allocatieve efficiëntie

Einde der tijden, mislukte voorspellingen, Nostradamus, voorspellingen in verschillende culturen, self-fulfilling prophesies, ...

allocatieve efficiëntie

Berichtdoor Extract » 28 jan 2011, 14:34

Hoe kunnen we de staatsschuld oplossen op de meest efficiënte manier ? Hierbij nemen we de term allocatieve efficiëntie als grondslag of leidraad.

Om deze vraag te beantwoorden zullen we moeten proberen een andere zienswijze te creëren die de traditionele oplossingen in een ander daglicht plaatsen. Immers, de eerder simplistische oplossing om deze schuld af te lossen middels langer werken en meer productie ligt niet in lijn met de allocatieve efficiëntie zoals vooropgesteld. Hiermee zouden we een fundamentele doelstelling van economie negeren, hetgeen logischerwijs ook een zwaar risico betekent voor mens en samenleving. Het aanhouden van een dergelijk simplisme betekent ook dat onze leefwereld onder steeds meer spanning komt te staan, en dat is tegengesteld aan wat oplossingen inherent in zich meedragen. Met deze vingerwijzing trachten we nu de staatsschuld af te lossen op een manier die vreedzaam en menswaardig kan geacht worden, en gezien de andere benadering wellicht ook zal indruisen tegen het huidige paradigma. We zullen ons dan ook rekenschap moeten geven van het potentiële verzet als gevolg van een overgeërfde culturele conditionering over de eeuwen heen.
Laatst bijgewerkt door Extract op 30 jan 2011, 22:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Extract

Re: allocatieve effeciëntie

Berichtdoor willem_betz » 29 jan 2011, 02:27

Bovenstaande tekst is onbegrijpelijke zweefzwam, je wil zoveel zeggen dat het niets zegt.
Het is hier geen zeepkistje.
Kom af met een duidelijke stelling die verifieerbaar is, of kan zijn.
Als dat niet lukt, neem dan eens een zeer lange vakantie.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Extract » 29 jan 2011, 11:19

Wat specifiek begrijpt U niet ?
Extract

Berichtdoor willem_betz » 30 jan 2011, 06:21

op http://forum.politics.be/showthread.php?p=5258899 braadt dezelfde haring ook niet zo goed.
Jouw lange paragraaf zegt eigenlijk niet meer dan een vage bewering: "we moeten verstandiger en meer verantwoord en gemotiveerd besteden"
Je beweert dat de staatsschuld niet kan opgelost worden door meer werken en produceren, maar dat er een ander "paradigma" nodig is. ( Arme Kuhn, het werd het toverwoord van de kwak)
Allocatie betekent niet meer dan toekennen van middelen volgens een bepaald systeem en dan moet de echte vraag komen: welk systeem, waarom beter, bewijs hiervoor...? Wat stel je voor ? Dan blijf je stil.
Wat heeft dat nog met skepticisme te maken ? waar is de pseudowetenschap die je wil weerleggen, welke stelling wil je weerleggen of verdedigen ?
dus ik herhaal: veel gescheer en weinig wol.
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Extract » 30 jan 2011, 09:58

Aangezien je toch alles kent over allocatieve efficiënte, speciaal een praktische oefening voor je. Ik zal met oprechte aandacht en ernst oog hebben voor je kennis ter zake. Je hebt nu wat je gevraagd hebt en het zou dan niet meer dan eerlijk zijn dat je ook een ernstige poging onderneemt om een volwassen dialoog te voeren. Ik hoop dat je skeptisch genoeg bent en weer niet verzand in pogingen ter vernietiging van wat je vrij wordt aangeboden.

Uitgangspunt

Inflatie en deflatie zijn economische middelen om een wereldwijde monetaire balans te realiseren, onderhouden en/of vrijwaren. Economie is niet de kunst zoveel mogelijk geld (ic bezit) te vergaren maar te voorzien in een gezonde en duurzame behoeftebevrediging voor alle mensen, die naar smaak en ontwikkelingsniveau kan verschillen.

Beginwaarden

 M1 = actieve kas = 5.000
 M2 = inactieve kas = 0
 M0 = kas overheid = 0
 M = totale geldhoeveelheid = 5.000
 Q = welvaart = 5.000
 K = koopkracht versus actieve kas = 1
 S = staatsschuld = 8.000

Oefening (macro perspectief)

1. De geldvoorraad blijft constant
2. De koopkracht blijft constant
3. Wat gebeurt er als de prijs voor welvaart (Q) verhoogd wordt (factor 0,75) ?
4. Wat gebeurt er als de prijs voor welvaart (Q) verlaagd wordt (factor 1,25) ?
5. Simuleer beide opties over 5 periodes (beginwaarde stap 5)
6. Hoe verhoudt zich de staatsschuld tot de geldhoeveelheid in beide gevallen ?
7. Welke impact heeft dit op de relatie actieve- versus inactieve kas ?
8. Geef de data voor beide opties
9. Geef een grafische voorstelling van de resultaten
10. Formuleer extra vragen bij de bekomen resultaten
11. Evalueer deze resultaten en vragen, leg verbanden met de realiteit van vandaag
12. Maak een verschillenanalyse, pro en contra
13. Ventileer uw persoonlijke mening omtrent deze oefening
14. Maak aanbevelingen ter bevordering van het maatschappelijk welzijn
15. Stel een actieplan op volgens uw bevindingen en voorkeur, rekeninghoudend met een micro economie waarbinnen individuen handelen
Extract

