Enorm spijt dat ik een medium heb geraadpleegd

Einde der tijden, mislukte voorspellingen, Nostradamus, voorspellingen in verschillende culturen, self-fulfilling prophesies, ...

Enorm spijt dat ik een medium heb geraadpleegd

Berichtdoor hopeloos » 30 maart 2011, 01:14

Ben naar Naomi Apachi geweest en had dit niet mogen doen.
Nooit bezoek ik nog een medium of kaartlegster of wat dan ook.

Heb sinds 8 maanden een pijnlijke relatie met een man die een enorme vorm van bindingsangst heeft.
Ach ja, van een relatie kunnen we niet spreken, maar we zien elkaar en horen elkaar op regelmatige basis.
Toch is er de laatste 6 weken wat vooruitgang geboekt, hoe klein ook.
Dit zou mij in onwetende toestand toch hoop geven.

Ben gewoon in de war door haar voorspellingen, zeg maar enorm in de war.
Ze vertelde me dat hij zijn ex nog graag ziet maar dat die nooit meer zullen samenkomen.

Naomi zei dat hij mij wel graag ziet en een diepe band met mij heeft, maar uiteindelijk een vrouw met bruin haar gaat tegenkomen waar hij erg zijn best voor zal moeten doen.
Hij zou onbewust aangetrokken zijn tot een relatie die moeilijk loopt.

Telkens nadat hij mij ontmoet heeft zal hij steeds afstand blijven nemen..
Heb haar achteraf bekeken deze voorgaande feedback gegeven als ik eerlijk mag zijn. (van dat afstand nemen)
Maar in het begin van het gesprek leek het of ze het verhaal kende en dan begin je vragen te stellen en wat uitleg te geven...

Naar het einde van het gesprek toe gaf ze me het gevoel dat hij op het seksuele uit was. (rijmt niet met mij graag zien maar allee)
Op het moment dat ik bij haar kwam zat ik net in de afstootperiode en ik vroeg wanneer hij terug contact met mij zou opnemen.
Ze vertelde me dat dit tegen het weekend zou zijn. Dat klopte nog akelig ook.
Heb donderdag wel zelf contact gelegd maar kreeg toen geen reactie. Vrijdag wel.

Als ik nu lees wat ik schrijf ben ik maar laag gevallen.. hoe labiel, had nooit gedacht dat ik zo zielig zou zijn.
Een gevoelige vrouw van de wereld met een goed gevuld sociaal leven, graag gezien, goede job en ik mag toch denken dat ik ze op een rij heb.. Behalve mijn liefdesleven dus.
Triest. :oops:

Ook al zijn er dus kleine positieve evoluties met nog steeds het nodige verdriet etc.
Haar uitspraak blijft als een zwaard boven mijn hoofd hangen want hij zal uiteindelijk voor een vrouw met bruin haar kiezen.
Een vrouw die hij notabene nog niet heeft onmoet.
En mijn hart gaat gebroken worden.

Heb echt spijt dat ik naar haar geweest ben.
En dat ik het nog geloof ook :(
hopeloos

Re: Enorm spijt dat ik een medium heb geraadpleegd

Berichtdoor stefaandepraetere » 30 maart 2011, 09:00

Beste,

Een mooi voorbeeldje van hoe onzincharlatans hun eigen gelijk in de hand werken. Ik ben geen relatie expert maar als ik u inprent dat uw relatie gaat op de klippen lopen en u gelooft mij dan wordt de kans dat dat effectief zo zal zijn ook een stuk groter natuurlijk (u gaat twijfelen, half paranoia rondlopen, overdreven reageren op elk klein voorvalletje...).

Typisch natuurlijk dat die voorspelling ook weer zo vaag is : een vrouw met bruin haar. Ja hallo. Misschien voorspellen dat het een vrouw met twee benen zal zijn?

Trek het je niet aan, dat dat medium den boom in kruipt met haar onzin en ga de volgende keer naar de kapper of zoiets (om uw haar bruin te verven bijvoorbeeld :)).
Succes
stefaandepraetere

Berichtdoor Heeck » 30 maart 2011, 10:05

Hopeloos,

Tja, dat is zuur.
Sla haar website eens op en je zult zien dat ze ook nog kaartjes instraalt zoals onze nederlandse Jomanda die water instraalde.
Dikke vette kwatsch; dus het idee dat ze misschien best ergens gelijk zou hebben kan je ook overboord zetten.
Je bent bedrogen en bedonderd door een vertrouwenwekkende dame.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Magnolia » 30 maart 2011, 11:20

Beste Hopeloos, je bent hier bij Medium Magnolia aan het juiste adres èn het is nog gratis ook. Bovendien bloeit de magnolia, dus ik schud mijn speciale BloemblaadjesOrakel voor je (ritsel, ritsel). Die Naomi ken ik verder niet.
Wat ik je wel kan vertellen is dat juist hoogopgeleide jonge vrouwen vatbaar zijn voor dergelijke praktijken, inclusief de overige kwak. Hoe dat komt ? Het schijnt zo te zijn dat jonger hoogopgeleide vrouwen graag zelf hun leven bepalen en dan in de war raken als dat niet lukt. Dat kan dan grofweg twee kanten opgaan, die van acceptatie of van volharding tegen de klippen op en daardoor het zoeken van een alternatieve oplossing.

Enig idee hoeveel vrouwen mediums bezoeken en hoeveel van die vrouwen opgeleid zijn en een goede job hebben ? Veel.
Enig idee hoeveel vrouwen bruin haar hebben ? Heel erg veel, zeker als we middelblond tot bruin rekenen.

Voordat ikzelf medium werd, heb ik ook mediums bezocht. De aanleiding was, ra ra , een groot probleem in mijn relatie en eigenlijk, beste Hopeloos, was die relatie al over en had hij een ander. Dat wist ik wel, maar emotioneel kreeg ik er geen punt achter gezet. ik wou er gewoon niet aan dat het over was en nooit iets zou worden. Mijn eerste gesprek met een medium was een grote schok, zeker omdat ik als hoogopgeleide jonge vrouw met een goede job verwachtte dat ook zo'n medium zou weten waar ze het over had. Bovendien was het medium mij aanbevolen door iemand van wie ik dacht dat hij kennis van zaken had.
Achteraf zeg ik: niet dus, de een niet en de ander niet, maar op het moment zelf zo kort na het bezoek, heb ik dagen daas rondgelopen.

Ik ben weer met mijn pootjes op de aarde gekomen dankzij een vrouw (goed opgeleid en met goede job) die vroeg: wat is er met jou aan de hand ??!!
Zij luisterde naar mijn verhaal en relativeerde de opmerkingen van het medium. Uit eigen ervaring kon ze me vertellen dat mediums er vaak naast zitten, zo had een helderziende haar voorspeld dat ze nooit met een eigen zaak zou beginnen ... en intussen rarara.... floreerde haar onderneming.

Nu even naar de bloemblaadjes .... ritsel, ritsel ... aha ! Ik zie een jonge vrouw bijgenaamd Hopeloos die naar een winkel stapt ... dat kan ook een virtuele winkel zijn ... de naam heeft met een vorm te maken, of met een aardrijkskundige benaming ... komt je dat bekend voor ? Aham, aha ! In die winkel ga je zowaar een aanschaf doen, iets plats met hoeken .. jawel ! Tis een boek. Het zou zomaar kunnen zijn dat het over vrouwen en problematische relaties gaat, en als het geschreven is door Carolien Roodvoets en de titel is Het Monsterverbond en jij neemt de hoofstukken over bindingsangst ter harte ... dan zou het zomaar allemaal in orde kunnen komen. Met jou dan, he. Niet met die meneer. Daar had Naomi nog best wel wat duidelijker over mogen zijn.

Succes !

Bloemengroet, Magnolia
Laatst bijgewerkt door Magnolia op 31 maart 2011, 18:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Magnolia

Berichtdoor hopeloos » 30 maart 2011, 13:34

Lieve Stefaan, heeck en liefste Magnolia

Ik sta ontroerd te kijken naar wat jullie mij schrijven.
Jullie kennen mij niet en toch voel ik warmte en steun.

Magnolia
ik sta zelden zonder woorden, maar kan er nu niet goed opkomen.
Zal je bericht nog wel een paar keren komen lezen. Achter de lijntjes, tussen de lijntjes..

Een dikke knuffel als dank
en veel liefs

Ik ga op een later tijdstip proberen iets uitgebreider te antwoorden x
hopeloos

Berichtdoor Hanky » 31 maart 2011, 01:59

Hopeloos, heb je hoe dan ook wel overwogen om gewoon een psycholoog te raadplegen? Mogelijk niet, en waarom niet? In principe heb je dan te maken met iemand die met je spreekt met kennis over allerlei aspecten mbt hoe je je 'gedraagt en voelt'. Daar hebben die mensen in elk geval een aantal jaren studie aan gewijd. Dat is geen fysica, maar over 'denkfouten' , vaak aangeduid met 'cognitieve therapie' heeft men toch wel de nodige 'ervaring' (evidence-based) opgedaan. Dat is toch nog wat anders dan je vertrouwen zomaar stellen in mensen die 'mensenkennis' en nog erger 'boven-mensenkennis' suggereren. Magnolia steekt een beetje de draak (de zacht- harde aanpak).

