Gewijde Maagd

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Gewijde Maagd

Berichtdoor ludoke » 20 okt 2017, 14:20

...Elke dag "leer" of lees ik iets nieuw. Ik voel me echt gepensioneerd in Het Laatste Nieuws, een koffie en een Delvaux-replika in het Stationsbuffet.
Ik lees : Een nog niet Gewijde Maagd fotografeert de miss-Belgie-kandidates in Egypte en bikini-outfit is voor haar een doorn in het oog van Kristus.
De nieuwe bisschop van Gent zal binnenkort , gezeten op zijn bisschopszetel in de kathedraal van Gent, deze Maagd van God tot een Gewijde Maagd consacreren. Gisteren was dan weer bisschop Boni op de Afspraak om , als ervaringsdeskundige, zich uit te laten over de stijve tepeltjes van een bijna misbruikt fotomodel.
Een groep , de Kerk, die zweert bij de Onbevlekte Ontvangenis vanuit een psychopathie/theologie zou toch mogen beseffen, dat ze er zo niet uitraken om -wat men noemt-de Europese kultuur te verdedigen
Ze moeten minstens toegeven dat de Islam steviger in de schoenen staat op de lagere nivo's.

Deze "skepsis" zal zeker ongepaster klinken dan 30jaar jaar geleden en wellicht de vooruitgang niet helpen
Zal ik maar sorry schrijven...
ludoke

Re: Gewijde Maagd

Berichtdoor Igor » 20 okt 2017, 18:59

Goedele Liekens weet het ongetwijfeld beter..... :roll: :roll:
Igor

Keer terug naar Godsdienst/Religie