voor een keer geen naïeve gelovigen: de sekte der illuminati

Jozef Rulof, Getuigen van jehovah, Opus Dei, Scientology, Mormonen, Avatar, De Graalbeweging, School voor Filosofie, Steiner-pedagogie, Moon, Children Of God, Pinkstergemeenten, Belgische Wicca, Belgische Kerk van Satan, Sahaja Yoga, ... Ook info ivm het sektenrapport, slachtofferhulp, en studies over sekten.

voor een keer geen naïeve gelovigen: de sekte der illuminati

Berichtdoor lyly » 01 nov 2011, 16:58

voor een keer geen naïeve gelovigen: de sekte der illuminati:
manipulatief, machtig, georganiseerd, geïnfiltreerd, gewelddadig en aanbidders van het traditionele "Den Booze".

ik hoor het graag van jullie: wat kan je ertegen beginnen?
lyly

Re: voor een keer geen naïeve gelovigen: de sekte der illumi

Berichtdoor Timmber » 01 nov 2011, 17:52

Wakker worden en stoppen met dromen.

Sorry, maar neem eerst eens een standpunt in en vertel waar je heen wil en kom aub. niet af met die niburu onzin.
Timmber

Berichtdoor lyly » 01 nov 2011, 18:47

Nog nooit gehoord van niburu.
Moet ik verstaan dat je het bestaan van de illuminati naar domenland verwijst?
Mijn standpunt is het volgende: ze bestaat, en wie ermee te maken krijgt, kan heel veel kwijtraken.
Niet alleen geld, maar ook gezondheid, vrijheid, rechten of nageslacht.
Je wenst het niemand toe, met andere woorden.
Maar wat werkt er dan nog extra op de zenuwen?
Dat je ze wilt bespreken onder de hoofding "klachtenlijn over sekten of sektarisme",
en dat daar 1 antwoord op komt, met name het jouwe. Lees het nog maar eens.
Behalve de hemeltergende wraakroepende woede die bovenstaande misdaden met zich meebrengen,
bestaat er ook nog een enervante knecht van het sektarisme, met name alle mensen die zich wel
eens over het niet bestaan ervan willen uitspreken. DOE dat niet. Isolement van slachtoffers
leidt tot toetreding. Dikwijls.
Het is enkele uren geleden dat ik mijn onderwerp plaatste, er zijn vast nog andere dingen over te melden.
lyly

Berichtdoor Renate » 01 nov 2011, 19:57

En bestaan die illuminatie werkelijk, of zijn ze ontsproten aan een fantasierijk brein? Misschien kan je eerst eens wat duidelijker zijn over die illuminatie en wat overtuigend bewijs leveren.
Zijn dit die illuminatie:
http://www.skepsis.nl/reptielencomplot.html
of vinden we de juiste informatie in dit artikel:
http://www.skepsis.nl/complottheorie.html
of zitten we hiermee op het juiste spoor:
http://www.skepdic.com/illuminati.html

Weinig concreet bewijs dus voor het bestaan, dus graag wat betrouwbaarder informatie. Vooralsnog bestaat die sekte alleen in de fantasie van mensen, onder andere bij die van niburu:
http://www.kloptdatwel.nl/2011/03/26/ni ... n-religie/
of de leden van de Belfort groep
http://skepp.be/artikels/artikel-van-sk ... htkastelen
Renate