Berichtdoor Heeck » 30 jan 2011, 11:58

Extract,
Dit kunstje had je een tijdje geleden toch ook al opgevoerd?
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor willem_betz » 30 jan 2011, 12:14

EXtract,
ga een ander forum teisteren, mss ben je veel te intelligent voor dit forum, maar mijn eenvoudige vragen begrijp je blijkbaar niet.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Extract » 30 jan 2011, 13:02

Wat heeft dat nog met skepticisme te maken ? waar is de pseudowetenschap die je wil weerleggen, welke stelling wil je weerleggen of verdedigen ?
Als dit uw vraag is, dan is mijn antwoord cognitieve dissonantie. Het enige wat ik U zie doen is de vraag of oefening trachten te ontwijken, en dat middels een gedragswijze waarbinnen U mij persoonlijk wenst te raken. Aangezien ik niet de ambitie heb om mij in een dergelijke onvolwassen sfeer te wentelen, geef ik U als poging tot verzoening een neutrale oefening. Hiermee kan U, als de skepticus die U beweert te zijn, zelf uw besluitvorming maken zonder dat ik als persoon daarvoor de kop van jut hoef te zijn. U stelt de vraag welke pseudo wetenschap ik wens te weerleggen ? In deze context bied ik U in alle oprechtheid een oefening maar hierop geeft U op geen enkele manier enig inhoudelijke reactie. Ik stel me dan ook de vraag in hoeverre U wel degelijk een skepticus bent ? Een skepticus is voor mij niet iemand die a priori alles tracht te vernietigen maar wel degelijk op een volwassen manier stellingen (en bijhorende oefeningen) onderzoekt en kadert binnen een geheel van onderzoeksresultaten die we als rechtmatig kunnen beschouwen. Zoals U misschien al heeft opgemerkt biedt de oefening de vrijheid om in beide richtingen te denken waarbij het resultaat een persoonlijke evaluatie mag toelaten, en sterk afhankelijk van de conditionering zoals ze werd opgebouwd. Kortom, tot op heden heeft U enkel mij als persoon belachelijk willen maken, de neutrale oefening zelf heeft U nog niet gemaakt. U oordeelt naar mijn mening niet als skepticus maar vanuit een frustratie die U dan maar projecteert op alles wat er in uw bewustzijn verschijnt. En neen, ik verwijt U dat niet, het is immers object van de studie zelf, begrijpt U ?
Extract

Berichtdoor willem_betz » 30 jan 2011, 17:35

genoeg gezwam ! Het in klare taal neerschrijven van een verifieerbare stelling kan hij dus niet, zijn antwoord is Calimero-gepiep, en een schoolmeesterige opdracht. We zijn er niet om voor jou rekensommetjes te maken.
Een forumvakantie van enkele weken zal je goed doen. Doe je het vrijwillig ?
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Extract » 30 jan 2011, 19:00

willem_betz schreef:genoeg gezwam ! Het in klare taal neerschrijven van een verifieerbare stelling kan hij dus niet, zijn antwoord is Calimero-gepiep, en een schoolmeesterige opdracht. We zijn er niet om voor jou rekensommetjes te maken.
Een forumvakantie van enkele weken zal je goed doen. Doe je het vrijwillig ?

U bent helemaal geen skepticus, U lijkt eerder te lijden aan agnosie. Tenzij voor U alles wat hieronder komt een leeg blad is, staan er woorden in een formatie waardoor ze een zin vormen. Deze zin kan als stelling gepercipieerd worden, de interpretatie van de diverse afgeleiden is afhankelijk van de gekleurdheid van uw persoonlijke DNA signature, en dat is inclusief de ontkenning en/of vluchtgedrag waarvan U een getuigenis bent. En zoals gesteld is dat op zich deel van het onderzoek.

"Inflatie en deflatie zijn economische middelen om een wereldwijde monetaire balans te realiseren, onderhouden en/of vrijwaren."

Tot op heden hebben we van U nog geen enkele inhoudelijke reactie kunnen lezen, toch blijft U uw aanvallen lanceren op mijn persoonlijke integriteit, wat uiteraard een skepticus onwaardig is.
Extract

Re: allocatieve efficiëntie

Berichtdoor Blueflame » 30 jan 2011, 23:18

Het is niet de bedoeling om hier op het forum een boek te schrijven.
Je leert blijkbaar niet bij, dan zullen we je helpen.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Voorspellingen