Godzijdank...

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Godzijdank...

Berichtdoor ippa » 19 aug 2009, 00:00

Deze nacht keek ik naar de heldere sterrenhemel en besefte hoe eenvoudig het universum (of multiversum) is : een beetje waterstof, een beetje druk, een beetje temperatuur, een beetje zwaartekracht en een beetje goddelijke kracht... en alles bestaat.

Het is de eenvoud zelve. Godzijdank.

Groetjes,
JLD
ippa

Re: Godzijdank...

Berichtdoor Digit » 19 aug 2009, 09:46

ippa schreef:Deze nacht keek ik naar de heldere sterrenhemel en besefte hoe eenvoudig het universum (of multiversum) is : een beetje waterstof, een beetje druk, een beetje temperatuur, een beetje zwaartekracht en een beetje goddelijke kracht... en alles bestaat.

Groetjes,
JLD

Zalig zijn de simpelen van geest, want zij zullen god zien !

Zodat zij de complexiteit van deze wereld aan zich voorbij kunnen laten gaan !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ippa » 19 aug 2009, 10:30

Hallo Digit,

Ik denk dat ik bij deze simpelen mag zijn. Ik ben er bijna zeker van.

Lees eens de boeken van Singh: de oerknal en Bodanis: e=mc². Hier zie hoe complexiteit herleid wordt tot eenvoud. In de bijbel is alles nog veel eenvoudiger, maar ja de bijbel heeft helemaal niets met wetenschap te maken.

Groetjes van een simpelaar,
JLD
ippa

Berichtdoor willem_betz » 19 aug 2009, 11:29

Perceptie:
een oer-oud mopje uit de reeks Sloeberke in de nonnetjesschool:
zuster Orgasma: "kindjes, het is klein, bruin, heeft een pluimstaart en zit in een boom, wat is het ?
Sloeberke steekt de hand op.
"Wat denk jij, Sloeberke"
"Zuster, mijn gezond verstand zegt me dat het waarschijnlijk een eekhoorntje is, maar bij jullie zal het toch weer op uitdraaien dat het kindje Jezus was".
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Dwarsdenker » 19 aug 2009, 11:47

Ippa,

Het is niet omdat Simon Singh de zaken verstaanbaar kan uitleggen, dat hij de zaken herleid tot eenvoud. Met deze uitspraak doet u hem groot onrecht aan. Bovendien refereert hij nergens naar God in zijn uitleg.

Probeert u soms deze auteur in een slecht daglicht te stellen? En zo ja, zou ik willen weten waarom?

U mag uw religie beleven zoals u wil, maar sleur er geen boeken of schrijvers bij die er niets mee te maken hebben.
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor Mees » 19 aug 2009, 12:21

ippa schreef:Deze nacht keek ik naar de heldere sterrenhemel en besefte hoe eenvoudig het universum (of multiversum) is : een beetje waterstof, een beetje druk, een beetje temperatuur, een beetje zwaartekracht en een beetje goddelijke kracht... en alles bestaat.

Het is de eenvoud zelve. Godzijdank.JLD

Een god die zich verstopt en alles wat hij te zeggen heeft doorgeeft via mensen die , om het zacht uit te drukken, niet helemaal 100% zijn, of die zich enkel manifesteert als een brandend struikje of als een raar stemmetje in een raar hoofd... die heeft helemaal niets met eenvoud te maken. Net integendeel, hij doet er alles aan om dat wat eenvoudig zou zijn (hij is god dus hij manifesteert zich als god) zo nodeloos ingewikkeld te maken dat de ene gelovige de andere het hoofd afslaat omdat hij toch weer net een andere interpretatie in gods woord gevonden die hem beter past. Op zich is dit enkel toe te juichen natuurlijk, ware het niet dat ze er in hun waanzin ook atheïsten bij betrekken.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor ippa » 19 aug 2009, 12:24

@Dwarsdenker,

Simon Singh is één van de mensen die in zijn boeken, op een uitermatig eenvoudige wijze de complexiteit, van verschillende zaken uitlegt. Hierdoor wordt "complexiteit = eenvoud". Daarin ligt juist de grootsheid van deze schrijver. Hiervoor wordt hij ook geprezen en heeft hij diverse prijzen behaald. Bodanis is er nog zo een.
Waarom denkt u dat ik deze schrijver(s) zou geringschatten en in een slecht daglicht wil stellen? Vermoedelijk hebt u mij verkeerd begrepen. Sorry als dit zo zou overkomen, want ik heb voor deze schrijver(s) een grote bewondering.

