Terrorisme owv atheïsme?

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Re: Terrorisme owv atheïsme?

Berichtdoor Renate » 18 okt 2018, 08:39

Niet geloven is geen geloof. Geloven impliceert namelijk het geloof in het bestaan van een hogere macht. Daar gelooft een atheïst niet in. Anders kun je zeggen dat iedereen gelooft, want er is altijd wel iets wat iemand gelooft, al is het maar geloven dat de partner trouw is.
Op dezelfde manier kunnen we dan zeggen dat iedereen aan sport doet, want iedereen beweegt zich wel eens.
Renate

Berichtdoor Heeck » 18 okt 2018, 10:13

Eilyahu

Je neemt niet eens de moeite om het essay van Woudenberg in je eigen betoog te verwerken.

Dan zitten we nu beiden tegen een kale boterham aan te kijken waar jij van gelooft dat die belegd is met pindakaas.

Dan is het niet zo dat jij kan zeggen dat ik geloof in de afwezigheid van beleg.

Wel kan je zeggen dat ik geloof in jouw boterham met "zonder pindakaas" er op.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Astrosmurf » 18 okt 2018, 13:04

Eliyahu schreef:
Tempest schreef:Atheïsme heeft betrekking op een ontologisch statement. Het heeft geen morele implicaties.

Bs"d

Natuurlijk heeft atheïsme morele implicaties.

De implicatie is dat een atheïst geen moraal heeft.

De atheïst denkt dat hij een aap is. Beesten hebben geen moraal. Dus heeft een atheïst geen moraal.

Van een beest kan je alleen maar beestachtig gedrag verwachten.

Het verschil in moraliteit mijn beste, is dat een atheïst je niet naar het leven zal staan omdat je gelooft. Andersom is een ander verhaal. Of om het met de woorden van een onlangs vermoord Iraaks model te zeggen:
“Ik ben niet bang van degene die het bestaan van God ontkent, maar ik ben echt bang van degene die moordt en hoofden afhakt om het bestaan van God te bewijzen.” https://www.hln.be/nieuws/buitenland/hu ... ~a20e1b9c/
Wie is er dan een beest?
Astrosmurf

Berichtdoor Renate » 18 okt 2018, 14:56

Astrosmurf schreef:
Eliyahu schreef:
Tempest schreef:Atheïsme heeft betrekking op een ontologisch statement. Het heeft geen morele implicaties.

Bs"d

De atheïst denkt dat hij een aap is. Beesten hebben geen moraal. Dus heeft een atheïst geen moraal.

Het verschil in moraliteit mijn beste, is dat een atheïst je niet naar het leven zal staan omdat je gelooft. Andersom is een ander verhaal. Of om het met de woorden van een onlangs vermoord Iraaks model te zeggen:
“Ik ben niet bang van degene die het bestaan van God ontkent, maar ik ben echt bang van degene die moordt en hoofden afhakt om het bestaan van God te bewijzen.” https://www.hln.be/nieuws/buitenland/hu ... ~a20e1b9c/
Wie is er dan een beest?

Dat is natuurlijk niet de god van Eliyahu.
Renate

Berichtdoor Astrosmurf » 18 okt 2018, 17:45

Toch wel Renate, vermits er maar één god is, is het per definitie dezelfde.
Astrosmurf

Berichtdoor Renate » 18 okt 2018, 19:47

Astrosmurf schreef:Toch wel Renate, vermits er maar één god is, is het per definitie dezelfde.

Tja, maar ik vermoed dat Eliyahu zal zeggen dat deze mensen de woorden van god verkeerd interpreteren en dat hun god niet de ware god is. Er is weliswaar maar een god, maar dat is die van Eliyahu en de god die andere mensen aanbidden, is dus niet de ware god. Dat is namelijk die van Eliyahu. Dan moet ik nog wel vragen of dit de oud-testamentische god is. U weet wel, de man die achter de gruwelen na de Exodus plaatsvonden in het kader van het aan de Joden beloofde land, stond.
Ik zou de exacte tekst moeten opzoeken, maar ik meen dat de mannen, de mannelijke kinderen en de vrouwen die kinderen gebaard hadden en die het land bewoonden, allemaal om zeep geholpen dienden te worden.
Dat valt dan zeker allemaal onder die hoogstaande morele normen die gelovigen hebben.
Ik wil het nog niet hebben over wat de Pilgrimfathers de oorspronkelijke bewoners van Amerika hebben aangedaan.
En hoeveel gelovigen zitten er in gevangenissen, omdat ze misdrijven hebben gepleegd? Kennelijk heeft hun geloof ze daar toch niet van weerhouden.
De meeste atheïsten begaan geen misdrijven, ondanks het feit dat Eliyahu meent dat ze geen moraal heeft.

Ook Eliyahu heeft een gemeenschappelijke voorouder met de aap. Hij is ook een dier, net als wij allemaal. Dat zal je zien als je z'n DNA bestudeert.
Renate

Berichtdoor Eliyahu » 19 okt 2018, 07:26

Astrosmurf schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Het verschil in moraliteit mijn beste, is dat een atheïst je niet naar het leven zal staan omdat je gelooft. Andersom is een ander verhaal.

