Racisme en fascisme in het SKEPP discours

Jozef Rulof, Getuigen van jehovah, Opus Dei, Scientology, Mormonen, Avatar, De Graalbeweging, School voor Filosofie, Steiner-pedagogie, Moon, Children Of God, Pinkstergemeenten, Belgische Wicca, Belgische Kerk van Satan, Sahaja Yoga, ... Ook info ivm het sektenrapport, slachtofferhulp, en studies over sekten.

Racisme en fascisme in het SKEPP discours

Berichtdoor Kinnéar » 25 dec 2011, 10:54

Blueflame schreef:
Digit schreef:Ik denk dat bij het begrijpen en beschrijven van fenomenen de holistische benadering volgens de definitie van Jan Smuts (http://nl.wikipedia.org/wiki/Holisme ) de enige correcte benadering is, terwijl een volledige verklaring enkel reductionistisch kan gegeven worden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductionisme ).

viewtopic.php?f=7&t=849&p=14858&hilit=smuts#p14858

Extreem liberale, rechtse koloniaal is de oplossing voor alles?

While in academia, Smuts pioneered the concept of holism, defined as "the tendency in nature to form wholes that are greater than the sum of the parts through creative evolution" in his 1926 book, Holism and Evolution. Smuts' formulation of holism has been linked with his political-military activity and his belief in white supremacy[citation needed]. One biographer said:[citation needed]

It had very much in common with his philosophy of life as subsequently developed and embodied in his Holism and Evolution. Small units must needs develop into bigger wholes, and they in their turn again must grow into larger and ever-larger structures without cessation. Advancement lay along that path. Thus the unification of the four provinces in the Union of South Africa, the idea of the British Commonwealth of Nations, and, finally, the great whole resulting from the combination of the peoples of the earth in a great league of nations were but a logical progression consistent with his philosophical tenets.

Others, doctor and author Julian Tudor Hart, have considered Smuts' formulation of holism as "a soapy term which evades necessary conflict," which fitted with his belief in excluding the African majority from democracy

Gezeliige inspiratiebronnen hebben jullie SKEPPers -
over Kinnéar: "oneerlijk, of een flinke klap van de molen gekregen, of waarschijnlijk allebei." - "dergelijke skepp-haters = kwakverdedigers." (Willem Betz)
Kinnéar

Re: Racisme en fascisme in het SKEPP discours

Berichtdoor Kinnéar » 25 dec 2011, 10:56

De fascistische trekjes van SKEPP heb ik in andere threads al aangehaald,maar ik zal die hier nog herhalen indien nodig.
over Kinnéar: "oneerlijk, of een flinke klap van de molen gekregen, of waarschijnlijk allebei." - "dergelijke skepp-haters = kwakverdedigers." (Willem Betz)
Kinnéar

Berichtdoor Mees » 25 dec 2011, 11:42

Ik begrijp zeker dat een waas- en waanliefhebber een hekel/haat houding heeft tegenover het scepticisme. Wat ik niet begrijp, en jij bent zeker de eerste niet (en al zeker niet de beste), is wat jullie hier komen doen?
Het enige wat jij hier kan vinden is een klaar en duidelijk standpunt dat jouw keizer geen kleren draagt. Waarom zou je iets anders verwachten? Denk jij nu werkelijk dat iedereen hier gewoon zat te wachten tot jij ons kwam verlichten?
Je mag de gekke kerstgedachte niet te ver doortrekken!
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Kinnéar » 25 dec 2011, 12:13

Mees schreef:Ik begrijp zeker dat een waas- en waanliefhebber een hekel/haat houding heeft tegenover het scepticisme. Wat ik niet begrijp, en jij bent zeker de eerste niet (en al zeker niet de beste), is wat jullie hier komen doen?
Het enige wat jij hier kan vinden is een klaar en duidelijk standpunt dat jouw keizer geen kleren draagt. Waarom zou je iets anders verwachten? Denk jij nu werkelijk dat iedereen hier gewoon zat te wachten tot jij ons kwam verlichten?
Je mag de gekke kerstgedachte niet te ver doortrekken!