Berichtdoor lyly » 01 nov 2011, 20:25

Dank voor de links. Met geen van de vijf links, die ik vluchtig bekeek, zie ik een volledige overlap.
Vanzelfsprekend is er weinig bewijs voorhanden, maar toch kan ik u iets van bewijs bieden.
Misdaden zoals ontvoering, bedwelming, onvrijwillige prostitutie en dergelijke bestaan. Dat weten we
omdat ze af en toe ook bestraft worden. En ik wil daaraan toevoegen: degenen die zich met deze misdaden bezighouden,
organiseren zich in bendes of groupuscules, die, met de pragmatische inslag, wel eens de illuminati genoemd worden
in zoverre dat hun doelen niet hindert. Door ze illuminati te noemen heb ik me blijkbaar aangesloten bij mensen die
in aliens geloven, hetgeen niet mijn bedoeling was, dat is een andere discussie. Waar het hier over gaat is georganiseerde
misdaad op alle niveau's en met extreme winsten en extreme daden. zulke groepen kunnen zich noemen hoe ze willen,
maar dat neemt niet weg dat ze bestaan. Ik wil daarbij ook nadrukkelijk vermelden dat het in twijfel trekken van het
bestaan hiervan, kwetsend en isolerend is voor de slachtoffers, en ook in de hand gewerkt word door geheimhouding en
een flexibele communicatie, lees veelvuldige leugens, die ook verspreid kunnen zijn door de sekteleden zelf. Van een pinkstergemeente hoeft niemand het bestaan in twijfel te trekken, omdat ze in vergelijking met dit open centra zijn, als het ware. Is het voor u méér of minder waarschijnlijk dat 1 zware misdaden zoals bovengenoemde, bestaan, en 2 de daders daarvan zich organiseren? Ook in de gewone maatschappij zou u als zaakvoerder een vinger aan de pols houden bij de collega's/concurrentie, terwijl de nodzaak daar veel minder groot is omdat er geen vijandige organisatie, zoals in dit geval de wet en de publieke opinie, bestaat die u ten gronde zou richten zou ze kunnen.
Het verhaal over reptielen had ik al gehoord,
over een new world order ook,
over een antichrist ook,
maar ongebreidelde eigengereide kwaadaardigheid is de motor van deze organisatie(s), en daarvoor zou men "zelfs zover" durven gaan als een onzin verhaal de wereld insturen. Ongeacht wat er klopt of niet, ze schamen zich niet om te liegen,
en hun misdaden gaan zover dat voor slachtoffers waanzin net om het hoekje ligt.
Dank,
lyly

Berichtdoor Renate » 01 nov 2011, 20:44

Graag eerst eens wat concrete bewijzen. Vooralsnog klinkt het allemaal erg complotterig.

Het feit dat georganiseerde misdaad bestaat, wil nog niet zeggen dat er een sekte der illuminatie bestaat.
Renate

Berichtdoor lyly » 01 nov 2011, 21:09

Mevrouw,
Wanneer U me vertelt over eender wat, vraag ik u toch ook niet om de vingerafdrukken met de post te versturen.
Het bewijs dat u vraagt, wordt dat over eender welk onderwerp op dit forum geleverd? zoals ik al zei, noem het zoals je wilt,
maar bestaan doet het en hoe harder u roept van niet, hoe onveiliger men ervoor is.
Net zoals men kan waarschuwen voor / klagen over / strijden tegen, om een actueel voorbeeld te noemen, homeopathie, door middel van de waarheid, zo kan men dat ook aangaande dit onderwerp. U erkende net het bestaan van georganiseerde misdaad,
wel, van mij hoeft u het geen illuminati te noemen, hoewel die naam meermaals terugkomt.
Ik hoop dat hiermee de discussie over het bestaan van de georganiseerde misdaad gesloten is, en ga hier de checklist van Etienne Vermeersch hanteren die dient om een omschrijving van sektarisme te geven. Ik begin vandaag met punt 1 af te wegen tegen mijn ervaringen en de overlap met of de invulling van de omschrijving van dr. Vermeersch te geven.

1. Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).

in deze organisatie komt inpalming op verschillende manieren:
- door arbitrair schulden aan de groep of een lid te veronderstellen, die ingelost moeten worden, en zo een financiële druk op het individu of het gezin te zetten.
- door het nieuwe lid te betrekken bij (medeplichtig te maken aan) zware misdaden, zoals bijvoorbeeld zedenfeiten, word het nieuwe lid aangemaand om niet naar het gerecht te stappen. Want wat zouden de mensen zeggen
- door offers te eisen die men niet kan eisen, zoals het afstaan van een kind (alle officiële documenten worden geregeld door een corrupte functionaris of zijn niet van toepassing wegens een verborgen gehouden zwangerschap). vooreerst zorgt men daarmee voor een hechting aan de plaats waar het kind verdwenen is (want in de fantasie kan het ook via die weg terugkomen), en dit punt valt ook onder het streepje hierboven.
- er is een kloosterafdeling van de sekte, alwaar mensen wonen/gevangengehouden worden.
- dikwijls worden er voor het slachtoffer problemen gecreëerd die niet alleen te overkomen zijn, zoals bijvoorbeeld: er wordt belastingvoordeel beloofd en geëffectueerd, maar dan wordt door dezelfde "helper" de échte (niet corrupte) functionaris gebeld en is het slachtoffer schuldig aan misdaden. De enige die dan daarbij kan helpen, is degene die de val gezet heeft. Meestal kan deze dan ook echt helpen (zelfs al was het maar in het belang van geheimhouding), maar tegen een kost die opnieuw onoverkomelijk is.
Wat dit eerste punt betreft verder geen bedenkingen, maar eens u in de feiten zóu willen duiken, zijn er creatieve voorbeelden legio, het hoeft niet altijd op exact dezelfde manier te gebeuren, zolang degenen die ervaren zijn in het kwaad hun slag thuishalen.
lyly

