Raelisten tooien zich weer met hakenkruis

Jozef Rulof, Getuigen van jehovah, Opus Dei, Scientology, Mormonen, Avatar, De Graalbeweging, School voor Filosofie, Steiner-pedagogie, Moon, Children Of God, Pinkstergemeenten, Belgische Wicca, Belgische Kerk van Satan, Sahaja Yoga, ... Ook info ivm het sektenrapport, slachtofferhulp, en studies over sekten.

Raelisten tooien zich weer met hakenkruis

Berichtdoor Anton » 02 feb 2007, 09:27

Quote van www.nu.nl 2 feb. '07:

Tot grote woede van Canadese joden heeft een internationale sekte het hakenkruis weer in zijn embleem met joodse davidster opgenomen. Vijftien jaar geleden hadden de zogeheten Raelisten de swastika juist uit hun logo verwijderd uit respect voor de joden.

De sekte wil met de stap de krachten bundelen tegen het Duitse streven om het hakenkruis in de Europese Unie te verbieden, aldus een toelichting op de website van de Raelisten.

Met name hindoes protesteerden tegen het inmiddels ingetrokken Duitse plan. Voor hen is de swastika al ruim 5000 jaar een heilig vredessymbool. Berlijn ziet het hakenkruis vooral als verwerpelijk symbool van de nazi's.

De Raelisten zijn in de jaren zeventig opgericht door de Fransman Vorilhon, die beweert buitenaardse wezens te hebben ontmoet. De sekte zegt ook een mens te hebben gekloond.

Site van de Raelian movement: http://canada.rael.org/
Anton

Berichtdoor Merel » 16 jul 2007, 14:15

Ik snap t wel, de swastika heeft een nare bijsmaak gekregen dus ik kan me voorstellen dat veel mensen niet echt voor dat symbool zijn.

Maar het symbool heeft van origine helemaal niks kwaads of vervelends. Dus is het ergens ook juist een mooie vorm van verzet om het juist gewoon wel te gebruiken, om het symbool weer zijn oude status te geven.
Merel

Berichtdoor Piet5 » 16 jul 2007, 17:01

Merel, inderdaad wil profeet Raël de Europeanen heropvoeden omdat de swastika bij hindoes en boeddhisten een gangbaar symbool is, maar hij heeft daarvoor wel een totaal eigen swastika bedacht en de swastika de Davidsster met elkaar verstrengeld tot hét symbool om als profeet de aarde te bestieren. Misbruik van het kruis door de Klu Klux Clan voert hij aan als goed gebruik door christenen van het symbool van het kruis. Ziehier, de ware profeet waar de wereld op wacht. Zijne heiligheid Raël haalt weer eens een stunt uit om in de publiciteit te komen, terwijl de door hem op aarde gepropageerde kloonkinderen nog steeds anoniem blijven.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor Merel » 17 jul 2007, 12:22

Ok OK, Ik wil net zeggen, ik ben er best voor om het hakenkruis symbool gewoon weer de oude betekenis te geven.
Maar in deze context wordt hij een heel nieuw leven ingeblazen, ook op een manier die niet zo bevalt indd. :roll:
Merel

Berichtdoor Digit » 17 jul 2007, 12:55

Piet5 schreef:Merel, inderdaad wil profeet Raël de Europeanen heropvoeden omdat de swastika bij hindoes en boeddhisten een gangbaar symbool is, maar hij heeft daarvoor wel een totaal eigen swastika bedacht en de swastika de Davidsster met elkaar verstrengeld tot hét symbool om als profeet de aarde te bestieren. Misbruik van het kruis door de Klu Klux Clan voert hij aan als goed gebruik door christenen van het symbool van het kruis. Ziehier, de ware profeet waar de wereld op wacht. Zijne heiligheid Raël haalt weer eens een stunt uit om in de publiciteit te komen, terwijl de door hem op aarde gepropageerde kloonkinderen nog steeds anoniem blijven.

