Een groot voorrecht...

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Een groot voorrecht...

Berichtdoor Igor » 15 jan 2017, 13:22

Hallo aan alle lezers,

Een groot voorrecht viel mij gisteren te beurt!

Theïsten, Pantheïsten, Atheïsten, Agnosten, Atheofobisten,.... van nu af kunnen jullie honderd procent geloven. Zoek de rust op en denk niet langer na over het feit of Hij bestaat of niet.

Als er één absolute zekerheid is, dan is het deze : Hij bestaat.
Ik heb Hem ontmoet. Na lang zoeken, nadenken, lezen,... kwam Hij kwam zelf naar mij toe. Het heeft lang geduurd.... maar nu ben ik overtuigd: de God van mijn geloof bestaat.

Groeten,
Igor
Igor

Re: Een groot voorrecht...

Berichtdoor Kristof » 15 jan 2017, 18:52

En, ga je ons inwijden in je inzichten of is het weeral van hetzelfde?
viewtopic.php?f=18&t=3777&p=93219#p93177
viewtopic.php?f=10&t=3535&p=89887#p89887
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor Digit » 15 jan 2017, 20:13

Igor,

Ken je het verschil tussen waanzin en religie?
Waanzin is geloven in je eigen hallucinaties.
Religie is geloven in de hallucinaties van een ander.
Kies maar.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor outremer » 16 jan 2017, 12:26

Igor schreef:Hallo aan alle lezers,

Theïsten, Pantheïsten, Atheïsten, Agnosten, Atheofobisten,.... van nu af kunnen jullie honderd procent geloven. Zoek de rust op en denk niet langer na over het feit of Hij bestaat of niet.

Ik heb Hem ontmoet. Na lang zoeken, nadenken, lezen,... kwam Hij kwam zelf naar mij toe. Het heeft lang geduurd.... maar nu ben ik overtuigd: de God van mijn geloof bestaat.

Groeten,
Igor

Bedankt voor de info.
Je hebt me helemaal overtuigd !
'k Ga direct ne bijbel kopen sé.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Igor » 16 jan 2017, 13:03

@Kristof,
Sorry, ik kan je niet verder inwijden in mijn inzichten, wegens té persoonlijk. Als ik je beter ken, is dit mogelijk.

@Digit,
Ik kan je bevestigen dat een en ander niets te maken heeft met "geloven". Wat gebeurd is, is een fysisch gebeuren, noem het gerust een "feit". Met je reactie kan ik dus niet verder rekening houden.

@Outremer,
Dank voor je positieve reactie. Veel succes met je bijbel. Een goede raad: wanneer je dit boek leest, wees dan kritisch en sceptisch; dan alleen zal je dit boek correct kunnen interpreteren.

Hartelijke groeten aan iedereen,
Igor
Igor

Berichtdoor Digit » 16 jan 2017, 13:17

Igor schreef:Ik kan je bevestigen dat een en ander niets te maken heeft met "geloven". Wat gebeurd is, is een fysisch gebeuren, noem het gerust een "feit". Met je reactie kan ik dus niet verder rekening houden.

Dat zeggen ze allemaal. Ook die die beweren dat ze Napoleon zijn.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Igor » 16 jan 2017, 13:28

Digit,

Wat gebeurd is, IS gebeurd !

en

Wat is, IS !

Groetjes,
Igor
Igor

Berichtdoor Digit » 16 jan 2017, 13:51

Igor schreef:Digit,

Wat gebeurd is, IS gebeurd !

en

Wat is, IS !

Groetjes,
Igor

Juist, kerel, maar wat iemand met jouw antecedenten vertelt dat er gebeurd zou zijn, moet daarom nog niet waar gebeurd zijn. We kennen jouw "voorwaardelijke feiten" ondertussen zo ongeveer.

Op tafel die feiten, en mét bewijs, of op de reeds gigantische rommelhoop van door jouw uitgekraamde onzin ermee!

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor outremer » 16 jan 2017, 14:04

Igor schreef:@Outremer,
Dank voor je positieve reactie. Veel succes met je bijbel. Een goede raad: wanneer je dit boek leest, wees dan kritisch en sceptisch; dan alleen zal je dit boek correct kunnen interpreteren.

Sorry dat de toon van m'n post onduidelijk is : hij is nl. cynisch bedoeld.

'k Hoop toch dat je op z'n minst begrijpt dat hetgeen je me vertelt in je openingspost van gener waarde is voor mij.
Ik kan nl ook zeggen dat ik gisteren gaan vissen ben met Neptunus.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Igor » 16 jan 2017, 16:41

Outremer,

Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp wat je bedoelt : Neptunus heeft nooit écht bestaan: ik heb dit opgezocht op Wikipedia:
Neptunus (mythologie) - Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neptunus_(mythologie)
Neptunus (in ouder Nederlands ook wel Neptuin) is een figuur uit de Romeinse ... Een echt Romeinse god schijnt Neptunus echter nooit te zijn geweest.

