het zelfde maar meer dan het lijkt :wink: misschien dat ik daarom niet enige ben , en dat het net na 98 was , meer dan door toeval mogelijk , maar goed dat weet ik niet

[b]MAAR ALS DIT ALLEMAAL TOEVAL IS eu , hoe kan dan mijn email SAMENGEVAT EN MET EEN BIJKOMDE VRAAG ERBIJ VERSCHENEN ZIJN ??? MIJN MOEDER HEEFT DIE ZELFS GEZIEN (ze wilde er verder niet over nadenken haha , maar ze heeft ze gezien, en als ik haar zeg '" ma hebt ge daar een verklaring voor dan zegt ze "nee" , maar toch is de rest onzin wat ge vertelt " tja , ratio van de mensen ....
alice

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 22:22

kil schreef:- Mag ik die print screen eens zien?
- In alles wat hier al van uw hand verschenen is spelen de hersenen de hoofdrol (herinneringen na therapie, ziektes,.... Ofwel zijn de mensen mentaal niet OK, ofwel faken ze bewust en surfen ze mee op de aandachtsgolf. In welke mate is het voor de deelnemers mogelijk hun verhaal uit hun duim te zuigen? Is daar controle op?

in foutmeldingen op pc en verdwijnende mail en zo spelen hersenen GEEN rol, das één , en twee ja ook als hersenen een rol spelen, kan het perfect zijn dat ze WORDEN BEINVLOED juist he ?

de link (heb ik speciaal eropgehangen nu zodat ge het zelf zou zien :wink: )
http://sites.google.com/site/onzichtbar ... er-netwerk

Greets
alice

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 22:46

Wat wel waar is , is dat veel Ti's foute conclusies trekken, zoals ik al zei , beschuldigen uiteen lopen mensen of regering ect ...maar natuurlijk zoals overal zijn er zinnige en midder zinnige mensen tussen, uit washington post 01 07 "mind games"
. SOME TIS, SUCH AS ED MOORE, A YOUNG MEDICAL DOCTOR, take a slightly more skeptical approach. He criticizes what he calls the "wacky claims" of TIs who blame various government agencies or groups of people without any proof. "I have yet to see a claim of who is behind this that has any data to support it," he writes.Nonetheless, Moore still believes the voices in his head are the result of mind control and that the U.S. government is the most likely culprit. Moore started hearing voices in 2003, just as he completed his medical residency in anesthesiology; he was pulling an all-nighter studying for board exams when he heard voices coming from a nearby house commenting on him, on his abilities as a doctor, on his sanity. At first, he thought he was simply overhearing conversations through walls (much as Waugh's fictional alter ego first thought), but when no one else could hear the voices, he realized they were in his head. Moore went through a traumatic two years, including hospitalization for depression with auditory hallucinations.
"One tries to convince friends and family that you are being electronically harassed with voices that only you can hear," he writes in an e-mail. "You learn to stop doing that. They don't believe you, and they become sad and concerned, and it amplifies your own depression when you have voices screaming at you and your friends and family looking at you as a helpless, sick, mentally unbalanced wreck."
He says he grew frustrated with anti-psychotic medications meant to stop the voices, both because the treatments didn't work and because psychiatrists showed no interest in what the voices were telling him. He began to look for some other way to cope.
"In March of 2005, I started looking up support groups on the Internet," he wrote. "My wife would cry when she would see these sites, knowing I still heard voices, but I did not know what else to do." In 2006, he says, his wife, who had stood by him for three years, filed for divorce.
Moore, like other TIs, is cautious about sharing details of his life. He worries about looking foolish to friends and colleagues -- but he says that risk is ultimately worthwhile if he can bring attention to the issue.
With his father's financial help, Moore is now studying for an electrical engineering degree at the University of Texas at San Antonio, hoping to prove that V2K, the technology to send voices into people's heads, is real. Being in school, around other people, helps him cope, he writes, but the voices continue to taunt him.
Recently, he says, they told him: "We'll never stop [messing] with you."

