Herwonnen herrineringen , meer dan de vraag waar of vals ...

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Herwonnen herrineringen , meer dan de vraag waar of vals ...

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 04:05

Ik heb zo mijn eigen idee over herwonnen herrineringen , en wil het graag stap voor stap verdedigen. Al lijkt mijn hypothese nog zo onglooflijk (op eerste zicht ) , de feiten stroken met het prentje dat ik schets . ik ga dat heel strikt doen vertrekkende van de feiten

Ik begin met het debat zelf
Over de oorzaken bestaan twee conflicterende theorieën.
Sommigen beweren dat het verzinsels zijn die door therapeuten worden aangemaakt tijdens sessies. Er worden dus trauma's aangepraat volgens deze theorie, omdat men totaal geen herinneringen zou kunnen hebben van vroege kinderjaren die plots opkomen tijdens volwassenheid. Dit heet de theorie van de false memory.
De andere theorie verwijst naar zeer ernstige trauma's uit de vroege jeugd. Meestal gaat het daarbij om veelvuldig seksueel en/of ritueel misbruik gepleegd door iemand uit de directe omgeving (ouders bijvoorbeeld). Soms worden dan herinneringen "herwonnen" na jaren, en dat is de "recovered" memory theorie .

Mijn bewering is dat geen één van beiden steek houdt , omdat er een derde oorzaak is , die dit fenomeen veroorzaakt ...Het is net door deze "x-factor" , dat het debat zo hoog oploopt.
Pas als een derde mogelijke uitleg wordt toegevoegd , klopt het verhaal perfect en is de contraverse opgelost ik ga dat ik stukjes en beetjes staven met feiten , en redeneringen , en hoop dat iedereen zich kostelijk amuseert en meepuzzelt . :)

Nog even ter illustratie hierover het debat zelf :
From Prof Scheflin :
http://www.psychiatrictimes.com/display ... 68/1158280
The recovered memory debate has been the most acrimonious, vicious and hurtful internal controversy in the history of modern psychiatry. From its very beginning in the late 1980s, it has been more an "ad hominem" war, appealing to feelings and prejudices, rather than a matter of reasoned professional disagreement.

http://mentalhealth.about.com/cs/dissoc ... aterec.htm
A war continues to rage between advocates of "recovered memories" and advocates of "false memory syndrome." When the battle gets this heated it is difficult to determine where the truth lies. I believe that both sides have some points to make Are these recovered memories necessarily true? There is much debate about this. Some therapists who work with trauma survivors believe that the memories are true because they are accompanied by such extreme emotions. Other therapists have reported that some of their patients have recovered memories which could not have been true (a memory of being decapitated, for example).
alice

Berichtdoor Henriette » 03 okt 2008, 05:40

Wat is nou je toevoeging, je x-factor?

(NB volgens mij zijn er meer theorieën over herinneren en geheugen maar liggen deze 2 lekker in controverse)
Henriette

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 06:58

Stel je eens voor dat iemand zich emoties herinnert, hele heftige, zou die persoon er na jaren niet toe geneigd kunnen zijn daar een scenario bij te vormen dat de heftigheid van die emoties rechtvaardgd?

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 07:59

Henriette schreef:Wat is nou je toevoeging, je x-factor?

(NB volgens mij zijn er meer theorieën over herinneren en geheugen maar liggen deze 2 lekker in controverse)

De x-factor daar kom ik toe , die zal wel blijken .
Het gaat hier niet meteen over een een bepaalde theorie over het geheugen in het algemeen , maar over een heel bepaald en welomschreven fenomeen, waarover twee verschillende theorien bestaan.
Ze verklaren geen van beiden alles aan dit fenomeen en putten zich uit in de foute vraag : zijn deze herrineringen waar gebeurd , of zijn deze niet gebeurd dus vals . Geen van beide klopt is wat ik dus beweer .

De herrineringen hebben heel bepaalde kenmerken, en zelfs heel bepaalde onderwerpen , en zijn bovendien een vrij recent fenomeen, inderdaad , sinds de jaren 80 ongeveer, al deze dingen samen bepalen heel precies over wat voor verschijnsel het gaat, en dan blijkt dat dit voor de jaren tachtig gewoon onbestaande was , vandaar dat het herwinnen van herrineringen na 20 jaar bv, door velen terecht trouwens lijkt me "onmogelijk" wordt geacht. Het gaat dus vooral over na lange tijd herrineringen krijgen aan iets uit de kindertijd , das punt één in het verhaal. wordt vervolgd :arrow:
alice

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 08:09

Faction Fictory schreef:Stel je eens voor dat iemand zich emoties herinnert, hele heftige, zou die persoon er na jaren niet toe geneigd kunnen zijn daar een scenario bij te vormen dat de heftigheid van die emoties rechtvaardgd?

Gr

In dat geval zou je bv spreken van iets dat niet klopt en eerder vaag is als een soort interpretatie , en zeker niet door anderen kan bevestigd worden , laat staan in een rechtbank worden gebruikt en om meer dan één reden geloofd. Soms krijgt de therapeut de schuld , maar bij nader toezien is dat onmogelijk ...tis een uitleg omdat men geen andere heeft .
Het gaat over heel welbepaalde herrineringen , details dikwijls , en bovendien wereldwijd heel gelijkend ...dat is natuurlijk vreemd, de onderwerpen zijn soms heel verschillend, maar de kenmerken van de herrineringen dezelfde .
Het beste argument om te stellen dat het normaal niet kan dat mensen zich zoiets zomaar herrineren is opnieuw : het is een nieuw fenomeen , jaren tachtig , en wereldwijd. Dus de vraag stelt zich natuurlijk vanwaar dat komt , je zou zeggen : een hype? zo simpel light het duidelijk niet .
Daarvoor zijn de onderwerpen dan weer te verschillend , toevallig een drietal zo verchillende hypes met zo zelfde kenmerken...vreeemd zou dat zijn . wordt vervolgd , onderwerpen komen eraan.
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 08:11

Alice,
wat jij als twee theorieen beschrijft zijn volgens mij gewoon gewoon twee extreme standpunten die allebei fout zijn.

Er van uit gaan dat herwonnen herinneringen per definitie (helemaal) fout zijn is al even verkeerd als er van uit gaan dat ze per definitie (helemaal)waar zijn.
Ik ben wel benieuwd naar je ideeen daaromtrend.

Gr
Faction Fictory

de typische onderwerpen

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 08:31

Belangrijke onderwerpen totaal verschillend, maar heel gelijke kenmerken
Seksueel misbruik in kindertijd, Satanisch ritueel misbruik, alien ontvoeringen , en herrineringen aan CIA brainwash experimenten in kindertijd . Spannen de kroon.
Walter Bowart Zag eveneens de overeen komsten en formuleerde het als volgt
http://www.whale.to/b/bowart6.html
Lecture by Authors Walter Bowart, Alan Scheflin, and Randy Noblitt I've seen several patterns emerge, and one of them is the Satanic or cult ritual abuse pattern, and the other one's the alien abduction experience, and I'm talking later in the week on that subject and I have some very interesting charts and graphs that were developed by a psychologist who wishes to be, go anonymous, remain anonymous, and she and I have developed, added the mind control to the comparison of descriptions and reports from people that report alien abduction experiences, ritual abuse, and the government mind control side of things. And it's very interesting for the similarity, there are so many similarities it looks like one and the same thing, but it's worth discussing the differences and that's what I'll, what will be coming up.
Laatst bijgewerkt door alice op 03 okt 2008, 09:06, in totaal 1 keer bewerkt.
alice

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 08:49

Faction Fictory schreef:Alice,
wat jij als twee theorieen beschrijft zijn volgens mij gewoon gewoon twee extreme standpunten die allebei fout zijn.