Bs"d

Het is maar wat je een "ander verhaal" noemt: Uit mijn post hierboven van 14:40:

https://en.wikipedia.org/wiki/Persecuti ... viet_Union

The state advocated the destruction of religion, and it officially pronounced religious beliefs to be superstitious and backward.[3][4] The Communist Party destroyed churches, synagogues,[5] mosques and Buddhist temples, ridiculed, harassed, incarcerated and executed religious leaders, flooded the schools and media with anti-religious teachings, and it introduced a belief system called "scientific atheism," with its own rituals, promises and proselytizers.[6][7]

Between June 1918 and January 1919, official church figures (which did not include the Volga, Kama and several other regions in Russia) claimed that one metropolitan, eighteen bishops, one hundred and two priests, one hundred and fifty-four deacons, and ninety-four monks/nuns had been killed (laity not recorded).[35] The estimate of 330 clergy and monastics killed by 1921 may have been an underestimate, due to the fact that 579 monasteries/convents had been liquidated during this period and there were widespread mass executions of monks/nuns during these liquidations.[35]
..................
The tenth CPSU congress met in 1921 and it passed a resolution calling for 'wide-scale organization, leadership, and cooperation in the task of anti-religious agitation and propaganda among the broad masses of the workers, using the mass media, films, books, lectures, and other devices.[42]

When church leaders demanded freedom of religion under the constitution, the Communists responded with terror. They murdered the metropolitan of Kiev and executed twenty-eight bishops and 6,775 priests.

Maar gelukkig is het niet zo dat atheïsten gelovigen uitmoorden. Toch?
Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 19 okt 2018, 07:31

Astrosmurf schreef:
Eliyahu schreef:

Bs"d

Wie is er dan een beest?

Bs"d

Beesten dat zijn diegenen die hun eigen onderdanen met tientallen miljoenen tegelijk afslachten, zoals pol pot die een kwart van zijn eigen bevolking vermoordde, zoals Stalin die 60 miljoen van zijn eigen onderdanen vermoordde, zoals Stalin die 70 miljoen van zijn onderdanen vermoordde, en zie alle andere atheïstische dictators.

Er is een 58% kans dat een atheïstisch dictator een aanzienlijk deel van zijn eigen bevolking zal uitmoorden:

http://egnorance.blogspot.co.il/2012/11 ... -that.html

Opinies en overpeinzingen over religie, filosofie, wetenschap, politiek, en het leven, van een conservative katholieke hersenchirurg.

Dinsdag 13 November 2012

“.... er is een kans van 58% dat een atheïstische leider een aanzienlijk percentage van zijn bevolking waar hij over heerst zal vermoorden.”

Vox Day over atheïsten en massamoord:

Het was waarschijnlijk een verbazingwekkend toeval dat elke communist die in de geschiedenisboeken te vinden is publiekelijk zijn atheïsme verkondigde ….. er zijn achtentwintig landen in de wereld geweest waarvan bevestigd kan worden dat ze bestuurd zijn door een zelfverklaarde atheïst. Deze achtentwintig historische regimes zijn bestuurd door negenentachtig atheïsten, van wie meer dan de helft zich schuldig gemaakt heeft aan democide (moord door de overheid) van het soort van Stalin en Mao ….
Het totale dodental voor de negentig jaar tussen 1917 en 2007 is ongeveer 148 miljoen doden door de bloedige handen van tweeënvijftig atheïsten, drie keer meer dan alle mensen gedood door oorlog, burgeroorlog, en individuele misdaad in de hele twintigste eeuw bij elkaar.
De historische stand van het collectieve atheïsme is dus 182.716 keer erger op jaarbasis dan de ergste en meest beruchte misdaad van het christendom; de spaanse inquisitie.
Het waren niet alleen Staling en Mao die zo moordzuchtig waren, dat waren alleen maar de ergste van die hele voor de hel voorbestemde groep. Voor elke Pol Pot wiens beruchte naam nog steeds met horror wordt uitgesproken vandaag de dag, was er een Mengistu, een Bierut, en een Choibalsan, goddeloze mannen wiens namen nu overal vergeten zijn behalve in de landen waar ze eens heersten met een rode hand.

Is een 58 procent kans dat een atheïstische leider een aanzienlijk percentage van de bevolking waar hij over heerst zal uitmoorden voldoende bewijs dat atheïsme een systematische invloed geeft om slechte dingen te doen?
Wanneer dat niet overtuigend geacht wordt, wat dan betreffende het feit dat de gemiddelde atheïstische misdaad tegen de mensheid 18,3 miljoen procent erger is dan de ergste verwoestingen door de christenen, ondanks dat de atheïsten slechts een twintigste van het aantal mogelijkheden om ze te begaan hadden. (christendom 2000 jaar, atheïsme 100 jaar) Wanneer men het statistisch aanzienlijke aantal van de atheïsten in aanmerking neemt, en dan bedenkt niet één in een duizend religieuze leiders zulk soort grootschalige gruwelijkheden begaan heeft, dan is het onmogelijk om iets anders te concluderen, zelfs wanneer we niet precies begrijpen waarom dit het geval zou moeten zijn.
Eén geval kan een ongeluk zijn, zelfs twee kan toeval zijn, maar maar tweeënvijftig incidenten in negentig jaar dat ruikt naar een oorzakelijk verband!

Vox verschaft een fascinerend perspectief. Zelfs wanneer men de overduidelijke oorzaak en gevolg relatie tussen staatsatheïsme als heersende ideologie en massamoord opzij schuift, dan nog is een simpele analyse van de atheïstische/theïstische overtuigingen van de leiders van staten een schokkende aanklacht tegen atheïsme.

In de 20e eeuw “is er een 58% kans dat een atheïstische leider een aanzienlijk percentage van de bevolking waar hij over heerst zal uitmoorden.”

Atheïsme is de dodelijkste ideologie in de geschiedenis, zonder enige rivaal.

http://tinyurl.com/atheism-kills
Eliyahu

Vorige

Keer terug naar Godsdienst/Religie