Raël is géén profeet, eerder een ordinaire charlatan :

http://skepdic.com/raelian.html

De topics in Wikipedia dienaangaande lijken mij door Raëlianen geschreven. Dat dit mogelijk is, is hét zwakke punt van Wikipedia. Helaas !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Piet5 » 17 jul 2007, 13:44

Een valse profeet is ook een profeet.
Nu Raël de symboliek van de swastika én de Davidsster verkracht zullen beide hem dat niet in dank afnemen. Hij prijst zichzelf uit de religieuse markt bij buitenstaanders, wat zijn aanhangers niet zal deren. Het zal je kind maar wezen? IACSSO in Brussel komt hen tegemoet met een folder met twaalf tips.
Piet5

Berichtdoor Digit » 17 jul 2007, 13:48

Piet5 schreef:Een valse profeet is ook een profeet.
Nu Raël de symboliek van de swastika én de Davidsster verkracht zullen beide hem dat niet in dank afnemen. Hij prijst zichzelf uit de religieuse markt bij buitenstaanders, wat zijn aanhangers niet zal deren. Het zal je kind maar wezen? IACSSO in Brussel komt hen tegemoet met een folder met twaalf tips.

De vraag is of er niet-valse profeten bestaan !

Niet-vals in de zin van het feit dat zij over een geldig mandaat beschikken van de instantie die zijn beweren te vertegenwoordigen !

In deze zin zijn "profeet", "valse profeet" en "charlatan" gewoon synoniemen.

Indien niet akkoord, graag referte plaatsen naar authentiek mandaat ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Merel » 17 jul 2007, 15:06

De vraag is of er niet-valse profeten bestaan!

Ik denk zeker te weten dat er ook niet valse profeten bestaan.
eerst moeten we dan wel goed begrijpen wat in mijn ogen een valse profeet is:
Een valse profeet is volgens mij iemand die een soort (valse)waarheid verkondigd en dat op een onhumanitaire manier overbrengt op zijn volgelingen. dwang, dreiging, "brainwashing" enz. daarbij moet hij/zij een "waarheid" verkondigen die niet bevorderlijk is voor je groei als mens, maar meer een soort dogmatische onzin. Deze onzin zal je uiteindelijk alleen maar ongelukkiger en blutter maken en zal je waarschijnlijk ook uit de matschappij rukken.

In mijn ogen is een een niet valse profeet, iemand die je de tools geeft om verder te komen en je vrijheid de geeft om zelf over dingen na te denken. Je verder filosofische waarde bijbrengt, waarin je vrij bent ze te verwerpen of niet. Deze niet valse profeten bestaan wel degelijk, binnen elke filosofische of religieuse stroming.

groetjes
Merel
Merel

Berichtdoor Piet5 » 17 jul 2007, 16:10

Raël beweert een geldig mandaat te bezitten van Elohim. Je vraag wordt door de beantwoord door de site, die je zelf vermeldt. Daaruit had je kunnen concluderen dat Raël een valse profeet is, Digit.
De naam "El Elohim" zit in de mezoezah van elke vrome Jood. Raël bezondigt zich aan blasfemie door die Godsnaam te misbruiken.
Als er geen valse profeten bestaan had IACSSO ook niet bestaan om voorlichting te geven over destructieve sekten.
Verder definiëren over ware en valse profeten hoort m.i. hier niet thuis.
Piet5

Berichtdoor Timmber » 17 jul 2007, 19:24

Piet5 schreef:Raël beweert een geldig mandaat te bezitten van Elohim. Je vraag wordt door de beantwoord door de site, die je zelf vermeldt. Daaruit had je kunnen concluderen dat Raël een valse profeet is, Digit.
De naam "El Elohim" zit in de mezoezah van elke vrome Jood. Raël bezondigt zich aan blasfemie door die Godsnaam te misbruiken.
Als er geen valse profeten bestaan had IACSSO ook niet bestaan om voorlichting te geven over destructieve sekten.
Verder definiëren over ware en valse profeten hoort m.i. hier niet thuis.

