Dino's kenden Mensen!

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Re: Dino's kenden Mensen!

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 14:38

Renate schreef:
Eliyahu schreef:
Renate schreef:
Eliyahu schreef:
Renate schreef:
Eliyahu schreef:
Digit schreef:2) Over mijn levensvreugde en -verwachtingen zal ik al atheïst wel zelf oordelen. En ik verzeker je, ik heb er geen probleem mee. Als jouw intellectuele oogkleppen gemakkelijk zitten, hou ze dan op, maar bespaar ons de lulkoek.

Je mag oordelen zoveel je maar wilt, maar jouw oordelen boeien me verder niet, wat me boeit is de feiten. En die zeggen dat religieuzen meer levensgeluk ervaren dan atheisten: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... thers.html
http://www.telegraph.co.uk/news/religio ... ggest.html
http://religionnews.com/2016/04/12/happ ... -research/
http://www.huffingtonpost.co.uk/2016/02 ... 38076.html

Als religie daadwerkelijk "opium voor het volk" is, dan moet je wel een gaatje in je hoofd hebben om door de pijnlijke operatie die "leven" heet heen te gaan zonder de verdovende opium.

Daar noem je ook echt een paar 'uiterst betrouwbare' bronnen. De Daily Mail heeft niet voor niets de bijnaam 'Daily Fail'.

Bs"d

Je denkt dat ze dat onderzoek verzonnen hebben?

En de andere bronnen ook?

Selectief citeren is ook een kunst, die deze media beheersen.

Bs"d

Geef even bewijs voor selectief citeren.

Zonder de oorspronkelijke bron is dat moeilijk.

Bs"d

Je kan dus geen bewijs leveren voor je bewering dat die media selectief citeren, oftewel je zwamt maar wat in de ruimte.

Kinderen die nog in Sinterklaas geloven, zijn misschien ook gelukkiger dan mensen die niet meer in Sinterklaas geloven, maar dat bewijst uiteindelijk helemaal niets.

Zeg ik dat ergens dan, dat kinderen die in Sinterklaas geloven iets bewijzen??

Ik vraag me af of mensen die geloven in een strenge, straffende god, die mensen om het minste of geringste naar de hel stuurt nu wel zo gelukkig zijn.

Ik heb je daar net een lijst met bronnen voor gegeven, dus dat hoef je je niet meer af te vragen.

Voor m'n geluk heb ik geen religie nodig. Sterker, als ik zou geloven in een hiernamaals, waar ik m'n dierbaren terug zou zien, zou ik dan misschien niet eerder zelfmoord plegen?
O nee, want zelfmoord is zondig niet waar? Vooral veel lijden, dan is het pas goed.

Ik vind lijden niet goed, maar ieder zijn meug.
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 14:40

Digit schreef:Onderbouwing van de evolutietheorie kan je overvloedig vinden alhier: viewforum.php?f=17

Ga er maar tegenaan.

Digit

Bs"d

De weerlegging van evolutie kan je hier vinden, ga er maar tegenaan: https://www.google.co.il/search?client= ... +evolution
Eliyahu

Berichtdoor Heeck » 26 aug 2016, 14:42

Eliyahu,

Heeck schreef:Eliyahu,

Ik gaf je een suggestie om zelf onderscheid te leren maken tussen natuurwetenschap en geloven in openbaringsgeschriften.
Dan ben jij degeen die aan het rekenen moet, want ik heb je geen berekening voorgeschoteld.
Daarbij mag je allerlei suggesties doen over veranderende snelheden. Als je ze maar doorrekent.

Nergens zie ik terug waar ik het over kikkers en prinsen zou hebben gehad. Daar ga ik dus niet op in.

En natuurlijk mag je ook geloven in allerlei fenomenen die niet in de bijbel staan, maar ik ben benieuwd waar je ophoudt met geloven en ongeveer begint met afchecken.

Roeland

Daaronder schrijf je allerlei dat daar aan voorbij gaat.
Dan is discussie overbodig.
Dus of je reageert of je gaat verder in alleenspraak.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 26 aug 2016, 14:47

Eliyahu schreef:
Renate schreef:
Eliyahu schreef:
Renate schreef:
Eliyahu schreef:
Renate schreef:
Eliyahu schreef:
Digit schreef:2) Over mijn levensvreugde en -verwachtingen zal ik al atheïst wel zelf oordelen. En ik verzeker je, ik heb er geen probleem mee. Als jouw intellectuele oogkleppen gemakkelijk zitten, hou ze dan op, maar bespaar ons de lulkoek.

Je mag oordelen zoveel je maar wilt, maar jouw oordelen boeien me verder niet, wat me boeit is de feiten. En die zeggen dat religieuzen meer levensgeluk ervaren dan atheisten: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... thers.html
http://www.telegraph.co.uk/news/religio ... ggest.html
http://religionnews.com/2016/04/12/happ ... -research/
http://www.huffingtonpost.co.uk/2016/02 ... 38076.html

Als religie daadwerkelijk "opium voor het volk" is, dan moet je wel een gaatje in je hoofd hebben om door de pijnlijke operatie die "leven" heet heen te gaan zonder de verdovende opium.

Daar noem je ook echt een paar 'uiterst betrouwbare' bronnen. De Daily Mail heeft niet voor niets de bijnaam 'Daily Fail'.

Bs"d

Je denkt dat ze dat onderzoek verzonnen hebben?

En de andere bronnen ook?

Selectief citeren is ook een kunst, die deze media beheersen.

Bs"d

Geef even bewijs voor selectief citeren.

Zonder de oorspronkelijke bron is dat moeilijk.

Bs"d

Je kan dus geen bewijs leveren voor je bewering dat die media selectief citeren, oftewel je zwamt maar wat in de ruimte.

