Falun Dafa

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Falun Dafa

Berichtdoor Karin63 » 28 okt 2011, 08:59

Sinds december 2006 beoefen ik Falun Dafa, het is een oude cultivatiewijze voor de verfijning van lichaam en geest. Het kent lichamelijke oefeningen met langzame vloeiende bewegingen en meditatie. Centraal in de beoefening van Falun Dafa staat het bestuderen en cultiveren van de principes waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid.

Verder ben ik blij dit forum en jullie te hebben gevonden via Google!

Dankjewel voor het lezen en indien er vraagjes zijn, stel ze gerust.

Vriendelijke groetjes van Karin :D

Gekopieerd, gesplitst en aangepast door Blueflame op 28 oktober 2011 om 16U03.
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes waarachtigheid, mededogen, verdraagzaamheid
Karin63

Re: Hallo, ik ben Karin

Berichtdoor digifredje » 28 okt 2011, 09:26

Welkom Karin.

Ik ben er zeker van dat je hier een kritische kijk op Falun Dafa zal kunnen krijgen.
Als je wil, kan je hier al beginnen: http://www.skepsis.nl/falun-gong.html

Veel leesplezier!
The universe is a strange and wondrous place.
The truth is quite odd enough to need no help from pseudoscientific charlatans.
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor Karin63 » 28 okt 2011, 11:06

Dankjewel voor het welkom digifredje. :D

De link die je gaf ken ik al lang. De leugens die de Chinese Communistische Partij (CCP) verspreid heb ik nooit geloofd. Sta heel sceptisch tegenover een partij die tot op heden verantwoordelijk is voor de moord en hongerdood van ongeveer 80 miljoen mensen. Hier kan je de Negen Commentaren lezen of de Negen Commentaren videos bekijken. Zie: http://www.negencommentaren.com/

Degenen die graag meer willen weten over Falun Dafa kunnen terecht op de website: http://www.falundafa.org/Dutch/
Falun Dafa / Falun Gong
Gebaseerd op de universele principes waarachtigheid, mededogen, verdraagzaamheid
Karin63

Berichtdoor Digit » 28 okt 2011, 11:17

Karin,

Met wat ik eerder las, en bij snel nazien van je link krijg ik onweerstaanbaar de indruk dat het hier een pot-en-ketel-kwestie is ! Een politieke "quasi-sekte" tegen een religieuze sekte. En mijn eerste indruk is dat ik van geen van beide pap lust ! Als ik tijd heb kom ik er op terug !

Daarnaast ook welkom, uiteraard !

Ik denk bovendien dat het belichten van de eigenschappen/problemen van de Falung Gong thuis hoort onder Religie. Of een topic over de CCP an sich thuis hoort in dit forum is iets wat het beleid moet uitmaken, maar wat ik, gezien de politieke neutraliteit, niet aanbeveel !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Karin63 » 28 okt 2011, 12:54

Hartelijke dank voor het welkom Digit!

En neen, Falun Dafa is niet het hierboven genoemde. Het is een krachtige methode voor de verfijning van lichaam & geest. Falun Dafa, ook bekend als Falun Gong, is een oude cultivatiewijze van de Boeddha School. Het kent lichamelijke oefeningen met langzame vloeiende bewegingen en meditatie. Centraal in de beoefening van Falun Dafa staat het bestuderen en cultiveren van de principes waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid.

Misschien heb je iets aan dit artikel uit het dagblad Trouw:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... ekte.dhtml
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Berichtdoor Digit » 28 okt 2011, 13:45

Karin63 schreef:Hartelijke dank voor het welkom Digit!

En neen, Falun Dafa is niet het hierboven genoemde. Het is een krachtige methode voor de verfijning van lichaam & geest. Falun Dafa, ook bekend als Falun Gong, is een oude cultivatiewijze van de Boeddha School. Het kent lichamelijke oefeningen met langzame vloeiende bewegingen en meditatie. Centraal in de beoefening van Falun Dafa staat het bestuderen en cultiveren van de principes waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid.

Misschien heb je iets aan dit artikel uit het dagblad Trouw:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... ekte.dhtml

Wat direct opvalt in het artikel is dit :
Jan Kraak schreef:Falun Gong is een beweging, die de gezondheidsaspecten van onder anderen de gezondheidsmethode qi gong gebruikt. Dat is een methode die al wordt gebruikt zolang China bestaat. Qi gong (het oefenen in het laten doorstromen van de 'qi', de alles omvattende energie, omvattende energie) hoort bij de Chinese geneeskunde. Het wordt met succes toegepast in ziekenhuizen en ook in de westerse geneeskunst heeft het, via bijvoorbeeld acupunctuur, zijn weg gevonden.

Het is dus zonder meer duidelijk dat Falun Gong bijdraagt tot de verspreiding van allerlei, op bijgeloof gebaseerde, onzin. En dat Jan Kraak daar probleemloos mee meegaat ! Wat het artikel in mijn ogen waardeloos maakt !

Karin schreef:Falun Dafa .... het bestuderen en cultiveren van de principes waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid.

Het terugkeren van deze holle slogan is ook al een sektekenmerk. Vrijwel elke zichzelf respecterende of (quasi-)religieuze stroming zegt dat (of minstens zoiets) van zichzelf.Weinigen passen het toe.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Re: Falun Dafa

Berichtdoor Karin63 » 28 okt 2011, 19:51

Goedenavond Digit,

Er zijn inderdaad heel weinig mensen die de universele principes waarheid, mededogen en verdraagzaamheid naleven. Dat is een spijtige zaak.

Hoe opmerkelijk de gezondheidsvoordelen die de Falun Gong oefeningen bieden ook zijn, uiteindelijk zijn het de innerlijke harmonie en spirituele groei die men ervaart dankzij Falun Gong cultivatie die iemand tot een echte beoefenaar maken.

Van alle hedendaagse qigongscholen in China, is Falun Gong de enige die het belang van cultivatie benadrukt. Een beoefenaar zou in de eerste plaats een goed persoon moeten zijn met een hoge morele standaard. Men zou op eerlijke wijze zijn brood moeten verdienen en boosaardige of decadente gedachten moeten opgeven. In geval van een conflict, zou men eerst aan de andere moeten denken, in zichzelf naar eigen tekortkomingen zoeken, mogelijke gehechtheden aan faam, rijkdom en lust laten gaan en nooit iemand schaden uit eigenbelang. Door het voortdurend verbeteren van de xinxing - het karakter, de morele en innerlijke kwaliteiten - wordt men een beter en nobeler persoon.