Hier gaat het feitelijk om argumentatie. Dus bijvoorbeeld om de vraag of je beter 'geholpen' kunt worden bij dergelijke problemen door een academisch opgeleid psycholoog dan door een medium. Je verhaal suggereert een antwoord, maar je hoge opleiding ziet MAGNOLIA bijvoorbeeld meer dan ik. Daar denk ik ook niet meteen aan. Kortom, waarom ging je niet gewoon naar een psycholoog met je probleem?
Hanky

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 31 maart 2011, 09:22

Hopeloos heeft twee problemen. Het ene probleem is een relatie. Het andere probleem is haar contact met een medium. Wie contact heeft met een ander mens die iets zegt, ontkomt er niet aan het gezegde een beetje serieus te nemen. Het medium heeft iets vervelends tegen haar gezegd dat maar door haar hoofd blijft spoken, zoals een deuntje van een populair liedje - dat blijft zich ook aan je opdringen, zonder dat je het wil. Speciaal als je probeert er niet aan te denken gaat het helemaal mis, zoals het bekende verhaal van de man die zich voornam een dag lang niet aan ijsberen te denken.

Dat is in wezen een ander probleem dan het relatieprobleem. Er is geen trucje om jengelende deuntjes in je hoofd, ijsberen of nare of stomme opmerkingen die erge indruk hebben gemaakt zo maar uit je hoofd te zetten. Misschien helpt het om elke keer bij een vervelende herinnering maar vlug en intens aan iets totaal anders te denken (de tafels van vermenigvuldiging, het eten van gisteravond of vanavond, er zijn genoeg dingen in de wereld die niets met waarzeggers te maken hebben) voordat de emotie die bij die vervelende herinnering hoort zich meester van je maakt. Wat vind je van denken aan de melodie van de jongste tophit?

Je merkt dat ik er niets in zie om door redelijk en gericht denken proberen iets van je af te zetten. Een voorbeeld: niemand vindt het fijn om door een wildvreemde zonder enige aanleiding te worden uitgescholden. Dat is een instinctieve reactie. Het helpt helemaal niks om te denken dat de uitschelder je helemaal niet kent en dat wat hij of zij zegt dus onmogelijk op feiten gebaseerd kan zijn en dat je redelijkerwijs je ook niets hoeft aan te trekken van het feit dat een jou verder onbekend persoon die je nooit meer zult ontmoeten om onduidelijke redenen een hekel aan je heeft of misschien wel gewoon gek of dronken is. Zulke redelijke gedachten zijn niet zo behulpzaam. Het is net vogelpoep die op je haar valt. Het helpt niet om te denken dat het geen opzet van die vogel is. Het enige dat helpt is je haar wassen: fysiek verwijderen. Een idee fysiek verwijderen is lastig, maar misschien helpt het om systematisch bij het geringste spoor van het idee meteen aan iets anders te denken.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Lieven » 31 maart 2011, 14:36

Naomi Apachi is nu net een van de ZZ kandidaten die met stip op één staat in mijn persoonlijke charlatanmeter.
Tijdens de proeven was (voor mij althans) duidelijk te zien dat ze niét haar zesde zintuig maar eerder de vijf echte gebruikte om voor goeie resultaten te zorgen.
Trek u dus vooral niéts aan van wat dat mens vertelt.

Gewoon uit nieuwsgierigheid : wat heeft dat 'consult' gekost ?
Lieven

Berichtdoor hopeloos » 31 maart 2011, 20:09

Hanky schreef:Hopeloos, heb je hoe dan ook wel overwogen om gewoon een psycholoog te raadplegen? Mogelijk niet, en waarom niet? In principe heb je dan te maken met iemand die met je spreekt met kennis over allerlei aspecten mbt hoe je je 'gedraagt en voelt'. Daar hebben die mensen in elk geval een aantal jaren studie aan gewijd. Dat is geen fysica, maar over 'denkfouten' , vaak aangeduid met 'cognitieve therapie' heeft men toch wel de nodige 'ervaring' (evidence-based) opgedaan. Dat is toch nog wat anders dan je vertrouwen zomaar stellen in mensen die 'mensenkennis' en nog erger 'boven-mensenkennis' suggereren. Magnolia steekt een beetje de draak (de zacht- harde aanpak).

Hier gaat het feitelijk om argumentatie. Dus bijvoorbeeld om de vraag of je beter 'geholpen' kunt worden bij dergelijke problemen door een academisch opgeleid psycholoog dan door een medium. Je verhaal suggereert een antwoord, maar je hoge opleiding ziet MAGNOLIA bijvoorbeeld meer dan ik. Daar denk ik ook niet meteen aan. Kortom, waarom ging je niet gewoon naar een psycholoog met je probleem?

Beste hanky

Ik zou maar al te graag naar een psycholoog gaan, alleen ligt het probleem niet bij mij.

Heb geen bindingsangst, mijn vriend wel. Hij is enorm gesloten en wil geen hulp en ook geen relatie.
We hebben dus een 'band' sinds einde juli en zijn aantrek en afstootgedrag is gewoon enorm pijnlijk, ben er gewoonweg depressief van.
Het is iemand die niet over zijn gevoelens kan praten en hij zei van in het begin dat een relatie voor hem niet meer aan de orde kan zijn, dat zijn scheiding een trauma voor hem is en dat voor altijd zal meedragen.

Nu hoor ik jullie al luidop denken waarom ik er in hemelsnaam mijn tijd insteek? Maar hij kan me zelf ook niet loslaten.
Telkens hij mij gezien heeft worstelt hij met zichzelf en stoot hij mij weer af. Dan hoor ik hem een paar dagen niet, of soms gewoon langer en zegt hij dat ik verder moet met mijn leven.
Hij duwt weg en trekt aan.
Heb spijt dat ik hem heb leren kennen maar zie hem heel graag.
Een psycholoog zal met hem zelf willen praten vermoed ik, niet??
Of ben ik verkeerd? Moet toegeven dat ik er nog nooit één raadpleegde..
Lieve groeten
hopeloos

Berichtdoor hopeloos » 31 maart 2011, 20:11

Jan Willem Nienhuys schreef:Hopeloos heeft twee problemen. Het ene probleem is een relatie. Het andere probleem is haar contact met een medium. Wie contact heeft met een ander mens die iets zegt, ontkomt er niet aan het gezegde een beetje serieus te nemen. Het medium heeft iets vervelends tegen haar gezegd dat maar door haar hoofd blijft spoken, zoals een deuntje van een populair liedje - dat blijft zich ook aan je opdringen, zonder dat je het wil. Speciaal als je probeert er niet aan te denken gaat het helemaal mis, zoals het bekende verhaal van de man die zich voornam een dag lang niet aan ijsberen te denken.

Dat is in wezen een ander probleem dan het relatieprobleem. Er is geen trucje om jengelende deuntjes in je hoofd, ijsberen of nare of stomme opmerkingen die erge indruk hebben gemaakt zo maar uit je hoofd te zetten. Misschien helpt het om elke keer bij een vervelende herinnering maar vlug en intens aan iets totaal anders te denken (de tafels van vermenigvuldiging, het eten van gisteravond of vanavond, er zijn genoeg dingen in de wereld die niets met waarzeggers te maken hebben) voordat de emotie die bij die vervelende herinnering hoort zich meester van je maakt. Wat vind je van denken aan de melodie van de jongste tophit?

Je merkt dat ik er niets in zie om door redelijk en gericht denken proberen iets van je af te zetten. Een voorbeeld: niemand vindt het fijn om door een wildvreemde zonder enige aanleiding te worden uitgescholden. Dat is een instinctieve reactie. Het helpt helemaal niks om te denken dat de uitschelder je helemaal niet kent en dat wat hij of zij zegt dus onmogelijk op feiten gebaseerd kan zijn en dat je redelijkerwijs je ook niets hoeft aan te trekken van het feit dat een jou verder onbekend persoon die je nooit meer zult ontmoeten om onduidelijke redenen een hekel aan je heeft of misschien wel gewoon gek of dronken is. Zulke redelijke gedachten zijn niet zo behulpzaam. Het is net vogelpoep die op je haar valt. Het helpt niet om te denken dat het geen opzet van die vogel is. Het enige dat helpt is je haar wassen: fysiek verwijderen. Een idee fysiek verwijderen is lastig, maar misschien helpt het om systematisch bij het geringste spoor van het idee meteen aan iets anders te denken.

Er hier over praten helpt toch al een klein beetje :wink:
hopeloos

Berichtdoor hopeloos » 31 maart 2011, 20:16

Lieven schreef:Naomi Apachi is nu net een van de ZZ kandidaten die met stip op één staat in mijn persoonlijke charlatanmeter.
Tijdens de proeven was (voor mij althans) duidelijk te zien dat ze niét haar zesde zintuig maar eerder de vijf echte gebruikte om voor goeie resultaten te zorgen.
Trek u dus vooral niéts aan van wat dat mens vertelt.

Gewoon uit nieuwsgierigheid : wat heeft dat 'consult' gekost ?

