Calvin schreef:Ik probeerde te antwoorden met GSM en ben niet zo handig met die dingen, vandaar mijn beknopte uitleg.
Allereerst: Engels is de voertaal binnen scientology. Is hier een betoging tegen kindermisbruik, vaccinaties, chemtrails,.....zakt een hele buitenlandse delegatie scientologyleden af om ze bij te wonen. Er is dus genoeg geld om gedurig vliegtuigtickets te kopen.
Wil ik best aannemen maar hebben ze dan zo weinig leden in België dat ze ze moeten importeren?
Calvin schreef:Gaat zo'n betoging over kindermisbruik zullen de leden met Mw. Vandewiele ( ken nog wel wat andere namen die de Belgische diehard kern vertegenwoordigen) op kop gaan socializen met de mensen daar aanwezig. Toevallig hebben ze dan allemaal iets meegemaakt gelinkt aan het thema en zo ontstaat vrijwel meteen een band. Ik heb van nieuwere leden heel vaak gehoord: toen ze me aansprak, ik voelde meteen dat we iets gemeenschappelijks hadden. De volgende stap is: weet je wat? Schrijf eens je adres, tel, email,....op. Hier is mijn kaartje ( staat dan niets bij van scientology), je mag me dag en nacht bellen. Ik ben er voor de mensen want in wat een rotmaatschappij leven we toch? Mensen zijn er niet meer voor elkaar. Goed, dat is vertrouwen winnen en de mensen bij wie ze vertrouwen winnen, zitten sowieso in een moeilijke periode ( rouw, verdriet, ziekte,.....)
Klassieke truc en zo doorzichtig.
Anderzijds is dit natuurlijk geen abnormale manier van kennismaking.
Calvin schreef:Is er dan wat contact, komt het aspect van de gezonde levensstijl met bijhorende verhaaltjes: ooit dronk ik kraantjeswater en was ik constant moe, maar sinds ik kangen water drink, heb ik massa energie, ik kan alles aan. Ze moesten cola, McDonalds sluiten ( alhoewel dat komt pas in een later stadium wanneer het extremistisch kantje van die sekte pas doorbreekt)
Buiten dat kangenwater zijn dit reacties (stop met cola drinken en ban McDo) die ik ook al eens hoor (en niet van sekteleden, tenzij mijn vrouw in een sekte zit

). Voor mij zijn dat geen voorbeelden van extremisme.
Calvin schreef:Het was dan flyeren voor een gezondheidsevenement en op dat evenement ontmoette ik dan andere leden waarvan sommigen net niet subtiel genoeg waren. Ilse is scientologe, dat weet je toch. Maar dat is absoluut geen sekte wanneer ik er haar mee confronteerde en al die "slechte" kritieken, daar weet zij niets van. Het is gewoon een levensstijl die je gezonder, slimmer, fitter maakt. Ik had toen al mijn twijfels en ben nog paar keer terug gegaan, maar ik begon vragen te stellen en kreeg hele bedreigende antwoorden. Ik zei bv. dat ik heel af en toe slaappillen slikte en dan zei zo'n man me: dit zal je heel zwaar tegen je keren, maar je kan "gezuiverd" worden. Je hebt gratis testen en die zullen bepalen welke ( dure) cursussen je nodig hebt. Er bestaan voor alles alternatieven. Kanker bestaat niet, maar het wordt in de lucht gespoten en de genezing hebben wij, maar we geven die oplossing niet aan mensen die niet openstaan voor ons..
Iedereen weet toch dat als er een haarmiddel bestaat dat kaalheid omkeerde er bitter weinig kaalkoppen zouden zijn. Niet dus.
Calvin schreef:Herinner me trouwens een mars met de ouders van Kim en Ken, Nathalie Gijsbrechts,...en wie zag ik op tv? Je kan al raden. Die zoeken mensen op met immens verdriet en hopen hen in die zwakte binnen hun sekte te krijgen.
Ik kan me zo voorstellen dat dit niet echt productief werken is. Die specifieke ouders zullen op dat moment wel ander katten te geselen hebben dan te flyeren en Kangenwater te drinken en de rest van die marsdeelnemers zijn nu niet direct mensen die immens lijden. Maar goed, het zijn kuddemensen en dus gemakkelijker te beïnvloeden.
Calvin schreef:Ik ben daar toen keihard gaan lopen, heb dus nooit een officieel lidmaatschap gehad, maar de bedoeling is wel duidelijk. Ze beginnen zacht en voeren het tempo op.
Ok, maar dus veronderstel ik dat je niet direct hot kennis van scientology hebt, je ben er immers geen lid van geweest en al zeker geen lid met enig belang.
Calvin schreef:Nu blijven ze denk ik ergens hopen dat ik nog tot "inkeer" kom. Start ik een twitter account, na twee dagen zijn er paar leden die ik heb ontmoet die me meteen volgen.
Waarom in godsnaam zou iemand twitteren?
Calvin schreef:Ik vraag me af: zijn die dan fulltime bezig met iedereen die er eens "bijna" in zat te stalken. Krijg nog altijd mooie verjaardagskaart terwijl ik van adres ben veranderd en online niet ben terug te vinden.
Wat versta je onder stalken en volgen? Doen ze iets? Spreken ze je aan?
Als je online bent, is het voor experts niet moeilijk om je identiteit/adres te achterhalen.
Calvin schreef:Wat dat constante verhuizen betreft: die lui kijken gedurig uit waar veel te doen is. Meestal blijven ze ergens gedurende een jaar, komen ze tijdelijk terug naar België als hier een bepaalde zaak hot topic is.
Niet voor het een of ander ... maar dat is een heel ander verhaal dan "moeten vluchten" en telkens weer terugkomen. Dat is al geen nuanceverschil meer.
Calvin schreef:Zonder namen te noemen, enkele ouders van vermiste en vermoorde kinderen betaalden lidgeld. Ze lieten me zelfs de lijsten zien waardoor ik het gevoel kreeg van: dat is geen sekte en de wereld heeft het verkeerd voor. Scientology doet goede dingen.
Ik kan je eender welke gewenste lijst tonen (nadat ik ze maak). Zelfs eentje waar jij als absoluut tophoofd van scientology staat. Ik bedoel, lijstjes kan iedereen maken, dat is geen bewijs.
Calvin, uiteindelijk vertel je niets meer dan zaken die al lang algemeen gekend zijn. Over informatie die er toe doet lijk je niet te beschikken. Goed, dat hoeft natuurlijk ook niet.
Wees blij dat je er van af bent en weet je wat? Als ze je nog lastigvallen mag je ze gerust naar mij sturen. Ik wil best eens een scientologist of 2 tussen mijn boterham leggen.

.