Toen Falun Gong werd geïntroduceerd ging de Chinese samenleving door een periode van ernstig verval van moraliteit en waarden. De overheid had na de slachting op het Plein van de Hemelse Vrede in juni 1989 elke aanspraak op moraliteit verspeeld; overheidsfunctionarissen bezondigden zich aan de woekerende corruptie; de continue vervolging van dissidenten die pleitten voor sociale rechtvaardigheid had het volk alle hoop en idealen ontnomen behalve dan materialisme en extreem nationalisme. Het morele bankroet veroorzaakte ernstige maatschappelijke problemen, zoals een extreme kloof tussen arm en rijk, een AIDS epidemie, georganiseerde misdaad, prostitutie, drugs, en een hoog zelfmoordcijfer. Nooit in de geschiedenis van China had de maatschappij zo in vernieling gelegen.

Net als een lang verwachte hulp in nood vervulden Dhr. Li's lezingen de innerlijke wens van vele mensen. Zij verlichtten tot een nieuw besef van het leven, een leven van cultivatie. Zij ervoeren al gauw een innerlijke vrede. Zij lieten oude wrok varen zonder een gevoel van verlies. Zij gaven hun gehechtheid aan materiële voordelen op en hielden ermee op zich zorgen te maken opgelicht te worden. Ambtenaren weerstonden de corruptie en weigerden nog langer steekpenningen aan te nemen. Zakenlui hielden zich van bedriegerij en dreven op een eerlijke wijze handel. Gangsters, drugsverslaafden, prostituees en dieven sloegen een blad om en begonnen aan een nieuw hoofdstuk in hun leven. Ontelbare mensen bedankten Falun Gong voor hen een nieuw leven te geven of voor het redden van hun familie.

In de onderstaande video vertellen beoefenaars hoe Falun Dafa hun leven heeft verrijkt:
http://www.youtube.com/watch?v=PsqnRidMorM

Ik beoefen deze prachtige cultivatiewijze sinds december 2006 en werd niet meer ziek. De voordelen zijn te mooi om voor mezelf te houden. Dankzij Falun Dafa voel ik me heel goed en ervaar een grotere hoeveelheid energie, verminderde vermoeidheid, betere gezondheid, grotere weerstand tegen ziektes, betere slaap, emotionele balans, een gevoel van kalmte, een positiever perspectief, verbeterde relaties, meer zelfbewustzijn, een dieper gevoel van betekenis, spirituele groei, enz, enz, enz. :D :wink:
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Berichtdoor Hammer of doom » 28 okt 2011, 20:17

Karin63 schreef:
Ik beoefen deze prachtige cultivatiewijze sinds december 2006 en werd niet meer ziek. De voordelen zijn te mooi om voor mezelf te houden. Dankzij Falun Dafa voel ik me heel goed en ervaar een grotere hoeveelheid energie, verminderde vermoeidheid, betere gezondheid, grotere weerstand tegen ziektes, betere slaap, emotionele balans, een gevoel van kalmte, een positiever perspectief, verbeterde relaties, meer zelfbewustzijn, een dieper gevoel van betekenis, spirituele groei, enz, enz, enz. :D :wink:

Dag Karin,
Yep, ik ervaar dit ook, maar wel dankzij gezond eten, regelmatig te sporten en 'De ongelovige Thomas heeft een punt' te lezen. :wink:
Hammer of doom

Berichtdoor digifredje » 28 okt 2011, 20:26

Ik begrijp dat Falun Dafa jou heel gelukkig maakt, maar ik begrijp niet waarom je dit hier komt melden. Het spijt me maar het klinkt allemaal wat Deepak Chopra voor mij (lees: zweverige woowoo)

Je zegt dat je al sinds december 2006 niet meer ziek bent geweest en daar ben ik blij om, maar voor mij is dat geen argument voor de werking van Falun Dafa. Zijn er studies, bronnen, ... die aantonen dat beoefenaars van Falun Dafa bijvoorbeeld minder kans maken op kanker?

Ik ben al meer dan een jaar niet meer ziek geweest hoewel ik heel ongezond leef. Dat is geen bewijs dat ongezond leven mij minder ziek maakt.
The universe is a strange and wondrous place.
The truth is quite odd enough to need no help from pseudoscientific charlatans.
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor Karin63 » 29 okt 2011, 11:46

digifredje schreef:Ik begrijp dat Falun Dafa jou heel gelukkig maakt, maar ik begrijp niet waarom je dit hier komt melden. Het spijt me maar het klinkt allemaal wat Deepak Chopra voor mij (lees: zweverige woowoo)
Je zegt dat je al sinds december 2006 niet meer ziek bent geweest en daar ben ik blij om, maar voor mij is dat geen argument voor de werking van Falun Dafa. Zijn er studies, bronnen, ... die aantonen dat beoefenaars van Falun Dafa bijvoorbeeld minder kans maken op kanker?
Ik ben al meer dan een jaar niet meer ziek geweest hoewel ik heel ongezond leef. Dat is geen bewijs dat ongezond leven mij minder ziek maakt.

Dag digifredje, :wink:

Dat is een goede vraag om te stellen aan Blueflame. Hij kopieerde een gedeelte van mijn voorstellingspost, sloot het topic in het gastenboek en opende hier een nieuw topic.

Ik was niet van plan om een topic te openen over Falun Dafa omdat er op het forum niets is voorzien voor 'Gezondheid'. Falun Dafa hoort hier niet omdat het geen religie is maar een oude vorm van Qigong (cultivatie-oefeningen), de praktijk van het verfijnen van lichaam en geest door middel van oefeningen en meditatie.

Cultivatie-oefeningen krijgen reeds van oudsher erkenning voor hun positieve effecten op de fysieke gezondheid. Het gezondheidsbevorderende aspect van Tai Chi en gevechtssportvomen, bijvoorbeeld, zijn wereldwijd bekend. Alle bekende artsen en geneesheren uit de Chinese geschiedenis waren cultivatiebeoefenaars en in feite waren zij verantwoordelijk voor het opzetten van de theorie en praktijk van de Chinese medische wetenschap, zoals het in kaart brengen van de acupunctuurpunten en meridianen van het menselijke lichaam.

De Chinese medische wetenschap heeft een holistische kijk op de mens, die stelt dat lichaam en geest onlosmakelijk verbonden zijn. Deze artsen realiseerden zich vrij vroeg dat allerhande gedragingen, inborst en karaktertrekken bepalend waren voor het al dan niet opduiken van ziektes. Bovendien stelden zij vast dat iedere aandoening specifieke energiekanalen in het menselijk lichaam, gevormd door de acupunctuurpunten en meridianen, zou verstoppen. Naast het stellen van diagnoses en het behandelen van patiënten waren deze geneesheren ervan overtuigd dat men via lichaamsoefeningen, zelfdiscipline en meditatie deze energiekanalen kon zuiveren en zelfs ontwikkelen tot buitengewoon krachtige kanalen, wat het lichaam jong houdt en de geest kalmte, inzicht en wijsheid brengt.

Wat betreft je vraag. Ja, er is onderzoek gedaan door de Chinese Nationale Sportcommissie. Op de website Falun Info kan je hierover meer lezen. "De gemiddelde efficiëntie wat betreft genezen en fit blijven dankzij Falun Gong is 98%"!