Ook jij, thx voor de steun :)

Wel, een sessie kost 60 euro, duurt 15 minuten en je mag 3 vragen stellen.
Je mag een foto meebrengen of een item waar ze kan aan voelen. :wink:
Had mijn Iphone bij en omdat daar een ingebouwde dictafoon inzit wou ik de sessie opnemen maar dat was absoluut niet mogelijk.

Ben ineens genezen, raar! Ik bezoek echt nooit nog iemand meer! Ook geen kaartlezers meer..
Shame on me!
hopeloos

Berichtdoor Blueflame » 31 maart 2011, 23:53

hopeloos schreef:
Ik zou maar al te graag naar een psycholoog gaan, alleen ligt het probleem niet bij mij.

Heb geen bindingsangst, mijn vriend wel. Hij is enorm gesloten en wil geen hulp en ook geen relatie.
We hebben dus een 'band' sinds einde juli en zijn aantrek en afstootgedrag is gewoon enorm pijnlijk, ben er gewoonweg depressief van.
Het is iemand die niet over zijn gevoelens kan praten en hij zei van in het begin dat een relatie voor hem niet meer aan de orde kan zijn, dat zijn scheiding een trauma voor hem is en dat voor altijd zal meedragen.

Nu hoor ik jullie al luidop denken waarom ik er in hemelsnaam mijn tijd insteek? Maar hij kan me zelf ook niet loslaten.
Telkens hij mij gezien heeft worstelt hij met zichzelf en stoot hij mij weer af. Dan hoor ik hem een paar dagen niet, of soms gewoon langer en zegt hij dat ik verder moet met mijn leven.
Lieve groeten

Beste,

ik denk ook dat het eerder je vriend is die naar een psycholoog moet gaan. Dat aantrekken en afstoten kan -- ik zeg wel:KAN - een teken zijn van een persoonlmijkheidsstoornis. Bij mensen met borderline komt dat bv. vaak voor. Waarmee ik dus niet zeg dat uw vriend lijdt aan een borderline-persoonlijkheidsstoornis!
Maar het kan aan het denken zetten ...... .

MVg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Renate » 01 apr 2011, 00:16

Het probleem lijkt te zijn dat de vriend van mening is dat hij geen probleem heeft, of misschien dat hij denkt dat niemand hem kan helpen.
Dat maakt het allemaal ook erg lastig.

Ik kan me ook voorstellen dat het lastig is om hem los te laten en het is natuurlijk de vraag of je dat wilt.
In hoeverre een psycholoog, of andere hulpverlener je hiermee kan helpen, weet ik niet. Je zult misschien eerst zelf tot het inzicht moeten komen dat die vriend niet verandert, misschien omdat hij meent dat hij geen probleem heeft, en dat je hem los moet laten. Er bestaat altijd een mogelijkheid dat dit als een soort wake-up call functioneert, hoewel ik niet weet of dat werkelijk zal gebeuren.
Renate

Berichtdoor hopeloos » 01 apr 2011, 02:24

Blueflame schreef:
hopeloos schreef:

Lieve groeten

Beste,

ik denk ook dat het eerder je vriend is die naar een psycholoog moet gaan. Dat aantrekken en afstoten kan -- ik zeg wel:KAN - een teken zijn van een persoonlmijkheidsstoornis. Bij mensen met borderline komt dat bv. vaak voor. Waarmee ik dus niet zeg dat uw vriend lijdt aan een borderline-persoonlijkheidsstoornis!

MVg.

Hey beste Blueflame
Je bent inderdaad niet de eerste die dat zegt!
Een vriend van me zijn zoon heeft borderline en die dacht dat dus ook al.

Zou zo graag eens met mijn vriend zijn ouders gaan praten maar kan dat niet!
Mijn gevoel zegt me dat ik zoveel zou te weten komen.
Spijtig genoeg ken ik ze niet en ze weten van mijn bestaan niet af denk ik.
En achter zijn rug gaan praten kan ik niet doen, alleen al het feit dat het zou uitkomen.
Ik ken 1 persoon die hem kent, hij voetbalt met hem samen maar die is niet erg meewerkend en weet niet of ik hem wel kan vertrouwen.
Die zei wel dat mijn vriend enorm gesloten is en weinig loslaat.

Bedankt, ik ga meteen naar de link kijken die je hier plaatste.

En kan jullie allemaal niet genoeg bedanken voor de steun!
hopeloos

Berichtdoor hopeloos » 01 apr 2011, 02:28

Renate schreef:Het probleem lijkt te zijn dat de vriend van mening is dat hij geen probleem heeft, of misschien dat hij denkt dat niemand hem kan helpen.
Dat maakt het allemaal ook erg lastig.

Ik kan me ook voorstellen dat het lastig is om hem los te laten en het is natuurlijk de vraag of je dat wilt.
In hoeverre een psycholoog, of andere hulpverlener je hiermee kan helpen, weet ik niet. Je zult misschien eerst zelf tot het inzicht moeten komen dat die vriend niet verandert, misschien omdat hij meent dat hij geen probleem heeft, en dat je hem los moet laten. Er bestaat altijd een mogelijkheid dat dit als een soort wake-up call functioneert, hoewel ik niet weet of dat werkelijk zal gebeuren.

Heb dit al eeuwig met men beste vrienden en vriendinnen besproken, we worden er allemaal zo moe en moedeloos van.
We zitten maar naar antwoorden te zoeken, terwijl enkel hij het weet.
Tja, wat moet een mens nog doen???

Pffff.. heb nog nooit zo iemand complex ontmoet.
Het is gewoon niet uit te leggen.

Dank jé hé.
hopeloos

Berichtdoor hopeloos » 01 apr 2011, 02:37

Ik doe niet anders dan gedichten schrijven.
Het is een andere vorm van wenen.
Hij leest mijn gedichten en weet dat ze over hem gaan.

Het regent buiten en er woedt een tsunami in men hart
Men ogen proberen het verdriet te verdrinken
Het is als eb en vloed
Te pas en te onpas schieten ze vol gemoed
Slapen helpt niet want in men dromen kom je me zelfs tegemoet
Hoe ga ik verder en wankel ik niet?
Hoe stap ik door dag en nacht met al dit verdriet
En nog het ergste van al, je beseft het niet
hopeloos

Berichtdoor hopeloos » 01 apr 2011, 02:59

Blueflame schreef:
hopeloos schreef:

Lieve groeten

Beste,

MVg.

Nog iets toevoegen.
Hij heeft wel ettelijke jaren samengewoond en ze hebben een kind samen.
Maar op een avond kwam hij na werk thuis, en ze was weg, had het kind meegenomen, is gewoon bij een andere man gaan wonen. Meubelen mee..
Uiteindelijk hebben ze nu co ouderschap, maar laat ons zeggen dat hij daar heeft voor moeten vechten.

Toen ik hem leerde kennen zei hij dat dit trauma hem steeds zou achtervolgen en dit altijd zou meedragen.
Hij geloofde niet meer relaties, want in het begin doen ze zich goed voor en daarna laten ze hun ware aard zien...
hopeloos

Berichtdoor Icesurfer » 01 apr 2011, 07:38

' Persoonlijkheidsstoornis ' vind ik zowat de lulligste verzonnen stoornis van de hele D.S.M.
In 1985 kreeg ik een diagnose ' paranoide psychose '.
De psychiater zei/dreigde, wanneer ' het ' nog vaker zou voorkomen,
kon ik diagnose ' schizofrenie ' verwachten.
Jaren later kreeg ik van huisarts, na opnieuw invullen vragenlijst
voor medische test i.v.m. problemen waak/slaapritme continu-dienst
elektromonteur/elektronicus glasvezelfabriek ' slechts ' die lullige nietszeggende
flauwkul ' persoonlijkheidsstoornis '.
Wanneer iemand zich bewust wordt van de realiteit,
schijnt het licht daarvan voor hem uit,
de lamp van Aladdin, het licht dat ons leidt.

[ Inayat Khan ]
Icesurfer

Berichtdoor hopeloos » 01 apr 2011, 13:12

Icesurfer schreef:' Persoonlijkheidsstoornis ' vind ik zowat de lulligste verzonnen stoornis van de hele D.S.M.
In 1985 kreeg ik een diagnose ' paranoide psychose '.
De psychiater zei/dreigde, wanneer ' het ' nog vaker zou voorkomen,
kon ik diagnose ' schizofrenie ' verwachten.
Jaren later kreeg ik van huisarts, na opnieuw invullen vragenlijst
voor medische test i.v.m. problemen waak/slaapritme continu-dienst
elektromonteur/elektronicus glasvezelfabriek ' slechts ' die lullige nietszeggende
flauwkul ' persoonlijkheidsstoornis '.

Het moet erg frustrerend en pijnlijk zijn om die diagnose te krijgen als je dat niet bent of als je het zelf zo niet ziet.
Sterkte
hopeloos

Berichtdoor axxyanus » 01 apr 2011, 14:38

hopeloos schreef:
Hanky schreef:Hier gaat het feitelijk om argumentatie. Dus bijvoorbeeld om de vraag of je beter 'geholpen' kunt worden bij dergelijke problemen door een academisch opgeleid psycholoog dan door een medium. Je verhaal suggereert een antwoord, maar je hoge opleiding ziet MAGNOLIA bijvoorbeeld meer dan ik. Daar denk ik ook niet meteen aan. Kortom, waarom ging je niet gewoon naar een psycholoog met je probleem?

