"Bron van Christus" aktief

Jozef Rulof, Getuigen van jehovah, Opus Dei, Scientology, Mormonen, Avatar, De Graalbeweging, School voor Filosofie, Steiner-pedagogie, Moon, Children Of God, Pinkstergemeenten, Belgische Wicca, Belgische Kerk van Satan, Sahaja Yoga, ... Ook info ivm het sektenrapport, slachtofferhulp, en studies over sekten.

"Bron van Christus" aktief

Berichtdoor Heeck » 24 nov 2006, 17:58

In (deel van) Leeuwarden huis aan huis:

Uitnodiging open avonden
Heeft U zich wel eens afgevraagd waarom er zoveel onrecht in de wereld bestaat ?
Goedwillende mensen sie hun leven in armoede doorbrengen; mensen die het niet zo nauw nemen, maar slapenderwijs rijk worden ? Het welvarende westen, honger in grote delen van de wereld? Oorlog, ziekte, de zin van het leven ?

Dat zijn vragen die wij ons ook vaak gesteld hebben, todat wij via Lhyza de Vries in contact kwamen met Gods Engelen. Die engelen staan onder leiding van Jezus de Christus en hebben ook in onze tijd een boodschap voor ons. Zij willen ons vooruithelpen, geven ons inzicht in de grote levensvragen, maar adviseren ons ook over dagelijkse dingen zoals voeding en gezondheid. Ze leren ons en anderen beter te begrijpen.
Als teken van hun aanwezigheid worden er mensen, die door aardse artsen zijn opgegeven, genezen.

Dat alles gebeurt in vrijheid en onafhankelijkheid: Gods Engelen geven hun adviezen, maar het is aan ons om te beslissen wat we daarmee doen.. . . .

Volgens mij heeft Sonja de Vries, cq Lhyza de Vries, juridische adviseurs die er voor zorgen dat de openbare teksten zo zijn geredigeerd dat zij als doorgeefster(s) van engelenboodschappen nergens voor verantwoordelijk kan worden gesteld.

Voor wie wil meemaken hoe sektewerving plaats vindt:
29 november 2006 20:00 & 17 januari 2007 20:00
Intermezzo zalencentrum/ Stationsweg 6 Leeuwarden.

Roeland
PS
Toch maar een copietje aan de inspectie gezondheid sturen, want die kon laatst bij het overlijden van een sektelid niet vervolgen omdat Sonja niet claimde te genezen.
De rode tekst laat toch anders vermoeden.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Piet5 » 06 dec 2006, 17:16

Beste Roeland, ik heb dat wat je schrijft met de inspectie gezondheidszorg besproken. Als iemand, om wat voor reden dan ook, te laat naar een arts gaat dan staat de inspectie machteloos. Dit is de derde al, waarvan de dood mogelijk te voorkomen was geweest.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

WERKBEZOEK

Berichtdoor Heeck » 22 jan 2007, 21:39

BRON van CHRISTUS / Lyzha (v/h Sonja) de Vries

Regelmatig ga ik op "excursie" om lijfelijk mee te maken hoe de paranormale werkelijkheid proeft.
Dit keer naar de sekte "Bron van Christus" die huis aan huis uitnodigingen had bezorgd voor een info-avond op 17 januari 2007, en vlakbij waar ik woon.

Na gedegen advies te hebben vergaard over het aanpassen van mijn manieren ben ik wat bedroefd wijzer geworden.
Hoe bestaat het dat mensen zich de apekool van een Lyzha keer op keer laten opdienen ??!
Lyzha is namelijk de spreekbuis voor boodschappen en antwoorden van de engel Joravyanus en Marcus, de partner van Lyzha, is dat een beetje minder.

