Meteorieten

Einde der tijden, mislukte voorspellingen, Nostradamus, voorspellingen in verschillende culturen, self-fulfilling prophesies, ...

Meteorieten

Berichtdoor spatz » 31 aug 2011, 12:25

Er is weeral een voorspellingshype een aantal maanden aan het circuleren op het internet over een paar meteorietrotsblokjes van 1,6 km diameter, die eventjes iets dichterbij komen en hieraan wazige verwarde indianenverhalen linkt van primitieve indiaanse Maja tovenaars uit het tijdperk dat die nog mensen offerden om de goden gunstig te stemmen. Toch wordt om zulke onzin te verspreiden gretig gebruik gemaakt van het internet dat nog maar enkele tientallen jaren bestaat. Een schoolvoorbeeld van een website waaruit de ontelbare fake pseudo-wetenschappelijke HOAXES hun oorsprong vinden door wetenschappelijke feiten te linken aan bulshit nonsens is bv.: http://nulpuntenergie.net/index.php/de-groep/486
Mijn reactie op een artikel van zo een fantast (een zekere Jan Evert) die hierop schrijft luid bv. als volgt:
"Angst spruit voort uit onwetendheid.
Misschien begrijpt u na het lezen van onderstaande dan ook waarom het weer zo raar heeft gedaan in de afgelopen
3 zomermaanden. Het heeft namelijk niet raar gedaan de laatste 3 zomermaanden. Het aantal aardbevingen, hurricanes, overstromingen en meteoren regens nemen nog steeds wereldwijd toe." Het aantal aardbevingen, hurricanes, overstromingen en meteoren regens nemen nog steeds NIET wereldwijd toe, wanneer men dat over een statistisch relevante termijn van enkele tientallen, honderden of duizenden jaren bekijkt. Als ze al de laatste jaren wat intensiever zouden kunnen zijn heeft dat mogelijks met de opwarming van de aarde te maken, als die er op lange statisch relevante termijn er al zou zijn. Deze kan vele oorzaken hebben en misschien zelfs menselijke activiteit, maar zeker niet een paar rotsblokjes van 1,6 km doorsnede op miljoenen km afstand. Ongeveer 50 jaar geleden maar opperde men nog dat we misschien het begin van een nieuwe ijstijd ingingen. Goede en slechte zomers wisselen elkaar vrij onregelmatig af. Dit is eveneens het geval met aardbevingen, hurricanes, overstromingen en meteoren regens. Wat dit betreft, blijkt u wel een heel kort geheugen te hebben. Last van Altzheimer of de voorbije tientallen jaren niet gekeken en geluisterd naar de nieuwsberichten of geen kranten gelezen? Vraag de Hollanders dan maar uitleg over hun memorabele watersnood van de helft vorige eeuw. Meer dan 20 jaar geleden maakte ik in Taiwan twee hurricanes (daar taifuns genaamd) en een aardbeving mee op één maand tijd. Daar hadden en hebben ze nog steeds zo een 16 hurricanes en ongeveer evenveel aardbevingen per jaar en vonden en vinden ze dit nog steeds de normaalste zaak van de wereld. De Taifun (hurricane) die daarnet over de Filippijnen raaste is trouwens op dit ogenblik op weg naar Taiwan. Als er dat zo niet meer dan 20 per jaar zijn, zullen ze daar dat nog steeds de normaalste zaak van de wereld vinden en zijn het er eens meer zullen ze dat waarschijnlijk een jaar met goed weer vinden, want dat wil zeggen dat het dat jaar zeer zonnig geweest is. Maar er is dan ook niet het minste verband met meteorietjes. Hoe zouden die kleine ruimtebrokjes die dan nog meestal opbranden in onze dampkring nu de zon kunnen verduisteren ? Dus kunnen ze ook het weer niet beïnvloeden en nog veel minder de aarde doen beven of de zee doen overstromen. Komplete onzin dus.
"Misschien begrijpt u na het lezen van het onderstaande dan ook waarom u de afgelopen tijd wat meer last heeft gehad van een licht gevoel in uw hoofd, heldere dromen en allerlei kwaaltjes die opeens zijn gaan opspelen." Dat u de afgelopen tijd wat meer last heeft gehad van een licht gevoel in uw hoofd, heldere dromen en allerlei kwaaltjes die opeens zijn gaan opspelen, verwondert mij niet na het lezen van dergelijke onzin. Dat licht gevoel in uw hoofd zou wel eventueel kunnen te maken hebben met het feit dat u ze niet allemaal op een rijtje hebt of dat u aan de drugs hangt.
