Thomas schreef:Er zouden fossielen van prehistorische diersoorten zijn teruggevonden, die 'plots' bevroren leken. Waarbij men nog vers ingevroren quasi onverteerd voedsel in de maag terugvond. Zoiets zou dan enkel verklaard kunnen worden door een plotse hevige temperatuurdaling, ten gevolge van zo'n ompoling.
Thomas schreef:Zonneuitbarstingen reeële fenomenen zijn, die zeer hevig zijn.
Thomas schreef:Er zou ergens ter wereld een elektriciteitsnetwerk uitgevallen zijn als gevolg van zonnewinden.
Thomas schreef:Dat de Mayakalender door de NASA erkend wordt als accuraat in haar berekeningen, is ook een argument.
Thomas schreef:Ompolingen kunnen ook plaatsvinden.
Er zouden fossielen van prehistorische diersoorten zijn teruggevonden, die 'plots' bevroren leken. Waarbij men nog vers ingevroren quasi onverteerd voedsel in de maag terugvond. Zoiets zou dan enkel verklaard kunnen worden door een plotse hevige temperatuurdaling, ten gevolge van zo'n ompoling.
Seppe schreef:Thomas,
als we in Oktober 2008 toch eindigen in een zwart gat, waarom dan zorgen maken over 2012 ? Of is dat om ons bezig te houden als we na Oktober toch niet verdwenen zijn in het zwarte gat?
Begint alvast maar voorspellingen te zoeken over na 2012 want voor je het weet zitten we in het jaar 2013 en dan zitten we zonder onheilvoorspellingen. Dat zou een ramp zijn
Ge maakt er geen geheim van om in God te geloven. Ik stel voor dat ge uw energie steekt in dat fenomeen. Daar leert ge misschien nog eens ietske van bij.
gjb schreef:Come again? Wat is het verband tussen een geomagnetische reversal en een plotse temperatuursdaling? De rotatie-as van de aarde blijft bij een geomagnetische reversal waar hij was, het is dus niet zo dat de aarde plots "kantelt" of iets van dien aard.
Het is ook niet zo dat een geomagnitische reversal een fenomeen is dat plaats heeft van de ene op de andere dag. Geleidelijk aan vermindert de sterkte van het magnetische veld over een periode van duizenden jaren. Eens de polariteit omgekeerd is herstelt het veld zich relatief snel.
Een geomagnetische reversal zou vervelend kunnen zijn omdat er dan meer schadelijke straling op het aardoppervlak terecht komt, anderzijds kan het niet zo catastrofaal zijn: geen van de reversals is gelinkt aan een extinction event, en onze voorouders hebben de laatste reversal van 780.000 jaar geleden kennelijk best overleefd.
Thomas schreef:Ben je daar zeker van, dat dat niet zo plots kan?
The Menace schreef:Een bunker en dan een lift naar boven?
Ben je een boomhut aan het bouwen?
wolkenstein schreef:je gaat toch niet stiekum pokeren met dat geld Sep?![]()
The Menace schreef:Een bunker en dan een lift naar boven?
Ben je een boomhut aan het bouwen?
Fout afgelezen op de Maya kalender hé. Het zal hier op lijken:KoenVB schreef:Dat al die randdebielen maar in hun bunker kruipen, ik zal op 22 december 2012 eens goed lachen dat die al hun geld uitgegeven hebben aan hun waardeloze survivaluitrusting. Ik ben trouwens benieuwd welk excuus ze dan klaar gaan hebben als er niks gebeurt!
Elennaro schreef:Wat er in 2012 met die kalender gebeurt is vergelijkbaar met ons jaar 2000.
Seppe schreef:Elennaro schreef:Wat er in 2012 met die kalender gebeurt is vergelijkbaar met ons jaar 2000.
was er iets speciaal voor ons jaar 2000 dan?
LordDragon schreef:Wat als de Maya's ten gevolge van de kolonialisatie gewoon niet verder konden berekenen?
Dat er dingen veranderen en dat oorlogen uitbreken en natuurrampen kunnen plaatsvinden lijkt me niet onzinnig. Maar dat stoppen van die kalender in 2012 blijft een mysterie. Omdat je niet weet wat het antwoord is moet je met verschillende mogelijkheden rekening houden. Eén daarvan is dat de Mayas ten gevolge van de kolonialisatie gewoon hun berekeningen moesten stopzetten. Of eventueel hadden ze al verder berekeningen dan 2012, maar zijn die verloren gegaan tijdens de brutale kolonialisatie.
Het lijkt mij een mogelijkheid.
MVG, LD.
LD
is het niet eerder logisch dat man-made kalenders ergens stoppen dan verwonderlijk?
Een antieke kalender die niet stopt, dat zou pas nieuws zijn.
In ieder geval is Jenkins niet de enige die de mysterieuze Lange Telling kalender van de Maya's probeert te interpreteren.
Piet5 schreef: maar Patrick Géryll is wel een autoriteit.
Waarom je dan nog zou willen overleven weet ik eigenlijk niet, je kan de volgende generaties geen enkel vooruitzicht bieden op een betere toekomst. Waarschijnlijk red je het zelf ook niet.
LordDragon schreef:
Waar zijn die 2000 kernkoppen gebleven? Mogelijk zijn er landen en groeperingen die kernwapens hebben zonder dat de wereldgemeenschap ervan afweet?
MVG, LD.
Keer terug naar Voorspellingen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast