Silva

Jozef Rulof, Getuigen van jehovah, Opus Dei, Scientology, Mormonen, Avatar, De Graalbeweging, School voor Filosofie, Steiner-pedagogie, Moon, Children Of God, Pinkstergemeenten, Belgische Wicca, Belgische Kerk van Satan, Sahaja Yoga, ... Ook info ivm het sektenrapport, slachtofferhulp, en studies over sekten.

Silva

Berichtdoor willem_betz » 05 feb 2009, 23:56

men schreef ons:
Geachte, In het lokale jeugdhuis hing laatst een blad op van de 'Silva-Methode' dat zich richtte op kinderen (10-14j) en lessen aanbood in het kader van 'ontplooi al je talenten', 'leer met stress omgaan' en aanverwanten. Ik vond dit eerder louche, en na het nodige opzoek werk bleek deze 'methode' op een franse parlementaire lijst van sektes te staan. Hebben jullie hier ooit al van gehoord, en vooral, is zulks enkel schadelijk voor de portefeuille of zit er meer achter? mvg J C
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Digit » 06 feb 2009, 10:35

De Silvamethode schreef:Enkele technieken die behandeld worden zijn:

- Hoe blijf ik gezond en hoe verminder ik mijn stress?

- Waarom functioneren op een hersenactiviteit van 10 pulsen per seconde?

- Wat is de beste manier om naar het Alpha-niveau te gaan en om eruit terug te keren?

- Hoe verkrijg ik de beste resultaten bij het programmeren?

- Op Alpha-niveau zijn én blijven met geopende ogen (dagdroom mechanisme)

- De "3 scène" techniek voor het genezingsproces te bespoedigen.

- De Silva standaard techniek voor genezing van algemene en specifieke problemen.

- De handvibratie methode voor de genezing van algemene en specifieke problemen.

- Genezing op afstand.

- Genezing met behulp van geluid

Zou al één-en-ander moeten verduidelijken ! Kwak dus !

De Silvamethode schreef:Het programma bestaat uit 2 modules:
Module 1: eerste & tweede dag

Module 2: derde & vierde dag

Prijs: € 195 per module, opleidingscheques worden aanvaard.

En dan nog kwak op kosten van de gemeenschap ! :twisted:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 06 feb 2009, 13:26

Als ze zich zouden beperken tot het stellen dat het kan helpen relaxen, ontstressen, dan zou het nog een beetje aanvaardbaar zijn.
Misschien moet skepp eens opleidingscheques aanvragen voor bruin-café-therapie, of pretparktherapie?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Heeck » 06 feb 2009, 16:51

De wetenschappelijke onderbouwing (vraag 7 van de Silva-website) is
buitenordentelijk:

http://s3.amazonaws.com/silvalifesystem ... method.pdf schreef:Me a nw h i l e , w h i l e S i l v a wa s impressing students and artists with his findings, Dr. Hahn was arranging f o r a v i s i t t o t h e l e a d i n g parapsychology laboratory in the world:
The Mind Science Foundation
Laboratory in Los Angeles, California. It was here that Silva observed a
scientific project with a plant that convinced him that the human mind could alter matter just by thinking.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor willem_betz » 06 feb 2009, 23:40

Digit schreef:En dan nog kwak op kosten van de gemeenschap ! :twisted:

Al meermaals zijn hier berichten gepasseerd over kwak-instituten die met opleidingscheques werken, dus op kosten van de gemeenschap.
Voelt iemand zich geroepen om hiervan een lijstje bij te houden in een aparte rubriek? Welkom!
willem_betz
Beheerder

Keer terug naar Klachtenlijn over sekten of sektarisme - sektenleiders en goeroes