Scientology's nieuwste ergernis

Jozef Rulof, Getuigen van jehovah, Opus Dei, Scientology, Mormonen, Avatar, De Graalbeweging, School voor Filosofie, Steiner-pedagogie, Moon, Children Of God, Pinkstergemeenten, Belgische Wicca, Belgische Kerk van Satan, Sahaja Yoga, ... Ook info ivm het sektenrapport, slachtofferhulp, en studies over sekten.

Scientology's nieuwste ergernis

Berichtdoor Piet5 » 19 okt 2007, 11:49

Scientology verloor de oorlog om www.xenu.net verboden te krijgen.
Wat vindt wie het meest opvallend op deze site?
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor Psycop » 19 okt 2007, 18:21

Dat de link naar de south-park episode weg is :(

Zalige aflevering overigens!
(ik heb niet direct een link gevonden, maar ze is hylarisch)
De illusie vanalles te begrijpen
Psycop

Berichtdoor Piet5 » 06 nov 2007, 01:35

Er ontbreken meer oude gegevens van b.v. Kaufman en Jon Atack.
Wel ontdekte ik www.xs4all.nl/~jeta/scn/moc/dekmantels-scn.html
Allerlei dekmantels van scientology in Nederland staan daarop.
Interessant voor de belastinginspecteur en andere inspecties.
Piet5

Berichtdoor Anton » 10 dec 2007, 13:19

De Duitse overheid wil een verbod op de Scientology Kerk en alle 16 Duitse deelstaten zijn het daarover eens. Dat schrijft het Nederlands dagblad Het Parool van 10/12/2007.

http://www.hetparool.nl/nieuws/2007/DEC/10/o3.html
Anton

Berichtdoor Fran » 17 feb 2008, 21:13

Fran

Berichtdoor Piet5 » 27 mei 2008, 18:58

Nog een link t.g.v. een in Nederland uitgekomen boek over John Travolta, wat men in Engeland niet aandurft.
www.youtube.com/watch?v=JCbKv9yiLiQ

Ook heeft scientology in België artsen een waarschuwing voor de psychiatrie gestuurd volgens Medisch Contact, het artsenlad van de KNMG in Nederland.
Slapen de Belgische artsen?
Piet5

Berichtdoor Seppe » 31 mei 2008, 02:18

de enige reden waarom "het brede publiek" zo openlijk durft uit te komen TEGEN scientology is omdat het om een religie gaat dat pas is opgericht, en niet 2000 jaar geleden

arme schaapjes :roll:
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Piet5 » 31 mei 2008, 15:17

Readers Digest mag scientology een "criminele organisatie" noemen nadat scientology de rechtzaken verloor n.a.v. een artikel over hun leider Lafayette Ron Hubbard, die voortdurend voortvluchtig was.
Jezus liep niet weg voor rechtbanken. Je vergelijking gaat niet op, Seppe.
Ten tweede blijkt uit het videofilmpje dat ex-leden van scientology bang voor represailles zijn, wat niet zo vreemd is als je ziet wat Karin Spaink overkomen is door de internetoorlog met scientology.
Ten derde besef je de impact van dit videofilmpje helemaal niet voor het geval er een scientologygebouw afbrandt en de daders anoniem blijven.
Piet5

Berichtdoor Seppe » 02 jun 2008, 04:59

Piet5 schreef:Jezus liep niet weg voor rechtbanken. Je vergelijking gaat niet op, Seppe.

en ik maar denken dat ze Jezus toch ook hebben opgehangen, aan een kruis dan nog wel? :?
Het zijn altijd al duistere typetjes geweest die zich met religies bezighielden... Mijn uitspraak is zo juist als maar zijn kan, de waarheid kwetst, vandaar de kritiek altijd zeker hé :wink:
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Piet5 » 03 jun 2008, 07:55