Berichtdoor Blueflame » 01 nov 2011, 21:20

lyly schreef:Mevrouw,
Wanneer U me vertelt over eender wat, vraag ik u toch ook niet om de vingerafdrukken met de post te versturen.
Het bewijs dat u vraagt, wordt dat over eender welk onderwerp op dit forum geleverd?

Dat is alleszins wel de bedoeling.
U zit hier niet op het forum van pakweg Dag Allemaal.
zoals ik al zei, noem het zoals je wilt,
maar bestaan doet het en hoe harder u roept van niet, hoe onveiliger men ervoor is.

Dat is zo ongeveer de leuze van elke samenzweringstheorie.
Denk je dat jij hier de eerste bent om het over de illuminati te hebben? We zijn hier ondertussen al wel wat gewoon.
U erkende net het bestaan van georganiseerde misdaad,
wel, van mij hoeft u het geen illuminati te noemen, hoewel die naam meermaals terugkomt.

Yep! Er een potje van maken, da's ook een kenmerk van elke waardeloze samenzweringstheorie.

Met andere woorden: houd uw begrippen en benamingen zuiver, want anders ga je hier geen voet aan de grond krijgen.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Renate » 01 nov 2011, 21:45

En waar komt die naam illuminatie dan meermaals terug? Ik kom de naam namelijk alleen tegen op vage complot-sites en die hebben het dan over een soort ondergrondse wereldregering of iets dergelijks.

Als je de georganiseerde misdaad, of de maffia, of welke andere organisatie de naam illuminatie wilt geven, mag dat natuurlijk, maar dat maakt het nog geen waarheid. Ik kan een koe ook kip noemen, maar het zijn toch verschillende dieren. Dus kom met het bewijs dat de naam illuminatie meermaals terugkomt in verband met de georganiseerde misdaad.
Renate

Berichtdoor lyly » 01 nov 2011, 22:26

Noem het dan voor mijn part een koe of een kip, georganiseerde misdaad is het!

Dat is alleszins wel de bedoeling.

dat wel, ja. de mijne ook. Vergeef mij de verwarring, die maakt deel uit van de werkwijze van - hey guess what - àlle sekten

Als je de georganiseerde misdaad, of de maffia, of welke andere organisatie de naam illuminatie wilt geven, mag dat natuurlijk, maar dat maakt het nog geen waarheid.

Deel van mijn omschrijving van de sekte, die wel een sekte is, de misdaadorganisatie, die dat wel is, waarmee ik te maken heb, houdt in dat zij zichzelf de illuminati plachten te noemen hoewel, zoals eerder gezegd, pragmatisme hen niet vreemd is. Ik zie ze inderdaad ook nergens zichzelf beschrijven onder die naam. Anderen wel. Dolgedraaiden wel. Hulpzoekenden wel. zijzelf niet. En toch noemen ze zich zo (met die nota dat er vertakkingen zijn), binnen de grenzen van hun geheime sekte. Indien zij hun naam zouden noemen tegen een niet lid, kan deze zich verwachten aan een inpalmingsoffensief waarna hij of zij nooit meer zal zeggen illuminatus/ta te zijn, maar het wel is.

