Skeptische Put

Einde der tijden, mislukte voorspellingen, Nostradamus, voorspellingen in verschillende culturen, self-fulfilling prophesies, ...

Skeptische Put

Berichtdoor johan bosmans » 19 apr 2012, 17:24

Ik heb net het laudatio gelezen van de skeptische put.
Beetje een teleurstelling toch, teleurstelling omwille van de twijfel die ik toch meen vast te stellen.
Is de put niet uitgereikt omdat het niveau niet hoog genoeg was of omdat de aandacht voor het bereikte niveau niet hoog genoeg was?
Het is me niet geheel duidelijk.

Vermits ik blijf solliciteren voor de prijs had ik daar graag duidelijkheid over gekregen teneinde een doelgericht programma te kunnen opstellen voor volgend jaar.
johan bosmans

Re: Skeptische Put

Berichtdoor johan bosmans » 19 apr 2012, 17:50

"Ons sceptische schrikbewind begint zowaar zijn vruchten begint af te werpen!"

Toch nog een bedenking.
Emanuel Rutten.
Een nieuw godsbewijs.
Publicatie in New York Times en de Standaard.

En Skepp?
Zelfs geen nominatie krijgt de arme man.
Zelfs geen topic op het forum!

Lijkt me eerder "op zijn lauweren rusten" dan "vruchten plukken".

http://www.filosofieblog.nl/blog/gastbl ... -voor-god/
johan bosmans

Berichtdoor kil » 19 apr 2012, 18:01

Nieuw?

Dat is een oud William Lane Craig-argument als ik mij niet vergis. Een argument dat ook hij ergens gehaald heeft vermoed ik.
kil

Berichtdoor degeus » 16 mei 2013, 11:01

Ik ben hier aan het reageren op een draadje dat al een jaar oud is maar ga het kort houden :

WLC heeft inderdaad het Cosmological Argument terug gepopulariseerd.
Zou er niet te veel tijd aan besteden, om te beginnen is het argument hooguit in staat om te proberen 'een god' te bewijzen en niet 'de God'.
Toch presenteert WLC zowel als Rutten het continue alsof het bewijs zou zijn voor een 'Bijbelse God', de meeste luisteraars weten niet beter en nemen dat dan maar aan.
Wanneer Rutten zijn conclusie aanpast en gebruik maak van de juiste grammatica kun je er misschien eens aandacht aan besteden maar zolang dat niet gebeurt denk ik dat je dit soort van religieuze Spam en Science-FUD kunt missen als kiespijn, het druipt immers van intellectuele oneerlijkheid.
degeus

Keer terug naar Voorspellingen