In 2029 zal een meteoriet rakelings de aarde passeren

Einde der tijden, mislukte voorspellingen, Nostradamus, voorspellingen in verschillende culturen, self-fulfilling prophesies, ...

In 2029 zal een meteoriet rakelings de aarde passeren

Berichtdoor Thomas » 18 apr 2008, 18:52

In 2029 zal een meteoriet rakelings de aarde passeren op zo'n 30.000 km van ons verwijderd. 1kans op 450000 dat de aarde wordt geraakt door een botsing met één van onze satelieten, waardoor deze afwijkt richting aarde.

Hopelijk zal de opwarming van de aarde er bijgevolg niet zo uit zien:

http://www.youtube.com/watch?v=yYgEwXWi ... 14-264.htm
Laatst bijgewerkt door Thomas op 18 apr 2008, 22:18, in totaal 2 keer bewerkt.
Thomas

Berichtdoor Psycop » 18 apr 2008, 20:40

hmm, ik had ergens gelezen dat een 13 jarige duitse jongen NASA wees op een rekenfout, en dat de kans eerder 1/450 is.

Ik dacht dat het in de Morgen online stond.

mvg
Psycop
De illusie vanalles te begrijpen
Psycop

Berichtdoor kil » 18 apr 2008, 20:43

Psycop schreef:hmm, ik had ergens gelezen dat een 13 jarige duitse jongen NASA wees op een rekenfout, en dat de kans eerder 1/450 is.

Ik dacht dat het in de Morgen online stond.

mvg
Psycop
De NASA zou via de ESA dan hebben toegegeven een fout te hebben gemaakt, maar ik heb een dag twee later nog een bericht gezien dat NASA dat ontkende en er helemaal geen fout in de berekening bleek te zitten.

Eens op zoek naar dat artikel.

EDIT: Vreemd, dat wat ik beweer vind ik niet meer terug. Dat stond ook op de site van de morgen dacht ik. Misschien was het een droom 8)
EDIT2: Ik zocht op de foute site blijkbaar: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF17042008_016
kil

Berichtdoor Thomas » 21 apr 2008, 12:40

Het is toch wel verdacht dat de NASA eerst toegeeft een berekeningsfout te hebben gemaakt, en daarna het snel snel weer rechtzet.

1 kans op 450 zou voor serieus wat paniek kunnen zorgen.
Thomas

Berichtdoor Timmber » 22 apr 2008, 18:14

Thomas schreef:Het is toch wel verdacht dat de NASA eerst toegeeft een berekeningsfout te hebben gemaakt, en daarna het snel snel weer rechtzet.

1 kans op 450 zou voor serieus wat paniek kunnen zorgen.

Loop eens niet zo mee in de samenzweringstheoriën: Het is toch normaal dat als ze hun cijfers nog eens nalopen dit niet op 1-2-3 gebeurt.
Timmber

Berichtdoor Seppe » 03 mei 2008, 00:58

Om olie op het vuur te gooien van de doemdenkers:
:arrow: elke dag loopt de aarde de kans om slachtoffer te worden van een incoming meteoriet die de mensheid met de grond gelijk maakt, zonder dat ook eender wie deze zou zien aankomen

We weten niet eens welke planeten er nog in ons eigen zonnestelsel draaien, laat staan dat we zomaar alle meteorieten kennen die onze aarde morgen zouden gaan bombarderen.
Niet dat je er wakker van zou moeten liggen hoor, "wat niet weet niet deert" of hoe zeggen ze da
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Psycop » 03 mei 2008, 13:43

Seppe schreef:We weten niet eens welke planeten er nog in ons eigen zonnestelsel draaien, laat staan dat we zomaar alle meteorieten kennen die onze aarde morgen zouden gaan bombarderen.
Niet dat je er wakker van zou moeten liggen hoor, "wat niet weet niet deert" of hoe zeggen ze dat

Seppe,

Ik vind je bewering dat we niet alle planeten kennen een beetje vreemd.
Onlangs heeft men het criterium voor planeten scherp gesteld, en zo is Pluto een beetje onttroond (enfin, ik dacht dat dat de uiteindelijke gordianse knoop was).
Dat er grote rotsen, puinstukken, ijsbrokken en zo rondvliegen waar we niet van op de hoogte zijn, is zeker waar (onze blik op de ruimte is niet volledig).

De kans echter dat er zo'n brok 'morgen' de aarde zal raken, is echter bijzonder klein. Maar dat we uiteindelijk nog eens geraakt zullen worden staat dan weer bijna zo goed als vast.

