Axxyanus schreef:Op die manier berekent kom je dus nooit aan een ontsnappingssnelheid die de lichtsnelheid overschreid. Je kan dus ook geen straal vinden voor welke de ontsnappingssnelheid de lichtsnelheid zou zijn en dus heb je ook geen SR.
Digit schreef:Axxyanus schreef:Op die manier berekent kom je dus nooit aan een ontsnappingssnelheid die de lichtsnelheid overschreid. Je kan dus ook geen straal vinden voor welke de ontsnappingssnelheid de lichtsnelheid zou zijn en dus heb je ook geen SR.
Moet ik daaruit besluiten dat volgens de RT er geen zwarte gaten zouden bestaan?
axxyanus schreef:Moet ik daaruit besluiten dat volgens de RT er geen zwarte gaten zouden bestaan?
gjb schreef:
Als je de klassieke berekening wil corrigeren moet je natuurlijk wel "all the way" gaan, i.e., het volstaat niet de correctie voor de kinetische energie te gebruiken uit de speciale relativiteitstheorie, je moet ook de relativistische correcties gebruiken uit de algemene relativiteitstheorie voor de potentiële energie. Als je dat doet kom je niet in problemen.
Digit schreef:Google brengt mij nergens bij een contradictie tussen de RT en het bestaan van zwarte gaten. En voor zover ik kan zien levert een relativistische benadering dezelfde Schwarzschildradius op ! Waarschijnlijk heffen de relativistische correcties in beide formules elkaar op ! Zie o. a. : http://en.wikipedia.org/wiki/General_relativity!
Digit schreef:Google brengt mij nergens bij een contradictie tussen de RT en het bestaan van zwarte gaten. En voor zover ik kan zien levert een relativistische benadering dezelfde Schwarzschildradius op ! Waarschijnlijk heffen de relativistische correcties in beide formules elkaar op ! Zie o. a. : http://en.wikipedia.org/wiki/General_relativity !
Thomas schreef:...en dit slechts in het beginstadium...
Ramuntxo schreef:Om politiek correct te zijn dien ik aan te merken dat de benaming 'zwart gat' racistisch klinkt.
Wacht tot het Centrum voor Racisme en Diskriminatie erover struikelt.
Keer terug naar Voorspellingen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast