Katholiek geloof in Vlaanderen - bis

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Katholiek geloof in Vlaanderen - bis

Berichtdoor theophrastus » 11 jan 2012, 17:06

zie andere draad
Laatst bijgewerkt door theophrastus op 11 jan 2012, 17:15, in totaal 1 keer bewerkt.
theophrastus

Re: Katholiek geloof in Vlaanderen - bis

Berichtdoor On track! » 11 jan 2012, 17:09

Gelieve te posten onder: Katholiek geloof in Vlaanderen . Het heeft weinig zin om deze discussie op twee plaatsen te voeren.

viewtopic.php?f=10&t=2449

Dank.
"Everything is vague to a degree you do not realize till you have tried to make it precise."
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor Mees » 11 jan 2012, 17:17

theophrastus schreef:Militante atheïsten hier op het forum schermen vaak met het argument dat vele (meerderheid ?) van de ouders niet kiezen voor een katholieke school uit overtuiging, maar om één of andere atypische reden (bereikbaarheid, kwaliteit, gewoonte). Uit recent onderzoek van de KUL blijkt dat zomaar eventjes 3/4 van de ouders wenst dat de school werk maakt van het specifieke christelijke opvoedingsproject en het niet zomaar bij de "softe" humanistische principes houdt. Zij hopen erop dat de school de evangelische boodschap op een duidelijke manier uitdraagt en vertaalt op een manier dat zij in de moderne context door de kinderen kan begrepen worden.

Die studie bewijst niet dat de militante athëisten 'hier' gelogen hebben over hun motieven.
Maar toegegeven, athëisten die hun kinderen naar k-scholen sturen zijn deel van het probleem.

theophrastus schreef:Ik post dit omdat uit deze cijfers vooral blijkt dat verschillende militanten hier op dit forum maar al te graag hun wensen voor werkelijkheid nemen. Zij "geloven" o zo graag dat God dood is

Hohoho Kerstman, niemand stelt hier dat je god dood is. HIj bestaat gewoonweg niet, hij kan dus ook niet sterven.

theophrastus schreef:en de godsdienst op de terugweg maar zij staren zich blind op de terugloop van het kerkbezoek. De gehechtheid aan het christendom neemt toe in plaats van af.

Waar haal je dat? Vroeger was zowat iedereen katholiek en nu is het aantoonbaar veel minder. Hoe kan het dan toenemen?
Dat is zoals een politieke partij die roept dat ze de verkiezingen gewonnen heeft omdat ze 1 procentje meer gehaald heeft dan de polls aangaven terwijl ze 5 procent verloren tegenover vorige verkiezing.
Laatst bijgewerkt door Mees op 11 jan 2012, 17:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor theophrastus » 11 jan 2012, 17:22

Hoe kan het dan toenemen?

Dat weet ik ook niet, hoe het kan.
Maar het is wel overduidelijk. Jij schijnt het niet te zien ?

HIj bestaat gewoonweg niet

Ja, dat had ik al begrepen. Op dat punt ben je fundamentalistischer dan de gemiddelde katholiek als het gaat over de maagdelijkheid van Maria. Jouw geloof is boven alle twijfel verheven, zoveel is wel duidelijk. Kan je dat "bewijzen" ?
theophrastus

Berichtdoor Mees » 11 jan 2012, 17:25

theophrastus schreef:
Hoe kan het dan toenemen?

Dat weet ik ook niet, hoe het kan.
Maar het is wel overduidelijk. Jij schijnt het niet te zien ?

Eh, neen, maar ik zie je god ook niet natuurlijk.
Als je god ziet, dan lijkt het me niet vreemd dat je nog wel andere gekke dingen ziet.
Mees

Berichtdoor Mees » 11 jan 2012, 17:28

theophrastus schreef:Ja, dat had ik al begrepen. Op dat punt ben je fundamentalistischer dan de gemiddelde katholiek als het gaat over de maagdelijkheid van Maria. Jouw geloof is boven alle twijfel verheven, zoveel is wel duidelijk. Kan je dat "bewijzen" ?

Ik dank je hartelijk voor het compliment. Ik ben inderdaad fundamentalistischer wat redelijkheid betreft dan de gemiddelde katholiek. Godzijdank :wink:
Lees de forumregels, het is niet aan mij om aan te tonen dat jouw waan niet bestaat ... jij beweert het, dus jij moet het aantonen. Maar op een katholiek forum heb je dat probleem niet.
Mees

Berichtdoor Blueflame » 11 jan 2012, 17:41

Dubbel topic, dus hier gaat een slotje op.

-- slotje --
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Godsdienst/Religie