In september 1998, bracht de Chinese Nationale Sportcomissie (Chinese Ministerie van Sport) in opdracht van de Chinese regering een team van dokters en medische professoren met uiteenlopende specialiteiten samen, en organiseerde het een enquête betreffende mentale en fysieke gezondheid bij 12.553 Falun Gong beoefenaars in een aantal steden in de provincie Guangdong, waaronder Guangzhou, Foshan, Zhongshan, Zhaoqin, Shantou, Meizhou, Chaozhou, Jieyang, Qingyuan, en Shaoguan. Van de 12.553 ondervraagden waren er 27,9 % mannen, 72,1 % vrouwen, 48,4 % jonger dan 50 en 51,6 % ouder dan 50. Hoewel hun periode van Falun Gong beoefenen varieerde van 2 à 3 maanden tot 2 à 3 jaar, verbeterde de gezondheidssituatie van zieke beoefenaars aanzienlijk, en de geneeskrachtige impact was opmerkelijk. Het percentage dat goed hersteld was van zijn gezondheidsproblemen bedroeg 77,5 %. Het aantal beoefenaars dat zei nog ziek te zijn maar minder last te hebben van hun gezondheidsproblemen bedroeg 20,4%.
De Chinese Nationale Sportcomissie besloot dat in totaal 97,9% van de zieke beoefenaars een gezondheids verbetering hadden ervaren!
In dezelfde enquête hadden 7170 beoefenaars hun gedaalde medische onkosten berekend. Ze bespaarden allen samen in totaal 12.650.000 yuan per jaar aan gezondheidszorg (1,4 miljoen euro). Dit betekent een gemiddelde van 1700 yuan (190 euro) per jaar per persoon.

Er volgden nog vier gelijkaardige studies.
•In Peking werd een tweede grootschalig onderzoek gedaan waarbij 12.731 beoefenaars ondervraagd werden.
•In Wuhan werden 2.005 Falun Gong beoefenaars uit 50 verschillende oefenplaatsen onderzocht.
•In de stad Dalian 6.000 beoefenaars
•Enquete bij 600 Falun Gong beoefenaars van de oefensite van het Zizhu Park in Peking

Impact van het beoefenen van Falun Gong op de fysieke gezondheid:
-1% voelde geen verandering.
-17% voelde zich wat beter.
-82% was helemaal of grotendeels hersteld van zijn gezondheidsproblemen.

Meer over het onderzoek kan je hier lezen: http://www.faluninfo.nl/artikel/flg_spe ... 665/4.html
:D
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Berichtdoor Karin63 » 29 okt 2011, 11:51

Hammer of doom schreef:
Karin63 schreef:Ik beoefen deze prachtige cultivatiewijze sinds december 2006 en werd niet meer ziek. De voordelen zijn te mooi om voor mezelf te houden. Dankzij Falun Dafa voel ik me heel goed en ervaar een grotere hoeveelheid energie, verminderde vermoeidheid, betere gezondheid, grotere weerstand tegen ziektes, betere slaap, emotionele balans, een gevoel van kalmte, een positiever perspectief, verbeterde relaties, meer zelfbewustzijn, een dieper gevoel van betekenis, spirituele groei, enz, enz, enz. :D :wink:

Dag Karin,
Yep, ik ervaar dit ook, maar wel dankzij gezond eten, regelmatig te sporten en 'De ongelovige Thomas heeft een punt' te lezen. :wink:

Hey Hammer of doom, fijn te lezen dat je al deze voordelen ook kan ervaren door te sporten en gezond te eten. Houden zo!
Leef zelf ook gezond, neem voldoende beweging, let op mijn gewicht, varieer de maaltijden, rook niet, drink niet, eet weinig tot geen vlees. Maar ben een snoeper. :lol:
Ben wel geen sporter. Welke sport doe je als ik vragen mag?
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Berichtdoor TheSurvivor » 29 okt 2011, 14:05

Karin,

Ik ga hier niet de enige advocaat van de duivel spelen, maar die studie zoals voorgesteld op de site is spijtig genoeg volstrekt waardeloos want a) gestoeld op de subjectieve belevenis van de respondenten en b) op geen enkele manier double-blind, er wordt zelfs geen melding gemaakt van enige controlevariabelen (terwijl de beweging daar altijd voordeel uit moet halen). En toegegeven dat is mijn indruk, zonder de exacte methodologie van de studie te kennen, maar indien deze correct was uitgevoerd zou de beweging er alle voordeel bij hebben deze methodologie te benadrukken. Als dat niet gebeurt telt de grondregel "kijk naar wie daar voordeel uit haalt".

bovendien werkt de link naar de "medische" kant niet - meer nog een whois op de domeinnaam fsccentre.org geeft me : Domain name is not currently registered. Available for you now!
Dat wekt ook niet al te veel vertrouwen in de betrouwbaarheid van de studie.
Laatst bijgewerkt door TheSurvivor op 29 okt 2011, 14:43, in totaal 1 keer bewerkt.
TheSurvivor

Berichtdoor Heeck » 29 okt 2011, 14:07

Karin63 schreef:Wat betreft je vraag. Ja, er is onderzoek gedaan door de Chinese Nationale Sportcommissie. Op de website Falun Info kan je hierover meer lezen. "De gemiddelde efficiëntie wat betreft genezen en fit blijven dankzij Falun Gong is 98%"!
. .
In december 1992 en 1993, werden Dhr. Li en zijn studenten uitgenodigd deel te nemen aan de Oosterse Gezondheidsexpo in Peking. Tijdens deze expo's genazen Dhr. Li en zijn studenten talloze moeilijk te genezen ziektes. Velen werden erheen gebracht op draagberries en liepen op eigen kracht terug naar huis. Velen zagen hun tumorgezwellen voor hun ogen wegkrimpen.
. .
Hij keerde zich naar de oude vrouw en zei haar achter hem te lopen. Terwijl hij voor haar uit wandelde, zei hij: "Relax, ontspan je, loop rechtop, loop rechtop." Na een paar stappen liep de oude vrouw met haar rug recht! Toen ze dit zagen, stonden de twee mannen versteld - ze konden geen woord uitbrengen, en vielen neer op hun knieën voor Meester Li."

Karin,
Je link wat doorneuzende kom ik bovenstaande tegen.
En dat ziet er allemaal hoogst onwaarschijnlijk uit en lijkt wat erg op het soort wonderverhalen waar Lourdes, en Jan Zijlstra bij verschrompelen.