Je mag inderdaad niet skeptisch zijn over dit forum, dan ben je té skeptisch. Het is mijn mening dat de toon hier gezet wordt door mensen die dwepen met een concept wat ze selectief toepassen.

viewtopic.php?f=10&t=1503&p=37817#p37817

Mees, tweede bericht op dit forum, 2 jaar geleden schreef:Dit is een vraag die ik voor mezelf al heel lang geleden uitgemaakt heb (hij bestaat dus niet) maar het is een onderwerp dat me blijft intrigeren omdat ik daarmee inga tegen ca. 90% (of meer) van de wereldbevolking.
Ik ben dan soms geneigd te denken dat ik, simpele geest, tamelijk arrogant moet zijn om te denken dat zo goed als iedereen het fout heeft. En dus praat ik daar vaak over met gelovigen . Misschien wel in de stille hoop dat er me eindelijk iemand zou kunnen overtuigen van het bestaan van God waardoor ik er dan ook niet langer mijn hoofd hoef over te breken.

Is je hoop al wat getaand?
Kinnéar

Berichtdoor Mees » 25 dec 2011, 17:21

Kinnéar schreef:Is je hoop al wat getaand?

Nee natuurlijk niet... nu jij zoveel aandacht aan mij besteedt op een kerstdag. Dit zet mijn hele godsbenadering weer op de helling... ( de 2 x 3 puntjes mag je als een kerstcadeau beschouwen).
Mees

Berichtdoor Kinnéar » 25 dec 2011, 21:35

Vermeersch heeft, het lijkt wel speciaal voor mij, een tekst geschreven. Ik zal die gebruiken om mijn punt voor de vijftiende keer te proberen maken. Ik denk dat elke verstandige lezers wel doorheeft wat hier op dit forum aan de hand is. Elke waardevolle post die ik doe (dwz. bevat een mening, argument, illustratie of link) wordt doodsimpel begraven onder een berg lege posts (geen info of argumenten, enkel laagdunkend gebash op mijn persoon). Btw, mijn moeder was een prostituée. Misschien is dit belangrijke informatie in jullie beoordeling van mijn persoon - ad hominem mater.

Hoeveel skepsis vedraagt het SKEPP-project zelf? Ik kwam hier op zoek naar informatie en interessante discussie en ik kreeg gewoon het deksel op de neus. Zonder reden. Het enige wat hier op dit forum blijkbaar kan is berichten van de orde "Hey, mannen groot nieuws, deze Amerikaanse huisvrouw met een internetaccount heeft uitgerekend dat de Heilige Geest niet echt bestaat."
Kinnéar

Berichtdoor Renate » 25 dec 2011, 22:02

Elke waardevolle post?
Ik volg de postings al enige tijd en weet niet altijd waar ik de waarde in uw posts moet vinden. Misschien in het feit dat u meent dat Wim Betz, Digit en Magnolia dezelfde persoon zijn? Dat heeft u nog steeds niet bewezen, dus ik wacht in spanning op uw bewijs.

Of uw idee dat Skepp een fascistische organisatie is, omdat de persoon naar wie voor een definitie verwezen wordt, er misschien wat minder frisse ideeën op na houdt?
Wagners ideeën waren ook niet bepaald fris te noemen, maar toch heb ik bewondering voor z'n composities.

Of zit het in uw wens om psycho-analyse te verdedigen, zonder dat u ook maar een keer aangeeft welk deel van de psycho-analyse nu eigenlijk wel waarde heeft en welk deel niet?
Renate

Berichtdoor Kinnéar » 26 dec 2011, 00:12

Er is amper activiteit op het forum, geen enkel nieuw lid gedurende de laatste dagen. Het is voor mij meer dan duidelijk dat de moderatoren, zelf het meeste van de 'neutrale' berichten voor hun rekening nemen. Misschien om het forum aan te zwengelen, maar volgens mij heeft dat een averrechts effect. De enige leden die niet laagdunkend behandeld worden van bij hun binnenkomst, zijn net als de moderatoren hier, mensen die op de Skepticisme hype gesprongen zijn. Van de aberrante psychoanalysten kun je tenminste nog zeggen dat ze niet beweren het warm water uitgevonden te hebben, dit scherp in tegenstelling tot de Skeptische Rechtbank Van Wetenschap die hier salonfähig gemaakt wordt.
Waar haalt het departement filosofie de arrogantie om andere departementen (of onderdelen) van eenzelfde universiteit te gaan aanvallen, en zelfs een nieuw soort discipline op te richten die de rest van de universiteit test op haar wetenschappelijk gehalte. Een soort van wetenschapsinspectie? Waarom worden die niet tot de orde geroepen? Als je het departement psychologie wilt hervormen en "verwetenschappelijken", dan moet je je daar inschrijven. Niet bij filosofie...

