Economisch geblunder legt zware hypotheek op toekomst

Einde der tijden, mislukte voorspellingen, Nostradamus, voorspellingen in verschillende culturen, self-fulfilling prophesies, ...

Re: Economisch geblunder legt zware hypotheek op toekomst

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 10:57

Extract schreef:Welke keuze zouden we vervolgens kunnen maken ?

Zolang de eenheden ontbreken kan daar geen zinnig antwoord op gegeven worden !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 11:46

Digit schreef:

Digit

Wat bedoelt U juist met 'eenheden' in dit geval ?
Extract

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 12:14

Extract schreef:
Digit schreef:

Digit

Dat is een vraag die men niet zou mogen stellen als men weet wat formules betekenen. Maar goed, je bent er in getrapt ! :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Munteenheid

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor tool » 22 maart 2011, 12:19

Extract schreef:Een vader maakt zijn testament op en verdeelt zijn 19 paarden onder zijn 3 zonen.

 Zoon A krijgt de helft
 Zoon B krijgt een vierde
 Zoon C krijgt een vijfde

1/2 (0.5) + 1/4 (0.25) + 1/5 (0.2) = 0.95

Waar is de rest naartoe :? (1/20e)???
I must arm myself to fight you by making weapons out of my imperfections.
tool

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 12:29

Goed lezen, tool !

Als er 17 kamelen zijn (ik hou mij aan de historisch juiste versie), en de fakir zet er zijn kameel bij, dan zijn er 18
Oudste : 1/2 van 18 : 9
Tweede : 1/3 van 18 : 6
Jongste : 1/9 van 18 : 2 (was tijpfout van mij !)
Totaal : 17

De fakir kan zijn kameel (de 18°) dus weer meenemen !
Analoog is 1/2 + 1/4 + 1/5 = 19/20 waardoor er dan een paard over blijft.

Maar met kamelen werkt het beter : je telt het aantal bulten. Bij een oneven aantal moet je hertellen, bij een even door twee delen ! :wink: :lol: :lol:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 12:57

Digit schreef:
Extract schreef:
Digit schreef:

Digit

Dat is een vraag die men niet zou mogen stellen als men weet wat formules betekenen. Maar goed, je bent er in getrapt ! :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Munteenheid

Groetjes,

Digit

Neem een wereldmunt om de transparantie te bewaren. Wat zou dan uw keuze zijn ?
Extract

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 12:59

tool schreef:
Extract schreef:Een vader maakt zijn testament op en verdeelt zijn 19 paarden onder zijn 3 zonen.

 Zoon A krijgt de helft
 Zoon B krijgt een vierde
 Zoon C krijgt een vijfde

1/2 (0.5) + 1/4 (0.25) + 1/5 (0.2) = 0.95

Waar is de rest naartoe :? (1/20e)???

Inderdaad, U leest aandachtig.
Extract

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 13:03

Extract schreef:Neem een wereldmunt om de transparantie te bewaren. Wat zou dan uw keuze zijn ?

Om eerlijk te zijn : argwaan ! Reken-je-rijk-rekenaars vertrouw ik immers voor geen moer !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 13:05

Digit schreef:
Extract schreef:Neem een wereldmunt om de transparantie te bewaren. Wat zou dan uw keuze zijn ?

Om eerlijk te zijn : argwaan ! Reken-je-rijk-rekenaars vertrouw ik immers voor geen moer !

Groetjes,

Digit

U heeft dus geen keuze, begrijp ik U goed zo ?
Extract

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 13:18

Extract schreef:U heeft dus geen keuze, begrijp ik U goed zo ?

Toch wél, ik kies voor een andere adviseur !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 13:31

Digit schreef:
Extract schreef:U heeft dus geen keuze, begrijp ik U goed zo ?

Toch wél, ik kies voor een andere adviseur !