Kortom ik vertrouw dit soort jubelverhalen voor geen haar.
Jij wel? en hoe kom je daar bij.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor willem_betz » 29 okt 2011, 17:37

Karin63 schreef:De Chinese medische wetenschap heeft een holistische kijk op de mens, die stelt dat lichaam en geest onlosmakelijk verbonden zijn. Deze artsen realiseerden zich vrij vroeg dat allerhande gedragingen, inborst en karaktertrekken bepalend waren voor het al dan niet opduiken van ziektes. Bovendien stelden zij vast dat iedere aandoening specifieke energiekanalen in het menselijk lichaam, gevormd door de acupunctuurpunten en meridianen, zou verstoppen. Naast het stellen van diagnoses en het behandelen van patiënten waren deze geneesheren ervan overtuigd dat men via lichaamsoefeningen, zelfdiscipline en meditatie deze energiekanalen kon zuiveren en zelfs ontwikkelen tot buitengewoon krachtige kanalen, wat het lichaam jong houdt en de geest kalmte, inzicht en wijsheid brengt.

Kakkertdekwakkerdekwak zei kabouter kwak ! :shock:
Dergelijke nonsens hoort niet onder het hoofdstuk godsdienst, er is een aparte rubriek voor alterneuterij.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Wilmamazone » 29 okt 2011, 21:47

Ter informatie:
http://www.skepsis.nl/falun-gong.html

Auteur: Marcel Hulspas en Jan Willem Nienhuys
Bron: Skepter 12(3), september 1999

Het lijkt een beweging van wereldverbeteraars, maar de Chinese autoriteiten besloten dat het er te veel waren en grepen hard in. Wat maakt Falun Gong zo gevaarlijk?

Falun Gong, ook wel aangeduid als Falun Dafa, dateert al uit de prehistorie. Tenminste, als we de aanhangers mogen geloven. Het is aan Li Hongzhi, beter bekend als Shifu ('Meester') Li, te danken dat vele miljoenen Chinezen er nu kennis mee hebben mogen maken.
Falun Dafa is net als het boeddhisme een religie waarin goden een ondergeschikte rol spelen, en net als het taoïsme een spirituele wereldbeschouwing die de nadruk legt op rituelen. Evenals het confucianisme is het een morele filosofie. Waar het confucianisme echter uitgaat van een visie op de maatschappij, baseert Falun Dafa zich op een kosmische visie. Centraal staan de drie principes van de kosmos: Zhen-Shan-Ren, namelijk waarheid, goedheid en verdraagzaamheid. Aanhangers (in het Engels aangeduid als 'cultivators') voeren dagelijks vijf oefeningen uit, gelijkend op de oefeningen van qigong en net als qigong, tai chichuan en andere Chinese gymnastiek 's ochtends vroeg uitgevoerd op pleinen en in parken. Li's aanhangers hebben dan echter hun eigen muziekbandjes bij zich en hun oefeningen dragen namen als: 'Boeddha toont de duizend handen', 'De weg die bovennatuurlijke krachten versterkt' en 'De Falun Gong weg naar de hemelse omwenteling'.

Li omschrijft zijn systeem als een hogere vorm van qigong, en omschrijft qigongmeesters die zijn beloften in twijfel trekken als 'bezeten door vossen, gele wezels en slangen'. Zijn beloften zijn echter niet kinderachtig. Wie de Falun Dafa 'cultiveert' heeft in principe geen dokter meer nodig; de werken van Li, gericht op genezing en groei van Xinxing (spreek uit: sjinsjing, hartkarakter) staan immers garant voor een blijvende gezondheid – en meer dan dat. Wie rimpels had krijgt een gladde huid. Bejaarde vrouwen die de menopauze reeds lang achter de rug hebben, gaan prompt weer menstrueren.
Wilmamazone

Berichtdoor willem_betz » 30 okt 2011, 03:42

In 2005 organiseerde skepp in Brussel het europees skeptisch congres, met een reeks lokale en internationale sprekers.
Er was ook een spreker uit China, Sheng-Xian Li, die sprak over de gevaren van QiGong.
In zijn tekst was er een stukje in over FalungGong:
1.2.2 Falungong

On January 26, 1996, Workers' Daily published an article titled 'Shen-Chang's boast is too ridiculous'. It criticized Falungong master Shen-Chang. On April 8, Shen-Chang sued the newspaper and the writer of the article for damaging his reputation. On August 30, Workers' Daily published several articles again criticizing Shen-Chang's 'Body Science'. Then, from September 4 on, about one hundred of people assembled at the gate of the office of Workers' Daily, demanding justice for Shen-Chang. On October 10, the court of Beijing East City District inquired the case of Shen-Chang's supposedly damaged reputation.
Hundreds of people from Jiling Province and the suburbs of Beijing gathered at the gate of the court and claimed to support Shen-Chang [7,5]. Subsequently, if any reports mentioned or criticized the Falungong in newspapers, the Falungong followers would gather and require the newspaper for public apologies.
In August 1996 Falungong supporters gathered at the gate of Guangming Daily, and raised banners with propaganda for training classes and protection of Falungong [8]. In May 1998, after the news that some followers of Falungong suffered from mental diseases were reported by Beijing Express on Beijing TV, the Falungong followers assembled at the Beijing TV station and demanded public apologies from the TV station. They also wanted the producer of the program fired. Beijing TV station had to accept these requirements.
On April 11, 1999, Science World for Teenagers published an article by He Zuoxiu, an academician of the Chinese Science Academy, 'I oppose teenagers to practice QiGong'. From April 19 to 23, Falungong followers assembled at the press and raised strong requirements which were rejected by the press. On April 24, they assembled again at the office of Tianjing government. On April 25, over ten thousand Falungong followers from all over the country gathered outside the office of Central Government 'Zhong-Nan-Hai' to show their 'power' [4]. In July 1999, the followers gathered outside CCTV, the Chinese national TV organization, and tried to break into the building and stop the news reports on Falungong. On July 22, 1999, the Central Government denounced Falungong as an illegal organization and banned it.
Since then, the Falungong organization had made a lot of trouble inside and outside China. For example, it was partly estimated that the number of followers and other innocent people who died of practicing Falungong was over 1660 until February 2001 [9]. Between August, 1996, when Falungong followers assembled at the Guangming Daily building until July 1999, Falungong followers conducted over 300 assemblies at the newspapers press, TV stations, or the central or local governments [8].
In other countries, wherever there were Chinese gatherings, Falungong followers would appear to preach their belief and protest against and denounce the Chinese government.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Karin63 » 30 okt 2011, 15:24

TheSurvivor schreef:Karin,
bovendien werkt de link naar de "medische" kant niet - meer nog een whois op de domeinnaam fsccentre.org geeft me : Domain name is not currently registered. Available for you now!

Hey TheSurvivor, ja inderdaad, er is een link die niet meer werkt. Vroeger nochtans wel.
Ik vond een mailadres op de Falun Info website en heb een mailtje gestuurd naar de verantwoordelijke. Hopelijk wordt het vlug hersteld.
:wink:
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Berichtdoor Karin63 » 30 okt 2011, 15:34

Heeck schreef:
Karin63 schreef:Wat betreft je vraag. Ja, er is onderzoek gedaan door de Chinese Nationale Sportcommissie. Op de website Falun Info kan je hierover meer lezen. "De gemiddelde efficiëntie wat betreft genezen en fit blijven dankzij Falun Gong is 98%"!
. .
In december 1992 en 1993, werden Dhr. Li en zijn studenten uitgenodigd deel te nemen aan de Oosterse Gezondheidsexpo in Peking. Tijdens deze expo's genazen Dhr. Li en zijn studenten talloze moeilijk te genezen ziektes. Velen werden erheen gebracht op draagberries en liepen op eigen kracht terug naar huis. Velen zagen hun tumorgezwellen voor hun ogen wegkrimpen.
. .
Hij keerde zich naar de oude vrouw en zei haar achter hem te lopen. Terwijl hij voor haar uit wandelde, zei hij: "Relax, ontspan je, loop rechtop, loop rechtop." Na een paar stappen liep de oude vrouw met haar rug recht! Toen ze dit zagen, stonden de twee mannen versteld - ze konden geen woord uitbrengen, en vielen neer op hun knieën voor Meester Li."

Karin,
Je link wat doorneuzende kom ik bovenstaande tegen.
En dat ziet er allemaal hoogst onwaarschijnlijk uit en lijkt wat erg op het soort wonderverhalen waar Lourdes, en Jan Zijlstra bij verschrompelen.

Kortom ik vertrouw dit soort jubelverhalen voor geen haar.
Jij wel? en hoe kom je daar bij.

Roeland

Dag Roeland,

Bij de wonderverhalen van Lourdes en gebedsgenezingen hou ik me niet bezig, heb daar nooit interesse voor gehad. :wink:

Ik heb de informatie die je plaatst al eens gelezen op de website van Falun Info. Er staat ook bij vermeld dat er prijzen zijn uitgereikt aan Dhr Li Hongzhi en Falun Gong tijdens de Oosterse Gezondheidsexpo in Peking in 1992 en 1993. Om qigong en alternatieve geneeskunde te promoten, namen Dhr Li en zijn studenten deel aan deze twee expo's. Tijdens beide aangelegenheden ontving Falun Gong meerdere prijzen:
Eervolle Erkenning aan Dhr. Li Hongzhi wegens 'Opmerkelijke Bijdrage' aan de Oosterse Gezondheidsexpo van 1992.
Prijs voor 'Nieuwe Wetenschappelijke Vooruitgang' uitgereikt aan Dhr. Li Hongzhi tijdens de Oosterse Gezondheidsexpo van 1993.
Eervolle Erkenning aan Dhr. Li Hongzhi wegens 'Opmerkelijke Bijdrage' aan de Oosterse Gezondheidsexpo van 1993.
Erkenning als 'Meest Lovenswaardige Qigong Meester' uitgereikt aan Dhr. Li Hongzhi tijdens de Oosterse Gezondheidsexpo van 1993.

En ja, uiteraard geloof ik de resultaten van het onderzoek dat uitgevoerd werd door de Chinese Nationale Sportcommissie. Ervaar zelf iedere dag de indrukwekkende gezondheidsvoordelen van Falun Dafa! Door het zelf te beoefenen zal iedereen wel merken dat na een tijdje de gezondheid opmerkelijk zal verbeteren. Het uitvoeren van de oefeningen is trouwens niet het belangrijkste maar de nadruk wordt vooral gelegd op iemands geest, op iemands morele zelf, dat is hetgeen de beoefening zo uniek maakt. Op zeer korte tijd is Falun Dafa gegroeid tot de meest beoefende vorm van qigong in de Chinese geschiedenis. De belangrijkste reden hiervoor is dat Falun Dafa zichzelf onderscheidt van andere vormen van qigong door niet slechts de nadruk te leggen op lichamelijke oefeningen.

:wink:
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Berichtdoor Renate » 30 okt 2011, 15:38

Is dat niet een beetje "Wij van WC-eend adviseren WC-eend"?
Renate

Berichtdoor Karin63 » 30 okt 2011, 15:57

Wilmamazone schreef:Het lijkt een beweging van wereldverbeteraars, maar de Chinese autoriteiten besloten dat het er te veel waren en grepen hard in. Wat maakt Falun Gong zo gevaarlijk?

Hey Wilmamazone,

Hele goede vraag! Wil daar graag op antwoorden.

Juist heb ik de Falun Dafa oefeningen gedaan, zo heel fijn buiten in onze mooie en rustige tuin, onder het genot van warme zonnestraaltjes. Voel me gewoonweg geweldig! :D

Ik vraag me af wat er gevaarlijk is aan het doen van vier staande oefeningen en één zittende meditatie. Het zijn eenvoudige, langzaam bewegende oefeningen die een positieve invloed hebben op de gezondheid en stress en spanningen minderen. Na het doen van de oefeningen voel ik me altijd heel kalm, rustig en vol energie. Ik doe deze oefeningen zowel thuis als op de oefenplaatsen in onze buurt. Ook de andere mensen die naar de oefenplaatsen komen ervaren deze energie, rust en kalmte.

Bovendien leven beoefenaars de universele principes na, waarachtigheid (oprechtheid, openheid, eerlijkheid), mededogen (goedheid, vriendelijkheid, goedwilligheid) en verdraagzaamheid (geduld, tolerantie, doorzettingskracht).

Maar waarom wordt Falun Dafa dan vervolgd door de Chinese Communistische Partij?

Ik ben eens gaan zoeken op de website van FalunInfo en vond deze informatie om je vraag te beantwoorden:
Waarom vervolgt de Chinese Communistische Partij Falun Gong?

De complexe beweegredenen achter de campagne kunnen opgedeeld worden in vier elementen: de populariteit van Falun Gong, de rol van Jiang Zemin, botsende ideologieën en de aard van het Chinese Communistische systeem.
Een algemeen misverstand is dat de samenkomst van 10.000 Falun Gong beoefenaars in Beijing op 25 april 1999 geleid heeft tot de vervolging van Falun Gong;de onderdrukking van Falun Gong begon namelijk tenminste drie jaar eerder.
Hoe populairder Falun Gong werd, hoe meer weerstand het kreeg. De Communistische Partijleiders vrezen elke grote onafhankelijke groep en Falun Gong was waarschijnlijk de grootste. Toen Falun Gong boeken bestsellers werden in 1996, werden de boeken verboden; toen de staatsmedia berichtten over een geschatte 70 miljoen mensen die Falun Gong beoefenden – meer dan het aantal leden van de Communistische Partij – begon de media Falun Gong sporadisch aan te vallen en de staatsveiligheidsafdeling beoefenaars te bespioneren en lastig te vallen.
Het was in een respons op deze eerdere mishandelingen dat beoefenaars zich tenslotte in 1999 verzamelden in Beijing voor een stil protest.
Uit angst dat Falun Gong’s snel groeiende populariteit zijn eigen nalatenschap overschaduwde, gaf toenmalig Parij-leider Jiang Zemin het bevel dat de praktijk “uitgeroeid” moest worden. Volgens een Washington Post artikel uit 1999, besloot Jiang alleen dat Falun Gong uitgeroeid moest worden (http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dy ... ge=printer). Journalisten en insiders hebben Jiang beschreven als “jaloers” op Falun Gong en “bezeten” met het elimineren van de groep. Zoals China expert Willy Lam heeft beargumenteerd, streefde Jiang door het in gang zetten van een nationale campagne ernaar om zowel zichzelf de macht toe te bedelen als om een groep uit te roeien die hij zag als een bedreiging voor zijn macht.
De ideologische verschillen tussen de atheïstische Communistische Partij en de spirituele Falun Gong speelden ook een rol. Terwijl religie weer in toenemende mate populair begint te worden in China en de Partij enkele religieuze activiteiten toelaat, moeten religieuze groepen zich onderwerpen aan de staat en hun leiders moeten door de Partij goedgekeurd worden. Andere groepen die, zoals Falun Gong, ervoor kozen om hun geloofssysteem origineel te houden, zijn ook onderworpen aan onderdrukking en vervolging, zoals de Tibetaanse Boeddhisten en leden van Christelijke huiskerken.
Tenslotte, zoals de Negen Commentaren op de Communistische Partij (http://www.negencommentaren.com) hebben beargumenteerd, is de vervolging van Falun Gong de laatste in een voortdurende reeks van gewelddadige campagnes die de Partij gebruikt om de bevolking op hun bewind te attenderen. Mao Zedong zei ooit dat China iedere zeven of acht jaar een Culturele Revolutie zou moeten hebben. En inderdaad, sinds de 1950’s is er geen decennium voorbij gegaan zonder een gewelddadige door de staat geleidde campagne gericht op een groot aantal mensen. Van de onderdrukking van de “contra-revolutionairen”, de “Grote Sprong Voorwaarts”, de Culturele Revolutie, het onderdrukken van de democratiebeweging in 1989, tot Falun Gong heeft de Partij 60-80 miljoen Chinese burgers vermoord. (link naar origins pagina, link naar tijdlijn)

Bronvermelding: http://www.faluninfo.nl/vervolging/verv_faq.html

Denk wel dat dit het antwoord is op jouw vraag en als er nog vragen zijn kan je terecht op de website Falun Info.

Zoals ik al eerder zei sta ik heel sceptisch tegenover de leugens die de Chinese Communistische Partij verspreid. Geloof er geen woord van. Gelukkig stappen de Chinezen massaal uit de CCP. Op dit moment hebben 104.936.158 mensen verklaringen ingezonden waarin ze verklaren zich terug te trekken uit de Chinese Communistische Partij en gerelateerde organisaties en volledig afstand te doen van de CCP.

Times Magazine schreef:
"In haar 51-jarige heerschappij over China, is de Communistische Partij verantwoordelijk voor de dood van tientallen miljoenen onschuldige burgers, waaronder haar eigen volgelingen. Misschien is de kwaadaardige sekte wel Jiang's eigen partij."-- Time magazine, juni 2001

:D :wink:
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Berichtdoor Heeck » 30 okt 2011, 18:21

Karin,
Alle wel/niet communistische en/of politieke overwegingen daar ga ik aan voorbij.
Karin63 schreef:En ja, uiteraard geloof ik de resultaten van het onderzoek dat uitgevoerd werd door de Chinese Nationale Sportcommissie. Ervaar zelf iedere dag de indrukwekkende gezondheidsvoordelen van Falun Dafa! Door het zelf te beoefenen zal iedereen wel merken dat na een tijdje de gezondheid opmerkelijk zal verbeteren. Het uitvoeren van de oefeningen is trouwens niet het belangrijkste maar de nadruk wordt vooral gelegd op iemands geest, op iemands morele zelf, dat is hetgeen de beoefening zo uniek maakt. Op zeer korte tijd is Falun Dafa gegroeid tot de meest beoefende vorm van qigong in de Chinese geschiedenis. De belangrijkste reden hiervoor is dat Falun Dafa zichzelf onderscheidt van andere vormen van qigong door niet slechts de nadruk te leggen op lichamelijke oefeningen.

Met het bijspijkeren van iemands morele zelf is nog nooit een malaria-, tumor-, als-, polio-, of wat voor andersoortige zieke ooit genezen.
Dergelijke claims zijn buiten iedere proportie en daarom gevaarlijke kolder.
Dat jij daar voor jezelf in wilt geloven is voor je eigen risico, maar als je hier iets wilt beweren dan is wat betere bewijsvoering nodig dan jouw gulziggelovigheid.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Wilmamazone » 30 okt 2011, 19:56

Hey Wilmamazone,

Hele goede vraag! Wil daar graag op antwoorden.

Juist heb ik de Falun Dafa oefeningen gedaan, zo heel fijn buiten in onze mooie en rustige tuin, onder het genot van warme zonnestraaltjes. Voel me gewoonweg geweldig!

Ik heb niets gevraagd, maar slechts een skeptisch artikel gepost ter informatie. Aangezien ik weet heb van een ernstig zieke die reguliere geneeskunde volledig afwees en o.a. heilig geloofde in Falun Dafa en dit met de dood heeft moeten bekopen, zit ik niet op jouw propaganda te wachten eerlijk gezegd. Van een verpleegkundige zou m.i. toch wat meer gezond verstand verwacht mogen worden.
Wilmamazone

Berichtdoor Magnolia » 30 okt 2011, 20:17

Wilmamazone schreef: Van een verpleegkundige zou m.i. toch wat meer gezond verstand verwacht mogen worden.

Vergeet dat maar. Verpleegkundigen blijken in de praktijk erg bevattelijk te zijn voor allerlei kwaktheorieën. Vervolgens misbruiken ze hun BIG-registratie en hun verpleegkundige status om de kwak aan de patiënt te brengen.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.kwakzalverij.nl/180/De_plaats_van_alternatieve_geneeswijzen_in_de_verpleegkundige_opleiding
Magnolia

Berichtdoor Wilmamazone » 30 okt 2011, 20:38

Magnolia:
Vergeet dat maar. Verpleegkundigen blijken in de praktijk erg bevattelijk te zijn voor allerlei kwaktheorieën.

En zó ijverig met het promoten van Falun Dafa:

http://www.medicity.nl/showthread.php?t=13562

Hallo! Ik ben Karin en beoefen Falun Dafa

Karin63
Beoefenaar van Falun Dafa

http://www.discussieermee.nl/question.php?nr=313

Falun Dafa / Falun Gong

M' n naam is Karin.
Ben 44 jaar. Gehuwd sinds 1985 en moeder van 3 kinderen in de leeftijd van 20 - 17 - 6 jaar. Als verpleegkundige werk ik half-time nachtdienst in een RVT.
Sinds december 2006 beoefenen wij Falun Dafa / Falun Gong, een meditatiemethode gebaseerd op drie universele principes Waarachtigheid - Mededogen - Verdraagzaamheid. Iedere dag beseffen we steeds meer de kostbare waarde van deze cultivatiewijze en om die reden delen we het graag met medemensen.