Ik zoek verklaringen voor het het universum. Religie geeft een visie die kan gebruikt worden om verder na te denken. Religie kan, volgens mijn simpele geest, nooit een wetenschappelijke verklaring geven voor het universum.

@Willem_Betz,
Deze zuster heeft een slechte invloed op Sloeberke. Wat spijtig is voor dit ventje.
Anderzijds denk ik dat u bij het verkeerd item gepost hebt.

mvg,
JLD
ippa

Berichtdoor ippa » 19 aug 2009, 16:08

Mees,

Het universum is eenvoudig. Heb ik gezegd dat God eenvoud is?

mvg,
JLD
ippa

Berichtdoor frank06 » 19 aug 2009, 16:22

Was het maar even eenvoudig om ons van dit simplistisch gewauwel te verlossen.

Frank
frank06

Berichtdoor Mees » 19 aug 2009, 16:39

ippa schreef:Mees, Het universum is eenvoudig. Heb ik gezegd dat God eenvoud is? mvg,JLD

Als je ziet wat een rampspoed die eenvoud voor de wereld betekent dan heb je er zeker geen meervoud van nodig. :-)
Mees

Berichtdoor Thomas » 19 aug 2009, 17:00

Zelf durf ik soms toch ook 'God' te veronderstellen.
Dat woord staat dan synoniem bij mij voor Groots, Eeuwig, Mysterieus, Onvatbaar, Machtig, ons mensen te bovengaand, te sterk voor een mens om het psychologisch te vatten, enz...
En als ik naar het universum kijk, de oneindige ruimte probeer te vatten, dan zeg ik soms toch: God almachtig.
Als ik mij afvraag waarom ik op een ronddraaiende bol ontwaak als object dat zich zelfstandig kan verplaatsen, denk ik: God nog aan toe.
Net zoals Ippa. Ik geloof dan wel niet in de Christelijke God. Ik geloof wel in de Mysterieusheid van ons bestaan.
Een mysterie, globaal beschouwd. Een bovenmenselijk gegeven, dit universum, aarde incluis. Deze onleefbare donkerte met puntjes licht hierboven, puntjes licht die gigantische nucleaire fabrieken blijken, groter dan de bol waarop ik ronddraai en de jaren bij elke draai aftel.

We denken dat we het begrijpen, en mijarden jaren later dan dit moment, zullen we er met z'n allen niks van blijken te begrijpen. (En bijoenen jaren voor dit moment, begrepen wij er met z'n allen ook niks van). Geen spoor van een aarde voor ons was er, geen spoor zal er overblijven na ons.
Dat noem ik God. (petje af)
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Mees » 19 aug 2009, 19:00

@ Thomas,

Dit is net het probleem. Je maakt je eigen god of wat er moet voor doorgaan. En natuurlijk is net die god (of wat er moet voor doorgaan) iets mysterieus en ongetwijfeld ook goed omdat dat je net aantrekt.

Kijk er is maar één soort god. Een oude man die oordeelt over de mensen (de basis van zowat alle religies). En natuurlijk hebben zijn aardse vervangers ook dat recht en oordelen ze volop over anderen. Het is nogal evident dat die god niet bestaat.

En omdat veel mensen dit type god niet meer voor zichzelf kunnen verantwoorden maar zich toch ook niet helemaal kunnen bevrijden uit hun indoctrinatie, cerëren ze een eigen god die wel goed en lief en mysterieus is. Maar dat is god niet meer. Uiteindelijk hol je zo een begrip uit.

