Rome erkend wonder van Damiaan

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Rome erkend wonder van Damiaan

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 01 mei 2008, 07:56

Eerst en vooral vermelden dat ik geen probleem heb met Pater Damiaan als grootste Belg.Met een wonder van Damiaan heb ik ook geen probleem,van mij mag Damiaan elke dag bij elke mens ter wereld een wonder doen.
Wat mij wel stoort is dat men een wonder toeschrijft aan iemand die door de wetenschap niet meer kan onderzocht worden.Zo doet men dit in Rome steeds opnieuw.
In de psychiatrie is men bevoegd of iemands geest beïnvloed word door welke kracht dan ook.
Nu ga ik voor mijn eigen winkel spreken,mijn leven was zo spectaculair dat ik het alleen niet aankon en dus hulp in de medische wereld moest zoeken.(nog een vb:de eerste dag dat ik mijn rijbewijs had reed ik om +/-3u s'nachts met collegas uit een taverne door de wetstraat door het rode bord met dikke witte lijn,de rijkswacht van dienst sprong zwaaiend met de armen op straat en deed me stoppen.Ge hebt u rijbewijs nog maar één dag sprak de rijkswacht na de controle.Kijk in het vervolg beter uit en draai de auto om).
In de medische wereld kwam ik in 1998 na de huisarts met de psychiater in aanraking.Deze vertelde ik mijn probleem.Wat dan ook onderzocht werd.Vandaag zijn er bewijzen (bewijzen tussen aanhalingstekens) dat mijn psychotische overtuiging dat ik van geesten van God kom er in de medische wereld.
Waarom kan dan ook vandaag niet elke pastoor met Kardinaal Godfriet Daneels op kop dit onderzoek laten doen.En dat ze dan komen vertellen dat ze gestuurt worden door de goede geest van het bovennatuurlijke.
Bij skepp leggen ze terecht bij bv mevrouw Holvoet de vinger in de wonde,waar zijn de bewijzen?Van mijn part mag skepp dan ook de bewering van "mijnheer"pastoor eens natrekken dat deze met God zou getrouwd zijn!Ik heb in iedergeval geen ring rond mijn vinger.Skepp mag van mij gerust eens aan de pastoor vragen waar zijn de bewijzen.Wat is er van bovennatuurlijks bij bv:Kardinaal Daneels gebeurd bij zijn geboorte en daarna alvorens zo iemand de wereld gaat misleiden in naam van God,die hij nooit gezien heeft of vergis ik mij.
Moest skepp enkel maar oog hebben op de kleine garnalen zou ik tog een beetje teleurgesteld zijn.
Als de paus een heilig man zou zijn mag hij vandaag zeggen dat dit reeds door de medische wereld onderzocht is.Maar ik vermoed dat dit niet zo is.
Jaren later afkomen dat iemand genezen is door een wonder door aan de paus te denken bij het bidden,is juist het zelfde verhaal van mevrouw holvoet.Dit is misleiden van goedgelovigen.Kwakzalverij.
Om terug bij Pater Damiaan te komen,was het bij deze man zo dat hij reeds lange tijd tussen meelatsen leefde alvorens zelf ziek te worden.Wat wijst op een vorm van geluk,van mij mag hij dat geluk gerust van God gekreegen hebben.
De Bruyne Stefan

Keer terug naar Godsdienst/Religie