Groetjes,

Digit

Aan wie denkt U dan ? Aan mensen die stellen dat ze iets van economie kennen en tegelijkertijd tegen miljoenen zeggen dat ze langer moeten werken omdat er een cashtekort is ? Dergelijke adviseurs ? Als het daarom gaat dan begrijp ik uw wantrouwen volkomen, evident zelfs.
Extract

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 13:50

Extract schreef:Aan wie denkt U dan ? Aan mensen die stellen dat ze iets van economie kennen en tegelijkertijd tegen miljoenen zeggen dat ze langer moeten werken omdat er een cashtekort is ? Dergelijke adviseurs ? Als het daarom gaat dan begrijp ik uw wantrouwen volkomen, evident zelfs.

Ik kies wel een adviseur die vertrouwt is met de regel van drie. Vermits we uiteindelijk tijdens ons leven slechts X% kunnen consumeren van wat we produceren zegt de regel van drie dat, als we langer leven (wat we doen !), we hetzij langer zullen moeten werken, hetzij minder consumeren. Ik heb voor het laatste gekozen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 22 maart 2011, 13:51

Digit schreef:Als er 17 kamelen zijn (ik hou mij aan de historisch juiste versie), en de fakir zet er zijn kameel bij, dan zijn er 18

Doet me erg denken aan het na de verkiezingen verdelen van de restzetels:
http://www.montesquieu-instituut.nl/935 ... 8lnhrpfxtw
Bij de verdeling van de kamelen volgens de grootste gemiddelden wordt voor iedere erfgerechtigde één kameel opgeteld bij het behaalde aantal volle kamelen. Het aantal aan de erfgerechtigde toeberekende kamelen wordt gedeeld door dit aantal; zo wordt dus het gemiddeld aantal kamelen per erfgerechtigde per kameel berekend voor het geval de te verdelen restkameel naar die erfgerechtigde zou gaan. De erfgerechtigde met het grootste gemiddelde krijgt een restkameel toebedeeld.

R.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 13:53

Heeck schreef:
Digit schreef:Als er 17 kamelen zijn (ik hou mij aan de historisch juiste versie), en de fakir zet er zijn kameel bij, dan zijn er 18

Doet me erg denken aan het na de verkiezingen verdelen van de restzetels: ..... .

Ik zie wel méér dan één parallel tussen de kemelhandel en de politiek ! :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 14:24

Digit schreef:
Extract schreef:Aan wie denkt U dan ? Aan mensen die stellen dat ze iets van economie kennen en tegelijkertijd tegen miljoenen zeggen dat ze langer moeten werken omdat er een cashtekort is ? Dergelijke adviseurs ? Als het daarom gaat dan begrijp ik uw wantrouwen volkomen, evident zelfs.

Ik kies wel een adviseur die vertrouwt is met de regel van drie. Vermits we uiteindelijk tijdens ons leven slechts X% kunnen consumeren van wat we produceren zegt de regel van drie dat, als we langer leven (wat we doen !), we hetzij langer zullen moeten werken, hetzij minder consumeren. Ik heb voor het laatste gekozen !

Groetjes,

Digit

Zuiver economisch gezien zal dat kloppen, mee eens. Nu, men zegt ons ook dat we langer moeten werken omdat er geen geld is om bvb de pensioenen te financieren en/of de staatsschuld af te lossen. Elk econoom weet dat dergelijke uitspraken gebaseerd zijn op misvattingen. Toch blijft men dit aan de bevolking verkondigen, en dat is uiterst verontrustend. Nog erger is misschien dat de bevolking dit lijkt te geloven op basis van een vreemd vertrouwen dat men in dergelijke adviseurs heeft.
Extract

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 14:28

Extract schreef:Elk econoom weet dat dergelijke uitspraken gebaseerd zijn op misvattingen. Toch blijft men dit aan de bevolking verkondigen, ..... .

Dat wil dus zeggen dat álle economen méé in "het complot" zitten, behalve jij !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 14:39

Digit schreef:
Extract schreef:Elk econoom weet dat dergelijke uitspraken gebaseerd zijn op misvattingen. Toch blijft men dit aan de bevolking verkondigen, ..... .