Renate volgt al enige tijd mij berichten, hoewel er volgens haar niets in te beleven valt. Als je dan blijft lezen, zal het wel zijn omdat je het forum modereert. Dat hier een vrouw out of the blue reageert als het over 19e eeuwse racist Jan Smuts gaat. Alsof die tijdgenoot van Freud er ook al maar in slaagt tot enige vorm van modern wetenschappelijk discours te komen. Ik merk in Griet Vandermassens werk ook een referentie naar een evolutionair biologe met dezelfde naam. Het zal toch geen familie zijn?

Blueflame schreef:Elke waardevolle post?
Ik volg de postings al enige tijd en weet niet altijd waar ik de waarde in uw posts moet vinden. Misschien in het feit dat u meent dat Wim Betz, Digit en Magnolia dezelfde persoon zijn? Dat heeft u nog steeds niet bewezen, dus ik wacht in spanning op uw bewijs.

Of uw idee dat Skepp een fascistische organisatie is, omdat de persoon naar wie voor een definitie verwezen wordt, er misschien wat minder frisse ideeën op na houdt?
Wagners ideeën waren ook niet bepaald fris te noemen, maar toch heb ik bewondering voor z'n composities.

Of zit het in uw wens om psycho-analyse te verdedigen, zonder dat u ook maar een keer aangeeft welk deel van de psycho-analyse nu eigenlijk wel waarde heeft en welk deel niet?

Euh... welke "delen" van de psychoanalyse kent u? Het gaat niet over mijn mening over de psychoanalyse. Het gaat mij om de overdreven empirisch-positivistische wetenschappelijkheidseisen die Betz onterecht vanuit de exacte en natuurwetenschappen naar het hele wetenschappelijke veld extrapoleert.

Moet ik nu echt verwijzen naar de "medische" nazi-experimenten, die ook uitgingen van een wetenschappelijke almacht. Wie zij ook al weer: alles moet kunnen worden onderzocht. Wel, de nazi's went a long way...
Kinnéar

Berichtdoor willem_betz » 26 dec 2011, 01:41

Hoe meer die K hier schrijft, hoe duidelijker het wordt.
Hij kan niet aanvaarden dat wetenschap kritisch moet zijn en dat het normaal en gewenst is om de beweringen van anderen te onderzoeken en bespreken.
Hij vindt het ongehoord dat iemand van een andere faculteit, laat staan een andere universiteit, zou durven kritiek uiten op de beweringen van zijn geliefd clubje.
Hiermee maakt hij duidelijk geen benul te hebben van wat wetenschappelijk onderzoek is. Voor hem staat falsificatie gelijk aan agressie, dus met oorlog en dan zijn voor hem alle middelen goed.
Als de wetenschappers allen lief en begrijpend met elkaar standpunten zouden omgaan dan kan iedereen nonsens verkopen en toch respectabel zijn, dan gaan we terug naar de denkwereld van de Duistere Middeleeuwen. Eigenlijk is het dat waartoe het postmodernisme leidt: alle meningen hebben waarde voor hen.
Een echte tolerante postmodernist is K niet, want de mening van een skepticus krijgt van hem geen respect. Wie durft schrijven dat er ergens nep en onzin verkocht wordt alsof het een werkzame therapie is, die is een fascist volgens Kinnear.
Eigenaardig genoeg heeft K zelf geen enkele remming om met modder te gooien naar personen en zelfs leugenachtige verdachtmakingen op te voeren, maar de stellingen van zijn geliefde pseudowetenschap zijn taboe, die mogen enkel nederig en respectvol benaderd worden. Positieve argumenten ter staving of verdediging van de standpunten van het clubje waar hij van houdt krijgen we nauwelijks te zien.
Als die manier om een wetenschappelijk debat te voeren, als die manier van handelen representatief is voor de groep die hij wil verdedigen, dan wordt het misschien eens tijd dat de universitaire autoriteiten eens een (internationale) visitatiecommissie uitnodigen om de kwaliteit van het onderwijs daar onder de loep te nemen.
Hij moet nu niet gaan gillen "politiestaat", want een visitatie is een algemeen aanvaarde procedure die in alle hoger onderwijsinstellingen regelmatig moet gebeuren, en die deel uitmaakt van de normale kwaliteitsverzekering. Zou het kunnen dat de PAisten liever geen externe pottenkijkers dulden want voor hen is elke vorm van kritische analyse een daad van vijandigheid die met grof verbaal geweld moet gestopt worden.
Wie het waagt vragen te stellen over de effectiviteit van een behandeling is volgens hen een racist, een fascist, een nazi, en hij ziet overal complotten, zoals mijn triple personality :lol: :lol: :lol:
Over een zaak gaf hij wel relevante informatie: toen hij zich voorstelde op dit forum plaatste hij een verwijzing naar een boekje met allerlei trucs en drogredenen om te trachten op een (oneerlijke) manier gelijk te halen in een discussie, heel wat "logical fallacies" en trucs om de discusssie te verstoren..
http://www.filesonic.be/file/4222682545%20...%20gument.rar
Daar moet ik toegeven dat hij ze goed gebruikt om hier de debatlijnen te verstoren.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Renate » 26 dec 2011, 09:53