over dat uit hun duim zuigen : waarom zouden ze..(zoals ge ziet boven bv) iedereen zegt dat het niet kan, en hun reputatie gaat er niet op vooruit, de meeste alien ontvoerden durven ook niet over hun ontvoering te praten, wel de targerted individuals ook niet meestal ...en het brengt hen ook geen voorspoed echt ..een ander stukje uit zelfde artikel ...
uit "mind games" washington post 01 2007"In general, the outlook for TIs is not good; many lose their jobs, houses and family. Depression is common. But for many at the rally, experiencing the community of mind-control victims seems to help. One TI, a man who had been a rescue swimmer in the Coast Guard before voices in his head sent him on a downward spiral, expressed the solace he found among fellow TIs in a long e-mail to another TI: "I think that the only people that can help are people going through the same thing. Everyone else will not believe you, or they are possibly involved. In the end, though, nothing could help him enough. In August 2006, he would commit suicide

en dingen die mensen uit hun duim zuigenn, kunnen moeilijk zo consistent zijn ....en zo hetzelfde verloop patroon en symptomen hebben

ui zelfde "mind games"
GIRARD'S STORY, HOWEVER STRANGE, reflects what TIs around the world report: a chance encounter with a government agency or official, followed by surveillance and gang stalking, and then, in many cases, voices, and pain similar to electric shocks. Some in the community have taken it upon themselves to document as many cases as possible. One TI from California conducted about 50 interviews, narrowing the symptoms down to several major areas: "ringing in the ears," "manipulation of body parts," "hearing voices," "piercing sensation on skin," "sinus problems" and "sexual attacks." In fact, the TI continued, "many report the sensation of having their genitalia manipulated."

ik zelf ben op het idee gekomen naar electronica te vragen , omdat dat bij mij zo duidelijk een deel ervan was, en de surveys bevestigen dit, net als ze bevestigen wat in de washinton post staat beschreven ..(genitale stimulatie en gang stalking )
dus dat is NIET uit hun duim gezogen ....en het is wereld wijd ,
BOVENDIEN BEGON HET VOORAL IN 2000 LANG VOOR DIT ARTIKEL VERSCHEEN en die datum is een objectief gegegen ...tja ...kan moeilijk toeval zijn (is het ook niet , ben er absoluut zeker van, en niks spreekt tegen wat ik denk , dus zal dat wel kloppen he. ?)
:wink:

pas als iemand een verband vermoed gaat die ALL die zaken onderzoeken, meestal weten de groepen maar iets van EEN 1 ENKEL VAN DIE DINGEN , dus ze kennen elkaar niet en willen zelfs niets te zien hebben met elkaar , alleen op basis van HET WOORD DAT EROP PLAKT (aliens , paranormaal , mind control of satanische rituelen ) , ik ben WEL gaan zoeken natuurlijk , das nu eenmaal mijn natuur dingen te "begrijpen" , ben verbaasd dat zo weinigen dit doen, alleen al die therapeuten van de "herwonnen herinneringen" en zo , dat die hun frank niet valt :)
Hoewel kreeg een verrassende mail vandaaag , (kom ik op terug )

Randy Noblit de psycholoog die traumas bestudeert , weet niks van aliens, alien ontvoerden weten zelden iets over kindermisbruik of satanisch misbruik dat geclaimd wordt op basis van herwonnen herinneringen ...en targeted individuals willen niks met aliens te maken hebben , en wie gelooft dat het paranormaal is , voelt zich aangevallen als ge zegt het technologie zou kunnen zijn enz enz

maar dat houdt allemaal weinig steek natuurlijk ...;
WANT ZELFDE "KENMERKEN" IS ZELFDE "DING"

1 DING DAT NIEUW IS EN SINDS DE JAREN TACHTIG TOENEEMT EN SINDS 2000 HEEL OPENLIJK EEN EPIDEMIE IS
en voor de jaren 80 bestond het allemaal niet , totaal niet, wel dingen waar zelfde "naam " werd opgeplakt , maar dat had niet zelfde "kenmerken"
Laatst bijgewerkt door alice op 09 nov 2008, 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.
alice