Dat wil dus zeggen dat álle economen méé in "het complot" zitten, behalve jij !

Groetjes,

Digit

Er zitten geen economen in het complot, het zijn economen en wetenschappers die anders zeggen dan wat politiek ons wijsmaakt.
Extract

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 14:43

Extract schreef:Er zitten geen economen in het complot, het zijn economen en wetenschappers die anders zeggen dan wat politiek ons wijsmaakt.

Graag onderbouwen door middel van links !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 15:00

Digit schreef:
Extract schreef:Er zitten geen economen in het complot, het zijn economen en wetenschappers die anders zeggen dan wat politiek ons wijsmaakt.

Digit

Het aanbod aan alternatieven is bijna niet te overzien, toch stelt politiek anders. Is men vergeten dat mensen onderwijs genoten hebben misschien ?

http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1958
Extract

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 15:03

Inflatie betekent letterlijk opblazen, aanzwellen of groter worden. Inflatie is een term die in de economie veel gebruikt wordt waarbij inflatie meestal omschreven wordt als geldontwaarding of waardevermindering van het geld. Eenvoudig gezegd betekent inflatie in dit verband dat je na verloop van tijd steeds minder kunt kopen met hetzelfde aantal euro's. Deze inflatie wordt prijsinflatie genoemd. Er bestaat ook nog zoiets als monetaire inflatie. Dat houdt in dat de hoeveelheid geld in een economie toeneemt. Als wij het hebben over inflatie, bedoelen wij prijsinflatie. Inflatie kan op verschillende wijzen ontstaan. De belangrijkste oorzaken van inflatie worden met specifieke termen aangeduid. De meest voorkomende zijn:

Kosteninflatie: Wanneer de productiekosten van bedrijven stijgen, berekenen de bedrijven deze kostenstijging vaak door in de prijzen van hun eigen producten. Het gevolg hiervan is dat de verkoopprijzen stijgen. Dit noemen we kosteninflatie. Een bijzondere vorm van kosteninflatie is de loonkosteninflatie. De stijging van de productiekosten is in dat geval veroorzaakt door een stijging van de loonkosten.

Bestedingsinflatie: Wanneer de bestedingen ineens zeer sterk toenemen kan dat tot gevolg hebben dat de productie deze toename (op korte termijn) niet kan opvangen. De verhouding tussen vraag en aanbod komt dan onder spanning te staan waardoor de prijs van de producten/diensten/goederen vaak zal gaan stijgen. Deze prijsstijging wordt bestedingsinflatie genoemd.

Winstinflatie: Wanneer ondernemingen hun prijzen verhogen met als enig doel het verhogen van de eigen winst, spreken we van winstinflatie.

Geïmporteerde inflatie: Van geïmporteerde inflatie is sprake als prijsstijgingen in ons land veroorzaakt worden doordat de prijzen van producten die wij invoeren in het land van herkomst duurder worden. Wij importeren op die wijze niet alleen het product, maar ook de prijsstijging.

Ben je het hier mee eens ? We hebben nu gezien dat middels gebruik van de Q factor alle schulden op een louter technische manier kunnen afgelost worden. Op dat moment zijn de schulden dus weg, we kunnen dit op een later tijdstip nog eens herhalen middels dezelfde methodiek, dat is dus het probleem niet langer. Welk soort van inflatie zoals hierboven beschreven denk je dat het meest courant is in onze maatschappij ?
Extract

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 15:40

Extract schreef:
Digit schreef:

Digit

Het aanbod aan alternatieven is bijna niet te overzien, toch stelt politiek anders. Is men vergeten dat mensen onderwijs genoten hebben misschien ?

Extract,

De door jou geplaatste link is een zuiver politieke website, en wel van een duidelijk welbepaalde strekking. Je zal begrijpen dat dit niet als wetenschappeljike onderbouwing kan gelden ! Bovendien stelde je dat "elke" econoom jou standpunt bevestigt. Vermits je slechts de mening verkondigt van één politieke richting is dit een "non sequitur" !