Achter de tafel zitten een voorzitter en drie medegetuigen te wachten tot het acht uur is geworden, waarna wordt verteld wat ze te vertellen hebben:

Rapporterende Heeck schreef:Namelijk dat de menselijke ziel via de nodige incarnaties steeds meer los komt van het stoffelijke en uiteindelijk helemaal ontstoffelijkt "klaar is", wat dan in het "laatste leven" gebeurt.
Zo een laatste onthechting, een steeds beter eenwording met het zuivere gevoel, vindt plaats middels de eenwording met de "bron van Christus".

Nu in die "Hemelen" wordt gezien dat de huidige samenleving zich steeds meer vereenzelvigt met de materie, de tegenpool van het onstoffelijke, zien ze zich daarboven genoodzaakt in te gaan grijpen in deze ongewenste gang van zaken.
Anders namelijk gaan de reïncarnaties door het in de ziel opzamelen van de negatieve invloeden de verkeerde kant op.
Daarenboven bieden de "hemelen" de hormonale rechtzetting" aan, die als effect heeft dat vele ziektes zullen verdwijnen.
Daartoe is Lhyza (voorheen Sonja) de Vries door de engel Roravyanus als instrument verkozen om als het ware "door haar heen" die ongewenste gang van zaken af te buigen. Vandaar dat Lhyza nu een 200 leerlingen heeft aan wie zij als instrument van de engel Roravyanus de corrigerende boodschap doorgeeft.
Vanzelfsprekend dat ze onbenaderbaar is voor mensen of reporters buiten die groep van 200.

Door mij gestelde vragen:
Hoe weet je op welk moment de engel R. via Lhyza spreekt en op welk moment Lhyza zelf spreekt ?
A: Als Roravyanus haar gebruikt dan weet ze allerlei van de aanwezige mensen waar zij als gewoon mens geen weet van kon hebben.
A: Bovendien verandert haar stem tot een dragende mannenstem terwijl ze die van zichzelf niet heeft en veranderen haar gelaatstrekken.
Hoe staat u tegenover allerlei religies met en zonder een enkele of meer goden of bijvoorbeeld voorouderverering?
A: Die hebben allemaal hun plaats en nut, maar het laatste leven kan alleen worden gevoerd in kennis van de bron van Christus.
V: Als ik u goed begrijp zijn die andere religies alleen maar voorbereidende stappen naar het laatste leven in de "bron van Christus"
A: Dat is juist !
A: Andere getuige probeert dat weer af te zwakken, waarop:
V: Hoort u dat iets stelt dat niet kan kloppen met wat de voorzitter net heeft gezegd ?
A: Zonder woorden: de voorzitter snapte dat wel en de afzwakker niet.
Hoe worden de negatieve invloeden in de ziel opgeslagen en doorgegeven, is dat vergelijkbaar met DNA of zo ?
A: Ja, dat zou wel zo moeten zijn !

De andere drie getuigen vertelde een verhaal wat er in hun leven was gebeurd dat ze nu zo verknocht waren aan Lhyza de Vries. De moeite van het herhalen niet waard; onbegrijpelijk welk een simpele voorvallen daarvoor werden aangedragen.

Het is een waar wonder dat op het oog heel normale mensen zo stug en stijf vervuld zijn van de grootst mogelijke nonsens.

Mijn voorlopig leermoment is dat hoe groter de nonsens hoe groter de geloofsbereidheid en hoe verder snoeihard afstand wordt genomen van de meest simpele, alledaagse waarheden.

Een hoogst curieuze, maar wel kennelijke eigenschap van het menselijk brein.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Piet5 » 23 jan 2007, 15:12

Het komt er dus op neer dat de hele mensheid hormonaal ontspoord is en de afgezanten van 'Lhyza' iedereen naar haar toe lokken om hormonaal recht gezet te worden door 'engelen.' Die propaganda heeft men via een arts, die bij die groep is, voorgelegd aan de inspectie gezondheidszorg en het medisch tuchtcollege, welke laatste instantie dit belachelijk vond.