1. Wil je iets weten van clear en clean zijn bij scientology voor wat betreft hun reïncarnatieniveaux, wat ze daar OT-niveaux noemen als je clear bent?
2. Readers Digest mag scientology een 'criminele organisatie' noemen op grond van hun artikel over Ron Hubbard. Ooit dat artikel gelezen?
3. Scientology waarschuwt Belgische artsen voor de psychiatrie. Wat de geestelijke gezondheidszorg betreft doet niemand dat namens Jezus.
4. Scientologen zien zichzelf als supermensen en de rest is "wog," rauw vlees. Nogal denigrerend, vindt je niet?
5. Lafayette Ron Hubbard had in scientology de sea org als geheime dienst en die lag steeds met de CIA overhoop i.v.m. zijn privacy en nu Miscavige en John Travolta de opvolgers zijn van Ron Hubbard zijn de rollen daar anders verdeeld.
Piet5

Berichtdoor Seppe » 03 jun 2008, 14:08

Piet5 schreef:1. Wil je iets weten van clear en clean zijn bij scientology voor wat betreft hun reïncarnatieniveaux, wat ze daar OT-niveaux noemen als je clear bent?
verdeeld.

nee
Piet5 schreef:2. Readers Digest mag scientology een 'criminele organisatie' noemen op grond van hun artikel over Ron Hubbard. Ooit dat artikel gelezen?

nee
Piet5 schreef:3. Scientology waarschuwt Belgische artsen voor de psychiatrie. Wat de geestelijke gezondheidszorg betreft doet niemand dat namens Jezus.

wat vriendelijk
Piet5 schreef:4. Scientologen zien zichzelf als supermensen en de rest is "wog," rauw vlees. Nogal denigrerend, vindt je niet?

zo ken ik er nog
Piet5 schreef:5. Lafayette Ron Hubbard had in scientology de sea org als geheime dienst en die lag steeds met de CIA overhoop i.v.m. zijn privacy en nu Miscavige en John Travolta de opvolgers zijn van Ron Hubbard zijn de rollen daar anders verdeeld.

ah zo

En toch vind ik het terecht dat ze Jezus gekruisigd hebben,
net zoals jij het terecht vindt om Scientology te kruisigen.

Ik ben consistent, nu jij nog?
Seppe

Berichtdoor Henriette » 03 jun 2008, 20:15

puberaal shockeren :roll:
Henriette

Berichtdoor Elennaro » 04 jun 2008, 00:11

Jij vindt het terecht dat Jezus gekruisigd werd? Heb je er enig bewijs voor dat hij iets ergers deed dan zijn ideeën verkondigen?
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Piet5 » 04 jun 2008, 01:04

Seppe, je berichten gaan niet over scientology, maar puur over jezelf als atheïst omdat ik theïst ben.
De konsekwenties van wat anonymous doet en wil doen contra scientology overzie je niet wat betreft de rechtsgang.
Ellenora, bedankt voor je gezondere belangstelling voor wat er op de wereld gaande is.
John Travolta en David Miscavige zijn de vedetten van scientology, John Travolta via Hollywood en David Miscavige door "religious technology" met o.a. de internetoorlog met Karin Spaink dientengevolge.
Piet5

Berichtdoor Elennaro » 04 jun 2008, 01:14

Het is Elennaro, verder graag gedaan. :D
Elennaro

Berichtdoor Seppe » 04 jun 2008, 01:25

Elennaro schreef:Jij vindt het terecht dat Jezus gekruisigd werd? Heb je er enig bewijs voor dat hij iets ergers deed dan zijn ideeën verkondigen?

Men gaat geen onschuldigen kruisigen, of dacht jij dat de Bijbel een objectief verslag was? ( dat zou dan de grap van het jaar zijn)
Ik denk dat die mensen die hem gekruisigd hadden wel duidelijkere redenen hadden dan de meligheid waar de bijbel mee afkomt

Piet5 schreef:Seppe, je berichten gaan niet over scientology, maar puur over jezelf als atheïst omdat ik theïst ben.

nee, mijn berichten zeggen over u dat je eerst naar je eigen religie moet gaan kijken, vooraleer je je gaat uitspreken over een andere....

Ik kan mij over eender welke religies uitspreken want ik houd me niet met zo'n belachelijke sprookjes bezig.
Als jij echter gelovig wil zijn dan vind ik dat je beter 2 keer gaat nadenken voor je op andere religies begint te "kakken".