Er van uit gaan dat herwonnen herinneringen per definitie (helemaal) fout zijn is al even verkeerd als er van uit gaan dat ze per definitie (helemaal)waar zijn.
Ik ben wel benieuwd naar je ideeen daaromtrend.
Gr

Dit soort herrineringen zijn zo duidelijk hetzelfde en zo duidelijk waar of vals, dat stellen dat één van de twee juist is en niet soms zo en soms zo of tussenin, gerechtvaardigd is en niet "extreem" Dat zou wel het geval zijn met een uitspraak als "alle pijn is ingebeeld". Dit ligt anders, wanneer iemand zich iets herrinert , bv zijn ouders van seksueel misbruik beschuldigd, en het tot een rechtzaak (vele rechtzaken laat komen) , is het ook een kwestie van waar of vals , juist ?
Het is precies dat extreme belang en gevolg van dit soort herrinerigen die ook de contraverse doet ontstaat, het zijn vrij gevoelige of pijnlijke vragen of het nu waar gebeurd is of niet, veel therapeuten zeggen "als alienontvoeringen niet waar zijn , dat het seksueel misbruik ook niet " en toch is er dan weer reden genoeg om bepaalde mensen te geloven ...maar het punt dat nu net dit soort herrineringen met precies dit soort kenmerken en net allemaal begonnen vrij plots in de jaren tachtig, moeilijk soms waar en soms niet waar kunnen zijn of halfwaar bv

Bovendien blijkt bij nader toezien dat het om meer dingen gaat (of met meer dingen samengaat zeg maar , dan alleen herrineringen ) daar kom ik dus nog toe :) hieronder ook over de false memory syndrom association , in het leven geroepen door oa ouders die vals beschuldigd beweerden te zijn van seksueel misbruik door hun kinderen ...
geformuleerd in het "alle" moeten waar of alle vals zijn, staat het best van al hier ook , zoals ik het precies bedoel in t engels
People who wish to claim in a court that all recovered memories are false would have a strong and universal defence if they could say there were no mechanisms of memory available that could account for the phenomenon of amnesia that lifts after a twenty-year gap. If this amnesia is genuine, then there has to be a mechanism to explain it, which would account for the amnesia in recovered memory. Members of the British False Memories Society are disbelievers in recovered memory, for example, and they are mostly disbelievers in multiple personalities.
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 08:59

Dat populaire thema's in de media invloed hebben op fictieve elementen van 'herinneringen' lijkt me voor de hand te liggen.

Er een plan en doel van een organisatie achter zoeken lijkt me nogal neigen naar conspiracy-denken (wat op zich uiteraard ook een interessant fenomeen is)

I've seen several patterns emerge, and one of them is the Satanic or cult ritual abuse pattern, and the other one's the alien abduction experience, and I'm talking later in the week on that subject and I have some very interesting charts and graphs that were developed by a psychologist who wishes to be, go anonymous, remain anonymous, and she and I have developed, added the mind control to the comparison of descriptions and reports from people that report alien abduction experiences, ritual abuse, and the government mind control side of things.

Niet echt overtuigend, als de methode en de psychologe uit het zicht blijven hebben we enkel een autoriteitsargument op basis van het 'psychologe' zijn...hmmm...twijfelachtig.

Enig idee waarom de invloed van de media en de populariteit van thema's niet zou volstaan als verklaring?

Je vraagt je af waarom dit in de jaren tachtig begon, op zich een te interessante vraag om het antwoord van die mind-control fans klakkeloos aan te nemen.
1 Is dat zo?
2 Zijn er geen eenvoudiger verklaringen voor?

Gr
Laatst bijgewerkt door Faction Fictory op 03 okt 2008, 09:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Faction Fictory

ALL deze zaken zijn nieuw

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 09:05

Belangrijk bij alle herrineringen van dit soort is dat ze ALLEMAAL NIEUW zijn van rond de jaren tachtig. en toch heel andere context en dikwijls weten niet alleen de mensen maar ook de Onderzoekers niet van elkaars domein niet eens iets af . Nochtans zijn er zoveel overeenkomsten ....en bestond het fenomeen niet voorheen, met geen enkel oderwerp ....
Van wikipedia over Santanisch ritueel misbruik :
ritual abuse (SRA) refers to reports of physical and sexual abuse of individuals, generally children or adults reporting on memories of childhood abuse, in the context of Satanic rituals. Allegations of SRA first appeared in the early 1980s, arising mainly in the United States and United Kingdom and to a lesser extent other parts of the world. The definitions and extent of SRA are controversial as the reports of it are based mostly on testimonials and recovered memories.

Ik mailde Randy Noblit bv of hij iets wist over Alien ontvoeringen, en hij zag wel ergens een verband (kende Walter Boward van oa de spreekbeurten hogerop vermeldt ) maar heeft er zich nooit mee beziggehuiden verder, omdat zijn domein traumas behandelen waren van mensen die misbruikt waren in de kindertijd en dat was dat . Waarom zou hij verbanden gaan zoeken met aliens? Hij had daar totaal geen reden voor . Evenmin kunnen alien ontvoerden hebben afgekeken van getraumatizeerde seksueel of ritueel misbruikte mensen , net omdat het op het eerte zich om totaal wat anders gaat, dus een "hype " lijkt hier geen mogelijke verklaring te zijn .

HIJ ANTWOORDE MIJ ZO
Hi Monika,* *Thanks for your note.
Yes, I agree that there may be a connection between alien abduction stories and ritual abuse/mind control survivors. I have not actually seen many people who say they were abducted by aliens in my practice,
nor did Carol Rutz, Thorsten Becker, Bettinna Overkamp, & Wanda
Karriker (2008) did not find many RA/MC survirors who reported abduction experiences in their study. I have wondered if perpetrators put on "alien" costumes and then abused those people who had such memories. Best Wishes,* *Randy*
**
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 09:13

Mensen die foto's maken van frisbee's aan touwtjes, ontvoeringen door aliens beschrijven, het einde van de wereld voorspellen etc hebben vaak 1 ding gemeen, ze zoeken aandacht, in dit geval via fantastische verhalen.

Nu kan het uiteraard best zijn dat iemand die in het verleden seksueel misbruikt is ook aandacht zoekt en er dus wel parallellen te trekken zijn.
Iemand met een grote behoefte aan aandacht kan ook dergelijke verhalen 'verzinnen' en als ze werkzaam zijn als 'waar' aanvoelen en volhouden.
Wat uiteraard niet wegneemt dat seksueel misbruik voorkomt en mengvormen voorvallen.

Gr
Laatst bijgewerkt door Faction Fictory op 03 okt 2008, 09:16, in totaal 1 keer bewerkt.
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 09:16

Faction Fictory schreef:Dat populaire thema's in de media invloed hebben op fictieve elementen van 'herinneringen' lijkt me voor de hand te liggen.

Er een plan en doel van een organisatie achter zoeken lijkt me nogal neigen naar conspiracy-denken (wat op zich uiteraard ook een interessant fenomeen is)

I've seen several patterns emerge, and one of them is the Satanic or cult ritual abuse pattern, and the other one's the alien abduction experience, and I'm talking later in the week on that subject and I have some very interesting charts and graphs that were developed by a psychologist who wishes to be, go anonymous, remain anonymous, and she and I have developed, added the mind control to the comparison of descriptions and reports from people that report alien abduction experiences, ritual abuse, and the government mind control side of things.

Niet echt overtuigend, als de methode en de psychologe uit het zicht blijven hebben we enkel een autoriteitsargument op basis van het 'psychologe' zijn...hmmm...twijfelachtig.

Enig idee waarom de invloed van de media en de populariteit van thema's niet zou volstaan als verklaring?

Je vraagt je af waarom dit in de jaren tachtig begon, op zich een te interessante vraag om het antwoord van die mind-control fans klakkeloos aan te nemen.
1 Is dat zo?
2 Zijn er geen eenvoudiger verklaringen voor?

Gr

Het mag naar "conspiracy" ruiken , ik ga onbevooroordeeld de feiten op een rij zetten, meer niet , dan kunnen conclusies worden getrokken , natuurlijk "klinkt" het twijfelacttig , maar het gaat niet over hoe het kliinkt maar wat het is
Het beginnne in de jaren tachtig wordt door veel meer zaken bevestigd dan alleen walter Boward, hij is toevallig diegenen die het verhaal herwonnen herrineringen en MKultra bekeek net als prof sheflin omdat die nu net met herwonnen herrineringen bezig was, en het in 95 in USA tot een belangrijke rechtzaak hierover kwam , het verschijnsel gaat gek genoeg over meer dan herwonnen herrineringen alleen , en zelfs in herwonnen herrineringen liggen verschillende onderzoeksdomeinen ver genoeg uit elkaar en de gelijkenissen te toevallig om toeval te kunnen zijn, de ondezoekers noch de betroffenen weten altijd van elkaar, een eenvoudiger verklaring? nee , die is er niet meteen , er is een goede reden waarom ik zeg, dat een x factor het geheel heel consistent maakt , maar weinig zeer weinig mensen leggen dit soort verband omdat men het niet verwacht , en dus niet zoekt.
Het verband van de herrineringen mogelijk nog net wel bv Susan Clancy onderzocht herwonnen herrineringen aan alien ontvoeringen net om het gevoelig terrein van het seksueel misbruik te verlaten. wordt vervolgd even pauze :wink:
alice