Ik ga nu vast en zeker op zoek naar andere adviseurs. Andere én betere !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 15:53

Digit schreef:
Extract schreef:
Digit schreef:

Digit

Extract,

De door jou geplaatste link is een zuiver politieke website, en wel van een duidelijk welbepaalde strekking. Je zal begrijpen dat dit niet als wetenschappeljike onderbouwing kan gelden ! Bovendien stelde je dat "elke" econoom jou standpunt bevestigt. Vermits je slechts de mening verkondigt van één politieke richting is dit een "non sequitur" !

Ik ga nu vast en zeker op zoek naar andere adviseurs. Andere én betere !

Digit

Succes, je wil blijkbaar ontkennen dat groei van economie niets te maken heeft met groei van prijzen ? Skepp is niet meer wat het geweest is, wellicht ook gekaapt door rationele aannames, zou dat kunnen ? Je hebt dus geen eigen keuze, valt wel op. Er is een verschil tussen economie en monopoly, sommigen verwarren dat met elkaar maar noemen het, tegen beter weten in, ook economie. Misschien vandaar de verwarring ?
Extract

Berichtdoor Digit » 22 maart 2011, 16:02

Extract schreef:Succes, je wil blijkbaar ontkennen dat groei van economie niets te maken heeft met groei van prijzen ?

De dubbele ontkenning maakt dit bijzonder onduidelijk (jouw handelsmerk !). Maar hoe dan ook een stroman ! Ik heb geen enkele bewering over dit onderwerp gedaan, positief noch negatief, expliciet noch impliciet.

Extract schreef:Skepp is niet meer wat het geweest is, wellicht ook gekaapt door rationele aannames, zou dat kunnen ?

Scepticisme is synoniem van rationele aannames. Heb je dát nu pas door ?

Extract schreef:Je hebt dus geen eigen keuze, valt wel op.

Stroman ! Ik heb wél een eigen keuze (en een uitgesproken dan nog ook !), alleen verschilt ze drastisch van wat ik uit jouw gebazel meen te kunnen afleiden over de jouwe !

Extract schreef:Er is een verschil tussen economie en monopoly, sommigen verwarren dat met elkaar maar noemen het, tegen beter weten in, ook economie. Misschien vandaar de verwarring ?

Ad hominem & ad ignorantiam. Waardeloos.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 16:09

Scepticisme is synoniem van rationele aannames. Heb je dát nu pas door ?

Duidelijk
Extract

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 18:33

Stroman ! Ik heb wél een eigen keuze (en een uitgesproken dan nog ook !), alleen verschilt ze drastisch van wat ik uit jouw gebazel meen te kunnen afleiden over de jouwe !

Je hebt de keuze om niet te antwoorden op een eenvoudige vraag, is dat ook een vrije keuze, denk je ?
Extract

Berichtdoor Extract » 22 maart 2011, 20:54

Inflatie betekent letterlijk opblazen, aanzwellen of groter worden. Inflatie is een term die in de economie veel gebruikt wordt waarbij inflatie meestal omschreven wordt als geldontwaarding of waardevermindering van het geld. Eenvoudig gezegd betekent inflatie in dit verband dat je na verloop van tijd steeds minder kunt kopen met hetzelfde aantal euro's. Deze inflatie wordt prijsinflatie genoemd. Er bestaat ook nog zoiets als monetaire inflatie. Dat houdt in dat de hoeveelheid geld in een economie toeneemt. Als wij het hebben over inflatie, bedoelen wij prijsinflatie. Inflatie kan op verschillende wijzen ontstaan. De belangrijkste oorzaken van inflatie worden met specifieke termen aangeduid. De meest voorkomende zijn:

Kosteninflatie: Wanneer de productiekosten van bedrijven stijgen, berekenen de bedrijven deze kostenstijging vaak door in de prijzen van hun eigen producten. Het gevolg hiervan is dat de verkoopprijzen stijgen. Dit noemen we kosteninflatie. Een bijzondere vorm van kosteninflatie is de loonkosteninflatie. De stijging van de productiekosten is in dat geval veroorzaakt door een stijging van de loonkosten.