Ook ik sta in awe voor het universum en voor zowat alles op aarde. Maar dat betekent niet dat ik daar een oordelende god moet op plakken. Ik vind het leven (natuur) op zich niet echt mysterieus (want wat we nu nog niet weten, zullen we in de toekomst weten) maar wel wonderbaarlijk mooi. Een god zit daar gelukkig niet tussen.
Mees

Berichtdoor Digit » 19 aug 2009, 19:17

Mees,

Volledig akkoord !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 19 aug 2009, 19:27

Ippa schreef:. . . In de bijbel is alles nog veel eenvoudiger, maar ja de bijbel heeft helemaal niets met wetenschap te maken.

De laatste wetenschappelijk bijgewerkte druk van de bijbel is van . . . help even. . van wanneer ook weer ?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Mees » 19 aug 2009, 19:43

Thanks, Digit

Heeck schreef:De laatste wetenschappelijk bijgewerkte druk van de bijbel is van . . . help even. . van wanneer ook weer ?

...from since hell froze over :wink:
Mees

Berichtdoor curantil » 19 aug 2009, 22:54

@Heeck : De derde herziende druk was toch van 600-800 AC ergens? Ik denk dat die onder de titel "Koran" is uitgegeven. :)
Science knows it doesn't know everything, otherwise it would stop --Dara O'Briain
curantil

Berichtdoor ippa » 19 aug 2009, 23:59

Eigenlijk wijken verschillende reacties volledig af : er werd gewoon gesteld dat het "universum oh zo eenvoudig is": waterstof,temperatuur, druk, goddelijke kracht,... van alles een beetje.

Voor velen betekent dit een "tweede zittijd, zonder één vrijstelling".

Slaapwel,
JLD
ippa

Berichtdoor Mees » 20 aug 2009, 08:28

ippa schreef:Eigenlijk wijken verschillende reacties volledig af : er werd gewoon gesteld dat het "universum oh zo eenvoudig is": waterstof,temperatuur, druk, goddelijke kracht,... van alles een beetje.

Wel laat dan die goddelijke kracht ook achterwege. Dat maakt het niet alleen nog eenvoudiger, het is zelfs correcter.
Mees

Berichtdoor ippa » 20 aug 2009, 10:25

@Mees,

Moet die dan door "iets anders" vervangen worden?

mvg,
JLD
ippa

Berichtdoor Digit » 20 aug 2009, 10:34

ippa schreef:@Mees,

Moet die dan door "iets anders" vervangen worden?

mvg,
JLD

Ippa,

Die "god" is gewoon een element van jouw persoonlijk (bij)geloof, niet van het wetenschappelijke wereldbeeld ! Door hem daarmee in één adem te noemen probeer je hem een schijn van objectiviteit te geven die hij niet verdient. Als je uitspraken wil doen over de realiteit, dan is god daarbij even overbodig als de kabouterkes uit mijn tuin !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mees » 20 aug 2009, 10:55

ippa schreef:@Mees, Moet die dan door "iets anders" vervangen worden?

Ik zal wel nooit begrijpen waarom zovelen zo'n nood hebben aan dat onbestaand 'iets'. Is het nu werkelijk zo moeilijk de realiteit te aanvaarden, je eigen verantwoordelijkheid op te nemen i.p.v. alles door te sluizen naar een 'iets' en je zo af en toe eens vragen stellen bij wat andere mensen (die er hun boterham mee verdienen) je voorkauwen? Maar doe maar gerust, god is dood, leve het iets.
Mees

Berichtdoor Digit » 20 aug 2009, 11:01

Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor The Menace » 20 aug 2009, 11:16

Digit schreef:Als je uitspraken wil doen over de realiteit, dan is god daarbij even overbodig als de kabouterkes uit mijn tuin !

Digit, heb jij kabouterkes in je tuin? :shock:

Ik wíst het! Ik zal Kitty even tippen.... :D
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Mees » 20 aug 2009, 11:25

Thanks voor de link Digit. Zoals al gezegd, ik vind het mensen die de god van hun geloof niet meer voor zichzelf kunnen verantwoorden maar ook nog niet zover zijn dat ze de geloofsindoctrinatie van zich kunnen afwerpen.
Mees

Berichtdoor Digit » 20 aug 2009, 11:31

The Menace schreef:
Digit schreef:Als je uitspraken wil doen over de realiteit, dan is god daarbij even overbodig als de kabouterkes uit mijn tuin !