Berichtdoor windsurfer » 03 okt 2008, 09:29

Een paar zaken voordat je met je 'openbaring' op de proppen gaat komen.
- Het woord is niet 'herrineringen' maar 'herinneringen'. Het staat nogal dom om te op te werpen als iemand die zich in de materie verdiept heeft, maar het woord waar het om gaat niet kan spellen
- Je poneert de stelling dat er 'twee conflicterende theorieen' zijn en impliceert dat dit het is. Dit is zeker niet zo. Het geheugen is iets dat door veel disciplines wordt onderzocht, zowel klinisch psychologen als neuropsychologen, maar ook cognitiewetenschappers, artsen, en noem maar op. Daarnaast, de twee theorieen die je noemt conflicteren niet per sé natuurlijk.
- Je poneert ook de stelling, die FF al bevraagt, dat dit soort fenomenen pas sinds de jaren 1980 voor zouden komen. Graag verneem ik waar je dit vandaan hebt, want het lijkt me zeker feitelijk onjuist. Literatuur over geheugen en herinneringen, het onderzoeken van het geheugen etc. gaat véél verder terug. En daar valt ook het herinneren van zaken die wel vs. niet daadwerkelijk gebeurd zijn, onder..
- Je spitst hier toe op mogen we wel zeggen 'traumatische ervaringen'. Maar valse herinneringen kun je over van alles en nog wat hebben. Het gevaar is dat je je vast zal klampen aan slechts enkele thema's - je noemt al misbruik en alienabduction. Voor een betere theorie dan de twee (willekeurige) die je aanhaalt, zal het nodig zijn je blikveld te verbreden.
Laatst bijgewerkt door windsurfer op 03 okt 2008, 09:52, in totaal 1 keer bewerkt.
windsurfer

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 03 okt 2008, 09:36

Had Freud het ook al niet over verdrongen herinneringen die weer naar de oppervlakte moesten worden gebracht? Hypnose enzo? Zelfs als Freud een kwakzalver was betekent dat nog steeds dat er wel over geschreven en gepraad werd. Dan was het toch geen onbekend fenomeen?
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 09:42

Kris Hauchecorne schreef:Had Freud het ook al niet over verdrongen herinneringen die weer naar de oppervlakte moesten worden gebracht? Hypnose enzo? Zelfs als Freud een kwakzalver was betekent dat nog steeds dat er wel over geschreven en gepraad werd. Dan was het toch geen onbekend fenomeen?

Het werd ten tijde van Freud al stevig onder de loep genomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermann_Ebbinghaus

voor een stevige introductie
http://www.intropsych.com/ch06_memory/t ... emory.html

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Blueflame » 03 okt 2008, 10:55

Ik herinner mij alvast iets, en dat is geen valse herinnering.
Dit gaat uitdraaien op "een" overheid die via radiogolven valse herinneringen in het geheugen van mensen plaatst.

Zijn we weer vertrokken, Alice ?

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 11:06

Blueflame schreef:Ik herinner mij alvast iets, en dat is geen valse herinnering.
Dit gaat uitdraaien op "een" overheid die via radiogolven valse herinneringen in het geheugen van mensen plaatst.

Mvg.

vervang 'een overheid' door 'de media' en er is iets van aan, in acht genomen dat daar geen 'plannetje' van die media achter zit maar dat het een epifenomeen is.

Een veel besproken studie

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 03 okt 2008, 12:12

bleuflame schreef:Dit gaat uitdraaien op "een" overheid die via radiogolven valse herinneringen in het geheugen van mensen plaatst.
Onzin. Dan had Alice toch al lang een veel straffere radiozender gebouwd om ons allen weer gewoon fijne herinneringen te geven?
Ik ben benieuwd en hoop tegen beter weten in niet teleurgesteld te worden.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 13:27

Alice,
Hoe kunnen we weten of jij zelf niet een creatie bent van het mindcontrol-gezelschap?

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 16:34

windsurfer schreef:Een paar zaken voordat je met je 'openbaring' op de proppen gaat komen.
- Het woord is niet 'herrineringen' maar 'herinneringen'. Het staat nogal dom om te op te werpen als iemand die zich in de materie verdiept heeft, maar het woord waar het om gaat niet kan spellen
- Je poneert de stelling dat er 'twee conflicterende theorieen' zijn en impliceert dat dit het is. Dit is zeker niet zo. Het geheugen is iets dat door veel disciplines wordt onderzocht, zowel klinisch psychologen als neuropsychologen, maar ook cognitiewetenschappers, artsen, en noem maar op. Daarnaast, de twee theorieen die je noemt conflicteren niet per sé natuurlijk.
- Je poneert ook de stelling, die FF al bevraagt, dat dit soort fenomenen pas sinds de jaren 1980 voor zouden komen. Graag verneem ik waar je dit vandaan hebt, want het lijkt me zeker feitelijk onjuist. Literatuur over geheugen en herinneringen, het onderzoeken van het geheugen etc. gaat véél verder terug. En daar valt ook het herinneren van zaken die wel vs. niet daadwerkelijk gebeurd zijn, onder..
- Je spitst hier toe op mogen we wel zeggen 'traumatische ervaringen'. Maar valse herinneringen kun je over van alles en nog wat hebben. Het gevaar is dat je je vast zal klampen aan slechts enkele thema's - je noemt al misbruik en alienabduction. Voor een betere theorie dan de twee (willekeurige) die je aanhaalt, zal het nodig zijn je blikveld te verbreden.

De twee conflicterende theorien (ik herhaal) betreffen niet het geheugen in het algemeen, maar het fenomeen recovered memories na twintig jaar bv van amnesie in het bijzonder ) en dat is wel degelijk nieuw ...
Ik heb me inderdaad in het onderwerp verdiept , tikfouten staan hier los van .

Hier ook : Harvard psychologist Susan Clancy: "One of the most bitter and volatile debates ever to occur in psychology concerns the reality of repressed and recovered memories of traumatic events." hoewel ze non believer is (dus het andere kamp, stelt ze dezelfde feiten vast. De twee theorien zijn niet willekeuring, ze bestaan en het is net doordat ze beiden falen De twee theorien zijn niet willekeuring, ze bestaan (wat ik beweer is dat het komt omdat ze beiden falen, vraag is nu waarom falen ze alletwee )

De Themas is niet waar ik me aan vastklamp maar wat ze zijn , die bepaal ik dus niet . Het is niet voor niks dat Susan Clansy als non believer nu net de alien abuction memories onderzocht en vergeleek net met seksueel misbruik in de kindertijd dat plots als volwassene herrinnert wordt (staat dus volledig los van herrineringen over mindcontrol experiementen van Mk ultra bc)

Claims of alien abduction have become increasingly common over the past thirty years, Harvard psychologist Clancy reports Recruiting people who truly believed they'd been abducted by extraterrestrials, she found a way to study memory creation without directly engaging the bitter debate over recovered memories of abuse. And listening to their grotesque and often sexually explicit accounts, she could be reasonably sure that the memories she was studying were not vivid recollections of traumatic abuse, (......)

Een paar objectieve vaststellingen op Harvard door Clancy en collegas
http://www.hno.harvard.edu/gazette/2003/02.20/01-alien.html
Abductees showed surprisingly strong physiological reactions to the tapes of their alien encounters. Their reactions were as great or greater than those of individuals who cannot shake memories of combat, sexual abuse, and other punishing events.
Nog een vast stelling over deze group

McNally, and their colleagues made some tantalizing discoveries. Measurements of sweating, heart rate, and brain waves showed that those claiming to be abductees show the same symptoms of post-traumatic stress syndrome as combat veterans. . Earlier this year, Clancy and McNally reported on another study that found those who recalled childhood sexual abuse or abduction by aliens experience higher rates of sleep paralysis than those who do not make such claims. Strikingly, the first group also scored high on underlying traits of fantasy proneness, paranormal interests and experiences, and inability to relate socially to others.

nog een stukje (ik onderstreep een paar te onthouden dingen telkens , die ga ik vergelijken met andere van dit soort "nieuwe herrineringen - ervaringen")
http://www.hno.harvard.edu/gazette/2005 ... alien.html
Victims wake up and find themselves paralyzed, unable to move or cry out for help. They see flashing lights and hear buzzing sounds. Electric sensations zing through their bodies, which may rise up in levitation. Aliens with wrap-around eyes, gray or green skin, lacking hair or noses, approach. The abductee's heart pounds violently. There's lots of probing in the alien ship. Instruments are inserted in their noses, navels, or other orifices. It's painful. Sometimes sexual intercourse occurs. Then it's over, after seconds or minutes. The intruders vanish. Victims are back in their own beds and can move again.
Laatst bijgewerkt door alice op 03 okt 2008, 16:42, in totaal 1 keer bewerkt.
alice

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 16:37

Blueflame schreef:Ik herinner mij alvast iets, en dat is geen valse herinnering.