Bestedingsinflatie: Wanneer de bestedingen ineens zeer sterk toenemen kan dat tot gevolg hebben dat de productie deze toename (op korte termijn) niet kan opvangen. De verhouding tussen vraag en aanbod komt dan onder spanning te staan waardoor de prijs van de producten/diensten/goederen vaak zal gaan stijgen. Deze prijsstijging wordt bestedingsinflatie genoemd.

Winstinflatie: Wanneer ondernemingen hun prijzen verhogen met als enig doel het verhogen van de eigen winst, spreken we van winstinflatie.

Geïmporteerde inflatie: Van geïmporteerde inflatie is sprake als prijsstijgingen in ons land veroorzaakt worden doordat de prijzen van producten die wij invoeren in het land van herkomst duurder worden. Wij importeren op die wijze niet alleen het product, maar ook de prijsstijging.

Ben je het hier mee eens ? We hebben nu gezien dat middels gebruik van de Q factor alle schulden op een louter technische manier kunnen afgelost worden. Op dat moment zijn de schulden dus weg, we kunnen dit op een later tijdstip nog eens herhalen middels dezelfde methodiek, dat is dus het probleem niet langer. Welk soort van inflatie zoals hierboven beschreven denk je dat het meest courant is in onze maatschappij ?
Extract

Berichtdoor Digit » 23 maart 2011, 14:29

Extract schreef:

Je hebt de keuze om niet te antwoorden op een eenvoudige vraag, is dat ook een vrije keuze, denk je ?

Dat is inderdaad een vrije en autonome keuze, in die zin dat ze tot stand is gekomen zonder gerichte externe beïnvloeding en voor zover onze wil inderdaad "vrij" is. Wat hier niet het onderwerp is.

Overigens zijn er in de betrokken materie géén "eenvoudige" antwoorden, en als gevolg daarvan ook geen "eenvoudige vragen". Maar als je een link wil plaatsen naar een voor leken leesbare formulering van de bedoelde vraag zal ik overwegen om ze te beantwoorden.

Daarnaast : de onderbouwing die ik je vroeg op di maart 22, 2011 2:43 pm ben je nog altijd schuldig omdat het door jou gegeven antwoord door mij op di maart 22, 2011 3:40 pm op onderbouwde wijze is verworpen ! Graag alsnog voldoen !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 23 maart 2011, 19:20

Digit schreef:
Extract schreef:

Dat is inderdaad een vrije en autonome keuze, in die zin dat ze tot stand is gekomen zonder gerichte externe beïnvloeding en voor zover onze wil inderdaad "vrij" is. Wat hier niet het onderwerp is.

Overigens zijn er in de betrokken materie géén "eenvoudige" antwoorden, en als gevolg daarvan ook geen "eenvoudige vragen". Maar als je een link wil plaatsen naar een voor leken leesbare formulering van de bedoelde vraag zal ik overwegen om ze te beantwoorden.

Daarnaast : de onderbouwing die ik je vroeg op di maart 22, 2011 2:43 pm ben je nog altijd schuldig omdat het door jou gegeven antwoord door mij op di maart 22, 2011 3:40 pm op onderbouwde wijze is verworpen ! Graag alsnog voldoen !

Digit

Of dat nu een 'politieke' website is of niet, is het onderstaande fout ?

"In een groeiende economie zou deflatie in plaats van inflatie de normale gang van zaken moeten zijn."

Is psychische blindheid als gevolg van een eenzijdig rationele (inflatoire) aanname fout of correct ? Hoe weet je dat wanneer het letterlijk niet gezien wordt als gevolg daarvan ?
Laatst bijgewerkt door Extract op 24 maart 2011, 12:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Extract

Berichtdoor Extract » 23 maart 2011, 19:44

Digit schreef:Overigens zijn er in de betrokken materie géén "eenvoudige" antwoorden, en als gevolg daarvan ook geen "eenvoudige vragen".