"Misschien begrijpt u na het lezen van het onderstaande dan ook waarom de NASA op 8 juli haar laatste Spaceshuttle (Atlantis)gelanceerd heeft en op dit moment druk bezig is het International Space Station (ISS) te ontruimen en ontmantelen." Het stoppen van het Spaceshuttle programma heeft niet te maken met een oorzaak uit de ruimte of een teveel aan meteorieten, maar heeft een aardse oorzaak, namelijk het te weinig aan beschikbare dollars, want geld is het slijk der aarde.
"Misschien begrijpt u na het lezen van het onderstaande waarom de NASA en collega ruimtevaartorganisaties al jaren lang bezig zijn met de bouw van ruimtekolonies op de Maan en Mars en een geheel nieuwe vloot van ruimteschepen. Nee, geen UFO's maar gewoon van aardse makelij." Daar is voorlopig ook geen geld meer voor. De bedoeling hiervan was voordehandliggend om wetenschappelijk onderzoek met bemande vluchten verder te kunnen uitbreiden en niet alleen de maan verder te kunnen onderzoeken en eventueel op lange termijn te exploiteren op grondstoffen en een tussenbasis te hebben voor verdere bemande ruimtereizen naar Mars bv. en eventueel daar voor deze ruimtetuigen brandstof te fabriceren om het ontsleuren aan de zwaartekracht van de aarde van dit gewicht uit te sparen.
"Misschien begrijpt u na het lezen van het onderstaande waarom de NASA en alle (militaire) satelliet, tele- en datacommunicatie-diensten in Amerika al jaren druk bezig zijn om de huidige generatie satellieten, zendmasten, computers, mobieltjes, GPS, iPads en TABS etc. te vervangen door met behulp van aluminium en grafiet beschermde apparatuur." Gewoon omdat het lichter en steviger is dan bv. staal. Dit wordt trouwens niet alleen in de zweef- en sportvliegerij maar bv. ook door Airbus in de commerciële luchtvaart toegepast. Bij militaire luchtvaart is het ook de bedoeling om zo weinig mogelijk door vijandelijke radar detekteerbaar te zijn. "Apparatuur welke naar wij vernomen hebben veel minder gevoelig zal zijn voor de gigantische interferenties c.q. storingen die de NASA in de komende 3 maanden verwacht in de elektromagnetische- en zwaartekracht-velden die onze aarde omringen en beschermen." Een meteorietsteentje heeft geen gigantische door mensen gemaakte radarzender aan boord, die dus andere frequenties zou kunnen verstoren. Dat is dus komplete onzin. Dergelijke meteorietjes hadden dat de voorbije eeuw ook niet en de laatste drie maanden ook niet. Dus dat is gekkenpraat. De zwaartekracht van een meteorietje is verwaarloosbaar tegenover die van de aarde, de maan, de zon of planeten. Dus ook dat is onzin. Bij een zonneuitbarsting die gedurende de hele levensduur van de zon of en toe onvoorspelbaar wat heviger kan zijn dringt wat meer ionenstraling door de atmosfeer en dit kan de electronische radiocomminicatie af en toe licht beïnvloeden. Maar tussen dit en meteorieten is er niet het minste verband. Dan zou er eerder nog verband met een koe zijn die door haar gebeu radiocomminicatie verstoort. Dus ook dat is krankzinnige onzin.
"Laatste nieuws: We horen net voor het ter perse gaan van deze editie dat ook in Nederland sinds juli 2011 op grote schaal de Zendmasten vervangen worden in o.a. Hogersmilde, Lopik en Rotterdam."
Zendmasten worden vervangen als ze moeten gemoderniseerd, verhoogd, uitgebreid met antennes voor nieuwe toepassingen of verroest zijn, net als de verlichtingspalen langs de autostrades in België, maar niet om meteorieten tegen te houden of te vangen. Dan zou het nog minder nonsens zijn om dat met een visnet trachten te doen, hetgeen op zich al gek genoeg is.