Berichtdoor redwasp » 09 nov 2008, 22:49

vrede,

alice schreef:MIJN MOEDER HEEFT DIE ZELFS GEZIEN

ik wil helemaal niet onrespectvol overkomen in verband met uw moeder, maar eigenlijk is dit helemaal nergens een bewijs van.

vrede,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 23:01

redwasp schreef:vrede,

alice schreef:MIJN MOEDER HEEFT DIE ZELFS GEZIEN

ik wil helemaal niet onrespectvol overkomen in verband met uw moeder, maar eigenlijk is dit helemaal nergens een bewijs van.

vrede,

redwasp

wel het is een bewijs van het feit dat mijn pc mijn persoonlijke mail heeft weggehaald, en na enige tijd EEN SAMENVATTING ERVAN PRESENTEERDE
( ik bedoel dus voor mijn moeder, haar reactie is een standaard reactie, en ik geef die als voorbeeld, dat jullie dat hier niet zelf hebben gezien das juist, maar mijn moeder dus wel, en toch negeert ze dat feit in mijn verhaal, wat ze niet zag kan niet waar zijn , en wat ze zag "daar heeft ze geen verklaring voor" )
mijn moeder vindt het ook onzin dat mijn computer zou commentaar geven op wat ik deed , voelde, of over mijn kindertijd zou praten, "het zei iets van "uw vader en moeder hadden veel aandacht voor elkaar dus weinig aandacht voor u, dat weten we uit gesprekken met hen " maar dat is ook gebeurd , mijn vader is dood sinds 2000 en ik liep naar mij ma tegen wie ze wat had verteld , ze wist natuurlijk van niks en ik probeerde te snappen hoe dat kon allemaal ...voor een script kiddie lijkt me dat wel heel straf .(das maar 1 tiende van het verhaal )

Als ge consistent wilt zijn , dan moet ge zeggen als de samenvattingen kunnen (want die heeft ze gezien) , dan kan de rest ook , juist he ?

en toen verscheen "ben blij dat ik je het eindelijk mag zeggen , dit is een test " !
plus de commentaar "deze dingen ziet ge dus NIET , die kunnen enorme politieke implicaties hebben " , ik trok nogal een kop :shock:

tja , wat zoud gij dan denken op zo een moment ?
script kiddy .? netbus? of u een raap verschieten .....tis ne boek waard , dat wel .... :wink:
Laatst bijgewerkt door alice op 09 nov 2008, 23:16, in totaal 1 keer bewerkt.
alice

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 23:08

Blueflame schreef:

Mvg.

die gevolgen zijn inderdaad niet altijd min de netbus ...
maar is ooit bewezen ook WIE net bus gebruikte om die porno fotootjes erop te zetten?
However, use of NetBus has had serious consequences. In 1999, NetBus was used to plant child pornography on the work computer of Magnus Eriksson, a law scholar at Lund University. The 3,500 images were discovered by system administrators, and Eriksson was assumed to have downloaded them knowingly. Eriksson lost his research position at the faculty, and following the publication of his name fled the country and had to seek professional medical care to cope with the stress. He was acquitted from criminal charges in late 2004, as a court found that NetBus had been used to control his computer
alice

Berichtdoor alice » 09 nov 2008, 23:42

alice schreef:
- In alles wat hier al van uw hand verschenen is spelen de hersenen de hoofdrol (herinneringen na therapie, ziektes,....

Greets

Grappig toch dat Dr Wanda Karriker vertelt over haar eerste "geprogrameerde" patient , :idea:
Brein -computer verbinding? :?: In ieder geval geen "kinder misbruik" zoals ze denkt ...

"In the late 80’s, a client who had been processing her memories of satanic ritual abuse brought a journal to our session in which she noted writings by an alter personality who used computer jargon: access codes, systems, exit, entry, delete, input, output, sequences, etc."
alice

Berichtdoor Blueflame » 10 nov 2008, 01:04

Alice,

als ik je zou vragen wat het verschil is tussen jouw en je computer, wat zou jij dan antwoorden ?