Kinderen die nog in Sinterklaas geloven, zijn misschien ook gelukkiger dan mensen die niet meer in Sinterklaas geloven, maar dat bewijst uiteindelijk helemaal niets.

Zeg ik dat ergens dan, dat kinderen die in Sinterklaas geloven iets bewijzen??

Ik vraag me af of mensen die geloven in een strenge, straffende god, die mensen om het minste of geringste naar de hel stuurt nu wel zo gelukkig zijn.

Ik heb je daar net een lijst met bronnen voor gegeven, dus dat hoef je je niet meer af te vragen.

Voor m'n geluk heb ik geen religie nodig. Sterker, als ik zou geloven in een hiernamaals, waar ik m'n dierbaren terug zou zien, zou ik dan misschien niet eerder zelfmoord plegen?
O nee, want zelfmoord is zondig niet waar? Vooral veel lijden, dan is het pas goed.

Ik vind lijden niet goed, maar ieder zijn meug.

Kinderen geloven in Sinterklaas, u gelooft in god. Ik zie weinig verschil. Alleen dat kinderen op een gegeven moment ontdekken dat Sinterklaas niet bestaat en u nog steeds niet ontdekt heeft dat god niet bestaat.
Renate

Berichtdoor willem_betz » 26 aug 2016, 15:00

De naiviteit van zijn Flintstone geloof is echt ontroerend :-)
Neen, kikkers worden geen prins (= mens), maar ze zijn wel heel verre neefjes, met een gemeenschappelijke voorouder, vele miljoenen jaren geleden.
Zwijg over entropie vermits duidelijk is dat je het niet snapt. Die wet geldt voor gesloten systemen, dus zonder aanvoer van energie. In het heelal wordt nogal wat energie rondgestraald.
Die "weke weefsels", dat is een medische uitdrukking om alles aan te duiden wat geen hard gebeente is. Die ww van die dino zijn versteend. De onderzoekers trachten de mineralen eruit te halen en hopen zo de samenstelling te kunnen onderzoeken.
Ik denk dat jij geen idee hebt wat een fossiel is.
Waarschijnlijk is het zinloos en hopeloos om te trachten wetenschappelijke antwoorden te formuleren voor iemand wiens kennis niet verder gaat dan een oppervlakkige lezing van enkele indoctrinatiepamfletten zoals die verspreid door de getuigen van J.
Maar je weet nooit, af en toe is er toch een die het licht een beetje gaat zien en eens gaat lezen wat de evolutietheorie ECHT zegt.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 15:36

willem_betz schreef:De naiviteit van zijn Flintstone geloof is echt ontroerend :-)
Neen, kikkers worden geen prins (= mens), maar ze zijn wel heel verre neefjes, met een gemeenschappelijke voorouder, vele miljoenen jaren geleden.
Zwijg over entropie vermits duidelijk is dat je het niet snapt. Die wet geldt voor gesloten systemen, dus zonder aanvoer van energie. In het heelal wordt nogal wat energie rondgestraald.

Bs"d

Rondgestraald misschien, maar niets van buitenaf aangevoerd. Een gesloten systeem dus.

Afgezien daarvan, de wet van de entropie heeft gewoon helemaal niks te maken met wel of niet energie toevoeren, dat is één of ander stompzinnig toevoegsel wat de evo's verzonnen hebben om onder het probleem van de entropie uit te komen.
Denk eens even na: Als je een autokerkhof hebt, en je voegt er energie aan toe, bijvoorbeeld een autokerkhof in de woestijn waar de zon de hele dag op schijnt, denk je dat dan de autowrakken spontaan omhoog zullen gaan in orde en een boeing 747 zullen gaan vormen?
Natuurlijk niet. De reden daarvoor is dat de kans dat die wrakken verroesten en uit elkaar vallen een ziljoen keer groter is dan de kans dat ze zich zullen rangschikken in de volgorde die nodig is om een 747 te maken. Het is gewoon kansberekening, en dat verandert helemaal niet als je er wel of geen energie aan toe gaat voegen.

Vergelijk het met een bak met 100 rode ballen er in en 100 witte ballen er in. Alle rode zitten aan één kant, alle witte aan de andere kant. Ga nu de bak eens flink schudden, en dan zijn na afloop alle ballen gemixed door elkaar.
En hoe lang moet je nu schudden aan de bak voordat de orde zo is toegenomen dat alle rode weer aan één kant zitten, en alle witte aan de andere kant? Tot het einde der tijden.
Als door toeval er links 60 witte ballen zitten en rechts maar 40, dan is de kans dat er witte ballen van links naar rechts gaan een stuk groter dan dat ze van rechts naar links gaan.
Als je duizenden keren blijft schudden en checken met de bak, dan zal je misschien nog wel eens een verdeling van 70/30 kunnen krijgen, maar dan worden de kansen dat de ballen de verkeerde kant op gaan nog veel groter dan in het 60/40 geval. Daardoor zal een 75/25 verhouding al nooit meer gehaald worden.

En hoe meer ballen, hoe dichter de verdeling rond de 50% zal blijven hangen. Als je een bak met duizend witte en duizend rode ballen hebt, dan zal je al nooit meer de 55/45 verdeling halen.
Dat komt dus puur door de kansberekening, en heeft niets met het wel of niet toevoeren van energie te maken. Je kan energie gaan toevoeren, door die bak te verhitten, of door hem onder stroom te zetten, of door hem te bestralen, maar dat zal niets aan de kansberekening veranderen, de orde zal er niet door toenemen.

Zo ook in de natuur, de kansen dat een levensvorm degenereert, omlaag gaat in orde, is ontelbare malen groter dan dat de orde toeneemt en er toevallig nieuwe organen ontstaan.
En dat zorgt voor de entropie, de afname van de orde, de degeneratie.