Beste hanky

Lieve groeten

Het spijt me om het te moeten zeggen maar jij zit weldegelijk met een probleem. Het is duidelijk dat je niet erg gelukkig bent met deze toestand en dat je graag zou hebben dat de zaken anders liepen. Gezien de omstandigheden is dat best normaal maar dat neemt niet weg dat je dus met een probleem zit. Als het allemaal geen probleem was, zou je de behoefte niet hebben om hier je hart uit te storten, dan zou je gewoon genieten van de momenten dat je bij hem bent en je weinig aantrekken van de dagen dat hij afstand neemt.

Ik vermoed dat je in conflict bent met jezelf. Je hebt iemand waarvan je houdt maar je wil meer in een relatie dan wat je op dit moment krijgt. Je zit waarschijnlijk gewrongen tussen de keuze een punt te zetten achter deze relatie om op zoek te gaan naar een meer bevredigende relatie enerzijds en de hoop dat het alsnog met deze persoon zal lukken een relatie te bouwen die je meer kan bieden. Dat soort zaken afwegen kan een harde dobber zijn als je er alleen voorstaat. Het kan dus aangewezen zijn om op zoek te gaan naar iemand die je kan bijstaan in het aftasten van de verschillende mogelijkheden, iemand met een luisterend oor. Dat kan een kennis of vriend zijn waarbij je terecht kan, dat kan een moreel consulent zijn maar dat kan ook een psycholoog zijn.

Het is best mogelijk dat je vriend zijn eigen problemen heeft en dat die aan de oorzaak liggen van de ellende die jij nu meemaakt en dat het nuttig zou zijn als hij een bezoek aan de psycholoog brengt. Maar je vriend is maar één aspect. Het andere aspect is hoe jij omgaat met de situatie en hoe jij je daarbij voelt. Je hoeft niet alles te laten afhangen van wat je vriend doet. Het is best mogelijk dat de meest ideale situatie zou zijn dat je vriend een psycholoog bezoekt en zich over zijn bindingsangst heenzet. Maar als hij dat niet doet, moet jij nog steeds beslissen hoe je verder moet. Leg je je neer bij de situatie? Neem je afstand? Breek je met hem?

Geen gemakkelijke vragen. Vragen waar iedereen wel wat hulp bij kan gebruiken.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Hanky » 01 apr 2011, 22:41

Beste Hopeloos,

Naar mijn idee geeft Axxyanus hierboven al ongeveer aan hoe het eerste gesprek met een psycholoog of met een moreel consulent ongeveer zou kunnen verlopen. (Ik reageer maar even op je nachtelijk dichten, de eerste april of niet.) Jij zit met een relatieprobleem, dat je moet bewerken, op de eerste plaats. Wat er met de vriend allemaal aan de hand kan zijn doet er echt pas op de tweede plaats toe. Het hoeft ook niks met persoonlijkheidsstoornissen van hem van doen te hebben. Waarom laat je zelf langere tijd afstoting en aantrekking toe, enzovoort. Maar het is hier niet de plaats daarop in te gaan. Daar zijn nou juist psychologen voor. Helderheid scheppen. (Gewoon de tijd zijn werk laten doen blijft ook een optie, maar gezien het feit dat het je zo hoog zit, is het mogelijk wel raadzaam om wat gauwer een 'objectievere' stem te horen.)

Hier, en dat is een beetje kil, gezien de emoties die er natuurlijk op de eerste plaats zijn, is toch vooral de vraag: hoe kwam je erbij om een medium te bezoeken (via een eerdere reactie hier begrijp ik dat het om een ZZ-deelneemster ging)? Tja, wat mooi als we de toekomst kenden! Bij dergelijke onzekerheden over prinsen die niet eens op een wit paard rondrijden. Nienhuys wijst er feitelijk ook nog op dat je nu met twee problemen in plaats van één zit. Die mevrouw heeft ook nog een soort dwangidee in je hoofd geplant, volledig uit de lucht gegrepen! Er is talloos veel onderzoek dat er geen 'helderziende of mediamieke begaafdheid' is. Daar zou je op deze website uitvoerig kennis van kunnen nemen. Maar wat je relatieprobleem betreft is dit niet de plek. De eventuele consulent mag dat dwangidee dan ook nog eens gaan 'bewerken'. Dank medium, dank (ironisch bedoeld natuurlijk, voor de duidelijkheid, Hopeloos). Stefaan was eigenlijk meteen duidelijk (Icesurfer trouwens ook, maar op een manier die dan weer kan afschrikken voor het 'reguliere'). Een gemiddeld (bij een beroepsorganisatie aangesloten) psycholoog of consulent moet dit echt tot een redelijk eind kunnen brengen met je, met wat tijd, en zelfs zonder direct aan persoonlijkheidsstoornissen te denken. Omgekeerd aan Blueflame: dat kan heel misschien geval zijn, maar ... daar moet je verdomd grondige redenen voor hebben. Kortom, analyse op basis van kleine stukjes tekst, kan natuurlijk niet, hier, of op internet in het algemeen.

Hier: hoe kwam je erbij een medium te gaan raadplegen, een luchtfietseres, terwijl je verder sociaal goed geïntegreerd bent? Het ga je in elk geval goed, en mogelijk is het vinden van Skepp bij dit probleem een goede aanwijzing dat je de echte 'oplossingen' al in het vooruitzicht hebt. Wees kritisch, ook in je persoonlijke leven, zou het kunnen heten....als 'moraal' van het verhaal, met de Ronde van Vlaanderen in het vooruitzicht :D
Hanky

Berichtdoor Magnolia » 02 apr 2011, 11:38

Hanky, uw vertrouwen in de psychologie en de psychotherapie is prijzenswaardig.
Voor Nederlandse psychologen gaat dit helaas niet altijd op.
Men werkt veelal vanuit de DSM-IV, stopt hulpvragers in vakjes en behandelt vandaaruit.

Een diagnose: éénmaal een medium bezocht te hebben en daarvan erg geschrokken is niet ernstig genoeg, en evenmin plaatsbaar in termen van de DSM-IV.

Vervelender is dat er weinig tot geen behandelaars zijn die om kunnen gaan met langdurige schade aangericht door kwakbehandeling. Er is eenvoudigweg te weinig kennis en velen gaan ten onrechte uit van het adagium "baat het niet, dan schaadt het niet". Dit terzijde.

ik weet niet hoe de situatie in België is, mogelijk is het daar beter ?

Tis dan maar goed dat Hopeloos intussen schrijft dat zij er na enige berichten op dit forum ineens genezen is !
:wink:

Hopleoos, net als anderen hier valt het me opdat je vooral erg met je vriend en zijn problemen bezig bent. Je stelt weinig grenzen, niet naar je vriend en niet naar jezelf.
Is je vriend zelf ook zo druk met het werken aan zijn problemen ? Zoekt hij zèlf actief naar hulp ?

Op de website van Carolien Roodvoets (http://www.carolien.roodvoets.nl )staat onder de tab "media"een link naar een tv-uitzending uit 2008 over het onderwerp "foute mannen".
De directe link naar de uitzending is http://player.omroep.nl/?aflID=8459465 (Het kan zijn dat je de player anders moet instellen.)
Zeer de moeite waard, ook voor degenen die skeptisch zijn in de liefde !

:lol: :lol: :lol:
Magnolia

Berichtdoor Hanky » 06 apr 2011, 00:01

Magnolia, een wat laat antwoord. Lente en bloei. Wel jammer dat Hopeloos nog niet of niet meer reageerde. Hopelijk heb ik haar niet voor het hoofd gestoten, met de vraag alleen al.

Men werkt veelal vanuit de DSM-IV, stopt hulpvragers in vakjes en behandelt vandaaruit.

Ja, er zijn grote veranderingen opgetreden in de (overigens ook voor mij Nederlandse) situatie. Een vriend werkt nog steeds als 'eerstelijns' gezondheidspsycholoog. Het is echt niet zo dat het meteen tot DSM-IV varianten leidt bij dergelijke vragen. Het grote voordeel van het huidige 'systeem' is wel dat er eerst een soort peer-view systeem is voor men tot 'behandeling' overgaat. Ik suggereerde al dat het in dit geval 'overdone' zou kunnen zijn, maar daar kom je natuurlijk ook niet meteen achter. Een eerste gesprek (een huisarts weet dat meestal ook al wel) kan geen kwaad, en moet altijd mogelijk zijn, tenzij de huisarts het onzin vindt. Je gaat eenvoudigweg niet naar een medium, met al die suggesties, die je alleen maar verder van huis brengen.

Een diagnose: éénmaal een medium bezocht te hebben en daarvan erg geschrokken is niet ernstig genoeg, en evenmin plaatsbaar in termen van de DSM-IV.