Bekijk het eens vanuit een andere invalshoek: Hoe maak je het onderscheid tussen een valse en een echte profeet? Ik zie alvast geen verschil.
Timmber

Berichtdoor Piet5 » 17 jul 2007, 20:03

El Elohiem is een Hebreeuwse Godsnaam en om daarvan profeet te zijn zul je moeten voldoen aan de Tenach, Thora, NebiÏm, Ketubim, de Hebreeuwse wet, profeten en wijsheidsgeschriften. Raël overtreedt de wet door een geheel eigen invulling te geven aan El Elohiem, onder de profeten zal hij zichzelf willen scharen als "profeet van het derde millennium," zoals hij zichzelf noemt, maar zie je dat al gebeuren, want zijn wijsheid is kolder, wat hij bewijst door de swastika en de Davidsster te verkrachten.
Als je hem als ware profeet wil erkennen, ga je gang sluit je aan, laat je initiëren, wie weet waar deze topic dan nog eens op uitloopt?
Piet5

Berichtdoor axxyanus » 17 jul 2007, 20:24

Piet5 schreef:El Elohiem is een Hebreeuwse Godsnaam en om daarvan profeet te zijn zul je moeten voldoen aan de Tenach, Thora, NebiÏm, Ketubim, de Hebreeuwse wet, profeten en wijsheidsgeschriften. Raël overtreedt de wet door een geheel eigen invulling te geven aan El Elohiem, onder de profeten zal hij zichzelf willen scharen als "profeet van het derde millennium," zoals hij zichzelf noemt, maar zie je dat al gebeuren, want zijn wijsheid is kolder, wat hij bewijst door de swastika en de Davidsster te verkrachten.
Als je hem als ware profeet wil erkennen, ga je gang sluit je aan, laat je initiëren, wie weet waar deze topic dan nog eens op uitloopt?

Maar waarom zouden we uitgaan van het idee dat die geschriften ook maar enige autoriteit hebben om uit te maken of iemand een profeet is of niet.

Ik zie ook niet goed in hoe zijn gebruik van de swastika en de davidsster zou bewijzen dat zijn wijsheid kolder is. Dat hij zich een profeet waant van een god ja, maar eens je aanvaard dat er profeten bestaan, zie ik geen a priori reden om aan te nemen dat er iets mis is om op die manier de swastika en de davidsster te gebruiken.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Piet5 » 17 jul 2007, 20:41

1) Ga je gang, vervorm de swastika of de davidsster naar jouw idee, bedenk iets origineels, zoek medegelovigen, start een reclamecampagne en zie hoe men je kwalificeert als een ware of een valse profeet.

2) Als Raël sterft, volg hem op als een kloon van hem hem niet opvolgt. Probeer je nu alvast in te leven in de symboolwaarde van zijn 'swastika.'

3) Hoe weet jij dat Raël namens Elohim spreekt als hij een ware profeet is?
Piet5

Berichtdoor Digit » 17 jul 2007, 20:45

Van Dale schreef:pro·feet (de ~ (m.), -feten)
1 iem. die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt
2 helderziende

Volgens de definitie van Van Dale zijn échte profeten een onmogelijkheid en zijn dus inderdaad álle profeten vals !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor axxyanus » 17 jul 2007, 20:50

Piet5 schreef:1) Ga je gang, vervorm de swastika of de davidsster naar jouw idee, bedenk iets origineels, zoek medegelovigen, start een reclamecampagne en zie hoe men je kwalificeert als een ware of een valse profeet.

2) Als Raël sterft, volg hem op als een kloon van hem hem niet opvolgt. Probeer je nu alvast in te leven in de symboolwaarde van zijn 'swastika.'

3) Hoe weet jij dat Raël namens Elohim spreekt als hij een ware profeet is?

Zou je nu ook kunnen antwoorden op wat ik geschreven heb i.p.v. uit te halen omdat het je niet aanstaat wat je te lezen krijgt. Ik heb nergens beweert te weten dat Raël namens Elohim spreekt. Ik heb alleen mijn bedenkingen bij de manier waarop jij wil aantonen dat hij geen profeet is en dat dus niet doet.
axxyanus

Berichtdoor Piet5 » 17 jul 2007, 21:30

Het "hoe weet je dat???" is een vraag om iets te onderzoeken en niet een aanval op iets wat jij zou weten, net zoiets als "hoe weet je dat het nu zomer is?" en dan noem je een stel kenmerken van de zomer op.