Digit, heb jij kabouterkes in je tuin? :shock:

Ik wíst het! Ik zal Kitty even tippen.... :D

Inderdaad, maar helaas lijden ze nogal fel aan catapsie : zodra er anderen of fototoestellen in de buurt zijn zijn ze in geen velden of wegen te bekennen !

Maar als ik er 's avonds totaal alleen ben, dán komen ze gezellig keuvelen. En ze zijn altijd te vinden voor een glaasje Riesling, maar dan moet het goede zijn !

Bewijs maar eens dat het niet waar is ! :wink:

Groetjes,

Digit 8)
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor The Menace » 20 aug 2009, 12:09

Waarom zou ik dat willen bewijzen?
Ik geloof je op je woord.

Proost! :P
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Timmber » 20 aug 2009, 16:34

ippa schreef:Voor velen betekent dit een "tweede zittijd, zonder één vrijstelling".

JLD

Gezien het feit dat slagen voor gods examen betekent dat je je verstand op nul zet en de blik op oneindig vind ik het niet zo'n groot gemis niet af te studeren aan je anti-universiteit.
Als ik je ooit in het hiernamaals ontmoet zal ik ruiterlijk en grootmoedig mijn ongelijk toegeven maar tot die tijd kan je lekker de boom in met je misplaatste superioriteit. Daar heb ik wel een paar eonen vagevuur voor over.
Timmber

Berichtdoor ippa » 20 aug 2009, 18:24

@Timmber,

Is er dan écht niets hierna ?

mvg,
JLD
ippa

Berichtdoor macetaria » 20 aug 2009, 18:43

Ippa: Wat wilde je eigenlijk zeggen met je originele post? Ik snap in feite niet echt waar je heen wil, of in welke richting je graag een discussie wil.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Henriette » 20 aug 2009, 19:10

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 16 sep 2009, 18:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Digit » 20 aug 2009, 19:30

Henriette schreef:Whaaaa... laat ieder toch in zijn godsbeleving met rust.

Henriette,

Wie is er ooit tegen zijn wil in naar dit forum gesleept om vervolgens gesard te worden met zijn godsbeleving ?

Als dat onnozel wicht hier komt trollen met haar papschoolgeloof dan is het niet meer dan normaal dat ze eens op haar nummer gezet wordt ! Ze zouden dat thuis en op het BSO beter ook eens doen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mees » 20 aug 2009, 19:31

tsk

Ik snap het kinderachtige van de reacties gewoon niet.
Mees:
Kijk er is maar één soort god. Een oude man die oordeelt over de mensen (de basis van zowat alle religies). En natuurlijk hebben zijn aardse vervangers ook dat recht en oordelen ze volop over anderen. Het is nogal evident dat die god niet bestaat.

En omdat veel mensen dit type god niet meer voor zichzelf kunnen verantwoorden maar zich toch ook niet helemaal kunnen bevrijden uit hun indoctrinatie, cerëren ze een eigen god die wel goed en lief en mysterieus is. Maar dat is god niet meer. Uiteindelijk hol je zo een begrip uit.
ik denk dat het een nogal persoonlijke beleving is. Hoe kom je er bij dat het een soort ouwe vaderfiguur is? Is dat jouw beeld? nâh sorry hoor. Wie zegt dat het niet personalized mag zijn? Volgens mij is elk godsbeeld persoonlijk. Ieder ziet er in wat ie nodig heeft.

Henriette,
Het is het hier een skeptisch forum waarbij geen enkel heilig huisje overeind blijft. Waarom zou er een uitzondering moeten zijn voor een geloofsbeleving, vooral dan nog als die geloofsbeleving enkel gebaseerd is op onzin.

Er wordt hier tegen kwak gereageerd en de alleroerkwak (het grootste boerenbedrog... god) daar zou men niet aan mogen raken? Een homeopaat die zijn water een miljoen keer verdund heeft nog altijd water. Een gelovige heeft zelfs geen water, niets noppes nada. En daar zou niet mogen op gereageerd worden?