Digit

Hoe weet U dat zo zeker ?
Extract

Berichtdoor Digit » 23 maart 2011, 20:09

Extract schreef:
Digit schreef:Daarnaast : de onderbouwing die ik je vroeg op di maart 22, 2011 2:43 pm ben je nog altijd schuldig omdat het door jou gegeven antwoord door mij op di maart 22, 2011 3:40 pm op onderbouwde wijze is verworpen ! Graag alsnog voldoen !

Digit

"In een groeiende economie zou deflatie in plaats van inflatie de normale gang van zaken moeten zijn."

Is psychsche blindheid als gevolg van een eenzijdig rationele (inflatoire) aanname fout of correct ? Hoe weet je dat wanneer het letterlijk niet gezien wordt als gevolg daarvan ?

De vereiste onderbouwing ontbreekt nog steeds ! Éérst forumregels volgen (= onderbouwen !), dan pas vragen stellen !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 23 maart 2011, 21:53

Digit schreef:
Extract schreef:
Digit schreef:Daarnaast : de onderbouwing die ik je vroeg op di maart 22, 2011 2:43 pm ben je nog altijd schuldig omdat het door jou gegeven antwoord door mij op di maart 22, 2011 3:40 pm op onderbouwde wijze is verworpen ! Graag alsnog voldoen !

Digit

Is psychsche blindheid als gevolg van een eenzijdig rationele (inflatoire) aanname fout of correct ? Hoe weet je dat wanneer het letterlijk niet gezien wordt als gevolg daarvan ?

De vereiste onderbouwing ontbreekt nog steeds ! Éérst forumregels volgen (= onderbouwen !), dan pas vragen stellen !

Digit

Wat moet ik onderbouwen, hetgeen er al staat ? Tegen wie denk je in feite dat je bezig bent, ik ben je slaaf niet hoor.
Extract

Berichtdoor Extract » 23 maart 2011, 22:08

Extract

Berichtdoor Extract » 24 maart 2011, 10:38

Extract schreef:
Digit schreef:

Digit

http://www.scientias.nl/tag/algoritme
http://users.skynet.be/academie.levensk ... 0visie.htm
http://www.integralworld.net/readingroom.html
http://www.dbnl.org/tekst/heer039kern01 ... 1_0005.php
http://www.vrijspreker.nl/wp/2010/11/in ... rinflatie/
http://stijnbruers.wordpress.com/2010/0 ... nprincipe/
http://www.lietaer.com/otherlanguages.html
...

Tot straks

De voorspelling is nu dat Digit straks een en ander zal onderbouwen door middel van rechts, er staat immers een nieuwe reeks links klaar
Extract

Berichtdoor Digit » 24 maart 2011, 23:38

Extract schreef:Elk econoom weet dat dergelijke uitspraken gebaseerd zijn op misvattingen.

Extract,

Het is duidelijk dat geen enkele van de door jou geplaatste links ook maar het geringste bijdraagt aan de onderbouwing van de door jou geformuleerde stellingen.

Extract schreef:De voorspelling is nu dat Digit straks een en ander zal onderbouwen door middel van rechts, er staat immers een nieuwe reeks links klaar

Het zal evenzeer duidelijk zijn dat ik met "links" het meervoud bedoelde van (hyper-)link, en dat zonder de minste politieke bijklank. Als je dát soort spelletjes wil spelen, speel ze dan maar met jezelf. Ik pluk er de stommiteiten wel uit als ik ze zie langskomen en ze de moeite van het uitpikken waard vindt !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renate » 25 maart 2011, 00:11

Hoeveel zin heeft deze discussie nu eigenlijk? Extract komt iedere keer terug met z'n stokpaardje dat deflatie de economie kan reddden. Ieder argument dat hier tegenin wordt gebracht, wordt kennelijk als irrelevant beschouwd, want Extract komt steeds weer met hetzelfde stokpaardje.
Laatst bijgewerkt door Renate op 25 maart 2011, 00:54, in totaal 2 keer bewerkt.
Renate

Berichtdoor Blueflame » 25 maart 2011, 00:21

Renate schreef:Hoeveel zin heeft deze discussie nu eigenlijk? Exact komt iedere keer teru met z'n stokpaardje dat deflatie de economie kan reddden. Ieder argument dat hier tegenin wordt gebracht, wordt kennelijk als irrelevant beschouwd, want Exact komt steeds weer met hetzelfde stokpaardje.