Digit, prima, maar waarom bestaat IACSSO dan?
Als je kind Raëliaan is, wat doe je dan als je hem/haar zo kwijt raakt?
Piet5

Berichtdoor axxyanus » 17 jul 2007, 21:51

Piet5 schreef:Het "hoe weet je dat???" is een vraag om iets te onderzoeken en niet een aanval op iets wat jij zou weten, net zoiets als "hoe weet je dat het nu zomer is?" en dan noem je een stel kenmerken van de zomer op.

Wel het kan natuurlijk aan mijn gebruik van taal liggen, maar MI impliceert jouw woordkeuze dat de persoon die je aanspreekt net een bewering heeft gedaan die je in vraag stelt of waar je meer opheldering over zou willen. Als je je gewoon afvraagt hoe men iets bepaalds kan onderzoeken zou ik eerder kiezen voor: "Hoe zou men dat kunnen weten".
axxyanus

Berichtdoor Merel » 18 jul 2007, 11:25

Van Dale schreef:
pro·feet (de ~ (m.), -feten)
1 iem. die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt
2 helderziende

Volgens de definitie van Van Dale zijn échte profeten een onmogelijkheid en zijn dus inderdaad álle profeten vals

Wie zegt dat van Dale dat beweert?

groetjes,

Merel
Merel

Berichtdoor Digit » 18 jul 2007, 12:36

Ik trek die conclusie zelf uit de definitie :

1). Nog niemand heeft kunnen aantonen dat de boodschappen die hij verkondigt inderdaad écht van een godheid afkomstig zijn. En, gezien de plausibiliteit van het godsbestaan, is de kans dat er uit die hoek boodschappen komen écht wel zo goed als onbestaande. Iedereen die zich op dergelijke boodschappen beroept is dus, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijheid, een valse profeet.

2). Helderziendheid is zo mogelijk nog onwaarschijnlijker dan het bestaan van boodschappen-zendende godheden. Wie zich daarop beroept is dus virtueel zeker een charlatan !

Q. E. D.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Piet5 » 18 jul 2007, 13:46

Digit, in de dikke van Dale, die ik heb, staat iets anders bij 'profeet' dan in de jouwe. Bovendien verbindt je er je eigen conclusies aan. Ook deugt Wikipedia hier volgens jou niet, zo schreef je. Raël deugt niet, Wikipedia deugt niet, de dikke van Dale deugt niet en jouw conclusies over deze drie deugen wel? Je bent irreëel.
Verder zijn je beweringen in strijd met het bestaan van IACSSO, de American Family Foundation, de VVPG in België en alles wat zich bezig houdt met sekten, hun ware en valse profeten en de vruchten van hun geloof. Nogmaals, hoe te handelen met de raëlianen, vooral als het je broer, zus of je kind is? Voor gek verklaren? Dat werkt averechts. Wat dan?
Piet5

Berichtdoor Merel » 18 jul 2007, 14:17

1). Nog niemand heeft kunnen aantonen dat de boodschappen die hij verkondigt inderdaad écht van een godheid afkomstig zijn. En, gezien de plausibiliteit van het godsbestaan, is de kans dat er uit die hoek boodschappen komen écht wel zo goed als onbestaande. Iedereen die zich op dergelijke boodschappen beroept is dus, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijheid, een valse profeet.

2). Helderziendheid is zo mogelijk nog onwaarschijnlijker dan het bestaan van boodschappen-zendende godheden. Wie zich daarop beroept is dus virtueel zeker een charlatan !

Je bent vrij om deze conclusies te trekken.
Maar de van Dale zelf beweert niks, geeft alleen een verklaring van het woord.
Merel

Berichtdoor Digit » 18 jul 2007, 18:37

Merel schreef:

Je bent vrij om deze conclusies te trekken.
Maar de van Dale zelf beweert niks, geeft alleen een verklaring van het woord.