Die "weke weefsels", dat is een medische uitdrukking om alles aan te duiden wat geen hard gebeente is. Die ww van die dino zijn versteend. De onderzoekers trachten de mineralen eruit te halen en hopen zo de samenstelling te kunnen onderzoeken.

Fout. Ze laten zien dat het materiaal nog elastisch is. Dat is een beetje moeilijk met steen.
Het zien van rode bloedcellen is ook wat moeilijk met steen. Hemoglobine van steen is ook niet bestaand.
Laatst bijgewerkt door Eliyahu op 26 aug 2016, 16:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Eliyahu

Berichtdoor Renate » 26 aug 2016, 15:44

Eliyahu schreef:
Fout. Ze laten zien dat het materiaal nog elastisch is. Dat is een beetje moeilijk met steen.
Het zien van rode bloedcellen is ook wat moeilijk met steen. Hemoglobine van steen is ook niet bestaand.

Weet u wat er niet bestaat?

Die god waar u het steeds over heeft en waarvoor men nog nooit enig bewijs heeft gevonden, zulks in tegenstelling tot het bestaan van fossielen, die in ieder geval meer steun verlenen aan de evolutietheorie, dan in het bestaan van de een of andere god, uit het een of andere sprookjesboek, waaraan een ieder weer een andere uitleg geeft en waarover hele volksstammen elkaar de hersens in slaan. Want er zijn meer sprookjesboeken en iedereen vindt dat zijn sprookjesboek en zijn interpretatie van dat sprookjesboek het enige juiste is en dat alle anderen daarom maar uitgeroeid moeten worden, inclusief de mensen die misschien wel in het een of andere sprookjesboek geloven, maar seksuele voorkeuren hebben, die volgens bepaalde interpretaties van die sprookjesboeken, niet in overeenstemming zijn met de leer van het sprookjesboek.
Renate

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 16:04

Renate schreef:
Eliyahu schreef:

Die god waar u het steeds over heeft en waarvoor men nog nooit enig bewijs heeft gevonden

Bs"d

Geef aub wat bewijs voor het niet bestaan van God.

, zulks in tegenstelling tot het bestaan van fossielen, die in ieder geval meer steun verlenen aan de evolutietheorie, dan in het bestaan van de een of andere god,

Ook weer helemaal fout. Zoals ik al zei, wat de fossielen laten zien is dat soorten plotseling verschijnen, zonder enige afstamming met veronderstelde voorouders, en dat ze gedurende hun hele tijd dat ze aanwezig zijn in het fossielenverslag niet of nauwelijks veranderen, en dus helemaal geen evolutie laten zien, maar het tegenovergestelde; STASIS, onveranderlijkheid.
En dat is totaal NIET in overeenstemming met de evolutiefilosofie, en dat is helemaal in overeenstemming met het scheppingsverhaal in Genesis, wat zegt dat de soorten afzonderlijk geschapen zijn door God.

Dus de fossielen ondersteunen de bijbel, en weerspreken de evolutiefilosofie.

uit het een of andere sprookjesboek, waaraan een ieder weer een andere uitleg geeft en waarover hele volksstammen elkaar de hersens in slaan. Want er zijn meer sprookjesboeken en iedereen vindt dat zijn sprookjesboek en zijn interpretatie van dat sprookjesboek het enige juiste is en dat alle anderen daarom maar uitgeroeid moeten worden, inclusief de mensen die misschien wel in het een of andere sprookjesboek geloven, maar seksuele voorkeuren hebben, die volgens bepaalde interpretaties van die sprookjesboeken, niet in overeenstemming zijn met de leer van het sprookjesboek.

In het sprookjesboek van Moeder de Gans lezen we over een kikker die in een prins veranderde, iets wat de evolutionisten ons nu willen laten geloven.

De pot verwijt de ketel....
Eliyahu

Berichtdoor bramati » 26 aug 2016, 16:09

Eliyahu schreef:
Ook weer helemaal fout. Zoals ik al zei, wat de fossielen laten zien is dat soorten plotseling verschijnen, zonder enige afstamming met veronderstelde voorouders, en dat ze gedurende hun hele tijd dat ze aanwezig zijn in het fossielenverslag niet of nauwelijks veranderen, en dus helemaal geen evolutie laten zien, maar het tegenovergestelde; STASIS, onveranderlijkheid.
En dat is totaal NIET in overeenstemming met de evolutiefilosofie, en dat is helemaal in overeenstemming met het scheppingsverhaal in Genesis, wat zegt dat de soorten afzonderlijk geschapen zijn door God.

Kan je hier een voorbeeld van geven? Dan kan ik eventueel helpen met het zoeken naar fossielen die laten zien hoe wezens voorouders en vaak ook afstammelingen hebben (gesproken als soort).
bramati

Berichtdoor Renate » 26 aug 2016, 16:12

Eliyahu schreef:
Renate schreef:
Eliyahu schreef:

Die god waar u het steeds over heeft en waarvoor men nog nooit enig bewijs heeft gevonden

Bs"d

, zulks in tegenstelling tot het bestaan van fossielen, die in ieder geval meer steun verlenen aan de evolutietheorie, dan in het bestaan van de een of andere god,

Dus de fossielen ondersteunen de bijbel, en weerspreken de evolutiefilosofie.

uit het een of andere sprookjesboek, waaraan een ieder weer een andere uitleg geeft en waarover hele volksstammen elkaar de hersens in slaan. Want er zijn meer sprookjesboeken en iedereen vindt dat zijn sprookjesboek en zijn interpretatie van dat sprookjesboek het enige juiste is en dat alle anderen daarom maar uitgeroeid moeten worden, inclusief de mensen die misschien wel in het een of andere sprookjesboek geloven, maar seksuele voorkeuren hebben, die volgens bepaalde interpretaties van die sprookjesboeken, niet in overeenstemming zijn met de leer van het sprookjesboek.

