Pas de examens aan de Ramadam aan ...

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Pas de examens aan de Ramadam aan ...

Berichtdoor Renaat » 09 jan 2016, 18:03

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160108_02055568
Zulke oproepen roepen bij mij toch wel een heel onaangenaam gevoel op. Bizarre godsdienstige regeltjes verdienen volgens mij geen respect en daar hoeft dan ook geen rekening met gehouden te worden.

En hoewel het argument van de glijdende schaal geen valide argument is om tegen of voor iets te zijn, vraag ik me wel bij zo iets af wat de volgende eis zal zijn als men hieraan voldoet.

Renaat
Renaat

Re: Pas de examens aan de Ramadam aan ...

Berichtdoor Hammer of doom » 09 jan 2016, 21:29

Op pinkstermaandag zijn er zelfs geen examens, als deze in Juni valt.
Ook dit is een bizarre regel !
Hammer of doom

Berichtdoor Oude Belg » 10 jan 2016, 01:35

In zowat elke school worden de zwaarste examens al jaren op maandag afgenomen. Niets te maken met godsdienst, wel met gezond verstand.
Oude Belg

Berichtdoor Renaat » 10 jan 2016, 13:30

Hammer of doom schreef:Op pinkstermaandag zijn er zelfs geen examens, als deze in Juni valt.
Ook dit is een bizarre regel !

Dat gaat om een historisch gegroeide situatie. Ik heb er geen probleem mee dat die in vraag gesteld wordt en als iemand een extra Katholieke feestdag zou willen invoeren zou ik daar ook tegenstander van zijn. Maar de historische situatie van verlof op pinkstermaandag vergelijken met een vraag om rekening te houden met de Ramadam vind ik onterecht.

Oude Belg schreef:In zowat elke school worden de zwaarste examens al jaren op maandag afgenomen. Niets te maken met godsdienst, wel met gezond verstand.

Daar gaat het hier natuurlijk helemaal niet op. Het maakt mij niet uit of dat nu reeds het geval is of niet en ja, er valt best iets te zeggen voor de zwaarste examens op maandag. Het gaat me uitsluitend om de vraag om rekening te houden met de Ramadam in de examenplanning.

Renaat
Renaat

Keer terug naar Godsdienst/Religie