Dat klopt, maar ik zie dat je géén argument ten gronde tégen deze conclusies aanbrengt. En dáár gaat het mij om ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Piet5 » 18 jul 2007, 19:38

Argumenteren over 'profeet' is zinloos met jou, Digit. Zie je dat zelf niet in?

Terug naar Raël en de raëlianen, ten tijde van de 'kloonbaby' waren er zo'n 1200 in Nederland. Hoeveel zijn er nu? Waar komen ze samen? Wat voor rituelen zitten er vast aan de nu verkrachte swastika/davidsster? Kent iemand een raëliaan?
Piet5

Berichtdoor Digit » 18 jul 2007, 19:54

Piet5 schreef:Argumenteren over 'profeet' is zinloos met jou, Digit. Zie je dat zelf niet in?

Terug naar Raël en de raëlianen, ten tijde van de 'kloonbaby' waren er zo'n 1200 in Nederland. Hoeveel zijn er nu? Waar komen ze samen? Wat voor rituelen zitten er vast aan de nu verkrachte swastika/davidsster? Kent iemand een raëliaan?

Piet,

Wat ik je in feite probeer duidelijk te maken is dat iedereen die zich op een goddelijk mandaat beroept, in feite totaal ongeloofwaardig is, Benedictus XVI incluis.

Dat er gevaarlijke en minder gevaarlijke pseudo-profeten zijn is me perfect duidelijk. En dat de gevaarlijkste eerst en felst moeten bestreden worden, dat is evenzeer evident.

Raël is voor zijn volgelingen evident véél gevaarlijker dan Benedictus XVI. Maar ten gronde zijn hun claims in feite even absurd en onterecht.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Piet5 » 18 jul 2007, 20:15

Kijk eens op www.clitoraid.org Is dit echt of nep? Hoe te beoordelen?
Piet5

Berichtdoor willem_betz » 18 jul 2007, 23:19

het lijkt me gewoon oplichterij daarvoor om geld in te zamelen. Er is me geen info bekend dat een functionele restauratie van het afgesneden lichaamsdeel mogelijk zou zijn.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Piet5 » 19 jul 2007, 09:34

Mee eens, prof. Betz. De kreet "adopt a clitoris" trekt aandacht en hoe maak je die aandacht waar? Vergeet niet dat Raël door ufo-contact tot 'profeet' is geroepen. Dit is een geloof van een andere planeet. Van mij mag hij daarmee z.s.m. naar de maan vliegen opdat de zo gedesillusioneerde raëlianen hem dan ook kunnen afzweren als 'profeet.'

Of is er iemand zo slim Raël op aarde te kunnen deprogrammeren? Als "his holiness" wordt hij bewaakt, de raëlianen werken had voor hem.
Zijn er ideeën om aan sektenhulpverleners in Canada door te geven?
Piet5

Berichtdoor Merel » 19 jul 2007, 11:14

Dat klopt, maar ik zie dat je géén argument ten gronde tégen deze conclusies aanbrengt. En dáár gaat het mij om !

Groetjes,

Digit

Ik voel me niet genoodzaakt om er tegen in te gaan, ben niet zo ontzettend behoeftig om altijd mijn gelijk te halen :wink:

groet,

merel
Merel

Berichtdoor Digit » 19 jul 2007, 11:26

Merel,

Naar mijn mening is een discussieforum de juiste plaats om de standpunten waar men achter staat ter discussie te stellen, te verdedigen en zonodig aan te passen.

Gelijk hebben is niet zozeer essentiëel, tot een duidelijke visie komen voor mij wél !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Merel » 19 jul 2007, 11:53

De van Dale bevestigd niks en ontkracht ook niks.
Ik heb mijn vizie over profeten al uitgelegd en daar blijf ik achter staan.
jij bent vrij om je eigen conclusies te trekken met behulp van de van Dale, ik doe het zonder de van Dale.

Daarbij heeft het woord profeet door de jaren heen zoveel verschillende definities gehad, er is geen absolute definitie voor, overal ter wereld is het ook anders.