In het sprookjesboek van Moeder de Gans lezen we over een kikker die in een prins veranderde, iets wat de evolutionisten ons nu willen laten geloven.

De pot verwijt de ketel....

Het niet bestaan van iets kan je niet bewijzen. Het bestaan van iets wel. U kunt ook niet bewijzen dat er geen theepot rond de zon draait.
Evolutie is een proces dat langzaam gaat. Bij Moeder de Gans veranderde kikker na een kus in een prins. Dat is dus een heel ander verhaal.
Komt u nu maar eens van een bewijs van die god van u, uit welk sprookjesboek deze dan ook afkomstig is, of het nu de bijbel, de koran, of welk ander sprookjesboek dan ook is.
Renate

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 16:23

bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Kan je hier een voorbeeld van geven? Dan kan ik eventueel helpen met het zoeken naar fossielen die laten zien hoe wezens voorouders en vaak ook afstammelingen hebben (gesproken als soort).

Bs"d

Ik kan hier een hele hoop voorbeelden van geven, gegeven door hooggeleerde evolutionistische professors en fossielendeskundigen als Gould, Eldredge, en vele anderen.

Zie hier: https://sites.google.com/site/777mountzion/fossielen
Eliyahu

Berichtdoor bramati » 26 aug 2016, 16:28

Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Ik kan hier een hele hoop voorbeelden van geven, gegeven door hooggeleerde evolutionistische professors en fossielendeskundigen als Gould, Eldredge, en vele anderen.

Dat geloof ik wel. Ik wil 1 specifiek voorbeeld van jou dat we dan samen bekijken. Bv zebra, walvis, triceratops, kip. Kan eventueel in pb.
bramati

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 16:33

Renate schreef:
Eliyahu schreef:Bs"d

Het niet bestaan van iets kan je niet bewijzen.

Bs"d

Dus toen je zei: "Weet u wat er niet bestaat? Die god waar u het steeds over heeft en waarvoor men nog nooit enig bewijs heeft gevonden" toen zwamde je maar wat in de ruimte, en gooide wat onbewezen beweringen in de rondte.

Het 9e gebod stelt dat als je iets niet kan bewijzen dan: "9. Een mislukte verdediging van een standpunt moet ertoe leiden dat de partij die het standpunt naar voren heeft gebracht het standpunt intrekt" dus ik stel voor dat je nu je bewering dat God niet bestaat intrekt.

Het bestaan van iets wel. U kunt ook niet bewijzen dat er geen theepot rond de zon draait.
Evolutie is een proces dat langzaam gaat.

De opvatting dat er uberhaupt evolutie plaatsvind kan je net zo min bewijzen als dat God niet bestaat. Ook dat is gezwam in de ruimte.

Komt u nu maar eens van een bewijs van die god van u, uit welk sprookjesboek deze dan ook afkomstig is, of het nu de bijbel, de koran, of welk ander sprookjesboek dan ook is.

Er is nu sterk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs dat God bestaat. Het heet "het antropisch principe".

De natuurwetten die het heelal besturen, en de opbouw van het heelal, die moeten om leven mogelijk te maken, extreem nauwkeurig afgesteld zijn. Zo vreselijk nauwkeurig dat het onmogelijk is om te zeggen dat het heelal door puur toeval gevormd is, door een ongeleide explosie.

Wetenschappers ontdekken steeds meer en meer waarden die extreem exact afgesteld moeten zijn om leven in het heelal mogelijk te maken.

In 1961 waren er nog maar twee van deze constanten bekend, waarvan de meest kritieke de verhouding was tussen de zwaartekracht en de electromagnetische kracht. Als die varieert voor slechts 1 deel in 10^40 (dat is 10 tot de macht 40, dat is een 1 met 40 nullen, dat is 10.000 triljoen triljoen triljoen) dan is er geen leven mogelijk.

Vandaag de dag staat het aantal waardes van kosmische constanten die zeer nauwkeurig afgesteld zijn op het mogelijk maken van leven, (elke vorm van leven) op 38.
Hiervan is de meest kritische de ruimte-energiedichtheid. De waarde daarvan kan niet meer variëren dan 1 deel op 10^120, want dan zijn de planeten en sterren die nodig zijn voor leven niet meer mogelijk.

Om enig idee te krijgen van de grootte van deze getallen, even iets over het universum wat wij kunnen waarnemen. Het heeft een doorsnede van zo'n 156 miljard lichtjaar, dat is ongeveer 1.500.000.000.000.000.000.000.000 km. Het bevat ongeveer 50.000.000.000.000.000.000.000 sterren, verdeeld over zo'n 80 miljard sterrenstelsels. Het totale aantal atomen hierin wordt geschat op 10^80.

De kans voor ons universum om te worden zoals het geworden is, zodat er leven in mogelijk is, ligt op ongeveer 1 op 10^173.

Voor meer engelstalige informatie over dat onderwerp kijk hier: http://www.reasons.org/scientists/anthr ... n-humanity

Een wiskundige, Borel, heeft berekend dat een gebeurtenis die een kans heeft om te gebeuren van niet meer dan 1 op 10^50, dat dat nooit zal gebeuren, dit ongeacht de hoeveel tijd ter beschikking, en ongeacht het aantal pogingen.

Zoals iedereen kan zien, de kansen dat de afstemming van het heelal bij toeval zo is dat leven mogelijk is, is zeer vele malen kleiner dan die ondergrens van 1 op 10^50.