"WAT IS ER INS HEMELSNAAM AAN DE HAND ZULT U ZICH AFVRAGEN." NEEN IK VRAAG ME NIKS AF. IK CONSTATEER DAT WE DIT JAAR TOEVALLIG GOED WEER HADDEN IN HET VOORJAAR EN SLECHT IN DE ZOMER, ZOALS HET AL ZO DIKWIJS GEBEURD IS EN SOMS JUIST ANDERSOM OF EEN HEEL JAAR GOED OF EEN HEEL JAAR SLECHT. INDIEN JE AF EN TOE SLECHT WEER GEDURENDE ENKELE MAANDEN UITZONDERLIJK ABNORMAAL DRAMATISCH VINDT, DAN MOET JE AL OM TE BEGINNEN NIET IN BELGIË WONEN.
"Er komen 4 kometen op de aarde af in de komende 3 maanden." 't Is te zeggen, die onbenullige comeetjes die men in de volksmond in het Vlaams sinds mensenheugnis vallende sterren noemt, zijn niets uitzonderlijk en passeren zoals reeds ontelbare malen in de voorbije miljarden jaren gebeurde, de aarde op een respectabele afstand. Zij gaan niet inslaan op de aarde en het gaat niet om een kanjer zoals er miljarden jaren geleden lang voor het bestaan van de mensen een op aarde insloeg. De dinausaurussen konden toen de baan hiervan niet op voorhand bestuderen. Nu kunnen de mensen dat met deze van die pietluttig kleine meteorietjes zelfs, waarover men het nu heeft. Nog kleiner meteorietjes die dagdagelijks in de aardse dampkring opbranden of waarvan een restantfractie al eens de aarde bereikt halen het nieuws meestal niet.
"Nee, ze gaan de aarde niet raken maar behoorlijk qua zwaartekracht en elektromagnetische velden beïnvloeden c.q. opschudden." Nee, ze gaan de aarde niet raken maar dat zij qua zwaartekracht en elektromagnetische velden de aarde zouden beïnvloeden c.q. opschudden is dus zoals hoger beschreven volslagen nonsens.
"Dus ziet u rare dingen op de aarde gebeuren en voelt u zich soms wat licht in het hoofd dan weet u waar dit door komt." Dus ziet u rare dingen op de aarde gebeuren die er niet zijn en voelt u magnetische velden die u van zulke meteorieten niet kunt voelen en voelt u zich soms wat licht in het hoofd dan weet u waar dit door komt. Waarschijnlijk hebt u ze dan niet allemaal op een rijtje of hangt u aan de drugs. Maar spijtig genoeg zou dat dan zonder meteorieten ook het geval geweest zijn.
"Hierna zal Elenin nogmaals +/- 17 oktober en 3 november langs de aarde scheren met in haar gevolg een groot aantal energievormen " Welke Indiaanse tovenaars of heks energie ? Als het even kan voor mij wat zonneenergie en dus nog wat thermiek...
"De ineenstorting van ruimte en tijd, verleden en toekomst in het NU." Ook dat boekje gelezen zeker ? Het NU is het oneindig kleine snijpunt tussen het verleden en de toekomst. Het verleden bestaat niet meer. De toekomst bestaat nog niet. Dus bestaat het NU ook niet. Dus bestaan wij ook niet.
"Innerlijke Transformatie dus in EEN We Are All One Essentie." Dat is meer praat voor VTM dan voor EEN of CANVAS...
"Maar goed dat laatste is nog niet wetenschappelijk bewezen." Van al de vorige gelezen nonsens praat is er niets bewezen zou ik zo zeggen, zeg ik zo, tenzij dat het complete onzin is.
"Dus vragen wij u om bovenstaande verhaal maar eerst eens zelf te onderzoeken." INGAANDE OP UW VRAAG IS DIT BIJ DEZE GEBEURD.
"Middels de volgende sites en vele vele andere sites en blogs die in de zomermaanden over dit onderwerp op het Internet zijn verschenen." Samen met andere HOAXES en andere internet onzin.....
"En o ja als uw mobiele telefoon, radio en TV ontvangst wat minder wordt dan weet u dat het proces al in gang is gezet." Dan kijk ik eerst uit of mijn batterij van mijn GSM niet plat is, of mijn radioantenne wel vrij staat en goed aangesloten is of wanneer die verdomde Belgacom zoals bij de aanvang van mijn Belgacom TV abonnement nog dagelijks een paar onderbrekingen van de TV uitzendingen heeft en daarenboven mijn decoder nog dubbel aanrekent, dien ik opnieuw een klacht in bij de ombudsdienst. Die lullen dan ook maar lukraak, maar van het gelul over meteorieten verwacht ik hiervoor nog minder hulp.
spatz