Mvg.

ik beweer niks, ik laat mensen zelf conclusies trekken, bekijk het zelf effe rustig , tis een complexe en interessante problematiek, en als ge iets poneert gebruik dan argumenten, dat ga ik ook consequent doen, lijkt me fair , juist he ?
alice

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 16:46

Kris Hauchecorne schreef:
bleuflame schreef:Dit gaat uitdraaien op "een" overheid die via radiogolven valse herinneringen in het geheugen van mensen plaatst.
Onzin. Dan had Alice toch al lang een veel straffere radiozender gebouwd om ons allen weer gewoon fijne herinneringen te geven?
Ik ben benieuwd en hoop tegen beter weten in niet teleurgesteld te worden.

Ik zal mijn best doen, moet tegen een hoe dan ook heel bevooroordeelde overmacht opboxen om alle bestaande theorien op hun kop te zetten natuurlijk , maar ik heb goede redenen , dus probeer ik maar, ik geloof alleen in objetieve feiten en "argumenten" al lijken de conclusies die zich opdringen soms onmogelijk, zien hoever ik kom :wink:
alice

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 16:49

Hoe kunnen we weten of jij zelf niet een creatie bent van het mindcontrol-gezelschap?
Gr

euh , ge bedoelt? Het gaat erover wat ik zeg niet ? enfin ja ik versta uw vraag niet goed ben creatie van mezelf vooral (dat is de bedoeling toch)
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 16:49

Alice,
ik wil best argumenteren: punt voor punt als je 't niet erg vindt.

Wat jij twee theorieen noemt zijn geen twee theorieen, het is geen of-verhaal. Therapeuten kunnen wel degelijk valse 'herinneringen' construeren, vooral bij kinderen is dat geen kunst.

Mensen kunnen best herinneringen onderdrukken als die emotioneel belastend zijn, het opslaan schakelt zich zelfs soms al gedeeltelijk uit tijdens de traumatische ervaring.

Deze fenomenen vormen geen onderdeel van verschillende of tegengestelde theorieen.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 17:22

DE FEITEN OVER DE HEARINGS in 1995 USA waardoor Prof sheflin met de mind control problematiek uit de jaren 60 in contact kwam (voor alle duidelijkheid het gaat over het VERLEDEN officieel ; de jaren 60 ongeveer ) Verschillende mensen "herwonnen rond die tijd herrineringen van MKULTRA vandaar dat dit verhaal ze gekend is. (Belangrijk is in dit alles heel "precies" te een onderscheid te maken tussen herrineringen die nu opkomen, en feiten uit het verleden of die al dan niet plaats vonden)

Prof sheflin zelf hierover (en ik ben het zelfs niet eens met hem , das voor later )
[u]Alan Scheflin, a California law professor and researcher, has been pressing the U.S. government since the 1970’s to reveal the full extent of its involvement in mind control. [/u]Mr. Scheflin, who teaches at Santa Clara University, was co-author of a 1978 book based partly on a flurry of material released the Central Intelligence Agency under freedom of information legislation
Scheflin has just written a book that questions some research used to support the existence of false memory syndrome. He believes the success of the syndrome’s advocates in spreading the message has prevented some victims from coming forward.
Scheflin :A person who claims to have been a victim of government mind-control programs is generally not going to be believed and is going to be considered mentally ill, said Mr. Scheflin. And, indeed, a lot of people suffer from the neurotic delusion that they were victims of mind control. But not all of them are delusional. Otherwise, there would be no victims. We know there are victims because we know the experiments were done.

Belangrijk is hier vooral de situatie zelf, het debat , het soort herrinerinen en hoogoplopende contraverses in all deze themas , met meesal rechtzaken tot gevolg , beschuldigingen, wantrouwen tov regeringen , tov therapeuten die het maar niet eens geraken, en tegenover rede want ze komen er absoluut niet uit, of het nu seksueel misbruik, satanishe rituelen , of mindcontrol experiementen van de CIA betreft . De alien abductions hadden mogelijk minder gevolgen maar werden bij voorbaat als "nonsense" gezien het thema afgedaan, en alleen in die context onderzocht , de uitzondering was Psychiater John Mack die heel redelijker wijs besloot : "ik sta hier voor een mysterie " , terecht denk ik (op aliens kom ik later terug)

Hier nog stukken van de getuigenissen uit 1995 Washington Het presidentieel commitee "on radiation" vrij vertaald . (let op de themas)

None of this prepared people for the explosive testimony made on March 15, 1995, in Washington, D.C., before the President’s Committee on Radiation, however. In unpublicized sessions, New Orleans therapist Valerie Wolf introduced two of her patients who had uncovered memories of being part of extensive CIA brainwashing programs as young children (in one case, starting at age seven). Their brainwashing included torture, rape, electroshock, powerful drugs, hypnosis and death threats. According to their testimony, the CIA then induced amnesia to prevent their recalling these terrifying sessions. Both Wolf and her patients stated that they recovered the memories of this CIA program without regression or hypnosis techniques. In other words, these patients spontaneously discovered this information about themselves and their pasts. Although the committee was mainly concerned with radiation, they permitted Valerie and her patients to testify because, astonishingly, several doctors who had administered the mind-control experiments had also been identified by other Americans secretly exposed to radiation. Apparently there was a crossover.

De link ook : http://www.tulanelink.com/mind/testimony_04a.htm U.S. Government-Sponsored Mind Control and Tulane The 1995 Testimony of Valerie B. Wolf and Claudia S. Mullen On March 15, 1995, New Orleans clinical social worker Valerie B. Wolf and two of her clients, Claudia S. Mullen and Chris deNicola Ebner appeared before President Clinton's Advisory Committee on Human Radiation Experiments in Washington, D.C. to testify on Mind Control Experimentation on Children. Several documents associated with that hearing are reprinted below.

Hier kort een beschrijving van hoe het "voelt" dit herwinnen van herrineringen. (te onthouden ) She remembers leafing through the volume in her kitchen later that day and seeing a photo of Ewen Cameron. A wave of fear and nausea washed over her. She became hysterical. I felt I was going to die. The picture, she says, triggered a flood of memories, and she now believes that Cameron - the visiting man from Montreal, as she calls him - was among her tormentors
AND . Mary maintains her tormentors applied strong doses of electricity to her right hand to prevent her from writing about the horrific experiences. She says it was both physically and mentally painful, as the memories returned,
Laatst bijgewerkt door alice op 03 okt 2008, 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 17:24

kunnen we stap voor stap gaan? ik kan hier ellenlange links posten waaruit blijkt dat de wereld zal vergaan in 2012, dat maakt geen indruk Alice, integendeel.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 17:32

Faction Fictory schreef:kunnen we stap voor stap gaan? ik kan hier ellenlange links posten waaruit blijkt dat de wereld zal vergaan in 2012, dat maakt geen indruk Alice, integendeel.

Gr

Ik wil heel graag stap voor stap gaan , maar eerst even de feiten naast elkaar zetten , ik beweer voorlopig helemaal niks , en wil nog minder met iets "indruk maken" nog even geduld, onthou nog effe deze opmerking wat betreft de 1995 getuigenissen uit Washington, ik ga over naar volgend thema :

Opmerken van therapeute Valerie
die reeds overleden is aan kanker in 2002 tss haakjes maar :
Valerie "What was startlingly was that therapists reported many
of these clients were also physically ill with auto-immune problems, thyroid problems, multiple sclerosis, and other muscle and connective tissue diseases as well as mysterious ailments for which a diagnosis cannot be found.While somatization disorder is commonly found in these clients, many of the clients who have been involved in the human experimentation with the government have multiple medically-documented physical ailments, and I was really shocked today to hear one of the speakers talk about the cysts and the teeth breaking off, because I have a client that that's happening to. Many people are afraid to tell their doctors their histories as mind-control subjects for fear of being considered to be crazy. "
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 17:35

alice schreef:Ik wil heel graag stap voor stap gaan , maar eerst even de feiten naast elkaar zetten , ik beweer voorlopig helemaal niks ,

Je begon met te beweren dat er twee theorieen zijn en da's fout.
Eerst die fout opruimenmisschien?

De tegenstelling is eerder ontstaan in advocatenkringen die tijdens de controverse heel opportunistisch onzinnige extreme interpretaties hanteerden.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 17:36

ik wil best argumenteren: punt voor punt als je 't niet erg vindt.

Wat jij twee theorieen noemt zijn geen twee theorieen, het is geen of-verhaal. Therapeuten kunnen wel degelijk valse 'herinneringen' construeren, vooral bij kinderen is dat geen kunst.

Mensen kunnen best herinneringen onderdrukken als die emotioneel belastend zijn, het opslaan schakelt zich zelfs soms al gedeeltelijk uit tijdens de traumatische ervaring.