Betreffende dit antropische principe schreef één van de grootste wetenschappers die nu leven, Stephen Hawking: "De meeste waardes zouden universums veroorzaken die, alhoewel ze zeer mooi zouden zijn, niemand zouden kunnen bevatten om die schoonheid te bewonderen. Men kan dit zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping van het heelal en de keuze van de natuurwetten, of als ondersteuning voor het sterke antropische principe."
"Een korte geschiedenis van de tijd", door Stephen Hawking, blz 139.

"Het is zeer moeilijk om te verklaren waarom het universum begonnen is op precies de manier waarop het begonnen is, behalve als de daad van een God die van plan was om wezens zoals ons te scheppen." Idem blz 140

Dus daar is het, het wetenschappelijke bewijs dat God bestaat.
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 26 aug 2016, 16:35

bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Dat geloof ik wel. Ik wil 1 specifiek voorbeeld van jou dat we dan samen bekijken. Bv zebra, walvis, triceratops, kip. Kan eventueel in pb.

Bs"d

Trilobiet.
Eliyahu

Berichtdoor Renate » 26 aug 2016, 16:37

En waar komt die god waar u steeds over zwamt dan vandaan? Die moet dan toch ook door iemand gecreëerd zijn?

O ja, die is ook gecreëerd en wel door de mens, om alles te verklaren en om z'n medemensen te onderdrukken.
Renate

Berichtdoor bramati » 26 aug 2016, 17:06

Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Bs"d

Trilobiet.

Vind je het zelf niet een beetje oneerlijk om 1 van de eerste meercellige wezens te kiezen, goed wetende dat het zeer moeilijk is om fossielen van deze ouderdom te vinden, enfin, eigenlijk fossielen van ouder dan de cambrische explosie? :) Ik vind dat het meer aantoont dat jij slim probeert te doen, en niet echt evolutie wilt begrijpen. Maar soit.

De oorspong van trilobieten is (nog) niet te achterhalen, omdat hun fossielen pas bewaard werden toen de eerste trilobieten met minerale exoskeltten ten tonele verschenen. Wel werden er Parvancorina gevonden, die een goede kandidaat zijn om voorouder van de trilobiet te zijn, maar dat is allesbehalve zeker.

De evolutie van deze 'eerste' trilobieten dan. Deze wezens hebben zich onderverdeeld in zeer vele ondersoorten, zie http://www.trilobites.info/trends.htm
Wat natuurlijk ook niet verwonderlijk is, aangezien trilobieten 300 miljoen jaar bestaan hebben.

Er zijn ook geen (bekende) afstammelingen van trilobieten, aangezien deze tijdens de Perm-Trias-massa-extinctie verdwenen.

Zoals je ziet is er te weinig bekend over ontstaan en evolutie van trilobieten om daar echt veel over te zeggen, en mijn kennis over trilobieten is ook niet zo super. Ik stel voor dat je een nieuw voorbeeld vraagt, maar nu iets meer met een constructievere houding. Kies een wezen dat zich in de laatste 150 miljoen jaar gevormd heeft en waar je je vragen bij ontstaan en verdure evolutie bij stelt.
bramati

Berichtdoor Blueflame » 26 aug 2016, 19:40

Eliyahu schreef:
willem_betz schreef:De naiviteit van zijn Flintstone geloof is echt ontroerend :-)

Bs"d

Rondgestraald misschien, maar niets van buitenaf aangevoerd. Een gesloten systeem dus.

Afgezien daarvan, de wet van de entropie heeft gewoon helemaal niks te maken met wel of niet energie toevoeren, dat is één of ander stompzinnig toevoegsel wat de evo's verzonnen hebben om onder het probleem van de entropie uit te komen.
Denk eens even na: Als je een autokerkhof hebt, en je voegt er energie aan toe, bijvoorbeeld een autokerkhof in de woestijn waar de zon de hele dag op schijnt, denk je dat dan de autowrakken spontaan omhoog zullen gaan in orde en een boeing 747 zullen gaan vormen?
Natuurlijk niet.

Ja zeg, en dat ondanks hun ongebreidelde seksleven.
Die brokstukken lijken wel atheïsten!

ps.
Sorry beste mensen, ik kan soms ook mijn lach niet inhouden als ze weer op pad zijn.
Ik zal straks dit topic nog eens doorlezen om te zien wat ik er mee doe.

Of zijn er voorstellen -- ik heb het eerlijk waar -- niet allemaal gelezen ..... .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 26 aug 2016, 20:09

Eliyahu schreef:
Digit schreef:Onderbouwing van de evolutietheorie kan je overvloedig vinden alhier: viewforum.php?f=17

Ga er maar tegenaan.

Digit

Bs"d

De weerlegging van evolutie kan je hier vinden, ga er maar tegenaan: https://www.google.co.il/search?client= ... +evolution

Nou, gewoon, de zevende (dat kan geen toeval zijn!) link: https://www.reddit.com/r/atheism/commen ... bunked_by/

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Renaat » 27 aug 2016, 11:55

Eliyahu schreef:Geef aub wat bewijs voor het niet bestaan van God.

Met plezier. Maar ik had dan ook graag eerst jouw bewijs gehad dat er in mijn slaapkamer geen levende onzichtbare gouden eenhoorn leeft.
Renaat

Berichtdoor Kristof » 27 aug 2016, 12:01

Eliyahu,

Een vraagje voor jou (hier had ik eerder moeten aan denken).
Als mensen en dinosauriërs samen leefden waarom heeft men nooit dino's gevonden op prehistorische rotstekeningen?

:mrgreen:
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 10:19

Kristof schreef:Eliyahu,

Als mensen en dinosauriërs samen leefden waarom heeft men nooit dino's gevonden op prehistorische rotstekeningen?