Jouw religie (laten we veronderstellen dat het het Christendom is) heeft nu ook niet bepaald een zuivere geschiedenis: "pure leugens vertellen voor al de zwakke mensen die erin geloven, wat stout is"

En wat verwijt jij Scientologie?
"pure leugens vertellen voor al de zwakke mensen die erin geloven, en dat is stout"

Goe bezig jongen

Scientology is op even weinig feiten gebaseerd als het Christendom, dus wees niet zo hypocriet en respecteer alle scientologisten, want jij wil ook respect krijgen van de niet-christenen voor jouw verzonnen geloof.

Ik daarentegen lach gewoon beide kampen uit voor hun achterlijkheid. Jij lacht enkel de anderen uit.
Seppe

Berichtdoor Elennaro » 04 jun 2008, 01:52

Seppe, ik zie de Bijbel niet noodzakelijk als een objectief verslag (anders zou ik bijvoorbeeld creationist zijn, en dat ben ik zeer zeker niet), maar kan jij bewijs leveren van Jezus' misdaden? Hij verstoorde de openbare orde met zijn ideeën, ik kan mij perfect inbeelden dat dat voor de Romeinen volstond. Heb jij een betrouwbaar verslag dat een andere reden geeft? Dan ben ik zeer geïnteresseerd.

Verder is het christendom ook wel verschillend van de Co$ in die zin dat je maar bij één van de twee hopen geld moet betalen voor je zelfs maar te weten komt waar je nu eigenlijk in gelooft.
Elennaro

Berichtdoor Blueflame » 05 jun 2008, 18:33

Naar aanleiding van bovenstaand bericht ontstond een discussie die wat off topic was.
Deze werd afgesplitst.
Zie : viewtopic.php?p=25304#25304
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Piet5 » 06 jun 2008, 21:08

Als je scientology bekijkt vanuit de vergelijkende godsdienstwetenschappen en je kraakt of schaft de godsdiensten af op een topic over het malafide karakter van scientology dan sneuvelen alle godsdiensten.
Als je scientology bekijkt als een multinational met religieuse aspiraties dan komt de fiscus in beeld als controlerend orgaan.
Als je scientology ziet als een criminele organisatie, zoals Readers Digest scientology noemen lag, dan kom je terecht in strafrecht en criminologie.
Gelieve deze drie brillen afwisselend op te kunnen zetten en als er één niet past, dan blijven er toch nog twee over?
Piet5

Berichtdoor Seppe » 06 jun 2008, 22:37

ja Piet5 uw religie zal ik wel respecteren.........NOT :roll:
Mind your own business
Seppe

Berichtdoor Piet5 » 09 jun 2008, 09:06

Seppe schreef:ja Piet5 uw religie zal ik wel respecteren.........NOT :roll:
Mind your own business

Het gaat hier over scientology.
Om de rechtsgang te dienen nu anonymous zich aandient scientology te vernielen heb ik dit aangekaart bij bevoegde organisaties voor hun positiebepaling, drie kamercommissies en twee ministeries met het oog op de toekomst. Die mails vielen daar in goede aarde.
In Nederland dient mr. Moskovicz scientology met scherpe brieven om b.v. Narconon op alle mogelijke manieren in de gezondheidszorg te laten functioneren en via andere mantelorganisaties infiltreert scientology graag overal in. John Travolta en David Miscavige zijn de opvolgers van Ron Hubbard, de stichter van scientology.
Piet5

Berichtdoor redwasp » 04 okt 2008, 00:55

assalaam alaikum,

ik heb meer dan twee weken geleden de online persoonlijkheidstest van de scientologen ingevuld en toch heb ik al mijn geld nog (wat op zich niet zo heel veel is, maar kom...) wat is er mis met mij?

slm,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Berichtdoor Piet5 » 05 okt 2008, 16:23

redwasp schreef:assalaam alaikum,

ik heb meer dan twee weken geleden de online persoonlijkheidstest van de scientologen ingevuld en toch heb ik al mijn geld nog (wat op zich niet zo heel veel is, maar kom...) wat is er mis met mij?

slm,

redwasp

Logisch dat je je geld nog hebt, want die persoonlijkheidstest is voor iedereen gratis.
1. Wat vond je van de E-meter en wie was jouw 'auditor' daarvoor?
2. Tegen welke prijs werd door hem/haar jou hun communicatiecursus aangeboden?
3. Wat is er uit die test gekomen wat je nog niet van jezelf wist?
4. Wat doe je met de post van scientology als men je adres nu heeft?
Piet5

