Kerstwensen

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Kerstwensen

Berichtdoor theophrastus » 24 dec 2009, 14:19

Omdat seffens de grote festiviteiten aanbreken en ik een paar dagen het forum zal moeten missen, bij deze : oprechte wensen voor een fijn kerstfeest met de mensen die u lief zijn voor alle forumdeelnemers !
Gelovige of ongelovige, trol of moderator, zonnewende-adept of christen : van harte vrede en innerlijke rust gewenst !

Theofratsus
theophrastus

Re: Kerstwensen

Berichtdoor marcdep » 24 dec 2009, 14:46

Ook aan allen van harte vrede en innerlijke rust gegund.
marcdep

Berichtdoor willem_betz » 24 dec 2009, 17:54

ook zoveel gewenst, maar niet teveel innerlijke rust, dat zweemt naar het Nirwana, en dat is niet christelijk :)
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor The Menace » 25 dec 2009, 01:31

Ook namens mij aan iedereen een beperkte innerlijke rust gewenst, maar vooral heel fijne dagen! Zonder al te veel moeilijk gedoe over waarom we wat precies aan het vieren zijn, maar gewoon met de gezelligheid van de mensen (en/of dieren) om ons heen.

Degenen die geen kerst vieren, wens ik eigenlijk precies hetzelfde; fijne dagen.
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor TUUR » 25 dec 2009, 02:20

En laten we allen hopen dat die ellendige dagen snel achter de rug zijn.
"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."
Friedrich Nietzsche
TUUR

Berichtdoor Thomas » 25 dec 2009, 12:52

ja, een gezellig samenzijn rond deze tijd gewenst. Een uitstekende gelegenheid voor atheïsten om familieleden uit te leggen waarom zo'n heidens feest als Kerstmis even feestelijk is als toen de Oude Grieken hun goden vierden. En dat feesten dus geen échte redenen hoeft te hebben om er plezier aan te beleven. Schol!
Afbeelding
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Berre » 08 jan 2010, 16:55

TUUR schreef:En laten we allen hopen dat die ellendige dagen snel achter de rug zijn.

Die dagen kan ik ook missen als een pijnlijke fistel. Geef mij maar de "rustige vastheid" van alledag

Gelukkig geeft National Geographic Channel interessante maar ontspannende wetenschappelijke programma's die al dat religieuze kerstgeweld wat temperen.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Johan Cruyff
Berre

Berichtdoor P. Strootman » 28 apr 2010, 21:35

The Menace schreef:Ook namens mij aan iedereen een beperkte innerlijke rust gewenst, maar vooral heel fijne dagen! Zonder al te veel moeilijk gedoe over waarom we wat precies aan het vieren zijn, maar gewoon met de gezelligheid van de mensen (en/of dieren) om ons heen.

Degenen die geen kerst vieren, wens ik eigenlijk precies hetzelfde; fijne dagen.

Wat een onzin om een geboortefeest van een denkbeeldige Jezus te vieren!
P. Strootman

Berichtdoor Digit » 28 apr 2010, 22:14

Dan vieren we toch gewoon de Keltische winterzonnewende ! Het menu en de cadeautjes blijven dezelfde ! :wink: :D :D

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor The Menace » 29 apr 2010, 23:48

Digit schreef:Dan vieren we toch gewoon de Keltische winterzonnewende !

Precies! Elk quatsch-excuus kan wat mij betreft aanleiding zijn voor een feestje 8)

Trouwens, een paar weken geleden heb ik lekker paaseitjes gegeten. En dat ik niet eens gedoopt ben, daar smaakten ze echt niet minder door!
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Keer terug naar Godsdienst/Religie