Bs"d

Die zijn nou net volop gevonden. http://www.genesispark.com/exhibits/evi ... /dinosaur/

http://www.creationists.org/dinosaurs-h ... isted.html

http://www.bible.ca/tracks/tracks-cambodia.htm

http://paleo.cc/ce/dino-art.htm

http://www.6000years.org/frame.php?page ... depictions
Laatst bijgewerkt door Eliyahu op 28 aug 2016, 10:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 10:29

Renaat schreef:
Eliyahu schreef:Geef aub wat bewijs voor het niet bestaan van God.

Met plezier. Maar ik had dan ook graag eerst jouw bewijs gehad dat er in mijn slaapkamer geen levende onzichtbare gouden eenhoorn leeft.

Bs"d

Het tweede gebod zegt: "2. Een partij die een standpunt naar voren brengt is verplicht dit standpunt te verdedigen als de andere partij hem daarom verzoekt."

Jij claimde dat God niet bestaat, dus jij bent verplicht om daar bewijs voor te brengen.

Ik heb nooit geclaimd dat er geen onzichtbare gouden eenhoorn in jouw slaapkamer leeft, dus ik heb geen enkele verplichting om daar bewijs voor aan te dragen.

Dus kom maar op met het bewijs dat God niet bestaat.

Ik ben benieuwd.
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 10:38

Renate schreef:En waar komt die god waar u steeds over zwamt dan vandaan? Die moet dan toch ook door iemand gecreëerd zijn?

O ja, die is ook gecreëerd en wel door de mens, om alles te verklaren en om z'n medemensen te onderdrukken.

Bs"d

God is echt niet nodig om je medemens te onderdrukken. De grootste moordenaars en onderdrukkers van hun medemens dat zijn de atheistische dictators.
Eliyahu

Berichtdoor Renate » 28 aug 2016, 10:54

Eliyahu schreef:
Renate schreef:En waar komt die god waar u steeds over zwamt dan vandaan? Die moet dan toch ook door iemand gecreëerd zijn?

Bs"d

God is echt niet nodig om je medemens te onderdrukken. De grootste moordenaars en onderdrukkers van hun medemens dat zijn de atheistische dictators.

Die het kunstje hebben overgenomen van religieuze dictators.
Renate

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 10:54

Eliyahu schreef:

Bs"d

Die zijn nou net volop gevonden. http://www.genesispark.com/exhibits/evi ... /dinosaur/

Vervalsingen:

http://skepdic.com/icastones.html
http://www.ancient-origins.net/unexplai ... nopaging=1
https://grahamhancock.com/foersterb8/

Wat betreffende die "dinosauriër" in Cambodja is het eigenaardig dat er maar eentje van afgebeeld is.
Het gaat hier waarschijnlijk om een neushoorn, de "schubben" boven het dier zijn ook bij andere afgebeelde dieren aangetroffen.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 10:57

bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:
bramati schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Bs"d

Trilobiet.

Vind je het zelf niet een beetje oneerlijk om 1 van de eerste meercellige wezens te kiezen, goed wetende dat het zeer moeilijk is om fossielen van deze ouderdom te vinden, enfin, eigenlijk fossielen van ouder dan de cambrische explosie? :)

Bs"d

Nee. Jij zei dat ik iets moest kiezen, ik koos wat, dus dan moet je nou niet gaan jammeren. En de trilobiet is een zeer hoog ontwikkeld organisme, met zeer gecompliceerde ogen, http://www.sciencemag.org/news/2013/03/ ... lobite-eye "Just one trilobite eye had dozens of lenses, as seen in the close-up above."

Leg nu aub uit hoe 1 van de eerste meercellige wezens zo enorm ingewikkeld in elkaar kan zitten. Er moeten volgens de evo filosofie een enorme hoeveelheid minder gecompliceerde voorgangers geweest zijn, dus presenteer die nu maar eens.

Ik vind dat het meer aantoont dat jij slim probeert te doen, en niet echt evolutie wilt begrijpen. Maar soit.

De oorspong van trilobieten is (nog) niet te achterhalen, omdat hun fossielen pas bewaard werden toen de eerste trilobieten met minerale exoskeltten ten tonele verschenen.

Er zijn fossielen van ééncellige organismen gevonden, dus ga me nu niet vertellen dat de voorgangers van de trilobieten niet konden fossiliseren.

Maar er komt dus niet zinnigs naar voren, en zoals een evolutionist zegt:

“Het fossielenverslag geeft geen doorlopend verslag van geleidelijke verandering van één dier of plant naar een ander van geheel andere vorm.”

Stanley, S.M., The New Evolutionary Timetable: Fossils, Genes, and the Origin of Species, 1981, p. 95, sprekend over het Bighorn basin in Wyoming USA.

S.M. Stanley is evolutionist en was meer dan 35 jaar professor aan de John Hopkins universiteit in Baltimore.
Hij heeft vele artikelen geschreven, ook samen met Niles Eldredge, de co-uitvinder van de punctuated equilibrium theorie.
Één van de artikelen van zijn hand is “Paleontology (fossielenkunde) and earth system history in the new millennium” hetgeen gepubliceerd is in “Geological Society of America”
Voor meer info over prof Stanley kijk hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_M._Stanley

En een ander:

“Fossielendeskundigen waren zich lang bewust van een ogenschijnlijke tegenstelling tussen Darwin's hypothese van geleidelijke verandering .... en de feitelijke vondsten van de fossielendeskundigen.

Wanneer de evolutionistische lijnen gevolgd worden door de tijd dan laten ze slechts minimale geleidelijke veranderingen zien en geen duidelijk bewijs voor enige verandering van een soort in een andere soort of voor de geleidelijke oorsprong van een evolutionaire vernieuwing. Alles wat werkelijk nieuw is schijnt altijd zeer plotseling te verschijnen in het fossielenverslag.”