God is god zoals o.a. tot uiting komt in religies. Wat jij er van maakt (een persoonlijk 'iets') is geen god maar je eigen fantasie. En je hebt daar recht op, net zoals ik recht heb om te zeggen dat het fantasie is. De term god staat voor het geijkte oordelende opperwezen, niet voor wat jij er wil van maken. Daarom noemen we een stoel een stoel en geen tafel. Als iedereen vrij zijn eigen woordjes mag kiezen, dan heeft taal geen zin meer.

En net zoals Markdep zal ik zeggen dat je je denigrerende praatjes (kinderpraat) voor jou mag houden. Als er iets onozel (kinderlijk) is, is het toch wel een geloof in 'iets'.
Mees

Berichtdoor Heeck » 20 aug 2009, 19:53

Henriette,

Het gaat niet om het vrijlaten van iemand in diens geloven aan hogere machten, maar om hetgeen daarbij vaak wordt meegeleverd:
De van zo een hogere macht afkomstige moraal.
En die moraal wil men dan in het algemeen niet voor zichzelf houden, maar in jouw en mijn haar smeren.
De tweede is, afhankelijk van de bijbelgetrouwheid een af en toe verbazingwekkende afkeer van wetenschappelijke kennis, zoals bij Ippa, die al begint met kennis gelijk te schakelen aan gevoel; ervaren is voor hem/haar gelijkwaardig aan verklaren.

Gelovigen hoeven niet te worden bekeerd tot nuchterheid, maar besef dat een ander niet meegaat in hun gelovigheid, en zeker niet uit respect, is erg gezond.
En kan niet vroeg genoeg worden aangeleerd.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Henriette » 20 aug 2009, 21:18

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 16 sep 2009, 17:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Geen » 20 aug 2009, 21:47

ik denk dat het een nogal persoonlijke beleving is. Hoe kom je er bij dat het een soort ouwe vaderfiguur is? Is dat jouw beeld? nâh sorry hoor. Wie zegt dat het niet personalized mag zijn? Volgens mij is elk godsbeeld persoonlijk. Ieder ziet er in wat ie nodig heeft.
Whaaaa... laat ieder toch in zijn godsbeleving met rust.
tsk

Ik snap het kinderachtige van de reacties gewoon niet.
Mees:

* Citaat macetaria

Je spreekt van een 'beeld', een 'godsbeeld'. Wat voor beeld bedoel je? Heeft iemand die in een god gelooft een beeld van die god? En zo ja, is dat beeld dan een 'visuele' voorstelling?
Geen

Berichtdoor Mees » 20 aug 2009, 21:55

Henriette schreef:aha Mees is er zo één net als onze Marc
Alles wat niet met hem meelult maar een kritische noot laat horen is denigrerend. En tegelijkertijd lekker uithalen naar wat hier gangbaar is om naar uit te halen. Dream on Je lult een beetje mee.
Ga maar filosoferen waar het zogenaamde geijkte godsbeeld vandaan komt. Slaat nergens op.

Bwa Marc is de slechtste niet en jij evenmin.
Ik heb evenmin problemen met een kritische noot maar mijn reactie afdoen als 'kinderachtig' is niet kritisch maar denigrerend... vooral daar je zelf met niets of n(iets) beter afkomt.

En met je 'lekker uithalen naar wat hier gangbaar is'... bemerk ik dat je je zelf toch ook wel wijselijk weghoudt van dergelijke commentaren te geven op Digit, Heeck en Willem Betz. Het is natuurlijk gemakkelijker en veel veiliger een nieuweling denigrerend te benaderen dan de gevestigde waarden. Let wel, je denigrerende reactie stoort me niet maar dat maakt ze niet minder denigrerend.