Zeg Kinnéar, ik ben geen moderator en ik ben ook Blue Flame niet. Volgens mij zit u een beetje te diep in uw eigen complottheorieën vast. Straks gaat u beweren dat het forum maar uit een handvol leden bestaat, die allemaal onder meerdere namen posten. Dat is natuurlijk wel leuk, maar ik zou dan toch wel graag zien dat u dat even bewees.
Met die activiteit op het forum valt het volgens mij nog wel mee, hoewel ik het gevoel heb dat niet alle activiteit even aangenaam is. Ik bekijk het forum iedere dag, gewoon omdat ik het lezen niet kan laten.
Renate

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 26 dec 2011, 11:55

Het lijkt mij het beste om regel 14 toe te passen op Kinnear. Trouwens, wie het woord 'discours' gebruikt, is waarschijnlijk een onverbeterlijke postmodernist, weet je wel, zo iemand die bij het zien van de bewering '1+1=2' al koude rillingen krijgt vanwege het extreem-exacte karakter ervan. En als maar een vinger uitsteekt naar de psychoanalyse, dan zijn de rapen helemaal gaar.

Sop. Koken. Gaar. Regel 14.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Kinnéar » 26 dec 2011, 12:58

Neen, de rillingen komen van mensen die alles wat niet mathematisch-logisch-empirisch bewijsbaar (a la 1+1=2) is als pseudowetenschap bestempelen.
Jan Willem Nienhuys schreef:Het lijkt mij het beste om regel 14 toe te passen op Kinnear. Trouwens, wie het woord 'discours' gebruikt, is waarschijnlijk een onverbeterlijke postmodernist, weet je wel, zo iemand die bij het zien van de bewering '1+1=2' al koude rillingen krijgt vanwege het extreem-exacte karakter ervan. En als maar een vinger uitsteekt naar de psychoanalyse, dan zijn de rapen helemaal gaar.

Sop. Koken. Gaar. Regel 14.

Nu wordt je al een beetje slimmer en hebt mijn discours ook al geanalyseerd. Goed zo, maar er is nog een weg af te leggen.
Kinnéar

Berichtdoor Planoudes » 27 dec 2011, 13:45

Ik begrijp niet goed dat Skepp zo geduldig is met dit soort debielen. Het is toch overduidelijk dat aandacht schenken aan dit soort personages nergens toe leidt.
Tantum religio potuit suadere malorum
http://atheistmovies.blogspot.com/
Planoudes

Berichtdoor Mees » 27 dec 2011, 14:53

Planoudes schreef:Ik begrijp niet goed dat Skepp zo geduldig is met dit soort debielen. Het is toch overduidelijk dat aandacht schenken aan dit soort personages nergens toe leidt.