Om verder weer even terug te komen op die valse profeten en Realisten, deze gast (leider, of what ever) is nou een typisch voorbeeld van een "valse"profeet.

groetjes merel.
Merel

Berichtdoor Digit » 19 jul 2007, 12:00

Ik neem aan dat je in de laatste paragraaf Raël bedoelt ! In dat geval ben ik daar volledig mee akkoord !

Wat betreft definities van woorden : als we ieder onze eigen definitie aanhouden, dan wordt elk debat onmogelijk en zinloos omdat we elk over iets anders praten. Van Dale wordt wel degelijk algemeen als richtinggevend aanzien voor het nederlandse taalgebied !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Merel » 19 jul 2007, 12:20

Ik neem aan dat je in de laatste paragraaf Raël bedoelt ! In dat geval ben ik daar volledig mee akkoord !

Wat betreft definities van woorden : als we ieder onze eigen definitie aanhouden, dan wordt elk debat onmogelijk en zinloos omdat we elk over iets anders praten. Van Dale wordt wel degelijk algemeen als richtinggevend aanzien voor het nederlandse taalgebied !

Groetjes,

Digit

Je hebt helemaal gelijk over RAel, sorry ben soms wat te snel met typen, mijn spelling is nog nooit perfect geweest he he... :oops:

Naja kijk we kunnen best een debat voeren alleen niet zozeer over onze definities van profeet. Lijkt me ook verder niet nodig, ik begrijp wat jij bedoeld en volgens de van Dale heb je gelijk(ofsow)
dus laten we jou definitie maar aanhouden, ben alleen bang dat als we dat doen, dat er weinig te discussieren valt omdat ik het eigenlijk met je eens ben over (in mijn vizie dus...) valse profeten.

een voor een opruimen die levensverwoesters.
:twisted:
Merel

Berichtdoor Piet5 » 19 jul 2007, 12:22

Digit schreef:Ik neem aan dat je in de laatste paragraaf Raël bedoelt ! In dat geval ben ik daar volledig mee akkoord !

Groetjes,

Digit

Op een forum over sekten maak jij elk debat onmogelijk als je aan komt zetten met de dikke van Dale en Wikipedia, die bovendien niet voldoen aan wat jij een "profeet" vindt.

Je gaat totaal niet in op Raël, IACSSO, familie, vrienden en kennissen van raëlisten, hun medische pretenties, waar prof. Betz serieus op reageert, en je valt over definities over het woord "profeet," die niemand iets interesseren. Ga eens in op de kern van de naam "Raël," niet met omschrijvingen als charlatan e.d., maar op de inhoud van de naam zelf.
Piet5

Berichtdoor Digit » 19 jul 2007, 15:16

Piet,

Wikipedia toch niet direct weggooien : http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika !

Hieruit blijkt duidelijk dat er meerdere versies van het pictogram "swastika" bestaan, al was het maar de draairichting en de hoek met de horizontale. Bovendien hebben talloze culturen aan verschillende versies van dit pictogram verschillende betekenissen gehecht, zodat er talloze verschillende versies van het symbool bestaan, elk met een eigen betekenis in een welbepaalde context.

"" swastika bestaat dus niet !

En vermits het pictogram zelf vermoedelijk afkomstig is uit de primitieve mandenvlechterij, had het géén oorspronkelijke betekenis en kan niemand er enig moreel eigendomsrecht op laten gelden.

Wat Raël met de swastika doet is dus niet fundamenteel verschillend van wat de Nazi's gedaan hebben : het adopteren en aanpassen van een bestaand pictogram, en het eraan hechten van een eigen betekenis, passend in het eigen kraam; daar bij al dan niet bewust of openlijk alluderend naar eerdere betekenissen. Ik zie persoonlijk geen enkele reden om daar drukte over te verkopen.

