Religie is de grootste illusie ooit!

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Religie is de grootste illusie ooit!

Berichtdoor Bluemeister88 » 20 aug 2014, 14:37

Mensen die streng gelovig zijn snap ik echt niet, ongeacht hun religie. Als je vandaag de dag in 2014 niet inziet dat religie 1 groot fabeltje is wat is verzonnen door mensen om er zelf beter van te worden ben je in mijn ogen geestelijk niet helemaal 100%. Als je letterlijk gelooft in de bijbel, gelooft in het feit dat een maagd een kind krijgt, dat Adam en Eva hebben bestaan, dat er pratende slangen zijn geweest en al die andere fabeltjes, dan ontbreekt er bij je een bepaalde vorm van intelligentie. Als je de pure logica niet snapt van het feit dat religie pure verzonnen lulkoek is dan heb je in mijn ogen echt een probleem. Kijk eens in de wereld hoeveel oorlogen en slechte dingen er door religie zijn ontstaan. Kijk naar de vrouwen onderdrukking bij de Islam, de straf voor het verlaten van die religie is de doodstraf, geen wonder dat iedereen in Irak, Iran en al die andere landen daar islamitisch is. De wereld zou zo veel beter af zijn zonder religie. Als iemand mijn verteld dat hij streng gelovig is en echt in god en de bijbel gelooft kan ik die persoon niet serieus nemen. Wetenschap is het antwoord, daar worden feiten verteld die onderbouwd kunnen worden! En het feit dat er nog niet op alles een wetenschappelijk antwoord is wil niet zeggen dat daar geen wetenschappelijk antwoord voor is, het is er gewoon nog niet. 'God komt in het zelfde rijtje als het monster van Loch Ness, de Kerstman en de Paashaas, verhalen verzonnen met een bepaald doel. Er is in de moderne tijd nog nooit een wonder gebeurd waar echte bewijzen van zijn, ik geloof het pas als ik het met mijn eigen ogen zie! Maar dat zal uiteraard nooit gebeuren, maar aangezien religie heel kwetsbaar is voor kritiek en ook totaal geen zelfkritiek zullen de meeste mensen op de wereld nog wel religieus blijven jammer genoeg. Maar ik blijf mensen die streng gelovig zijn echt lachwekkend vinden en dat staat los van respect voor elkaar hebben, ''respect'' is een woord dat maar te pas en te onpas wordt gebruikt door mensen die zelf totaal geen respect hebben voor andere mensen, dus hou aub op met die lulkoek. WAKKER WORDEN religieuze mensen! God is een fabeltje, god bestaat niet, de bijbel is een gedateerd spookjesboek! Snappen jullie dat nou echt niet dan mensen....Religie is de grootste illusie ooit!
Bluemeister88

Re: Religie is de grootste illusie ooit!

Berichtdoor outremer » 20 aug 2014, 15:12

Je valt in herhaling ...
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Bluemeister88 » 20 aug 2014, 15:21

outremer schreef:Je valt in herhaling ...

Kom dan eens met een goede inhoudelijke reactie ipv dit onzinnige antwoord...
Bluemeister88

Berichtdoor ludoke » 20 aug 2014, 16:00

Het Onze Vader : nieuwe woorden

Berichtdoor ludoke » 19 aug 2014, 09:48
Kan het dat de nieuwe woorden "diep" in het geheugen van de hersenen niet meer dezelfde weerklank oproepen ?

Ik neem het voorbeeld van een generatie uit 1950-1960, die in haar jeugdige hersenen 10.000x de oude klanken heeft inge-etst op momenten met vertrouwen, hoop enz...met wel wat soelaas als direkt gevolg.
Ik ken zulke mensen, die nadien hun geloof verloren zijn. Toch schijnen zij nog sporadisch gebeden te hebben bij stress ,onheil enz...
..en dat hielp of verlichtte op onhoudbare momenten... tot hun eigen verbazing.
Zij poneren dat hier oude, diepe herinneringen wellicht onbewust meehelpen ....omdat zij "hetzelfde" herhaalden, zelfs als ongelovige.

Kan het dus dat de nieuwe woorden (zoals beproeving ipv bekoring) deze oude generatie minder dienst gaan bewijzen ?
ludoke

Berichtdoor Renaat » 20 aug 2014, 19:44

Bluemeister88 schreef:
outremer schreef:Je valt in herhaling ...

Kom dan eens met een goede inhoudelijke reactie ipv dit onzinnige antwoord...

Ik ben hier geen moderator, maar Outremer heeft gelijk. Waarom 'in godsnaam' een nieuw topic starten dat bijna identiek is als het andere topic waar er ook inhoudelijke reacties zijn gekomen?

ludoke schreef:Het Onze Vader : nieuwe woorden
...
Kan het dus dat de nieuwe woorden (zoals beproeving ipv bekoring) deze oude generatie minder dienst gaan bewijzen ?

En dit is dan weer zuiver topickapen. Want er is geen reden om dat hier te posten.
Renaat

Berichtdoor Blueflame » 20 aug 2014, 22:33

Inderdaad.
Hier gaat een slotje op.

-- Slotje --
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Godsdienst/Religie