(Opgelet: wees ook kritisch en sceptisch met Wikipedia).

De "waarde" die je aan iets geeft, is evenwel, en uiteraard, ook heel subjectief. Objectieve feiten, zoals ik die vermeld, kunnen evenwel niet genegeerd worden. Ze hoeven geen waarde te hebben voor iemand anders. Begrijp je dit?

Groetjes,
Igor
Igor

Berichtdoor Digit » 16 jan 2017, 16:44

Igor schreef:Objectieve feiten, zoals ik die vermeld, ....

Welke "objectieve feiten"?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renate » 16 jan 2017, 16:53

Groeten,
Igor

En dit noemt u een objectief feit?

Volgens mij is dit zo subjectief als wat. U meent iets waargenomen te hebben en dat is alles.
Renate

Berichtdoor Heeck » 16 jan 2017, 16:54

Igor,

Verwachtende dat het geen eenmalig gebeuren zal zijn verzoek ik je je smartfoon in de aanslag te houden voor een videootje, dat je daarna hier kunt tonen.
Mocht je geen smartfoon hebben dan kan je er bij mij wel eentje lenen.

Graag ook jouw mening over de alternatieve ontmoetingen met een god zoals weergegeven in:
http://www.djr-advies.nl/publicaties/boviswaarden.pdf

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor outremer » 16 jan 2017, 16:57

Igor schreef:Outremer,

Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp wat je bedoelt : Neptunus heeft nooit écht bestaan: ik heb dit opgezocht op Wikipedia:
Neptunus (in ouder Nederlands ook wel Neptuin) is een figuur uit de Romeinse ... Een echt Romeinse god schijnt Neptunus echter nooit te zijn geweest.

De "waarde" die je aan iets geeft, is evenwel, en uiteraard, ook heel subjectief. Objectieve feiten, zoals ik die vermeld, kunnen evenwel niet genegeerd worden. Ze hoeven geen waarde te hebben voor iemand anders. Begrijp je dit?

Groetjes,
Igor

Nee.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Igor » 16 jan 2017, 18:15

@Digit & Renate:
Een waarneming gedurende een reële ontmoeting is altijd objectief.

@Roeland:
Het artikel over de boviswaarde is totaal onwetenschappelijk en is reeds verschillende keren weerlegd. Ik hoop dat je hierin niet gelooft: het geheel weerspiegelt een thema uit een nep-religie, van generlei waarde. Vergelijk het met bijvoorbeeld de totaal waardeloze homeopathie. Lees meer in een artikel op deze site: BOVIS-biometer. Wees kritisch!

@Outremer:
Bedoel je dat je de laatste zin niet begrijpt en wat begrijp je in deze zin niet?

Goede avond nog,
Igor
Igor

Berichtdoor Kristof » 16 jan 2017, 18:44

Igor schreef:
@Digit & Renate:

En zolang je die hier niet beschrijft ben je met onze k****n aan het spelen.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor Heeck » 16 jan 2017, 21:02

Igor schreef:@Roeland:
Het artikel over de boviswaarde is totaal onwetenschappelijk en is reeds verschillende keren weerlegd. Ik hoop dat je hierin niet gelooft: het geheel weerspiegelt een thema uit een nep-religie, van generlei waarde. Vergelijk het met bijvoorbeeld de totaal waardeloze homeopathie. Lees meer in een artikel op deze site: BOVIS-biometer. Wees kritisch!

Goede avond nog,
Igor

Igor,

Je linkt voor de Bovis-biometer naar een artikel dat ik zelf heb gecomponeerd: http://skepp.be/nl/apparatuur/bovis-biometer
Hartelijk dank voor het impliciete compliment!

Maar mijn aanbod om jouw objectieve waarnemen met een geleende slimfoon kracht bij te zetten, daar hoor ik je niet over.
Omdat zelfs kleurenblindheid kan worden vastgesteld zonder dat degeen die de diagnose stelt zelf kleurenblind hoeft te zijn, zie ik mijn smartfoon-aanbod graag met redenen omkleed afgewezen.

Dank voor je goede wens, want ik ga om 21:10 naar "Rot op met je religie" kijken.
http://www.eo.nl/tv/rot-op-met-je-religie/

Als zelfs de Evangelische Omroep zoiets stelt, dan wordt ik nieuwsgierig,

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 16 jan 2017, 21:24

Igor schreef:@Digit & Renate:

Goede avond nog,
Igor

We moeten u maar op uw woord geloven en wat u waarneemt kan nog steeds subjectief zijn. Als een goochelaar een truc doet en ogenschijnlijk iets uit het niets tevoorschijn tovert, betekent dat niet dat wat u gezien heeft ook overeenstemt met de werkelijkheid. Ooggetuigen zijn ook niet betrouwbaar.
Renate

Berichtdoor outremer » 16 jan 2017, 21:38

outremer schreef:

Groetjes,
Igor

Nee.