In principe daar dus ook mee eens. Maar er zijn 'intussen' twee problemen, zoals Nienhuys al zei, waarvan één gecreëerd door dat medium, en dat moest ook nog 'in de goede aarde' vallen bij de persoon en persoonlijkheid van Hopeloos op dat moment. Axxyanus gaf dat al aan. Elk goed gesprek kan daar echter al 'helpend' zijn. Nadenken, Hopeloos, daar komt het op neer.

Hier zie je dat het probleem van de huisarts eigenlijk parallel loopt aan dat van de psycholoog. Er is een 'abstractie' die leidt tot de wetenschap dat homeo onzin is, en er is een 'abstractie' die zegt dat je je niet te gek veel illusies moet maken over prinsen op paarden, die zomaar wat met je doen. Je moet aannemen dat elke psycholoog via vier jaar studie minimaal wat valkuilen in het 'denken' kan aanwijzen. Wat iemand er mee doet?

Vervelender is dat er weinig tot geen behandelaars zijn die om kunnen gaan met langdurige schade aangericht door kwakbehandeling. Er is eenvoudigweg te weinig kennis en velen gaan ten onrechte uit van het adagium "baat het niet, dan schaadt het niet". Dit terzijde.

Valt mee, onder meer omdat ik me niet kan voorstellen dat Hopeloos dit niet meer zou lezen. Een gesprek met een psycholoog betekent niet dat je gek bent, maar helderheid wilt, een pietsje meer dan tot dan toe. Verliefdheid is zeker niet verboden, maar het moet wel een beetje 'geruststellen' en niet op een 'variabel conditionerings-schema' uitmonden, hoe hopeloos je ook bent.

Ik weet niet hoe de situatie in België is, mogelijk is het daar beter ?

Ik spreek dus ook over Nederland, maar de situaties lijken me niet te verschillend. Ok, we mogen kritisch zijn over alles, maar als we minimaal vierjarige opleidingen (in gedrag, cognitie) niet keihard stellen tegenover 'predicties van bruinharige concurrenten' - door je eigen weifelgedrag ten aanzien van het medium opgeroepen, met allerlei projecties van de dame bovendien - dan zijn we niet alleen homeopathisch, maar van alle psychologische grenzen tevens los.

Tis dan maar goed dat Hopeloos intussen schrijft dat zij er na enige berichten op dit forum ineens genezen is !

Hopelijk. :D
Hanky

Berichtdoor Magnolia » 07 apr 2011, 20:59

Hanky, ook na herhaaldelijk lezen begrijp ik de teneur van je betoog niet helemaal.
Bedoel je te zeggen dat iemand die een medium bezoekt in feite naar een psycholoog zou moeten omdat hij (of zij) zo in de war is dat hij een medium heeft geraadpleegd ?

Dat lijkt mij veel te ver gaan. Nog afgezien van de praktische kant want de psychologen zouden de aanwas niet aankunnen. (Gesteld dat alle bezoekers van mediums zich zouden willen melden, maar gelukkig kunnen zij niet gedwongen worden.)

Programma's als Het Zesde Zintuig, optredens van Char en de Babyfluisteraar propageren het inschakelen van mediums als iets normaals. In Nederland hoeven de paranormaal genezers zich slechts te organiseren in een beroepsvereniging met protocollen en kwaliteitseisen betreffende "essentiële" details zoals de inrichting van de werkkamer en de aanwezigheid van een prijslijst, om in aanmerking te komen voor vergoeding uit de aanvullende verzekering.
Het individuele medium kan na het volgen van een paar cursussen ook een accreditatie aanvragen als "alternatief therapeut" en ook dan ligt de weg naar het verzekeringsgeld open.

ik wil maar zeggen, tegen deze achtergrond is het niet zó buitenissig wat Hopeloos heeft gedaan.

Onder psychologen is het kwakgehalte trouwens hoog, óók als zij lid zijn van het NIP.
zie bijvoorbeeld: http://www.heijink-psycholoog.nl/kosten-vergoedingen.php
een dame die van álle walletjes mee wil snoepen !

Zoeken op "NIP" en "paranormaal" levert direct dit pareltje op :
http://www.psycholoogdenbosch.nl

Sinds enige jaren werk ik in mijn praktijk Psycholoog Den Bosch als geregistreerd Psycholoog Arbeid en Gezondheid NIP (Nederlands Instituut voor Psychologen) en ben ik lid van de beroepsvereniging het NVPA (Nederlands Verbond voor Psychologen, Psychotherapeuten en Agogen).

Mijn aanpak
In de afgelopen jaren heb ik vele mensen in mijn praktijk geholpen. Naast mijn kwalificaties als psycholoog ben ik ook paranormaal begaafd. In mijn werk versterken psychologisch inzicht en paranormaal begaafd zijn elkaar. Ik ben daarom in staat om meteen in de eerste sessie te starten met jouw behandeling.

Een individueel consult bij Bernadette kost 150 euro, dan is Naomi Apache met 60 euro een koopje :mrgreen:

Vraag: tot welke psycholoog moet deze psychologe zich dan wenden ?

:wink:
Magnolia

Berichtdoor Heeck » 07 apr 2011, 21:10

Even in het toetsenbord geklommen:
Heeck schreef:Geachte NIP,

Graag zou ik van u weten of het paranormaal begaafd zijn behoort bij de
kwaliteiten die een NIP-psycholoog kan en mag praktiseren.
Voorbeeld
http://www.psycholoogdenbosch.nl/
Ik ben Drs. Bernadette van Wouw (geboren in 1967), psycholoog in omgeving 's-Hertogenbosch, met vestigingen in Lith en Den Bosch. Ik ben Cum Laude afgestudeerd als doctorandus Klinische Psychologie aan de Universiteit Utrecht. Sinds enige jaren werk ik in mijn praktijk Psycholoog Den Bosch als geregistreerd Psycholoog Arbeid en Gezondheid NIP (Nederlands Instituut voor Psychologen) en ben ik lid van de beroepsvereniging het NVPA (Nederlands Verbond voor Psychologen, Psychotherapeuten en Agogen).
. . .
In de afgelopen jaren heb ik vele mensen in mijn praktijk geholpen. Naast mijn kwalificaties als psycholoog ben ik ook paranormaal begaafd. In mijn werk versterken psychologisch inzicht en paranormaal begaafd zijn elkaar. Ik ben daarom in staat om meteen in de eerste sessie te starten met jouw behandeling. Je hebt dan direct resultaat en hoeft geen uitgebreide intakeprocedure te ondergaan. Het is daarom niet nodig om je voor een sessie voor te bereiden. Ik geef je inzicht in je problemen, situatie, en persoonlijkheid en geef je duidelijke aanwijzingen hoe je op een andere manier met moeilijke situaties om kunt gaan, een manier die haalbaar is en bij je past.

Met vriendelijk dank voor de door u te nemen moeite,

R. Heeck

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Hanky » 07 apr 2011, 22:43

@ Magnolia, Heeck

Poeh. Magnolia, ik bedoelde het eerste probleem, het 'relatie-probleem' zelf. 'Normaal' lijkt me dan dat je met zoiets naar een psycholoog stapt, en niet naar een 'medium' of een 'helderziende'. Precies zoals je naar de huisarts gaat met bijvoorbeeld pijn-klachten die je niet vertrouwt en niet naar een magnetiseur. Ik vroeg Hopeloos of ze die afweging hoe dan ook gemaakt had. Nee, en bovendien ligt het probleem bij haar vriend, in haar ogen. Axxyanus merkt dan op dat ze in elk geval zelf ook een probleem heeft, omdat ze zich zo opstelt in de relatie, zoals ze doet. En dat lijkt in elk geval ook zo. JWN merkt dan nog op dat de 'voorspelling' nog een tweede 'probleem' is geworden, de rond-spokende gedachte.

Maar het ging me om het eerste probleem. Hoe serieus dat is kan een NIP-psycholoog in een eerste gesprek nagaan, en ook of en hoe er eventueel 'behandeld' zou moeten worden. (Naar allerlei richtlijnen en maatstaven, zoals ik van de gezondheidspsycholoog begreep.)

Tja, en dan duikelt Magnolia iets op waar je wel van schrikt. Heel goed van Heeck om meteen in de pen te klimmen. Benieuwd wat ze er bij het NIP van zeggen. Het probleem kan vergelijkbaar zijn met een huisarts die de homeopathie niet schuwt.

Programma's als Het Zesde Zintuig, optredens van Char en de Babyfluisteraar propageren het inschakelen van mediums als iets normaals. In Nederland hoeven de paranormaal genezers zich slechts te organiseren in een beroepsvereniging met protocollen en kwaliteitseisen betreffende "essentiële" details zoals de inrichting van de werkkamer en de aanwezigheid van een prijslijst, om in aanmerking te komen voor vergoeding uit de aanvullende verzekering.
Het individuele medium kan na het volgen van een paar cursussen ook een accreditatie aanvragen als "alternatief therapeut" en ook dan ligt de weg naar het verzekeringsgeld open.

Erg genoeg. Ik snap er dan ook niks van dat dat allemaal kan.

Ik wil maar zeggen, tegen deze achtergrond is het niet zó buitenissig wat Hopeloos heeft gedaan.

Nee, dat is ook zo, en daarom vroeg ik in eerste instantie ook simpel of ze hoe dan ook aan een psycholoog gedacht had, een gezondheidspsycholoog. Niet dus.

