Toekomst voorspellingen en de bijbel.

Einde der tijden, mislukte voorspellingen, Nostradamus, voorspellingen in verschillende culturen, self-fulfilling prophesies, ...

De bijbel heeft het juist in verband met toekomst voorspellingen.

Absoluut niet.
12
75%
Eigenlijk kloppen ze wel.
2
13%
Ik wil hier niet op antwoorden.
2
13%

Totaal aantal stemmen : 16

Toekomst voorspellingen en de bijbel.

Berichtdoor Oneof » 15 maart 2008, 23:05

Zien jullie dat de voorspellingen (ook door Jezus zelf) die gedaan zijn in de bijbel uitkomen?
(wie ore heeft die hore)
bvb Het volk Israël die hun land terug gekregen hebben.
De aarde die er steeds slechter aan toe komt.
De schepping die degenereerd.
Het evangelie die over de ganse aarde verspreid wordt.
enz...
Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen.
Oneof

Berichtdoor Henriette » 15 maart 2008, 23:43

Henriette

Berichtdoor Oneof » 15 maart 2008, 23:57

Henriette schreef:http://redwing.hutman.net/~mreed/warriorshtm/deacon.htm

Wat doe je met een link antwoord?
Ook een link zekers:
http://home.wanadoo.nl/henryv/index.htm
Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen.
Oneof

Berichtdoor Henriette » 16 maart 2008, 00:05

Afbeelding
Henriette

Berichtdoor willem_betz » 16 maart 2008, 04:49

666 ?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Heeck » 16 maart 2008, 09:44

Oneof,

Zou je kunnen regelen dat je alleen op zondagochtend preekt ?
En vergeet de skepptische collectezak niet !

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Re: Toekomst voorspellingen en de bijbel.

Berichtdoor Seppe » 16 maart 2008, 14:56

Oneof schreef:Zien jullie dat de voorspellingen (ook door Jezus zelf) die gedaan zijn in de bijbel uitkomen?
(wie ore heeft die hore)
bvb Het volk Israël die hun land terug gekregen hebben.
De aarde die er steeds slechter aan toe komt.
De schepping die degenereerd.
Het evangelie die over de ganse aarde verspreid wordt.
enz...

ja wadde, dat was ne straffe eh, dieje Jezus, mee al die mirakele enzo

"Het volk Israël die hun land terug gekregen hebben.": er ooit al eens gedacht waarom het volk Israël hun land terug gekregen hebben? Omdat ze daar volgens de Bijbel recht op hadden.

"De aarde die er steeds slechter aan toe komt": Is de aarde er steeds slechter aan toe? De aarde heeft vulkanen doorstaan, aardbevingen, meteoriet inslagen, kosmische straling, ijstijden, de omkering van de polen, .... en nu plots "gaat de aarde er slechter aan toe" ?

"De schepping die degenereerd.": meer dan 95 % van al het leven dat hier ooit op aarde was, is uitgestorven, alvorens de bijbel werd geschreven, maar tegelijk komt er wel terug leven bij... straf hé :shock:

"Het evangelie die over de ganse aarde verspreid wordt": al die andere religieuze sprookjes die vroeger in boeken geschreven werden, die voorspelden ook dat ze over de ganse aarde verspreid zouden worden...maar nu is er niets meer van te vinden. Waarom horen we u daar niets over zeggen :?:
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Digit » 16 maart 2008, 20:06

Als toekomstvoorspeller is de bijbel even waardevol als de geschriften van Nostradamus !

M. a. w. een pak minder goed dan de catalogus van Ikea ! :wink: :lol:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Piet5 » 26 maart 2008, 08:54

In 1879 werd er in Brighton een congres gehouden over de onvervulde profetieën uit de Bijbel en men kwam tot de conclusie dat Israël weer in zijn thuisland zou komen. In 1917 volgde de Balfourverklaring, in 1948 de stichting van de staat Israël en in 1967 werd Jeruzalem weer de hoofdstad van Israël, tegen de verdrukking in.
Wat 666, het getal van het beest, betreft, tooide Aleister Crowley zich daarmee als grote opponent van alles wat christelijk was.
In het milieu zijn ook de "tekenen der tijden" te zien en vanuit christelijke milieus geeft men daar een eigen invulling aan, ook wat moraal betreft.