Ik heb er geen probleem mee dat ieder zijn mening ventileert maar als dat zich beperkt tot waas- en waanpraat zijn er geloofs- en andere kulforums genoeg waar men terecht kan . Ik begrijp die grote tolerantie evenmin. Ik vind het zelfs niet redelijk :wink:
Mees

Berichtdoor Digit » 27 dec 2011, 15:11

Volgens mij wil het beleid hiermee zelfs elke schijn van censuur vermijden. Terecht !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mees » 27 dec 2011, 15:19

Digit, ik ga er sowieso van uit dat je spreekt voor Wim en Magnolia :wink:

Akkoord dat is zeker belangrijk... maar uiteindelijk worden ze toch geband. Waarom dan niet wat sneller zodat we onszelf ook wat frustratie kunnen besparen?
Mees

Berichtdoor Blueflame » 27 dec 2011, 15:22

Digit schreef:Volgens mij wil het beleid hiermee zelfs elke schijn van censuur vermijden. Terecht !

Groetjes,

Digit

Inderdaad, maar dat is nog niet alles.
Als je een persoon te snel een definitieve ban geeft, dan ontneem je die persoon de kans om tot inzicht te komen.
En een definitieve ban wordt steeds beargumenteerd/toegelicht/gedocumenteerd. Daar moet je dan tijd voor hebben en ..... er is leven buiten het forum.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 27 dec 2011, 15:25

Over de breedte van de marge die ze nemen naar perceptie toe kan er verschil van mening bestaan, maar vermits de intenties OK zijn hebben ze zeker mijn steun !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mees » 27 dec 2011, 15:26

Blueflame schreef:Als je een persoon te snel een definitieve ban geeft, dan ontneem je die persoon de kans om tot inzicht te komen.

ZIjn er zo voorbeelden van "tot inzicht komen" Blue? Of heb ik er over gekeken?

Blueflame schreef:En een definitieve ban wordt steeds beargumenteerd/toegelicht/gedocumenteerd. Daar moet je dan tijd voor hebben en ..... er is leven buiten het forum.Mvg.

Alle sympathie voor dit standpunt. Jouw inzet is enorm.
Mees

Berichtdoor willem_betz » 27 dec 2011, 15:28

Ikzelf zou die vulgaire trol er al lang afgegooid hebben omdat het vanaf zijn eerste berichten al duidelijk was dat hij oneerlijk is, of een flinke klap van de molen had gekregen, of waarschijnlijk allebei. Misschien ben ik soms wat te radicaal of heb een scherpe neus voor kwaadwillige trollen ?
De afspraak hier is dat Blue de eindbeslissing neemt. Hij is veel geduldiger en heeft ook niet steeds de tijd om alles op de voet te volgen. Zijn geduldiger aanpak heeft soms voordelen en heeft al enkele "bekeerlingen" opgeleverd.
Het gebeurt wel meer dat er hier een trol verschijnt die enkel wil uitproberen hoever hij kan gaan met jennen tot hij geweerd wordt om dan Calimero te gaan spelen over de censuur bij skepp. Voor mij was het vanaf zijn eerste schrijfsels al duidelijk dat Kinnear ( = Johan Sanctorum ?) zo'n exemplaar is.
We laten zijn debiele schrijfsels hier staan zodat de lezers zelf kunnen oordelen over het niveau, de tactieken en de kronkels van dergelijke skepp-haters = kwakverdedigers.
Nog iets: zijn hardnekkig volgehouden waan dat ik hier onder drie of vier verschillende namen zou berichten plaatsen zou er kunnen op wijzen dat hij er zelf niet vies van is om degelijke dingen te doen.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Magnolia » 27 dec 2011, 15:33

Mees schreef:Digit, ik ga er sowieso van uit dat je spreekt voor Wim en Magnolia :wink:

Akkoord dat is zeker belangrijk... maar uiteindelijk worden ze toch geband. Waarom dan niet wat sneller zodat we onszelf ook wat frustratie kunnen besparen?

Wat ? Wat ? Waar ? Waar ? WIE ?? :shock:

Lang voordat ik hier op het forum kwam, heb ik al eens gesteld:

omdat het verwijderen van ieder die nonsens uitkraamt het forum erg saai zou maken.

http://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=22&t=1970#p52625

Dit blijft mijn mening, zowaar ik Wim heet. En Digit. :lol:
Magnolia

Berichtdoor Mees » 27 dec 2011, 15:46

Magnolia schreef:Dit blijft mijn mening, zowaar ik Wim heet. En Digit. :lol:

Tegen deze triniteit :lol: ben ik niet opgewassen.
Toch sluit ik me meer aan bij Planoudes (te veel tolerantie werkt eerder contraproductief) en zelfs bij een deel van jouw persoonlijkheid, het Wim-partikel, dat radicaler is en een scherpe neus voor kwaadwillige trollen heeft.
Mees

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 27 dec 2011, 15:57

zou er kunnen op wijzen dat hij er zelf niet vies van is om degelijke dingen te doen.