Mijn beperkt intelligentievermogen ligt nog mijlenver boven de onzin die je uitkraamt.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor outremer » 16 jan 2017, 21:45

outremer schreef:
outremer schreef:

Groetjes,
Igor

Nee.

Mijn beperkt intelligentievermogen ligt nog mijlenver boven de onzin die je uitkraamt.

Ik heb een moment het gevoel gehad (toen ik je reactie op mijn post las) dat je op zoek bent naar gelijkgezinden.
Eigenlijk had ik moeten meegaan in jou visie en kijken waar we zouden uitgekomen zijn.
Maar dat is te laat nu.
Zoals vaak valt mijne euro wel, maar soms te laat :-)
en het zou ook oneerlijk geweest zijn, dat ligt niet in m'n aard.

veel plezier nog in het leven en met je sprookje.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Igor » 17 jan 2017, 00:21

@Iedereen,

Ongelooflijk dat er zo vele intelligente (?) mensen reeds zo veel maal, keer op keer, reageren op Igor.... de juiste toedracht blijft evenwel verhuld en blijft "een groot voorrecht" voor PP.

Tot later (misschien),
Igor
Igor

Berichtdoor Heeck » 17 jan 2017, 10:27

Groeten,
Igor

Igor schreef:@Iedereen,

Ongelooflijk dat er zo vele intelligente (?) mensen reeds zo veel maal, keer op keer, reageren op Igor.... de juiste toedracht blijft evenwel verhuld en blijft "een groot voorrecht" voor PP.

Tot later (misschien),
Igor

Kennelijk neem je jezelf niet serieus, want wie zegt dat iets bestaat, die mag dat aantonen.
Wie zich daarna terugtrekt achter verhullingen, die doet aan getuigenissen.

Mijn slimfoon heeft al een betere bestemming gevonden.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor FransP » 17 jan 2017, 17:47

Groeten,
Igor

Beste Igor,

Hoezo een groot voorrecht?
Hij is al een jaar of 4 bij mij! We gaan regelmatig op wandeling in het bos of op het strand. Of gewoon straatje om.
Als ik praat, luistert hij en kijkt mij begrijpend aan. Als ik ziek ben geeft hij mij troost.
Hij hoort zo bij mij en kan mij niet herinneren dat hij weggeweest is om jouw een voorrecht te doen.

Wanneer hij bij je is geweest? Moet haast s'nachts zijn, want overdag is hij de meeste tijd bij mij.
En wat is je geloof ? Het zou toch van de gekke zijn als we een verschillend geloof hebben!

groet
FransP

Berichtdoor Blueflame » 17 jan 2017, 20:20

FransP schreef:

Groeten,
Igor

Beste Igor,

Hoezo een groot voorrecht?
Hij is al een jaar of 4 bij mij! We gaan regelmatig op wandeling in het bos of op het strand. Of gewoon straatje om.
Als ik praat, luistert hij en kijkt mij begrijpend aan. Als ik ziek ben geeft hij mij troost.
Hij hoort zo bij mij en kan mij niet herinneren dat hij weggeweest is om jouw een voorrecht te doen.

Wanneer hij bij je is geweest? Moet haast s'nachts zijn, want overdag is hij de meeste tijd bij mij.
En wat is je geloof ? Het zou toch van de gekke zijn als we een verschillend geloof hebben!

groet

Tja, inderdaad.
Strikt genomen zegt Igor niets verkeerd.
Igor schreef:Het heeft lang geduurd.... maar nu ben ik overtuigd: de God van mijn geloof bestaat.

Ten eerste zou Igor die "God" moeten definiëren. Voor Igor dat doet valt er weinig over te zeggen.
Maar bij afwezigheid daarvan wordt er logischer wijze uitgegaan van de gangbare definitie, meer specifiek die volgens Van Dale. Zo niet doen we aan luchtfietsen. Dat gaat niet echt goed vooruit.