.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

666

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 02 jun 2008, 06:01

Wat het getal 666 betrefd ben ik er van overtuigd dat de bijbel daar niet de slechtste mens van de wereld wil mee bedoelen.
Overigens heeft de bijbel het hier over een "mens" waar de bijbel deze benaming zeker niet gebruikt voor iedere aardbewoner.
Ik geef toe dat ik af en toe met getallen begin te goochelen tog denk ik zeker meer dan af en toe de combinatie van 666 tegen te komen.
Bijvoorbeel MCH-Leuven Maria-Theresiastraat 63 waar onderzoek gedaan is naar mijn psychotische overtuiging dat ik van de geest of geesten van God kom.Een merkteken op mijn rechterhand zoals in de bijbel was voor de onderzoekers zeker ook welkom.Een merkteken dat alleen door plastische chirurgie te verwijderen valt.
Ik kan me het niet meer herrinneren maar de dokter die dit litteken bezorgde door het hechten van een snij woonde had als huis nummer ook denk ik 63.De huisarts waar ik vandaag ga heeft als ingang van de praktijk nr21 maar de ingang van zijn aanpalende woonst heeft ook een combinatie die uitkomt op 666 dus wat mij betrefd te veel om toeval te zijn.
De Bruyne Stefan

666

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 04 jun 2008, 05:58

Het is ongeveer zoals ik zei,ik heb het gisteren 03.06 opgezocht.De psychiater praktijk nr63 (6*3=666) Mijn eerste huisarts waar ik het litteken van kreeg op mijn rechterhand nr93 (9*3=999)Mijn huidige huisarts heeft ook een zij ingang met het nr 63 (6*3=666).De echte namen en adressen wil ik aan skepp gerust nalaten in privé bericht,het litteken kan ik laten zien als ik op de koffie mag.
Dat dit weer allemaal zo is bij iemand die een psychotische overtuiging die bewezen is dat ik van de geest of geesten van God kom.Dus is het psychologisch 99.9% zeker dat ik onze Lieven Heer ben en wil daarbij niemand misleiden.Maar een frankje uit solidariteit van bv elk CM lid de vrijzinnigen mogen zich onthouden zou welkom zijn.Kwestie van heel mijn leven al tegengewerkt te zijn omwille dat ik van de geest van God kom.Of na 7jaar een inkomen onder de armoedegrens mag het iets meer zijn.De CM bied trouwens geen verzekering aan als ge van de "Heilige geest"komt.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 04 jun 2008, 19:09

"Het volk Israël die hun land terug gekregen hebben.": er ooit al eens gedacht waarom het volk Israël hun land terug gekregen hebben? Omdat ze daar volgens de Bijbel recht op hadden.

Gekregen???????

Dat zou dus betekenen dat de Palestijnen het zouden hebben gegeven?

Mij lijkt het eerder een geforceerde uitkomst van een voorspelling.

Stefan schreef
Dus is het psychologisch 99.9% zeker dat ik onze Lieven Heer ben en wil daarbij niemand misleiden

99.9 gebruik je regelmatig :wink:
Ramon De Jonghe

Berichtdoor wolkenstein » 04 jun 2008, 19:38

Ramon De Jonghe schreef:

Dat zou dus betekenen dat de Palestijnen het zouden hebben gegeven?

Mij lijkt het eerder een geforceerde uitkomst van een voorspelling.

Het land onder Engels mandaat, is gewoon toegewezen door de Volkerenbond. Op voordracht en initiatief van de Engelsen.
wolkenstein

Keer terug naar Voorspellingen