Deze fenomenen vormen geen onderdeel van verschillende of tegengestelde theorieen.

Gr

ik denk dat het wel een of of verhaal is , net omdat het zo duidelijk is dat het door theratpeuten ingevoerd zijn, geen voldoende verklaring is voor de specifieke andere zaken die ermee samen gaan .Verder heb ik het niet over kinderen maar over volwasennen , das heel wat anders dan kinderen doen geloven dat ze zijn misbruikt ,
THerapeuten die dit inbrengen verklaart evenmin dat mensen dit soort zaken ook hebben volledig los van alle therapeuten bv in alien abductions , maar ook andere zaken, ik ga net als Boward zegt dat interssant is de verschillende ervaringen vergelijken, en de gelijkenissen zijn inderdaad vrij bizar .Dat mensen herrineringen na twingtig jaar terugwinnen is inderdaad de andere kant van de of of , maar biedt geen uitleg voor het feit dat dit verschijnsel in de jaren 80 pas is ontstaan ...
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 17:42

alice schreef:
ik denk dat het wel een of of verhaal is , net omdat het zo duidelijk is dat het niet door theratpeuten ingevoerd geen voldoende verklaring is voor de specifieke andere zaken die ermee samen gaan en niet verklaard dat mensen dit soort zaken ook hebben volledig los van alle therapeuten bv in alien abductions , maar ook andere zaken, ik ga net als Boward zegt dat interssant is de verschillende ervaringen vergelijken, en de gelijkenissen zijn inderdaad vrij bizar .

Uiteraard gaat het om een eigenschap van de menselijke geest die niet afhankelijk is van de therapeut. In een bepaalde toestand kunnen mensen ook zelf scenario's 'verzinnen ' en voor waar aannemen.
Of in hun omgeving zaken fout interpreteren en toch als heel reeel ervaren (paranoia bvb)

verder vertel je weer dat dat fenomeen in de jaren tachtig is ontstaan, nog een fout, het is al veel langer bekend

Er zit veel interessants in wat je aanhaalt, er blijft zeker genoeg over als we de onzin er uit trachten te filteren :wink:
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 18:21

Faction Fictory schreef:verder vertel je weer dat dat fenomeen in de jaren tachtig is ontstaan, nog een fout, het is al veel langer bekend

Er zit veel interessants in wat je aanhaalt, er blijft zeker genoeg over als we de onzin er uit trachten te filteren :wink:

Het gaat wel degelijk over een nieuw iets sinds de jaren 80 , het gaat niet alleen over herinneringen zelf, verder neem ik voorlopig geen stelling, het is een fenomeen dat bestaat, en ik beweer niet dat de herrineringen hebben plaats gevonden, wel dat gemeld worden , meer niet .
Ter herhaling even : Satanisch ritueel misbruik is iets vanaf de jaren tachtig gemeld, net als alle andere "herwonnen herrineringen" met dezelde kenmerken .

http://en.wikipedia.org/wiki/Satanic_ritual_abuseSatanic
Allegations of SRA first appeared in the early 1980s, arising mainly in the United States and United Kingdom and to a lesser extent other parts of the world. The definitions and extent of SRA are controversial as the reports of it are based mostly on testimonials and recovered memories.

[u]Het fenomeen gaat samen met Dissociatie and veelvoudige persoonlijkheid : OPVALLENd OOK HIER een plots opkomen in de jaren tachtig met een plotse stijgeng , eerst vooral in de USA , later elders ([/u]deze evolutie is belangrijk )

wiki :http://en.wikipedia.org/wiki/Dissociative_identity_disorder
Multiple personality disorder began to emerge as a separate disorder in the 1970's when an initially small number of clinicians worked to re-established MPD as a legitimate diagnosis.[57] In 1974, the highly influential book Sybil was published and six years later the diagnosis of multiple personality disorder was included in the DSM.(1980) As media coverage spiked, diagnoses climbed. There were 200 reported cases of MPD from 1880 to 1979, and 20,000 from 1980 to 1990.[60] Joan Acocella reports that 40,000 cases were diagnosed from 1985 to 1995.[[/u]61] The majority of diagnoses are made in North America, particularly the United States, and in English-speaking countries more generally[62] with reports recently emerging from other countries (!!!)
The [u]DSM does not provide an estimate, and suggests different explanations for [u]the sharp rise in incidence of DID
[/u]

Over naar Het Satanisch ritueel misbruik en aanverwante
Ik contacteerde Randy Noblit hierover
, en poste voorheen al wat die vertelde over alien ontvoeringen grappend dat hij geen "ontvoerden" als patient had en hij zich al had afgevraagd of mischien de "misbruikers" alien kostuums droegen of zoiets :lol:

Maar hij gaf me meer informatie over de problematiek
de mailuitwisseling van enkele weken geleden nadat ik mijn argumenten had uiteengezet waarom ik dacht dat de herrineringen nooit feitelijk hadden plaats gevonden en hij weet had over het fenomeen "Targeted individuals " dat vooral since 2000 overal , (internationaal ) de kop opsteekt en ik het probeerde te schetsen Eén van zijn reacties :
I mostly work with people who say that they were ritually abused and they are also dissociated. Some of them say that they think they are currently harassed by radio or similar technology, but some of them say there programmed to have this belief by their abuser group, whom they say used radio and radio-like devices during their abuse and programming. Some of them say that during their abuse and programming they were forced to watch virtual images while wearing headsets with goggles that projected these images. Is this the same thinkg you are talking about or is it different?
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 18:28

Dat 'fantasmen' gekleurd zijn door hun tijdsgeest lijkt me logisch, een gekwetste minaar zal vandaag de dag ook niet zo makkelijk fantaseren dat ie zijn rivaal dood in een pistoolduel ;-)

Ook diagnosen, en misschien in het bijzonder MPD, kennen periodes waarin ze populair zijn waardoor veel mensen die opgespeld krijgen of zichzelf opspelden terwijl ze eigenlijk een andere of helemaal geen aandoening hebben, vergelijk het een beetje met ADHD vandaag.
(misschien herinner je je de periode nog waarin MPD heel sexy was voor de 'boekskes' en er regelmatig 'ervaringsdeskundigen' hun relaas deden)

Dat schizofrene mensen soms allerhande bedreigingen verzinnen is ook niet nieuw
Wat is je punt?

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Blueflame » 03 okt 2008, 20:00

Alice,

probeer eens concreet een punt te maken, of het gaat allemaal de vuilbak in. Het is hier geen blog-site.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Leuk reactie net gekregen

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 21:26

Even terloops iets leuks , kreeg een reactie van iemand net op volgende site waar ik wat poste over AI , , was leuk :) , moet toch lukken he ?
http://www.kurzweilai.net/mindx/frame.h ... 23id135730

:wink: :idea:
alice

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 21:28

Blueflame schreef:Alice,

probeer eens concreet een punt te maken, of het gaat allemaal de vuilbak in. Het is hier geen blog-site.

Mvg.

Ik wil argumenten voor ge weer zomaar grof wordt zonder nadenken, vraag nu aub eens aan Prof vermeersch om dit te bekijken, hij is toch de man om onzin te onmaskeren, hem zie ik als één van de weinigen in staat om dit ECHT rationeel te bekijken. Ik meen het !
alice

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 22:25

Volgend punt is dit enquete van Dr Wanda Karriker en co van vorig jaar
Torture-based, Government-sponsored Mind Control
experimentation was conducted on children during the Cold War. Data from two international surveys that give voice, visibility, and validation to survivors of these crimes against
humanity....SURVEYS - EAS: Extreme Abuse Survey for Adult Survivors (An International Online Survey for Adult Survivors of Extreme Abuse) January 1 - March 30, 2007 with 1471 respondents from 31 named countries. P-EAS:
Professional - Extreme Abuse Survey (An International Online Survey for
Therapists, Counselors, Clergy, and Other Persons Who Have Worked
Professionally with at Least One Adult Survivor of Extreme Abuse) April 1 -
June 30 2007 with 451 respondents from 20 named countries.
Wanda Karriker, PhD

VOOR ALLE DUIDELIJKHEID DIT GEBEURT NU EN IK GELOOF NIET DAT DEZE MENSEN DIT ECHT HEBBEN MEEGEMAAKT MAAR WEL DAT ZE ZICH DIT HERRINEREN EN INDERDAAD PLOTS EN IN VOLWASSEN HEID DUS DE TYPISCHE RECOVERED MEMORIES OPNIEUW EN DE MENSEN KENNEN ELKAAR TOTAAL NIET ! :

ENKELE OPVALLENDE PUNTEN UIT DE BESPREKING VAN DIT FENOMEEN DOOR DR WANDA KARIKER ZELF :
http://eassurvey.wordpress.com/2008/09/19/torture-based-mind-control-as-a-global-phenomenon/ title of my presentation indicates that torture-based mind control is a global phenomenon. Some of my colleagues have heard reports from their clients about mind control programming in the United States, Canada, the United Kingdom, the Netherlands, Germany, Norway, Sweden, New Zealand, Australia, South Africa, France, Israel, Russia, Tibet, Afghanistan, India, Lebanon, Italy, China, Belgium, and Japan (personal communications, December 6, 2006). W Karriker, W. (2008, September)
(heel goede vraag is : WAAROM IS DIT EEN INTERNATIONAAL FENOMEEN?)