Ten tweede : "cry wolf", naar Aesopus.
Igor heeft hier op dit forum al zoveel gemekkerd en geblaat zonder ook maar enige wol te produceren, dat de wolven het ook maar voor bekeken houden.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Igor » 18 jan 2017, 17:21

@Blueflame, wellicht lijdt Igor aan anomie.
Igor

Berichtdoor Janai » 20 jan 2017, 03:15

Hallo allen;

Ik ben ook geen grote fan van het God principe MAAR als je echt een wetenschappelijke houding wil aannemen zul je toch bewijzen dat god niet bestaat alvorens zijn bestaan absoluut te kunnen ontkennen
Janai

Berichtdoor FransP » 20 jan 2017, 06:47

Lijkt mij andersom.
Hoe kan je bewijzen dat iets niet is?
Diegene die beweert dat iets is, zal met bewijzen moeten komen.
FransP

Demarcatie-principe

Berichtdoor Heeck » 20 jan 2017, 09:12

Janai schreef:Hallo allen;

Ik ben ook geen grote fan van het God principe MAAR als je echt een wetenschappelijke houding wil aannemen zul je toch bewijzen dat god niet bestaat alvorens zijn bestaan absoluut te kunnen ontkennen

Janai,

Juist echte wetenschap is principieel voorzichtig met absolute ontkenningen. Precies zoals je zegt.

Alleen hoef ik ook geen echte wetenschapper te zijn om te stellen dat ik zonder hulpmiddelen niet kan vliegen als een gierzwaluw.
En de mate waarin jij fan bent legt ook geen formeel gewicht in de schaal.

Dus wordt de vraag hoe de leek voorzichtig met zijn tweezijdige goedgelovigheid kan omgaan.

Je verslag op viewtopic.php?f=2&t=3756#p94521 toont hoe nodig het is om de grootste risico's uit de weg te kunnen blijven.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 20 jan 2017, 11:18

Janai schreef:Ik ben ook geen grote fan van het God principe MAAR als je echt een wetenschappelijke houding wil aannemen zul je toch bewijzen dat god niet bestaat alvorens zijn bestaan absoluut te kunnen ontkennen

Twee problemen: omkering van bewijslast en vaagheid.

Hoe scherper een godsbeeld wordt getekend, hoe gemakkelijker men daar interne inconsistenties of tegenstrijdigheden met de realiteit kan vinden! Bestaat "god" (zonder meer)? Ik zie geen argumenten om dat te denken, maar verder kan ik er niets over zeggen. Daarentegen, kan een almachtige, alwetende en algoede christelijke god een wereld geschapen hebben waarin Tay-Sachs en spina bifida voorkomen en waarin mensen elkaar folteren en uitmoorden omwille van het geloof? Dat kan ik met de beste wil van de wereld niet aannemen. Dit godsbeeld rammelt aan alle kanten en is dus vrijwel zeker fout.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 20 jan 2017, 22:52

vrij naar Multatuli;
Igor is een goede zaak want hij schenkt het skepp-dom veel vermaak! :D
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Igor » 21 jan 2017, 15:41

@Beste dokter Betz,

Bedankt voor je compliment.
Je komt in de buurt van de "Ontdekking van het sigillum van de quincunx".

@Digit,

Ik zie dat je dichter en dichter komt bij de aanvaarding van een godsbeeld. Ik verheug mij hierover. Lees nu even alle theodicee-verklaringen en je bereikt een overheerlijke finish.

Groetjes,
Igor
Igor

Berichtdoor Digit » 21 jan 2017, 17:17

Igor schreef:Ik zie dat je dichter en dichter komt bij de aanvaarding van een godsbeeld.

Het feit dat ik besef dat de "god" waarover gelovigen lullen en die zij écht wanen, niets anders is dan hun persoonlijke hallucinatie of godsbeeld betekent juist dat ik dat soort nonsens verwerp, dus niét aanvaard.

Igor schreef:Ik verheug mij hierover.

Nergens voor nodig. Kun je écht niet begrijpend lezen of hou je je van de domme?

Igor schreef:Lees nu even alle theodicee-verklaringen en je bereikt een overheerlijke finish.

Van dat soort nonsens heb ik mijn buik al vol. Recht praten van kromme hallucinaties zodat ze het zelf kunnen blijven geloven. Dat blijft bij mij hangen als water op een eend.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 21 jan 2017, 19:57

Igor:
Ik zie dat je dichter en dichter komt bij de aanvaarding van een godsbeeld. Ik verheug mij hierover.

Beste Igor,
ik zou er ook graag in geloven, maar het zijn er zoveel, en ze spreken zichzelf en elkaar tegen, die goden !
Jij hebt al een goede relatie met minstens één van hen. Kan je niet eens regelen dat ze een soort congres houden en tot een eensluidende verklaring komen over hun geboden en verboden ?
Dank bij voorbaat.
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Igor » 21 jan 2017, 19:58

Je onderschat je zelf... Doe zo verder en je komt tot de waarheid: step by step....
Igor

Berichtdoor willem_betz » 21 jan 2017, 20:04

step by step....

Mijn kleindochter heeft een elektrische step, kan die ook dienen ?
Nogmaals: Igor is een goede zaak en ....
willem_betz
Beheerder

Keer terug naar Godsdienst/Religie