God experimenteel te bewijzen

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

God experimenteel te bewijzen

Berichtdoor Planoudes » 15 feb 2010, 10:54

ARE YOU BRAVE ENOUGH TO TRY AN EXPERIMENT?

There is one way to know for YOURSELF that God exists and that Christ is God. Suspend disbelief for a few moments, and take a leap of faith and have the courage to SINCERELY pray the following prayer. Now you suspend disbelief for hours at a time to watch a movie, or read a book, you can surely do it for sixty seconds to perform an important experiment!

Leaps of faith are necessary in everything, even science. We wouldn't' have made it to the Moon if Humanity hadn't taken a leap of faith that the technology to make it possible would be inventible and put in the effort to invent it. Nothing ventured, nothing gained.

If Christ is not real, you will be no worse off than you were before. If Christ is real you will have gained eternal life and found a new best friend.

A few words of warning; you must be willing to commit to allowing this Presence to change you into the Being He wants you to be. If you perform it half heartedly, or with no real intention of changing, you will get nowhere. Not everyone is up to performing this experiment, Are you?

"Dear Lord Jesus, I have trouble believing in you. Please help my unbelief. If you are real, please forgive me my faults and help me to forgive others. Thank you for taking responsibility for my faults yourself by dying on the cross for me, and help me to overcome my faults. Please come to live inside of me. Be my Lord and Savior. Help me to live for you, and help me to help others find you. Amen."

If you pray that prayer, soon you will know for yourself that God is real, but if you don't pray that prayer you may or not believe in Him, but you won't have Him living inside of you, loving you from the inside out, from the deepest marrow of your being outward. It is not enough just to believe. Even demons believe.

No one learns anything without performing experiments. If you don't try to find God, you never will, because He won't go where He is not invited. Why should He waste His time on those who do not want Him when there are millions who do? The Kingdom of Heaven is for volunteers. No one is ever dragged there kicking and screaming against their will.

If you sincerely pray the above prayer, my theory is, you will not realize how well it worked until you find yourself quietly and gently changing.

http://www.proofgodexists.org/are_you_b ... y_an_e.htm
Tantum religio potuit suadere malorum
http://atheistmovies.blogspot.com/
Planoudes

Re: God experimenteel te bewijzen

Berichtdoor ippa » 15 feb 2010, 12:42

@Planoudes,

Mijn Engels is niet zo goed om de finesses te begrijpen. Vertaal even aub.

Dank,
Eva
ippa

Berichtdoor Cluny » 15 feb 2010, 13:18

ippa schreef:@Planoudes,

Dank,
Eva

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een 'vertalenknopje' rechtboven op je beeldscherm.
Het wordt dan wel een beetje heel erg krom nederlands maar daar zit waarschijnlijk al wat meer finesse in.
Het went trouwens snel, het googlevertaaltaaltje.
Cluny

Berichtdoor Planoudes » 15 feb 2010, 14:12

ippa schreef:@Planoudes,

Dank,
Eva

De tekst komt erop neer dat als je jezelf maar goed genoeg wijsmaakt dat god bestaat, zijn bestaan dan voor je duidelijk wordt.
Tantum religio potuit suadere malorum
http://atheistmovies.blogspot.com/
Planoudes

Berichtdoor willem_betz » 16 feb 2010, 11:55

niet vergeten, de dooddoener van veel gelovigen en parakwieten:
"zet je verstand opzij en denk met je hart" (of met een ander ingewand :) )
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 23 feb 2010, 15:18

Over religie denk ik liefst met mijn darmen. :lol:
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Keer terug naar Godsdienst/Religie