"Human beings cannot be programmed like robots, I had believed. But that was before the early 80’s when persons with multiple personality disorder began coming to me for psychotherapy , In the late 80’s, a client who had been processing her memories of satanic ritual abuse brought a journal to our session in which she noted writings by an alter personality who used computer jargon: access codes, systems, exit, entry, delete, input, output, sequences, etc. This client came to believe that her father, an ex-military man, and his buddies in the cult had somehow programmed her as a child to serve at their pleasure. Later she remembered hearing words, letters, numbers, rhymes, and sometimes classical music in the background when they were torturing her in various ways. IK GELOOF NIET DAT DIT IN DE KINDERTIJD HEEFT PLAATSGEVONDEN NOCH DAT HAAR VADER ER WAT MEE TE MAKEN HEEFT

heel andere soort herrineringen, wel zelfde stijl :
Ritual Abuse (RA) …………………………………….191 (19%)
Mind Control (MC) …………………………………… 69 (7%)
Ritual Abuse and Mind Control (RA-MC) ………… 513 (52%)
Other Extreme Abuse (EA) ………………………… 214 (22%)

GREEP UIT SYMPTOMEN
(moet toch maar lukken he ?)
Microwave abuse12% 04%
Non-lethal weapons abuse 56% 24%
Electronic harassment 50% 12%
OPVALLEND
Fibromyalgia 31%
Posttraumatic stress disorder 93%
Auto-immune disorders 48%

MEER DAN HERRINNERINGEN
Migraine headaches 66%
Sleep deprivation 79%
Dealing with programs installed by perpetrators 100%
Dissociative flashbacks with satanic themes 81%
MELDING VAN (daarom is het nog niet waar )
Brain implants 13%
Rest van inderdaad "totaal extreme en absurd gruwelijke onderwerpen"
op de blog van W Karriker en de survey zelf

DIT IS NIET IN HET VERLEDEN GEPROGRAMEERD VOLGENS MIJ !
maar tegelijker tijd teveel overlappingen en gelijktijdige meldingen en gelijkaardige symptomen en extreme typische onderwerpen , om toevel te zijn, dit is een inderdaad iets nieuws ...vrij recent nogal zelfs wereldwijd Blijkbaar ...nu ga ik effe vergelijken met aliens ...ook nog zoiets dat Harvard Psych John Mack voor een raadsel zette ...
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 03 okt 2008, 22:36

ok, veel copy-paste plezier nog Alice.

Het voordeel van mijn twijfel ben je iig kwijt ;-)
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 03 okt 2008, 23:29

Terug naar de non believers als Susan Clancy , ze merkt op over de Targeted Individuals (dit fenomeen is dan weer een plotse pop up in 2000 wereldwijd) de gelijkenissen met alien ontvoerden. [i]Susan Clancy examines a group that has striking parallels to the TIs: people who believe they've been kidnapped by aliens. The similarities are often uncanny: Would-be abductees describe strange pains, and feelings of being watched or targeted. And although the alleged abductees don't generally have auditory hallucinations, they do sometimes believe that their thoughts are controlled by aliens, or that they've been implanted with advanced technology. .(On the online forum, some TIs posted vociferous objections to the parallel, concerned that the public finds UFOs even weirder than mind control. "It will keep us all marginalized and discredited," one griped.) Clancy argues that the main reason people believe they've been abducted by aliens is that it provides them with a compelling narrative to explain their perception that strange things have happened to them, such as marks on their bodies, stimulation to their sexual organs (as the TIs describe) or feelings of paranoia.[/i]
Uit artikel van Sharon Weinberger "Mind Games" over de groep Targeted Individuals, Washington Post Januari 2007. http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 99_pf.html
Ti's weten meestal niks van alien ontvoerden, en willen inderdaad er niet mee geassocieerd worden (mensen he ? :) Net zo min een verband met de studie van de therapeuten waaronder W Kariker over kindermisbruik en traumas. De implantatenverhalen zijn niet de enige gelijkenis .

AUTOIMMUUNSTOORNISSEN FLASH BACKS EN TRAUMAS
ALIEN ONTVOERINGEN (is itt tot wat het woord doet vermoeden geen een malige gebeurtenis , maar doorlopend )
http://www.maar.us/alien_agenda.html
Out of this group, another majority are experiencing massive trauma in conjunction with their abductions-- anything from being mind controlled with disaster images that are being forced into their minds by artificial means, seeing loved ones tortured if they do not cooperate, seeing what appears to be clones of themselves, forced to hold alien/hybrid children, themselves forced into submitting to painful experimentations, even being given a deadly disease for non cooperation. Many female abductees are reporting, autoimmune disorders like Fibromyalgia or Chronic Fatigue Syndrome as well as a sudden onset of female urinary tract infections and a host of female problems which eventually lead in some cases to hysterectomy.

HET VOELT AAN ALS ZWAAR MISBRUIK
If the creatures creating this type of misery for their captives were here on a peaceful mission to help humanity, why does this sort of abusive treatment happen with the same style of administration reminiscent of the Nazi German concentration camp doctors? I have come to believe something is more than amiss; something sinister is happening to the abduction populace without regard for the abductee. Why us and why now, someone might ask.

SEKSUELE MANIPULATIE VAN HET LEVEN VAN DE ONTVOERDEN
The Love Bite: Alien Interference in Human Love Relationships (2000),
http://www.alienlovebite.com/main.htm
The term was first coined the "alien love bite" by a small but growing number of aware abductees who began to realize that some of their love relationships were engineered by the aliens who abducted them.
It became clear that the alien abductors be they Grey aliens, reptilians, human military or other unknown species, were heavily manipulating their "chosen ones" down to the very detail of their love and sex lives! Not only did these aliens set relationships up, but also they interfered in ways to break couples apart, friendships and even families. Clearly, the alien abduction phenomenon entailed more than the simple medical exams, and missing time episodes as reported by the "credible" Ufologists and abduction researchers of the 1980’s and early 90’s.

Vgl met het harvard onderzoek van Clansy (non believer ) het moeilijk aangaan van sociale contacten .....vgle met boven het stukgaan ven relaties en vriendschappen (dit is ook het verhaal van de Ti's de eerste twee jaar vooral) De figuren zijn inderdaad de laatste tijd vooral militairen samen met aliens en aanverwante themas (vergelijk met de herwonnen herrineringen van satan en mindcontrol experimenten in kindertijd )

DE MANIPULATIE OOK EMOTIONEEL SEKSUEEL , PIJN EN TRAUMA (op afstand blijkbaar ) SLAAP DEPRIVATIE ISOLATIE EN BEINVLOEDING VAN DE BIOCHEMIE GEMELD : VGL MET "mindcontrol"
Subtle orchestrations, such as being immersed in virtual reality scenarios, or flooded with mental imagery while physically in bed, are reported
Then the inevitable happens—one partner is switched off, emotionally unplugged, leaving the other, still-obsessed partner in a state of unrequited love. These are not normal love relationships where one or the other partner simply wants to break up. These are clearly orchestrated and manipulated with full paranormal features.
Mind control & belief conditioning In order to grasp the aliens’ true motives, one must understand the basics of human mind control. The exploitation of humans via mind control can be achieved by: 1. Removing the individual from their normal environment of influence 2. Depriving them of sleep 3. Inflicting pain if they disagree, pleasure if they agree 4. changing their biochemistry 5. Trauma

Barbara Bartholic RESEARCH OF A MASTER CONTROL SYSTEM ? http://www.karlaturner.org/articles/related/barbara_bartholic_interview_karmatoo_2007.html
Why do I continue to research, under terrible duress, the most important subject in our universe? It’s clear. What could be more compelling than identifying what I call a master control system that defies all locks, law enforcement, physics, and governments, and last but not least, human rights; or identifying an alien-organized operation possessing such technical supremacy that they can hide in plain sight. It's a force that can delude people into refusing to believe in their existence. At the same time, alien manipulative overlord ship is altering the course of human life.