Ik weet het. Ik hoop dat hij het nu eindelijk eens zelf gaat inzien.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor willem_betz » 25 maart 2011, 04:34

zijn probleem is een deflatie van zijn denkvermogen.
Deze blind-dove "discussie" kan nog lang doorgaan, eeuwig zelfs met steeds hetzelfde resultaat.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Digit » 25 maart 2011, 11:13

Blueflame schreef:Ik hoop dat hij het nu eindelijk eens zelf gaat inzien.

Optimisme is een schone zaak, en ze bezorgt het mensdom veel vermaak ! :wink:
Enig idee waarom hij een gratis blog zou gaan opgeven ?

@ Renate & Willem : volledig akkoord !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Extract » 25 maart 2011, 13:20

Digit schreef:
Blueflame schreef:Ik hoop dat hij het nu eindelijk eens zelf gaat inzien.

Optimisme is een schone zaak, en ze bezorgt het mensdom veel vermaak ! :wink:
Enig idee waarom hij een gratis blog zou gaan opgeven ?

@ Renate & Willem : volledig akkoord !

Groetjes,

Digit

Wat ben je toch een dom wezentje, maar je wou meestertje spelen hé, zo zijn kleine kindjes nu eenmaal. Succes nog ...

Op dit ogenblik van de geschiedenis zijn ook bij volwassenen en zelfs bij leidinggevenden nog heel wat vormen van magisch en mythisch denken aanwezig, die verantwoordelijk zijn voor vele vormen van lijden en onwelzijn, zowel individueel als maatschappelijk. Vele levensproblemen en relatieproblemen zijn een gevolg van het geloof in culturele mythen. Ook oorlogen en sociale conflicten zijn het gevolg van een geloof in maatschappelijke mythen. De gruwelen van de kruistochten en van de inquisitie, de barbaarsheid van het apartheidsregime in Zuid-Afrika, van het Nazi-regime en van de meer recente vormen van genocide zijn een gevolg van het romantische geloof aan religieuze of andere mythen (bijv. de “Blud und Boden” mythologie van het Nazisme). Een integrale visie is dan ook een van de minst dringende problemen van de planeet. De meest radicale, indringende en invloedrijke transformatie zou er op dit ogenblik uit bestaan dat iedereen werkelijk naar een volwassen, rationeel, redelijk en verantwoordelijk ego zou evolueren. Deze beweging, die een aanzet heeft gekregen in de verlichting van de 18e eeuw en die culmineerde in de Franse revolutie van 1789, is nog niet voldoende in brede lagen van de bevolking doorgedrongen.

Wat is, IS
Extract

Berichtdoor Extract » 25 maart 2011, 13:22

Digit schreef:
Extract schreef:Elk econoom weet dat dergelijke uitspraken gebaseerd zijn op misvattingen.

Extract,

Het is duidelijk dat geen enkele van de door jou geplaatste links ook maar het geringste bijdraagt aan de onderbouwing van de door jou geformuleerde stellingen.

Extract schreef:De voorspelling is nu dat Digit straks een en ander zal onderbouwen door middel van rechts, er staat immers een nieuwe reeks links klaar

Het zal evenzeer duidelijk zijn dat ik met "links" het meervoud bedoelde van (hyper-)link, en dat zonder de minste politieke bijklank. Als je dát soort spelletjes wil spelen, speel ze dan maar met jezelf. Ik pluk er de stommiteiten wel uit als ik ze zie langskomen en ze de moeite van het uitpikken waard vindt !

Digit
Ook grappig, om niet te zeggen zielig.
Extract

VorigeVolgende

Keer terug naar Voorspellingen