Kruisbanier

Jozef Rulof, Getuigen van jehovah, Opus Dei, Scientology, Mormonen, Avatar, De Graalbeweging, School voor Filosofie, Steiner-pedagogie, Moon, Children Of God, Pinkstergemeenten, Belgische Wicca, Belgische Kerk van Satan, Sahaja Yoga, ... Ook info ivm het sektenrapport, slachtofferhulp, en studies over sekten.

Kruisbanier

Berichtdoor KoenVB » 23 jun 2009, 18:18

Al enkele maanden krijg ik regelmatig pamfletten van een vereniging die zichzelf Kruisbanier noemt. Een klein citaat uit hetgeen ik vandaag in mijn brievenbus vond:

"Hieruit zou dan uiteindelijk de mens geëvolueerd zijn. Allemaal zuiver toeval. Tot vandaag trachten wetenschappers vruchteloos deze veronderstellingen en theorieën vruchteloos te bewijzen."

Gevolgd door de gebruikelijke uitleg van God is de schepper, God is de verlossing, enzovoort, en de mogelijkheid om "gratis en vrijblijvend" een bijbel of een persoonlijk gesprek te bestellen. Volgende website stond ook vermeld: www.bekeertu.be. Dit lijkt mij sterk op één of andere fundamentalistische sekte.
KoenVB

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 23 jun 2009, 19:16

Ze hebben een eigen site ook: http://www.kruisbanier.be/. Het lijkt me redelijk extreem, maar ik kan uit deze sites niet opmaken of ze nu echt een sekte zijn. Dat ze nogal summier zijn met informatie over hun vereniging en hun werking is wel vreemd.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Keer terug naar Klachtenlijn over sekten of sektarisme - sektenleiders en goeroes