Dat is volgens mij een algemeen principe, verwoord natuurlijk in het spreekwoord 'zoals de waard is ... (geïnspireerd op 2 Kor. 10:12 en al sinds de 16e eeuw in Nederland zo in gebruik, denk ik).

Dus als een bozerik beweert dat deze of gene met kritiek op altogeneeswijzen oppert
- de regulieren willen je liever ziek houden, dan is er meer aan je te verdienen
- de regulieren denken bij medicijnen vooral aan hoe zij er zelf beter van worden
- de reguliere geneeskunde is vooral symptoombestrijding
- de reguliere geneeskunde is pappen en nathouden zonder begrip van werkelijke ziekteoorzaken
- het onderzoek van de reguliere geneeskunde is in hoge mate frauduleus
- 'de wetenschap' vindt in haar zogenaamde onderzoek slechts de eigen vooroordelen
- de pleitbezorgers van de reguliere geneeskunde worden betaald door de farmaceutische industrie
- er is een klein clubje mensen dat zijn best doet ierdereen te bedriegen door het verspreiden van valse informatie
- of dat op een achterbakse manier van alles en nog wat probeert te saboteren

enzovoorts - dan is dat meer een weerspiegeling van hun eigen denkraam, dan van de realiteit. Dat personen idealistisch kunnen zijn, en met name 'skeptici' voornamelijk door idealisme gedreven worden vinden zij onvoorstelbaar.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Kinnéar » 28 dec 2011, 16:00

Jan Willem Nienhuys schreef:
zou er kunnen op wijzen dat hij er zelf niet vies van is om degelijke dingen te doen.

Dat is volgens mij een algemeen principe, (...) (geïnspireerd op 2 Kor. 10:12

Ga je nu met bijbelcitaten beginnen schermen in plaats van begrijpelijke argumenten?

Typisch voor religieuzen is ook dat ze geloven in duidelijk onderscheid tussen goed en kwaad:
Dus als een bozerik beweert dat deze of gene met kritiek op altogeneeswijzen oppert

En een geloof dat de realiteit een vaststaan, onveranderend gegeven is. Ze kennen geen relativisme (dwz. dat een indiaan uit de Amazone een andere blik heeft dan een Westerling, en de realiteit anders ziet): de anderen zien de realiteit fout - en moeten bekeerd worden: ze zitten gevangen in solipsisme en kunnen niet over de werkelijkheid spreken:
enzovoorts - dan is dat meer een weerspiegeling van hun eigen denkraam, dan van de realiteit.

Het is niet omdat een professor (Amerikaanse dan nog) het zegt, dat het intelligent overkomt. Ik ben nog aan het rondlezen hoe evolutionair biologen wegberijders kunnen zijn voor pseudowetenschap.

Dat personen idealistisch kunnen zijn, en met name 'skeptici' voornamelijk door idealisme gedreven worden vinden zij onvoorstelbaar.

Skeptici die met 'idealisme' schermen hebben volgens mij nooit filosofie bestudeerd - idealisme is niet empirisch en valt snel ten prooi aan materialistische kritiek. Een echte skepticus is keihard voor elk ideaal.
Kinnéar

Berichtdoor Geen » 28 dec 2011, 16:28

Dit is wat al te gemakkelijk als rethorische list. Met idealisme wordt hier iets heel anders bedoeld dan wat het betekent in filosofische discussies idealisme versus materialisme. En je weet dat.
Geen

Berichtdoor Timmber » 28 dec 2011, 16:39

Kinnéar schreef:Ga je nu met bijbelcitaten beginnen schermen in plaats van begrijpelijke argumenten?

Typisch voor religieuzen is ook dat ze geloven in duidelijk onderscheid tussen goed en kwaad:...

Dat doet hij niet en dat weet jij evengoed als mij. Verwijzen naar de oorsprong van een spreekwoord dat je gebruikt is netjes, doch overbodig en dat jij er als de kippen bij bent om op deze (en alle andere) slak zout te leggen zegt meer over jou dan over hem.
Timmber

Keer terug naar Klachtenlijn over sekten of sektarisme - sektenleiders en goeroes