Dark Sided

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Dark Sided

Berichtdoor soma » 25 okt 2006, 23:23

misschien beetje off-topic maar veelzeggend fragment uit een amerikaanse show waarin twee vrouwen een tijdje moeder des huizes gaan spelen bij elkaars gezin. de gezinnen waren dit maal respectievelijk christian en pagan geörienteerd. het fragment toont de thuiskomst van de christelijke vrouw...

http://video.google.com/videoplay?docid ... 4137914176

hopelijk brengt dit wat discussie op gang.
_soma
soma

Psychotisch ?

Berichtdoor Blueflame » 26 okt 2006, 00:34

In de plaats van blij te zijn om terug thuis te zijn, terug bij de familie te zijn, de kinderen en haar man terug te zien en daar in eerste instantie van te genieten, begint deze vrouw direct af te geven op een ander zijn geloof en levensovertuiging. De christelijke naastenliefde wordt hier wel mooi geëtalleerd.
Alhoewel. De mama heeft helemaal geen oog voor de angstige blikken in de ogen van vooral het kleinste meisje, dochtertje veronderstel ik. Ook het middelste meisje kijkt verschrikt en onbegrijpend. En al even triestig de oudste dochter die vraagt : "why are you mad at us" ?
Die vrouw lijkt me eigenlijk gewoon psychotisch. Alleszins totaal anders dan de gelovigen die ik ken. Die reageren wel enigszins anders op confrontaties met anders gelovigen of niet-gelovigen.
Het gedrag van deze vrouw zou ik dus niet op gelovigen in het algemeen projecteren, maar enkel op deze specifieke vrouw.
Of heb ik mijn conclusie te snel gemaakt ?

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor PdH » 26 okt 2006, 00:53

Tja, om het echt goed te kunnen beoordelen zou je toch minstens ook de christelijke vrouw aan het werk moeten hebben gezien in haar rol als moeder van het pagan-gezin. Is daar ook een fragment van? De pagan-kinderen hebben misschien wel aangevoeld dat de vrouw vrij gemakkelijk over de kling te jagen was. Misschien is dit hen zelfs wel toegefluisterd door de producenten van de show. Het realiteitsgehalte van reality shows is nou niet bepaald zuiver. Het is voor de producenten vrij eenvoudig om bepaalde reacties bij de deelnemers uit te lokken.

De waarde van dit enkele fragment is nul en generlei. Veel te veel onbekenden en onzekerheden.

Groet
Paul
"Show me the evidence"
PdH

Berichtdoor mr funny 04 » 30 okt 2006, 00:16

PdH schreef:
Misschien is dit hen zelfs wel toegefluisterd door de producenten van de show. Het realiteitsgehalte van reality shows is nou niet bepaald zuiver. Het is voor de producenten vrij eenvoudig om bepaalde reacties bij de deelnemers uit te lokken.

De waarde van dit enkele fragment is nul en generlei. Veel te veel onbekenden en onzekerheden.

zeer juist die programma's worden volgens mij ook regelmatig gemanipuleerd.

Overlaatst zat ik bij mijn oma en ze was aan het kijken naar schoon en medogenloos :roll:
Wat doe je dan? Uit beleefdheid meekijken tot als het programma gedaan is.
Wat mij direct opviel was dat er teveel contradicties in zaten:
Een huis waar alle vloeren vol liggen met papier en vuilnis, je had geen vierkante meter over, tapijten vol met brokken en een frigo vol met etenswaren die al maanden en jaren overtijd waren.
Dan zie je eigenaar van het huis: een heel deftige man, goed verzorgd en gekleed: (blijkbaar deed hij wel goed zijn was en strijk)... Bovendien was de man nog intelligent ook. Er was ook nog een kind ook goed verzorgd. Dan heb je nog het probeem met die frigo: hoe kun je daar nu eten uithalen als het allemaal slecht of bedorven is want plaats om nog meer in te steken was er niet. Als laatste argument: bij een kind van 6 of 7 jaar komer er meestal wel eens vriendjes hier dus blijkbaar niet. Ook de vader heeft dus blijkbaar geen vrienden of kennissen...

Conclusie: ofwel zijn het acteurs of mensen die deelnemen voor geld. Ofwel leven ze inderdaad in een vuil huis maar wordt er nog een flink stuk rommel bijgelegd. Kwestie van het wat sensationeler te maken. Iets waar VTM gek op is...

m.v.g,
Een mens tracht zoveel mogelijk te weten want er is al genoeg dat hij niet kan vatten...
mr funny 04

Berichtdoor adam_bombsack » 30 okt 2006, 15:49

die vrouw lijkt werkelijk bezeten
al had ik de indruk dat het geacteerd was.
adam_bombsack

Keer terug naar Godsdienst/Religie