Er is een populair gezegde:......

http://vrouwenpower.nl/forum/threads/34 ... Falun-Gong

http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=40&t=26345

Meditatie: Falun Dafa
door Karin63 » 05 sep 2011 08:09

Sinds december 2006 beoefen ik Falun Dafa, ook Falun Gong genaamd. Het is een prachtige methode om gelijktijdig lichaam en geest te verfijnen. Hier is een beetje informatie:..................

Re: Meditatie: Falun Dafa
door Credible.nl » 05 sep 2011 09:51

Admod note:
Deze doen we dicht. Dit is niet de bedoeling op Credible om reclame voor dergelijke zaken te maken. Wil je praten over meditatie kan dat in een topic.

http://www.ezzulia.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7971

Ik ben Karin, een beoefenaar van Falun Dafa

http://www.hetgoedenieuws.nl/forum/view ... f=3&t=4322

Mijn naam is Karin en beoefen Falun Dafa
door Kai Gong » vr 17 sep 2010 13:16

Dag lieve mensen,

M' n naam is Karin, 47 jaar, woonachtig in Alken (België), gehuwd met een lieve man en moeder van drie kinderen in de leeftijd van 23 - 20 en 9 jaar. Als verpleegkundige werk ik half time nachtdienst in een Rust- en Verzorgingstehuis.

http://forum.e-gezondheid.be/meditatie- ... /forum/505

http://www.paranormaalforum.nl/article683.htm

Beste leden van het forum,

M' n naam is Karin, 46 jaar, woonachtig in Alken (België), gehuwd met een lieve man en moeder van drie kinderen in de leeftijd van 21 - 18 en 7 jaar. Als verpleegkundige werk ik half time nachtdienst in een Rust- en Verzorgingstehuis.

Na de geboorte van ons jongste dochtertje kwam ik door het toedoen van jarenlange lichamelijke klachten in contact met alternatieve geneeswijzen. Ook begon ik me te verdiepen in Kwantumgenezing, Chakrahealing, spiritualiteit en Kwantumfysica. Ik begon op zoek te gaan naar andere geschriften dan de Bijbel, het enige geschrift wat ik tot nu toe kende, en las over andere religies zoals het Boeddhisme, het Taoïsme, De Islam, Getuigen van Jehovah, enz. Ook eeuwenoude teksten zoals de 5000 jaar oude leer van de Upanishaden, de Bhagavad Gitta, de Hsin Hsin Ming en de Vedische literatuur werden gelezen. Het éne boek na het andere verslond ik menige jaartjes en las dikwijls tot in de vroege uurtjes. Beetje bij beetje kwamen er antwoorden op vele levensvragen, antwoorden die eigen innerlijke waarheden weerspiegelden.

In het voorjaar van 2006 las ik het prachtige boek "Meesters van het Verre Oosten" geschreven door Baird T Spalding. Het boek gaat over een expeditie in de Himalaya, eind 19e eeuw waar de schrijver en zijn metgezellen de "Meesters van het Himalaya-gebergte" ontmoeten. De expeditieleden maakten toen deelgenoot uit van de bijzondere ervaringen en vermogens van deze Meesters die door buitenstaanders als bovennatuurlijk en onmogelijk worden beschouwd. Het boek liet een diepe indruk bij me na en ik vroeg me af of er nog zulke Meesters aanwezig waren. Al snel volgde hierop het antwoord toen in december 2006 Falun Dafa ons pad kruiste. Ik herinner mij die dag nog heel goed, alsof het gisteren was. We woonden in een boekenhandel te Hasselt een lezing bij die gegeven werd door een Angel Therapy Practitioner. Na de lezing sprak ik met een oudere vrouw uit het publiek en het gesprek ging al snel over de meditatiemethode die zijn beoefende, Falun Dafa ook wel Falun Gong genaamd. Het bleek een zeer oude vorm van Qigong te zijn, de praktijk van het verfijnen van lichaam en geest door middel van oefeningen en meditatie. Ze vertelde dat het door de eeuwen heen werd doorgegeven van leraar op leerling en in 1992 in China openbaar gemaakt door Dhr. Li Hongzhi. We waren meteen gefascineerd en besloten de eerstvolgende oefenles bij te wonen.

We zijn samen de meditatiemethode gaan aanleren en het doen van de oefeningen beviel me uitstekend. Ook m' n echtgenoot, onze oudste dochter en haar vriend waren heel tevreden over deze methode die verassend nieuw voor ons was. De methode bestaat uit het doen van vijf meditatieve oefeningen waarvan vier staande en één zittende meditatie. De oefeningen zijn heel eenvoudig en geschikt voor alle leeftijden. Door de eenvoud van de oefeningen kan iedereen het beoefenen. Daarbij benadrukt Falun Dafa drie universele principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid. Het was niet alleen de meditatiemethode maar ook deze filosofie die een diepe indruk op me maakten.
Wilmamazone

Berichtdoor Astrosmurf » 30 okt 2011, 21:42

Er is er nog ééntje, eigenlijk lag het in de lijn van de verwachtingen dat Karin daar ook actief zou zijn.
http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.ph ... &start=250
Astrosmurf

Berichtdoor Renate » 30 okt 2011, 21:55

Tsjonge jonge, Karin is wel actief in het promoten van Falung Dafa. Wordt ze ervoor betaald? Het feit dat iets door de communisten in China verboden wordt, maakt het niet onmiddellijk respectabel.

Wat weet Karin eigenlijk van kwantumfysica? En waarom schrijft zij het met een hoofdletter?

En wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij kwantumgenezing? Afgezien van het feit dat allerlei alternatieve geneeswijzen zich beroepen op kwantumfysica, terwijl ze totaal geen idee hebben wat dit nu eigenlijk inhoudt.
Renate

Berichtdoor Wilmamazone » 30 okt 2011, 23:13

Renate:
Tsjonge jonge, Karin is wel actief in het promoten van Falung Dafa. Wordt ze ervoor betaald?

