Pagina 1 van 1

Bespreking inzake Hostie en Korrel

BerichtGeplaatst: 13 jan 2014, 14:41
door ludoke
A
De juiste samenstelling van een hostie ken ik niet, maar mag ik het op "gemalen graan" houden ?
De Homeopathische korrel (of eigenaardig genoeg ook "grain" genoemd) bestaat uit "suiker".

B
Als ik de laatste moderniseringen rond de inname van de hostie achterwege laat, dan merk ik opvallende "zinvolle" handelingen, die de inname van beiden vergezellen:
-orale inname, laten smelten op de tong.
-er is voorgeschreven dat men er "nuchter" moet aan beginnen (vooraf geen voedsel, koffie, alcohol et...)
-het middel liefst niet aanraken met de eigen handen

C Begrippen uit de omkaderende denkwijze : Het oneindige, l'infini.
Met de inname van de hostie/ God (transubstantiatie) is er sprake van het Oneindige
De korrel met zijn verdunningen (infinitésimalen) heeft de grootste dynamiek met de oneindige verdunningen, die in de buurt komen van God, zoals het bedoeld werd door Hahneman, himself.

Deze "bedoeld zakelijke" opsomming van gelijkenissen is onvolledig , maar reeds korrekt... mag ik hopen.
Is er iemand , die de gelijkenis verder wil aanvullen zonder reeds kommentaar of besluiten neer te leggen

Re: Bespreking inzake Hostie en Korrel

BerichtGeplaatst: 13 jan 2014, 15:05
door Renate
Verschil is natuurlijk dat die hostie niet als geneesmiddel gebruikt wordt en die homeopathische korrel wel.

Re: Bespreking inzake Hostie en Korrel

BerichtGeplaatst: 13 jan 2014, 17:38
door Renaat
ludoke schreef:C Begrippen uit de omkaderende denkwijze : Het oneindige, l'infini.
Met de inname van de hostie/ God (transubstantiatie) is er sprake van het Oneindige
De korrel met zijn verdunningen (infinitésimalen) heeft de grootste dynamiek met de oneindige verdunningen, die in de buurt komen van God, zoals het bedoeld werd door Hahneman, himself.

Deze "bedoeld zakelijke" opsomming van gelijkenissen is onvolledig , maar reeds korrekt... mag ik hopen.


Gezien wat er in C staat al helemaal geen zakelijke opsomming meer is, is het wel erg moeilijk om geen commentaar of besluiten te geven. (Dat doe jij immers met C wel.)

Maar als het je tevreden stelt: wit, rond, ... (en veelvuldig gebruik lijkt het denkvermogen aan te tasten :twisted: )

Renaat

Re: Bespreking inzake Hostie en Korrel

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014, 03:07
door willem_betz
De ana-digitale homeopathische kwantumwerking kan teniet gedaan worden als het middel (in korrel- of schijfvorm) met de vingers aangeraakt wordt.
Daarom moet het middel ofwel met een houten lepeltje zachtjes op de tong gelegd worden, ofwel moet de bedienaar een lange jurk dragen, bij voorkeur met linten die voor kosmisch contact met de singulariteit van het universum kunnen zorgen.

Re: Bespreking inzake Hostie en Korrel

BerichtGeplaatst: 14 jan 2014, 15:09
door ludoke
Door het begrip transubstantiatie staat de hostie voor het lichaam van Kristus en wordt dus in één linaire beweging de brug naar het Oneindige gemaakt .
(Dit aspekt werd bloedig uitgevochten in Bohemen.)

Descartes en Leibniz ea. benaderden het "oneindige" op een nieuwe wiskundige manier : de integraal en differentiaalrekening.
Dit wordt schijnbaar in de "korrel" toegepast met de toenemende verdunningen (infinitésimalen)..om het Oneindige te bereiken en de Genezende kracht van de Schepper ( dixit Hanhneman) te laten inwerken op de klager.

DUS : hostie en korrel = religie/godsdienst.....om maar vlug dit item af te sluiten alvorens er het klassieke onkruid overgroeit.

Re: Bespreking inzake Hostie en Korrel

BerichtGeplaatst: 15 jan 2014, 11:12
door ludoke
Verder is er nog een gelijkenis : de noodzakelijke bedienaar, zij het met groot verschil in gezag.
Zowel de hostie als de korrel vergen een bemiddelaar tussen God en de gelovige.
-Voor de hostie werd de bemiddelaar eeuwen met absolute macht bekleed en de gelovigen (geloof was een plicht voor volledige bevolkingen) mochten de inname van de hostie niet weigeren. Alleen de priester kon de hostie zegenen tot Hostie.
-De mechanisch werkzaamgemaakte korrel wordt toegediend door een homeopatische bedienaar aan een gelovige, die vrijwillig kwam klagen.

Verder mag gezegd worden dat in kwesties van geloof.... het ene geloof het andere altijd als een ketterij beschouwd, aanvalt en verbied.
Groepsgevoel en machtige leiders bepalen dan winst en verlies.
De korrel zal verliezen en onder de korenmaat gaan schijnen.