Wat mij betreft geloof jij en iedereen in wat ze zelf willen. Zelf vind ik elke vorm van geloof evil, ook het gewauwel over sterretjes of je persoonlijke iets (wat niet minder gewauwel is). En waar jij enkel problemen hebt met de uitwassen (pauselijke voorschriften en het niet vaccineren) ben ik er meer voor om een probleem bij de wortel aan te pakken... en dat is nu eenmaal het geloof op zich. Zonder geloof ook geen uitwassen.
Mees

Berichtdoor Timmber » 20 aug 2009, 22:54

tsk

Daar heb ik helemaal geen probleem mee maar ik hoef het niet te pikken dat een of andere religioot hier wat komt neerkijken op en meewarig doet over iedereen die er een andere levensbeschouwing op na houdt. Ik zal mij wat dat betreft weren als een duivel in een wijwatervat.
Timmber

Berichtdoor Heeck » 21 aug 2009, 09:33

Henriette schreef:Digit & Heeck,
Ik ken jullie toch al een tijdje van hier en van jullie posts en zo. En ik begrijp dondersgoed waarom dit soort berichten en meningen op jullie irritatielevel werken.
Maar ja weet je... waarom zou je er zo fel en kritisch op reageren?
Ik deel dat beeld van Ippa niet. Maar het heeft zo weinig met een skeptische houding te maken.

Als ik aan geloof en SKEPP denk dan denk ik bijv. aan pauselijke onzinvoorschriften, aan vermenging van geloof en politiek, van het niet vaccineren van kinderen omdat dat toevallige tegen je geloof zou zijn, over indoctrinatie van kinderen op scholen met de 'bijbel', etc.
Dát is iets wat ik associeer met skeptische houding in deze.

Als iemand een beetje komt vertellen over de sterretjes en God. Ach... Da's toch iemands beleving dat hij/zij wil delen of zo.
Dat kan geen kwaad en heb ik weinig behoefte aan om pootje te haken... dat bedoel ik.
groetjes,
Henriette

Henriette,
Nee.
En ook niet projecteren.
Zelfde discussie als over kwakzalverij. Geen gezeur over hoe homeo best samengaat met normale geneeskunde en je er best ook beter van kunt worden als je er in gelooft en je toch respect moet hebben voor al die mensen hun overtuiging en die niet aan de kant mag schuiven omdat je er toevallig wat anders over denkt.
Dus, ik respecteer jouw keuze maar, want het is de mijne pertinent niet.
Mijn argumenten zag je hiervoor al.
R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor macetaria » 21 aug 2009, 10:11

IK heb nog steeds een probleem met de originele post. Sterren, waterstof en een beetje God, van deductie gesproken. Lijkt me eerder iets wat misschien in je opkwam op een esoteris moment, maar wat is de bedoeling als je dit op een skepptisch forum post.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor ippa » 21 aug 2009, 12:59

Macetaria,

Je hebt recht op een antwoord! Ziehier...

Na het lezen van de Oerknal (Singh) en e=mc² (Bodanis), ben ik tot het inzicht gekomen dat het universum uiterst eenvoudig is. Dit gebeurde op een nacht dat ik de 'sterretjes' bewonderde bij het nuttigen van een paar glaasjes wijn (niet méér, zodus...). Gedurende deze, oh zo zalige avond, waarin ook mijn liefje mij met rust liet, kon ik rustig nadenken en kwam tot het besluit dat ik in mijn oorspronkelijke "Godzijdank-post" postte.

Waarom ik dit item (onterecht) op skepp plaatste? Ik voelde mij op dit ogenblik vermoedelijk 'superieur' (ik ben het uiteraard ook) aan alle azijnpissers, mierenneukers, oude peekes en meekes, uit dit bejaardenhuis-forum, die wellicht altijd gelijk hebben en dit ook weten. Ze moeten nu en dan eens uit hun slaapje wakker geschud worden. Deze menskens hebben dit nodig, anders kunnen ze geen zelfbevestiging vinden, tenzij hun kanarietje een of ander theorietje fluit waarop ze hun mening kunnen loslaten.

Moet ik hen daarvoor altijd gelijkgeven en respecteren? Ja, ik ben het verplicht en doe het ook. Ik zal hen verder niet meer lastig vallen en hen verder in hun minoriteit laten.

Laat mij nu van dit forum verdwijnen voor een tijdje, ban mij. Morgen kom ik dan terug onder een andere nick.

Lieve groetjes vanwege een overjarig pubertje, ex-leerlinge van zuster Orgasma,
JLD
ippa

Volgende

Keer terug naar Godsdienst/Religie