Er komt nog bij:
http://www.wereldwijzer.nl/karin63/

http://www.spiri-paradijs.nl/Evo-Profil ... _-_84.html

http://sterrenpoort.wall.fm/user/Karin63

http://forum.evavzw.be/viewtopic.php?f= ... d3#p292282

En 82 berichten op de 3e rangs site Niburu is veelzeggend en al hélemaal voor een verpleegkundige:
Karin63
Bezoeker

http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.ph ... n63#p25048

Falun Dafa
door Karin63 » 08 jun 2011, 08:20

Falun Dafa is een zeer oude vorm van Qigong. Qigong is de praktijk van het verfijnen van lichaam en geest door .......
Wilmamazone

Berichtdoor Karin63 » 31 okt 2011, 10:27

Goedemorgen,

Ja, sinds 2007 ben ik lid van een tiental (meestal spirituele) praatforums. Vind het fijn om met de andere leden ervaringen uit te wisselen over spiritualiteit, meditatie, wetenschap, kwantumfysica, enz. Maar praat ook graag over de dagdagelijkse dingen hoor. :wink:

Haha, lol, :lol: Natuurlijk word ik daar niet voor betaald. :lol: De voordelen van Falun Dafa zijn gewoonweg veel te mooi om voor mezelf te houden! :wink:

Maar nu ga ik iets doen wat veel fijner is en dat is onze valiezen pakken want wij gaan een weekje naar L O N D E N !!!

Joepie! :D

Tot volgende week. :wink:
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Berichtdoor ad randum » 31 okt 2011, 11:06

Karin63 schreef:Goedemorgen,

Ja, sinds 2007 ben ik lid van een tiental (meestal spirituele) praatforums. Vind het fijn om met de andere leden ervaringen uit te wisselen over spiritualiteit, meditatie, wetenschap, kwantumfysica, enz. Maar praat ook graag over de dagdagelijkse dingen hoor. :wink:

Haha, lol, :lol: Natuurlijk word ik daar niet voor betaald. :lol: De voordelen van Falun Dafa zijn gewoonweg veel te mooi om voor mezelf te houden! :wink:

Maar nu ga ik iets doen wat veel fijner is en dat is onze valiezen pakken want wij gaan een weekje naar L O N D E N !!!

Joepie! :D

Tot volgende week. :wink:

Karin,

Dit forum is voor mij niet meer of minder dan 'sluikreclame' voor je in de hemel geprezen methode. Het feit dat je één van de enigen bent (misschien wel de enigste?) die een website in de avatar heeft staan zegt me al genoeg. Je mag je methode de hemel (die toch niet bestaat) inpraten zoveel je wil maar ik adviseer de andere skeppers om niet meer op jouw "advertentie" te reageren. Zelfs met nog honderden smilies die je blijkbaar wenst te plaatsen zal je je item hier niet naar een hoger niveau kunnen tillen.

PS : nogmaals de vraag zoals eerder gesteld, hoeveel word je betaald om deze "fallus" dafa te promoten? Ik zou bijna zweren dat je er ter plekke van klaarkomt?

en ... joepie, ik hoef geen vervelende valliezen te pakken en niet van dit forum naar London te vluchten !!

Ad
Laatst bijgewerkt door ad randum op 31 okt 2011, 11:52, in totaal 2 keer bewerkt.
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor ad randum » 31 okt 2011, 11:26

Karin,

Ik stuur je hierbij de eerste reeks van mijn banvloeken over je heen:

Avada Kedavra
Colloportus
Confringo
Confundo
Crucio
Densaugeo
Deprimo
Diffindo
Duro

En zoals je ziet zit ik nog maar aan de "d". Maw ik heb nog heel wat in mijn mars.
En wanneer ik aan het einde van het alfabet nog geen succes geboekt heb, vraag ik assistentie aan mijn spitsbroeder Zeus. Die heeft nog wat bliksems in zijn kast (op de Olympus) staan.

Ad
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor Heeck » 31 okt 2011, 11:31

Karin,

Je vergist je schromelijk in de aard van dit forum:
WAT IS SKEPP?
Vrij van religieuze of politieke opvattingen onderzoekt SKEPP (Studiekring voor Kritische Evaluatie van Pseudo-wetenschap en het Paranormale) beweringen en verschijnselen die volgens de huidige stand van de wetenschap bijzonder onwaarschijnlijk of onmogelijk zijn.
Er circuleren nogal wat rammelende theorieën in deze wereld. Lichtzinnig bijgeloof, ongetoetste hypothesen en irrationele napraterij zijn helaas meer regel dan uitzondering. Denk maar aan het florerende geloof in telepathie, astrologie, ufo’s, homeopathie, creationisme, kaartleggers, grafologie, perpetuum mobile, “wondermiddelen”, enzovoort. In de media krijgen deze zaken zoveel kritiekloze publiciteit dat veel mensen gaan geloven dat het om werkelijke feiten, werkzame middelen of erkende stromingen gaat.

Naast veel onschuldig bijgeloof zijn er steeds weer naïeve adepten of cynische slimmeriken die deze goedgelovigheid uitbuiten. SKEPP is van mening dat mensen recht hebben op correcte informatieverspreiding.

SKEPP vraagt harde bewijzen en/of logische verklaringen in plaats van vergezochte en ongecontroleerde verhaaltjes. Via een goed onderbouwd tijdschrift en deze website tracht SKEPP het grote publiek te informeren hoe de vork aan de steel zit. Tegelijk waarschuwt SKEPP voor gebakken lucht of regelrecht bedrog, dat zij door haar onderzoek maar al te vaak ontdekt.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Karin63 » 13 nov 2011, 13:47

Heeck schreef:Karin,
WAT IS SKEPP?
Vrij van religieuze of politieke opvattingen onderzoekt SKEPP (Studiekring voor Kritische Evaluatie van Pseudo-wetenschap en het Paranormale) beweringen en verschijnselen die volgens de huidige stand van de wetenschap bijzonder onwaarschijnlijk of onmogelijk zijn.
Er circuleren nogal wat rammelende theorieën in deze wereld. Lichtzinnig bijgeloof, ongetoetste hypothesen en irrationele napraterij zijn helaas meer regel dan uitzondering. Denk maar aan het florerende geloof in telepathie, astrologie, ufo’s, homeopathie, creationisme, kaartleggers, grafologie, perpetuum mobile, “wondermiddelen”, enzovoort. In de media krijgen deze zaken zoveel kritiekloze publiciteit dat veel mensen gaan geloven dat het om werkelijke feiten, werkzame middelen of erkende stromingen gaat.

Naast veel onschuldig bijgeloof zijn er steeds weer naïeve adepten of cynische slimmeriken die deze goedgelovigheid uitbuiten. SKEPP is van mening dat mensen recht hebben op correcte informatieverspreiding.

SKEPP vraagt harde bewijzen en/of logische verklaringen in plaats van vergezochte en ongecontroleerde verhaaltjes. Via een goed onderbouwd tijdschrift en deze website tracht SKEPP het grote publiek te informeren hoe de vork aan de steel zit. Tegelijk waarschuwt SKEPP voor gebakken lucht of regelrecht bedrog, dat zij door haar onderzoek maar al te vaak ontdekt.

Roeland

Bedankt Roeland. :wink:
Falun Dafa / Falun Gong
Karin63

Keer terug naar Godsdienst/Religie