Indien het hier een rechtszaak zou betreffen, zou het vanzelfsprekend zijn dat er bewijs geleverd wordt. Maar dat is het niet. Ik kan niet meer doen dan mijn ervaringen delen, hopen voet aan de grond te krijgen, zoals hier gezegd wordt dat niet zal lukken. Ik weet wél dat jullie doorgaans met abnormaal grote aantallen believers of any kind te maken krijgen, ik ken de site al lang, maar niettemin is het zo dat het niet in mijn bezit zijn van een juridische bewijslast, niets verandert aan de definitie van een sekte of van een geheim. De veelgehoorde wending: Maar als jullie er niets van weten, bewijst toch dat het geheim is, is hier jammerlijk genoeg van toepassing. Willen geloven of niet, georganiseerde misdaad als geheel bestaat, daar zijn we het over eens, en die waar ik last van heb noemt ZICH illuminati, maar dat schrijven ze niet op internet. Dat is de droge waarheid. Ik begrijp dat jullie drogredenering-snuffer op actief staat, hopen maar dat die het blijft doen wanneer je er één tegenkomt. Want daar zijn ze héél goed in.

punt 2:

2. Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in één huis wonen).

- Ik maak al een halve sprong naar het volgende punt: De macht die leden over elkaar kunnen uitoefenen, is bij mijn weten niet erg uitgebreid. De leider is de leider, zoals in een hiërarchisch systeem. Mààr de leider oefent in naam van Darwin een soort eextreem verdeel-en-heers-beleid uit, waardoor leden voortdurend bang moeten zijn van elkaar om uitgeleverd te worden ààn elkaar of de leider. Leiderschap kan betwist worden en dat gebeurt ook regelmatig. In die zin is het een survival of the fittest-beleid, hetgeen een zéér vergaande group-think als gevolg heeft.
- de individuen van deze sekte waar ik het meest last van gehad heb, bezigen een zeer vergaande schending van de privacy, zonder gêne, alsof dat de gewone gang van zaken is (wat in hun leven ook zo is). Vragen naar seksualiteit of familieherkomst bijvoorbeeld zijn niet zo ongewoon als onder de gemanierde bevolking. soms worden de antwoorden op deze vragen via een list bekomen, maar dikwijls is een gemiddelde burger er niet op bedacht dat het (onvermoed) sektelid hier misbruik van wilt maken. Een beetje burgerlijke wantrouwigheid is in deze zeer praktisch.
- zoals vermeld in punt 1: er is een afdeling die samen een terrein deelt. Maar voor de meesten gaat dit niet op, hoewel samen een tweede hypotheek dragen (individueel, natuurlijk, maar toch samen in de nesten zitten), ook wel bijdraagt tot het groepsgevoel.
- laster is één van hun favoriete misdrijven. Probeer maar eens te beweren tegen de gemiddelde mens dat je niet in reptilians gelooft wanneer ze het net uit alle bronnen die voorhande zijn gehoord hebben. Deze "bronnen" komen niet voort uit de roddellust van gewone mensen, nee, dat zijn de sektariërs zelf die een gerucht verspreiden waartegen het slachtoffer zich moeilijk kan verdedigen.

nog even terugkomen op:

Met andere woorden: houd uw begrippen en benamingen zuiver, want anders ga je hier geen voet aan de grond krijgen.

Ik beloof mijn best te doen, maar dit ligt heel erg moeilijk. Verdere punten zullen duidelijk maken dat te maken hebben met deze (on)mensen de zenuwen overbelast. Dat is de verklaring voor eventuele missers.
lyly

Berichtdoor Blueflame » 02 nov 2011, 01:13

De bedoeling van dit forum is niet om hier wat praatjes voor de vaak te komen vertellen, dus houd er maar onmiddellijk mee op. U bent verwittigd.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor willem_betz » 02 nov 2011, 02:17

Lyly krijgt nog een kans van mij: vermits hij/zij schrijft dat ze slachtoffer was van de Illuminati.
Beschrijf wat er met jou gebeurd is en waarom je meent te weten dat de daders Ill. zijn.
Als je daar niet op ingaat vrees ook ik dat je uitstapje op dit forum heel kort zal geweest zijn.
Trouwens de Ill. bestaan! ik heb ze gezien, vorige week hebben ze mijn notenboom bijna volledig leeg geplunderd, ik zag er net twee heel snel verdwijnen in een hoge beuk, ze hadden grote bruine pluimstaarten. 8)
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Geen » 02 nov 2011, 03:38

Illuminati kunnen alle gedaanten aannemen, net zoals de Duivel.