Met dit zinnetje: Ik ben daarom in staat om meteen in de eerste sessie te starten met jouw behandeling zou die psychologe in elk geval al niet weg mogen komen.
Hanky

Berichtdoor Magnolia » 08 apr 2011, 00:11

Hanky, wat voor de een normaal is, hoeft dat voor de ander niet te wezen. Zie !
Na even googelen (met Ecosia) heb ik zojuist de eerste NIP-psycholoog-homeopaat gevonden:

Praktijk voor Psychologie en klassieke Homeopathie
Drs. Marlene van Lier, Psycholoog NIP - Klassiek Homeopaat. Geregistreerd lid NIP en NVKH. Regenboog 37, 3742 ZB Baarn, tel. 035-5826620

http://klassieke-homeopathie.net/index.html

Bijzondere aandacht verdient de wijze van testen:
de MARS III van VISION UNLIMITED !

http://klassieke-homeopathie.net/pagina16.html

zie ook: http://skepp.be/apparatuur/mars-iii
Magnolia

Berichtdoor axxyanus » 08 apr 2011, 09:34

Magnolia schreef:Hanky, wat voor de een normaal is, hoeft dat voor de ander niet te wezen. Zie !
Na even googelen (met Ecosia) heb ik zojuist de eerste NIP-psycholoog-homeopaat gevonden

Wat is je punt juist? In elke beroepsgroep zitten wel kwakzalvers. Dat is toch geen reden om de hele beroepsgroep af te schrijven? Of waar wil je naartoe?
axxyanus

Berichtdoor Magnolia » 08 apr 2011, 13:20

axxyanus schreef: Wat is je punt juist? In elke beroepsgroep zitten wel kwakzalvers. Dat is toch geen reden om de hele beroepsgroep af te schrijven? Of waar wil je naartoe?

Beroepsgroep afschrijven ? In het geheel niet.
Mijn punt (zo dit al een punt zou zijn) is dat het gezien de maatschappelijke context niet zó vreemd is dat Hopeloos een medium heeft geraadpleegd. De vraag of dit ook wenselijk is is een andere, maar uitzonderlijk vind ik het gezien de maatschappelijke ontwikkelingen niet.

De vondst van een officieel geregistreerde paranormaalpsycholoog was een onverwacht extraatje. Ik ben er niet blij mee.
Daarna heb ik gezocht op "NIP"en "homeopathie" en ook daar had ik beet. De Rare Apparaten zijn in opkomst. Ik heb er nog meer gevonden bij leden van het officiële NIP, maar die niet allemaal vermeld.
Magnolia

Berichtdoor axxyanus » 08 apr 2011, 14:29

Magnolia schreef:
axxyanus schreef: Wat is je punt juist? In elke beroepsgroep zitten wel kwakzalvers. Dat is toch geen reden om de hele beroepsgroep af te schrijven? Of waar wil je naartoe?

Beroepsgroep afschrijven ? In het geheel niet.
Mijn punt (zo dit al een punt zou zijn) is dat het gezien de maatschappelijke context niet zó vreemd is dat Hopeloos een medium heeft geraadpleegd. De vraag of dit ook wenselijk is is een andere, maar uitzonderlijk vind ik het gezien de maatschappelijke ontwikkelingen niet.

Sorry maar ik snap nog steeds niet waar je naar toe wil. Wat vreemd is of niet speelt hier voor zover ik kan nagaan geen rol. Wat een rol speelt is dat Hopeloos, voor zover ik kan nagaan gewrongen zat met de situatie. Het is misschien helemaal niet vreemd dat ze gewrongen zat met de situatie maar dat maakt haar wens dat de situatie anders was er niet minder om.

En als je gewrongen zit met een situatie dan kan het helpen om daar eens over te praten met iemand die een luisterend oor kan bieden. En als je niemand in je kennisenkring hebt die daar goed in is, dan kan je eens overwegen om iemand die daar professioneel mee bezig is te raadplegen. (of je kan zelfs overwegen om naar tele-onthaal te bellen)

De reden waarom ik, en voor zover ik begrijp ook Hanky, een psycholoog ter sprake brachten was niet omdat Hopeloos een medium had bezocht maar omdat ze door haar relaas de indruk gaf enigzins met zichzelf in de knoop te liggen.
axxyanus

Berichtdoor Magnolia » 08 apr 2011, 16:46

axxyanus schreef: De reden waarom ik, en voor zover ik begrijp ook Hanky, een psycholoog ter sprake brachten was niet omdat Hopeloos een medium had bezocht maar omdat ze door haar relaas de indruk gaf enigzins met zichzelf in de knoop te liggen.

Dat was mij aanvankelijk dus NIET zo duidelijk gezien de VRAAG van mij aan Hanky, enige posten geleden:

Hanky, ook na herhaaldelijk lezen begrijp ik de teneur van je betoog niet helemaal.
Bedoel je te zeggen dat iemand die een medium bezoekt in feite naar een psycholoog zou moeten omdat hij (of zij) zo in de war is dat hij een medium heeft geraadpleegd ?

is het je inmiddels duidelijk dat ik
- de beroepsgroep niet afschrijf ?
- een vraag had over de bedoeling van het betoog van Hanky ?
- het niet zó buitenissig vind dat Hopeloos een medium heeft geraadpleegd ?
- aan Hopeloos een boek van Carolien Roodvoets heb geadviseerd ?

Carolien Roodvoets is een psychologe met specialisme "vrouwen en problematische relaties".
Ik heb een link vermeld naar een televisie-uitzendign over dit onderwerp, met dezelfde Carolien Roodvoets.
Daarmee ben ik concreter dan ieder die adviseert om eens met een psycholoog te gaan praten. Ook onder psychologen heerst bagger en je hebt er velen die NIETS begrijpen van wat buiten hun eigen ervaringssfeer ligt.

Ik meen dat ik vrij duidelijk ben over waar ik "naar toe" wil.
Magnolia

Berichtdoor Hanky » 09 apr 2011, 00:32

Magnolia, de laatste zin begrijp ik dan weer niet. (Misschien vooral iets tgv eerdere discussies tussen jullie?)
En de voorlaatste zin begrijp ik ook niet. Ook onder psychologen heerst bagger en je hebt er velen die NIETS begrijpen van wat buiten hun eigen ervaringssfeer ligt.

Tja, dan raken we het hele 'systeem' van de psychologische hulpverlening zoals het tegenwoordig is ingericht, en dan wordt het een 'apart' onderwerp, waar ik niet genoeg in ben ingevoerd om zo'n boude stelling te onderschrijven of weerleggen. Niet dat de zeer kritische vraag / stelling op zich niet zou mogen, maar dat lijkt me ook wel een te groot gegeven in dit verband, zeker als het zo gesteld wordt.

Mij gaat/ging het erom dat de maatschappij er op moet kunnen vertrouwen dat mensen die minimaal een 'gerichte' universitaire studie gedaan hebben toch betere 'hulp' moeten kunnen bieden dan een helderziende die aantoonbaar zomaar wat verzint, - en om dat te constateren hoef je zelfs geen studies meer aan te halen, want dat kun je tegenwoordig zelfs op TV zien. Dat de op zijn minst redelijk opgeleide Hopeloos (gezien haar taal) dat niet meteen door had is zorgwekkend op zich.

Anamnese en diagnostiek zijn het 'bedoelde' tegenovergestelde van het 'klinisch oog', laat staan het 'helderziende', zoals van die ook nog 'cum laude' afgestudeerde mevrouw. Dat is inderdaad schrikken. (Hoewel ik de website van de dame nog niet heb opgezocht, maar het moet inderdaad niet gekker worden!)

In principe kan het ook niet zo zijn dat alleen Caroline Roodvoets met zo'n 'vraag' van een hulpvrager iets zou kunnen. Maar, credit daarvoor, Magnolia, dat leek concreet wel het dichtst aan te sluiten bij wat Hopeloos naar voren bracht. Maar ook dat is natuurlijk niet zeker. ((En ook Caroline is geen goeroe als het goed is: foute mannen en foute vrouwen (die zijn er ook volgens haar), tja die term 'fout' lijkt me dan ook nogal groot.)) Mijn vraag was simpel: waarom ga je überhaupt naar een helderziende (in principe the 'poor people's therapist' genoemd) zeker als je redelijk goed sociaal geïntegreerd bent, Hopeloos?

Tja, ik vergelijk het simpel met 'pijn' die ik niet vertrouw en dan ga ik naar een huisarts die op zijn minst een jaar of vijf met al die botjes, spiertjes, zenuwbaantjes, zelfs lijkjes in de weer is geweest: een redelijke kans dat hij een juiste diagnose kan stellen, en zo niet dan stuurt ie me door, bijvoorbeeld naar de internist. De gezondheidspsycholoog, die echt veel diepere DSM IV/V zaken vermoedt zal moeten verwijzen naar de klinisch psycholoog cq de psychiater.

Goeie huisartsen moeten op zijn minst het equivalent zijn van 'helderzienden' als het te psychisch wordt, maar zijn gemiddeld wel zo nuchter om ook een verwijzing naar een 'gedragsdeskundige' te overwegen.