MEER MELDINGEN VAN SCHERMGEHEUGENS IN ALIENS zoveel overeen komsten tussen al deze vrij recent onstane dingen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Abduction_ ... velopments
In a lengthy article, Martin Cannon makes the admittedly speculative argument that memories of alien abductions might in fact have been created in the "abductees" by a secret government mind control program, such as MKULTRA

DE GELIJKENISSEN MET SATANIC RITUAL ABUSE (helaas gebeurt onderzoek hierover door enkele gemotiveerde individuen en de "gekende" populaire UFO onderzoekers , hebben zelden intersesse in andere domeinen op ernstige wijze, en creeren de zoveelste maffe theorie over aliens die met mensen komen kruisen en van welke planeet ze komen, (zoals gezegd was Mack hierop een uitzondering) Het voorplantings thema , trauma en de typische onderwerpen, vertonen extrememe gelijkenissen ...MELDING VAN SCHERMGEHEUGENS http://www.alienresistance.org/sra_aa_compare.htm
Satanic Ritual Abuse & Alien Abduction : Similarities and Differences (again the breeding subject being similar ) The idea is put forth that "those with alien abduction stories are/were really victims of a more "normal" type of abuse, and the alien abduction testimony is a sort of "screen memory actually placed by the perpetrators hypnotically to cover their actions."

CHRONISCHE VERMOEIDHEID DIKWIJLS VERMELD
http://www.rense.com/ufo3/fliers32699.htm
Investigator Max Burns believes there may be a connection between "Myalgic Encephalomyelitis (M.E.)" generally known as Chronic Fatigue Syndrome and the alien abduction scenario an abductee group who meet once a month in London, this group has, 20 members who attend regular. These people are a fair cross section of the populace, who travel from all around the country to the meetings. They are also from different ethnic and cultural backgrounds. All have different doctors. Although I am good friends with the person mentioned above I also know other members of this group. About three months ago I was interested to learn that out of the 20 members of the group, 14 members of the group have all been medically diagnosed with "Myalgic Encephalomyelitis" (Chronic Fatigue Syndrome). I have it confirmed from B.R.A.M.E, (Blue Ribbon Association Myalgic Encephalomyelitis). The B.R.A.M.E group has a World wide network for this illness with groups in 18 countries and estimates 500,000 to 1 million sufferers in the UK (1-2% of the population). Out of the total figure about 25% of sufferers are house bound. I have discovered that The ME/CFS Charities Alliance considers this to be a vast overestimate of the true situation. The data used included studies of patients with chronic fatigue, rather than just Chronic Fatigue Syndrome

DROOMMANIPULATIE HERINNERINGEN AAN MILITAIREN EN ALIENS (klassiek verhaal tussen de abductees , ook de "reptilians", implantatenverhalen en TWIJFEL AAN DE ECHTHEID VAN DE SCHERMGEHEUGENS )
http://www.abduct.com/features/f10.php
Feature Articles: Chronic Fatigue Syndrome and Alien Abductions
Marianne Friedman, whom I felt would follow in Karla Turner’s footsteps, died soon after she was abducted and interrogated during a dream, in what appeared to be a joint military/ alien base. She was tortured, and required medical treatment and future surgery on her neck due to her inhumane treatment. She was a warrior, and uncovered so much information about the human mind and the use and function of ‘implants.’ She was intuitive, and no novice to the aliens’ medical agendas. She could not discern whether the aliens had used illusions and mind control to make her believe the human military was involved, and admitted she remembered reptilian alien forms wearing American military garb, confusing the memories.
Now we will never know. Following the alien intimidation to break her willful resistance, her beloved dog suddenly died of cancer. She followed shortly thereafter—dead from a sudden brain attack at the age of 47.

IK WEET DAT DIT EEN LANGE POSTING IS
alleen op die manier kon ik de verschillende dingen vooral van aliens ontvoeringen naast elkaar zetten De herwonnen herinneringen zijn een deel van een meer dan dat . :?
alice

Berichtdoor Blueflame » 04 okt 2008, 00:42

Alice,

Dit is bloggen. Massaal tekst storten in de hoop dat iemand het allemaal leest. Dit is absoluut niet de bedoeling van dit forum.
Dus maak uw punt ( concreet ) of het gaat allemaal naar /dev/null
Haast u ! Ik wacht echt niet lang meer.

Oh ja
Alice schreef:Ik wil argumenten voor ge weer zomaar grof wordt zonder nadenken

Nâh ! Ik denk NOOIT na. ( Duh ! ) ;-)

ps. Mens , please : get some help !
Alstublieft : zoek hulp, want het is gewoon nodig !
En dat meen ik ! Zorg aub dat je van het leven kan genieten. Niemand 'controleert' u of 'beïnvloed' u.
En meer wil ik niet op het forum posten.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

de targeted individuals

Berichtdoor alice » 04 okt 2008, 01:38

een paar recent verzamelde feiten over de Targeted Individuals
Wat ik een belangrijke vraag vind om bij stil te staan : waarom komen deze klachten PLOTS met veel meer sinds 2000 van overal ter wereld?
Wat heeft dit te maken met de herwonnen herrineringen van kindermisbruik ? Ook dat is een globaal fenomeen.

WAT BETREFT GEHEUGEN valse herrineringen gemeld door Ti"s )
TWEE RECENTE NOG LOPENDE ENQUETES VOOR TARGETED INDIVIDUALS (what symtoms you experience that is according to you caused by the technology ? )
+ FROM CHINEES SURVEY SOLEISMAVIS FOR TARGETED INDIVIDULS MEMORY TAMPERING
Manipulation of Memory (forgetting/remembering/screen memories) 70.73% survey result from china from over 100 targets
+ FROM BELGIUM SEPTEMBERSURVEY ABOUT SCREEN MEMORIES
Manipulation of Memory (forgetting/remembering/):69.74%
[u]Manipulation of Memory (screen memories , false memories): 43.42% [/u]

maw er zijn hopen menen wereldwijd (waarover ook het artikel mindgames in WP vorig jaar) die iets melden dat niemand gelooft en het beschrijven als extreme mensenrechtenschendingen , de plotse stijging van incidentie wereldwijd in 2000 op elk continent onafhankelijk van elkaar is een telkens opnieuw vast te stellen feit zonder verdere verklaring . Het gelijkt op de plotse al even bizarre meldingen van satanisch misbruik sinds jaren 80 , disociatie en herwonnen herinnerigen aan jeugdtraumas met ectreem bizarre onderwerpen , die traumatizerend zijn, gepaard gaan met lichamelijke pijn, auto immuunstoornissen , chronische vermoeidheid en flash backs van al even extreme absurde zaken [u]Natuurlijk wordt dat niet geloofd ! dat lijkt ook letterlijk de bedoeling, [/u]intussen wie er zich in verdiept of met de mensen werkt , gelooft dat hen iets overkomt dat echt is (of het nu john mack is over aliens, of the therapeuten over de jeugdtraumas ) en neemt hun trauma en lijden bitter ernstig . [u]Natuurlijk zijn contraverses het gevolg, ook dat lijjkt de bedoeling ! [/u]Sinds 2000 explodeert de groep ti"s in aantal , ook daar onbegrijpelijke verhalen over helikopters die het doen of de buren en "organized stalking" .....ook dat is de bedoeling blijkbaar ! het mag niet geloofd worden ! niemand neemt er zelfs de tijd voor
Recente enquete door groep vrijwilligers opgesteld vorige maand
meldt 43 procent schermgeheugens ....76 procent geheugen manipulatie algemeen. Verder chronische vermoeid heid hoofdpijnen imuunstoornissen fybromyalgie en notuurlijk de typische totaal ongelooflijke symptomen zoals bewegingen sturen, hologrammen virtuele realiteit (geen kostuurms dus de aliens, maar virtuele realiteit ook volgens mij ) de tipische seksuele manipulatie , en genitale stimulatie die zo typisch is : het artikel in WP "mindgames" bevestigd de bevindingen van enquete :
Mind games) :Both male and female TIs report a variety of "attacks" to their sexual organs. "My testicles became so sore I could barely walk," Girard says of his early experiences. Others, however, report the attacks in the form of sexual stimulation, including one TI who claims he dropped out of the seminary after constant sexual stimulation by directed-energy weapons. Susan Sayler, a TI in San Diego, says many women among the TIs suffer from attacks to their sexual organs but are often embarrassed to talk about it with outsiders."It's sporadic, you just never know when it will happen," she says. "A lot of the women say it's as soon as you lay down in bed -- that's when you would get hit the worst. It happened to me as I was driving, at odd times." That made her think it was an electronic attack and not just in her head? "There was no sexual attraction to a man when it would happen. That's what was wrong. It did not feel like a muscle spasm or whatever," she says. "It's so . . . electronic."