Momenteel is bovengenoemde meteoriet het meest gevaarlijke stuk gekend puin, aangezien het, ten opzichte van de ander gekende ruimteobjecten een veel grotere inslagkans heeft (wss een factor met enkele nullen in).
Psycop

Berichtdoor Seppe » 03 mei 2008, 15:29

Steve Ostro: "Imagine, for a moment, if instead of these objects being tiny and not visible to the naked eye, they were suddenly made visible. Suppose that there was a button you could push and you could light up all the earth-crossing asteroids larger than about ten meters. There would be over a hundred million of these objects in the sky, and you'd go outside at night, and instead of being able to see a few thousand bright stars, the sky would be filled with millions of these objects, all of which are capable of colliding with the earth, and all of which are moving on slightly different courses through the sky at slightly different rates."

Het uur voordat zo'n ding op onze aarde neercrashed zullen we eerder aan het discussiëren zijn over de splitsing van Brusse-Halle-Vilvoorde in plaats van in spanning af te wachten of de NASA er al dan niet in slaagt om mbv een kernraket de asteroïde op te blazen

Wat pluto betreft, men schat dat er miljoenen andere pluto-achtige objecten in ons zonnestelsel zitten.
Dan is het natuurlijk handig om bij Pluto te gaan zeggen: "ok Pluto is dan toch geen planeet".
Men schat ook dat er zich minstens 1 planeet in ons zonnestelsel bevindt dat 10 keer zo groot is als Jupiter, de (tot nu toe) grootste planeet in ons zonnestelsel.

We weten veel minder over ons eigen zonnestelsel dan iedereen alweer vlug zou willen geloven, want iedereen denkt altijd dat wij als mensheid anno 2008 zoveel weten over alles en zoveel invloed kunnen hebben op alles ( zie: Global Warming)

Clark Chapman: "Most people think that astronomers get out at night in observatories and scan the skies. That's not true. Almost all the telescopes we have in the world are designed to peer at very tiny little pieces of the sky way off in the distance to see a quasar or hunt for black holes or look at a distant galaxy. The only real network of telescopes that scans the skies has been designed and built by the military."
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Timmber » 04 mei 2008, 15:40

Seppe schreef:Men schat ook dat er zich minstens 1 planeet in ons zonnestelsel bevindt dat 10 keer zo groot is als Jupiter, de (tot nu toe) grootste planeet in ons zonnestelsel.

Hier mag je toch wel wat meer uitleg bij geven.
Timmber

Berichtdoor Seppe » 04 mei 2008, 19:03

Timmber schreef:
Seppe schreef:Men schat ook dat er zich minstens 1 planeet in ons zonnestelsel bevindt dat 10 keer zo groot is als Jupiter, de (tot nu toe) grootste planeet in ons zonnestelsel.

Als die planeet te weinig zonlicht weerkaatst dan zien wij ze niet.
Seppe

Berichtdoor Timmber » 04 mei 2008, 19:52

Seppe schreef:
Timmber schreef:

Als die planeet te weinig zonlicht weerkaatst dan zien wij ze niet.

Dat is niet wat ik bedoel. Ik vraag me gewoon af waar je dit haalt. Een planeet die 10 keer zo groot is als Jupiter is moet toch makkelijk te vinden zijn. Alleen al door de invloed van zijn zwaartekracht. Maw. ik twijfel serieus aan je bewering en wil dan graag ook wat bewijs.
Timmber

Berichtdoor Digit » 04 mei 2008, 20:38

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neptunus_%28planeet%29

Neptunus is ontdekt als gevolg van zijn effect op de baan van Uranus. Neptunus is echt niet zó groot. de hypothetische planeet van Seppe zou ruwweg 180 keer zwaarder zijn. Er is weinig kans dat zijn gravitaire invloed ongemerkt zou blijven !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 04 mei 2008, 21:08

Er is één woordje verkeerd. Het is niet 'in' maar 'buiten' ons zonnestelsel, en wel TW Hya B. Zie bv. http://www.mira.be/node/553 en http://www.schamper.ugent.be/462/nieuwe ... el-ontdekt

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 05 mei 2008, 09:02

Dat is natuurlijk héél wat anders ! Dat misverstand had kunnen voorkomen worden met een duidelijke link naar de bron van de bewering ! Vandaar het nut van goede referenties !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Psycop » 05 mei 2008, 22:50

Digit schreef:Vandaar het nut van goede referenties !

Digit

Zeker en vast Digit.

Ik begon bijna te twijfelen aan mijn kennis astronomie ;)

mvg
Psycop
Psycop

Berichtdoor Seppe » 02 jun 2008, 04:39

Digit schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Neptunus_%28planeet%29

Neptunus is ontdekt als gevolg van zijn effect op de baan van Uranus. Neptunus is echt niet zó groot. de hypothetische planeet van Seppe zou ruwweg 180 keer zwaarder zijn. Er is weinig kans dat zijn gravitaire invloed ongemerkt zou blijven !

Groetjes,

Digit

Dat van die gravitaire invloed is inderdaad waar, en dat is juist 1 van de redenen waarom het helemaal niet uitgesloten is dat er zich daadwerkelijk zo'n planeet in ons zonnestelsel bevindt.

