Crux of stauros?

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Re: Crux of stauros?

Berichtdoor Mees » 30 mei 2018, 14:28

Igor schreef:U zit "gevangen" in een beperkte denkwereld. Denk meer "open"... Er is immers veel meer waarheid dan u kent...

Die god is toch maar een rare vogel... of waarschijnlijker, hij is gewoon de god van de rare (lees vooral domme) vogels. Dus Igor kan best wel eens onbedoeld een punt hebben.
https://www.hln.be/bizar/prediker-zoekt-geld-voor-vierde-privejet-god-zegt-dat-ik-hem-nodig-heb~a5b5eefe

Anderzijds meen ik te weten waarom we god nooit waarnemen. Een heel universum creëren om na miljoenen jaren evolutie een eindproduct af te leveren dat het meest perverse, egoïstische en moordend toproofdier is van minstens 1 zonnestelsel... is nu ook niet bepaald een voorbeeld van goddelijkheid te noemen. En dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat we god niet horen of zien, ik zou me met zo'n resultaat ook niet durven vertonen. :wink: :wink: :wink:
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Tom M » 30 mei 2018, 15:22

Mees schreef:.................................
Anderzijds meen ik te weten waarom we god nooit waarnemen. Een heel universum creëren om na miljoenen jaren evolutie een eindproduct af te leveren dat het meest perverse, egoïstische en moordend toproofdier is van minstens 1 zonnestelsel... is nu ook niet bepaald een voorbeeld van goddelijkheid te noemen. En dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat we god niet horen of zien, ik zou me met zo'n resultaat ook niet durven vertonen. :wink: :wink: :wink:

Er is nog een reden waarom we god niet waarnemen.
Als mens zijn we niet het eindproduct. We gaan, hopelijk (!) , nog een beetje door met onze evolutie.
Als god ons geschapen zou hebben 'naar zijn eigen beeld en gelijkenis' dan weten we in de verste verte niet hoe wij, en dus ook god, er over bijvoorbeeld 1 miljoen jaren gaan uitzien.
Of nog later als "eindproduct"........
Of vroeger als we onze habitat voordien helemaal om zeep hebben geholpen
We kunnen dus niet weten hoe god eruit ziet en daarom weten we niet wat we moeten zoeken. :wink: :wink:
"Moraal is het juiste doen, ongeacht wat je gezegd wordt. Religie is doen wat je gezegd wordt, ongeacht wat juist is." H.L. Mencken
Tom M

Berichtdoor Mees » 30 mei 2018, 18:26

Tom M schreef:Er is nog een reden waarom we god niet waarnemen.
Als mens zijn we niet het eindproduct. We gaan, hopelijk (!) , nog een beetje door met onze evolutie.
Als god ons geschapen zou hebben 'naar zijn eigen beeld en gelijkenis' dan weten we in de verste verte niet hoe wij, en dus ook god, er over bijvoorbeeld 1 miljoen jaren gaan uitzien.
Of nog later als "eindproduct"........
Of vroeger als we onze habitat voordien helemaal om zeep hebben geholpen
We kunnen dus niet weten hoe god eruit ziet en daarom weten we niet wat we moeten zoeken. :wink: :wink:

Inderdaad :-)
Helaas hebben gelovigen helemaal geen kennis/weten nodig om de gewenste sprookjesgod uit hun duim te zuigen. Ze fantaseren er eentje bij mekaar (zij noemen dat dan liever "geloven", en dat begrijp ik best) en liefst zo idioot mogelijk (want het is niet evident om hun god de andere goden te laten overstijgen) en dus is dat fantasieproduct god.
Ik zou zo denken dat mocht er een god zijn, dat gelovigen toch zijn grootste teleurstelling moeten zijn. Probeert die dan eens intelligentie te scheppen en dan krijgt hij dat :-) :-) :-)
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Vorige

Keer terug naar Godsdienst/Religie