Nog simpeler: de wetenschappelijk opgeleide wil zo veel mogelijk informatie over de (toestand van de) 'patiënt' en de helderziende zo min mogelijk. Tja, wat kies je dan 'gemiddeld' als burger, ook al lopen er in elke beroepsgroep natuurlijk rare snoeshazen rond.
Hanky

Berichtdoor Magnolia » 10 apr 2011, 15:17

Hanky, ik heb de website van de dame even opgezocht. Ook het gedeelte over paranormaal en de getuigenissen van cliëten zijn zeer de moeite waard:

http://www.psycholoogdenbosch.nl/html/para.html

Ik ben behalve psycholoog ook paranormaal begaafd. Een paranormaal begaafd persoon is iemand, die informatie over iets of iemand krijgt via een andere dan 'de normale' zintuiglijke waarneming. Het is bij mij het beste te vergelijken met een sterk ontwikkeld verhoogd vermogen tot intuïtief voelen. Ik ben helderziend, helderhorend, heldervoelend en helderruikend, en heb ruime ervaring om deze extra bronnen van informatie naast reguliere psychologische behandelingen te gebruiken in de begeleiding van mensen.

Een praktijkvoorbeeld om het paranormale aspect te illustreren:
Ben (23 jaar), geeft tijdens een consult aan dat hij geen vrienden heeft en altijd alles alleen moet doen. Hij vindt zichzelf zielig. Ik zie en voel dat hij regelmatig contact heeft met een lange stevige blonde jonge man van zijn leeftijd, waar hij het goed mee kan vinden. Ik vraag Ben, of hij deze jongeman kent en wat hij onder vriendschap verstaat. Ik voel namelijk dat het klikt tussen deze twee en voel tevens dat Ben zichzelf in een slachtofferrol plaatst. Schoorvoetend geeft Ben aan, deze jongen goed te kennen en vaak met hem te sporten. Ze hebben leuke gesprekken samen. Hij zegt te begrijpen wat ik bedoel en vraagt me tevens 'hoe weet jij dat?'

Ik laat hem vervolgens zien, dat hij zichzelf in een slachtofferrol plaatst, die voor hem functioneel was gedurende zijn vroegkinderlijke verleden van emotioneel misbruik, maar nu als volwassen man, niet meer bij hem past.

Getuigenissen van cliënten:
http://www.psycholoogdenbosch.nl/html/erva.html

Mark: Ik kon direct bij Bernadette terecht. Fijn was dat. Ik had haar niets verteld en ook nooit ontmoet en was daarom stomverbaasd dat ze tijdens het eerste gesprek zoveel belangrijke zaken over mij kon vertellen, waarin ik me volledig herkende.

Nathallie: Een andere psycholoog heeft mij nooit goed kunnen begrijpen, en dat is iets wat Bernadette wel kan door haar speciale gave. Ze kan zien wat je problemen zijn en hier verklaringen voor geven die heel ver terug kunnen gaan in je kindertijd en waar je zelf geen weet van hebt.

Deze mevrouw is dus Cum Laude afgestudeerd in de psychologie. je kunt je afvragen hoeveel invloed de studie heeft gehad op haar inzichten. :wink: :wink:

Uit wat jij schrijft proef ik dat je van mening bent dat verstandige mensen niet naar een helderziende zouden moeten gaan, maar naar een psycholoog (in dit geval) of naar een arts. En waarom doen ze dat dan niet ?
Ik denk dat voor veel bezoekers van mediums die keuze niet zo ligt. Men vraagt zich niet af: zal ik naar een psych of naar Naomi ?

Hordes redelijk opgeleide, weldenkende mensen geloven in vreemde dingen en'/ of bieden die aan aan andere weldenkende, redelijk opgeleide mensen. Een medium als Naomi ziet jaarlijks tientallen vrouwen met problematische relaties en kan volstaan met een paar algemeenheden die niet eens onwaar hoeven zijn.
Magnolia

Berichtdoor axxyanus » 11 apr 2011, 11:43

Magnolia schreef:Uit wat jij schrijft proef ik dat je van mening bent dat verstandige mensen niet naar een helderziende zouden moeten gaan, maar naar een psycholoog (in dit geval) of naar een arts. En waarom doen ze dat dan niet ?
Ik denk dat voor veel bezoekers van mediums die keuze niet zo ligt. Men vraagt zich niet af: zal ik naar een psych of naar Naomi ?

Hordes redelijk opgeleide, weldenkende mensen geloven in vreemde dingen en'/ of bieden die aan aan andere weldenkende, redelijk opgeleide mensen. Een medium als Naomi ziet jaarlijks tientallen vrouwen met problematische relaties en kan volstaan met een paar algemeenheden die niet eens onwaar hoeven zijn.

Ja hordes redelijk opgeleide over het algemeen weldenkende mensen hebben hun irrationle kantjes. Maar je gaat nu wel voorbij aan de specifieke elementen die Hopoloos hier heeft aangereikt. Namelijk

1. Hopeloos zit in een problematische relatie
  2. Hopeloos gaat op medium bezoek
  3. Hopeloos zit na dat bezoek nog steeds in een problematische relatie.
  4. Wat het medium gezegd heeft, heeft Hopeloos nog meer in de war gebracht.
Wat is er mis om in een dergelijke situatie zo iemand te sugereren een bezoek aan een psycholoog te overwegen? Zelfs als we ervan uitgaan dat een medium voor veel mensen een uitkomst kan zijn, dan nog lijkt het me duidelijk dat de problemen van Hopeloos in dit specifieke geval eerder waren toegenomen dan afgenomen.

Ik kan begrip hebben voor mensen die in bepaalde vormen van kwakzalverij geloven, iedereen heeft wel zijnirrationele kantjes en als die dan het irrationele kantje is van iemand, tja het zij zo. Dus als iemand naar de homeopaat gaat met een kwaaltje dan zucht ik inwendig maar even. Maar het wordt natuurlijk anders als dat kwaaltje na dat bezoek niet verbetert maar eerder verergert. Dan denk ik dat er niets mis aan is om bij zo iemand aan te dringen om naar een dokter te gaan.

Uiteindelijk is hier net het zelfde gebeurt. Hopeloos zit met het een en ander gewrongen en gaat naar een medium en na dat bezoek lijkt het er op dat ze zich nog meer gewrongen voelt. Waarna Hanky een bezoek aan de psycholoog suggereerde. Ik kan daar eerlijk gezegd niets mis in zien.
axxyanus

Berichtdoor Magnolia » 11 apr 2011, 17:46

Axxyanus, Hanky schrijft op 09 apr 2011, 00:32 het volgende:

Hanky schreef: Mijn vraag was simpel: waarom ga je überhaupt naar een helderziende (in principe the 'poor people's therapist' genoemd) zeker als je redelijk goed sociaal geïntegreerd bent, Hopeloos?

Dat heeft mijns inziens betrekking op de keuze tussen psych en medium, en niet op het adviseren van een psycholoog na afloop van het bezoek aan het medium. Het adviseren van een gesprek met een psycholoog achteraf is ook aan de orde geweest, en daar bestaat een grote mate van overeenstemming over bij deelnemers aan dit topic. Maar dat is een ander onderdeel.

Ik kan het niet beter toelichten. Ik zie verder niet in aan welke onderwerpen ik voorbij zou gaan. Ik ga zeker niet voorbij aan de onderwerpen die jij noemt, zie mijn eerdere berchten. Lezing hiervan is aan te bevelen.
Magnolia

Berichtdoor axxyanus » 11 apr 2011, 21:12

Magnolia schreef:Axxyanus, Hanky schrijft op 09 apr 2011, 00:32 het volgende:

Hanky schreef: Mijn vraag was simpel: waarom ga je überhaupt naar een helderziende (in principe the 'poor people's therapist' genoemd) zeker als je redelijk goed sociaal geïntegreerd bent, Hopeloos?

Dat heeft mijns inziens betrekking op de keuze tussen psych en medium, en niet op het adviseren van een psycholoog na afloop van het bezoek aan het medium. Het adviseren van een gesprek met een psycholoog achteraf is ook aan de orde geweest, en daar bestaat een grote mate van overeenstemming over bij deelnemers aan dit topic. Maar dat is een ander onderdeel.

Maar dat zijn gewoon zaken die achteraf in de nabespreking ter sprake zijn gekomen. Heel dit over een weer waarbij jij Hanky's beweegredenen in vraag bent beginnen stellen is wat mij betreft begonnen met deze bijdrage van jou:

Hier zet jij de toon waar je Hanky's advies kadert alsof hij een bezoek aan de psycholoog adviseert wegens het bezoekje aan het medium blijkbaar omdat (zoals je later verwoord) een bezoekje aan een medium zo buitennissig zou zijn.

Hanky en ik kunnen ons inderdaad afvragen waarom iemand in hemelsnaam naar een medium gaat i.p.v. naar een psycholoog alsje zo gewrongen zit in je relatie maar dat is geen reden om de zaken zo voor te stellen dat het mediumbezoek de reden is waarom een bezoek aan de psycholoog wordt voorgesteld.