Men heeft namelijk onregelmatigheden ontdekt op de banen van zowel Uranus als Neptunus. Deze zouden veroorzaakt kunnen worden door de gravitaire invloed van die hypothetische planeet waar ik het over heb (en deze zou dus 10 keer zo groot kunnen zijn als Jupiter ).

Bedoel ik dan "IN" ons zonnestelsel of "BUITEN" ons zonnestelsel?
Buiten, als je zegt dat Pluto het einde van ons zonnestelsel is. Maar als die planeet werkelijk wordt gevonden, dan zal men waarschijnlijk zeggen dat het binnen ons zonnestelsel is, want het is de "grootte" van ons zonnestelsel dat variabel is, kwestie van afspraak.
Seppe

Berichtdoor The Menace » 20 sep 2008, 04:02

Je bedoelt daarmee dat die reuzeplaneet ver buiten Pluto zijn rondjes om onze zon zou moeten draaien?
Zou 'ie dan niet ook de baan van Pluto moeten beinvloeden, in plaats van alleen Neptunus en Uranus? En misschien niet ook een beetje Saturnus? En Jupiter?

We zijn intussen al wat maanden verder. Heb je er nog iets van gehoord?
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Digit » 20 sep 2008, 17:16

En zou hij ook niet moeten zorgen voor een "wobbeltje" van de zon ? Het is natuurlijk niet onmogelijk, maar hoe sterk zijn de aanwijzingen ?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor The Menace » 27 sep 2008, 02:02

Ik denk dat de 'schatting' gedaan is door ne Chinees :?
The Menace

Berichtdoor wolkenstein » 27 sep 2008, 04:44

Hoe Lang?
wolkenstein

Berichtdoor Blueflame » 27 sep 2008, 13:12

Ik zou de bron van dit bericht eens willen zien. Ik zelf vind daar weinig van terug. Het lijkt wel het verhaal van Vulcanus maar dan aangepast aan Uranus en Neptunus.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Quercus » 01 okt 2008, 23:27

Seppe schreef:
Bedoel ik dan "IN" ons zonnestelsel of "BUITEN" ons zonnestelsel?
Buiten, als je zegt dat Pluto het einde van ons zonnestelsel is. Maar als die planeet werkelijk wordt gevonden, dan zal men waarschijnlijk zeggen dat het binnen ons zonnestelsel is, want het is de "grootte" van ons zonnestelsel dat variabel is, kwestie van afspraak.

Wat een vreemde gedachte. Je ooit al eens afgevraagd waarom een planeet een planeet is en geen ander hemellichaam?

Quercus
Quercus

Berichtdoor The Menace » 02 okt 2008, 17:44

Quercus schreef:Wat een vreemde gedachte.

Ik vind het een vreemde gedachte dat een planeet ver buiten Pluto niet ons zonnestelsel zou vergroten. Ons zonnestelsel bestaat toch uit de ster die wij Zon noemen en alles wat daar omheen draait?
Als blijkt dat er meer omheen draait dan we dachten, van een grotere afstand dan het object waarvan we tot dusver dachten dat die het verst van de Zon afstond, dan blijkt het zonnestelsel toch groter te zijn dan we dachten?

Quercus schreef: Je ooit al eens afgevraagd waarom een planeet een planeet is en geen ander hemellichaam?

Wiki schreef:Een planeet is een hemellichaam dat volgens de definitie[1]voldoet aan drie voorwaarden. Een planeet:

1. bevindt zich in een baan rond een ster;
2. heeft genoeg massa om met zijn eigen zwaartekracht de interne krachten van zijn eigen lichaam te overwinnen zodat daarmee een hydrostatisch evenwicht bewerkstelligd wordt (m.a.w. gedraagt zich als een vloeistof en is daardoor nagenoeg rond);
3. heeft de omgeving van haar baan schoongeveegd van andere objecten.
The Menace

Berichtdoor Theo » 05 okt 2008, 15:31

Zou het om deze planeet gaan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nibiru

Trouwens interessant als je 'nibiru' of 'niburu' intikt bij Google. :?

Groeten,
Theo.
Theo

Berichtdoor gjb » 06 okt 2008, 01:09

Theo schreef:Zou het om deze planeet gaan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nibiru

Trouwens interessant als je 'nibiru' of 'niburu' intikt bij Google. :?

Alvast niet volgens Universe Today:
http://www.universetoday.com/2008/06/19/2012-planet-x-is-not-nibiru/
Beste groeten, -gjb-
gjb

Berichtdoor redwasp » 12 okt 2008, 17:34

vrede,

wie is die 'men'?

trouwens, het ego van sommige ufologen is inderdaad naar schatting 10 tot 15 keer groter dan de planeet jupiter.

satta,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Keer terug naar Voorspellingen