Mayer, E., Our Long Argument: Charles Darwin and the Genesis of Modern Evolutionary Thought, 1991, p. 138

Ernst Mayer was 1 van de toonaangevende evolutionistische biologen van de 20e eeuw, zie hier: http://www.wordiq.com/definition/Ernst_Mayr
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 10:59

Renate schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Die het kunstje hebben overgenomen van religieuze dictators.

Bs"d

Geef is één religieuze dictator die zijn eigen onderdanen met tientallen miljoenen tegelijk afslachtte, zoals de atheistische dat deden en doen.
Eliyahu

Berichtdoor willem_betz » 28 aug 2016, 11:00

Liefste Eliyahu,
Je bent flink op weg naar meerdere nominaties: trol van het jaar, warhoofd vh jaar....
Wil je iets zeggen over de bewijzen voor het bestaan van JOUW god, maak dan een topic onder de hoofding "godsbewijzen" in de rubriek Religie.
Vergeet dan niet om enkele verifieerbare eigenschappen van die god te vernoemen, om te vermijden dat we het over de verkeerde hebben.
Hier gaat het over het gelijktijdig bestaan van dino's en mensen.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 11:13

Kristof schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Vervalsingen:

http://skepdic.com/icastones.html
http://www.ancient-origins.net/unexplai ... nopaging=1
https://grahamhancock.com/foersterb8/

Ja hoor, iemand gaat voor de lol even 15000 rotstekeningen zitten vervalsen op een regenachtige zondagmiddag.
Enig bewijs waarom het een vervalsing zou zijn wordt ook niet gegeven.

Wat betreffende die "dinosauriër" in Cambodja is het eigenaardig dat er maar eentje van afgebeeld is.

Dus één is niet genoeg. Maar 15.000 is ook niet genoeg.

Het gaat hier waarschijnlijk om een neushoorn, de "schubben" boven het dier zijn ook bij andere afgebeelde dieren aangetroffen.

Als je het beest ziet is het overduidelijk dat het om een triceratops gaat, en niet om een neushoorn.

Het punt is, er is overvloedig bewijs, maar je wil het niet zien. Er is ook de dino tracks, waar menselijke voetsporen doorheen lopen: http://www.bible.ca/tracks/tracks.htm

Het bewijs is overvloedig, maar je stopt je kop er voor in het zand, je zegt dat het vervalsingen zijn, en dan ga je beweren dat er geen bewijs is.

Niemand is zo blind als hij die niet wil zien.
Eliyahu

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 11:23

Duizenden inwoners van Zuid-Amerika houden zich bezig met het vervalsen van Pre-Colombiaanse kunst om deze te verkopen aan toeristen.
Met rotstekeningen bedoel ik dit:
http://rotskunst.startpagina.nl/
En toon hier maar eens dino.
Bij de beroemde rotstekeningen in Frankrijk en Spanje heeft men nooit dino's vastgesteld.
Of leefden daar geen dino's?

Trouwens, een Triceratops ziet er wel wat anders uit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Triceratops
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 11:47

Kristof schreef:Duizenden inwoners van Zuid-Amerika houden zich bezig met het vervalsen van Pre-Colombiaanse kunst om deze te verkopen aan toeristen.
Met rotstekeningen bedoel ik dit:
http://rotskunst.startpagina.nl/
En toon hier maar eens dino.
Bij de beroemde rotstekeningen in Frankrijk en Spanje heeft men nooit dino's vastgesteld.
Of leefden daar geen dino's?

Trouwens, een Triceratops ziet er wel wat anders uit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Triceratops

Bs'd

Ook dit is een vervalsing? http://www.genesispark.com/wp-content/u ... /foot1.jpg

Hier is een site met een aantal muurschilderingen, te beginnen in Frankrijk: http://www.genesispark.com/exhibits/evi ... /dinosaur/

Maar die grot in Frankrijk is toen gauw gesloten voor het publiek. Je kan dat vergelijken met twee onderwerpen hier waarin ik discusseer, die al gauw op slot gedaan zijn.

Evo's en atheïsten geloven niet in een vrije en open discussie.
Eliyahu

Berichtdoor Mees » 28 aug 2016, 12:01

Eliyahu schreef:Niemand is zo blind als hij die niet wil zien.

En niemand is zo dom als hij die alles gelooft.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 12:06

Ook dit is een vervalsing? http://www.genesispark.com/wp-content/u ... /foot1.jpg

Bij die foto zijn geen gegevens betreffende afkomst en leeftijd, dus waardeloos.

Betreffende deze link:

http://www.genesispark.com/exhibits/evi ... /dinosaur/

Ik ben zéér goed op de hoogte van Pre-Colombiaanse culturen. Je moet namelijk iets weten van deze culturen hun religies.
Hun goden werden afgebeeld als dieren (bv de apegod voor vruchtbaarheid) of combinaties van diersoorten (bv jaguars met slangenekken).
Je moet dan ook begrijpen dat hier rare creaturen uit ontstaan waarvan men dan afbeeldingen of beeldjes maakte.
Dit is trouwens ook het geval bij andere oude culturen (bv demonen).
En dit is hetgeen wat ik zie bij genesispark.

Maar die grot in Frankrijk is toen gauw gesloten voor het publiek. Je kan dat vergelijken met twee onderwerpen hier waarin ik discusseer, die al gauw op slot gedaan zijn.

Ok, nu zitten we dus ook met complotten. Laat me denken aan dat ufo-gedoe.
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 12:27

Mees schreef:

Bs"d

Niemand is zo dom als hij die gelooft dat een kikker in een prins veranderde.
Eliyahu

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 12:32

Wil je hier a.u.b. mee stoppen.