verder meldt de enquete SYMPTOMEN
Hot and Cold Flashes: 57.14%
Nausea: 58.24%
Severe Sweating: 53.85%
Induced Sleep: 70.33%
Sleep Deprivation: 92.31%
Extreme Fatigue: 76.92% (koploper onder de symptomen)
Fibromyalgia: 17.58% (vgl met aliens )
Autoimmune Disorders (lupus scleroderma,) 10.99%
Acute Inflammation: 31.87%
Blurred Vision: 60.44%
Sensations of pain in internal organs: 62.64%
Sensations of pain in backbone, arms, legs, muscles: 68.13%
Numbness and tingling, paresthesias, loss of sensation: 65.93%
Muscle Cramps, spasms, tension: 72.53%
Sudden Headaches: 69.23%
Irregular Heartbeat: 63.74%
False Heart Attacks: 42.86%
Tooth Pain: 59.34%
Diarrhea: 59.34%
Urinary Tract Infections: 26.37%
Skin problems and skin irritations: 50.55%
Change in growing of hair and nails.: 36.26%
Female Problems: 20.88%
Hysterectomy: 3.3%
Cancer: 2.2%
Fevers: 19.78%
Flu like symptoms /sneezing/ cough: 56.04%
Dizziness or loss of balance: 63.74%
Sudden loss of consciousness: 28.57%
Benign or Malignant Tumors: 14.29%
Sensation of Electric Current Running through the Body: 58.24%
Induced thoughts, telepathic communication, messages.: 70.33%
Hearing "voices": 59.34%
Seeing "holograms": 45.05% (idem met aliens, of satan flashbacks)
Dream Manipulation: 74.73% (idam aliens )
Artificial Emotions ( fear, anger, shame, joy, hate, sadness): 71.43%
Sudden unexpected sexual arousal: 63.74% idem aliens
Genital Manipulation: 61.54% idem aliens
Induced Smells: 59.34%
Sudden extreme mood swings (depression-euphoria ): 53.85%
Induced pleasure-aversion reactions towards people or objects: 42.86%
Making you say things (forced speech): 53.85%
General behaviour control in some situations.: 57.14%
Manipulation of Memory (forgetting/remembering/): 72.53%
Manipulation of Memory (screen memories , false memories): 42.86%
Remote steering of eye movements: 43.96%
Remote steering of body movements/motor control: 52.75%
Virtual reality experiences while awake: 35.16%
If other, please specify: 42.86%
Total Responded to this question: 95.79%
Total who skipped this question: 4.21%

DE DATUM 2000 PLOTSE STIJGING VAN AANTAL NIEWE GEVALLEN PER JAAR TOTAAL ONAFHANKELIJK VAN ELKAAR
de enquete is een slechts kleine steekproef 97 Antwoorden (dus minder duidelijk dan het geheel. Vele "lang" zijnde slachtoffers zijn de meest actieve in mensenrechten verzet dus melden zich op dit soort enquetes eerst enz ..
VRAAG: WELK JAAR IS HET BEGONNEN (bewust geworden )

1980: 2.17%
1980: 0%
1981: 0%
1982: 1.09%
1983: 0%
1984: 0%
1985: 1.09%
1986: 2.17%
1987: 0%
1988: 0%
1989: 0%
1990: 1.09%
1991: 1.09%
1992: 1.09%
1993: 1.09%
1994: 1.09%
1995: 1.09%
1996: 3.26%
1997: 3.26%
1998: 4.35%
1999: 1.09%
2000: 3.26%
2001: 9.78%
2002: 10.87%
2003: 3.26%
2004: 14.13%
2005: 11.96%
2006: 10.87%
2007: 5.43%
2008: 5.43%
2009: 0%
(het duurt enige tijd vooralleer de mensen hun weg vinden naar de rest van de groep, en beginnen pas na een tijd openlijk zich te verzetten, velen zwijgen, beschaamd , bang , in schok en getraumatiseerd )

MENSEN DIE DIT TEGENKOMEN BESEFFEN DIKWIJLS DAT DIT AL VEEL LANGER BEZIG IS DAN ZE ZICH BEWUST ZIJN OMDAT ZE DE MANIPULATIE "herkennen" ....dit strookt met het basisidee dat ook "herwonnen herinneringen" (jaren 80 ) hier deel van kunnen uitmaken. Even eens strookt dit met de vaststellingen die alien ontvoerden doen, hun hele leven al , sinds kindertijd ! Ook dit is iedentiek , amper iemand weet dit .(zelfs bv Randy Noblit niet omdat die met heel wat anders bezig is dan "aliens" )

DE VRAAG Once you realized consciously the technological effects, did you think this was going on BEFORE you became aware of it and how long was it going on?
No: 10.87%
I did not think of it or i dont know at all .: 9.78%
Yes at least one year: 17.39%
Yes at least 5 years: 11.96%
Yes at least 10 years: 7.61%
Yes at least 15 years: 4.35%
Longer than 15 years: 3.26%
Since Childhood: 15.22%
Yes it was going on, but i dont know for sure how long.: 19.57%
Total Responded to this question: 96.84%
Total who skipped this question: 3.16%
Total: 100%

Slechts 20 procent denken van niet of vragen zich het niet af ...
de rest weet dat het langer bezig is , de antwoorden lopen uiteen, maar volgens de meeste Ti"s was dit all een hele tijd bezig , VOOR ze zich ervan bewust waren...maw , het is volgens deze resultaten mogelijk, technologie opmensen te gebruiken zonder dat ze zich ervan bewust zijn.
Ik zelf verdedig dus die stelling als verklaring voor "herwonnen herinneringen ...omdat ze het geheel hoe dan ook samenhangender verklaren dat theorie 1 of theorie 2 : de x factor verklaart dat het nieuw is , dat de onderwerpen zo uiteenlopen en toch heel gelijkende kenmerken, enz enz , verklaart de hele contraverse in feite .

KARLA TURNER DACHT OOK AAN MINDMANIPULERENDE TECHNOLOGY ALS OORZAAK EN HET IMPLANTEN VAN VALSE HERINNERINGEN
If abductees often came to believe that the aliens must somehow have some lofty purpose, this was because, insisted Turner, they have total control over our minds. Turner cited many cases pointing to a psychic technology that enabled the aliens to make us see whatever they wanted us to see. They could create virtual reality scenarios at will, she was certain. The abductees took home from their abduction experiences as memories whatever the aliens wanted them to remember. Even what was revived under hypnosis might only be a screen memory.

OVER KARLA TURNER ZELF
Karla Kandace Turner, Ph.D. was a highly respected abduction researcher, author, lecturer, and teacher. She received her Bachelor's degree from the University of California in Sacramento, a Master's degree from the University of Nottingham, Nottingham England, and her Ph.D. from the University of North Texas in Denton. She authored three books about the abduction phenomenon: Into The Fringe, Taken, and Masquerade of Angels. In 1995, Karla contracted a very dangerous form of breast cancer immediately following an abduction experience. She lost her battle with cancer on January 9, 1996 at the age of 48.
HAAR SITE MET HAAR WERK ARTIKELS EN TOESPRAKEN
An online memorial and tribute to the researcher of UFO / Military Abductions http://www.karlaturner.org/

VGL MET HET VERHAAL ALIENS KARLA TURNER Dit is een lijstje van wat ze noemde de enige feiten waar ze zeker van kon zijn.
*We do not know with any certainty what they are.
*At least some of the aliens lie.
*During encounters, they control our perceptions.
*They can implant false memories.
*What we report about them is what they want us to report.
*The alien agenda has physical aims and procedures that have nothing to do with reproduction.
*From childhood, they manipulate us physically, spiritually, and sexually.
*They create virtual reality scenarios that are absolutely real to the abductees.
*They show an extraordinary interest in human souls and in our thoughts.
*There is some element of human involvement in UFO phenomenon.

DE ERVARINGEN VAN TI GAAN SAMEN MET GEHACKTE ELECTRONICA
Een steeds terugkomend verhaal (ook zo in alien ontvoeringen trauwens en herwonnen herinneringen van kinder extreem trauma ) gaan samen met gehackte electronica ...
DE ANTWOORDEN OP DE VRAAG HIEROVER DOOR TI' S
Did you experience Hacking or Tampering with electronic devices? What kind of problems or devices?
Computer Error messages: 74.07%
Mail problems: 75.31%
Thelephone connections home: 59.26%
Cell phone problems: 55.56%
Personal messages over computer, TV or cellphones?: 51.85%
Bankcard Problems: 41.98%
Car Electronics problems: 43.21%
If other, please specify: 38.27%
Total Responded to this question: 85.26%
Total who skipped this question: 14.74%
Total: 100%
alice

Volgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?