Re: Meteorieten

Berichtdoor The Menace » 31 aug 2011, 17:22

Da's een aardige lap tekst.

Kun je even kort en bondig samenvatten over welke stelling precies je wil discussieren?
Bedankt!

Dennis
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor spatz » 31 aug 2011, 19:11

Er is niet het minste verband tussen voorspellingen in Mythologiche kultuursprookjes die hun oorsprong vinden bij primitieve volkeren, de positie in de ruimte van een paar steenklompen met een diameter van 1,6 km en de politieke situaties, oorlogssituaties en natuurrampen van de laatste 3 maanden, uw mobiele telefoon, radio en TV ontvangst de volgende 3 maanden, het stopzetten van het Apollo ruimteprogramma, de vervanging van oude veroeste antennepalen in Nederland, het door hemzelf beweerde lege gevoel in zijn hoofd en rare dromen van de auteur fantast (Jan Evert) die op http://nulpuntenergie.net/index.php/de-groep/486 insinueert dat dit wel zo is.
Daar hijzelf toegeeft in het artikel, hier geen bewijs voor te kunnen leveren en vraagt om zelf een eigen mening te vormen over zijn lange lijst van wazige wartaal Indianenverhalen, ben ik aan zijn verzoek tegemoet gekomen en op elk punt van zijn nonsens verhalen mijn visie hierover geargumenteerd. Daar het een lange lijst van absurde nonsens was, kon het dus moeilijk korter.
Daarenboven heb ik hem de vraag gesteld welke de wereldschokkende gebeurtenissen zijn die ons volgens hem de komende 3 maanden te wachten staan. Hierop heb ik nog steeds van hem geen antwoord gekregen. Weet U het misschien ? Dat het dan herfst wordt in onze contrijen en daarna winter, dat wist ik al. Misschien bedoelt hij de zoveelste voorspelling van het einde van de wereld, die al zo dikwijls uit dezelfde hoek gegenereerd werd. Er is enkele tientallen jaren geleden in Wahomi USA, een pedofiele sekteleider geweest die zich op dezelfde Indiaanse wazige wartaal teksten beriep en zijn sekte opsloot, met benzine overgoot en levend verbrande toen de politie hem wilde arresteren. Laat ons hopen dat iets dergelijks niet bedoeld wordt met de wereldschokkende gebeurtenissen binnen de 3 maanden.
spatz

Berichtdoor Mopje » 31 aug 2011, 20:01

Hoi Spatz,

spatz schreef:Weet U het misschien ?

Maak je niet ongerust. Zoals jezelf al zegt is er niet het minste verband. Primitieve volkeren ook nu, weten niet van het bestaan van een paar steenklompen in ons zonnstelsel en ook al weinig van politieke situaties in de wereld. Was dat wel zo, dan zijn zij hard op weg minder primitief te worden. :wink:

(ps als je tussen de alinea's ook een 'wit' regel invoegt ziet het er beter uit en is het ineens ook veel leesbaarder.)
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Keer terug naar Voorspellingen