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor kil » 10 nov 2008, 01:14

alice schreef:

in foutmeldingen op pc en verdwijnende mail en zo spelen hersenen GEEN rol, das één , en twee ja ook als hersenen een rol spelen, kan het perfect zijn dat ze WORDEN BEINVLOED juist he ?

Greets
Het computergedoe werd reeds door Blueflame aangepakt, dus enkel nog hersengedoe. Verdwijnende mail kan vergeetachtigheid aantonen, en rara waar dat aan zou kunnen liggen.

Wat betreft de link: Ik ken daar niets van, mensen die meer met een pc werken zullen daar wel iets over kunnen vertellen zeker. Al wat ik zie is een netwerk om op in te loggen met als naam mens.
kil

Berichtdoor kil » 10 nov 2008, 01:38

alice schreef:

Wat wel waar is , is dat veel Ti's foute conclusies trekken, zoals ik al zei , beschuldigen uiteen lopen mensen of regering ect ...maar natuurlijk zoals overal zijn er zinnige en midder zinnige mensen tussen, uit washington post 01 07 "mind games"
. SOME TIS, SUCH AS ED MOORE, A YOUNG MEDICAL DOCTOR, take a slightly more skeptical approach. He criticizes what he calls the "wacky claims" of TIs who blame various government agencies or groups of people without any proof. "I have yet to see a claim of who is behind this that has any data to support it," he writes.Nonetheless, Moore still believes the voices in his head are the result of mind control and that the U.S. government is the most likely culprit. Moore started hearing voices in 2003, just as he completed his medical residency in anesthesiology; he was pulling an all-nighter studying for board exams when he heard voices coming from a nearby house commenting on him, on his abilities as a doctor, on his sanity. At first, he thought he was simply overhearing conversations through walls (much as Waugh's fictional alter ego first thought), but when no one else could hear the voices, he realized they were in his head. Moore went through a traumatic two years, including hospitalization for depression with auditory hallucinations.
"One tries to convince friends and family that you are being electronically harassed with voices that only you can hear," he writes in an e-mail. "You learn to stop doing that. They don't believe you, and they become sad and concerned, and it amplifies your own depression when you have voices screaming at you and your friends and family looking at you as a helpless, sick, mentally unbalanced wreck."
He says he grew frustrated with anti-psychotic medications meant to stop the voices, both because the treatments didn't work and because psychiatrists showed no interest in what the voices were telling him. He began to look for some other way to cope.
"In March of 2005, I started looking up support groups on the Internet," he wrote. "My wife would cry when she would see these sites, knowing I still heard voices, but I did not know what else to do." In 2006, he says, his wife, who had stood by him for three years, filed for divorce.
Moore, like other TIs, is cautious about sharing details of his life. He worries about looking foolish to friends and colleagues -- but he says that risk is ultimately worthwhile if he can bring attention to the issue.
With his father's financial help, Moore is now studying for an electrical engineering degree at the University of Texas at San Antonio, hoping to prove that V2K, the technology to send voices into people's heads, is real. Being in school, around other people, helps him cope, he writes, but the voices continue to taunt him.
Recently, he says, they told him: "We'll never stop [messing] with you."