En ik vrees dat zolang jij niet erkent dat dat niet de reden was voor het advies, je woorden geÍnterpreteerd zullen worden als een poging om die kadering te ondersteunen.
axxyanus

Berichtdoor Hanky » 13 apr 2011, 00:11

@ Magnolia, Axxyanus, eventueel Hopeloos

Heb de website van die mevrouw in Den Bosch nu ook helemaal gezien. Verwarrender kan het bijna niet worden voor iemand als Hopeloos. Psychologe en helderziende! Heeck heeft meteen een e-mail verstuurd naar het NIP. Daar mogen ze dan toch wel tot een duidelijk oordeel en antwoord komen! Dat moet op zijn minst tot een echte discussie leiden binnen die beroepsgroep. Houdt deze mevrouw zich echt nog wel aan de regels van het vak en de beroepscode, met overstelpend bewijs dat 'helderziendheid' geen grond heeft en ze toch die term gebruikt?

Ok, over dat 'klinisch' oog kunnen we dan nog wel enigszins heenstappen, want de praktijk van de 'psyche' verleidt in de praktijk tot veel hypotheses op zich, die je niet allemaal tegelijk wetenschappelijk kunt checken, en die je bij bepaalde probleemstellingen in bepaalde richtingen doen denken, uit ervaring, zoals een huisarts ook doet. (Maar ook dat is men in elk geval een beetje aan het 'checken' via die peer-view voor men aan het 'behandelen' gaat, begreep ik van de gezondheidspsycholoog.) Maar 'helderziendheid, met nog de kranke uitsplitsing naar alle andere zintuigen' !?

Als men het daar binnen die beroepsgroep onverhoeds toch over eens zou zijn dat dat allemaal zo kan, dan kun je inderdaad als gemiddeld burger ook overwegen om maar meteen naar een helderziende te stappen (om je 'begrepen' te willen voelen en je toekomst te 'zien', maar echter ook het risico te lopen geprojecteerde bruinharige concurrenten op je pad voorspeld te kunnen zien, of geprojecteerde blondharige jongens van nu waargenomen te zien worden die ook nog een verband hebben met je verleden en je aangemelde problemen) . (Het dooreenlopen van 'informatie' , 'zintuigelijke' en zogenaamd 'buitenzintuigelijke' in de praktijk is de cum laude dame kennelijk bovendien zelfs geen opmerking waard.)

Naar de effectiviteit van soorten 'hulpverlening' wordt ongetwijfeld nog steeds 'massief' onderzoek gedaan. Dit zou toch wel een echt nieuwe loot aan de stam zijn, NIP. Een hoogbegaafde, hoogsensitieve, helderziende, cum laude afgestudeerde, psychologe, met nota bene promotieplannen, lost al uw problemen op, in een redelijk breed spectrum, tegen 150 en meer euro in het uur. Vergelijkingsonderzoek van waren? Controlegroep? Als het NIP dit niet serieus neemt als probleem, weet ik het ook niet meer.

Sorry, Hopeloos, een beetje 'over je persoonlijke probleem' heen, maar eerder aangegeven waarom: het doet er 'hier' niet eens meer zoveel toe wat nou het eerste (relatie) en het tweede (voorspelling) probleem was voor je, en ook niet hoe 'nauwkeurig' Magnolia en Axxyanus de discussie daarover willen voeren. Maar gemiddeld zou een huisarts, indien je het als 'probleem' bij hem of haar had aangekaart, nog steeds een psycholoog hebben aanbevolen, mag ik hopen, voor zowel probleem een als twee, mocht het laatste een 'bruinharige' 'dwanggedachte' geworden zijn.

Nu heeft Hopeloos in elk geval nog een derde 'probleem' : sceptici in discussie: maar les één is daar steeds: altijd zelf nadenken en 'beslissen'. Het lijkt wel een advies van een 'helderziende' :D :( :D
Hanky

Berichtdoor Heeck » 13 apr 2011, 15:01

Ref: vraag aan NIP viewtopic.php?p=69380#p69380

Vandaag eens gebeld en mijn E-mail na overleg aan de afd. voorlichting herhaald.

Roeland
www.edge.org
Heeck

NIP PsychologenCode

Berichtdoor Heeck » 17 apr 2011, 14:41

Het NIP antwoordt:
NIP schreef:Geachte heer van Heeck,

Dank voor uw bericht.

Het NIP is van mening dat psychologen dienen te werken volgens de laatste stand van de wetenschap. De psycholoog dient alleen diensten aan te bieden waarvoor zij door opleiding, training en ervaring zijn gekwalificeerd. Datzelfde geldt ook voor de methoden en technieken die zij gebruiken. De psycholoog dient ook expliciet en nauwgezet aan te geven welke diensten reguliere zorg betreffen en welke diensten onder alternatieve zorg vallen, zodat de cliënt hierin een weloverwogen keuze kan maken om medewerking te verlenen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Simon de Groot

Zo af en toe hoop ik wel eens op mijn eigen mededogen, maar alas bij kwakgedogen is die spoorloos.
Dus nog een vervolgbriefje gestuurd:
Heeck schreef:Geacht NIP, heer de Groot,

Voor alle zekerheid check ik met u af wat ik uit uw antwoord begrijp:
Het NIP ziet er geen probleem in dat leden nimmer aangetoonde en met de wetenschap onverenigbare zijnde paranormale gaven inzetten om de normale diagnostiek over te slaan.
Mits dit maar "expliciet en nauwgezet" aan de patiënt/cliënt is meegedeeld.

Mijn begrip zou inhouden dat u niet tegen het betreffende NIP-lid zult optreden en bijvoorbeeld aanzegt dat ze bij persisteren haar NIP-lidmaatschap verliest. Is dit zo?
U beseft hopelijk dat het NIP dan ook geen onderscheid meer kan maken met op afstand genezen of het bij de patiënt aansluiten van op de markt zijnde Rare Apparaten ( http://skepp.be/rare_apparaten ) die volautomatisch zouden diagnosticeren en behandelen.

Uw antwoord vind ik hoogst verontrustend en ik hoop dat u mij per ommegaande nog zult berichten hoe ik u verkeerd begrijp en hoe ik uw antwoord anders zou moeten lezen opdat patiënten, die over het algemeen in meerdere of mindere mate de kluts kwijt zijn, hun behandelaar blindweg kunnen vertrouwen als die, als zijnde een duidelijk kwaliteitskenmerk, aangeeft lid te zijn van het NIP.

Met vriendelijke groet,

Roeland Heeck, Leeuwarden
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor hopeloos » 17 apr 2011, 17:58

Dag iedereen

Hier ben ik dan nog eens.
Ben mijn eigen topic nog niet vergeten hoor, ik voelde me gewoon superslecht en feitelijk nog steeds.

Ik ben jullie dankbaar voor de analyses en heb ze aandachtig gelezen, de videofragmenten, de links.

En grote zucht. Maar die voorspelling hangt me nog boven het hoofd.
Dan vraag ik mezelf af waarom?
Waarschijnlijk ligt de reden in het verleden.
Heb wel al kaartlegsters bezocht en er waren al eens rake voorspellingen bij.
Daar ligt dus het probleem vrees ik. Net omdat er al eens juiste voorspellingen bij waren denk ik dan dat Naomi met haar bekende reputatie wel eens juist zou kunnen zijn...

Het is net alsof er een vloek over mij uitgesproken is.

En zolang mijn situatie onzeker blijft ga ik dit altijd vrezen.

Er zijn hier zoveel verstandige, volwassen zaken geschreven en ik waardeer ieder van jullie.
Mijn complimenten voor het denkniveau.

Tja, ik heb inderdaad ook een probleem. Het gegeven -hoe stel ik mij op?
De enige reden waarom ik blijf vechten voor deze man is omdat ik lichte evoluties zie.
Dan weer gevolgd door achteruitgang. Maar het positievere zakt nooit terug onder het vorige peil.

Wanneer ik mijn verhaal vertel, dan zeggen ze allemaal dat het de eerste keer is dat ze zoiets gehoord hebben.
En dan heb ik het niet over de voorspelling, maar over de situatie met deze man.

Ik ben angstig uit onzekerheid. Neem die onzekerheid weg en ik ben terug de oersterke vrouw van voorheen.
Dan kan je zeggen, laat die man als het dan toch niet gaat.
Maar ik hou van hem en hij is echt wel de moeite.
Die wil ik niet laten gaan.

Het probleem in deze is, omdat ik van hem geen antwoorden krijg, dat ik die bij iemand anders tracht te achterhalen.
Ieder geeft dan zijn of haar analyse, wat logisch is. Dat brengt me dan nog meer in de war.

Ik pieker me dagelijks zot en dan komt die voorspelling als kers op de taart het geheel compleet maken.
Doemdenken in mijn situatie is al niet zo moeilijk... :(

Steeds wanneer ik mezelf mijn verhaal zie schrijven of vertellen dan kijk ik net als een buitenstaander erop neer en denk dan, sukkel, hoe is het toch zover kunnen komen?
je bent slimmer dan dat. waarom laat jij jezelf in naam van je hart zo erg gaan?

Grote zucht.... :(
Liefs
hopeloos

Volgende

Keer terug naar Voorspellingen