Geesteswetenschappelijk zijn Marcus en Sonja de Vries een bijzonder duo.
In de geestenwereld zijn de engel Yoravyanus van Marcus en de engel Roravyanus van Sonja elkaars partners. Heb je ze ooit beide in trance gezien?
Piet5

Berichtdoor Heeck » 23 jan 2007, 15:19

Piet,

Wel gevraagd of zo een sessie bij viel te wonen, maar Lyhza is alleen toegankelijk voor haar "leerlingen".
De aanwezige reporter van radio Omrop Fryslan wilde Roryvyanus ook wel interviewen, maar het zat er niet in.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor pieterpuk » 04 feb 2007, 14:29

Heeck schreef:Piet,

Wel gevraagd of zo een sessie bij viel te wonen, maar Lyhza is alleen toegankelijk voor haar "leerlingen".
De aanwezige reporter van radio Omrop Fryslan wilde Roryvyanus ook wel interviewen, maar het zat er niet in.

Roeland

Ja Lyzha laat zich zelfs aan de leerlingen bijna niet zien.
Marcus doet veel werk en is blijkbaar ook goed genoeg.
Een clubje dat een vrouw met een "gaven"blindelings volgt.
Alleen zijn die gaven van duivelse afkomst en niet van die geweldige Engelen waarvan de leerlingen denken dat ze älle goeds" met hun voor hebben.
Laat omrop Fryslan maar eens praten met exleden en familie leden van volgelingen.
Dan komt er een "beerput"open.

pieterpuk
pieterpuk

Berichtdoor Heeck » 04 feb 2007, 15:13

Pieterpuk,

Of gaven bestaan is maar de vraag. (zelf)bedrog ligt eerder voor de hand.
En het opsplitsen van de mogelijke oorsprong tussen christelijk of duivels valt ruimschoots binnen zo een tegen mentaal ontspoord zijn aanleunend bedrog.

Mijn groot verbazen heb ik over de meelopers, leerlingen en toehoorders .

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor pieterpuk » 04 feb 2007, 15:38

Hallo ,

Ik bedoel wanneer Sonja "gaven"mocht hebben, zoals haar leerlingen beweren, ze dan niet van het goede zijn, maar van het kwade. Engelen noem je goed....het kwaad noemen ze de duivel.
Mocht sonja gaven hebben dan zijn het geen goede.
Gezien het spoor van ellende dat ze nalaat.
pieterpuk

Berichtdoor Digit » 05 feb 2007, 11:34

Sonja heeft onbetwistbaar een gave : de gave om simplele zielen te belazeren en daar munt uit te slaan ! :twisted:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Piet5 » 05 feb 2007, 17:43

Als Sonja de Vries in trance is dan is ze zichzelf niet meer. Haar zintuigen werken niet en "ze luistert met haar ogen" volgens haar man Marcus. Zelf ervaart ze zo'n trance als hemels en ze wakkert het verlangen daartoe aan bij de anderen. Zo is Marcus de Vries mediamiek voor Yoravyanus.
Ze zijn collectief bezig een "apostelschare" bij elkaar te kweken, die het werk voorzetten kan als Sonja de Vries weg valt. De genezingsverhalen op de voorlichtingsavonden zijn de lokkertjes. Degenen, die ergens van genezen zijn weigeren de oorzaak van hun genezing wetenschappelijk te laten onderzoeken.
Vorig jaar stierf een sektelid en kreeg de sekte daarvan de schuld in de pers, wat leidde tot een dagvaarding van die krant voor de Raad voor de Journalistiek. De sekte won die rechtzaak. De patient had zich te laat bij een arts gemeld en daar stond de sekte buiten, zo wist men te 'bewijzen.'
Toch vraag ik me af of dat "bewijs" klopt, wat alleen die overledene weet.
Piet5