EVOLUTIE GAAT HELEMAAL NIET OVER KIKKERS DIE IN PRINSEN VERANDEREN :!:
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 12:39

Kristof schreef:

Bij die foto zijn geen gegevens betreffende afkomst en leeftijd, dus waardeloos.

Bs"d

Hier is de achtergrond info, dus waardevol: http://www.genesispark.com/exhibits/evi ... ootprints/

Betreffende deze link:

http://www.genesispark.com/exhibits/evi ... /dinosaur/

Ik ben zéér goed op de hoogte van Pre-Colombiaanse culturen. Je moet namelijk iets weten van deze culturen hun religies.
Hun goden werden afgebeeld als dieren (bv de apegod voor vruchtbaarheid) of combinaties van diersoorten (bv jaguars met slangenekken).
Je moet dan ook begrijpen dat hier rare creaturen uit ontstaan waarvan men dan afbeeldingen of beeldjes maakte.
En dit is hetgeen wat ik zie bij genesispark.

Op de volgende site: http://www.genesispark.com/exhibits/evi ... /dinosaur/ staat geschreven:

To the left is pictured an Ica Ceremonial Burial Stone from the Nasca culture (100 BC to 800AD) that is carved in a bas relief technique. In 1500s the Spanish Conquistadors brought back stories that there were stones with strange creatures carved on them found in Peru. Some of the stones were even brought back to Spain. The Incan Chronicler Juan de Santa Cruz Pachucuti Lumqui wrote in 1571 about the strange engraved stones in Ica. (See Swift, Dennis, Secrets of the Ica Stones, 2006.) Dom Geronomo Cabrera was a Spanish conquistador who settled the area of Ica in 1570.One of his descendants, Dr. Javier Cabrera, saw these stones as a child and began collecting them in the 1960s. He eventually accumulated over 11,000 such stones. Retired from the University of Lima, Dr. Cabrera focused upon validating these finds within the scientific community. His credibility was strengthened by long-necked creatures found on pottery in the museum of Lima (lower right).

Je denkt dat ze in 1500 al van die stenen zaten te graveren om ze aan de toeristen te verkopen?
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 28 aug 2016, 12:43

Kristof schreef:

Wil je hier a.u.b. mee stoppen.

EVOLUTIE GAAT HELEMAAL NIET OVER KIKKERS DIE IN PRINSEN VERANDEREN :!:

Bs"d

Evolutionisten geloven dat een ééncellig organisme zichzelf spontaan inelkaar zette. Dat veranderde in vissen, vissen veranderden in amfibieën, (een kikker is een amfibie) amfibieën veranderden in reptielen, reptielen veranderden in zoogdieren, zoogdieren veranderden in mensen. (een prins is een mens)

Dus daar hebben we de kikker die in een prins veranderde.
Eliyahu

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 12:46

To the left is pictured an Ica Ceremonial Burial Stone from the Nasca culture (100 BC to 800AD) that is carved in a bas relief technique. In 1500s the Spanish Conquistadors brought back stories that there were stones with strange creatures carved on them found in Peru. Some of the stones were even brought back to Spain. The Incan Chronicler Juan de Santa Cruz Pachucuti Lumqui wrote in 1571 about the strange engraved stones in Ica. (See Swift, Dennis, Secrets of the Ica Stones, 2006.) Dom Geronomo Cabrera was a Spanish conquistador who settled the area of Ica in 1570.One of his descendants, Dr. Javier Cabrera, saw these stones as a child and began collecting them in the 1960s. He eventually accumulated over 11,000 such stones. Retired from the University of Lima, Dr. Cabrera focused upon validating these finds within the scientific community. His credibility was strengthened by long-necked creatures found on pottery in the museum of Lima (lower right).

Je denkt dat ze in 1500 al van die stenen zaten te graveren om ze aan de toeristen te verkopen?

Dit weerlegt mijn voorgaand post niet:

k ben zéér goed op de hoogte van Pre-Colombiaanse culturen. Je moet namelijk iets weten van deze culturen hun religies.

Dr. Javier Cabrera, saw these stones as a child and began collecting them in the 1960s.

Hmmm....
Carl Sagan - RIP
Kristof

Berichtdoor Mees » 28 aug 2016, 12:46

Eliyahu schreef:
Mees schreef:

Ook deze stelling is zeer gemakkelijk te weerleggen, want dommer dan een gelovige bestaat niet.

God stuurt een boodschap naar zijn gelovigen dat hij zijn zoon (god hemzelf dus maar wie maalt er om wat schizofrenie?) zal sturen. Als die zoon (god dus) dan zoals gelovigen mogen verwachten (want verwittigd op voorhand) toekomt dan herkennen de gelovigen zelfs hun eigen god niet als die voor hun neus staat, zelfs niet als die dan nog wanhopig allerlei vaudevillestukjes opvoert zoals lammen laten lopen en doden opnieuw laat leven (en dat laatste zou toch een serieuze hint moeten geweest zijn). Neen, wat doen de gelovigen als ze god tegenkomen? Ze vermoorden hem (liefst theatraal want dat doet het altijd goed bij de doelgroep, de goedgelovigen).
Dus jammer voor jou, maar het enige bewijs dat god bestaat hebben de gelovigen vermoord.
En dus conclusie: Dommer dan een gelovige bestaat echt niet. Die vermoorden zelfs hun eigen god. En dan slaat die domheid niet eens op het vermoorden (want dat is dan weer een ander aspect van gelovigen) maar op het niet herkennen van god als die voor hun neus staat.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Kristof » 28 aug 2016, 12:50

Sorry hoor, maar kun jullie hiermede verder gaan in het topic: Het antropisch principe bewijst dat God bestaat

Hier gaat het over dino's in de prehistorie.
Carl Sagan - RIP
Kristof

VorigeVolgende

Keer terug naar Godsdienst/Religie