Berichtdoor redwasp » 05 okt 2008, 17:32

assalaam alaikum,

Piet5 schreef:1. Wat vond je van de E-meter en wie was jouw 'auditor' daarvoor?

ik ken de e-meter alleen vanuit de literatuur die erover bestaat. helaas heb ik de online-test gedaan en ben ik dus noch met de meter, noch met een echte auditor in contact gekomen.

ik vrees trouwens dat ik op dit moment niet voldoende kapitaalkrachtig ben voor een volledige auditing.

Piet5 schreef:2. Tegen welke prijs werd door hem/haar jou hun communicatiecursus aangeboden?

ze hebben me een mail gestuurd waarin ze beloofden om me te contacteren. dat is tot nu toe niet gebeurd. misschien heft dit iets te maken met het feit dat ik vermeldde dat mijn motivering om de test te doen te maken had met het feit dat ik meer inzicht wilde krijgen in de 'pseudowetenschappelijke theorieën achter dianetics'. blijkbaar zijn ze niet zo happig op mensen die hun theorie kritisch en naukeurig willen onderzoeken.

Piet5 schreef:3. Wat is er uit die test gekomen wat je nog niet van jezelf wist?

dat ik meer geduld heb dan ik zelf dacht. ik wacht nu toch al zo'n kleine maand op de resultaten.

Piet5 schreef:4. Wat doe je met de post van scientology als men je adres nu heeft?

lezen, tiens. ik weet echter niet hoe veel post ze me zullen opsturen. als er iets interessants tussen zit, zal ik natuurlijk niet nalaten om het hier op ht forum met jullie allen te delen. hoop dat ik in dat geval geen religieuze copyrights schend...

slm,

redwasp
redwasp

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 06 okt 2008, 12:01

seppe schreef:Men gaat geen onschuldigen kruisigen
:lol: Dat hangt er waarschijnlijk van af wat je onschuldig noemt, ik denk dat wij een heleboel gekruisigden van toen best wel eens onschuldig zouden kunnen vinden. En een heleboel zouden wij waarschijnlijk een veel mildere straf gegeven hebben.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Berichtdoor Piet5 » 06 okt 2008, 17:57

Dat scientology door Readers's Digest een "criminele organisatie" genoemd mag worden na de plaatsing van een vernietigend artikel in hun tijdschrift duidt niet op "onschuld" van scientology op de wereldmarkt.

Bedankt voor je reacties op mijn vier vragen, redwasp.
Dat men je mailadres heeft kan leiden tot hacken als je op de eerste post naar hen toe reageert of je ergens in mengt wat scientology niet aanstaat.
Piet5

Berichtdoor redwasp » 06 okt 2008, 18:17

mir,

Piet5 schreef:Bedankt voor je reacties op mijn vier vragen, redwasp.
Dat men je mailadres heeft kan leiden tot hacken als je op de eerste post naar hen toe reageert of je ergens in mengt wat scientology niet aanstaat.

ik geef toe dat ik wat onvoorzichtig was. meestal maak ik een nieuwe hotmail aan voor dit soort dinges, maar nu heb ik het vanop mijn vast e-mailadres gedaan. de online persoonlijkheidstest heb ik op een pc op mijn werk ingevuld. jammer voor het ocmw van wervik dus, het zou wel eens kunnen dat ze thetanen op bezoek krijgen.

vraagje trouwens, ik vind de maffe verzinsels van lafayette r. h. best grappig. ik zou er graag meer van lezen, maar de Co$ (leuke afkorting, denk dat ik die ga blijven gebruiken) geeft natuurlijk niet zo rap boeken gratis weg. weet iemand toevallig ergens een cyberplaatsje waar ik zijn hoofdwerken als pdf kan downloaden? ik besef dat dit waarschijnlijk ingaat tegen de o zo heilige copyrights, maar ik ben wel bereid om daarvoor een tijdje in de scientologyhel te brommen.

frieden,

redwasp
redwasp

Keer terug naar Klachtenlijn over sekten of sektarisme - sektenleiders en goeroes