Met de davidster is het enigszins anders : die wordt vrij algemeen aanvaard als zijnde een exclusief joods symbool. Hier zou men Raël dus wél kunnen beschuldigen van een inbreuk op een intellectueel eigendomsrecht. Maar óók hier is een mouw aan te passen : het volstaat te verklaren dat de raëlianen via de elohim afstammen van een "verloren" stam van Israël, en klaar is kees ! Dat kan er bij de massale onzin die ze verkopen best wel bij !

In deze is het wél van belang te weten dat Raël een charlatan is : het is nuttig om te weten dat zijn gemanipuleer met symbolen in feite niets anders is dan bekenisloos gesjoemel.

Wat mij méér stoort is het feit dat de charlatan Raël voortdurend pseudo-wetenschap verkoopt, waardoor hij het vertrouwen in de wetenschap ondermijnt. Die wetenschap is immers nog absoluut noodzakelijk voor de vooruitgang. Naast het gezond verstand uiteraard. Maar ook dat laatste is niet gediend met prietpraat.

E. Zola schreef:Als de rede slaapt, worden monsters geboren !

De prietpraat van Raël en aanverwante zijn een krachtig slaapmiddel voor de rede ! En dát is gevaarlijk !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Merel » 19 jul 2007, 15:34

Ik vind het ehel geneuzel over die symbolen niet zo interesant meer, wat ik interesanter vind is de absurdheid van die hele beweging, JEZUS CHRISTUS ik dacht dat ik veel bizarre religies had meegemaakt, maar deze is ook wel heel erg hoor,
hebben ze niet ergens ook een soort connectie met scientology, of hebben ze niks met elkaar te maken, wellicht dat de een een vertakking is van de ander ofsow?
Merel

Berichtdoor Piet5 » 19 jul 2007, 15:43

Dat dé swastika niet bestaat is bekend, in India heb ik rechts-en linksdraaiende swastika's gezien.
Jouw uitleg over de door hem misbruikte Davidsster in zijn soort swastika is leuk gevonden. Wordt propagandist. Ik sta naast je als we ons als doel stellen hem te deprogrammeren, wat nu "exit-counseling" heet.
Dat hij onzin als wetenschap verkoopt irriteert jou, maar bewijst wel dat Raël van alle markten thuis is. Hij bezoekt er alleen de gekste kraampjes.
Je gaat niet in op wat ik je vroeg, de naam Raël, een onderzoek waard.
Piet5

Berichtdoor Digit » 19 jul 2007, 20:02

Ik heb de verklaring van de naam "Raël" (door Raël zelf) ooit gelezen, maar ik lig er écht niet wakker van !

Trek rustig op onderzoek uit !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Piet5 » 19 jul 2007, 20:57

Het zou je sieren als je er wel wakker van lag, want dan kun je misschien iets voor IACSSO betekenen.
Zie www.blueapplegraphics.com/August6Toronto.htm
Drie raëlianen heb ik mijn belangstelling laten weten.
Het 'lovebombing' voorspel om (als spion) 'lid' te worden merk ik hopelijk wel. Ga je mee, Digit?
Piet5

Berichtdoor Henriette » 19 jul 2007, 22:17

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 16 sep 2009, 22:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Blueflame » 20 jul 2007, 00:13

Henriette schreef:wat een non-discussie over één of andre verwarde man met charisma voor de dommen :roll:

Misschien. Toch past m.i. een verwittiging. Wat lees ik op de site die Digit aanhaalde :

raelian schreef:He claims that on December 13, 1973, he was in a volcano near Clermont-Ferrand, France, when he saw a UFO "7 meters in diameter made of a very shiny silver metal and moving in a total silence." He says a radiant being emerged and entrusted him with a message revealing the true origin of mankind.

Dat doet mij denken aan een sekte ( Heaven's Gate ) met 39 zelfmoorden aangaande een ( vermeende ) ufo in het zog van de komeet hale-bopp. Lees bv. http://www.skepsis.nl/ufojezus.html
Ik weet dat het niet het zelfde is, maar zulke figuren kunnen dus wel degelijk gevaarlijk zijn.
En verdienen de dommen geen bescherming ?
Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Volgende

Keer terug naar Klachtenlijn over sekten of sektarisme - sektenleiders en goeroes