In het eerste deel zie ik een jonge dokter die blijkbaar zelf psychische problemen heeft (gehad?).
over dat uit hun duim zuigen : waarom zouden ze..(zoals ge ziet boven bv) iedereen zegt dat het niet kan, en hun reputatie gaat er niet op vooruit, de meeste alien ontvoerden durven ook niet over hun ontvoering te praten, wel de targerted individuals ook niet meestal ...en het brengt hen ook geen voorspoed echt ..een ander stukje uit zelfde artikel ...
Dan zullen ze het niet bewust uit hun duim zuigen, dat zou dan toch al iets zijn.
en dingen die mensen uit hun duim zuigen, kunnen moeilijk zo consistent zijn ....en zo hetzelfde verloop patroon en symptomen hebben
Net wel, omdat er door contact (internet, praatgroepen, weet ik veel wat nog) veel van die ervaringen openbaar gemaakt zijn en dus ook makkelijk zijn om op te pikken. Als iemand dan symptoom 1 vertoont zou het mij niet verwonderen dat, als hij nogal beïnvloedbaar is en zo een ervaring heeft doorgenomen, hij zelf de overige symptomen gaat "aanmaken" (let wel, onbewust dus).
pas als iemand een verband vermoed gaat die ALL die zaken onderzoeken, meestal weten de groepen maar iets van EEN 1 ENKEL VAN DIE DINGEN , dus ze kennen elkaar niet en willen zelfs niets te zien hebben met elkaar ,
En toch bleken de satanische rituelen en de alienontvoering zeer gelijkaardig. Ik denk dat die mensen meer contact hebben en blijkbaar elkaars verhalen beïnvloeden.
tja , wat zoud gij dan denken op zo een moment ?
Wel, als ik deze zin daarboven las
plus de commentaar "deze dingen ziet ge dus NIET , die kunnen enorme politieke implicaties hebben " , ik trok nogal een kop
zou ik denken: Als er echt iets van controle is op hersenen van de mensheid, althans bij sommigen, en men dat begrijpelijk niet wil uitbrengen wegens overtredingen allerhande kan ik er niet inkomen dat er "iets" is dat even komt melden dat je x en/of y niet ziet omdat het grote gevolgen kan hebben. Als dat echt zo zou zijn zou men dat wijselijk verzwijgen. Ik denk dus vooral dat iemand eens goed wou lachen. Of ze hebben daar gewoon de verkeerde werknemers gekozen na de screening, maar dan zouden er wel al lang grote documenten en/of geheime filmopnames verschenen zijn zeker?
kil

Berichtdoor Blueflame » 10 nov 2008, 01:56

alice schreef:
Blueflame schreef:

Mvg.

die gevolgen zijn inderdaad niet altijd min de netbus ...
maar is ooit bewezen ook WIE net bus gebruikte om die porno fotootjes erop te zetten?
However, use of NetBus has had serious consequences. In 1999, NetBus was used to plant child pornography on the work computer of Magnus Eriksson, a law scholar at Lund University. The 3,500 images were discovered by system administrators, and Eriksson was assumed to have downloaded them knowingly. Eriksson lost his research position at the faculty, and following the publication of his name fled the country and had to seek professional medical care to cope with the stress. He was acquitted from criminal charges in late 2004, as a court found that NetBus had been used to control his computer

Volgens mij niet, nee.
Maar dat zegt ook helemaal niets.
ref. http://radsoft.net/rants/20041128,00.shtml
'As soon as I saw the drive I knew what happened', said von Braun. 'Someone installed Netbus on it.'

'The University of Lund had extremely poor security', added von Braun, noting that anyone with a minimum of skills could have broken into Eriksson's computer from a remote location.
<knip>
Others at the university did have this authentication, and too many people knew their usernames and passwords.'

Veel mensen begrijpen helaas niet wat 'computer safety' echt betekent. Jammer maar helaas betekent dat dat je je computer nooit-ofte-never onbemand, ingelogd achterlaat of je username en paswoord aan iemand anders vertelt. Mijn beste vrienden stellen een deel van hun PC voor mij open, maar van geen enkele ken ik het/hun paswoord ! Verder had hij misschien wel gewoon een dispuut met iemand anders, die op wraak zon. Zo simpel kan het zijn.

Wie overigens met de Nederlandstalige AVG-virusscanner werkt op Win XP < SP3, zou zondag wel eens in de problemen kunnen geraakt zijn. Missen is menselijk .... [ http://www.zdnet.be/news.cfm?id=94366 ]. Hier zit geen groot complot achter, maar er zouden wel eens heel wat mensen PC-problemen kunnen gehad hebben, aangezien AVG veel gebruikt wordt en niet iedereen SP3 heeft geïnstalleerd.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor alice » 20 nov 2008, 07:39

Blueflame schreef:Alice,

als ik je zou vragen wat het verschil is tussen jouw en je computer, wat zou jij dan antwoorden ?

Mvg.

computer veeeeel efficienter , waar om?
alice

VorigeVolgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?