Maar gevaarlijk zijn ze niet, want hoe meer mensen er bij een samenzwering betrokken zijn - ze bestaan al héél lang en ze zitten overal -, hoe minder kans er bestaat dat zij slaagt (legde Machiavelli zo'n 600 jaar geleden al uit). Men hoeft dus niet ongerust te worden als de illuminati weer eens iets aan het bekokstoven zijn. 'Men moet de vijand toestaan nutteloze bewegingen te maken,' zei een Japanse samoeraï (400 jaar geleden) ooit.

Maar als zij erin slagen je zenuwen te overbelasten, hier een goede tip:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... B_eNEEpZ4#!

Wordt zeer goed in full screen weergegeven. Het zelf doen werkt nog beter.

Marlène Dietrich vertelde ooit in een interview, dat zij, als haar zenuwen overbelast geraakten - al dan niet als gevolg van een samenzwering of het bestaan van een sekte van samenzweerders -, haar appartement opruimde. Dat gaf haar het gevoel dat zij alles weer onder controle had, zei zij.

Voltaire ging in zijn tuin werken, schreef hij.

Er zijn dus zeer eenvoudige tactieken om de manipulaties van de illuminati efficiënt te bestrijden. Het komt vaak voor dat de beste oplossing net voor je voeten ligt, maar dat, juist omdat die net voor je voeten ligt, je er over heen kijkt.
Geen

Berichtdoor lyly » 02 nov 2011, 14:32

Da's dan in schoonheid geëindigd dankzij Geen!

(of toch nog iets: teleurstellend, bitter teleurstellend is de vooringenomen houding van skepp. Het is niet omdat iemand zegt dat het bestaat, dat het niet bestaat. Ieder mens is vatbaar voor wanen, óók voor wanen over wat niet bestaat. Laat de vriendelijke groeten maar vallen, er is iets mis met skepp, ECHT.)
lyly

Berichtdoor Renate » 02 nov 2011, 14:56

Sorry dat we niet allemaal onmiddellijk achter jouw complottheorieën aanlopen, maar je zal eerst met deugdelijke bewijzen moeten komen voor het bestaan van jouw illuminatie. Dat is namelijk wat skeptici doen, geen dingen zonder deugelijk bewijs aannemen.
Renate

Berichtdoor ad randum » 02 nov 2011, 15:21

lyly schreef:Da's dan in schoonheid geëindigd dankzij Geen!

(of toch nog iets: teleurstellend, bitter teleurstellend is de vooringenomen houding van skepp. Het is niet omdat iemand zegt dat het bestaat, dat het niet bestaat. Ieder mens is vatbaar voor wanen, óók voor wanen over wat niet bestaat. Laat de vriendelijke groeten maar vallen, er is iets mis met skepp, ECHT.)

Lyly,

We zijn niemand boos gezind, u ook niet. We koesteren geen vooringenomen houding, ook voor dit onderwerp niet. Maar als je ziet wat hier allemaal de revue passeert beginnen er velen bij het lezen van het zoveelste vreemd bericht meewarend te schuddebollen.
Het probleem zit hem volgens mij in het feit dat iedere groep of ieder individu zich illuminati kan noemen zelfs zonder te weten wat dit begrip inhoud. Misschien noemt deze "mafia" zich zo omdat het geheimzinnig lijkt. Zelfs wanneer deze illuminati bestaan zijn ze niet de illuminatie waar elders over gescheven wordt, want die bestaan eenvoudigweg niet. Daarom graag zeer concrete bewijzen waarom je denkt hier met "illuminati" te doen te hebben.

mvg
Ad
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor Geen » 02 nov 2011, 16:04

Natuurlijk bestaan er sekten. En obscure groepen zoals de maffia (of maffia-achtige groepen). Enzovoort (de lijst is eindeloos). Als je daar geen deel van uitmaakt ontstaat er pas een echt probleem als je het verschijnsel (het bestaan van die groepen en hun praktijken) gaat mystificiëren. Het is van die mystificaties dat bv. sommige politici misbruik durven maken, met andere bedoelingen dan zij laten uitschijnen.
Geen

Berichtdoor Geen » 02 nov 2011, 16:07

PS: Lyly, dit is een forum. Wat ik daar neerzet is niet in de naam van Skepp.
Geen

Keer terug naar Klachtenlijn over sekten of sektarisme - sektenleiders en goeroes