Berichtdoor Piet5 » 12 jun 2007, 22:32

Eindelijk heeft die stichting een website, www.uitdebronvanchristus.nl
Toets in en start een forum aldaar om Roravyanus en/of Yoravyanus te horen.
Neem goede notie van hun gedachtengoed zoals je al deed, Roeland.
Piet5

Berichtdoor Heeck » 13 jun 2007, 03:44

@Allen,
Zie http://www.cesnur.org/2006/jansma.htm
voor een studie over deze sekte

@Piet,
Dank !
Ik verwacht niet dat ze een forum zullen openen 8)

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Piet5 » 13 jun 2007, 13:09

Heeck schreef:@Allen,
Zie http://www.cesnur.org/2006/jansma.htm
voor een studie over deze sekte

@Piet,
Dank !
Ik verwacht niet dat ze een forum zullen openen 8)

Roeland

Roeland, de site van dr. Jansma, waarnaar men verwijst, is gesloten. Om via Cesnur te werken werkt niet om Sonja de Vries in het hart te raken.
Jansma is socioloog en geen theoloog. Hij verzwijgt de identiteit van de 'engelen' in zijn geschriften, terwijl ik hem daarover bevroeg en hij er toen wel op antwoordde. Jansma dreigde met de politie als ik hem iets zou vragen toen ik een lezing van hem over Sonja de Vries bijwoonde.
Volgens mij publiceert hij dat wat volgens de sektecensuur mag om met hen op goede voet te blijven staan en internationaal bekend te worden.
Ik heb de Fryske Akademy aangeschreven op het dysfunctioneren van dr. Jansma. Dat betaamt de Fryske Akademy toch niet?

Omdat je niet verwacht dat ze een forum zullen openen wil niet zeggen dat je hen mails kunt sturen met kritische vragen met een kopie ervan naar instanties, die jij op het oog hebt. Dan krijgen ze intern een forum en allerlei bevoegde instanties op bezoek om zich te verantwoorden.
Succes ermee.
Piet5

Berichtdoor Heeck » 13 jun 2007, 16:13

Piet,

Mensen die tegen mensen opzien die zeggen door engelen te worden bezeten hebben het onbegrijpelijk anders op een rijtje dan ik.
Maar ik vind dat geen reden om ze te gaan bestoken.
Zouden ze hier op het forum komen dan is het een totaal andere situatie; dan vragen ze er om. :wink: :idea:

RoelND
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Piet5 » 14 jun 2007, 12:47

Roeland, om hier skepsis met elkaar te delen is bekend, maar het is m.i. van hieruit een taak om die skepsis te laten weten aan hen, die het betreft. Anders blijft het "soort zoekt soort" en het is toch goed om je te presenteren bij andersoortigen dan jezelf bent?
Ik heb altijd geleerd dat het beter is met mensen dan over mensen te praten. Dat heb je geprobeerd, want zo startte je deze topic, maar nu verder. Anders komt er m.i. nooit een lid van die club op dit forum.
Piet5

Berichtdoor Heeck » 14 jun 2007, 14:24

Piet,

Je hebt gelijk en ik besteed wat van mijn tijd op de door jou aangegeven wijze.
Laatst ook een keer op een avond van de "schoolvoorpraktischefilosofie" die zich in had weten te wurmen bij het programma van de "maand van de filosofie".
Zinloze bezigheid, goed voor een nummertje "ballen" met het "school-opperhoofd" dat op een volgende bijeenkomst zonder mij aan de volgelingen ongetwijfeld zal uitleggen dat ik echt niets snap van "het hogere".

Zorgen dat die club niet voor een tweede keer kan "inbreken" vond ik effectiever en dat heb ik gedaan.

Ik zie het echt niet zitten om alle verkoop-avonden van Sonja's club te bezoeken en daar stennis -hoe netjes ook- te gaan schoppen.
Nog daargelaten of ze me na twee keer niet bij voorbaat de deur zullen wijzen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Keer terug naar Klachtenlijn over sekten of sektarisme - sektenleiders en goeroes